Opel Vectra z silnikiem Isuzu,Opel Corsa,Combo także z silnikiem Isuzu. Alternator Hitachi 100A.
Chciałbym uruchomić obrotomierz w aucie ale nie wiem gdzie wlutować pin pod styk W którego seryjnie brakuje w alternatorze. Alternator jest bosch'owski. Poniżej załączam fotkę. http://images28.fotosik.pl/179/f4f9b707a...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Ciekawiła mnie zasada działania alternatora, więc znalazłem sobie w garażu takowy i rozebrałem. Ogólnie rozumiem jak on działa, ale nie potrafię dojść do tego, w jaki sposób strumień magnetyczny wirnika pazurowego wychodzi prostopadle do cewki na stojanie. Znalazłem rysunek: http://obrazki.elektroda.net/66_12249526... który rozumiem tak, że...
Witam, buduje agregat prądotwórczy, mam juz silnik itp ale problem jest z alternatorem. Mam sam alternator ale nie mam do niego regulatora, jak to wszystko połączyć, jakie napięcie dac na wirnik że by dawał określone napięcie (np. 24V), nie mam do niego diod jednak zależy mi na tym że by prąd był zmienny, da sie zrobić?
Mam pytanie odnośnie połączenia tych dwóch podzespołów. Do rozrusznika dochodzą 3 przewody: - cienki (zacisk 50 - stacyjka) - gruby od alternatora do rozrusznika - najgrubszy (bezpośredni plus z aku) Jaką role spełnia przewód łączący alternator z rozrusznikiem? Rozumiem, że na cienkim przewodzie pojawia sie napięcie po przkręceniu stacyjki (probie uruchomienia...
Witam! Jak w temacie potrzebuje takich informacji ,interesuje mnie budowa schematy , fotki i takie ogólne informacje.Alternator kompaktowy jakikolwiek nie ważne od czego oby wszystkie informacje dotyczyły tego jednego modelu .
http://obrazki.elektroda.pl/8059914200_1... Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w terenach wiejskich...
Witajcie Forumowicze ;-) Szukam i szukan na elektrodzie i nic nie znajduję... Wybaczcie jeśli przeoczyłem, ale to bardzo możliwe, bo ogrom dyskusji naprawdę mnie czasem przytłacza ;-P Mam taki pomysł żeby rozebrac czesciowo alternator i podlączyć dodatkowe 4 wyprowadzenia! Pamiętam jak kiedyś rozbierałem uszkodzony alternator, to były tam 3 uzwojenia...
Witam, jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora przez alternator, wypowiem się tu jako ze strony mechaniki samochodowej, oczywiście temperatura, gazowanie ma znaczenie ale należy zastanowić się nad jedną bardzo ważną kwestią mianowicie przy jakich obrotach silnika alternator pracuje najefektywniej. Jazda "po mieście" w dużych korkach praktycznie tylko...
mam alternator nie wiem jaka firma wyjąłem go ze skody 105 wraz z regulatorem. regulator ma dwa wyjscia oznaczone 15 i 67 a alternator ma oznaczenia wyjść: B+, W, R i T. szukałem w podobnych tematach ale nie znalazłem nigdzie oznaczeń tego alternatora i nie wiem jak go podłączyć. W instalacji elektrycznej gdzie była wcześniej prądnica są dwa kable do...
Jaka jest zasada nawijania uzwojen w alternatorze Może jakis link do obrazka lub nawet moze byc narysowane w Paint
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Wiatam. Jest troszkę luźniej w szkole, ciche lekcje... Siedzę sobie na języku polskim oglądam film i wpadł mi do głowy pewien pomysł. Kolejny z serii silnik z alternatora samochodowego. Znalazłem świetną stronę www.portalnaukowy.edu.pl i tam jest projekt silnika Adamsa. Szczególnie chodzi o sterowanie elektromagnesem. Poprzez transoptor szczelinowy....
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
Witam. Poszukuję schematu sterownika silnika BLDC, którym w moim przypadku jest alternator samochodowy. Alternator posiada 3 wyprowadzenia po 4 przewody. Po rozrysowaniu wychodzi że jest połączony w trójkąt mimo,że większość alternatorów ma połączenie w gwiazdę jeżeli ma uzwojenie na wirniku. Ten alternator ma właśnie uzwojenie na wirniku,a google twierdzi,...
Witam. Jestem nowy na forum. Mam taki oto alternator zamierzam go użyć do pojazdu marki sam pojazd do lasu ale to nieistotne parametry alternatora są idealne dla tego zastosowania. Jakiego regulatora użyć, jak podłączyć. Nigdy się z takim nie spotkałem. Serdecznie dziękuję za pomoc. Dołączam zdjęcia, regulator na zdjęciu jest od jumza nada się do tego...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
Witam wszystkich, przejrzałem wiele postów na tym forum jednak po dwóch dniach sie poddałem i zadaje pytanie wprost. Kto potrafi mi rozrysować schemat zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora który przy sygnale sterującym zwiększy napięcie alternatora do około 40V jednocześnie odłączając akumulator żeby go nie uwędzić. Chodzi dokładniej o taką...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
dzięki że ktoś się tym zainteresował .poszukiwałem informacji u znajomych trochę się dowiedziałem na ten temat zgadza się to jest alternator samowzbudny, pod pokrywą znajduje się tylko układ prostowniczy jednak nie ma regulatora. podaję oznaczenia na oryginalnym regulatorze σΠB 23_50 . ten środkowy zacisk (ros d ) służy do podłączenia kontrolki...
nie wiem, jak jest w twoim samochodzie, ale sprawdziłbym regulator napięcia plus układ prostowniczy
Jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Ostatnio kupiłem alternator 75 A/14 V i chciałbym go najprościej, jak się da, przerobić na silnik elektryczny (do szlifierki taśmowej). Usunąłem układ prostowniczy i wszystkie diody. Ze szczotek wychodzą 2 kable, na które daję zasilanie 6 V/1 A, a ze stojana 3. Jak podłączyć stojan? Są to 3 fazy? Jeśli 3 fazy,...
Myślę o zastosowaniu alternatora wymontowanego z auta wraz układem ładowania akumulatora + odpowiednia przekładnia. Jak to jest realizowane od strony wpięcia tego w istniejącą instalację z panelem fotowoltaicznym? Podpiąć to do zestawu akumulatorów bezpośrednio czy konieczne będzie zastosowanie diod? Witam alternator ma układ prostowniczy nie musisz...
Idąc dalej moim tokiem rozumowania schemat udało by się uprościć jak niżej: http://obrazki.elektroda.pl/9943650400_1... Pytania nasuwają się takie: czy na połączeniu alternator <-> regulator ładowania nie powinno być jednak ogranicznika prądowego? Mam wrażenie że jak podam prąd z alternatora to spali mi ten regulator (regulator...
W traktorkach stosuje się albo regulator albo tylko diodę, ale pewnie tylko w tańszych traktorkach. Sprawdź, czy z "prądnicy" na kabelku od ładowania jest napięcie zmienne i w jakiej wysokości (ok. 16 czy ok. 30 V), bo od tego zależy jaki układ prostujący jest stosowany. Jeśli alternator daje napięcie zmienne, to masz pewność, że układ prostowniczy...
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
Nie ma sensu kombinować bo efekt niepewny. W ciężkich czasach kiedy trudno było o oryginalne części trzeba było jakoś sobie radzić i tak dorabiałem cały radiator i wprasowywałem diody od alternatorów krajowej produkcji. Jest bardzo ciasno i trudno to spasować ale do zrobienia.W ostateczności układ prostowniczy można przenieść poza alternator w alternatorze...
a alternator to co to jest jak nie generator prądu zmiennego ! Wywal układ prostowniczy i masz AC
Mostek prostowniczy do Magnetona to koszt około 140 zł w CARGO.A w tych altkach większość uszkodzeń to właśnie diody.
Znajomy miał identyczny problem co kolega maniekn27 tyle że ten silnik siedzi w Oplu Combo (silnik 1,7 cdti Isuzu) Specjalista od alternatorów wymienił zdaje sie tylko mostek prostowniczy i pomogło, tyle że gdzieś po 2 tyg. było to samo. Usterka była o tyle ciekawa że kontrolka ładowania praktycznie nigdy nie gasła a ładowanie było jak by nigdy nic,...
Z dwa lata temu uszkodził mi sie alternator. Był wymieniany w zakładzie stojan, regulator napięcia i układ prostwniczy. Gwarancja pół roku i potem znów awaria. Wysoki prąd ładowania uszkodził pewnie układ prostowniczy cały sie grzał jakby pracował na zwarciu. Kupiłem nowy alternator, zamontowałem i 4 miesiące było oki, ... i znów coś nie tak - ładownaie...
Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie ). Teraz...
Witam.Postanowiłem podpiąć sie pod temat zeby nie zakładać nowego.Posiadam opla corsę 1.7 silnik isuzu.Na początku było tylko czasami ładowanie.Jeśli stukneło się gdzieś w alternator to powracało ładowanie.Po pewnym czasie i to przestało działać.Wymieniłem układ prostowniczy oraz mostek diodowy.Niestety nadal nie ładuje.Wyjście z alternatora ok 11,5...
założenia dobre praktycznie każdy silnik spalinowy od kosiarki jest w stanie zasilić komputer. ALE - potrzebujesz do tego alternator (np. od poloneza), generator na 230V będzie bardzo drogi... - potrzebujesz przetwornicy 12-230. właściwie możnaby usunąć z alternatora układ prostowniczy i dać zwykły transformator ale wtedy potrzebujesz układu stabilizującego...
Witam . Musiał byś rozkręcić alternator i zmierzyć każdą omomierzem. Są dobre jeżeli przewodzą prąd w jednym kierunku to tak jest tylko trzeba jeden koniec nóżkę diody wylutowac bo będą bzdety wychodzić diody są w grecu taki układ prostowniczy i mierzac nie wylutowane otrzymasz wynik że wszyskie przewdzą we wszyskich kierunkach. pozdrawiam .
Pewnego pięknego dnia alternator zaliczył zgona, miało to miejsce ok 35km od domu. Odcinek udało się pokonać na akumulatorze. Alternator został zawieziony do fachowca - padł układ prostowniczy i regulator napięcia, akumulator na prostownik. Wszystko cacy. Po włożeniu do samochodu i odpaleniu - ładowania dalej brak - wzbudza się dopiero po przekroczeniu...
Jest wielobieżny , ale bez samo napinacza , naciąga się go za pomocą śruby regulacyjnej , to wersja z 2001 roku . :) A pasek był luźny , i te objawy zaczęły się dziać jak kiedyś wjechałem w kałuże , z tym że na początku było to sporadyczne , i pasek piszczał i był luźny , zanim go mechanik naciągnął , pojeździłem tak z 3 tygodnie , aż kontrolka zaczęła...
Dziękuje za rady też podejrzewam cały układ prostowniczy a szczególnie regulator (po dzisiejszych pomiarach 15 V), mam stary regulator i spróbuje zrobić zamianę regulatora a jeśli to nic nie pomoże to chyba zainwestuje w regenerowany alternator z allegro z roczną gwarancją. Oddał bym to do elektryka ale jak byłem u niego to mi powiedział że ciężko będzie...
W tym rzecz, ze nie jest to alternator 24V. Został on przewinięty na większe napięcie. Układ wzbudzenia jest zasilany z przez regulator napięcia, który jest zasilany z akumulatora. Problem w tym, jak ten akumulator ładować. Skoro regulator nie służy tutaj do regulacji ładowania akumulatora, to do czego służy? Skoro w alternatorze pozostawiono uzwojenie...
Z tego co pamiętam prądnica synchroniczna (maszyna synchroniczna ) może pracować tez jako silnik a kupno silnika to nie jest aż taki wielki problem . ps; tak myślę Zakup silnika synchronicznego tak małej mocy to wielki problem. ogólnie alternator to tez jest maszyna synchroniczna (3-fazowa) i czy dało by sie ją zastosowac jako własnie ta prądnica synchroniczna...
Witam :) Otóż Panowie elektromechanicy mam problem ze swoim VW Golfem silnik 1.6 oznaczenie silnika aee 96'. Po wymianie skrzyni biegów zaczął zachowywać się dziwnie po przejechaniu ok. 10 km i porządnym nagrzaniu na postoju obroty głupieją i gaśnie (dzieje się tak i na PB i na LPG) wykluczamy elementy typu sonda, przepustnica etc. Interesuje mnie tylko...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
ja zawsze odcinam ten kabelek od sterownika na którym pojawia się napięcie(z alternatora) po zapaleniu silnika chyba niebieski z białym gdyż w tedy znika problem z uszkadzaniem układu prostowniczego w alternatorze a nie pogarsza to w jakimś większym stopniu pracy silnika
całkiem możliwe że jest to wina układu prostowniczego w alternatorze, ieśli kontrolka pali się słabo to być może siadła jedna dioda, albo jeśli powiadasz że głośniej chodzi to może siadły Ci łożyska w ów alternatorze i jego praca jest zbyt mało efektywna. Pozdro
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
Sprawdź: - Ładowanie na wolnych pod obciążeniem. - u masowanie silnika i alternatora - układ prostowniczy alternatora.
jeżeli regulator ma szczotki stawiam na mostek prostowniczy a co do poduchy to gdzieś w układzie jest usterka... trudno wyczuć co...
A nie dotyczy to alternatorów samowzbudnych? Podobnie jak układ dziewięciodiodowy? Jaki tam jest schemat układu? Inna rzecz- wiedzieliście, że Bosch (przynajmniej w starszych alternatorach) w mostkach prostowniczych stosował diody Zenera? Ciekawe jak teraz? Jak w załączniku z [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Witam. Akumulatory będą ładowane ze źródła o wyższym napięciu. Prąd do źródła o niższym napięciu nie wpłynie, zaporowo działa układ prostowniczy w alternatorze lub układ prostowniczy w zasilaczu do ładowania akumulatorów.
Wymien regulator i bedzie ok jak nie to jeszcze w akumulator bedziesz musial zainwestowac i sprawdz sobie odrazu uklad prostowniczy moze byc upalona dioda od wzbudzeniia
wiem co to 120 stopni wektorowo Najprostszym wyjaśnieniem jest twój rysunek. Jeśli wygumkujemy z niego uzwojenia, te linie w środku będą określać środki cewek każdej z trzech faz. Wówczas układ geometryczny uzwojeń będzie odpowiadał przesunięciu fazowemu napięć poszczególnych faz. Można powiedzieć, że max napięcie na fazach będzie się pojawiać co 120...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
na 100% padł mstek prostowniczy w altku, dokładniej któraś z diód. Te mostki są delikatne. Często robię te alternatory i zawsze na półce mam kilka układów prostowniczych. Zdemontuj alternator rozbierz, wymień mostek oceń stan łożysk, szczotek. Zmień co potrzeba i musi być ok.
nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Do adam20 W tym celu wystarczy za adaptować układ prostowniczy od alternatora i połączyć go tak samo jak w alternatorze
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
1.Regulator napięcia znajduje się w alternatorze 2.Aby sprawdzić napięcie alternatora musiałbyś zapewne odłączyć układ prostowniczy od alternatora. 3.Nie mam pojęcia ile taka naprawa może kosztować ,ale ja bym kupił nowy alternator. Na twoim miejscu sprawdził bym naciąg paska alternatora(czy nie jest za luźny) i szczotki. Pozdrawiam
Witam. Podjąłem się samodzielnej regeneracji alternatora Valeo 120 A SG12B010. Zakupiłem mostek prostowniczy o oznaczeniu ARC3130, a gdy go otrzymałem zauważyłem różnicę co do oryginału. Oryginalny ma bowiem 4 diody dodatnie a zamiennik trzy dodatnie. Pytanie brzmi, czym, różnią się te mostki ? Jakie zadanie ma w tym układzie dodatkowa dioda dodatnia...
Jeżeli przerobisz połączenia uzwojeń to jest taka możliwość. Normalnie to jedne końce wszystkich uzwojeń alternatora są połączone razem w układzie gwiazdy i pracuje jako urządzenie trójfazowe. Następnie prąd wytworzony przez alternator jest prostowany prostownikiem trójfazowym. Pytanie czy to zmierzone napięcie to napięcie szczytowe czy też napięcie...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Nie można dla tego, że rozrusznik (a właściwie jego silnik) jest silnikiem komutatorowym prądu stałego (jeżeli jest wyposażony w magnes trwały na stojanie, a tak często jest). Ponadto układ prostowniczy alternatora to mostek diodowy 6-cio pulsowy, w konsekwencji przyłączenie napięcia przemiennego doprowadzi do zniszczenia mostka w alternatorze, a rozrusznik...
Jak dobrze pamiętam to standartowy alternator, ze zintegrowanym układem prostowniczym i regulator ze szczotkami, żadnych wodotrysków.
Uzwojenie,diody,czyli układ prostowniczy i regulator do wymiany.
mam pytanie czy uklad greca z alternatora ze samochodu ktory ma 9 diod prostowniczych moge dac do motoroweru zeby ladowac akumulator bo chce zrobic swiatlo pod akumulatorem
alternator dioda prostowniczy dioda prostowniczy alternator mostek prostowniczy alternator
wzmacniacz subwoofer punto zawór ograniczający ciśnienie oleju regulator wentylatora chłodnicy peugeot
Ciemny ekran w telewizorze, laptopie, telefonie - przyczyny i rozwiązania Mysz zmienia głośność zamiast przewijać - co robić?