Opel Vectra z silnikiem Isuzu,Opel Corsa,Combo także z silnikiem Isuzu. Alternator Hitachi 100A.
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
ja zawsze odcinam ten kabelek od sterownika na którym pojawia się napięcie(z alternatora) po zapaleniu silnika chyba niebieski z białym gdyż w tedy znika problem z uszkadzaniem układu prostowniczego w alternatorze a nie pogarsza to w jakimś większym stopniu pracy silnika
całkiem możliwe że jest to wina układu prostowniczego w alternatorze, ieśli kontrolka pali się słabo to być może siadła jedna dioda, albo jeśli powiadasz że głośniej chodzi to może siadły Ci łożyska w ów alternatorze i jego praca jest zbyt mało efektywna. Pozdro
Sprawdź: - Ładowanie na wolnych pod obciążeniem. - u masowanie silnika i alternatora - układ prostowniczy alternatora.
Witam. Akumulatory będą ładowane ze źródła o wyższym napięciu. Prąd do źródła o niższym napięciu nie wpłynie, zaporowo działa układ prostowniczy w alternatorze lub układ prostowniczy w zasilaczu do ładowania akumulatorów.
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
na 100% padł mstek prostowniczy w altku, dokładniej któraś z diód. Te mostki są delikatne. Często robię te alternatory i zawsze na półce mam kilka układów prostowniczych. Zdemontuj alternator rozbierz, wymień mostek oceń stan łożysk, szczotek. Zmień co potrzeba i musi być ok.
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
Do adam20 W tym celu wystarczy za adaptować układ prostowniczy od alternatora i połączyć go tak samo jak w alternatorze
Nie można dla tego, że rozrusznik (a właściwie jego silnik) jest silnikiem komutatorowym prądu stałego (jeżeli jest wyposażony w magnes trwały na stojanie, a tak często jest). Ponadto układ prostowniczy alternatora to mostek diodowy 6-cio pulsowy, w konsekwencji przyłączenie napięcia przemiennego doprowadzi do zniszczenia mostka w alternatorze, a rozrusznik...
1.Regulator napięcia znajduje się w alternatorze 2.Aby sprawdzić napięcie alternatora musiałbyś zapewne odłączyć układ prostowniczy od alternatora. 3.Nie mam pojęcia ile taka naprawa może kosztować ,ale ja bym kupił nowy alternator. Na twoim miejscu sprawdził bym naciąg paska alternatora(czy nie jest za luźny) i szczotki. Pozdrawiam
jeżeli regulator ma szczotki stawiam na mostek prostowniczy a co do poduchy to gdzieś w układzie jest usterka... trudno wyczuć co...
nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
mam nadzieję że przed pojawieniem się tej usterki nic nie grzebałeś w instalacji ? moja djagnoza to uszkodzony układ prostowniczy w alternatorze na drugim miejscu regulator wymontować alterrnator i sprawdzić jego podzespoły pozdrawiam. ja też skończyłem walkę z " Borewiczem" cześć.
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Jak dobrze pamiętam to standartowy alternator, ze zintegrowanym układem prostowniczym i regulator ze szczotkami, żadnych wodotrysków.
Witam. Tak jak napisałeś: "...to poprostu zbieg okolicznosci..." Układ taki nie "potrafi" uszkodzić mostka prostowniczego w alternatorze. Pozdrawiam
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
A nie dotyczy to alternatorów samowzbudnych? Podobnie jak układ dziewięciodiodowy? Jaki tam jest schemat układu? Inna rzecz- wiedzieliście, że Bosch (przynajmniej w starszych alternatorach) w mostkach prostowniczych stosował diody Zenera? Ciekawe jak teraz? Jak w załączniku z [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
czy 90zł za wymianę układu prostowniczego i łożysk w alternatorze to dużo?[sama robocizna]pół godziny roboty
Jak uzwojenie, diody i regulator do wymiany to rozumiem że cały alternator? Można wiedzieć na przyszłość skąd takie wnioski? Układ prostowniczy wydaje się być sprawny.
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
wiem co to 120 stopni wektorowo Najprostszym wyjaśnieniem jest twój rysunek. Jeśli wygumkujemy z niego uzwojenia, te linie w środku będą określać środki cewek każdej z trzech faz. Wówczas układ geometryczny uzwojeń będzie odpowiadał przesunięciu fazowemu napięć poszczególnych faz. Można powiedzieć, że max napięcie na fazach będzie się pojawiać co 120...
Mam pytanie dla bardziej doświadczonych konstruktorów prądnic. Chodzi o sposób prostowania napięć prądnicy 3 fazowej. 1. Połączenie w trójkąt i klasyczny układ prostowniczy jak w alternatorze 6 diód. 2. Każda z faz wyprostowana z osobna za pomocą trzech mostków prostowniczych 3 x 4 diody. Czy oba sposoby prostowania dadzą taki sam efekt?
Ale śmiechy. Zawsze przekaźnik świec żarowych trzyma jeszcze po zgaśnięciu kontrolki. Czas grzani po zgaśnięciu kontrolki jest uwarunkowany temperaturą silnika (chyba że ktoś grzebał albo jak jest automat popsuty). Pojemność akumulatora nie ma wpływu na szybkość wzrastania napięcia na nim. No chyba że ktoś założy aku który ma ze 400 Ah. W normalnych...
Witam. Podejrzewam, że będziesz musiał szykować się na wymianę układu prostowniczego i regulatora w alternatorze. O ile nie podpala Ci się stojan. W oplach jest to normalne...
Witam. Podjąłem się samodzielnej regeneracji alternatora Valeo 120 A SG12B010. Zakupiłem mostek prostowniczy o oznaczeniu ARC3130, a gdy go otrzymałem zauważyłem różnicę co do oryginału. Oryginalny ma bowiem 4 diody dodatnie a zamiennik trzy dodatnie. Pytanie brzmi, czym, różnią się te mostki ? Jakie zadanie ma w tym układzie dodatkowa dioda dodatnia...
Nie ma sensu kombinować bo efekt niepewny. W ciężkich czasach kiedy trudno było o oryginalne części trzeba było jakoś sobie radzić i tak dorabiałem cały radiator i wprasowywałem diody od alternatorów krajowej produkcji. Jest bardzo ciasno i trudno to spasować ale do zrobienia.W ostateczności układ prostowniczy można przenieść poza alternator w alternatorze...
nie wiem, jak jest w twoim samochodzie, ale sprawdziłbym regulator napięcia plus układ prostowniczy
Problem jest taki: montowane były światła do jazdy dziennej i potrzebne było zasilanie po kluczyku. Zasilanie zostało podpięte pod kostkę 3pinową alternatora. Było wszystko ok. po czym padło ładowanie. Zaglądnąłem do alternatora i okazało się, że kostka nie została wpięta do gniazda altka. W alternatorze padł regulator i układ prostowniczy. Czy to zbieg...
Wybacz ale nie mam ochoty tłumaczyć w jaki sposób płyną elektrony. Przeciętny uczeń elektroniki mający za sobą praktykę powinien zrozumieć w czym jest błąd, co dokładniej przedstawiłem na schematach zastępczych. Schemat przedstawiony przez sprzedawcę także zawiera błędy. Dokładniej to związane z "-" i "masą". Ta "żarówka led" to jest chiński śmieć,...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Motocyklowy - Jawa TS, MZ ETZ. Jednakże obawiam się że przeróbka mechaniczna kolegę przerośnie. A co do alternatorów - potocznie określa się tak trójfazową prądnicę synchroniczną zintegrowaną w jednej obudowie z układem prostowniczym, nie ma znaczenia czy to obco (alternatory samochodowe) czy samowzbudną (japońskie motocykle) - kwestia regulacji napięcia.
sprawdż zasilanie 30 z alternatora lub dioda w układzie prostowniczym acha pasek chyba nie ślizga???????????
przed regeneracją nie występował taki problem. W alternatorze wymienili mi układy prostownicze i koło pasowe. przed regeneracją wszystko było w porządku dopóki przestał mi ładować akumulator wspomaganie nie działało i światła wariowały. I wtedy 1 raz pokazała mi się ta kontrolka. No i dałem wtedy do regeneracji. A reszta tak jak napisałem w 1 poście
mam pytanie czy uklad greca z alternatora ze samochodu ktory ma 9 diod prostowniczych moge dac do motoroweru zeby ladowac akumulator bo chce zrobic swiatlo pod akumulatorem
Nigdy ,przenigdy w polonezie nie bylo alternatora 6d.Widziałeś kiedy w polonezie przekaźnik lampki ładowania? W polonezie początkow był stosowany alternator A124M ,mostek diod prostownika głównego zabudowany na podkowie aluminowej,diod prostownika pomocniczego na plastiku.Alternator tem miał prad wyjąsciowy 42A,później ewoluował do 55A-została zmieniona...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Witam alternator nie ładuje wymienione szczotki,regulator i układ prostowniczy(diody),i nadal brak ładowania czy istnieje jeszcze cos do sprawdzenia,sprawdziłem na innym alternatorze dalej brak ładowania.Może ma ktoś schemat instalacji który przewód jest od wzbudzenia?
Myślę o zastosowaniu alternatora wymontowanego z auta wraz układem ładowania akumulatora + odpowiednia przekładnia. Jak to jest realizowane od strony wpięcia tego w istniejącą instalację z panelem fotowoltaicznym? Podpiąć to do zestawu akumulatorów bezpośrednio czy konieczne będzie zastosowanie diod? Witam alternator ma układ prostowniczy nie musisz...
regulator napięcia w zależności od typu alternatora BOSCH czy inny kosztuje 40 - 150 zł układ prostowniczy to gorsza sprawa ale nie stawiałbym na diody prostownicze lecz tylko na diody od "kontrolki ładowania" współpracujące z wzbudzeniem alternatora.
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Pozostaje pomiar prądu dostarczanego przez alternator do instalacji. Napięcia zreszto też. Ale chyba tobie tego nie zalecam bo potrzebna wiedza fachowa i przyrząd.. Można by kombinować, że coś sie dzieje z mostkiem prostowniczym lub nawet uzwojeniem, ale skoro zbadano alternator to trzeba szukać innych powodów. A jak tam z klimatyzacją? Może sterownik...
a co tu opisywać?Stojan w układzie trójfazowym,nieskojarzonym,kojarzy go w gwiazdę odpowiedni łacznik w mostku prostowniczym. Uzwojenie wirnika zakończone węzłem szczotkowym współpracuje z regulatorem napiecia w układzie alternatora 6-diodowego.
Szkoda, że nie wiemy z jakim to pojazdem i alternatorem walczysz. Dlaczego robisz z tego tajemnicę? Z tych ogólnikowych informacji ja zakładam, że źle sie dzieją na układzie prostowniczym. Czyli występuje okresowy zanik połączeń na diodach lub przewodach wewnątrz alternatora. Zakładam też, że regulator w zespole ze szczotkami.
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum. ?Innymi słowy stabilizator szeregowy, wykonany na tranzystorach...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Witam ponownie. Samochód został naprawiony, to szarpanie powodował alternator, a konkretnie układ prostowniczy. No i jak już wcześniej napisałem ta przepływka, bo był słaby.
Wyjasniło się. Puscił lut przy układzie prostowniczym. Nawiew wrócił do normy. Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
W rozwiązaniu fabrycznym impulsy brane są z alternatora ciekawe rozwiązanie .... oczywiście jest możliwe wystarczy wyprowdzić napiecie z jednej z cewek przed układem prostowniczym i mierzyć częstolowość , ale musisz znać przełożenie silnik <> alternator i ilość biegunów w alternatorze typowym układem dostarczania impulsów jest zapłon iskrowy...
Przecież alternator to sinusoida(przed mostkiem prostowniczym), do tego prosty układ wykrywania przejścia przez zero i bardzo prosty program ,który w obliczeniach uwzględnia przełożenie silnik alternator. To jest rozwiązanie i tak się przecież robi masowo.
Po odebraniu alternatora z naprawy okazało się ze winny był układ prostowniczy i regulator który prawdopodobnie jak stwierdził serwisant popsuł sie z powodu uszkodzonego ukł prost. ponadto profilaktycznie wymieniono uzwojenie bo podobno wyglądąło nieciekawie. Dziękuje wszystkim za pomoc!
Już po kłopocie. Padła dioda. Wymieniony układ prostowniczy i podaje 14.2V.
Z tego co się orientuję to alternator nie posiada typowego mostka prostowniczego,to jest troszkę inny układ. Kup taki mostek , na allegro około 4zł.
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Bo może regulator jest z komunikacją, sprawdź czy na włączonym zapłonie jak kabel od wzbudzenia podłączysz przez żarówkę 5W do masy zaświeci kontrolka ładowania na desce (jak zaświeci to układ jest klasyczny...
chodzi o to że miga mi kontrolka od ładowania i patrząc na forum po odpowiedziach myśle że poszła jakaś dioda. Wiem że w alternatoże jest 9 sztuk. po oględzinach stwierdziłem że 6 sztuk jest w układzie prostowniczym a gdzie są jeszcze 3?
Temat stary ale może wart odgrzebania. Proponuję wykorzystać silnik krokowy ze starej drukarki atramentowej jest dużo wydajniejszy niż wszelkiego rodzaju dynama.Wystarczy prosty układ prostowniczy. Przy małych projektach sprawdzi się bardzo dobrze.
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. To raczej wielkie kwoty w złotych dołożyłeś. Jeżeli brać pod uwagę objętość postu, to można tak powiedzieć, ale jeszcze dołożę. Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry? Nie wiem co Kolega rozumie pod pojęciem napięcie spoczynkowe....
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi Mostek prostowniczy. Układ diod dzięki którym mamy prąd stały, a nie zmienny jaki generuje alternator.
A to niej est wina może alternatora? Albo jakiegoś układu prostowniczego? Antena jest podłączona prawidlowo i jej kabel nie jest nigdzie uszkodzony bo już to sprawdzałem. Taki problem pojawił się kiedys nagle. I od tamtej pory jest.
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Zdecyduj się jaki masz ten regulator, bo w poprzednim temacie piszesz o "rc2/12b", a w tym o "Rc2/12d", a problemem i tak jest mostek prostowniczy.
Ok zrobię ten test żarówkowy i dam znać o wynikach. Jakby ktoś dał konkretną odpowiedź na pytanie które zadałem w 1 poście konkretnie czy ten alternator będzie działał z regulatorem motocyklowym z układem prostowniczym zintegrowanym stosowanym we współczesnych motocyklach bo mam taki już kupiony. Tak/Nie wystarczy .
Witam ponownie W uzupełnieniu dodam że alternator jest 3 fazowy posiada swój mostek prostowniczy na który wchodzą uzwojenia stojana. Uzwojenie wzbudzenia zasilane jest przez pierścienie ślizgowe. Na regulatorze jest tylko oznaczenie 1J18 i jest to scalak w obudowie 3 nóżkowej, obudowa podobna do tranzystora 2N3055. Regulator, mostek oraz szczotki stanowią...
Dzień dobry! Podałeś napięcie jakie jest w instalacji przu działajacym silniku (alternator i regulator napięcia właczone). Czy mógbys zmierzyc jednak prąd ładowania !!!! Łatwiej wtedy będzie wykluczyc uszkodzenie mostka prostowniczego alternatora jak tez układu prostującego w wzbudzeniu. Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia.
a alternator to co to jest jak nie generator prądu zmiennego ! Wywal układ prostowniczy i masz AC
dzięki że ktoś się tym zainteresował .poszukiwałem informacji u znajomych trochę się dowiedziałem na ten temat zgadza się to jest alternator samowzbudny, pod pokrywą znajduje się tylko układ prostowniczy jednak nie ma regulatora. podaję oznaczenia na oryginalnym regulatorze σΠB 23_50 . ten środkowy zacisk (ros d ) służy do podłączenia kontrolki...
Sądząc po zdjęciu to te trafo ma ok 40-50W max. Ciekawe jak przedostało się napięcie stałe z włączonego alternatora obciążonego akumulatorem na uzwojenie wtórne, pokonują po drodze układ prostowniczy zaporowo spolaryzowany dla niego. A żeby było mało to dodatkowo paląc uzwojenie pierwotne?
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Kolego marg21, mostek prostowniczy służy do prostowania prądu czyli zmiana z AC(zmienny) na DC (stały), Reulator napięcia sluży do stabilizacji napięcia wyjsciowego prądnicy niezależnie od obrotów i obciążenia, sterując jej wzbudzeniem. Także jak widzisz są to dwa różne układy. Alternator posiada i mostek prostowniczy i regulator napięcia. Mostek prostowniczy...
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w tachografie sygnał z alternatora. To sygnał sinusoidalny (sprzed...
Żarówka 4W świeciła się cały czas po odpaleniu, nawet po przeładowaniu ciągnika W zasadzie to może dobrze rokować. Przecież od początku powtarzam, że mamy do czynienia z regulatorem zewnętrznym, czyli układem właściwym dla alternatora sześciodiodowego. zrobiłem krótkie zwarcie i również altka nie zaczął ładowania. A jak miał zacząć skoro nie ma wewnętrznego...
Witam.Postanowiłem podpiąć sie pod temat zeby nie zakładać nowego.Posiadam opla corsę 1.7 silnik isuzu.Na początku było tylko czasami ładowanie.Jeśli stukneło się gdzieś w alternator to powracało ładowanie.Po pewnym czasie i to przestało działać.Wymieniłem układ prostowniczy oraz mostek diodowy.Niestety nadal nie ładuje.Wyjście z alternatora ok 11,5...
A po co tak ździwiać. Wg. mnie lepiej kupić pojedyncze diody 200V/(min)5A - 6 szt. i połączyć przez przylutowanie do kawałka płytki drukowanej. Dodatkowo 3 diody 200V/3A dla stworzenia układu 9-cio diodowego takiego jak w ETZ. Regulatory nie muszą byc dedykowane do Jawy. W zasadzie są dwa typy regulatorów: 1. Do układów z "umasowioną" szczotką alternatora....
Dzięki za odpowiedź.Za co dokładnie on odpowiada?Mam problem w swoim alternatorze taki iż wytwarza za małe napięcie.ok 13,5 v .Diody ,układ prostowniczy z regulatorem oraz wirnik stojan i szczotki sprawne.Czy ten kondensator może być powodem zbyt małego napięcia?Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
Witam wszystkich mam pytanko czy miał ktoś kiedyś taki problem z ładowaniem w takim silniku mam ładowanie 15.1V odłączyłem kostkę z trzema przewodami od alternatora i nie mialem wogle ładowania 12,5V, wymieniłem regulator na używany ale sprawny w 100% pózniej wyciągnełem regulator i układ prostowniczy okazało sie że jest uszkodzona dioda(+)wymieniłem...
Z dwa lata temu uszkodził mi sie alternator. Był wymieniany w zakładzie stojan, regulator napięcia i układ prostwniczy. Gwarancja pół roku i potem znów awaria. Wysoki prąd ładowania uszkodził pewnie układ prostowniczy cały sie grzał jakby pracował na zwarciu. Kupiłem nowy alternator, zamontowałem i 4 miesiące było oki, ... i znów coś nie tak - ładownaie...
Witajcie. Mam transformator toroidalny 230v/12v 250va. Czy jeżeli wyprostowałbym z niego napięcie odpowiednim mostkiem prostowniczym a na wyjściu podłączę regulator ładowania z alternatora od fiata 126p to cały układ będzie mógł spełnić rolę ładowarki akumulatorów???
Witam! A czy dobrym pomysłem było by, zamiast diody prostowniczej, dać na zabezpieczenie diodę zenera na 5V? Jak dobrze mi się wydaje wtedy też cewka przekaźnika była by zabezpieczona przed skokiem napięcia w instalacji np. po uruchomieniu alternatora. Nie, bo w przypadku wzrostu napięcia na alternatorze co najmniej jedna z diod (diody Zenera) na pewno...
Rozumiem, że powinienem je sprawdzać poza układem, czyli konieczne jest wylutowanie. W zwykłym sklepie z częściami elektronicznymi kupię diody wysokoprądowe do alternatora (te "pastylki")? Zabrać się najpierw za sprawdzanie prostowniczych czy prądowych. Które częściej padają, bo nie chciałbym niepotrzebnie wylutowywać jednych z nich.
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
założenia dobre praktycznie każdy silnik spalinowy od kosiarki jest w stanie zasilić komputer. ALE - potrzebujesz do tego alternator (np. od poloneza), generator na 230V będzie bardzo drogi... - potrzebujesz przetwornicy 12-230. właściwie możnaby usunąć z alternatora układ prostowniczy i dać zwykły transformator ale wtedy potrzebujesz układu stabilizującego...
Automatyczne uruchomienie może mieć wiele zastosowań, gdzie nie będziemy awaryjnym układem wyłączającym :-) Co do układu obejścia, to uważam, że dobrą praktyką jest planowanie tego typu zabezpieczeń. Zawsze! Awaria alternatora, związana np. z paskiem napędowym, lub awaria regulatora napięcia, diod prostowniczych, żarówki sygnalizacyjnej odpowiadającej...
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Czasami ilość diod w układzie prostowniczym i ilość wyprowadzeń uzwojenia. Dla potomnych jak by kto pytał to ja mam w Passacie b4 1,9tdi alternator 120A i założyłem akumulator VARTA AGM 92AH i jeżdżę już rok i nie ma problemu z doładowywaniem. Ten alternator może ugotować nawet większy akumulator . Pozdrawiam
Układ ładowania w ETZ jest bardzo prosty. Jest to zwykły alternator 9 diodowy, tylko ma osobno mostek prostowniczy, regulator i szczotki. Aby wszystko grało należycie to sprawdź mostek prostowniczy, wszystkie połączenia elektryczne (końcówki, wsuwki). Obstawiam, że masz założony chiński wirnik alternatora i się po prostu cuda dzieją. Odnośnie jego też...
Witam Jeżeli działa,to nic mu nie będzie.Natomiast jeżeli nie ładuje , to przy odlutowanym stojanie od układu prostowniczego ,sprawdź czy nie ma uzwojenie przebicia na masę.
Sprawdź diody główne-prostownicze ,alternator to układ 3 fazowy , nie miernikiem ,żarówka 21 W i akumulator .Miałem takie przypadki że ; na stole probierczym ,przy nowym aku. ok. 3500 obr/min jest ok. W samochodzie są obciążenia : układ zapłonowy ok 4A,podświetlanie , kontrolki ,wskaźniki itd.Uszkodzenie jednej z 6 diod mostka powoduje zmniejszoną wydajność...
no dobrze a sygnały jakie będą nadawane? Jak mam to zmierzyć co jest podawane? Wiem że kiedyś w swoim samochodzie obrotomierz był sterowany napięciem z alternatora z przed diod prostowniczych a właśnie nie wiem jak to jest w motorze..
No niestety są dwa rodzaje alternatorów. Różnią się mostkiem prostowniczym (6 diodowy lub 9 diodowy) i regulatorem. I linia kontrolki ładowania jest inny sygnał dla 6 i 9 diodowego. Ogólnie problem rozwiązany przez przywrócenie fabrycznej instalacji bo jak wcześniej powiedziałem już ktoś grzebał i poszedł na skróty. .
Czyli rozumiem, że ten pierwszy układ to mostek dwudiodowy, dwupołówkowy, tylko, że zastosowane po 2 diody na jeden koniec uzwojeń. Więc mogę wyrzucić spalone diody w rzucić nowe. Koniecznie muszę stosować diody z alternatora? Czy prostownicze starczą? I koniecznie muszą być po dwie sztuki na każdy koniec? Albo druga opcja: przecież mogę uzwojenia wtórne...
Nie, alternator się do tego nie nadaje, ponieważ jest to trójfazowa prądnica prądu stałego. Aby się obracał należałoby go zasilić prądem zmiennym trójfazowym po usunięciu układu prostowniczego i zasilić wirnik napięciem stalym. Do takich celów jak chcesz nadają się zwykłe prądnice prądu stałego np od starego malucha(rocznik do 1986 o ile dobrze pamiętam)
W susuki sx4 jest dobry dostęp do zdjęcia alternatora.Jest sporo miejsca. Dla "nie-mechanika" to nie jest dobry dostęp, uwzględniając jeszcze na koniec konieczność naciągnięcia paska klinowego podczas montażu alternatora ponownie w samochodzie. Kontynuując temat, w alternatorze uszkodzone były diody (nie wiem czy jedna czy sześć). Układ prostowniczy...
W traktorkach stosuje się albo regulator albo tylko diodę, ale pewnie tylko w tańszych traktorkach. Sprawdź, czy z "prądnicy" na kabelku od ładowania jest napięcie zmienne i w jakiej wysokości (ok. 16 czy ok. 30 V), bo od tego zależy jaki układ prostujący jest stosowany. Jeśli alternator daje napięcie zmienne, to masz pewność, że układ prostowniczy...
Witam! Posiadam w rowerze dynamo z zasilaczem i całą instalacją na 6 V (mostek, stabilizator, aku lampki). Irytuje mnie strasznie mała wydajność dynama (3W). Chciałem założyć na przód mocniejszą lampkę i nic z tego bo za mało prądu daje. Pytanie moje jest nastepujące: czy da się przewinąć (a raczej donawijać) dynamo tak, by miało jeden dodatkowy zwój...
Mam w aucie następujący efekt: gdy silnik chodzi na wolnych obrotach da się zauważyć pulsowanie (miganie) wszystkiego co świeci - kontrolki na desce rozdzielczej, lampka oświetlająca kabinę, światła z przodu, itd. Im więcej odbiorników jest włączonych (np: klima, ogrzewanie tylnej szyby, światła długie) tym bardziej ten efekt jest widoczny. Częstotliwość...
Te 3 żółte przewody moga być wyprowadzeniem alternatora 3 fazowego samowzbudnego z wzbudzeniem magnesami trwałymi. Zmierz napiecie pomiedzy tymi przewodami 1-2, 2-3 , 3-1. Jesli wynosi ono ponad 60V prądu przemiennego i jest symetryczne to ok. Alternator taki współpracuje z reglerem i mostkiem prostowniczym w jednej obudowie. Taki regler możesz wstawić...
ladowarki impulsowe czy prostownik z mikroprocesorem W zasadzie pojęcia zamienne. Większość ładowarek impulsowych ma sterowanie mikroprocesorowe. 1 dedykowany 110 Ah a drugi wylacznie dla 2x70Ah? Nie wystarczy jeden prostownik? Potrzebujesz je ładować w tym samym czasie? akumulatory w komorze silnika (2x70) sa rozlaczone od tego z tylu (110) i mam...
alternator dioda prostowniczy mostek prostowniczy alternator dioda prostowniczy alternator
internet tablet lenovo wyciąć otwór szkło oleju skrzyni biegów sharan
lampowy wzmacniacz gitarowy identyfikacja elementu
Nierówna praca silnika na zimnym Mazda 323p Suszarka nie uruchamia się, szybkie miganie diody