Cewka nagrzewnicy wraz kondensatorami C1-C6 stanowi równoległy obwód rezonansowy, L1 i L2 zapewniają dopływ prądu z zasilania bez tłumienia obwodu rezonansowego. W swojej analizie pominąłeś rezonans w obwodzie LC, po załączeniu T1 na drenie T2 pojawia się połówka sinusoidy o amplitudzie pi krotnie wyższej od zasilania. Czyli najpierw cewka gromadzi...
regulator temperatury z przekaźnikowym Jaki ? Zrealizuj sterowanie typu PID z przekaźnikiem SSR, a wyjście alarmowe może sterowac stycznikiem dmuchawy. W niektórych regulatorach także ono posiada człon czasowy.
Jesień to grzyby czas na grzybobranie :) A tak na poważnie jeśli to nie były nurek ( czyli auto po powodzi) to pewnie masz zagrzybiony układ nagrzewnicy. Wizyta u fachowca od odgrzybiania klimatyzacji i nawiewów. Pozdr.J.
Zsuń przewód powrotny z nagrzewnicy (ale nie całkiem) na pracującym silniku, dolej płynu do pełna i zsuwaj ten (popuszczony) przewód tak aby zaczął dość mocno "przeciekać". Kiedy już przestanie powietrze wychodzić, wówczas zakładasz przewód do końca (tak jak ma być) i zakręcasz opaskę, dopiero wtedy możesz wyłączyć silnik i uzupełnić (ewentualnie) płyn...
Zamiast ciąć przewody, możesz na próbę włączyć reduktor w szereg z nagrzewnicą, ale jako pierwszy - to tylko w przypadku gdy w obwodzie nagrzewnicy nie ma zaworu odcinająco-regulacyjnego. Gdyby to rozwiązanie nie było satysfakcjonujące, to można przejść na układ równoległy.
Prościej było by na procku, czujnik temperatury kawałek kodu i zależnie od temp załączanie poszczególnych przekaźników przez tranzystor wykonawczy. Na allegro powinieneś spotkać włączniki wentylatora lub podobne moduły opierające się na pomiarze temperatury. Często za śmieszne pieniądze do kupienia więc wystarczyło by ewentualnie lekko zmodyfikować...
Najprawdopodobniej NE 555 .Układ czasowy, opóźnienie zapłonu.
Czy jest jakiś zamiennik do układu TC4421??
witam, dzis chcialem sie dostac do nagrzewnicy i rozebralem czesciowo bo nie dalem rady do konca) pod deska rozdzielcza uklad nagrzewczy tam gdzie jest nagrzewnica. wie ktos moze jak to zlozyc spowrotem jakims latwiejszym sposobem? rozebrac kokpit? bo tam jest tak ciasno ze po rozpolowieniu tej calej skrzynki nei dam rady jej zlozyc do kupy ;/;/ poradzcie...
Ogólnie to pomacaj to na symulacji: http://www.falstad.com/circuit/circuitjs...
Witam, Bardzo proszę o podpowiedź jak mam podłączyć mostek do układu nagrzewnicy indukcyjnej przesyłam schemat oraz zdjęcie jak wstępnie to podłączyłem ale wątpię czy jest to dobrze zrobione. Proszę o wyrozumiałość i jak najprostszą instrukcje. http://obrazki.elektroda.pl/5197380200_1... http://obrazki.elektroda.pl/9451292600_1...
Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
A może syf jest w całym układzie i po czyszczeniu nagrzewnicy znów ją zatkał
Można wyjąć fotorezystor z obudowy palnika i zaświecić w niego latarką i sprawdzić czy dmuchawa w tym przypadku się wyłącza - a nie powinna - bo układ nagrzewnicy "widzi płomień" z latarki. Po za tym należy przemyć fotorezystor benzyną ekstrakcyjną - jeśli będzie zabrudzony - to nie będzie widział płomienia. Można wypiąć z obwodu fotorezystor i zobaczyć...
Jest coś takiego, tak jak w sondzie Lambda 4-ro przewodowej. Jest obwód pomiaru i obwód grzania czujnika NoX. To jest wewnętrzny układ w czujniku NoX, tak więc moduł EAS nie ma tu nic do tego. Musisz wiedzieć Który konkretnie czujnik NoX ma błąd, czy przed czy za SCR.
Witam Jak zabezpieczyć się przed sklejeniem stycznika? Wystarczy stosować styczniki o właściwym prądzie znamionowym. Zaś przewymiarowanie stycznika o 1 stopnień powoduje że można zapomnieć o temacie. pozdrawiam pm001
Układ silnika tak ale nagrzewnicy nie koniecznie . Zobaczysz co Ci wyjdzie w garnku . :D
To trzeba potraktować poważnie. Gaz w palniku głównym absolutnie nie może się palić, gdy nie przepływa woda!!! Żadna nagrzewnica tego nie wytrzyma (woda się natychmiast zagotuje i ciśnienie pary rozsadzi piec). Prawdopodobnie zatarł się sztyft (iglica) w zespole wodnym, przez co po zaprzestaniu pobierania wody nie wyłacza się gaz na głównym palniku...
a przed wymianą płynu dobrze grzało bo jak tak to zapowietrzony układ będzie
Bo takie jest życie, Kol. trzeba sobie pomagać! Pyt. "Czy ogranicznik 102 wybija na c.o. czy na cwu - tj istotne?" Akurat ogranicznik (termostat 102°C) tu jest dobry i ma on wpływ na wyłączenie się palnika i zapalenie diody. I to właśnie gwarantuje Ci bezpieczeństwo aby woda się nie zagotowała. Natomiast sugerujesz, że może jest przytkany przepływ i...
Manometr wmontuj w korek zbiornika i jazda. :) Jeśli ciśnienie urośnie więcej niż 1 bar to masz problem, jak po wyłączeniu silnika też rośnie to na bank problem ze sprężarką. Ale do zbadania tego to już trzeba wprawy.
Układ nagrzewnicy do sprawdzenia, jak sugeruje moderator. Czy ubywa płynu bez włączonego ogrzewania? Nie. Ubywa tylko w przypadku gdy jest włączone ogrzewanie.
Gdyby chłodniczka EGR-a była nieszczelna, to spaliny by szły do układu chłodzenia i w zbiorniczku płyn by bąblował. Generalnie Transity Mk6/7 mają bardzo skomplikowany układ wodny, z chłodniczką EGR-a. chłodniczką oleju i skomplikowanym systemem zaworów sterowanych (do nagrzewnic) i automatycznym (do EGR-a). A u ciebie jeszcze dochodzi ogrzewanie niezależne...
Witam, Chcę zrobić układ sterowania 4 nagrzewnicami na podstawie pomiaru z 4 czujników. Mam 4 odrębne strefy grzania. Długo zastanawiałem się nad doborem urządzeń i wszystko już mam, tylko przed zakupem chciałbym się Was poradzić czy w ogóle ma to jakikolwiek sens - może ktoś zobaczy, że coś pominąłem. Chciałbym oprzeć system na LOGO! 12/24 RCE (0BA8)...
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
Nie wpina się reduktora szeregowo z nagrzewnicą, niektóre układy (a tak naprawdę to większość) mają sterowanie ciepłym nadmuchem zrobione za pomocą zaworu dławiącego przepływ cieczy przez nagrzewnicę, zamknięcie go, spowoduje zamarzanie parownika.
Olej w układzie chłodzenia rozpuszcza gumowe węże, zapycha nagrzewnicę i chłodnicę.
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
Nie wiem o jaki algorytm chodzi. Generalnie rzecz biorąc: 1. Centrala nawiewno/wyciągowa powinna być wyposażona w automatyczny sterownik regulacyjny. 2. O poprawnej pracy centrali decydują czujniki temperatury (temperatura nawiewu, temperatura wyciągu, ewentualny pomiar temperatury zewnętrznej w przypadku stosowania dodatkowo agregatu chłodzącego)....
Do prawidłowej pracy nagrzewnicy olejowej muszą być spełnione następujące warunki: - ciśnienie na pompie paliwa - BV 77E wynosi 12 bar, - sprawny sterownik, - odpowiednia sprawna dysza 0,40 gal/h 80 S, - sprawny fotorezystor, - sprawny układ WN - przeskok iskry na elektrodach, Moim zdaniem należy sprawdzić ciśnienie na pompie -z boku pompy jest wejście,...
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
A nie lepiej uniwersalną nagrzewnicę wodną wpiąć w układ chłodzenia? Wtedy będzie naprawdę ciepło, a energia elektryczna będzie potrzebna tylko do zasilenia wentylatora nadmuchu.
Witam, zakładając, że w pierwszym przekaźniku od lewej (ozn. ">=12V") podajesz na cewkę napięcie z wentylatora (minus cewki łączysz z minusem w samochodzie - najczęściej na karoserii) a na styk tego przekaźnika podajesz +12V i z tego styku zasilasz cewkę przekaźnika "100A", w którym styk wpinasz między +12V z akumulatora a nagrzewnicę - tj. jeżeli dobrze...
Witam Potrzebuję zidentyfikować układ scalony z płytki sterującej takiej nagrzewnicy Diesel forced air heater Nie uruchamia się, doszło do zwarcia na termostacie i przepaliły się ścieżki które widać na zdjęciach jednak po naprawie nic się nie dzieje, bt137 według pomiarów multimetra są sprawne Model 538775971 https://obrazki.elektroda.pl/5347042200_...
A skąd wiadomo że to nie UPG? Albo pompa albo przytkana chłodnica od środka albo z zewnątrz lamele zatkane, termostat może trzymać wymontuj na próbę. Albo po prostu układ zapowietrzony, trzeba odpowietrzać razem z nagrzewnica.
Klapy nawiewu znajdują się w module mieszalnika powietrza pod samochodem ( ta duża plastikowa trumna przykręcona dookoła chyba 20 śrubkami i jedną lub dwoma obejmami metalowymi. Przy sciąganiu nic sie nie rozpada. Ale po mojemu nie będzie to wina mieszalnika tylko bardziej uszkodzenia w układzie chłodzenia( zatkane przewody, nagrzewnica, uszkodzona...
Ogólnie przyjmuje się że auto na gazie może palić do 20% więcej niż na benzynie. Za wysokie spalanie gazu najczęściej spowodowane jest nieprawidłową regulacją, natomiast zdarzają się też przypadki że wpływ ma nie tylko regulacja ale jeszcze szereg czynników takich jak: układ zapłonowy czy sposób odczytu sondy lambda. czujnik temp masz wpięty prawidłowo...
Mam w domu podlogowke w układzie otwartym zgodnie ze schematem instrukcji kotła i działa bez zarzutu, możesz wyjaśnić dlaczego lepiej działa w układzie zamkniętym ?. Nagrzewnica ma osobna pompę ( razem z grzejnikami) ale będzie włączana na parę minut po otwarciu bramy żeby dogrzać warsztat i jeszcze nie wiadomo czy będzie potrzebna. Cała elektronika...
nagrzewnica nie grzeje? Zapowietrzony układ!
Czemu nikt nie wspomni o stratach na komutacji? Dlatego że to miała być Witam szybka piłka jakie tranzystory do nagrzewnicy Mozna by też zapytać o maksymalne napięcie na tranzystorach, albo układ w jakim nagrzewnica ma pracować.
Witam! Mam problem, nie wiem jak odłączyć przewody układu chłodzenia które wchodzą do nagrzewnicy od strony silnika. Chciałem przepłukać wodą nagrzewnicę bez jej demontażu tylko nie wiem jak odpiąć te gumowe węże (bądź cały plastik) który wchodzi do nagrzewnicy. Zrobiłem zdjęcie temu elementowi. Wygląda bardzo podobnie jak w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Witam . Bulgotanie płynu może sugerować zapowietrzony układ (nagrzewnica + doprowadzenia).A skoro węże gorące ,to zatkany obieg?
Witam w moim Iveco daily mam objawy zakamienionej nagrzewnicy. Zamierzam wsypać do układu chłodzenia parę saszetek odkamieniacza do czajników. I tu moje pytanie czy po wsypaniu tego preparatu może tak trochę pojeździć czy raczej jak najszybciej to zlać z układu?
Zapowietrzony układ chłodzenia, przelewa się przez nagrzewnicę.
układ odpowietrzony przedmuchana nagrzewnica i węże od zbiorniczka, rozrząd 2 lata 46tys ori vw
Witam ! Układ chłodniczy powinien być szczelny w innym wypadku nagrzewnica się zapowietrza. Napraw chłodnicę , uzupełnij płyn i wszystko powinno być ok.
Temat można zamknąć okazał się zatkany układ. Nagrzewnica była zatkana syfem. Dzięki wielkie za podpowiedzi.
Schemat układu
Może wygląda ok ale ma gdzieś w rurkach zator? A jeśli nie w samej nagrzewnicy to może przed... Udałoby ci się sprawdzić przelotowość układu nagrzewnicy?
W takim razie gdzie dostać taki transformator lub ewentualnie czy można go zastąpić jakimś innym łatwiejszym w zakupie? Bo ten na płytce wygląda jakby był produkowany pod konkretny układ.
No to zasuwamy łopatologicznie. Rozumiem że nagrzewnica ma grzać? Czy masz w układzie elektrozawór odcinający "ciepło"?
kwok ma 50% racji bo wpięcie równoległe do nagrzewnicy zmniejsza przepływ w niej samej i ciepełko w takie dni jak dziś. Sam mam w układzie nagrzewnicy ale za nagrzewnicą i to szeregowo. Trzeba na lato zmieniać niestety. Ktoś chce foty?
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Kratka jest po to żeby "połykała", taka jej rola. Każdy fachman ma gotowe odpowiedzi nawet na niezadane pytania. Powietrze wychłodzone jest cięższe więć nie unosi się do góry i ciąg słabnie a nie odwrotnie, a nawiewanie zimnego powietrza podczas wiatròw świadczy o złej konstrukcji komina o czym już pisałem. Mój znajomy mechanik samochodowy też...
AVE... Na pozytywne oceny to sobie możesz tylko liczyć. Wykonanie po prostu paskudne. Jest gorzej, niż gdyby to zrobić na uniwersalce. Powinieneś się wstydzić takiego układu, a nie się nim chwalić...
Napisz jak wygląda układ. Jakie nagrzewnice? Czy nagrzewnice mają osobną pompę CO?
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Witajcie znalazłem przyczynę musiałem wyczyścić cały układ, nagrzewnica do połowy była zapchana. Wyjąłem nagrzewnice, wszystkie przewody, chłodnice, termostat, zbiornik, wszystko było załojone masą, przypominającą węgiel wszystko dokładnie wyczyściłem środkiem do czyszczenia felg, nagrzewnice oraz chłodnice octem, wypłukałem dużą ilością wody, poskładałem...
Głupoty opowiadasz. Da się odseparować. Ja najczęściej zakładam zawór odgrzewania od Phaetona albo od BMW zależy w jakim układzie działa nagrzewnica a i masz coś co się nazywa zawór combo z termostatem. A gdybyś tylko zajrzał do instrukcji montażu aby eberszprechera to masz to wszystko bardzo ładnie opisane. Że montuje sobie ogrzewanie postojowe do...
Kolego daj pompke obiegową w układ nagrzewnicy a zapewniam zwiększenie wydajności grzania o ok 25%. I proszę nie zakładaj zakamienionej, zaszlamionej urzywki !
Z czego paka wykonana? Ocieplona? To ma być dodatkowa nagrzewnica typu webasto? Czy chcesz się wpinać w układ chłodzenia?
- termostat wymieniony jakoś tydzień temu tez tak myślałem - zamulony układ -nagrzewnicę wymieniałem 2 lata temu całą -zapowietrzony układ chłodzenia -jest ok -za mało plynu w chłodnicy -jest ok temeratura silnika -jest ok Brak innych pomysłów ????
Zapowietrzony układ, zamulona nagrzewnica, walnięty panel starowania co sprawdziłeś? Pewnie nic.
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Na zaworach nagrzewnicy.
Potrzebuje schematu układu chłodzenia Peugeot 309 jak naprawić nie działającą nagrzewnice? Gdzie znajduje się nagrzewnica?
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Jednak mam pytanie czy woda jako medium chłodzące nie wpływa na rezonans cewki nagrzewnicy ?? Przecież rurka miedziana przedstawia sobą falowód, a woda jako przewodnik więc obwód jest jako by zamknięty w pewnym sensie. Natomiast w przemysłowych nagrzewnicach tego typu stosuje się najczęściej olej transformatorowy. Mógłbyś to zagadnienie opisać. Z m.in....
Brak prawidłowego obiegu płynu przez parownik(zatkany ten obieg). Uszkodzony termostat silnika. Uszkodzony korek wlewu zbiornika płynu(brak ciśnienia w układzie). Zapowietrzony układ(ale to bardziej tyczy nagrzewnicy). Wadliwie działający mieszalnik.
To jest układ zamknięty i grawitacja tu nie działa. Tyle, ile podnosisz, tyle opada.
Kilka uwag, jak już załóż węglowy filtr samochodowy , spokojnie daje radę. Po drugie załóż w obieg Orginalny klimatyzator , a nie jakieś rurki ! Po trzecie uważaj gdzie dajesz czerpnie coby dym sąsiada cię nie zatruł. PO 4 możesz dać w układzie nagrzewnice samochodową to ci ułatwi w zimie życie, tylko zastosuj orginalną a nie podróbkę.
Nie wiem jak jest w Twoim silniku, bo w moim silniku, układ sam się odpowietrza, jak otworzy się termostat.
Właśnie piec jest suchy, chlapnie tylko troche przy 1 odpaleniu na zimnym ok 2 sekund , zanim ciepły olej dojdzie do dyszy. Jak juz piec nagrzany to pali od strzała. Przy mniejszej ilości paliwa nie daje rady wygrzać układu. Piec zasila nagrzewnicę wodną 25kW.
Wymiennik podłączasz do kotła np. jak duży grzejnik to jest wodny obieg po drugiej stronie wymiennika góra pompa obiegowa rura do nagrzewnicy rura powrotna naczynie wyrównawcze wejście do wymiennika na dole.Rury na dworze trzeba dać w izolacji z pianki aby zminimalizować straty.Jeśli układ kotłowy nie ma wymuszonego obiegu trzeba dać też pompę po stronie...
Walczył z tym mój kolega z pracy i osiągnął sukces. Po kilku wymianach termostatów oraz odkamienianiu układu cały czas niezmiennie się przegrzewał. W pewnym momencie odłączył od układu nagrzewnice do której podłączył wąż z wodą i okazało się , że przelot jest niezwykle utrudniony i wypłynęła ogromna ilość fuzlu. ominął nagrzewnicę i przez jakiś czas...
Gimiak a jak bym zamontował wymiennik płytowy i zrobił osobny układ na nagrzewnice ?
Kolega Autor ma ewidentnie problem z zapowietrzoną nagrzewnicą lub niedrożnością w układzie nagrzewnicy, niestety nie stosuje się do porad udzielanych Mu na forum, teoretyzuje ponad miarę i wie wszystko lepiej. Strach się bać takiego Klienta. P.S. zmieniłem branżę, teraz naprawiam tubki po paście do zębów. ;)
Pompa wodna lub zabita mułem nagrzewnica. Ew jak benzyna z gazem zle podpięty reduktor lpg
Witam panowie, mam taki problem a mianowicie Renault Premium DXI brak ogrzewania, cały czas leci tylko zimne powietrze. Układ chłodniczy wyczyszczony, nagrzewnica wyczyszczona, termostat wymieniony, zaworek działa bez problemu, mimo tego cały czas zimne powietrze. Może ktoś coś pomoże?
Witam szanownych forumowiczów. Pytanie jak w tytule, a konkretnie chodzi mi o to jak się włączyć w układ chłodzenia w samochodzie. Na pewno trzeba wejść w układ nagrzewnicy samochodowej. Tylko czy lepiej będzie włączyć się w układ równolegle stosując trójniki czy szeregowo. Dodam że węże gumowe łączące z dodatkową nagrzewnicą mają długość 2,5m. Mechanik...
Przeróbek od groma -inna skrzynia, rózni sie obudową sprzęgła, przełożenie przekladni głównej to już mały pikuś. -inny układ chłodzenia i ogrzewania ( weże, nagrzewnica, chłodnica), tak że inny jest błotnik wewnętrzy. -inaczej mocowany na tylnym pasie Inny filtr i reszta kalmotów
Witam Jest zimne czy temperatura jest niezadowalająca ? Jeśli nagrzewnica nowa , układ odpowietrzony , węże przy nagrzewnicy ciepłe / oba / to jedno co mi się nasuwa to uszkodzona / nie lub źle zapięta / linka od klapy w układzie wentylacji .
Na wejściu przewodów do nagrzewnicy nie ma odpowietrznika? Masz odpowietrzoną nagrzewnicę?
Jak nie masz włączonego ogrzewania to i woda w nagrzewnicy nie krąży. Takie przelewanie się to często przyczyną zapowietrzonego układu lub nie zbyt droznej nagrzewnicy. Nie masz problemu z ciepłym powietrzem?
Najprawdopodobniej silniczek jest na prąd stały, należy więc po trafku zamontować jeszcze układ prostowniczy.
Poodkręcaj odpowietrzniki na termostacie i wężu nagrzewnicy
Od lewej na schemacie jest: przepustnica, filtr, nagrzewnica i wentylator. Regulacja odbywa się poprzez pomiar temperatury na kanale nawiewnym i porównaniu jej z wartością zadaną. Następnie regulator zadaje nagrzewnicy sygnał analogowy 0-10V lub cyfrowy do startu. co do wentylatora nie ma on powiązania z nagrzewnicą lecz jest sterowany osobnym algorytmem...
Po pierwsze którędy wyjąłeś nagrzewnicę ? tzn deska czy wyszła bokiem. A druga sprawa to taka że na 99% znowu poszedł na nią syf z układu chłodzenia bo nagrzewnica jest montowana poziomo i ma równoległy przepływ chłodzenia więc zarasta od końca czyli od prawej strony pasażera. KIEROWCA PASAŻER We ----------------------- ||||||||||||||||||||||| Wy -----------------------...
Początkiem było to jak ja kupiłem to wracając przeciągnąłem ja troszkę i temperatura poszła do około 110° po czym jak odpuściłem gaz to wruciła do normy. Okazało się że termostat nadawał się do śmieci bo zacinał się dlatego go wywaliłem ( mam nowy już do założenia). Potem zginęło ogrzewanie na może dwa dni na wolnych obrotach ale w czasie jazdy było...
Sprawdz na postoju na wysokich obrotach jak leci cieple to nagrzewnica. Układ przepłukasz po jej wymianie ;)
Jak masz klimę to wymień filtr kabiny, jak to nie pomoże to zostaje czyszczenie w serwisie układu chłodniczego/grzewczego.
Dzisiaj spiąłem układ omijając nagrzewnice i obiegu nadal nie ma .
Od jakiegoś czasu piec przy starcie c.w.u. głośno pracuje. W trybie CO jest wszystko OK. Piec jest po przeglądzie autoryzowanego serwisu. Serwisant informował mnie, że piec jest już stary (12 lat) oraz, że może być układ nagrzewnicy zakamieniony. Po tygodniu od przeglądu zaczął dosłownie dudnić. Czy to jest na pewno zakoamienienie czy może coś innego?...
Nie powinno być zaworu innego niż tego przy nagrzewnicy, sterowany z panelu pokrętłem. Ale też nikt nie wie czy ktoś nie dał zobacz przewody wychodzące z przedniego lewego słupka kabiny czy idą prosto do układu chłodzenia silnika i są bez zaworu.
1. wyciągnij nagrzewnicę-wyczyść ,przedmuchaj sprężonym powietrzem 2.jeżeli to nie pomoże cały układ zapewne nagrzewnica jest zamulona
https://obrazki.elektroda.pl/1449675100_... Mam pytanie co to jest za układ i jest do niego jakieś wsad ? Jest to układ z wyżej wymienionej nagrzewnicy.
Można wiedzieć jakie są orientacyjne koszty tych części potrzebnych do zamontowania takiego układu ?
Fachowcy posprawdzali układ i okazuje się ,że nieszczelność jest w środku auta czyli najgorsza możliwa opcja. Teraz mam pytanie o nagrzewnice układu klimatyzacji , ze strony Citroena pisze ,że jest to nagrzewnica układu klimatyzacji ale dlaczego wchodzą do niej węże od cieczy? Czy to na tym elemencie się skupiać? Zdjęcie aby było wiadomo o chodzi ....
Ściągasz węże za alternatorem i na termostacie i tam lejesz, o odpięciu z nagrzewnicy zapomnj.
nagrzewnica wodny układ układ chłodzić nagrzewnica schemat układ chłodzić nagrzewnica
latitude e6420 tarcie paska sprężyna siłownika krups
obciążalność prądowa przewodów obciążalność prądowa przewodów
Redragon K630 – nie uruchamia się instalator sterowników, brak zmiany koloru LED Ford Galaxy P0251 – błąd układu wtryskowego, IMV, objawy, diagnostyka, naprawa