https://www.auroragenerators.com/product... https://youtu.be/_OF-cBSG3rs Na Ebay masz tańsze 200-300$
Jak dla mnie to jest rezonator kwarcowy który nie ma związku z tym co piszesz.
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Sterowanie alternatora jest z EMS, przewody są krótkie także nie powinien być ci potrzebny schemat, jeśli jesteś pewien że alternator jest dobry(kiedyś miałem uszkodzony nowy z pudełka) i nie ma ADR to masz uszkodzony EMS.
Witam mam rav4 d4d z problemem z ladowaniem, na ecu jest blad p0622 obwód sterujący f polem alternatora - usterka potrzebowal bym schematow co steruje tym alternatorem. pozdr.
Bsm steruje alternatorem. W parametrach swojego profesjonalnego testera masz podgląd zapewne napięcia jakie widzi ECU, bsi możesz sprawdzić podczas jazdy.
2 volty na zwarciu? - mało prawdopodobne - ps 2.9L -benzyna Dodano po 4 po odłaczeniu przewodu L z zacisku na alternatorze - napięcie na nim skacze do 12v , tak jakby komputer prądowo nie wydalał , albo jest jakieś zwarcie na odcinku od CEM do alternatora?
Tyle tylko że tam alternatorem steruje komputer silnika chyba, sądząc po opisie terminala alternatora - masz "S" - czyli sense, i "F1" - czyli sterowanie plusem na szczotkę.
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
Bo nie mam, i możesz czekać na dalsze odpowiedzi, lub sugerować się oznaczeniami wyjść na alternatorach - tylko jak jest w oryginale sterowanie alternatorem ze skrótu "C" > "COM" z jakiegoś sterownika, to trzeci link http://expom-kwidzyn.pl/wp-content/uploa... wprowadza zamieszanie i możliwość upalenia czegoś...
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
dopiero teraz doczytałem - w mercedesie niema kontrolki cisnienia oleju, viper: reczny nie jest sterowany z alternatora
Dziwne Być może alternator jest za słaby aby w pełni wszystko zasilić (i odcina - szczególnie diesel) Jak zabronisz sterownikowi nadwozia sterować alternatorem, to wtedy przestaje być za słaby i wszystko jest normalne 😀. Skoro w bawarach trzeba płacić abonament za podgrzewane fotele, to może niedługo będzie abonament za alternator.
Panowie w tym aucie alternator sterowany jest przez ECU więc nie ma czego szukać w zegarach. Po drugie w tych autach alternatory padają nagminnie. Na 99% alternator do wymiany.
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
W silniku....... . Pow wypięciu wtyczlo obroty wzrosły o 100
Ale to chyba steruje alternatorem (prądem w uzwojeniu wzbudzenia), i w ten sposób reguluje napięcie?
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
Bezpieczniej by było zastosować moduł do automatycznego włączania świateł mijania np. ze znanego portalu aukcyjnego.
Odłącz wtyczkę sterującą z alternatora, i sprawdz jakie sa naciecia na klemach po uruchomieniu silnika. Z opisu wygląda na to że ze jest za wysokie ladowanie - jak kable się grzeją jakie jest napięcie na klemach akumulatora? Być może uszkodzone sterowanie alternatorem.
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Napięcie bezpośrednio na śrubie i obudowie alternatora 13,9V. Nadal nie wiem czy alternator jest sterowany z komputera auta taka jak w focusie lub bmw e46 3,0d po lifcie czy standardowo. Łatwo to sprawdzisz. Jeżeli altek ma tylko wzbudzenie (jeden cienki przewód do altka), to po uruchomieniu auta odepnij go. Zrób pomiary napięć i poczekaj do 5 minut....
Ok a w jaki sposób miałby się zdławić Ekologia. Przy gwałtownym dodaniu gazu zachodzi pewne zjawisko, o którym nie będę się rozpisywał. Chodzi ogólnie o to ze sterownik w takim momencie musi wtrysnąć dodatkowe paliwo, im mniej tym bardziej ekologicznie, ale występuje efekt zadławienia. W gaźnikach te funkcje pełniła pompka przyspieszacza. Kiedy nie...
Nie wiemy jaki masz silnik w tym samochodzie. W dieslu sterowanie alternatora idzie z BSM (tej skrzynki koło akumulatora), w silnikach benzynowych alternatorem steruje ecu. Tak, czy inaczej trzeba sprawdzić ten kabelek pod kątem zwarć do + https://obrazki.elektroda.pl/5501132200_...
Wg tych danych alternator w pełni sprawny. Pozostaje jeden kabelek sterujący i sterowanie alternatorem. Jeszcze jedno - gdy zaświeci kontrolka akumulatora lub komunikat to wtedy sprawdź napięcie na klemach. Na początek możesz zrobić tymczasowy by-pass kabelka sterującego i "jeździć i obserwować".
Włącz światła, nadmuch, ogrzewanie szyby, jak wzrośnie napięcie zamiast spaść to otrzymasz odpowiedź (a nawet dwie). Czy ECU steruje i czy alternator sprawny. Przy srogim obciążeniu powinno zbliżać się do 14V. p.s. Na 90% steruje ECU, ale czy poprawnie, trzeba się przekonać. .
Sterowanie alternatora odbywa się bezpośrednio z nogi 75 sterownika silnika . Kabel niebiesko-brązowy
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
prądnice na magnesach neodymowych są sprawniejsze, no i wymagają prostszego sterowania Dokładniej: nie wymagają żadnego sterowania, bo są niesterowalne. Dopiero ich "produkt" wymaga "obróbki", ale na poziomie 100 razy większej mocy, niż ta, której potrzebuje sterowanie alternatora. A można połączyć: mała prądnica samowzbudna na neodymach daje prąd...
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Jak podłaczysz diody do istniejącego akumulatorka to wiadomo, że dodatkowo go obciążysz ale jak dołączysz do kół dodatkowe obciążenie mechaniczne w postaci prądniczki (jaka by nie była - silnik, alternator) to też zapotrzebowanie na moc z akumulatorka wzrośnie. Fizyka to równowaga - nie da się wziąć energii i nie dołożyć jej w innym miejscu.
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Daj nr z tego alternatora, ale widzę że to amerykański z regulator napięcia w ECU. Wydaje mi się że obojętnie jak podłączysz bo piny opisane F1 i F2. To ECU steruje alternatorem.
To może jest COM, ja nawet nie wiem z którego roku to auto, być może tam siedzi najzwyklejszy regulator. Chodzi w tym wszystkim o to że sterowanie alternatora idzie z zewnątrz , a czy to jest LIN, COM, DFM czy jeszcze coś innego to dla autora tematu nie ma to większego znaczenia. W Volvo sterowanie alternatora to chyba idzie z czegoś innego niż ze sterownika...
No są, bo np. w Fordach czy nawet w starych Mazdach alternator sterowany jest z modułu sterującego silnikiem, a ten dopiero rozkazuje alternatorowi co ma czynić. BMW znów mają magistralę LIN która steruje alternatorem.
Wtyczka na pompie z dwoma przewodami.
Może przełączać w nocy więc niema łuku:). Zastanawiam się od dłuższego czasu jak obejść problem łuku elektrycznego . Zauważyłem, że pod czas podłączania halogenu 600W do instalacji DC, niema iskry. Więc jeżeli przed zadziałaniem termostatu, załączyć do obiegu halogen to przy rozłączaniu termostatu nie będzie iskry. W samochodzie na przykład gdy sterowałem...
Przy takich obrotach potrzebujesz przekładni ok. 6:1. Szukaj najprostszego alternatora bez żadnych udziwnień w stylu sterowania cyfrowego.
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Potrzebujesz nowy typ chociaż z tym to jak sobie ktoś nazwie. Z tyłu ma mieć wyjścia na 3 kable. 2 konektorki i 1 na kluczyk 8mm. W środku tego obrotomierza jest potencjometr którym można wyrególować wskazanie. Wydaje mi się że powiniem pasować jakikolwiek obrotomierz sterowany z alternatora ale nich ktoś mnie poprawi jeśli się mylę. Z polskich były...
Producent alternatora nie ma tu znaczenia, znaczenia ma sposób sterowania danego alternatora. Ile masz przewodów dochodzących do alternatora ? Sam robiłem takie "zamianki" ale nigdy nie było żadnych problemów.
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu
DFM to nie jest sterowanie alternatora a sygnał wyjściowy z alternatora który mówi o jego obciążeniu. Ten alternator powinien wzbudzić się sam. Na wirniku są przyklejone magnesy. Możesz go rozebrać to zobaczysz.
Nie alternator. Sterowanie alternatorem, tam jest alternator sterowany z PCM w zalezności od potrzeb
Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? NIe lepiej. Pozatym powinno to działać bo to silnik synchroniczny i to dobrze zaprojektowany. Na alliexpres są drivery bldc 120A .
tak plusa podałem na środkowy pin wtyczki kontrolka aku zapaliła się na liczniku ale nie o to chodzi interesuje mnie skąd idzie sterowanie na alternator aby to naprawić tak jak to powinno być a nie na przełaj.
W/g Vida to Cem steruje alternatorem https://obrazki.elektroda.pl/3118704800_...
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
On jest sterowany alternatorem po odpaleniu auta załącza on zasilanie na linię 61 linią jest też informacja że jest ładowanie, ale w tym przypadku ładowania nie ma w ogóle.
Kolego ten przekaźnik z mojej wiedzy znajduje się (stoisz przed samochodem) to z prawej strony gdzieś niedaleko zderzaka jak nie na belce zgerzaka obok sygnału dźwiękowego i komputera sterującego przekładnią PS. Nie sugeruj sie dokładnie tym sygnałem bo w tym modelu jest on również montowany po lewej stronie patrząc na maskę samochodu ale Ty masz go...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
A od kiedy w XJ ECU steruje alternatorem? Tam jest zwykły alternator z regulatorem w szczotkotrzymaczu...
Dziękuję, jeszcze tylko przydała by się rozpiska który pin za co odpowiada. konkretnie to sterowanie alternatorem i sygnał z czujnika ciśnienia oleju.
Musisz odpalic silnik. Steruje pośrednio alternator
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
Witam klient zgłasza sporadyczny problem z kontrolką ładowania. Zielony przebieg jest to sterowanie alternatora z ecm. Zdjęcie nr.2 przedstawia pełne obciążenie alternatora. Moje pytanie czy sygnał z ecm jest prawidłowy? Brak prawie modulacji pwm przy pełnym obciążeniu jak i bez obciążenia generalnie alternator ładuje na chwilę obecną. https://obrazki.elektroda.pl/1476290500_...
A jest coś takiego? Reg powinien być w alternatorze sterowany z EDC.
Wiesz, czasy Żuka to minęły. Dziś w dobie normy Euro 6 alternator jest sterowany. A i wcześniej też auta miały i to zwykłe auta, sterowany alternatora.
Każda rzecz się popsuje.
Prawa śruba do rozrusznika, lewa śruba z szerokim konektorem-akumulator ,alternator, wsuwka skośna sterowanie z stacyjki. Prosta wsuwka nie podłączona.P
Witam. Odkopię stary temat, ale mam pytanie kolego czy tym analizerem Lin da się sterować alternatorem chodzi mi o to żeby dało się odczytać ramki ze sprawnego auta i zasterować sygnał alternatora na stole w celem testu ladowania?.
Raczej sygnał do komputera, bo płynie po tym łączu informacja o obciążeniu alternatora. Bez podłączonego tego złącza alternator też będzie pracował.
Temat wałkowany wiele razy . Sprawdzony układ masz na dedykowanym przekaźniku z T4 Caravel. Problem może stanowić sterowanie alternatora, w nowszych konstrukcjach o wydajności prądu ładowania akumulatora podstawowego decyduje ECU lub moduł akumulatora.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Normalka, grzeją świece. PCM tak steruje alternatorem, aby go nie przeciążyć.
Nie myślałeś o kupieniu gotowego analizatora LIN? Ja mam APGDT001 i szczerze jeszcze nie miałem możliwości spróbować tego urządzenia. Ale znając parametry ramek można by symulować sygnały ze sterownika i w ten sposób sterować alternatorem(przynajmniej ja tak sobie to wyobrażam) A w efekcie jeżeli wiemy jaką wartość wysyłamy do alternatora wiemy też...
Ten wskaźnik wstaje po włączeniu zapłonu a potem się nie rusza, i ledwo jest 9 V a czemu to ja nie wiem. Ale znalazłem podobny temat https://marlow.pev.pl/wj_00_4_7_problem_... też ten wskaźnik się nie ruszał i uszkodzony był sterownik silnika. Dodano po 4 Mam też informacje check gages na zegarach. Dodano po 2 A masz jakiś manual...
Alternator (regulator) sterowany/aktywowany cyfrowo magistralą BSS.
Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to twój alternator jest uszkodzony. Przeładowuje. Nie ładnie wprowadzać w błąd nie mająć pojęcia... Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM, dlatego tak się dzieje. A jak aż tak bardzo przeszkadza,...
mam pytanko czy ktoś się oriętuje czy w tym aucie może być sterowany alternator z komputera bo mam dziwny zjawisko przygasania świateł jak włącze kierunkowskaz a alternator wymieniłem na drugi i jest to samo
Ważne jest to że w 360 sterowanie jest masą, bo wzbudzenie ma połaczenie wew w prądnicy z plusem. A w 330 jest połaczenie wzbudzenia też z + tylko że na masie jest plus. To tak jak w alternatorach sterowanych masa oraz plusem.
Ble ble ble i jeszcze raz ble ble ble. Skoro alternator ładował powiedzmy idealnie w innym samochodzie, a po przełożeniu do twojego auta jest źle to pozostaje tylko i wyłącznie sterowanie alternatorem, cusik mi się wydaje że tam jest LIN. Zobacz ile masz cienkich kabli na alternatorze, jeżeli jeden to przeważnie LIN. Musisz odszukać skąd idzie sterowanie...
Wymiana regulatora nie pomogła. Co steruje alternatorem? tzn jaki sterownik, silnika czy sterownik pokładowy bordnetz?
Dokładnie tak, bez podłączonej kostki sterowania alternatora podaje identyczne napięcie. Dodano po 1 Co prawda teraz wyjechałem na dwa tygodnie, ale jak wrócę to sprawdzę dokładnie i dam znać
Alternator w Fordzie sterowany jest z BSI sygnałem PWM zależnym od obciążenia instalacji. Czasami jak założy się po taniości regulator to długo czasami nie pochodzi. Ale trzeba przeglądnąć całego altka jak jest już na stole. I lubią też ugnić przewody przy kostce połączeniowej i nie będzie ładowania.
Witam Rocznik 2004.Silnik 1,4 KFW (Sagem). Alternator Valeo nie wiem czy oryginalny. Obsadzony tylko pin nr.2 złącza regulatora napięcia-podłączony jest do sterownika silnika. Może mi ktoś powiedzieć czy jest to tylko informacja o obciążeniu alternatora ? Czy może to sterownik silnika steruje alternatorem ?
W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
prosty układ na trzech mosfetach, cd 4017 i można sterować alternatorem samochodowym, robiłem takie eksperymenty, alternator pracuje w konfiguracji silnika krokowego. Nie testowałem pod obciążeniem, może ktoś rozwinie?
Da się, przełącznik szeregowo równoległy sterowany ładowaniem.
Ok ECU, ale alternator sterowany cyfrowo, czy klasycznie wzbudzany napięciem na zacisk L alternatora.
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
Kolego powtarzam słowa gościa który prowadzi firmę naprawiającą sterowniki i co lepsze jeszcze prowadzi szkolenia więc nie musisz po mnie jeździć, to nie moja słowa. W fordzie alternator sterowany z zewnątrz.
Masz sterowany z ECU. Trzeba szukać w wiązce uszkodzonego przewodu. ECU porównuje napięcie akumulatora i steruje alternatorem. Podłączone dobrze? wywalić ten i dać zwykły i będzie spokój.
O co chodzi z tym "sterowaniem"? Że jedne alternatory sterują plusem a inne masą?
Numer 3 sterowanie rozrusznika , do zacisku 2- żadna masa, nic nie podłączone dodatkowo.
Nie pokaże dopóki czujnik podaje wartości mieszczące się w zakresie pracy, ale nieprawdziwe. Znaczy to, że np. czujnik temp będzie pokazywał 15⁰C, a rzeczywiście będzie 80⁰C - błędu nie będzie. Trzeba komputerem popatrzeć w parametry tzn widzieć to co widzi ecu silnika. Tu głównie podciśnienie, temperatury i sondy lambda. Przepustnica powinna być zaadoptowana...
Akumulator jako zrodlo energii i alternator jako zrodlo napedu (alternator jest w stanie pociagnac samochod). Poniewaz pojazd gasienicowy ma sterowanie roznicowe potrzebujesz dwa alternatory. Zeby ograniczyc straty energii proponuje zasilacz impulsowy (wlasc. dwa). Napiecie z akumlatora przeksztalcimy na impulsy o odpowiednim do sytuacji wypelnieniu...
drążąc temat dowiedziałem się że wysterowanie alternatora idzie z komputera silnika więc tak jakby PCM nie sterował alternatorem. śledziłem piny gniazd obu sterowników i nie zauważyłem różnic albo już mi się w oczach piettoli Dodano po 1 pije właśnie piffko wiec jestem happy i nie mam powodu krzyczeć
sterowanie alternatora ze sterownika jest niewłaściwe Jaki sterownik masz na myśli? Jedynym sterownikiem alternatora jest regulator napięcia i tu szukałbym przyczyny... Opisz sposób pomiaru napięcia ładowania.
pamiętaj, że elektronika w SCIII to już wyższa jazda i np. komp sam steruje ładowaniem alternatora (napięcia wyższe niż 14,4V), więc... :)
Jeżeli to nowy alternator to nie ma znaczenia moja wypowiedź - jezeli używany to musiał byś zdjąć tylną osłone i w pierwszej kolejności sprawdzić powierzchnie styku szczotek - to jest najwiejszy problem w alternatorach w tej marce, oczywiście że komputerr steruje alternatorem już od początku e39. Ale na początku jeżeli używany wyciągnął bym ten regulator.
Co to za clio z 04roku co ma pod maską UPC, żadna dwójka nie ma pod maską nic poza ECM i ABS? Jeśli to II z 2004 to nie ma żadnego UPC a alternator nie jest sterowany żadną elektroniką poza regulatorem
alternator sterować alternator sterować renault alternator sterować passat
opalarka regulacja temperatury indukcyjność łuku piasta łożyska
elektrozawór zmywarki ariston elektrozawór ariston
Sprężyny MaxGear do Renault Laguna II Kombi – kompatybilność, numery katalogowe, opinie Zamiennik diody SMD R12K – BAS16, BAV99, parametry, dostępność