Z reguły auta z koncernu VW nie posiadają odpowietrznika układu chłodzenia. Jeśli wszystko jest ok odpowietrzy się samodzielnie.
Tak i zaznaczę ze chłodnica po nagrzaniu jest cała ciepła
Nie chcę cię martwić ale to na 99% uszczelka pod głowicą, miałem to samo i skończyło się na uszczelce
Twarde węże to zazwyczaj przedmuchy z cylindrów do układu chłodzenia.
Sterowanie przekaźnika sprzęgła idzie przez przełącznik/czujnik w układzie chłodzenia
Pojedź do porządnego warsztatu na sprawdzenie zawartości CO2 w układzie chłodzenia.
Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia zrób.
Czujnik o którym piszesz nie ma nic wspólnego z kontrolka płynu chłodzącego. Tak jak pisze slodky - sprawdź układ chłodzenia.
Zegar i sprawdź faktyczne ciśnienie oleju. Czujnik temperatury identyczny jaki z oryginalnym? Wentylator chłodnicy musi się załączać automatycznie bez względu na nawiew. Odpowietrzyłeś układ chłodzenia?
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
Jak masz reduktor gazu podłączony? Nie zapowietrzyłeś układu przypadkiem?
Byłem dziś w serwisie sprawdzili nie ma nigdzie żadnego wycieku, spalin w układzie chłodzenia też nie ma, dalej obstawiacie ze to uszczelka pod głowicą??
ciągle pokazuje max. taką temperaturę jak na załączonym zdjęciu??? nie jest to wartość zbyt mała ? Na środku to wartość optymalna, to bodajże 90 stopni. Niczym się nie przejmuj :D A SDI to silnik diesla o wtrysku bezpośrednim, one się bardzo wolno nagrzewają ponieważ mają małe straty ciepła do układu chłodzenia ze względu na konstrukcję komory spalania...
Witam , Mam pytanie jak odpowietrzyć układ chłodzenia w tym autku,dodam że zbiorniczek wyrównawczy jest po lewej stronie. Pozdrawiam
sprawdz czy ze zbiorniczka wyrownawczego nie czus gazem . niektore reduktory lovato maja pomiedzy komora wodna a gazowa gumowa szczelke ktora nieraz przecieka
O odpowietrzaniu układów chłodzenia było już na forum
A jak pracuje na PB ?
Poziom płynu w układzie chłodzenia do sprawdzenia w pierwszej kolejnosci.
Jeżeli faktycznie ciśnienie jest na tyle duże, że wyrzuca płyn, oczywiście przy zamkniętym układzie, to wychodziłoby na to, że uszczelka ma nieszczelność. Pomiar spalin w układzie chłodzenia, ze dwie dychy kosztuje, powinien rozwiać twoje wątpliwości. Termostat gdyby się zaciął to temperatura by rosła. Układ chłodzenia odpowietrza się sam.
wymień filtr kabinowy
Pompa wspomagania nowa czy używana ? Dźwięk się zmienia przy skręcaniu ? Całkiem możliwe że padła pompa wody. Otwórz maskę i posłuchaj skąd wydobywa się dźwięk. Teraz pompa chłodzenia....co jeszcze? Bez urazy, ale to tylko Seat, jednym się nie psuje w ogóle, drugim kilka razy w miesiącu, a psują się takie rzeczy które nie mają prawa się zepsuć.
Jeżeli ubywa płynu chłodniczego, dymi na biało to są typowe objawy uszczelki pod głowicą. W moim SC jedynym objawem uszkodzenia UPG było to, że po odkręceniu korka ze zbiorniczka wyrównawczego płyn był wypychany na zewnątrz. Spaliny przedostawały się do układu chłodzenia. Po wymianie uszczelki zrobiłem od razu cały rozrząd. I silnik jak nowy :D
jakie kolory powinn Ten w silniku po prawej stronie szary. Jutro ci zdjęcia może zrobię. Te kolory to podstawa przy wymianie. Muszę sprawdzić bo tam jeszcze jeden jest niedaleko klimy -jak mnie pamięć nie myli, no i w chłodnicy. Silnik BKC. W sumie trzy czujniki a nie dwa -muszę sprawdzić. Błędny link zamieściłem poprawiony: https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/et...
https://obrazki.elektroda.pl/1506722900_... Dodano po 1 I tutaj w miejscu zielonej wstawiłem żółta i działa kaseta ale nie działa sterowanie układem chłodzenia
Pompa jest nowa więc raczej nic tam się nie urwało. Prawdopodobnie wszystko jest ok, załączał się wentylator ale od klimatyzacji. Zrobiłem autem 30km, silnik się nie przegrzewa, ogrzewanie jest już chwile po włączeniu silnika. Przejadę więcej km, zobaczę co się będzie działo. Dziękuje za zainteresowanie.
co to model auta rocznik i silnik model. To ci powiem Co powiesz? Dane z autodaty? Nie wiadomo jaka była historia układu, jedyne sensowne rozwiązanie to płukanie całości i napełnienie olejem jak i czynnikiem od nowa Dodano po 3 Układ był użytkowany przez jakieś 4 lata bez nabijania ciśnienie w układzie Seat Leon 1m1 w spoczynku to 7 bar. Efektywność...
No to trochę mi się rozjaśniło!!!! Rezygnuję z zakładania dedykowanego dolotu do tej jednostki napędowej oraz nie będę kaleczył "odbytu" Szkoda mi motoru ma dopiero najechane 105 tysięcy i chciałbym przynajmniej drugie tyle spokojnie potoczyć. Skupię sie na czym innym. Jeszcze raz dzięki. ps mam pytanie do kol. Roli /widzę, że się sporo orientujesz...
Badanie próżnią w ogóle nie daje gwarancji czy układ jest szczelny. Podciśnienie potrafi nawet doszczelnić dziurawy układ, choć raz miałem też odwrotnie, podciśnienia nie trzymał a nadciśnienie już tak.
Nie jak wszystko ok z układem chłodzenia to po góra 1 km przy mrozie masz juz lpg.
Sprawdź czy nie zapowietrza się układ chłodzenia i czy nie jest zacięty termostat ( wyjmij i wsadź do wrzątku).
Wg mnie ma przedmuch pod uszczelką głowicy do układu chłodzenia (biały dym). Można zobaczyć czy w zbiorniczku wyrównawczym nie idą bąbelki. Już pewnie wiesz co to oznacza///
Syczenie i wyrzucanie płynu przy otwieraniu gorącego układu chłodzenia to normalny objaw. W układzie chłodzenia wytwarza się nadciśnienie jak płyn jest gorący, powoduje to wzrost poziomu w naczyniu wyrównawczym. Podczas stygnięcia wytwarza się podciśnienie i poziom się obniża. To jest normalne zjawisko. Natomiast jeżeli chodzi o ubywanie płynu i dymienie...
Zapocenie to częsty przypadek. Proponuję zrobić bypass przy chłodnicy oleju, wypłukać układ chłodzenia, zalać płynem i zobaczyć czy olej będzie się pojawiał w zbiorniczku. Pozdrawiam
Płyn nie odparowuje na szczelnym układzie.Możliwe że przed zakupem samochodu ktoś coś robił z układem chłodzenia(mówił pan że nie grzało w samochodzie)i dopiero teraz układ się odpowietrzył.Myśle że czas pokaże. pozdrawiam Janusz
Witam, Strzelona uszczelka pod głowicą daje całkiem inne objawy puszczania cisnienia sprężania w cylindrach w ukłąd chłodzenia- wtedy poziom chłodziwa drastycznie by spadał- chłodziwo "wydnuchnięte" z ukłądu. Jakosc płnów chłodniczych niestety jest poza wszelka krytyka i gdy troszkę podgrzejesz auto po huzarskich jazdach może się zawarta w płynie woda...
Jaka może być przyczyna ze nie chodzi wentylator chłodzenia przy Toledo 1.9 TD
Jeśli jest to silnik TDI to w niczym nie kręć ani nie doszukuj się żadnego błędu - tak ma być i wszystko masz OK. Woda to para wodna skraplająca się w układzie chłodzenia - nigdy nie zauważyłeś kropel wody kapiących zwłaszcza z wydechu silników benzynowych ?
Ten elektronik się łączył z modułem klimy, i tam właśnie był błąd z jakimś zwarciem na sprężarce. Cisnienie w układzie było około 7.8 bara z tego co pamiętam(było świeżo po nabiciu)
Przyjedz te 12 km, zatrzymaj się sprawdź twardość węży układu chłodzenia, upuść ciśnienie, i zrób te same 12 km zatrzymaj się i sprawdź twardość węży oraz ciśnienie.
Witam Samochód Seat Cordoba 1995 1,8 benzyna. W układzie chłodzenia wyskoczyła mi linka od sterowania ogrzewaniem cieple/zimne (z silnika/z otoczenia) tak przypuszczam ze sie coś wypięło bo mam ustawione na stale na cieple. I moje pytanie czy zna może ktoś jakiś opis? schemat? czy dokument z zdjęciami jak po kolei dobrać się i naprawić? nie wiem czy...
kłopotem okazała się dodatkowa pompka elektryczna zamontowana na układzie chłodzenia , po wymianie szczotek problem zniknął . Dla pewności po nowym roku sprawdzimy jeszcze zawartość CO2 .
Kolego, jeśli sie da, sprawdź czy gdy się zagrzeje, chłodnica jest ciepła, sprawdź termostat, może się zaciął i gotuje wodę na małym obiegu. Ewentualnie sprawdź drożność układu chłodzenia, może ktoś dodał uszczelniacza do chłodnic i gdzieś się zamuliła.
Kolego karool61 , masz LPG, więc zanim zrzucisz głowicę sprawdź czy masz szczelny reduktor, bo to on może być przyczyną zapowietrzania układu chłodzenia, a to jest tańsza opcja do sprawdzenia niż uszczelka pod głowicą.
Witam Możesz przełożyć. Ja natomiast nie ryzykowałem ponieważ mój BXF nie dał się uruchomić (panewki). Pewności nie miałem co do sprawności mojego czujnika i koła fonicznego. Kupiłem i założyłem nowy. Musisz jeszcze przełożyć koło wałka rozrządu i czujnik wałka rozrządu z BXF do AXR pasuje plug&play. BXF to sterowanie EDC16 a AXR to EDC15 inne napięcia...
A czy robiłeś analizę spalin ? coś nie bardzo chce mi się wierzyć że ma to coś wspólnego z ww czujnikami, raczej wygląda mi to na sondę lambda. To ona w głównej mierze decyduje o składzie mieszanki paliwa. No chyba że jeszcze może padł termostat w układzie chłodzenia , zbyt długie nagrzewanie się silnika może mieć przełożenie na zużycie paliwa. A i...
To jest rura, która wchodzi do EGR 1.9 TDI BXE Seat Leon 2. Ktoś może mi powiedzieć, skąd ta woda? Jak przygazowałem tak dosyć mocno, to samochód zaczął kopcić na biało i z tej rury wywaliło wodę, i to jest czysta woda. Intercooler nowy, 0 dziur w dolocie, uszczelka pod głowicą też jest git, bo na zimnym z pod korka nie ma żadnych syków. Robiłem, czy...
Czujnik temperatury który kierowca widzi w kabinie jest montowany na małym obiegu. Na chłodnicy masz montowany czujnik załaczający wentylator chłodnicy po przekroczeniu 95-98'C . Opcji jest więcej, np uchylanie termostatu przy większym przepływie cieczy, tj wyższych obrotach i zbyt wczesne otwarcie, ale to raczej przy kiepskiej jakości zamiennikach....
Witam Serdecznie, Mam problem z temperaturą płynu chłodniczego w swoim aucie, tzn. temperatura ładnie na zegarze rośnie do 90 stopni , ale wąż górny jest ciepły (da się go utrzymać w ręku), dolny wąż jak i dolna część chłodnicy jest zimna. W trasie auto nie łapie temperatury na dolnym wężu. Natomiast na postoju po chwilowym przegazowaniu temp. na zegarze...
Mało wydajny układ chodzenia więc plastikami zaleciało ,tu pytania jak sprawny jest kład chłodzenia -pompa wody-czyste lamelki chłodnicy-termostat-no i kiedy ostatnio zmieniany był płyn ?? Drugie możliwe nieszczelności i zaczyna pokapywać olej ma gorące elementy.
moze zapowietrzony układ chłodzenia miałem własnie taki objaw i sprawdz termostat choc po tak małej ilosci kilometrów i tej tem. watpie zeby sie miał otworzyc
osobiscie sprawdziłbym dwa elementy zespolony włacznik cisnienia klimy oraz włacznik temperaturowy w układzie chłodzenia bez tych dwoch elementow jest własnie taki efekt ze nie steruje sprzegłem sprezarki szczegolnie włacznik temperaturowy czesto pada w tych autach
Więc jeżeli węże są miękkie, czyli nie ma przedmuchu ciśnienia spalin do układu chłodzenia a temperatura się wacha to czy termostat był wymieniony na oryginalny ? (dodam tylko że mam seat leon 1.4 16V i w środę też podczas jazdy temperatura pokazała "90'C" by za chwilę spaść w okolice 80'C i utrzymywała się tak trochę, trasę ponad 1000km z PL do DE...
Albo jednak walnięta uszczelka pod głowicą albo nie włącza się wentylator chłodnicy - TDI jest bardzo ciężko przegrzać więc jeśli obserwujesz wzrost temp. na wskaźniku to musisz się liczyć z tym, że jednak gazy spalinowe dostają się do układu chłodzenia przez walniętą uszczelkę - zwłaszcza jeśli wentylator chłodnicy uruchamia się najpierw na I a potem...
Seat Ibiza V (KJ1, KJG) 1.6 TDI. Witam. Podczas jazdy na zegarach pokazuje mi ponad 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Jak włączę sobie podgląd na komputerze, jest tak samo, ponad 100 stopni. Jak zwolnię, temperatura wraca do normy 90 stopni. Najpierw wymieniłem czujnik, po 3 dniach dalej to samo. Potem wymieniłem termostat. Wczoraj znowu to...
Może jest małe pęknięcie w głowicy i robi się tzw. poducha powietrzna i nie ma obiegu płynu chłodniczego. Napisz czy w układzie chłodzenia powstaje duże ciśnienie (do 1 atm. norma)? Czy na korku wlewu oleju nie pojawia się jasna maź? Ma wyjętym termostacie i sprawnym czujniku i wentylatorze, musi włączyć się silnik wentylatora.
Tak,wymienię swiece i przewody,natomiast nie mogę zrozumieć jak wówczas zapalił i pochodził kilka sekund i nagle zgasł. Dodano po 6 Mam jeszcze pytanie odnośnie termostatu czy są różne jego wysokości,a pytam dlatego bo w czasie ostatnich kłopotów z układem chłodzenia który jest opisany w jednym z postów nie mogłem docisną krucca z termostatem do obudowy...
Panowie miałem taką samą usterkę jestem z zawodu elektronik samochodowy i UWAGA DLA WSZYTKICH!!!!! 100% wina leży w zegarach. Należy wyjąć zegary weźcie sobie lupe powiekszającą i sprawdzić wszystkie luty czy nie ma peknięć na ścieżkach należących do układu chłodzenia jeżeli są to zrobić nowy lut i po usterce. USTERKA ZWANA ZIMNYM LUTEM PROSZE DAĆ ZNAĆ...
Ile kosztuje taki proszek? I czy jest on skuteczny? Pomyśl trochę, tego typu patenty mogą ciut odłożyć i tak nieuniknioną wizytę na warsztacie. A w lecie poprawka i następny temat na elektrodzie typu "mój seat toledo 1.6 1999r łapie za wysoką temperaturę. To coś, co ma załatać małą dziurkę osadzi się w całym układzie chłodzenia, powodując pogorszenie...
Opisane wyżej objawy wskazują na nieodpowietrzony do końca układ chłodzenia. Przy mniejszych obrotach pęcherz powietrza prawdopodobnie w nagrzewnicy blokuje przepływ płynu lub go mocno ogranicza. Po zwiększeniu obrotów pompa ma większą wydajność i spycha pęcherz niżej i możliwy jest wtedy przepływ cieczy ale i tak ograniczony. Po zmniejszeniu obrotów...
Witam Dołączę się do tego tematu, mam podobny problem, tzn. Seat Toledo 2 2,3V5 1999, klimatronik. W 2001 nabiłem klimatyzację nowym czynnikiem i wszystko działało poprawnie do tegorocznej wiosny, kilka tygodni temu układ chłodzenia włączał się wyrywkowo, np. przy ustawieniu 18 st.C w środku-klima działała, jeżeli było ustawione LO, to nie chłodził....
UPG to typowo ubytek płynu (wyrzuca przez zbiornik i robi ciśnienie w układzie chłodzenie bo dostają się spaliny). Biały dym to też brak powietrza. Coś mi to pachnie zjechanym wałkiem rozrządu do 0 razem ze szklankami albo zawieszonym EGR. EGR można zaślepić blaszką. A zgadnięcie do wałek to może 15 minut roboty.
Sam mam diesla i zauważyłem dziwną prawidłowość. Długo walczyłem z ubywającym płynem co prawda w 1.9 TDI PD (ATD). Poszedł pełen remont głowicy oddana sprawdzona wymienione prowadnice i zawory ,uszczelniacze zaworowe spolerowane gniazda pompowtrysków do tego nowe zestawy uszczelnień ,uszczelka pod głowicę ,wałek ,panewki wałka i szklanki. Puki docierałem...
O chyba sam sobie odpowiem na pytanie, bo widze że nikt nie potrafi. Sa 2 hipotezy: 1) muszę odpowietrzyć układ chłodzenia, gdyż przy wymianie ubyło sporo płynu. 2) wskazanie jest prawidłowe, gdyż zakres w jakim jest wskazówka jest dopuszczalny. Wskazówka jest zaraz za kreską 90-ciu stopni, nie ma na oko nawet mm odstępu od tej kreski wskaźnika.
Koledzy układ napełniony ale w trakcie załączenia zapłonu mruga panel sterujący klimatyzacją jakieś 30 razy. Następnie przy wyborze temperatury wogóle nie chłodzi ale nawiew działa prawidłowo. Ponadto wlot powietrza pasażera jest zamknięty i się wogóle nie otwiera. Powietrze wieje tylko z pozostałych kratek. Gdzie szukać przyczyny braku chłodzenia?...
Do układu chłodzenia wchodzi 6 litrów ale przy spuszczaniu starego płynu z układu pewnie zejdzie tylko 4 litry - oczywiście po odkręceniu kranika u dołu chłodnicy i po zdjęciu węży z chłodnicy oleju więc i tyle będziesz musiał dolać.
Co może być powodem przedostawania się oleju skrzyni biegów do układu chłodzenia silnika i mieszania sie z płynem ? Skrzynia po kapitalnym remoncie w specjalistycznym zakładzie . W ciągu 1,5 roku od remontu zostały uszkodzone trzy chłodnice , samochód przejechał niecałe 10000 km . Czy może być powodem jakiś bład montazowy przy remoncie ? Czy ktoś się...
Podałeś ceny więc widać, że szukałeś tanich usług... widać też jak na tym wyszedłeś - wydałeś 1000zł i jesteś gdzie byłeś. Wymiana świec zapłonowych,wymiana czujnika temp. cieczy chłodzącej, wymiana uszczelki pod głowicą,uszczelniacze wałka rozrządu, uszczelniacze trzonków zaworowych 16szt, dotarcie zaworów 16szt (na drugim cylindrze po dotarciu przyleganie...
Witam, posiadam seata cordobe z roku 1995. Zauważyłem że ogrzewanie zaczęło słabnąć, aż w końcu przestało grzać. Leci minimalnie ciepłe powietrze z ogrzewania na przednią szybę, z innych nawiewów leci zimne. Silnik szybko nagrzewa się do 90 stopni, czy ciepło czy zimno trzyma się cały czas idealnie na 90 stopniach. Czy gdy od kamienie układ chłodzenia...
Wszystko jest w porządku. Przy niskich temperaturach tak się może dziać. Układ chłodzenia radzi sobie ze schłodzeniem silnika w temperaturach +40 i więcej stopni. Przy -20st na zewnątrz i włączonym nawiewie ogrzewania bardzo łatwo schłodzić płyn do temperatur przy których termostat się "zamknie". Stąd te wahania.
witam sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu ( ewentualnie za mało płynu) chłodzenia , bo może to być przyczyna , parownik zamarza , zimny gaz "idzie" na przepustnice i zamarza( nie odpalisz ani na benzynie ani na gazie) , jak postoi z 10 -15 minut to odpali pozdrawiam
Prawdopodobnie się zalewa i trzeba będzie ją rozebrać i sprawdzić w jakim stanie jest to wszystko w środku ( chodzi mi o bebechy w piecu ) jeśli chodzi ci o pompę obiegową układu chłodzenia to sprawdz czy działa bo to też ważna sprawa przy ogrzewaniu postojowym. Z tego co piszesz to chyba jest uszkodzona bo nie robi obiegu i dlatego przewody przy silniku...
Witam ponownie, Dzieliłem się z Wami problemami to teraz podzielę się i sukcesem. Po kilku popołudniach ślęczenia z miernikiem i drutkowania niektórych przelotek w pobliżu grzejących się procesorów motoroli udało mi się w końcu zlokalizować przyczynę uszkodzenia. Wbrew oczekiwaniom nie były to przelotki w pobliżu jak i pod procesorami. Zanik napięcia...
Ja często czyściłem te zawory w Oplach.Ostatnio kilka razy w Corsie 1.0 12 v i zawsze z pozytywnym skutkiem.No chyba że zawór był uszkodzony elektrycznie ,to trzeba było go wymienić.W Corsie 1.0 12 v zawór jest też firmy PIERBURG.Czyściłem go w tym samym samochodzie 4 razy w ciągu roku.W końcu powiedziałem znajomym żeby kupili nowy bo coraz częsciej...
Witam! Bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie. Czy układ elektryczny dogrzewania w układzie chłodzenia silnika (ASV,cordoba vario 2001r.) trzeba w jakiś sposób aktywować w sterowniku silnika? Informuję, że układ wykonawczy działa prawidłowo - podczas testu elementów wykonawczych vag-com(em) jeden z przekaźników załącza 1 świecę żarową, a drugi 2...
Po pierwsze - temperatura silnika, najprawdopodobniej masz uszkodzony termostat w układzie chłodzenia a uszkodzenie polega na tym że jest cały czas otwarty ( a nie powinien być ) z tego powodu silnik nie może osiągnąć właściwej temperatury. Jedyne co można zrobić to trzeba go natychmiast wymienić bo będzie to miało przełożenie na zużycie paliwa no i...
Po pierwsze sprawdź poziom płynu chłodniczego, następnie jak będzie ok to przede wszystkim .leży sprawdzić czy jest dobrze odpowietrzony układ chłodzenia bo to on jest najczęstrzą przyczyną takiego działania. Jak odpowietrzyć układ można sprawdzić wszedzie na internecie. jak co to wytłumacze. Następnie jeśli to nie pomoże trzeba wiedzieć jakie masz...
Witam. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że pasek wieloklinowy na wolnych obrotach wpada w nieprzyjemne drgania. Pierwsza myśl jaka wpadła mi do głowy - wymiana koła pasowego na alternatorze!! ALE - dziś po odwiezieniu dziecka do przedszkola zauważyłem wyciek pod samochodem z układu chłodzenia, werdykt - uszkodzone trzy węże na trojaku. Wszystko było...
Witam wszystkich mam Toledo 1.6 99rok silnik AKL i problem tkwi gdzieś w układzie chłodzenia na postoju w korku jak temperatura to 90 stopni silnik wariuje dymi przerywa i w konsekwencji pracuje na trzy cylindry natomiast w trasie jest ok skazówka wyraźnie spada, zauważyłem że wentylator załącza się tylko na pierwszy bieg i po chwili przestaje pracować...
Dziś podjadę do niego i zobaczę co i jak :) to wygląda.. Dodano po 4 Witam. Wydaje mi się że, przy przeskoku paska od razu nie miała by siły a nie po kilku kilometrach. Ja obstawiam na uszczelkę pod głowicą i dostający się płyn do cylindra, stąd ten biały dym. Jest to moje zdanie, może się mylę, niech inni się wypowiedzą. Pozdrawiam. Dzięki Koledzy...
Witam, auto to Seat Cordoba 1,4 98r B+LPG Auto jest po remoncie silnika - walnięta uszczelka. Ostatnio ogólnie masa części została w nim wymieniona, jednak mam dwa następujące pytania: - W płynie do chłodnicy zauważyłem takie czarne paprochy - jakiś taki osad który w nim pływa skąd się on mógł wziąć? Układ chłodzenia nie był płukany, tylko stary płyn...
Panowie. Dało radę. Najwięcej problemu było z odkręceniem pompy wspomagania i założenie jej na miejsce. Dało radę. Chociaż nie polecam wymiany termostatu na mrozie -11*C. Chyba będzie sie jeszcze kłaniało zerknięcie do nagrzewnicy. Przy podobnym modelu jakim miałem przyjemność jeździć, po włączeniu silnika szybko nagrzewał się silnik. Po chwili gdy...
Zapewniam że przy rurce 14 mm nie zagiętej nigdzie nie zatka się odma :) trzeba uważać gdzie się wierci dziurę w dekielku żeby w tym miejscu za dużo olejem nie bryzgało. Ekologia: pociągnąć rurkę do dolotu lub do pojemnika na syf (catch tank). Przerabiane w tym silniku wielokrotnie. Innym problemem jest, że trzeba mieć układ chłodzenia w dobrej kondycji...
Faktycznie ta ikonka miga po przekreceniu stacyjki. Wychodzi na to ze musze uzupełnic klime:D Wielkie dzięki Stefanek:) hehe:) I widzisz Autoas..? Teraz moge jechać z konkretami do kogoś kto mi ją napełni:D Pozdro:) Jak jest źle to ma mrugać cały panel / wyświetkacz / klimatronika, a nie jakaś jedna ikonka, ale to nie koniecznie znaczy ze masz mało...
WITAM. SEAT IBIZA 98 R. SILNIK 1,4 INSTALACJA DREEM XXI OMVL. Problem z instalacją polega na tym że nie chce sie przełączać na gaz jak jest zagrzany silnik. jak wsiadam rano do auta i silnik jest zimny to przełącza się na gaz i normalnie jedzie do czasu aż nie zgaszę silnika i postoi jakiś czas np 30 min, 1 godz. ale jeszcze nie ostygnie cały silnik...
Po drugie. Sprawa przewodów chłodzenia została nadal otwarta. Fachowiec twierdzi, że bardzo często w tego typu zbiorniczkach uszkadza się termostat w korku, który upuszcza powietrza podczas rozgrzewania się płynu i zwiększania swojej objętości. Poradził podmienić na jakiś czas od innego auta i sprawdzić. Jeśli nie ustanie to uszczelka do wymiany Tak...
Jak ci wypływa płyn ze zbiorniczka po przez korek to zakładam ,że to będzie uszczelka pod głowicą ale trzeba sprawdzić korek czy dobrze trzyma. 1 Jak jest mocno uszkodzona uszczelka pod głowicą to zazwyczaj jak silnik jest rozgrzany do temperatury pracy to na wolnych obrotach powinien płyn już wyciekać a gdy odkręcisz korek to płyn zacznie wylatywać...
Ja też mam toyote corolle na gaźniku. I jeździ bardzo dobrze ... Toyote qpił mój ojciec od zioma który sprowadził ją dla siebie z holandii. Instalacja była już wtedy załżona. jak kupiliśmy auto miało przejechane 150 tys teraz mam prawie 300 tys i nikt mi nie wmówi że gaz się nie opłaca. Jedyny zonk to taki że kiedyś miałem mało płynu w układzie chłodzenia...
Nie uważasz że fantazja Cię lekko poniosła z tym szlifowaniem? Przed takimi zabiegami dokonuje się oceny, pomiarów itp. gusła. Jeśli silnik poprawnie trzymał ciśnienie, to po co przy przebiegu 93 tys. km było zaglądać do panewek? Mam brzydkie podejrzenia że kupiłeś skatowane padło, z kilkakrotnie większym przelotem. Samochód ma 5lat, przebieg potwierdzony...
z tego co wiem to nagrzewnica jest jedna a drugie to parownik klimy tam rozpręża sie czynnik chłodzacy i chłodzi przelatujace przez niego powietrze "tak na skróty" zawór o który ci chodzi jest na jednym z weży z płynem które przechodza przez ściane grodziowa do środka samochodu {nagrzewnicy właśnie} na początek zobacz czy nie puszcza płynu pompa wody...
Mówisz kolego o przepustnicy ? Ten cały "klocek" z silniczkiem krokowym i kominem który otwiera w kominie dolot powietrza. Czy o komputerze pod podszybiem ? Czy nie stawiać na pedał gazu ? Tam też jest potencjometr. tu jeszcze nie zaglądałem by poczyścić ;-) Szkoda mi trochę tej cordoby złomować bo wymieniłem trochę elementów co prawda nie drogie ale...
Seat CORDOBA 2000r. 1.4 benzyna MPI - model AKK. Na zimnym pochodzi z 15 sek.obroty około 0.9 tyś. i silnik robi łubudubu (tak jakby był zalany lub nie dostał paliwa ) i się wyłącza, 3,4 podejścia takie same , 4,5-te i już chodzi ok. jeździ, przyśpiesza, no nic dodać nic ująć. Tak jak by nie miał ssania. Czyżby trzeba nowe oprogramowanie wgrać ? Bo...
Posiadam Seata Toledo II i od 2 dni klima zaczyna mi szwankować pod tym względem że chłodzi 5 sekund i zaraz daje ciepłe powietrze pomimo że sprężarka dalej pracuje a ciśnienie spada : 1.układ jest szczelny 2. ilość czynnika to 750 g i olej 130 ml ( 2 dni temu nabita ) 3. ciśnienie HP 5 barów a przy włączonej 10 barów a LP jest powyżej 5 barów 4. wentylator...
Witam. W seacie toledo 2 1.6 16v bcb padł mi silnik i szukam nowego i znalazłem czy mogę wstawić akl zamasst bcb (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik posiada Seata Toledo II z silnikiem BCB (1.6 16V, 105 KM) i rozważa zamianę na silnik AKL (1.6 8V, 101 KM). - Silniki te różnią się m.in. liczbą zaworów, generacją sterownika...
Marka: seat Model: leon 2 Hej, chciałem zmienić licznik w leonie 2 na taki z dużym LCD chce cię połączyć VCDSem lite na początek na stole - jest 1 kostka i nie ma tam K-Line. Zatem kablem za 20zł się nie połączę? Trzeba jakiś lepszy interfejs? Który kolor wtyczki podałeś opis pinów, zielony Spójrz na pin 25 niebieskiej wtyczki Wszystkie piny niewymienione...
tak niebieski jest - jest też czarny i czerwony już teraz wiem, że niebieski steruje silnikiem (dzięki) czarny i czerwony czym? Najgorszy jest problem, że po uruchomieniu silnika diody (czerwone) od ciśnienia oleju i temp wody palą się nadal i po jakimś czasie 15-20min też razem - na mój chłopski rozum to czym innym jest ciśnienie oleju gdzie steruje...
JESTEM WŁAŚCICIELEM VW SHARANA OSTATNIO NAPEŁNIAŁEM UKŁAD KLIMATYZACJI SKASOWAŁEM BŁĘDY I PRZESTAŁO MIGAĆ ALE MAM TAKI PROBLEM PO NAPEŁNIENIU PRZEDNIA CZĘŚĆ BARDZO DOBRZE CHŁODZI A CZEŚĆ TYLNA SŁABO SPRAWDZIŁEM TO TERMOMETREM PRZY WYLOTACH PRZEDNICH POWIETRZA TEMPERATURA SPADA DO 4 STOPNI A PRZY TYLNYCH NADMUCHACH TEMPERATURA SPADA DO 14 STOPNI. MOŻE...
Nie chcę się mądrzyć a jedynie przedstawić swoje doświadczenia i coś, co kiedyś wyczytałem. A gdyby spojrzeć na ten problem z innej strony? Czytałem kiedyś artykuł w gazecie motoryzacyjnej o nowoczesnych silnikach TDI itp. Autor artykułu pisał, że w takich silnikach „występuję problem niedoboru ciepła”, a producenci myślą nawet nad elektrycznym...
Tak jak pisałem wcześniej sprężarka się załącza wentylator na chłodnicy klimy działa w układzie jest ciśnienie 12 barów a ona nie chłodzi. Po włączeniu rurki przed jak i za zaworem rozprężnym są zimne a sam zawór pokrywa się rosą. Ostatnio jak jechałem to klima przez chwile działała ale jak trochę schłodziła i zaczeła zmieniać siłę nadmuchu to przestała....
Witam Poszukiwany sprzęt diagnostyczny, do użytku prywatnego na VW/AUDI/SEAT 98-03r., który umożliwia: * odczyt kodów błędów * kasowanie kodów usterek, kasowanie insp. olej/serwis * kasowanie błędów w modułach (silnik, pompa diesla/pompowtryski, ABS, skrzynia biegów, Immobilizer, ESP, Airbag, Centralny zamek, Alarm, Klimatyzacja, układ chłodzenia *...
Witam. Próbuje rozwikłać niestety bezskutecznie problem braku zasilania na czujniku ciśnienia klimatyzacji. Nie załącza sie klima. VAG pokazał błąd "brak zasilania czujnika ciśnienia klimatyzacji" Bezpieczniki ok, na krótko zasilając w kości załącza sie kompresor oraz wentylator. Klima chłodzi. Stan czynnika w układzie ok bo dobijano układ. Czy ktoś...
citroen układ chłodzenia zapowietrza układ chłodzenia zatkany układ chłodzenia
grubo drutu nawojowego logować mbank posuw drutu migomat bester
peugeot check engine peugeot check engine
Ile oleju wlać do myjki ciśnieniowej Kärcher K2.400? Ile oleju wlać do myjki ciśnieniowej Kärcher K2.400?