Może tak być. Ważne jest to jaki jest kod błędu po wyłączeniu silnika . Osobiście obstawiam na wysokie ciśnienie paliwa auto gaśnie i odpala bez problemu . Jestem słaby w układach paliwa Scania ale ostatnio przy tych objawach był smok.
Jeżeli jest to napweno układ paliwowy hpi to zaworek jest w smoku,jest to zwykła plastikowa kulka średnicy ok.10 mm która zapobiega cofaniu się paliwa.
Daj pompowtryskiwacze do sprawdzenia, a potem poprawna regulacja pompowtryskiwaczy i problem z filtrem paliwa minie, a na pewno będzie duża poprawa. W układzie paliwowym HPI zawsze filtr paliwa jest trochę czarny , taka uroda konstrukcji pompowtryskiwaczy i ogólnie całego układu paliwowego.
Ręczna pomocą paliwa służy jedynie do odpowitrzania układu. Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze.
Wtryski ok.? Układ dolotowy i wydechowy sprawny?
Silnik chodzi równomiernie. Nie kopci. Zastanawiałem się nad nieszczelnością pompki paliwa lub nad układem wtryskowym.
Filtry paliwa i powietrza wymienione? Bo od tego bym zaczął, ew. nieszczelność w układzie zasilającym paliwo.
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
Silnik w dobrej kondycji. Układ doładowania sprawny. SCR - brak euro 4. Układ wtryskowy Scania HPI i EDC S6 Zasada działania Ciśnienie paliwa w układzie utrzymywane jest na stałym poziomie za pomocą zaworu przelewowego. Ciśnienie paliwa w czasie przepływu powinno wynosić około 17-20 bar Czy możliwe ubytki ciśnienia na uszczelkach listwy paliwowej?
Jak najprościej odróżnić układ z pompowtryskami z chłodzeniem i bez chłodzenia zaworu? Może ktoś mógłby mi po nr VIN sprawdzić która to wersja.
To się ciesz że tak ,,ćwierka" to jest normalna praca zdrowego HPI.Jak nie ćwierka to wtedy to wtedy pojawiają się problemy w tym układzie paliwowym.Taki odgłos generują cewki kąta i dawki paliwa.
Witam Czy spotkał się ktoś z takimi kodami CUV519 i APS313. Dodatkowo przy wyłączaniu silnika często pojawia się komunikat na żółto "Układ oczyszczania spalin włączony". Bardzo dużo pali paliwa jak na Scanie R450.
Witam A jaki posiadasz układ paliwowy w tym pojeździe.....podaj kod podzespołu który postanowiłeś wypiąć.
Witam Uwalony jest sterownik silnika,ciśnienie fizycznie mieści się w normie a sterownik swoje.Częsta usterka sterownika silnika w Scanii z układem paliwowym HPI.
witam. Do regulacji początku wtrysku. Wtrysk sterujący stosowany jest w większości układów EDC Bosch MS5 (MAN Mercedes Scania)albo np. MSA15 (grupa VW PSA itp.) Gdy jest usterka tego czujnika stosowana jest wartość zastępcza. Na dłuższa metę zużycie paliwa wzrośnie! zwłaszcza w układach MS5 z większymi mocami silnika np. MAN czy Scania
A odpowietrzałeś układ paliwowy ? O ile pamiętam odpowietrznik jest na filtrze paliwa.Jaki filtr zastosowałeś
U mnie zaślepienie EGR-a pomogło bardzo. Przybyło mocy na niskich obrotach, słychać że turbina pracuje szybciej( charakterystyczny gwizd już od około 1000 obrotów). Komputer nie wywala błędów, nic nie było przy nim grzebane. Auto - Scania R420 z 2006 bez DPF.Nieszczelności w układzie były widoczne w obrębie całego zaworu.
Witam.Błąd EMS - 148; ciśnienie paliwa w akumulatorze, drobna nieszczelność w obszarze wysokiego ciśnienia układu paliwowego.Sprawdź czy nie ma widocznych ubytków paliwa , jeśli nie to : zmierz ciśnienie paliwa powracającego . Sprawdź szczelność zaworu bezpieczeństwa lub wymień głowicę cylindra pompy wysokiego ciśnienia ( mało prawdopodobne ale możliwe).CTS...
W Opoltransie ostatnio widzialem dosc fajne zabezpiecznie na zbiornik i aby je zdjac trzeba by narobic sporo hałasu. Panowie, tak naprawdę to zbiornik można płytami pancernymi ospawać i jeszcze spać na nim - z "klamą " przy głowie szofer bak otworzy i jeszcze grzecznie pomoże przy przelewaniu. Jedyne co można faktycznie zrobić, to wspomniany wyżej...
Mówisz o tym zaworku ? To właśnie z tego EHAB idzie przewód paliwowy do tego zaworka Dokładnie o tym zaworku. To jest elektrozawór sterujący dopływem paliwa do świecy płomieniowej. Powinno być słychać prace jakiejś pompy paliwowej po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku Nie będziesz słyszał żadnej pompy paliwowej ponieważ tam nie ma elektrycznej...
W moim autku pomogła regulacja zaworów i wtrysków przez doświadczonego w tej dziedzinie mechanika. Dobrze jest też przeczyścić cewki i wtryski przez specjalistów z firm w których mechanicy wiedzą jak to zrobić. Scania ma bardzo delikatny układ zasilania paliwa i trzeba szukać przyczyny od podstaw opisanych powyżej. Jeśli chodzi o demontaż EGR to nie...
Podwieszony/zużyty regulator ciśnienia, pompa zasilająca. co jest dziwne to filtr paliwa cały w oleju silnikowym (czarny). Normalka w tych silnikach. zawór gaszenia otwarty na 52% Skąd wiesz? Czym diagnozowałeś? EMS 1847329 135: Tytuł Ciśnienie zasilania Usterka Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Witam jeżeli temat jest aktualny to ja pracuję nad układem monitorującym położenie pływaka w baku. Mi też typy z pod ciemnej gwiazdy doją paliwo z baku. Układ ma działać w następujący sposób po zgaszeniu auta jak już paliwo w baku się ustabilizuje układ sprawdzi i zapisze położenie pływaka w momencie jak delikwent spuści paliwo układ wyczai zmianę położenia...
Witam mam Scanie 94 potrzebuje informacji o układzie wtryskowym. Bardziej szczegółowo potrzebuje informacje o odpowietrzeniu jej. paliwa niby jest ale nie chce zaciągnąć. Potrzebuje też informacji o takiej blokadzie nie wiem jak to się nazywa są oznaczenia na tym dochodzą do tego przewody zasilające i oprowadzające paliwo jest to przed pompką paliwową,...
Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych, usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: -jeden z zaworów przelewowych otwiera się wcześnie. -zawór odcinania paliwa jest zamknięty -filtr paliwa jest zapchany -powietrze w paliwie -uszkodzona pompa podająca -przeciek...
ja tylko scania jezeli ci pasuje kody bledow budowa silnik skrzynia mosty schematy elek, momenty dokrecania lokalizacja jezyk ang
Witam :) jestem posiadaczem Scanii R480XPI bez AdBlue🤷♂️🤷♂️. Po zakupie auto paliło 28-30l i tak się utrzymywało przez kilka lat. Nagle scania straciła na mocy i zaczęła dużo palić (40l ponad) okazało się że wtryski kaplica, pompa paliwa też śmietnik. Kupiłem wtryski pompę cały układ paliwowy wyeliminowałem, auto dalej słabe dużo pali. Układ EGR czyszczony...
Jeszcze jedna sprawa trzeba długo kręcić żeby skakanka zapaliła czasem z przerwami oo trzy cztery razy.Jak zapali to chodzi równo NIE przerywa na gaz reaguje prawidłowo.Jedynie co zauważyłem to lekko zagiety przewód od nadmiaru co wraca do baku Wymienione pompa paliwa, przewody paliwowe,zawór przelewów,
Witam Prawdo podobnie czeka Cię wymiana sterownika silnika.Akurat ten przypadek należy do rzadkości jeśli chodzi o ten model silnika a dokładnie układu paliwowego (częsty to problem z czujnikiem paliwa czy czujnikami prędkości obrotowej silnika) ale spotkałem się z tym problemem. Jednostka sterująca Opis Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane. Przyczyna...
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
Witam ponownie, wpiałem się manometrem w filtr paliwa, ciśnienie narasta wolno, po 10s 4 bar, jak dojdzie do 8 bar to zaczyna łapać i odpala dochodząc do mniej więcej do 14 bar. Pozniej jest ok. Po wyłączeniu spadnie do zera gdzies po 10 min. Więc układ raczej szczelny. Zaworki przelewowe oczysciłem. Zostaje coś innego oprócz pompy?
to że ma byc 1500 obr/min to oczywista oczywistośc ,i to że regulator obrotów ma tą prędkośc utżymywac niezależnie od obciążenia jest również oczywiste , pytanie brzmi jaka jest dokładnośc regulatora obr. [przy pracy synchronicznej równoległej nierównomiernośc nie może byc większa niż kilka obrotów-ok 4-6 obr] to jedno pytanko ,a drugie - czy układ...
Witam, dziwna przypadłość, Scania R420 3-osiowa 2005 r. Z 2 tygodnie temu, podczas ruszania, gdy auto było na wysokich obrotach (1500–1800), traciło nagle ciśnienie paliwa, tak jakby go zabrakło, wyświetlił się błąd EMS 135 niskie ciśnienie paliwa i po paru sekundach, gdy auto zwolniło/obroty zmalały, puściło biały dymek i zaczęło jechać dalej normalnie....
EMS 53253 ; ciśnienie zasilania jest za niskie. Możliwe ,że jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie,filtr paliwa zapchany,wycieki z układu, pompa podająca uszkodzona.Sprawdź jeszcze turbinę, cały dolot no i filtr powietrza.To tak na początek.
Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny. Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego. •Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego,...
20488 Zawartość EGR, ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Usterka może mieć następujące przyczyny: Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie klapy lub zbyt małe ciśnienie siłownika sterującego, albo zbyt duży wewnętrzny przeciek w siłowniku sterującym. Zawór proporcjonalny...
A czy przy wymianie filtra nalałeś czystej ropy do obudowy tego filtra? Poluzuj przewód paliwowy ostatniego wtryskiwacza i wtedy spróbuj odpowietrzyć. A może w zbiorniku paliwa jest za mało, wtedy też nie zassie. Ja u siebie w renówce premiumce raz pompowałem pół godziny puki zassało.
Pierwsze ( tak na szybko) co mi przychodzi do głowy to zawór ciśnienia na listwie / akumulatorze upuszcza paliwo do powrotu,awaria wtrysków lub pompy wysokiego ciśnienia ale to tylko domysł.Prawdę mówiąc jestem zaskoczony ,że zdecydowałeś się na tankowanie biopoliwa do tak delikatnego układu paliwowego i wcale nie jestem zdziwiony , że przy tak małym...
Jeśli to układ paliwowy HPI to nawet przeszkadza mu zbyt agresywne odpalenie nie wspominając o filtrach nie wiadomo skąd.Myślę,że to ten układ paliwowy jeśli założyłeś jakiś tam filtr paliwowy to tak może być czasami nawet nie odpalają,proponował bym oryginał jeśli biega o paliwo a powietrze okaże się w praktyce aczkolwiek preferuję oryginał.
Przy reklamacji powoływałeś się na niesprawny zawór, chociaż on był teoretycznie sprawny. I dla tego Oni nie przyjęli reklamacji. Moim zdaniem powinneś zwrócić zawór ponieważ zamawiając chciałeś orginał podając jego numery, a nie zamiennik. I to powinno być podstawą reklamacji. W IC miałem podobny problem z ich krosowaniem , ale tam w grę wchodził wkład...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Jeśli chodzi o pytanie jak kopci - odpowiadam na czarno - typowy dym złego spalania ropy. Zbyt wysoki stosunek paliwa do powietrza, tak bym to nazwał. Przyczyna; zapchany filtr powietrza , nieszczelny układ dolotowy , niewydajność turbiny lub nieumiejętna zmiana biegów .Zostaje jeszcze sprawdzenie wydajności pompek.
Fotka nr 1/ Zawór odcinający dawkę paliwa zaciął się. Masz pewnie problem z gaszeniem. Sprawdź czy są jeszcze jakieś błędy w EMS.Fotka 3/ Zawór sterujący oś tylna str. prawa ma zwarcie do masy lub zwarcie na przewodach. Fotka 2/ Dwuobwodowy układ kierowniczy ; sygnał z drugiego dwuobwodowego układu kierowniczego jest nieprawdopodobny w stosunku do prędkości...
Nic nie rozumiesz, powraca to co zostało pobrane pomniejszone o wartość spaloną przez silnik. Tutaj wraca wiele więcej niż wychodzi, ale że nie paliwa, (chciało by się) to musi to być kompresja. Silniki HPI mają specyficzne sterowanie wtryskiwaczy za pomocą paliwa i czasem tam jakiś zaworek kontrolny przepuszcza. Dodam, że to auto puszcza kloce czarnego...
KOD USTERKI D005 USTERKA:Jednostka sterująca nie korzysta z sygnału czujnika ciśnienia dawki paliwa, pomimoże znajduje się ono w granicach tolerancji. PRZYCZYNA:Ciśnienie jest nadmiernie niskie w porównaniu z normalnym ciśnieniem dla różnych warunków roboczych. UWAGI:Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg,jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Witam błąd 72 Włącznik ciśnieniowy lub czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego Włącznik ciśnieniowy/czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego zarejestrował wartość poza dopuszczalnym zakresem. Zwarcie lub przerwa w obwodzie przełącznika ciśnieniowego/czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego. Może również występować usterka samego przełącznika ciśnieniowego...
Witam. Pompowtryski przepuscily co najmniej 40.000 litrów paliwa każdy. Korpusy sa naturalnie zużyte na prowadzeniach zaworów, nie wydawaj kasy na jakies regulacje. Silnik posiada niewydolny układ wtrysku paliwa który nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej dawki paliwa. Ostatnim punktem który nie byl wymieniany to diagnostyka układu wtrysku. Parametry...
Ja osobiście bym szukał gdzieś w okolicach cewka od kata wtrysku jak są zatkane czy za mało przepuszczają paliwa to jest efekt białego dymu ale z tego co czytam to wszystko nowe tam już jest i serwis nie daje rady ...... sprawdźcie ciśnienie paliwa tylko manometrem ma obudowie filtra nie sdp3 bo może być tak że jak poszły nowe elektrozawory to stara...
Ciśnienie zasilania EMS 53253 T1742309 Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty....
Witam. Kody EMS mówią o niskim ciśnieniu w układzie paliwowym ( czujnik ciśnienia paliwa,wycieki paliwa zawór przelewowy), o kłopotach z EGR ( przepustnica nie może być otwarta) i w konsekwencji jego wyłączeniem. Masz też problem z alternatorem (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub sterownik), niskie napięcie akumulatorów. BMS ; czujnik prędkości...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
Witam, Proszę o poradę w którym miejscu będzie nieszczelność jeżeli silnik jest mokry od paliwa w okolicach kolektora ssącego? Problem dot. scanii serii 4, 380 KM, 2003 r. Próbuje zlokalizować wyciek, ale bez skutku... Ciężko jest dojrzeć ze względu na osprzęt. Na początku podejrzewałem rurki od "powrotu", ale dokręciłem tzw. śruby holenderki na łączeniach...
Piszesz o nierównej pracy silnika, a układ paliwowy czyściłeś ,sprawdzałeś szczelność. Jakieś błędy na desce są ? Mierzyłeś ciśnienie paliwa na zasilaniu ? Robiłeś diagnostykę wtrysków, czy regulowałeś bo miałeś taki kaprys.? Nikt z fusów Ci nie wywróży co dolega silnikowi . Układem HPI sterują czujniki położenia wału, ciśnienia paliwa, elektrozawory...
Gdzie szukać dalej usterki? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Napięcie na EHAB ktoś sprawdzał, może jest cały czas? Pompka paliwowa powinna wypompować paliwo z pompy i filtra paliwa w ciągu kilku sekund, warunkiem jest jak kolega powyżej nadmienił szczelność układu oraz sprawny i szczelny EHAB oraz pompka paliwowa.
Witam , pacjent scania r420 2005r Problem mam taki ,że na starej pompie paliła dobrze na zimno, w ciągu dnia na wolnych obrotach gdy się zagrzał silnik wyskakiwał blad od zbyt niskiego cieśnienia paliwa. Zamieniłem w sobotę pompę z nowego typu na używana starego typu ALU, odpowietrzylem układ i zapaliła normalnie , ale sytuacja się zmienią kiedy samochód...
niema wycieków . jest siłownik pne. ale on odcina listwę tylko w trakcie pracy h-ca górskiego izn kiedy samochód jedzie na biegu ,przy zdjętym gazie właśnie oto pytam ,czy tu nie tkwi problem [jakiś układ nawalił który cofa siłownik aż do zatrzymania silnika, w korelacji z odcięciem paliwa]] ale nie wiem czy tak było przedtem i nikt nie wie -auto sprowadzone
Jeżeli nic powyżej nie pomoże, odkręć kostke pod listwą paliwową, w którą jest wkręcony zaworek przelewowy (dwie srubki 5 na kluczyk 10 i gruby przelew na klucz 28) oczywiście sam zaworek też wykręć. Następnie przypatrz się czy nic sie nie zatrzymało na siteczku w środku... Jeśli coś będzie trzeba wyczyścić, bo blokuje powrót paliwa co za tym idzie...
Czy coś wcześniej było robione w układzie paliwowym np. zwykła wymiana filtrów paliwa? Chavez ma rację , ten układ nie posiada zaworka zwrotnego w smoku tak jak w HPI i taniej będzie zdiagnozować układ komputerem niż błądzić w ciemno. Podaj błędy z EMS których nie sczytałeś wcześniej, być może będą pomocne w rozwiązaniu problemu.Jest czujnik na niskiej...
To że filtr paliwa w HPI jest wyciągnięty ze smoły to normalne, ( otwarty układ paliwowy i spaliny dostają się do paliwa ). Zawory sprawdzisz szczelinomierzem ale pompki ? trzeba ufać że są dobrze zrobione. Sprawdź elektrozawory kata i dawki ( te cztery z boku na listwie ). Wykręć, rozkręć i zobacz co jest w środku. Często się rozkręcają lub zacierają....
panowie czytem te wasze wypociny i mam pytanie po co wy to robicie ????? modyfikacja piku sops jest nie odrwacalna !!!!! wylacza ad blue po zatym robicie z auta euro 5 ----- euro 3 wrazie kontroli w niemczech gratuluje wynyniku w euro od 1000-5000 !!!!!!!!!!!!! pompa adblue kosztuje 3500tys netto z boscha wymiana dozownika i dyszy 2100 netto orginał...
korpus zostawiaja To jest jedyny element który podlega regeneracji, zaworek i tłok pompowtrysku są nowe. W korpusie wyrabia się prowadzenie tłoka i prowadzenie zaworu oraz prawie całkowicie ulega uszkodzeniu powierzchnia styku zaworka. To one są główną przyczyną niesprawności PDE(poza samym wtryskiwaczem i jego sprężyną). HPI niestety nie regeneruje...
Ja także demontowałem układy na olej rzepakowy. Jak ktoś nie jest w stanie zarobić na normalnych cenach paliwa (każdy jest w takiej sytuacji zakupu), to niech się nie bierze za transport, a skąpiec niech się liczy z wczesnym zużyciem silnika. zagazowali Actrosa na bazie Staga Actros już sam w sobie to muł, a co sie musialo dziac po tym gazowaniu, to...
Błąd 135 może być pozostałością po serwisie(wymiana filtra paliwa) prawidłowo po zrobieniu serwisu powinno się usunąć błędy.Pytanie jest czy powstanie błędu 135 nie powoduje po pewnym czasie powstania innych błędów związanych z układem zasilania trzeba by odczytać błędy za pomocą SDP3 możliwe jest wtedy sprawdzenie daty i czasu powstania błędu jak i...
Witam Jaki tam jest układ paliwowy ,,stawiam że PDE" ponieważ piszesz o ,,bałwankach" a układ HPI na listwie ma ,,potrójnego bałwanka czyli bałwanek dokarmiony" ale koniec z głupotami.Jeśli jest to układ PDE to po takim zabiegu jest bardzo ciężko uruchomić silnik masz zapowietrzone pompowtryskiwacze (HPI odpowietrza się praktycznie sam) Ciśnienie powinno...
Witam wiec ja zaczął bym od sprawdzenie pod względem mechanicznym elektrozaworu paliwa, kod 62 informuje ze prędkość obrotowa z czujników nie spada szybko po wyłączeniu zasilania...prędkość obrotowa silnika powinna spaść o co najmniej 150 obr / min w 4 s.. Prawdopodobną przyczyną błędu jest powietrze w układzie paliwowym lub wewnętrzny przeciek w zaworze...
System Adblue uruchamia się dopiero po osiągnięciu temperatury pracy czyli jak katalizator osiągnie temperaturę pracy tj 200/250 stopni gdzie w normalnych warynkach nie jest możliwe. A jeśli ktokolwiek chce żyłować mój samochód na postoju to proszę pierwsze podpisać oświadczenie że ponosi odpowiedzialność za ewentualne usterki spowodowane takimi czynnościami....
Pierwszy błąd mówi o ciśnieniu zasilania w układzie paliwowym które przekroczyło dopuszczalną wartość dla danego zakresu.A drugi błąd sugeruje awarię czujnika temperatury i ciśnienia paliwa; przerwa w obwodzie . Czyli w pierwszej kolejności zajął bym się tym czujnikiem lub jego okablowaniem . Jeśli stwierdzisz ,że padł czujnik to sugeruję kupić oryginał...
Do Sebastianxxx: cyt" Do podbierania paliwa przez kierowców zmuszacie ich Wy pracodawcy!!!!! " - a kto tu wg Ciebie jest pracodawcą ????? bo nikt nie pisał a już na pewno nie ja że to mój problem z paliwem i z kierowcami. Ja pracuje w firmie gdzie dostałem polecenie aby nad tym "problemem" pomyśleć. Chodzi o zabezpieczenie dla około 15 szt ciągników...
Ja bym w pierwszej kolejności zrezygnował z tego serwisu. U mnie w R420 problem był i chyba jestem na dobrym tropie żeby go zlikwidować - poczytaj : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... W Dafie XF95 miałem takie objawy jak wspominasz - na pusto i z lekkim ładunkiem było ok, odpalał bez zarzutu, wolne obroty równe, ciśnienie...
Witam. Mam problem ze scania r 420 euro 3. Kody wyczytałem ems 53253 oraz 53249 nr.jednostki 1757640. Samochód 1500 km po wymianie smoka oraz zaworu na listwie, trzymała ciśnienie w układzie. Samochód nie równo pracuje po zapaleniu się błędu. Raz jest aktywny raz nie. Dodam ze mechanik podmienił jakiś czujnik ciśnienia paliwa bo na jego więcej pokazywała...
5122: Tytuł Kalibracja przepływomierza masowego powietrza Usterka Kalibracja przepływomierza masowego osiągnęła najniższą możliwą wartość w jednym punkcie. Przyczyna Usterka może mieć następujące przyczyny: •nieprawidłowe wartości podawane przez przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego lub czujnik temperatury powietrza doładowującego....
Witam Do sprawdzenia jest w pierwszej kolejności smok paliwa a dokładnie zaworek,który jest zamontowany w smoku(ameliniowa rurka część ssąca) Trzeba podlączyć się z powietzrem do nypla odpowietrzającego na obudowie filtra paliwa i wpompować 3 bary ciśnienia do układu ważne jest aby nie pompować wiecej niż te 3 bary.Większe ciśnienie może uszkodzic smok....
Witam mam problem z brakiem mocy w scani r 500. Układ dolotowy sprawdzony na szczelność, turbina także zawory wraz z pompowtryskami wyregulowane pompowtryskiwacze po naprawie tłumnik wraz z katalizatorem oryginalny nowy założony kolektory wydechowe naprawione wyfrezowane i dorobione pierścienie nadwymiarowe sto procent szczelne czujnik ciśnienia doladowania...
jedyny błąd w EDC to 62-problem z gaszeniem silnika za wolno gaśnie Prędkość silnika nie spada dosyć szybko gdy silnik jest wyłączony. Prędkość silnika musi zmniejszyć się przynajmniej o 150 obr./min w ciągu 4 sekund. Cewka nastawcza nie ma zasilania (silnik jest wyłączony). Przy kolejnym uruchomieniu silnika, moment obrotowy jest ograniczony. Normalny...
Jest zbyt duża dawka paliwa, tyma samym za mało powietrza. Ciśnienie doładowania wzrasta z obciążeniem i obrotami, więc następuje ograniczanie dawki paliwa to i przestaje kopcić. Ale właśnie trzeba sprawdzić, jaka jest wartość statyczna w barach czujnika doładowania i dynamiczna. Temperatura paliwa, temp. wody- te trzy rzeczy decydują o dawce. Ale,...
Kolego Proboszcz 30 podałeś bardzo mało informacji a oczekujesz by ktoś naprawił autko poprzez forum. Przede wszystkim nie napisałeś w jakich okolicznościach auto nie odpala (po nocy, w czasie jazdy czy może po jakieś drobnej naprawie). Nie wiadomo. Szukasz schematu a może przyczyna tkwi w układzie zasilania paliwem, czy auto jest odpowietrzone, sprawdzona...
Witam , Problem dotyczy Scanii 124/380 Po rozgrzaniu traci moc i gaśnie. wczoraj sprawdziłem błędy, i w EMS wyświetlał 3 Errors: 4,14,1. Po rozruchu zimnego silnika zauważyłem objawy jakby zapowietrzonego układu paliwowego przejrzałem przewody paliwowe i usunąłem nieszczelność w kości przewodów paliwowych na zbiorniku paliwa. Skasowałem Błędy EMS. Dzisjaj...
Tak ale pisałem do tego pierwszego posta.Masz może 7 ostatnich z vin-u? Dodano po 9 Zamontowanie - Sprężarka w silnikach 9-, 11-, 12- i 13-litrowych z układem PDE lub HPI Dotyczy silników z blokiem cylindrów 1. lub 2. generacji. 1. Montując nową sprężarkę: Najpierw przenieś koło zębate ze starej sprężarki. Użyj odpowiedniego ściągacza WAŻNE! Ostrożnie...
Witam, Moja staruszka kilka dni przed sprzedażą pogniewała się, że zastępuję ją nowszy sprzęt. A więc, Scania 114l 380 2001r z przebiegiem 1 650 000km. Posiadam ją od 2007r i zaraz po zakupie przy przebiegu 640tys km zostały wymienione pompo wtryski. Wtedy one zostały zrobione jeszcze przez serwis Scania, od którego ją kupowałem. Zostały wymienione...
Tak myślałem,że to rozrząd, koszt naprawy będzie duży?? Dodano po 34 Pompa paliwa nowa, ciśnienie trzyma na zegarze równe 5, zawory ustawione, praktycznie cały układ paliwowy jest wymieniony na nowy. Zaznaczę że pół roku temu kierowcy urwała się wirówka, więc rozrząd mógł się urwać. Trzy dni temu robiłem wymianę oleju, na korku było kilka drobnych opiłków.
PDE to dość wdzięczny układ zasilania paliwem. Jaki jest przebieg auta?? Skoro nie ma błędów napewno należy tak jak napisał saron22 wyregulować zawory i pompowtryski.Kiedy filtr paliwa był wymieniany?? Przydało by się sprawdzić ciśnienie zasilania paliwem (500obr/min. min.4,5bar / 1500-1900obr/min ok 6-6,5bar), Czy auto przydymia na czarno?? Jak tak...
ems 53249 Tytuł Czujnik ciśnienia zasilania Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. Przyczyna Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika. •Przyczyną usterki może być również zakłócenie zasilania napięciem tych komponentów, które podłączone są do wspólnego źródła zasilania. Jeśli jednocześnie zasygnalizowana...
Witam Mam podobny problem. Ostatnio w nocy zaczęło mi się wyłączać webasto. Chodzi kilka minut i się wyłącza. Pisaliście wcześniej, że przyczyną może być zapowietrzony układ paliwowy. Mój jest ok, nie jest zatkany, zapowietrzony i nic nie cieknie. Czy przyczyną może być mróz, tzn zamarzanie paliwa? Dziś, wczoraj, była dosyć niska temp. min. to z -15ºC,...
Nie posiadam urządzenia diagnostycznego typu SDP lub podobne. Przejrzałem cewki od kąta i dawki, zawór gaszenia, filtry. Cewki nieporozkręcane były. Układ niezapowietrzony. Świeci komunikat USTERKA SILNIKA. Dziwne zjawisko. Samochód zjechał z trasy w piątek wieczorem. Wymieniłem filtr paliwa w sobote rano. Po wymianie filtra normalnie odpalił, pochodził...
Nic tam nie ma do czyszczenia, ale warto zaglądnąć tam i sprawdzić, czy nie rozkręcają się zworki ruchomych rdzeni. odkręcić zawór od listwy 3x imbus chyba "5" Potem rozkręcić zawór następne 2 śruby i rozłożyć wszystko. Zworka jest przykręcona malutkim torxem, sprawdzić, czy nie jest popuszczona, rzadko kiedy nie jest. :D Grzebanie w układzie wtryskowym...
EMS 8707; ciśnienie powietrza doładowania, napięcie z czujnika doładowania jest niewiarygodne w porównaniu ze wskazaniami z innych czujników ciśnienia lub wartość ta jest niewłaściwa w stosunku do aktualnych warunków roboczych.Sprawdź szczelność układu dolotowego , turbosprężarkę czy nie rzuca olejem, czujnik ciśnienia doładowania czy nie jest zanieczyszczony...
Błąd 51 - Pompowtryskiwacz 1-go cylindra. Dwa pierwsze błędy lubią się pojawiać gdy rozrusznik słabo kręci lub słaby akumulator. Natomiast co do pompowtryskiwacza to najpierw trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie/magistrali. Albo luźna nakrętka na pompowtryskiwaczu (brak BIP-signal) ale najczęściej jest to przekroczenie czasu wtrysku (pobór prądu)....
Układ zasilania z opisu wynika, że otwierany, więc jest zapewne zapowietrzony. Jest metoda: odkręcasz koniki i wyciągasz tłoczki z pompowtrysków. trzeba miec odrobinę wprawy, jakieś stukadełko.. wychodzi to wszystko ze sprężyną. Pompujesz pompką ręczna, aż zacznie się lać paliwo z otworów pompek. Poskładać i odpalić. Metoda została wypracowana przez...
nie zamierzam otwierać następnego tematu z serii "dużo pali-co robić" chodzi mi jedynie o fakt błędnego dawkowania paliwa silnikach hpi, oraz tego że komputer nie wychwyci błędów między zużyciem teoretycznym a rzeczywistym. Tłumaczę do czego zmierzam, kiedyś miałem na naprawie volvo fh12 420 2003, które dużo paliło 40l/100km (mocą nie ustępował nawet...
Kolego Kwantor, tak jak napisał Saron22 ciśnienie paliwa i czujnik doładowania razem sprawdziliśmy. Filtr wymieniam tylko oryginał w scani, byłem nawet 3dni temu ponownie na wymianie. Szczelność mierzona była również w tym tygodniu (na dolot turbiny szczelne kolano założone i puszczone powietrze, trzyma bez problemu). A cały układ wydechowy jest nowy,...
kolego sprawdz czy masz czysty zbiornik paliwa sprawdz jak wyglada filtr paliwa i czy caly uklad paliwowy jest czczelny
Witam walczę z tym od roku spalanie na poziomie 36-38l/100km., przebieg 700 tys.-wmieniony silnik. W serwisie podpinają pod komputer i mówią że wszystko w porządku, tylko że nie znają przyczyny dużego spalania. W tym roku zrobiłem w niej: - 02.12r regeneracja turbosprężarki. - 07.12r wymiana czujnika położenia, wymiana kompletu pompowtryskiwaczy HPI...
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
EDC 37 to błąd który występuje w autobusach z takimi silnikami i oznacza on awaryjne wyłączanie tylnego silnika czy coś w tym stylu Gdzie takie bajki głoszą ??? Awaryjne wyłączanie silnika poprzez wyłącznik umieszczony z tyłu przy silniku. Ten błąd może powstać również po aktywacji VPS-u, jak również pojawia się w momencie podania masy na pin 2 złącza...
Konstrukcja tego układu paliwowego jest taka ze pojawienie się oleju w paliwie jest normalnym zjawiskiem.
Witam. Poszukuję informacji (fragmentu) schematu bądź zdjęcia rozebranego sterownika ogrzewania, w moim nie działało sterowanie pompką paliwa, lecz z tym problemem sobie poradziłem. Natomiast podczas rozbierania sterownika (usuwania masy zabezpieczającej, którą sterownik jest zalany) ukruszyłem przez przypadek jeden rezystor (zaznaczony na zdjęciu),...
Jeden z zaworów przelewowych w podstawie filtra lub pod listwą paliwową od strony wentylatora otwiera się zbyt wcześnie co powoduje spadek ciśnienia zasilania paliwem. Chyba, że masz wyciek w innym miejscu układu paliwowego widoczny gołym okiem.
Możesz jeszcze sprawdzić czy w układzie pneumatycznym nie ma oleju ( zbiorniki powietrza ) lub czy paliwo w zbiorniku nie zmieniło barwy.
scania paliwa układ scania scania układ
zrobić czujnik poziomu cieczy czcionka chrome powertrain control module
pompa wspomagania thalia komparator histereza
Lokalizacja przycisku zasilania w telewizorze Sony 2018 Twardy reset Panasonic TX-P42ST50E bez pilota