Może coś takiego: http://www.tme.eu/pl/details/byp60a6/dio... Trzeba by porównać rozmiary i sprawdzić kierunek przewodzenia
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Sprawdź resztę diód,wymień regulator.
W 99% alternatorów Hitachi padały diody prostownicze.
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Dioda wzbudzenia
Na pin 3 idzie napięcie akumulatora , pozostałe 2 idą do PCM. Prawdopodobnie trafiony regulator. Przedzwoń przewody do PCM i ten na 3 pinie próbówka czy ma zasilanie. http://obrazki.elektroda.pl/5127218400_1... przykładowy schemat Forda.
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
Myślę, że powinny tu się nadać diody do alternatora.
Witam mam problem z podłączeniem tego alternatora ze zdjęcia. Jest to jakiś wynalazek mitsubishi. Jeśli ktoś wie jak to zrobić prosze o pomoc. Dodam ze w środku ma diody prostownicze.
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Z doświadczenia podpowiem, że diody w mostku szybciej padają jak coś nie łączy w obwodzie akumulatorów. Klemy na akumulatorach ok? Masa dobże dokręcona? Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje...
Gdzieś czytałem opinię że autem w dalekie podrózy można spokojnie podróżować do przebiegu około 100 000 km, potem ryzyko się zwiększa. Są usterki których nikt nie jest w stanie przewidzieć, tzn usterki elektroniki pojazdu. Zobacz co może "siąśc" - alternator, teraz diody prostownicze, regulatora też nie można wykluczyć -pompka paliwa -komputer silnika...
W jaki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą miernika?
8 diod, nissan terrano.
kupa elektroniki do sprawdzenia, zacząłbym od alternatora(diody prostownicze)
Jak na teraz coś prostszego- z magnetronu jest bardzo dobry radiator do diod pastylek https://sklep-elektronik.pl/diody-prosto... od alternatorów, mostków prostowniczych od spawarek, tyrystorów.
To są diody BYY57-700 i BYY58-700 http://www.mouser.com/ds/2/115/BYY57_58-... (obudowa wciskana jak popularne diody do alternatorów), tu - zaprasowana w reduktor z gwintem M8
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
Prądu nie sprawdzałem bo nie mam miernika o takim zakresie a napięcia to jak pisałem są raczej w odpowiednim zakresie tj. 13,8-14,2 V zależnie od obciążenia chociaż jak wystepuje pulsowanie to napięcia skaczą od około 14,2 do 13,7 a jak nie pulsują to napięcie ani drgnie. Klimatyzacja czy załączona czy nie to jest tak samo, pasek cały, nieposzarpany...
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Jak dodajesz gazu i masz takie same napięcie jak przy wyłączonym silniku to raczej nie masz ładowania,do sprawdzenia alternator,diody prostownicze
Alternator jest 6 czy 9 diodowy? Interesuje mnie ilość diód na mostku prostowniczym.
Jak to gdzie kupić? Ja takich problemów nie mam, w sklepie! Zarówno minusowe jak i plusowe, zarówno 1/2 cala jak i 3/8 cala. Co do reszty to kwestia radiatora, jak cienka blaszka to nie ma sensu bo później dioda nie siedzi.
Dzięki wielkie Motronic, się przyda pokazane przez Ciebie z katalogowana dioda. Nie wierzę, że nie ma na tym forum fachowców którzy nie wiedzą jak się takie diody testuje po produkcji. Wdzięczny będę za pomoc. Szukałem w google i nic nie znalazłem. Z językiem obcym u mnie jest słabo i dlatego szukam pomocy na tym forum.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Są małe szanse by można było coś "przełożyć", za prąd "odpowiada" średnica użytych drutów do nawinięcia uzwojenia stojana i wirnika, pośrednio także typ zastosowanych diod prostowniczych.
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Jakakolwiek dioda prostownicza, 1N4148, 1N4007, bez znaczenia. Każda dioda jest kierunkowa, wstaw tak, żeby paskiem była w stronę alternatora
Witajcie! Mam pytanie..jakie wystepują diody prostownicze w alternatorze w Samarce i czy sa ich polskie odpowiedniki?
Już na samym początku warto byłoby sprawdzić diody prostownicze i pomocnicze.
Dzień dobry. Jak oznaczona jest katoda i anoda w diodzie prostowniczej w alternatorze? Dioda tego typu jak na zdjęciu poglądowym. https://obrazki.elektroda.pl/5148705400_...
mam takowe do prostownika boscha po 8 zł szt. napisz cile potrzeba i ewentualnie które (+) czy (-). diody 50A. ewentualnie cały mostek prostowniczy, podaj tylko numer z alternatora. kontakt 602486095
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
(at)bonifacy_010 zanim zabierzesz się za rozbieranie całego alternatora, najpierw sprawdź czy wirnik nie ma przerwy w uzwojeniu, oraz czy szczotki mają pewny kontakt z pierścieniami ślizgowymi. Piszesz, że regulator jest na zewnątrz, to sprawdź napięcia na wejściu regulatora oraz na jego wyjściu (wskazane byłoby też zmierzyć prąd wzbudzania podawany...
Transformator jest 24 V, ta "dupka" to od alternatora, tam są diody prostownicze. Tam jest przełącznik prądu ładowania a nie potencjometr. Transformator jeżeli sprawny, to warto go wykorzystać.
Wymien regulator i bedzie ok jak nie to jeszcze w akumulator bedziesz musial zainwestowac i sprawdz sobie odrazu uklad prostowniczy moze byc upalona dioda od wzbudzeniia
Tam są diody o oznaczeniu SY170 i SY 171.Są to standardowe diody o znormalizowanej średnicy 1\2 cala (12,6mm). Do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym,od poloneza lub malucha. Jak cię przyciśnie,to możesz tam wstawiać i te z zasilaczy od PC,w obudowie TO220,lub TO3P,sprytnie je tam umocować,jeżeli przewodzi ponad 10 A w MZ-cie się nada.
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
zamawiaj http://www.m-and-d.com/HON-31730-MAS-601... w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz...
Właśnie wyczytałem, że: obecnie diody prostownicze alternatora - to diody Zenera. Jest to zabezpieczenie przed przepięciami w przypadku odłączenia akumulatora . Potwierdzacie?
Miałem kiedyś taki problem, że płytka padła mi kilka razy. Rozebrałem i wyczyściłem silnik, od tego czasu usterka zniknęła. A co do pryskania i wymiany diod, to wiele lat wymieniałem diody w Besterach na te z alternatorów i nie robiły problemów.
Były te diody w mostkach prostowniczych w migmag montowane sa w alternatorach .
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
To zależy . W współczesnych alternatorach diody prostownicze pełnią też rolę zabezpieczenia w stanie zaporowym , żeby nie przekroczyć pewnego ustalonego napięcia bezpieczeństwa w razie awarii regulatora napięcia . Takiej diody dyskwalifikuje użycie w prostowniku . Druga sprawa , one są przewidziane do wymuszonego obiegu powietrza inaczej ich ugotujesz...
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Jeżeli dioda ładowania się zapala to niekoniecznie musi to być przedstawiony na rysunku mostek. Trzeba sprawdzić uzwojenie wzbudzenia, diody tego uzwijenia oraz szczotki alternatora
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
W kraju nie ma takiego sklepu internetowego gdzieby można było je dostać. Możliwe, że za granicą - dochodzą spore koszty wysyłki. Poszukaj w serwisach samochodowych - zdaje się to są diody prostownicze do alternatora? Pozdrawiam
To sa prostowniki 3 fazowe 45 amper z alternatorów magnetti marelli. Żadne regulatory.
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Witam ja też stawiam na alternator,uszkodzona dioda w mostku prostowniczym
Najprawdopodobniej uszkodzona jedna dioda na mostku prostowniczym alternatora... sprawdź diody
Poszukaj czy nie ma postu: "auto nie odpala po odwrotnym podłączeniu przewodów, gdzie szukać usterki?" :) :) :) A na serio, zwarcie to może teraz mieć. Na diodach prostowniczych alternatora (chyba że się mylę?)
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
po wyłączeniu silnika alternator rozładowuje akumulator (w okolo jedna noc) czy to uszkodzenie diod prostowniczych?
Linki do danych technicznych, a nie jakieś wycinki z opisów.
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Witam. Podjąłem się samodzielnej regeneracji alternatora Valeo 120 A SG12B010. Zakupiłem mostek prostowniczy o oznaczeniu ARC3130, a gdy go otrzymałem zauważyłem różnicę co do oryginału. Oryginalny ma bowiem 4 diody dodatnie a zamiennik trzy dodatnie. Pytanie brzmi, czym, różnią się te mostki ? Jakie zadanie ma w tym układzie dodatkowa dioda dodatnia...
W niektóych alternatorach jako diody prostownicze są diody zenera na 32V, poz tym wcale nie musiał byc to prąd zwrotny diod, a tak obciązył kondensatorek elektrolityczny jaki jest zamontowany na mostku.
Test diod prostowniczych alternatora.
Witam. 2.6 A w sposób ciągły ? Jeśli tak to usterki proszę szukać w alternatorze, regulator napięcia lub co bardziej prawdopodobne przebita lub przebite diody prostownicze. Cała reszta stacyjką jest odcinana poprzez przekaźnik.
Większość elementów zastosowałem według opisu, tylko trafo o mniejszej mocy i diody prostownicze są od alternatora. Przy uruchomieniu nie miałem żadnego problemu. W załączniku są płytki wykonane programem Sprint Layout.
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
Uszkodzona dioda dodatnia,czyli mostek prostowniczy-szrot.
Witam . Te trzy diody rozlutowane to raczej diody wzbudzenia,do sprawdzenia, (być może się mylę,gdyż dawno temu miałem do czynienia z tymi alternatorami).Diody prostownicze były od strony koła pasowego na takich aluminiowych radiatorach .Gdy zamontowałeś nowy regulator ,to ma on taki ząbek ,by zamontować go w jednej pozycji.Jednak przy wymianie na nowy...
No Ai się mota tam nie ma kontrolki ładowania, a do alternatora idzie "15" po co dali tam diodę "kij wie" jedynie będzie spadek napięcia, bez diody też będzie działać. Nie wiadomo też jak zbudowany alternator to że ma mostek prostowniczy to wiadomo, ale czy napięcie referencyjne jest z uzwojeń alternatora czy może z instalacji i tu cały ten "gwóźdź"...
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Uszkodzony masz alternator najprawdopodobniej diody prostownicze. Dodano po 1 Alternator po prostu Ci nie ładuje jak powinien a to że wymieniłeś regulator napięcia i szczotki nie usunąłeś przyczyny.
Ale myślę że dioda musi być między stacyjką a żarówką bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? To źle myślisz, dioda tylko określi kierunek prądu i nie wazne czy bedzie przed czy za. bo masz połączyć szeregowo w obwód. Dioda wystarczy najzwyklejsza 1N4007 za parę groszy, nawet z wylutu coś podobnego. Taka dioda...
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
Z podłączeniem wszystko jest dobrze, zmierz napięcia na poszczególnych fazach alternatora, można w tym modelu zrobić to bez jego rozbierania a wyjścia masz w miejscu trzech śrub w plastikowych izolujących tulejkach kwadratowych co jest dobrze widoczne na twoich zdjęciach. Te śruby łączą stojan z diodami prostowniczymi oraz diodami wzbudzenia co z resztą...
Ale jak to zrobić? Dodano po 10 https://obrazki.elektroda.pl/9345036800_... https://obrazki.elektroda.pl/9470992200_... Dodano po 2 A może by tak spadek napięcia uzuskać poprzez szeregowe połączenie diod prostowniczych z alternatora samocbodowego, bo takie posiadam, jakie spadki napięć są ma takich diodach ? Z góry...
Witam przetnij przewód od wzbudzenia alternatora i wepnij zwykłą diodę prostownicza katodą do alternatora a anodą do instalacji , i będziesz miał po problemie .:D
wiem co to 120 stopni wektorowo Najprostszym wyjaśnieniem jest twój rysunek. Jeśli wygumkujemy z niego uzwojenia, te linie w środku będą określać środki cewek każdej z trzech faz. Wówczas układ geometryczny uzwojeń będzie odpowiadał przesunięciu fazowemu napięć poszczególnych faz. Można powiedzieć, że max napięcie na fazach będzie się pojawiać co 120...
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
moja rada to swiruje panu regulator napiecia w tym alternatorze badz ktoras z diod prostowniczych sie przegrzewa
sprawdz płytke z diodami prostowniczymi
mam pytanie czy uklad greca z alternatora ze samochodu ktory ma 9 diod prostowniczych moge dac do motoroweru zeby ladowac akumulator bo chce zrobic swiatlo pod akumulatorem
kurde a powie mi kto gdzie kupic diodeczki wciskane tylko te mniejsze bodajrze srednica 8 mm pytałem na gieldzie ale mieli tylko te wieksze 12,6 mm srednica ,a mi padla jedna i jest problem caly mostek kosztuje 80 zeta w sklepie na alegro 48 + wysylka a na holere mi drugi mostek ten mozna naprawic doradzcie jak ktos wie gdzie kupic W sklepie z diodami,...
no i chyba trafiłem ,brak impulsów z alternatora ,spalona dioda w pakiecie prostowniczym . wymienię cały, i zobaczymy .
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
A to nie jest prostownicza z alternatora?
BYY57 / BYY58 35A Silicon Power Rectifier Diode Applications Power supplies Rectifier diode in car generators Rectifier bridges/stacks Back-off-diodes Ani chybi, z alternatora. Prostownik przerabiany, diody z alternatora wciśnięte w płytki selenowe w charakterze radiatora. Ludzie mają pomysły...
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
Rozkręcić alternator, sprawdzić uzwojenia i diody prostownicze.
Dioda może być praktycznie dowolna o prądzie minimum 1A i napięciu 50V. Może to być dioda wzbudzenia wydłubana ze starego alternatora czy jakakolwiek inna dioda prostownicza choćby ze starej ładowarki/zasilacza od czegokolwiek.
A gdzie znajduje się ta dioda prostownicza?
Zwarcie jednej z diod prostowniczych w mostku alternatora. Co rozładowuje akumulator i powoduje świecenie kontrolki bez kluczyka. Pazerność to jedna z cech które na tym forum są niezbyt mile widziane. A druga sprawa to niby dlaczego ktoś biegły w interesującej ciebie dziedzinie miałby ci pomagać, skoro ty go lekceważysz. Gdyby ktoś przyszedł do ciebie...
Podobny przypadek miałem w Fiacie Uno 1.4. Po wyłączeniu kluczyka świeciła się kontrolka od ładowania. Przyczyna tkwiła w alternatorze, uszkodzona dioda prostownicza. Twój przypadek jest troszkę podobny. Spróbuj odłączyć alternator i sprawdzić czy kontrolki zgasną, przynajmniej ten element będziesz miał sprawdzony. Co do wyłącznika masy z zdalnym sterowaniem...
Lub diody prostownicze w alternatorze popalone .
Dzięki wielkie kolego za pomoc trefny okazał się regulator. Pojechałem do okolicznego sklepu motoryzacyjnego i kupiłem elektroniczny odpowiednik regulatora elektromechanicznego stosowanego w dużych fiatach i ciągnikach C330 za całe 19zł (regulator do mojego samochodu używany kosztuje 180zł). Regulator był stosowany w obwodach z 9 diodami w alternatorze,...
dioda prostowniczy alternator mostek prostowniczy alternator układ prostowniczy alternator
zmiana nazwa sieć windows seicento klema airbag kasowanie
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Wymiana zawiasów w piekarniku Candy FLG 203/1X Instrukcja obsługi radia Toyota Auris Hybrid 2013