To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
czyta impulsy z aparatu zaplonowego i zapina mase na cewke.ale jak masz problem z iskra bardzo czesto pekaly te przewody w tej zielonej oslonie od modulu do aparatu zaplonowego.jak sciagniesz kopulke to zobaczysz
To ma wspólnego, że jak silnik jest na wtrysku to uruchamia się na benzynie, a dopiero po dodaniu gazu na ok 2000 obr/min przełącza się samoistnie na gaz i dalej już na gazie pracuje.
Witam. Mam problem z instalacją zapłonową w tym aucie. Zaczeło się od tego że podczas oczekiwania w korku auto mi się nagle wyłączyło (nigdy wczesniej nie miał takich objawów). Po zepchaniu na pobocze i odczekaniu kilku minut uruchomił się normalnie i pracował regularnie jakby nigdy nic przez ok 10 min. Po drugim takim zgaśnięciu zaczełem sprawdzać...
Widzę, że wcześniej założyłeś drugi wątek (szkoda, że nie wspomniałeś o tym): jaclew bardzo ładnie pokazał obliczenia dla obrotomierza z układem CS8190. Z tym, że on jeszcze zmierzył sygnał wychodzący z układu zapłonowego motocykla. Dlatego wszystko to obliczono zakładając, że układ zapłonowy Twojego motocykla dostarcza założone parametry, a sam obrotomierz...
Na początek sprawdz dobrze układ zapłonowy
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
Jeśli sprawdziłeś układ zapłonowy - wymień sondę.
Trzeba sprawdzić cały układ cewki, tj. masy napiecia przed modułem i po,
A jaki tam masz układ zapłonowy może cewka na ciepło niedomaga. Może któryś przekaźnik.
Chyba każda sekwencja LPG ma możliwość odpalenia awaryjnego z gazu - gdyby główny układ paliwowy (benzynowy) uległ uszkodzeniu. Poczytaj o swojej instalacji LPG. Patrz pod kątem błędu który ustaliłeś - czy wtryskiwacze przy odpalaniu podają paliwo. Spróbuj samostartem psiknąć (podobno plak jest też dobry) wtedy gdy odpali wyeliminujesz układ zapłonowy...
Instalacja działała tak samo jak w jednopunkcie, silnik zasysa gaz razem z powietrzem i nie ma znaczenia czy jest to wielopunkt przy wielopunktach zastosowanie instalacji mieszalnikowych wiąże się z ryzykiem strzelania w kolektor dolotowy ale to tylko jeżeli układ zapłonowy ma przebicia.
Sprawdź układ zapłonowy palec (musi być bez opornika)kopułka, ustawienie zapłonu ,rozrząd.
Witam kolegow Potrzebuje schemat podlaczenia modulu zaplonu do polda na gazniku wieec modul na 2 wtyki jedna na 2 piny to czujnik walu i pozostaly 3 piny z drugiej wtyczki zasilanie, masa, i wyjscie na cewke potrzebna mi kolejnosc i jaka opornosc musi miec czujnik walu. Pozdr.
Masz zły odbiór WN z cewki,stąd resetuje się monomotronic. Ten typ tak ma. Uwierz. Możliwa przyczyna to świece.Mają być rezystancyje. No albo za duża odległośc pomiędzy elektrodami. Pomierz jeszcze cewkę,czy nie jest rozwarta na wtórnym. W każdym razie trzymaj się uporczywie góry układu zapłonowego
Zakładam, że to ten poniżej ponieważ 2 konektory po prawej są dedykowane cewce odpowiedzialnej za zapłon w cylindrach nr 2 i 3. Gdyby ktoś był uprzejmy poradzić krok po kroku jak przeprowadzić pomiar, jak uporać się z żelem którym zalany jest układ, jaki zamiennik tranzystora zakupić i czy to możliwe. Jak wyjąc płytkę nie uszkadzając jej, ewentualnie...
Wyciagnalem aparat zaplonowy i teraz musze ustawic na nowo zaplon. Jest to aparat bezstykowy wspolpracujacy z modulem APE-05M. Wykrecilem swiece z pierwszego cylindra i krecilem walem do momentu az tlok podszedl do samej gory , widzialem kiedy to nastepowalo bo w otwor po swiecy wlozylem pret ktory podnosil sie do gory. Nie wiem jednak czy w tym I cylindrze...
Nie wiem co robić. Odcina zapłon przy 3000obr./min zarówno na paliwie jak i na gazie. Podmieniłem już trzy cewki, dwa moduły i rozdzielacze zapłonu. Przewody sprawdzone. Nie wiem już do czego się przyczepić. Pomóżcie.
Witam mam takie pytanko: po co jest taki cienki wężyk który wychodzi z urządzenia wtryskowego i jest podpięty do odmy w obudowie filtra powietrza. Co on daje?? Wczoraj jak czyściłem odmę bo mi się masełka nazbierało, zdejmowałem obudowę filtra powietrza no i urwał mi się właśnie ten wężyk razem z króćcem przy urządzeniu wtryskowym i nie ma jak go z...
Witam mam pewien problem z określeniem nazwy oraz przeznaczenia pewnych podzespołów w moim polonezie atu z jednopunktowym wtryskiem boscha poniżej dwa zdjęcia z oznaczeniami 1 i 2 . Do czego służą i jak nazwać te podzespoły z tego silnika? http://obrazki.elektroda.net/88_12309341... http://obrazki.elektroda.net/37_12309342...
Mam uszkodzony moduł zapłonowy w polonezie 1,6 GLI (2 podwójne cewki zapłonowe - wtrysk Abimex), ponoć można to naprawić , ale nie mam schematu . Może ktoś posiada taki schemat. Byłbym bardzo wdzzięczny.
Witam, piszę w dosyć niejasnej mi sytuacji, otóż chodzi o podłączenie przewodów od modułu zapłonowego i świec w Polonezie Caro 1.6 GLE ponieważ pseudo mechanik odłączył je i ich spowrotem nie podłączył :3 Według tego schematu (znajduje się u mnie na obudowie filtra powietrza) 740944 wszytko podłączyłem ok tzn 1 do 1, 2 do 2, 3 do 3, i 4 do 4... 740945...
Witam, tak jak w temacie przekładam z jednego poldka do drugiego wszystkie podzespoły i zastępuję gaźnik znanym systemem BOSCHA (robię to bo ten z BOSCHA już złom, a drugi ma przejechane 50km i jest zdrowiutki). Wszystko się wydaje piękne, poprzekładać podzespoły i dać główną wiązkę pod maskę, lecz w pewnym miejscy wiązka od silnika i komputera łączy...
witam kolegow.jest problem z przelacznikiem nadmuchu w polonezie tzn zatrzymal sie w jednym polozeniu i nie reaguje na zmiany polozenia,do tego przelacznika dochodzi 6 wezykow,mial moze ktos podobna usterke?pozdrawiam.
Co prawda, „do tablicy” został wywołany Kolega Enauto (najmocniej przepraszam), lecz jeśli mogę zapytać – czy ja dobrze rozumiem: mierzy Kolega napięcie na obu zaciskach niskonapięciowych (wtórnych) cewki i lampka nic nie pokazuje? Naturalnie, jeśli tak Kolega mierzy to tak ma być. To nie jest radio czy reflektor; to właśnie masę łączy...
Witajcie. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLE. Układ zapłonowy jest tam banalnie prosty, a jednak mnie przerasta. :| W trakcie jazdy samochód zgasł, po pewnym czasie odpalił, dojechał na miejsce parkingowe, i tam został. Po tygodniu nieużywania odpalił, ale w trakcie jazdy zgasł - przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości....
Czy ktoś mógłby podać opis wtyczki do modułu poloneza Gniazdo 2 wsuwki to wejście z cewki aparatu zapłonowego to wiem. Zostaje drugie gniazdo z trzema wsuwkami, które to masa, plus i wyjście na cewkę?? Chcę to założyć do innego auta a nie mam żadnego poldka pod ręką żeby sprawdzić.
Witam, w polonezie nie działa pokrętło zmiany wylotu nawiewu (dmucha cały czas na szybę i na nogi, nie da się zmienić, żeby dmuchało np. na twarz). Na zdjęciu zaznaczyłem, które pokrętło nie działa. Na początku myślałem, że przekręcając pokrętło, pociągam za jakąś linkę, ale tak nie jest. Rozebrałem panel i nie mam pojęcia, na jakiej zasadzie to działa....
Posiadam POLONEZA 1.5 GLE z 1992 roku, gaźnik z ręcznym ustawieniem ssania, BEZ instalacji gazowej. Samochód stał od roku w garażu. Nie był odpalany. Po ciężkich trudach po roku nie używalności uruchomiłem go po wymianie następujących części: wymiana oleju, wymiana filtru powietrza, wymiana filtru paliwa, wymiana filtru oleju, wymiana kabli zapłonowych,...
Na moje oko padł ci moduł sterujący zapłonowy. Co często się przydarzało poldkom. jannaszek albo sterujący, albo zapłonowy - to dwie różne rzeczy. To układ z tzw. iskrą traconą, jeśli iskra bije tylko na 2 cylindrze to cewkomoduł do wymiany.
Witam! Rozebrałem układ ogrzewający i mam problem bo nie wiem w jakiej kolejności podłączyć rury papierowe. Przy obudowie nagrzewnicy są trzy pary rur a ja nie wiem które gdzie podłączyć
Dobry wieczór. Może to komuś się przyda... Jedziemy sobie "Polonezem" w którym zepsuł się rozrusznik. Zatrzymaliśmy się na chwilę, zgasiliśmy silnik. Nie ma w okolicy nikogo, żeby popchnąć... Poniżej jest metoda na samodzielne odpalenie: Prawe tylne koło podnosimy (warto tam podłożyć pod ośkę coś oprócz podnośnika, np. parę cegieł, albo tzw. "kobyłkę")....
Witam od jakiegoś czasu w moim polonezie 1.6 jednopunktowy wtrysk BOSCHA mam problem z gasnącym i przerywającym silnikiem. Ma instalację gazową I generacja jeździł na niej ok. 130000km bez większych problemów aż do teraz. Z paliwem już dość dawno temu pojawił się problem, gaz ostatnio zaczął strzelać i czasem nawet gasnąć, wymieniłem parownik i filtr...
Witam! Problem wygląda tak, że po nawet krótkiej jeździe świece są zasyfione. Jeżeli zgaszę silnik to mam problem z odpaleniem, chyba, że wyczyszczę świece to wtedy pali od razu. Zupełnie nie wiem dlaczego ma takie spalanie. To coś z zapłonem ? Jeżdżę tylko na benzynie. Silnik 6 tyś po remoncie. Poziom oleju prawidłowy, olej wymieniony około 100 km...
Tak jak pisali poprzednicy i moim zdaniem, nie warto zostawiać przerywacza. Ja w swojej Jawie mam zestaw jaki jest opisany na stronie o jawach Gumpala. Składa się on : - z oryginalnego impulsatora jawy i jest to jednocześnie najdroższa część całego zestawu - modułu zapłonowego 125p, polonez GL-118 - cewki zapłonowej podwójnej z CC700 Do obowiązkowych...
Co ma silniczek krokowy do zapalania, to najstarsi górale nie wiedzą, gdyby problem sprawiał układ zapłonowy (świece,kable, cewki), to występował by on przede wszystkim na gazie. Pompę paliwa wymieniłeś, bo nie dawała ciśnienia, czy tak profilaktycznie ?, to samo tyczy regulatora ciśnienia paliwa A problem tkwi zapewne w czujniku temp cieczy, lub w...
Zbiornik paliwa z pompą elektryczną i zasilaniem. Wiązka silnika ze sterownikiem (komputerem). Przerobić układ wydechowy aby wstawić fragment wydechu z sondą lambda. Rozumiem, że masz cały osprzęt silnika. Bo jak nie to lepiej przełożyć kolektory wstawić aparat zapłonowy , mechaniczną pompę paliwa i zapomnieć o kombinacjach.( w takim przypadku trzeba...
to jest układ zapłonowy z D.I.S bardzo częstą usterka jest uszkodzenie tranzystora w tym o ot module i nie pali na 2 i 4 cylindrze. ale Ty masz jaies dziwne objawy proponuje posprawdzac podłączenia kabli, zasilanie komputera i zrób samodiagnoze i zobaczysz co wyjdzie w kodach usterek. Samodiagnoza jest opisana na tym forum w razie pytan pisz na walek-21(at)o2.pl...
Sprawdź diody główne-prostownicze ,alternator to układ 3 fazowy , nie miernikiem ,żarówka 21 W i akumulator .Miałem takie przypadki że ; na stole probierczym ,przy nowym aku. ok. 3500 obr/min jest ok. W samochodzie są obciążenia : układ zapłonowy ok 4A,podświetlanie , kontrolki ,wskaźniki itd.Uszkodzenie jednej z 6 diod mostka powoduje zmniejszoną wydajność...
Osobiście przerabiałem temat kilka lat temu i żadna przeróbka instalacji nie jest konieczna a jedynie zmiana kondensatora w obrotomierzu. Znajdę jutro w garażu i umieszczę foto z opisem, żeby było łatwiej. Domyślam się,że ta WSK posiada instalację 12v? Do Batman191: niezły hokus-pokus z tą iskrą:D Dodano po 4 Rzeczywiście autor tematu postarał się o...
Zaklocenia spowodowane przez alternator objawiaja się gwizdem zmieniajacym się w zaleznosci od obrotow silnika. Trzaski o zmiennej czestotliwosci od ukladu zaplonu. A pyknie to objaw zaklocen powodowanych przez komputer pokladowy i uklad sterujacy praca silnika elektrycznego pompy paliwa Pukanie zazwyczaj pochodzi od komputera a dokladnie ukladu sterowania...
Na wolnych obrotach alternator nie jest w stanie dać tyle mocy by zasilić światła długie (cztery żarówki w modelu 89r) o mocy ponad 200W a do tego jeszcze postojowe , układ zapłonowy i dlatego zgasł. Ale jeśli nowy akumulator nie jest doładowywany mimo jazdy i bezpośrednio po niej jest problem z wyczerpanym akumulatorem, to albo regulator jest uszkodzony...
Witam jesli nie znasz wartosci cieplnej świec to najlepiej kupuj w sklepie prosząc o części według katalogu.Pozatym po wymianie swiec warto przyjrzeć sie przewodom wysokiego napiecia i innym składnikom układu zapłonowego. Pozdrawiam.
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
moja koncepcja wygląda tak jak na rysunku. problem tkwi w tym jak zasymulować sygnał z czujnika połozenia wału którego przebieg widać na drugim rysunku (niechciałbym się bawić w koło napęd tego koła i cała reszte). Ewenntualnie druga opcja to wogule pominąć sterownik i oprzeć się tylko na module zapłonowym któy byłby sterowany sygnałami sz1-4 i sz2-3...
no możesz zapodać będę bardzo wdzięczny. a jak by sterować rozładowywaniem kondensatora ręcznie za pomocą stycznika , lub zmniejszyć częstotliwość a podnieść napięcie zasilania cewki ?
Sprawdzić układ zapłonowy.
A może byś tak poszukał w googlach. Mam linka ale żeby nie łamać regulaminu wyśle ci na pw Pozdr.J.
Na pierwszy rzut oka to jakiś konektor nie łączy. Albo przy stacyjce albo przy komputerze, albo układzie zapłonowym.
Ludzie, czytajcie! Napisał w pierwszym poście, że wymienił platynki. Słynny zielony kabelek też dawał podobne objawy, ale nie w tym układzie zapłonowym.
Ja musiałem widzieć jakiś inny artykuł Stefana Roguskiego, bo tam były cztery ramiona wirnika, więc pewnie był to zapłon do Poloneza lub 125p. Może ten?
Pewnie przegrzana elektronika szwankuje. Na początek sprawdź układ zaplonowy
Czy ktoś miał problem z silnikiem 1,6 GSI w polonezie - chodzi o zapalenie się kontrolki o uszkodzeniu układu wtrysku,układu zapłonowego :(
jest to sterownik układu wtryskowego i zapłonowego
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
No ale by wypadało napisać czy to jest ATU czy ATU PLUS,bo to są różnice w układzie wtryskowo-zapłonowym.
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Witam. 1.Prawdopodobnie nie masz kompresji na jednym z cylindrów . Wykręć świece i sprawdź ciśnienie sprężania ,na jednym powinna być mniejsza wartość (wtedy uszczelka pod głowice albo zawór wypalony). Trzęsie bo chodzi na trzy cylindry. Jak ciśnienie sprężania będzie równe wymień cztery świece. 2.Jak będzie ciepły trzeba sprawdzić czy jest iskra na...
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
Witam Należy odłączyć układ zapłonowy silnika.
Sprawdź bezpieczniki układu wtryskowo-zapłonowego.Są w okolicy sterownika,czyli za schowkiem(po prawej stronie)
Wez moduł zapłonowy z Digifanta, poloneza gaźnikowego czy innego prostego i sobie zmontuj układ i zobacz jak daje iskrę.
Posprawdzaj wszyskie filtry,głownie powietrza. Sprawdź czy masz kompresje w silniki .odkręć korek od oleju przyłóż rękę i będziesz wiedzial czy panuje ciśnienie. Co ma do tego cisnienie na wlewie oleju?? Nawet gdyby jakims cudem sie pojawiło to przecież i tak ucieknie do filtra przez wąż odpowietszajacy podłaczony do pokrywy zaworów (klawiatury), albo...
Biorąc pod uwagę jaki postęp dokonał się w motoryzacji - raczej z nim do muzeum. To coś kiedyś amerykanie ze wschodu stojący i sprzedający na rynku mieli w swojej ofercie . Pomijam jakość tego , spory rozrzut parametrów . Jest on dedykowany do aut wyposażonych w tradycyjny stykowy układ zapłonowy. Podłączenie go np. pod elektroniczny układ zapłonowy...
polonez układ zapłonowy polonez przewód zapłonowy schemat zapłonowy polonez
scenic język taktowanie sempron sterować napiąć mikrokontroler
Electrolux EWD 1697 MDW – pralka nie włącza się, brak zasilania, diagnoza filtra EMI i SMPS Elektryczny podnośnik samochodowy Yato YT-17220, Unitec 10368, Heckermann TY-EJ03 – trwały i tani wybór