To ma wspólnego, że jak silnik jest na wtrysku to uruchamia się na benzynie, a dopiero po dodaniu gazu na ok 2000 obr/min przełącza się samoistnie na gaz i dalej już na gazie pracuje.
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
to jest układ zapłonowy z D.I.S bardzo częstą usterka jest uszkodzenie tranzystora w tym o ot module i nie pali na 2 i 4 cylindrze. ale Ty masz jaies dziwne objawy proponuje posprawdzac podłączenia kabli, zasilanie komputera i zrób samodiagnoze i zobaczysz co wyjdzie w kodach usterek. Samodiagnoza jest opisana na tym forum w razie pytan pisz na walek-21(at)o2.pl...
Widzę, że wcześniej założyłeś drugi wątek (szkoda, że nie wspomniałeś o tym): jaclew bardzo ładnie pokazał obliczenia dla obrotomierza z układem CS8190. Z tym, że on jeszcze zmierzył sygnał wychodzący z układu zapłonowego motocykla. Dlatego wszystko to obliczono zakładając, że układ zapłonowy Twojego motocykla dostarcza założone parametry, a sam obrotomierz...
czyta impulsy z aparatu zaplonowego i zapina mase na cewke.ale jak masz problem z iskra bardzo czesto pekaly te przewody w tej zielonej oslonie od modulu do aparatu zaplonowego.jak sciagniesz kopulke to zobaczysz
Jeśli sprawdziłeś układ zapłonowy - wymień sondę.
Trzeba sprawdzić cały układ cewki, tj. masy napiecia przed modułem i po,
Na początek sprawdz dobrze układ zapłonowy
A jaki tam masz układ zapłonowy może cewka na ciepło niedomaga. Może któryś przekaźnik.
Chyba każda sekwencja LPG ma możliwość odpalenia awaryjnego z gazu - gdyby główny układ paliwowy (benzynowy) uległ uszkodzeniu. Poczytaj o swojej instalacji LPG. Patrz pod kątem błędu który ustaliłeś - czy wtryskiwacze przy odpalaniu podają paliwo. Spróbuj samostartem psiknąć (podobno plak jest też dobry) wtedy gdy odpali wyeliminujesz układ zapłonowy...
Instalacja działała tak samo jak w jednopunkcie, silnik zasysa gaz razem z powietrzem i nie ma znaczenia czy jest to wielopunkt przy wielopunktach zastosowanie instalacji mieszalnikowych wiąże się z ryzykiem strzelania w kolektor dolotowy ale to tylko jeżeli układ zapłonowy ma przebicia.
Sprawdź układ zapłonowy palec (musi być bez opornika)kopułka, ustawienie zapłonu ,rozrząd.
Witam mam takie pytanko: po co jest taki cienki wężyk który wychodzi z urządzenia wtryskowego i jest podpięty do odmy w obudowie filtra powietrza. Co on daje?? Wczoraj jak czyściłem odmę bo mi się masełka nazbierało, zdejmowałem obudowę filtra powietrza no i urwał mi się właśnie ten wężyk razem z króćcem przy urządzeniu wtryskowym i nie ma jak go z...
Nie wiem co robić. Odcina zapłon przy 3000obr./min zarówno na paliwie jak i na gazie. Podmieniłem już trzy cewki, dwa moduły i rozdzielacze zapłonu. Przewody sprawdzone. Nie wiem już do czego się przyczepić. Pomóżcie.
Witam, tak jak w temacie przekładam z jednego poldka do drugiego wszystkie podzespoły i zastępuję gaźnik znanym systemem BOSCHA (robię to bo ten z BOSCHA już złom, a drugi ma przejechane 50km i jest zdrowiutki). Wszystko się wydaje piękne, poprzekładać podzespoły i dać główną wiązkę pod maskę, lecz w pewnym miejscy wiązka od silnika i komputera łączy...
Jak sterowany jest obrotomierz w Poldku dieslu. Nie znalazłem nic przy alternatorze, za to w okolicy koła zamachowego jest jakiś czujnik. Obrotomierz działa w momencie gdy silnik załapie , a rozrusznik jeszcze kręci. Jak puści się kluczyk to wskazówka spada do zera. Nie jestem pewny wszystkich składników instalacji, bo oglądałem go wczoraj o 22.00 przy...
Zakładam, że to ten poniżej ponieważ 2 konektory po prawej są dedykowane cewce odpowiedzialnej za zapłon w cylindrach nr 2 i 3. Gdyby ktoś był uprzejmy poradzić krok po kroku jak przeprowadzić pomiar, jak uporać się z żelem którym zalany jest układ, jaki zamiennik tranzystora zakupić i czy to możliwe. Jak wyjąc płytkę nie uszkadzając jej, ewentualnie...
Witam, w polonezie nie działa pokrętło zmiany wylotu nawiewu (dmucha cały czas na szybę i na nogi, nie da się zmienić, żeby dmuchało np. na twarz). Na zdjęciu zaznaczyłem, które pokrętło nie działa. Na początku myślałem, że przekręcając pokrętło, pociągam za jakąś linkę, ale tak nie jest. Rozebrałem panel i nie mam pojęcia, na jakiej zasadzie to działa....
Witam od dłuższego czasu mam problem z nawiewem w tym samochodzie, motyw jest taki ze powietrze tylko idzie na szybe i na nogi a na ciało ani troche i tak przy każdej zmianie funkcji, podejrzewam ze urwało tam się coś ale nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o pomoc
Witam! Jestem mechanikiem maszyn ale jeżeli chodzi o samochody, to jestem początkujący. Problem zapewne dotyczy elektryki, bądź elektroniki dlatego zwracam się z prośbą o pomoc. Marka Polonez rok95. Poldożer - jak go nazywam ma dziwną usterkę, mianowicie brzęczy przekaźnik zapłonu, ten co znajduje się pod schowkiem od strony pasażera. Grzechocze najczęściej...
Mój niedawno nabyty poldek ma strasznie roszabrowane instalacje. Cz ktoś mi odpowie odnośnie kierowania nadmóchów pokrętłem na desce tzn na szyę nogi itd. Rozebrałem ten panel z tymi pokrętłami i przy tym od kierowania nadmóchów są gumowe wężyki tylko jak zauważyłem nic tam się nie dzieje. wentylator przy nagrzewnicy chodzi na 4 a tu na szbie tylko...
Witajcie. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLE. Układ zapłonowy jest tam banalnie prosty, a jednak mnie przerasta. :| W trakcie jazdy samochód zgasł, po pewnym czasie odpalił, dojechał na miejsce parkingowe, i tam został. Po tygodniu nieużywania odpalił, ale w trakcie jazdy zgasł - przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości....
mam poloneza caro.trudno go uruchomić na benzynie i gazie. Po długim kręceniu zaskakują po koleji cylindry. gdy silnik nabierze obrotów chodzi jak pszczółka. czy to może być usterka modułu h-161.
Witam, mam problem ze swoim Polonezem, przy hamowaniu, czy to normalnym, czy też ostrzejszym przygasa mu silnik, zapala się światełko Stop i R (w kółeczku), a następnie zapala się kontrolka tylnej szyby, tak jak przy odpalaniu samochodu. Jakiś czas temu miał wymieniona uszczelkę pod głowicą, bo się "wydmuchała". Czym to może być spowodowane? POPRAWKA:...
Co to może być? Silnik jak jest zimny słabo pali (pracuje na 4 cylindrach na 100%), gdy sie nagrzeje, praca i moc silnika na wyższych obrotach nie budzi zastrzeżeń, gdy jest na wolnych obrotach pracuje stabilnie. W czasie przyspeszania wyczuwa sie brak mocy do pewnych obrotów. Po przekroczeniu ok. 2500 obr/min wszystko jest znowu ok. Świece, przewody...
Od czego zależy siła nadmuchu wentylatora, na zimnym powietrzu leci bardzo mocno na cieplym bardzo słabo, dużo jest problemów z nagrzewnicami ze sa zamulone itp u mnie leci gorace powietrze wiec raczej nie ma problemu z zakamienieniem lub zamuleniem , ale jakby bylo cos przytkane w nawiewie od cieplego.
Mam problem z polonezem 1.6 LPG szarpie w zakresie 2000-3500 obr/min. Wymieniłem świece zapłonowe, przewody, moduł i nie ma żadnej poprawy. Szarpanie występuje tylko na LPG.
Posiadam POLONEZA 1.5 GLE z 1992 roku, gaźnik z ręcznym ustawieniem ssania, BEZ instalacji gazowej. Samochód stał od roku w garażu. Nie był odpalany. Po ciężkich trudach po roku nie używalności uruchomiłem go po wymianie następujących części: wymiana oleju, wymiana filtru powietrza, wymiana filtru paliwa, wymiana filtru oleju, wymiana kabli zapłonowych,...
na wolnych obrotach nie
witam wszystkich,koledzy proszę o pomoc,nie mam już bladego pojęcia co jest,na zimno rkęci jak trzeba ale gdy się zagrzeje w tedy kontrolki przygasaja i nici z odpalania,ale gdy dotknę dwóch śrób na automacie i delikatnie się przekręci w tedy kręci normalnie z kluczyka,wymianiałem już 3 rozruszniki i to samo,wymianiałem też szczotki,pbczyszczalem wszystko...
mój poldek w czasie jazdy zaczyna szarpać się jakby nie dostawał paliwa,muszę go przegazowywać ,a na wolnych obrotach co kilka regularnych chwil spadają mu obroty jakby chciał sie wyłaczyc.dzieje się to zarówno przy zimnym jak i nagrzanym silniku.Wymiana świec nic nie dała ,przewody juz wymieniałem na silikonowe co prawda 5 lat temu,po nagrzaniu spada...
Witam mam pewien problem z określeniem nazwy oraz przeznaczenia pewnych podzespołów w moim polonezie atu z jednopunktowym wtryskiem boscha poniżej dwa zdjęcia z oznaczeniami 1 i 2 . Do czego służą i jak nazwać te podzespoły z tego silnika? http://obrazki.elektroda.net/88_12309341... http://obrazki.elektroda.net/37_12309342...
Co prawda, „do tablicy” został wywołany Kolega Enauto (najmocniej przepraszam), lecz jeśli mogę zapytać – czy ja dobrze rozumiem: mierzy Kolega napięcie na obu zaciskach niskonapięciowych (wtórnych) cewki i lampka nic nie pokazuje? Naturalnie, jeśli tak Kolega mierzy to tak ma być. To nie jest radio czy reflektor; to właśnie masę łączy...
Na moje oko padł ci moduł sterujący zapłonowy. Co często się przydarzało poldkom. jannaszek albo sterujący, albo zapłonowy - to dwie różne rzeczy. To układ z tzw. iskrą traconą, jeśli iskra bije tylko na 2 cylindrze to cewkomoduł do wymiany.
Witam. Mam problem z instalacją zapłonową w tym aucie. Zaczeło się od tego że podczas oczekiwania w korku auto mi się nagle wyłączyło (nigdy wczesniej nie miał takich objawów). Po zepchaniu na pobocze i odczekaniu kilku minut uruchomił się normalnie i pracował regularnie jakby nigdy nic przez ok 10 min. Po drugim takim zgaśnięciu zaczełem sprawdzać...
Tak jak pisali poprzednicy i moim zdaniem, nie warto zostawiać przerywacza. Ja w swojej Jawie mam zestaw jaki jest opisany na stronie o jawach Gumpala. Składa się on : - z oryginalnego impulsatora jawy i jest to jednocześnie najdroższa część całego zestawu - modułu zapłonowego 125p, polonez GL-118 - cewki zapłonowej podwójnej z CC700 Do obowiązkowych...
Co ma silniczek krokowy do zapalania, to najstarsi górale nie wiedzą, gdyby problem sprawiał układ zapłonowy (świece,kable, cewki), to występował by on przede wszystkim na gazie. Pompę paliwa wymieniłeś, bo nie dawała ciśnienia, czy tak profilaktycznie ?, to samo tyczy regulatora ciśnienia paliwa A problem tkwi zapewne w czujniku temp cieczy, lub w...
Zbiornik paliwa z pompą elektryczną i zasilaniem. Wiązka silnika ze sterownikiem (komputerem). Przerobić układ wydechowy aby wstawić fragment wydechu z sondą lambda. Rozumiem, że masz cały osprzęt silnika. Bo jak nie to lepiej przełożyć kolektory wstawić aparat zapłonowy , mechaniczną pompę paliwa i zapomnieć o kombinacjach.( w takim przypadku trzeba...
Sprawdź diody główne-prostownicze ,alternator to układ 3 fazowy , nie miernikiem ,żarówka 21 W i akumulator .Miałem takie przypadki że ; na stole probierczym ,przy nowym aku. ok. 3500 obr/min jest ok. W samochodzie są obciążenia : układ zapłonowy ok 4A,podświetlanie , kontrolki ,wskaźniki itd.Uszkodzenie jednej z 6 diod mostka powoduje zmniejszoną wydajność...
Osobiście przerabiałem temat kilka lat temu i żadna przeróbka instalacji nie jest konieczna a jedynie zmiana kondensatora w obrotomierzu. Znajdę jutro w garażu i umieszczę foto z opisem, żeby było łatwiej. Domyślam się,że ta WSK posiada instalację 12v? Do Batman191: niezły hokus-pokus z tą iskrą:D Dodano po 4 Rzeczywiście autor tematu postarał się o...
Zaklocenia spowodowane przez alternator objawiaja się gwizdem zmieniajacym się w zaleznosci od obrotow silnika. Trzaski o zmiennej czestotliwosci od ukladu zaplonu. A pyknie to objaw zaklocen powodowanych przez komputer pokladowy i uklad sterujacy praca silnika elektrycznego pompy paliwa Pukanie zazwyczaj pochodzi od komputera a dokladnie ukladu sterowania...
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Na wolnych obrotach alternator nie jest w stanie dać tyle mocy by zasilić światła długie (cztery żarówki w modelu 89r) o mocy ponad 200W a do tego jeszcze postojowe , układ zapłonowy i dlatego zgasł. Ale jeśli nowy akumulator nie jest doładowywany mimo jazdy i bezpośrednio po niej jest problem z wyczerpanym akumulatorem, to albo regulator jest uszkodzony...
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
no możesz zapodać będę bardzo wdzięczny. a jak by sterować rozładowywaniem kondensatora ręcznie za pomocą stycznika , lub zmniejszyć częstotliwość a podnieść napięcie zasilania cewki ?
Masz zły odbiór WN z cewki,stąd resetuje się monomotronic. Ten typ tak ma. Uwierz. Możliwa przyczyna to świece.Mają być rezystancyje. No albo za duża odległośc pomiędzy elektrodami. Pomierz jeszcze cewkę,czy nie jest rozwarta na wtórnym. W każdym razie trzymaj się uporczywie góry układu zapłonowego
Witam jesli nie znasz wartosci cieplnej świec to najlepiej kupuj w sklepie prosząc o części według katalogu.Pozatym po wymianie swiec warto przyjrzeć sie przewodom wysokiego napiecia i innym składnikom układu zapłonowego. Pozdrawiam.
Ja musiałem widzieć jakiś inny artykuł Stefana Roguskiego, bo tam były cztery ramiona wirnika, więc pewnie był to zapłon do Poloneza lub 125p. Może ten?
A może byś tak poszukał w googlach. Mam linka ale żeby nie łamać regulaminu wyśle ci na pw Pozdr.J.
moja koncepcja wygląda tak jak na rysunku. problem tkwi w tym jak zasymulować sygnał z czujnika połozenia wału którego przebieg widać na drugim rysunku (niechciałbym się bawić w koło napęd tego koła i cała reszte). Ewenntualnie druga opcja to wogule pominąć sterownik i oprzeć się tylko na module zapłonowym któy byłby sterowany sygnałami sz1-4 i sz2-3...
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Czy ktoś miał problem z silnikiem 1,6 GSI w polonezie - chodzi o zapalenie się kontrolki o uszkodzeniu układu wtrysku,układu zapłonowego :(
Sprawdzić układ zapłonowy.
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
jest to sterownik układu wtryskowego i zapłonowego
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
Na pierwszy rzut oka to jakiś konektor nie łączy. Albo przy stacyjce albo przy komputerze, albo układzie zapłonowym.
Tak, masz rację, zamyśliłem się, bo sam miałem Poloneza ze starym układem zapłonowym. W tym ktory stosowany jest w silnikach z wtryskiem spotkałem się tylko z uszkodzeniami (przebiciami) cewek zapłonowych. Sam moduł zapłonowy jest chyba dość bezawaryjny. I wracam do pytania; jakie typy tranzystorów stosuje się obecnie w modułach zapłonowych?
Sprawdź bezpieczniki układu wtryskowo-zapłonowego.Są w okolicy sterownika,czyli za schowkiem(po prawej stronie)
Ludzie, czytajcie! Napisał w pierwszym poście, że wymienił platynki. Słynny zielony kabelek też dawał podobne objawy, ale nie w tym układzie zapłonowym.
Witam Należy odłączyć układ zapłonowy silnika.
Wez moduł zapłonowy z Digifanta, poloneza gaźnikowego czy innego prostego i sobie zmontuj układ i zobacz jak daje iskrę.
Pewnie przegrzana elektronika szwankuje. Na początek sprawdź układ zaplonowy
Posprawdzaj wszyskie filtry,głownie powietrza. Sprawdź czy masz kompresje w silniki .odkręć korek od oleju przyłóż rękę i będziesz wiedzial czy panuje ciśnienie. Co ma do tego cisnienie na wlewie oleju?? Nawet gdyby jakims cudem sie pojawiło to przecież i tak ucieknie do filtra przez wąż odpowietszajacy podłaczony do pokrywy zaworów (klawiatury), albo...
Padł mi w polonezie 1,5 gaźnik klasyczny układ zapłonowy. Po wymianie na elektroniczny mimo identycznego połączenia sterownika reduktora nie jestem w stanie na gazie uzyskać równomiernych obrotów (na benzynie są. Przewody zapłonowe-nowe ,świece-nowe ,cewka zapłonowa (do elektronika sprawdzone) nowa i używana ten sam efekt ,moduły( posiadam 3) podmieniane...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
układ zapłonowy polonez polonez przewód zapłonowy schemat zapłonowy polonez
programowanie omega czujnik temperatury ekspresu zmiana warunki przyłączenia sieci
manta spk95019 17mb130s firmware
Jak wyłączyć zegar w radiu Pioneer - instrukcje Oleo-Mac 937 - Wariujące obroty przy obracaniu piły