Ogólnie to pomacaj to na symulacji: http://www.falstad.com/circuit/circuitjs...
To jest nagrzewnica z Citroena C5/ Peugeota 407, ma 3 grzałki, każda pobiera ok 16A Najrozsądniej ją podłączyć przez 3 przekaźniki i dać 3 stopniowy wyłącznik, ew połączyć 2 grzałki równolegle i zastosować układ z dwoma przekaźnikami, okablowanie o przekroju min 4mm², lepiej 6mm²
To jest układ zamknięty i grawitacja tu nie działa. Tyle, ile podnosisz, tyle opada.
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Do prawidłowej pracy nagrzewnicy olejowej muszą być spełnione następujące warunki: - ciśnienie na pompie paliwa - BV 77E wynosi 12 bar, - sprawny sterownik, - odpowiednia sprawna dysza 0,40 gal/h 80 S, - sprawny fotorezystor, - sprawny układ WN - przeskok iskry na elektrodach, Moim zdaniem należy sprawdzić ciśnienie na pompie -z boku pompy jest wejście,...
Od lewej na schemacie jest: przepustnica, filtr, nagrzewnica i wentylator. Regulacja odbywa się poprzez pomiar temperatury na kanale nawiewnym i porównaniu jej z wartością zadaną. Następnie regulator zadaje nagrzewnicy sygnał analogowy 0-10V lub cyfrowy do startu. co do wentylatora nie ma on powiązania z nagrzewnicą lecz jest sterowany osobnym algorytmem...
Witam ! Układ chłodniczy powinien być szczelny w innym wypadku nagrzewnica się zapowietrza. Napraw chłodnicę , uzupełnij płyn i wszystko powinno być ok.
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Wymiennik podłączasz do kotła np. jak duży grzejnik to jest wodny obieg po drugiej stronie wymiennika góra pompa obiegowa rura do nagrzewnicy rura powrotna naczynie wyrównawcze wejście do wymiennika na dole.Rury na dworze trzeba dać w izolacji z pianki aby zminimalizować straty.Jeśli układ kotłowy nie ma wymuszonego obiegu trzeba dać też pompę po stronie...
Chciałem się dowiedzieć co było by trzeba zmienić w "Domowa nagrzewnica indukcyjna, AVT5645" aby zastosować transformator około 60 V, 160 A Chcesz dojść do 10kW? co zmienić - zaprojektować od początku. Na pewno tranzystor znalazłem taki IRFP4568PBF chyba powinien być dobry? Transformator 60V da w szczycie 85V, czego skutkiem będzie 266V na drenach...
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
Potrzebny jest: Przełącznik Dahlander'a trójbiegowy pojedyncze uzwojenie dla niskich obrotów. Przełącznik jak go zwał, tak go zwał. Nie chciałem zbytnio sie mądrzyć więc nie wspomniałem o panu Dahlanderze. Niech mu ziemia.. Pytanie: O co Ci chodzi z tym "pojedynczym uzwojeniem"??? Trzeba to dokupić , czy jak... Sam napisałeś: Po odczytaniu tabliczki...
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Sprawdziłem usterke, podłuższej jeździe nie działa prawa strona pomimo nastawy na maksymalne gorąco, leci zimne powietrze zarówno w automacie jaki ręcznej nastawie. Lewa strona działa prawidłowo. Gdzie są klapy sterujące nawiewem ciepło/zimno, czy klapy sterujące są tam gdzie wentylator, czyli pomiędzy przednimi fotelami. Czy też klapy są w kokpicie....
[quote="djbarteez" Cała klima to chłodnica samochodowa na zewnątrz i nagrzewnica samochodowa wewnątrz pokoju. [/quote] Czyli cały układ będzie wyrównywał temperaturę zewnętrzną i wewnątrz 1:1 bez żadnego dodatkowego czynnika chłodzącego . Jeżeli tak to ma działać to nie łatwiej otworzyć okno aby temp . się wyrównały ?
Czekamy na informację co do temperatury na wskaźniku,druga sprawa to zobacz czy węże wchodzący i wychodzący z nagrzewnicy maja zbliżoną temperaturę.Jeśli nie to nagrzewnica do wymiany,jednak nim zdecydujesz się na wymianę to pisz na PW, coś zaproponuję.U mnie zadziałało i mam wręcz gorące powietrze. Druga sprawa to jak już pisali-termostat,zostawił...
płyn chłodniczy w zbiorniczku trzyma stan czy ucieka ? Paski piszczą :-) visco trochę przyśpiesza ...... porównaj ciepłotę węży zaczynając od dołu silnika - Pompa -Głowica Nagrzewnica wtedy zlokalizujesz problem komputer pokazuje temperaturę 50 stopni ? o rozrząd mi nie chodzi jak o tą pompę Stawiam na pompę...... lub przytkany układ / zapowietrzony....
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Manometr wmontuj w korek zbiornika i jazda. :) Jeśli ciśnienie urośnie więcej niż 1 bar to masz problem, jak po wyłączeniu silnika też rośnie to na bank problem ze sprężarką. Ale do zbadania tego to już trzeba wprawy.
Jest układ chłodniczy, dwa wymienniki - pracujące jako chłodnica i nagrzewnica i wentylator. Są dwa silniki jeden w zabudowanej sprężarce (to czarne duże na dole) i w wentylatorze. Sprawdź czy pracuje sprężarka (powinna drżeć), oraz czy ta miedziana rura, ta na widoku, robi się gorąca, a druga miedziana rura (pod otuliną z pianki) czy robi się zimna....
Ja z tego zdjęcia prawie nic nie mogę wywnioskować. Nie napisano w jakim pojeździ dokonana modernizacja. Mianowicie nie wiemy jak pracuje układ chłodzenia w tym przypadku. Tzn, czy nagrzewnica na małym obiegu (pewnie tak), czy na dużym. Następna sprawa to sposób załączania obiegu ogrzewania (zawór, kierownice powietrza). I wreszcie możliwa automatyzacja/sprzężenie...
Nie jest to do końca przegrana sprawa, bo można zrobić coś takiego, że będą dwa obiegi wody (muszą być dwie pompy) jeden to parownik pompa i blok wodny drugi to nagrzewnica pompa i blok wodny. Pomiędzy bloki wodne wstawić płytkę peltiera odpowiedniej mocy i jest klima elektryczna. Jeszcze tylko jakieś elektrozawory żeby w zimie układ mógł grzać i jest...
Kolega zrobił błąd, nie popuszcza się węży na nagrzewnicy, owiera się ogrzewanie na max i gomowym przewodem dochodzącym do zaworu, w kabinie po prawej stronie "pompuje"aż poczujesz ciepło z nawiewu. Jest to zabawa, ale da radę. Chłodnica ma być zakręcona. Dodano po 36 Silnik powinien mieć ok 2000 obrotów.
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
http://obrazki.elektroda.pl/1669156600_1... Nagrzewnica indukcyjna jest urządzeniem, które od zawsze chciałem wykonać. Moje pierwsze próby uruchomienia nagrzewnicy polegały na eksperymentach z nagrzewnicą opartą na ZVS tzw. "Royer Induction Heater", nagrzewnicą opartą na sterowniku i części mocy DRSSTC. Moje dotychczasowe poczynania...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
kolego "mosfetkiler"Tak się zastanawiam czy nie dało by sie wysterować mosfetów samym driverem?? on chyba włąsnie do tego został stworzony..... co do mojej nagrzewnicy to czekam na mosfety i planuje troche przebudować układ mocy a raczej stworzyć go od nowa na radjatoze mysle ze tak chyba bedzie pewniej i bezpieczniej dla wszystkich elementów "układu...
Można wyjąć fotorezystor z obudowy palnika i zaświecić w niego latarką i sprawdzić czy dmuchawa w tym przypadku się wyłącza - a nie powinna - bo układ nagrzewnicy "widzi płomień" z latarki. Po za tym należy przemyć fotorezystor benzyną ekstrakcyjną - jeśli będzie zabrudzony - to nie będzie widział płomienia. Można wypiąć z obwodu fotorezystor i zobaczyć...
Aktualizacja: Pompę i termostat wymieniłem, bo już chyba nic z głównych elementów nie zostało. Oczywiście nie pomogło. Kupiłem pompę elektryczną i spróbuję ją podłączyć pod nagrzewnicę najpierw osobno, potem w układzie aby "ręcznie odpowietrzyć". Niemniej jednak tyle razy spuszczało się płyn z niejednej ciężarówki (równiez TGL) i problemów nie było....
Auta z grupy VW lubia gdy termostaty są oryginalne i wtedy masz pewność że to działa. Jeśli to nie pomoże i układ był płukany to nagrzewnica do wymiany. Rozumiem że silniczek nastawczy klapy ciepło/zimno sprawny ???
Sun Harvester, to prototyp sterownika włączającego rożne obciążenia w zależności od aktualnego nasłonecznienia. https://obrazki.elektroda.pl/1808215000_... Prototyp sterownika działa ponad rok i sprawdza się w praktyce. Tzn. najpierw był testowany ze 2-3 miesiące na płytkach stykowych prototypowych i jak już okrzepł hardwarowo to ponad...
Czemu nikt nie wspomni o stratach na komutacji? Dlatego że to miała być Witam szybka piłka jakie tranzystory do nagrzewnicy Mozna by też zapytać o maksymalne napięcie na tranzystorach, albo układ w jakim nagrzewnica ma pracować.
251.xx były stosowane w do ogrzewania (głównie drugiego członu) autobusów przegubowych (Zemun IK160P i Ikarus 280.xx), stąd nie była wymagana wysoka temperatura na wylocie powietrza a możliwość szybkiego nagrzania pomieszczenia o stosunkowo dużej kubaturze, któr było regularnie wychładzane (otwieranie drzwi i rotacja pasażerów). Inna sprawa, że moje...
Cewka nagrzewnicy wraz kondensatorami C1-C6 stanowi równoległy obwód rezonansowy, L1 i L2 zapewniają dopływ prądu z zasilania bez tłumienia obwodu rezonansowego. W swojej analizie pominąłeś rezonans w obwodzie LC, po załączeniu T1 na drenie T2 pojawia się połówka sinusoidy o amplitudzie pi krotnie wyższej od zasilania. Czyli najpierw cewka gromadzi...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Czy udało się rozwiązać problem? Bo mam podobny tylko z tym że w jednej hali nagrzewnica chodzi bez problemu pół dnia a jak przeniosę do drugiego pomieszczenia to zachowuje się tak jak u Pana i nie wiem od czego zacząć szukać. Układ paliwowy wyczyszczony filtry czyste. Na jednej hali działa a na drugiej nie
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Panowie czy macie jakieś rozwiązanie problemu? U mnie jest to samo. Początkowo zaobserwowałem słabsze nagrzewanie prawej strony, bywało, że z niewiadomych przyczyn ilość dostarczanego ciepła zwiększała się, jednak nie było to ciepło wystarczające. Mechanik stwierdził zapchana nagrzewnica, przed wymianą nagrzewnicy układ wypłukany a nagrzewnica wymieniona...
Witam panowie, mam taki problem a mianowicie Renault Premium DXI brak ogrzewania, cały czas leci tylko zimne powietrze. Układ chłodniczy wyczyszczony, nagrzewnica wyczyszczona, termostat wymieniony, zaworek działa bez problemu, mimo tego cały czas zimne powietrze. Może ktoś coś pomoże?
układ odpowietrzony przedmuchana nagrzewnica i węże od zbiorniczka, rozrząd 2 lata 46tys ori vw
Pierwsze podejrzenie przebicie w układzie WN (świeca czy tam jej odpowiednik, kabel) dalej sam układ wytwarzania wysokiego napięcia. Rozbierz i pooglądaj jak będzie ciemno w pomieszczeniu, może wysłuchasz / wypatrzysz.
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Nagrzewnica Indukcyjna ALESCO A80 uszkodzone IGBT-y. Mam w naprawie taką nagrzewnicę profesjonalną. Były wymieniane przez inny serwis tranzystory IGBT (2 sztuki) były IXYK100N65B3D1 ,tylko nie mam pewności czy takie tam były oryginalnie, a i te są nie dostępne. Sprawdziłem układ ,dwa drivery ACPL-W341V sprawne,zasilanie na 7815 każdy ,ok. Wymieniłem...
Nagrzewnica indukcyjna z miękko przełączanym niesymetrycznym generatorem o rezonansie równoległym Jakiś czas temu pracowałem nad eksperymentalną konstrukcją nagrzewnicy indukcyjnej wykonanej w topologii niesymetrycznej, miękko przełączanej o rezonansie równoległym. Budowa układu protypowego o mocy cieplnej 500W miała na celu potwierdzenie założeń dot....
Tak, mam LPG. Często jest tak, że nagrzewnica się lekko przytka i cały obieg cieczy idzie przez podłączony równolegle do niej reduktor gazu, zwłaszcza w Audi, gdzie nagrzewnica ma krócce umieszczone dość wysoko, a reduktor jest zamontowany nisko. W takim przypadku trzeba zamontować w wężu doprowadzającym gorący płyn do reduktora dławik, bądź przerobić...
Jakiś czas temu zakupiłem w Chinach 2szt przetwornic indukcyjnych z nadzieją, że mimo prosto wyglądającej konstrukcji i naprawdę niewielkiej ilości elementów będzie można użyć tego urządzenia w warsztacie np. jako pomoc przy odkręcaniu zapieczonych śrub czy np. przy procesie hartowania niewielkich metali. 120W mocy to niestety bardzo mało jak na tego...
nagrzewnica wodny układ układ chłodzić nagrzewnica schemat układ chłodzić nagrzewnica
xiaomi reset konto google pompa buczy pralka amica rezystancja wirnik agregat
zmywarka whirpool mruga start pilot cosmo
Tryb serwisowy pralki Amica WA1S610CLiSH – wejście, sekwencje, kody błędów Toyota Verso 2009 diesel – brak napięcia w kostce radia, bezpieczniki sprawne