zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Ma być zainstalowany ten alternator w Ursusie C 330 ?
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
A ile przewodów dochodzi do alternatora .Zdjęcie jest niewyrażne ,ale moim zdaniem przewód między 1a2 jest zasilaniem regulatora .Z1 idzie też na lampkę .
Zastosowanie w tym alternatorze regulatora od "malucha" powinno być możliwe, tylko daj jakąś fotkę przy zdjętym regulatorze.
Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
Schemat przykładowy alternatora do fiata
Ten schemat nie jest od TEGO alternatora.newada 890 nie pisz głupstw,tam nie ma regulatora.
Alternator z osobnym regulatorem?.
Jak masz plus na karoserii to będziesz musiał zamienić i tyle. Pomijasz regulator napięcia bo alternator ma swój.
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Tylko chciałbym odrazu z alternatorem ma wbudowany regulator
Alternator stanowi całość z regulatorem.
Daj zdjęcia tego alternatora, bo nie chce mi się wierzyć, że on nie ma regulatora.
Musi przewodzić OD alternatora DO regulatora.
Nada się alternator np od malucha lub fiata 125p, od poloneza, wystarczy poszukać szukajką.
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
Czy ten alternator ma wbudowany już regulator, jeżeli tak to tutaj gdzie masz czerwony przewód do + akumulatora najlepiej przy rozruszniku, aten fioletowy do lampki kontrolnej , aleobaiam się, że alternator nie ma regulatora. :?: :|
Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora wg instalacji z C330. Na schemacie jest prądnica i osobno regulator natomiast ja mam alternator z regulatorem. Mój mail : tomus5(at)onet.eu
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Masa jest bo dołożyłem nowy przewód więc pozostaje regulator
Jak podłączyć alternator od zaz tavri do ursusa c360? Alternator ten ma wbudowany regulator napięcia. http://obrazki.elektroda.pl/9472666800_1...
Golf 1 i 2 (były różnie montowane) Czarna kosteczka - kondensator, niekonieczny tutaj. Duża śruba M8 - kabel prądowy do akumulatora. Mała śrubka M6 - kontrolka ładowania. Regulator jest wewnątrz wbudowany, nie trzeba nic.
Jeżeli jest 6-cio diodowy(napięcie na tym zacisku mniejsze niż10V będzie) to masz źle podłączony ten alternator.Musisz zasilić regulator po kluczyku z e stacyjki .Wówczas kontrolkę odpinasz. Dodano po 1 Konrola musi być podłączona przez przekaźnik (który jest zasilany właśnie z tego zacisku alternatora).
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Czyli co alternator może być za słaby ? A może coś mieć wspólnego odliczony regulator napięcia ? Gdyż jest w alternatorze czy nie ?
(at)rubensdb Nie zapomnij o diodzie ! Inaczej regulator będzie ,,głupiał". Dioda dowolna. Oryginalnie jest ona wbudowana w tablice wskazników.
Jak inaczej???? Plus do lampki i dalej do regulatora, obojętnie czy alternator czy pradnica. Przekazniki i zewnętrzne regulatory alternatora pomijam. To XXw
Nie opłaca się tego montować, brak części i tylko 25A
Mistrzu, spiąłeś dwa regulatory w szereg - po co? Do zacisku D+ powinna być podłączona tylko lampka, zapięta drugim końcem pod zacisk "15" stacyjki. Ten regulator RNA wyrzuć, jest niepotrzebny.
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora od żuka i regulatora do ursusa c330. Alternator ma Wyjścia takie jak : 67 , 30 i jedno nie oznaczone na wsuwkę, a regulator 15, 67. Proszę o pomoc pozdrawiam
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
A jaki masz alternator? Z wbudowanym czy zewnętrznym regulatorem napięcia?
Jak podłączyć alternator A-125 55k (alternator z wbudowanym regulatorem napięcia)?? Chodzi z grubsza o to że nie wiem jak podłączyć ten alternator z poloneza do Ursusa 330, Byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł podrzucić schemat.
Jeśli się nie mylę to regulator napięcia do alternatora fiata 125p. Do prądnicy P 20c powinien być regulator RG15c który kosztuje majątek w porównaniu do sprawności całego układu. Załóż alternator.
Może cos z regulatorem!
Odradzam przeróbki regulatorów. Jeśli wiesz od jakiego pojazdu masz alternator to lepiej kupić/zorganizować regulator do tego typu alternatora.
Witam. Posiadam alternator A124N - 6 diodowy bez regulatora napięcia. Czy mogę go założyć do oryginalnego regulatora napięcia w Ursusie c330? Jeśli nie to jakie modele elektroniczne będą pasowały do tego alternatora?
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
niestey po podłączeniu według schematu alternator sie nie wzbudza, obejrzalem dokładniej regulator, i wydaje sie ze jest przykopcony, czy do tego typu alternatora mozna podłaczyć elektroniczny regulator od poloneza???
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Mam pytanie, czy można podłączyć REGULATOR RG15C do alternatora ?
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Tak. Ma być podłączone tak jak napisałeś. Jeśli dalej byś nie miał ładowania to nie zastanawiaj się tylko wywal prądnice i wstaw alternator.
Tu masz napisane jak podpinać [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... te alternatory tylko nie wiadomo jaki masz 6cio czy 9cio diodowy .
Witam mam taki problem chciałbym dokupić regulator napięcia do alternatora :A12M124/12/42M . Moje pytanie brzmi czy jest to alternator 6 czy 9 diodowy? Alternator jest chyba od FIATA ale ma pracować przy ursusie
Wygląda to na padniętą stacyjkę i uszkodzony regulator w alternatorze.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Na plus regulatora podaj 15 czyli plus po stacyjce , poza tym kontrolka też plus po stacyjce
Alternator ma moduł regulatora. Wygląda na minus na obudowie.
To niewielka różnica w prądzie. Ka by zakładał. Chociaż z drugiej strony dał bym alternator.
Jest z regulatorem i oczywiście jest cały temat wystarczy poszukać.P
Jest to regulator napięcia.
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
I dlaczego prądnica a nie alternator razem z regulatorem na obudowie.
Jesteś w błędzie.Mamy tu do czynienia z alternatorem 9-cio diodowym,więc regulator ma informację z zacisku D+ nie z B+ A o czym pisze od początku?...
bardzo przyda mi się ten pierwszy schemat połączeń mam czeski alternator i do niego podłącze regulator od starego fiata
Jeśli nie ma nigdzie plomby - warto zdjąć ten plastyk i spojrzeć czy ma zabudowany regulator. Z regulatorem jest inaczej, bez regulatora znów inaczej.
Nie zaniżaj poziomu forum! To zamienne regulatory, ten stary ( RC2/12D) jest zwyklym jednordzeniowym wibracyjnym regulatorem i można go zastąpić elektronicznym następcą.
Około 14 V to normalne napięcie ładowania każdego alternatora samochodowego. Ja bym radził poszukać używanego alternatora na najbliższym autozłomie lub warsztacie samochodowym. Zapłacisz ułamek tej ceny. Wsporniki musisz dopasować indywidualnie, jest to dość proste, - a mało prawdopodobne aby jakikolwiek kupiony z alternatorem pasował bez przeróbek....
Czemu na wyższych obrotach jest aż 17-18V? Regulator napięcia w alternatorze uszkodzony. Dodano po 2 Alternator kompletny 14V 55A z kołem i regulatorem, Zetor 5011-7045, 5211-7745, Ursus c-385, Zetor 8011 i pochodne, Inne (59115740) - - Agro-Punkt https://www.agro-punkt.pl/pl/catalog/vie...
Witam Można podłączyć regulator napięcia z prądnicy do polskiego alternatora??Albo trzeba dokupić regulator??Prądnica była wymieniana na alternator, polski zamiennik na regulator fiatowski.
A polonez lub maluch jaki ma prąd ładowania ? Dodano po 4 I czy takie alternatory maja regulatory ?
Naprawiać. Wymontować i posprawdzać alternator. :)
Dzięki za odpowiedź. Podłączyłem według schematu z tego posta i jest ok.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
poszukuję schematu do ciagnika ursus C-360
Nie wygląda na typowy, taki jakie my znamy z naszych silników, czyli z wyjściami D i DF (15 i 67). Ten ma 3 wyjścia w formie blaszanych ścieżek i dwa niebieskie kabelki. Gdzieś już takie coś widziałem, ale teraz nigdzie nie mogę znaleźć. Jedna blaszka idzie pod B+ i jest dobrze dokręcona. Trzeba pamiętać, że alternator ten jest samowzbudny i bezszczotkowy,...
Witam. Jeżeli masa alternatora=masa silnika, to uszkodzony jest regulator albo wirnik. Sprawdź najpierw masę alternatora. Pozdrawiam.
Zamieniłem na inny od alternatora z ursusa 3512 i napięcia takie same. Chodź zastanawiam się jaki jest odpowiedni typ regulatora do tego A124n
Napisałem tu bo nie byłem pewien czy ten alternator ma wbudowany regulator. A wiem że jak alternator posiada wbudowany regulator to inaczej sie go podłącza.
Powiedz mi jeszcze jedno czy jak odpinam te dwa połączone kabelki z regulatora to oba dalej połaczone wtykam do alternatora?
Weź to wywal i zamontuj jakiś normalny alternator z regulatorem zintegrowanym.
No właśnie.Jaki miałeś zamontowany poprzedni alternator?.Jeżeli był to Fiatowski ,to był o 6-cio diodowy , i kontrolka ładowania była przez przekaźnik.Przekaźnik kontrolki ładowania powinien być pod deską obok oryginalnego regulatora napięcia.
Pewnie źle z regulatorem połączyłeś.
Dzięki piękne Zico63 za błyskawiczną wręcz odpowiedź. Dam znać jak uporam się z podłączeniem alternatora. Jestem ciekaw, co mogło ulec zniszczeniu podczas zamiany tych przewodów przy prądnicy. Spróbuje coś jeszcze podłubać przy regulatorze i prądnicy.
Witam !!! Mam problem z alternatorem!! Dostałem alternator od kolegi - firmy Ducellier /podobno z auta Renault /. Mam problem z wyprowadzeniami i podłączeniem do Ursusa C-360. Alternator ma 2 wyprowadzenia śrubowe : B+ i D- oraz regulator napięcia wmontowany do alternatora, który ma wyprowadzenia: L , R+ . Jak podłączyć go do C-360 - bardzo proszę o...
Rozpocząłem rozbieranie alternatora ale nie wiem czy jest sens dalej go rozkręcać. Patrząc na jego stan to raczej należało by go rozebrać i chociaż wyczyścić. Regulator masz już założony "polski" z oby dwoma szczotkami izolowanymi. Możesz go sprawdzić zasilaczem regulowanym. Pomiędzy masę (obudowę) a przewód zielony wpinasz żarówkę małej mocy a pomiędzy...
Witam , czy może mi ktoś doradzic jak podłączyc alternator z regulatorem od fiata 125p do ursusa c-355 .Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
Regulator masz na alternatorze .
Mam pytanie poniewaz zalozylem do ursusa 912 alternator i regulator napiecia z fiata i jest problem poniewaz na wysokich obrotach jest zbyt wysokie ladowanie zmienialem regulatory na inne to znaczy ten sam model tylko rozne sztuki ale nadal problem wystepuje wydaje mi sie ze regulatory byly sprawne poniewaz po podlaczaniu stykow wystepowalo iskrzenie...
Niema alternatorów bezszczotkowych poszukaj w regulatorze napięcia
alternator ten jest od samochodu produkcji CCCP(wołga).zamontowanie i podłączenie go do ursusa c-330 jest banalne!!! ale potrzebny jest też jego orginalny regulator napięcia!!! więcej info dla ciekwskich pod nr gg 4267366 :)
Jaki regulator elektroniczny czy mechaniczny widocznie zalany wodą i jak kolega wyżej.P
moga być jakieś konsekwencje tego podłączenia po stacyjce np uszkodzenie regulator, alternatora?
Do sprawdzenia diody w alternatorze oraz regulator. Alternatora (uzwojeń) raczej nie spaliłeś stawiam na diody...
Mierzone na akumulatorze czy alternatorze?
Dużo jest układów z amperomierzem i kontrolką jednocześnie przy czeskim alternatorze . Nie tylko w osiemdziesiątkack ale i w studwudziestkach.Skorpion1272:przy regulatorze ile masz przewodów na 15 (o ile polski regulator)?
Alternator miałem a dokupiłem regulator .
KOszt alternatora = kosztowi regulatora więc spraw jest prosta.
Dzięki panowie za pomoc, jak na razie założę ten co mam i odwrócę akumulatory z + na masie, gdyby dalej nie było ładowania to napiszę. (at)edit Ok. w końcu zostawiłem tak jak było z - na masie, podłączyłem regulator i wszystko działa. Jak jeszcze raz mi się zepsuje to zmienię prądnice na alternator.
ursus schemat alternator regulator alternator ursus ursus alternator
prowadnice piekarnika versa podłączenie sygnalizatora subiekt drukarka fiskalna
technicolor cga2121 kanał stroboskop policyjny
Zamienniki IGBT G20T60A83L – IKW20N60T, STGW30NC60WD, FGH40N60SMD, STGP20NC60V, porównanie parametrów Minimalny prąd do zgrzewania taśmy niklowej 0,3mm z ogniwem 18650 – parametry, testy, zgrzewarki