Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
Bierz, bierz, tylko nie zapomnij, że ten alternator ma funkcje odzysku energii z hamowania i trzeba sterować go prawdopodobnie przez LIN.
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) Jak zabronisz sterownikowi nadwozia sterować alternatorem, to wtedy przestaje być za słaby i wszystko jest normalne 😀. Skoro w bawarach trzeba płacić abonament za podgrzewane fotele, to może niedługo będzie abonament za alternator.
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
jak wysterować alternator w volvo s-80 /1999 Wyglada że siedzi komputer sterujacy alternatorem ($1100) Próbuje go zastąpić jakimś układem - nie wiem jaki sygnał dostaje alternator - prąd stały , prostokąt , sinusoidę . Ktoś miał z tym doczynienia? Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.pl/2860458800_1...
Jak dla mnie to jest rezonator kwarcowy który nie ma związku z tym co piszesz.
Witam wszystkich. Mam ogrzewacz D5WZ analogowy (kostka na 6 pinów a w zasadzie 5 bo jeden jest pusty) z Forda Mondeo chyba 2004r. Przerobiłem go na ogrzewanie postojowe podłączając "+" pod czujnik tem.zew.(+15) i alternator (D+) i fajnie chodzi. Ma to jednak pewny minus a mianowicie nie ma sterowania mocą grzania i cały czas chodzi na 100%. Czy da się...
Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. To grubo bo mało silników powszechnie stosowanych ma takie obroty (małe modelarskie, jakieś turbiny itp.). Momentu hamującego nie jestem w stanie określić. Bez tego ani rusz bo nie wiadomo jakiej mocy się spodziewać a bez tego ciężko projektować hamulec. Oblicz ten moment albo zbuduj silnik i...
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
http://www.hella.com/startersalternators... Jeśli ECU (PCM) ma wyjście i potrafi sterować to właściwie nie jest to problem, gorzej jeśli trzeba będzie podmienić jednostkę sterującą. Oczywiscie można byłoby pomyśleć o jakiejś hybrydzie - tzn alternator z sterowaniem PWM i układ konwertujący...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Witam! Clio IV 0.9tce 2016 Po odpaleniu auta po około 2 min kontrolka stop + akumulator. Informacja na liczniku usterka elektryczne zagrożenie! Ładowanie aku 14.4V. Akumulator podmieniony alternator sprawdzony można sterować linia lin alternator zmienia napięcie ładowania. Na przewodzie lin z pcm na mierniku 12.4V ciągle bez względu na obciążenie i...
Nawet trzeba przez przekaźnik, płynące prądy są spore i wymagają odpowiedniej instalacji i bezpiecznika. Natomiast jak sterować tym przekaźnikiem pozostaje kwestią otwartą. Zależy co rozumiesz przez pojęcie „po włączeniu tylko dmuchawy” . Inne pytanie, co powie na to alternator i akumulator.
Sterowanie alternatora jest z EMS, przewody są krótkie także nie powinien być ci potrzebny schemat, jeśli jesteś pewien że alternator jest dobry(kiedyś miałem uszkodzony nowy z pudełka) i nie ma ADR to masz uszkodzony EMS.
prosty układ na trzech mosfetach, cd 4017 i można sterować alternatorem samochodowym, robiłem takie eksperymenty, alternator pracuje w konfiguracji silnika krokowego. Nie testowałem pod obciążeniem, może ktoś rozwinie?
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Czy ktoś orientuje się ile energii może dostarczyć alternator oraz jakie musi mieć obroty. Odczytaj z alternatora. Renault Modus Występował z wieloma silnikami i każdy mógł mieć inny alternator. W związku z tym iż silnik samochodu jest sterowany w pełni elektronicznie to zapewne udało by się sterować obrotami silnika nastawnym potencjometrem. Daruj...
Kierować się oczywiście jak największym amperażem, ale nie uruchomisz tego alternatora dopóki nie zrobisz sterownika do sterowania stojanem. No i nie uzyskasz nawet z dużego alternatora sporej mocy dopóki nie zastosujesz czujników hallotronowych żeby płynnie sterować trzema fazami alternatora. Silnik będzie potrafił stanąć w miejscu i będziesz musiał...
Bsm steruje alternatorem. W parametrach swojego profesjonalnego testera masz podgląd zapewne napięcia jakie widzi ECU, bsi możesz sprawdzić podczas jazdy.
Witam ponownie. Ciąg dalszy walki. Dziś w jednym z warsztatów sprawdzili mi alternator - jest sprawny komunikacja po LIN działa prawidłowo, Alternatorem można sterować za pomocą testera. Samodzielnie wziąłem się za sprawdzenie przewodu alternator - UPC i okazało się że już ktoś kiedyś przy nim grzebał (był cięty i lutowany przy wtyczce do UPC) ale mimo...
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
Przepraszam może źle opisuje aktualnie są 3 mocowania gruby do ładowania akumulatora jest podłączony i jest podłączone wzbudzenie kablem fioletowo żółtym zacisk prubowałem dostępnych rozwiązań jest w opisie wyżej z zaciskiem - są w opisie wyżej Dodano po 2 Wzbudzenie jest podłączone do zacisku + w czasie pracy silnika jest na nim troché ponad 9V mierzone...
Temat już stary ale być może pomoże innym. Samochodu już nie mam, ale trochę się nauczyłem. Po pierwsze - raczej padnięty był PCM ponieważ nie sterował alternatorem - wykres na oscyloskopie jednakowy niezależnie od obciążenia a alternator nadawał i PCM chciał sterować ale wykres był jednakowy. Po drugie - raczej padnięty był PCM ponieważ od czasu do...
płynnie nim sterować w zależności od obciążenia alternatora Nie ma takiej potrzeby , wystarczy by alternator miał zdolności produkcji energii czyli włąściwe obroty na biegu jałowym.
Powiem tak. Jesteś w stanie odbierać i wysyłać ramki. Jeśli masz zapisane ramki które obsługuje alternator to będziesz mógł sterować nim. Mam taki analizator ale używałem to tylko jak sprawdzałem samą linię czy pracuje.
Cześć. Chcę podłączyć pod akumulator "hotelowy/dodatkowy" lodówkę turystyczną, żeby mogła pracować podczas postoju. Jednak kiedy jadę i silnik pracuje, a alternator ładuje podstawowy akumulator to chiałbym przełączać lodówkę na gniazdo zapalniczki. Problem, że chce to robić przełącznikiem ON/OFF/ON, którym mogę sterować tylko + lub -. Czy mogę do lodówki...
Jeśli możesz zbudować sterowanie do alternatora to popieram i jestem zainteresowany taki rozwiązaniem. Taki alternator może pracować do 62V i trzeba nim sterować jako silnik synchroniczny, ponieważ uzwojenie wirnika nie jest przystosowane do indukowania prądów w "poślizgu" Prądnicę oczywiście możesz używać jako silnik bocznikowy zasilając oddzielnie...
Gratulacje za cierpliwość i widoczne efekty. Sam marzę o takim uniwersalnym "robociku" do prac letnich i zimowych. Odniosę się do eksploatacji akumulatorów. Załóżmy, że w samochodzie akumulator 12 V 60 Ah podczas rozruchu daje prąd ok. 166 A (rozrusznik o mocy 1,5 kW) W sieci znalazłem wózek elektr. o mocy 1,18 kW, przy którym była fraza podana przez...
Tyle tylko że tam alternatorem steruje komputer silnika chyba, sądząc po opisie terminala alternatora - masz "S" - czyli sense, i "F1" - czyli sterowanie plusem na szczotkę.
Panowie. Zadawanie obciążenia nie jest proste, ponieważ napięcie jest proporcjonalne do obrotów /w prądnicy/ a w alternatorze jest zależne od obrotów i regulatora. Jeżeli chcemy sterować obciążeniem w czasie rzeczywistym to nie obejdzie się bez procesora.
Witam, postawiony problem może się wam wydawać głupi, ale na swoje usprawiedliwienie mam dwie rzeczy: 1) problemy elektroniczne dopiero zaczynają mnie interesować, 2) potrzeba znalezienia efektywnego napędu o mocy kilkuset wat do poruszania roweru elektrycznego. Pomysł generalnie nie jest mój, może też ktoś z was się nad nim zastanawiał. Na moją intuicję...
No właśnie... Oczywiście zanim zawiozłem alternator do sprawdzenia to oczywiście zgodnie z serwisówką sprawdziłem jego stan. W niej od razu piszą, że jeśli napięcie ładowania jest za duże to należy wymienić regulator, ale kontynuować sprawdzanie, więc tak też zrobiłem. W pomiarze mostka wyszło, że w jednym połączeniu jest nie tak - przewodzenie tam...
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
Cześć. Wpadł mi w ręce taki układ jak na rysunku tylko ze ten układ jest tak narysowany ale posiada więcej elementów rysunek wielce poglądowy. Na 2 jest troszkę więcej ale też nie wszytko tylko takie zdobyłem. Chodzi o układ: mamy alternator 28v daje on to na 2 akumulatory 12v z tym ze jeden jest do rozruchu (na dole obrazka) stosowany wiec zawsze jest...
Jakoś dziwnym trafem większość przerabia z prądnicy na alternator i nie narzeka plus jakoś akumulator im wytrzymuje więcej. Podaj jedną cechę która jest lepsza w prądnicy. Jak chcesz mniejszego prądu przy rozruchu można zrobić regulator o zmiennym napięciu i sterować mikroprocesorem na arudnio nano tak by powoli zwiększał napięcie w instalacji.
No to trzeba falownik czy można prostokątem ? :?: trebuch1: silniki prądu stałego o dużej mocy są drogie, a alternator używany kupię za około 100zł. submariner: Czy muszę stosować mostek H? Nie mogę po prostu sterować tak jak na załączonym schemacie poszczególnymi uzwojeniami? tzn, pokolei każde uzwojenie się włącza. Zrealizowałbym to na mikroprocesorze.
Czuję się wywołany do tablicy, więc trochę napiszę. Cały czas tworzę i trochę eksperymentuję. Wspomniany wcześniej układ solar tracker’a, w wersji tylko na oś pionową ostatecznie będzie sterował przekaźnikami. Uważam, że realizacja na przekaźnikach będzie prostsza. Ponadto 2 diody ok. 5-10A i dwie krańcówki (jeszcze nie mam), i jest super zabezpieczenie....
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Xenon w długich nie ma sensu - częste włączanie i wyłączanie palnika powoduje jego bardzo szybkie zużycie. Co do tego że tylko w starych autach takie coś ma sens, bo stare mają żarówki H4 - błąd. Wiele nowych aut jeździ na H4, H7 itd i w nich takie coś nie ma sensu bo alternator w trakcie pracy jest wielokrotnie włączany i wyłączany. ... jak czytam...
Witam. Klimatyzacja automatyczna. W moim samochodzie przestał działać wentylator (i nie jest to wina tranzystorów). Wentylator, właściwie to cała klimatyzacja, zaczęła się nietypowo zachowywać, a mianowicie: 1. Przy wyłączonym zapłonie, cały czas działa czujnik temperatury kabiny (słychać go jak pracuje) 2. Przy włączonym zapłonie na zgaszonym silniku...
Bardzo niepraktyczny pomysł. Jeżeli założyć że mamy 120V i 20 A czyli moc dostarczoną 2,4kW, i zrobimy do tego jakaś przetwornica, co w zasadzie jest do zrealizowania, to trzeba sie zastanowić ile to będzie kosztować i zajmować miejsca. (np 10 faz po 240W i całkiem spory klocek) Jeżeli jednak nie mamy tych 2,4kW, a jedynie 120V które to spada pod obciążeniem,...
To rozwiązanie w ogóle jest dla mnie abstrakcją, poza tym nie wyobrażam sobie jak tym sterować i chyba jest bardziej niedorzeczne niż mój pomysł :D No nic, postaram się sam przetestować różne rozwiązania i zobaczyć czy jest lepsze rozwiązanie niż po prostu dołożenie pakietu baterii.
Witam wszystkich i jako mechanik z podstawową znajomoscią elektroniki proszę Was fachowców o pomoc. Mam nastepujący problem: kosiarka wyposażona w silnik spalinowy napedza alternator ten z kolei daje prąd na dwa silniczki od wycieraczek które napedzają odpowiednio koła z lewej i prawej strony (taka samoróba) Chcę zdalnie sterować momentem załącznia...
No i super . Wymieniłem regulator nap na nowy i lipa taka jak wcześnień . Napięcie zależne tylko od prędkości obrotowej . Wymontowałem diody na oko przebicia nie ma , ale nie wiem jak sprawdzić czy pod obciązeniem jest tak samo :( Ale do rzeczy . Skombinowałem schemat i mam pytanie czy padnięta dioda moze "źle sterować " regulatorem napięcia ?? Czy...
Rozczaruję Cię. Akumulator to Motorcraft Silver 52Ah więc nie wiem jak to możliwe, żeby Ford strzelił sobie w kolano. Zmierzyłem napięcie na alternatorze bezpośrednio i... po włączeniu klimy i nawiewu na max, oraz świateł i dodatkowo radia napięcie na wolnych obrotach spadło do 12,5V. Jest to napięcie mniej więcej takie jak ma sam akumulator. Nie zauważyłem...
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Powiedzcie proszę jak to jest właściwie z tym dogrzewaniem świec w silnikach Isuzu. Mam Astrę F z takim silnikiem no i pierwsza usterka jaką miałem to był właśnie niestety alternator i z tego co wyczytałem to system dogrzewania świeć może się do tego w dużym stopniu przyczyniać. Czy odłączenie odpowiednich kabelków rozwiąże ten problem raz na zawsze?...
DFM to pin 13 ECU, L idzie do Bordnetz'a. W skrzynce na akumulatorze też się prądowy potrafi smażyć przy bezpieczniku.
Po ominięciu fabrycznej elektroniki zostaje normalny przekaźnik tyle że solidny,przewidziany do dużych prądów. 60A byle czym nie włączysz. Ale ja czarno widzę efektywność takiego grzania na postoju. Normalny akumulator i 3świece to ok 50A pobór. 10 min może pogrzeje. Do tego nadmuch. Pompa obiegowa też jest potrzebna bo nie będzie ciepłym dmuchać. Nie...
dopiero teraz doczytałem - w mercedesie niema kontrolki cisnienia oleju, viper: reczny nie jest sterowany z alternatora
alternator sterować alternator sterować renault alternator sterować passat
aluminium topić wymiana kondensatorów zasilacz krups ea8250
termet ecocondens silver termet ecocondens silver
Jak usunąć resztki po 360 Total Security? Zasilacz transformatorowy 12V 20A do KF: projektowanie i alternatywy