Skan z orginalnej instrukcji od c-330. http://obrazki.elektroda.net/26_12391291...
Podłączony jest minus do ramy Ok. Czyli minus na masie. Czarny przewód halogenu do masy a czerwony, za pośrednictwem włącznika, do plusa akumulatora.
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Zwierasz srybokrętem klemę i przewód cienki od elektromagnesu.
Witam. Czemu uważasz, że ciężko chodzi? U mnie stary chodził tak lekko, że można było jednym palcem zmieniać położenia dźwigni a przy nowym trzeba było użyć dużo siły. Jednak nowy szybko się wyrobił, wystarczyło dużo ruszać dźwignią.
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Odkręć rozrusznik, przez otwór będzie widać koło zamachowe możliwe, że i zobaczysz otwór do wkładania bolca do ustawiania kąta wtrysku.
1. Sprawdź stan wieńca na kole zamachowym, (nawet niewielkie starcie uzębienia wieńca w połączeniu z "nieudolnym" rozrusznikiem może być przyczyną Twojego problemu) 2. Pod źródło 12V- spróbuj podpiąć rozrusznik po to aby sprawdzić czy zębatka rozrusznika odpowiednio daleko się wysuwa.
nieprawda, w niektórych silnikach śruby dokręca się np 100 Nm +pół obrotu, albo + 1/4 obrotu, itp. w ciapku akurat tak nie ma
A światła drogowe nie świecą razem ze światłami mijania? Napięcie na żarówkach jest właściwe? Połączenia masy z żarówkami są pewne? Masa jest prawidłowo przyłączona do żarówek? To wszystko trzeba sprawdzić.
Ramiona przekładni ustawiasz tak: jedno dajesz do samej góry(luźno chodzi nie kręci kierownicą) a drugie do samego dołu(lźno chodzi...). Później jednocześnie obydwoma zbliżasz się do środka. W pewnym momencie wyczujesz opór ślimaka. Gdy się zazębią podjeżdżasz nimi mniej więcej na środek. Nie wiem czy jasno wytłumaczone. Ewentualnie ustawiasz dwa ramiona...
A nie trzeba zaworu przelewowego w rozdzielaczu wyregulować?
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
A simmeringi na tym kolanku szczelne? Filtr oleju w jakim stanie?
Jest to wkręt dociskowy ustalajacy oś dzwigienek zaworowych.
Fabryczny chyba przez noc by nie utrzymał. Oring pomiędzy skrzynią i plecakiem nie uszkodzony? Kolego teoretycznie nieuszkodzony. Jak robiłem remont to wymieniłem je na nowe. Czy przy wkładaniu się nie uszkodziło to ciężko powiedzieć ale myślę że powinen być ok. W drugim ursusie jak na pusto podniosę ramiona to przez noc nie opadają.
Co oznacza świecąca się lampka na desce rozdzielczej Ursus C330m? Podczas jazdy zaświeciła się i zgasła kilka razy. Zaznaczyłem tę na obrazku. Albo może ktoś opisać pozostałe kontrolki? Nie znam się na tym ciągniku https://obrazki.elektroda.pl/3813987200_...
Skojarzyłem podobny temat. Przy niepracującym silniku to będzie naturalne, że po ustawieniu dźwigni na podnoszenie, podnośnik będzie się opuszczał. Olej będzie przepływał w przeciwnym kierunku poprzez pompę. Gdyby były zaworki zwrotne to tego efektu by nie było, ale przy tej konstrukcji rozdzielacza nie ma możliwości przeróbki. Jakbyś założył zestaw...
Zaczynam już tracić cierpliwość do tego rozdzielacza. Mam już całą garść tych sprężyn, dłuższe krótsze, zakładałem je w różnych konfiguracjach i dalej jest źle. Wiem już na pewno, że się myliłem. Byłem przekonany, że dźwignia w pozycji A i C nie mają się zatrzaskiwać. Byłem w błędzie, wszystkie pozycje się zatrzaskują, tylko A i C powinny wrócić same...
Witam, po rozpołowieniu ciągnika okazało się, że tarcza I-stopnia była krzywa. Nie mam pojęcia czy już taką kupiłem czy skrzywiłem ją przy składaniu ciągnika. Po wymianie tarczy z firmy Chełmno ciągnik działa prawidłowo. A co pisków to przesmarowałem łożysko oporowe i działa wszystko ok. Dzięki wszystkim za pomoc.
Moim zdaniem źle poskładałeś zawór sterujący/przelewowy w rozdzielaczu, przez co pompa hydrauliczna cały czas pracuje generując ciśnienie na wyjściu. Może być też dławienie na rozdzielaczu pod siedzeniem, które powoduje że olej się rozgrzewa.
Za sprężarka powinien być odolejacz i to na nim jest miejsce do podpięcia przewodu do pompowania, a za nim dopiero regulator ciśnienia. http://topagra.eu/ursus/c330m/uklad-pneu... Udaj się do jakiegoś sąsiada i przyjrzyj się.
Tu masz schemat.. Czy to emka czy nie w elektryce bez znaczenia
Zapewne luźny jest pręt, na którym znajdują się widełki łączące dźwignie gazu ręcznego i nożnego. Pręt jest wkręcony w obudowę przekładni kierowniczej. Ten układ ma jeszcze pewną wadę, przy normalnym ustawieniu dźwigni ręcznej (na 600 RPM) blokuje skok dźwigni nożnej. Trzeba ustawiać dźwignię ręczną w połowie żeby móc jechać z wyższą prędkością obrotową.
Problem szumiących skrzyń w C330 M wynika z odkręcania się nakrętki wałka od strony silnika ,jak odjedziesz silnikiem i zdejmiesz tuleje prowadzenia łożyska wyciskowego to zobaczysz zluzowaną nakrętkę .Wina leży po stronie producenta który zamontował skośne koło zębate lecz nie uwzględnił siły jaka działa na tą nakrętkę . Często dokręcanie nie pomaga...
Mam taki ciągnik tam jest listwa która łączy przód i tył lamp oraz gniazdo przyczepy.
Masz na myśli że dźwignia wykazuje luz na łączeniu z widełką, czy że nie zaskakuje w położeniach zał/wył WOM? Po pierwsze widać że nie masz drutu zabezpieczającego na śrubie (zakończonej stożkiem który wchodzi w nawiercenie osi dźwigni). Jeżeli nie zatrzaskuje to zatrzaski znajdują się we wale WOM pod tuleją przesuwną (część 3 i 4 na rysunku katalogu)....
nie ma zwykłego R11 ROZRUSZNIK R11A 12V3kW Ursus C330,355,360,C4011 ROZRUSZNIK R11B 12V3kW Ursus C385, C385A,912,914 ROZRUSZNIK R11G 12V3kW Ursus 4512,4514,5312,MF261 ROZRUSZNIK R11H 12V3kW Ursus2802,2812,3502,3512,3514,MF231-255,... ROZRUSZNIK R11L 12V3kW Władimirec T25A,T30A,T30A80 ROZRUSZNIK R11N 12V3kW Ursus C330M, C335M,C360-3P ROZRUSZNIK R11C...
A i właśnie kontrolka w ogóle nie świeci czy to też może być wina? Niestety, w takim przypadku alternator się nie wzbudza. Po wciśnięciu kluczyka, kontrolka ładowania musi się zaświecić. Sprawdź żarówkę. Być może stary alternator też był dobry.
Witam dołączę się do tematu ja mam problem z opuszczaniem podnosnika w c330. Na początku podnośnik szybko opada, a jak opuści tak do połowy to coraz wolniej. został wymieniony tłok, pierścienie, tuleja , pompa i symering. Co moze powodować takie zachowanie?
kontrolki przygasają
A zawór przeciążeniowy w rozdzielaczu to działa prawidłowo? Znajduje się on po lewej stronie (siedząc na siedzeniu) taki długi łeb śruby, klucz chyba 22/24
Odpal z odkręconym filtrem powietrza jak się nic nie zmieniło to sprawdzenie, ewentualna regulacja kata wtrysku, luzy zaworowe, wtryskiwacze. Jak nie będzie poprawy to na górze pompy jest śruba z nakrętką kontrą i można zmniejszyć dawkę paliwa. Zwiększanie dawki w tym silniku daje tylko kupę czarnego dymu bez przyrostu mocy.
Upewnij się że właściwe koło hamuje. 30-ka to słaby ciągnik i na 4 biegu taki manewr powoduje przygasanie. Ma 3-im już jest lepiej.
sprawdz uszczelniacz -oring pod pokrywą co nakładasz podnosnik - pieni sie olej w skrzyni???
a jak sprawdzić te rozpylacze
Skoro tak miałeś to tak zostaw.
z 6 wyjsciami widziałem w ursusie c330m
Kolego seweryn7701 , samo wyłączenie na luz pewnie by nie było problemem, tyle że tam trzeba włączyć luz na wodziku od reduktora, co w przypadku konieczności częstego gaszenia i uruchamiania ciągnika może być dość uciążliwe. Myślę, że lepszym rozwiązaniem byłby czujnik na pedale sprzęgła jak to się spotyka w innych ciągnikach ale producent akurat w...
Witam. Posiadam akumulator(AD2 55-0) od 3 lat. Przez cały ten okres nie było z nim żadnych problemów, lecz ostatnio był przekładany do jednostki wysokoprężnej(ursus c330m). Wyglądało to w ten sposób: naładowany akumulator z samochodu był podłączany do ciągnika, pracował przez pół dnia, i wracał do samochodu, samochód odbywał krótkie trasy(2 km). Tak...
Przecież na stojanie prądnicy są wybite oznaczenia. To samo jest na regulatorze. Wystarczy troszkę pomyśleć i sprawdzić. Jeśli masz oryginalną instalacje gdzie przewody nie są sztukowane. To wystarczy na schemat instalacji spojrzeć i po kolorach powinno się dojść.
Mam problem ze wstępna regulacja sprzegła nowego typu w C330M Nie dam rady ustawić różnicy pomiędzy łapkami pierwszego i drugiego stopnia o te 5-6 mam. Czy przyczyną może być to, że pozostawiłem stare kołki pod łapkami? Ogólnie wymieniam same tarcze. Czy przy takiej wymianie powinno się wymienić również inne elementy?
Tylko, że na etykiecie nie ma nic o tym, że jednocześnie nadaje się do hydrauliki, tak jak Hipol 6 ,czy Agrol U. Takie oleje zaleca producent Ursusa c330M.
Witam. Mam takie pytanie czy w Ursusach C330M był fabrycznie montowany hamulec ręczny taki jak np. w MF255 (zaciągany jak w samochodzie)? A jeśli tak to da się go bez większych problemów zamontować w "zwykłej" C330? Z góry dzięki za pomoc.
Ciągnik jest Ursus c330m w oryginale nigdy nic nie kopane :) Kiedyś razem z ojcem wymieniałem simmering w lewym kole bo ciekł olej ale to bylo dosyć proste bo zajeło nam raptem 3h A z prawej strony sytułacja z deczka się komplikuje ponieważ trzeba zablokować mechanizmy róznicowy wie ktoś coś o tym i jakieś rady ??
Witam, posiadam Ursusa C330M, wczoraj chciałem coś popracować i w momencie wbicia biegu nr 2 dźwignia zmiany biegów dostała luzu, tak jakby wyskoczyła z wodzików. Oczywiście żeby rozwiązać ten problem musiałem zdjąć pokrywę zmiany biegów i ustawić wodziki w odpowiednim miejscu. I teraz pytanie czemu tak się dzieje i jak to naprawić?
Poziom oleju w skrzyni sprawdzałeś? Na osi w ramionach chyba puszcza bo luz jest za duży na tulejkach. https://allegro.pl/oferta/zestaw-wal-pod...
Witam. Mam problem z ciągnikiem Ursus C330m po pewnym czasie schodzi z obrotów i w końcu gaśnie. Nie ma określonego czasu po jakim gaśnie. Najczęściej dzieje się to jak dostanie troszkę więcej po ... Jak ręcznie przepompuję paliwo to zapali i pracuje. Zastanawiam się czy to pompa paliwa czy też mogą być filtry? Wymienić je, czy od razu wzywać mechanika....
Witam, posiadam od niedawno ciągnik Ursus C330M. Mam pytanie odnośnie sprzęgła. Nie znam dokładnej historii tego ciągnika i nie wiem czy było coś robione ze sprzęgłem ale sprzęgło działa tak, że traktor zaczyna jechać jak puszczę sprzęgło, jest to dosłownie 1cm od całkowitego puszczenia sprzęgła. Czy to jest normalny objaw? Można to wyregulować? Czy...
Czyli pierścienie tłoków od zwykłej c330 niczym się nie różnią od c330m?
Witam. Posiadam Ursusa c330m z plusem na masie. Dzisiaj poszedłem na niego popatrzeć trochę inaczej niż zawsze, wniosek z tego taki że coś musi być z tym zabezpieczeniem natykorozyjnym. Rok ciągnika 1985 , uszkodzeń lakieru do gołej blachy na nim nie brakuje, a korozji brak. PS. Jak przy takim podłączeniu akumulatorów z plusem na masie, wygląda zmiana...
Witam wszystkich mam problem z moim Ursusem C330m a mianowicie gdy po 3 tygodniowej przerwie gdy dziś próbowałem go zapalić obrócił może ze 2 razy i później było słychać tylko takie stuki z okolic rozrusznika z "klucza" też tak samo tylko takie "pstykanie" w rozruszniku i na tym koniec w końcu po wypchnięciu z garażu zapalił z kabli po podłączeniu do...
Witam!! Jestem rolnikiem, posiadam URSUS C330M, w tej chwili zalany mieszanką 70% OR. Zastanawiam się czy nie dobrym rozwiązaniem było by owinięcie przewodów wtryskowych najpierw jakimś izolatorem np. miką, następnie odpowiedniej długości drutem oporowym. Na zewnątrz można by zaizolować to jeszcze jakimś tworzywem nie przewodzącym ciepła. Do tego prosty...
Sprzęgło nowego typu reguluje się bardzo prosto. Należy wykonać z twardego materiału (np. metal, drewno, plastik, ... ) wzornik - szczelinomierz. https://obrazki.elektroda.pl/2562452500_... Płaskownik o długości ok. 400 mm i szerokości 30 - 40 mm. Z jednego końca ma mieć grubość od 6 do 8 mm (dla I stopnia), a na drugim końcu od 12...
witam. mam c330m i chciałbym wyciszyć kabinę (ciechanowską) i nie wiem zupełnie jak się zabrać za wyspawanie pełnej podłogi (patent zetora). pomoże ktoś ? może ktoś kto ma już gotową kabinę z podłogą (np. naglaka) . nie wiem również jakie materiały muszą iść na wyciszenie (jakieś maty, obicia itp.) pomoże ktoś?
Mam w C330M R2 i nie ma problemu z założeniem.
Panowie usterka naprawiona, okazało się, że spadła nakrętka z wałka... a owa blaszka była to podkładka. Wałek rozkręcił się z tyłu, do tego były pourywane śruby w mechanizmie różnicowym, także sporo roboty, ale już wszystko działa :) Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc. Pechowe wałki w c330M...
Witam. Odgrzebie trochę temat. Szukałem dość dużo po internecie tematów z tym związanych ale nikt chyba nie podjął wyzwania (przynajmniej nic w internecie na ten temat nie znalazłem). Chodzi o montaż wspomagania od Lublina do ursus c330M (tu fakt są na ten temat materiały, ale dążę do elektryki). Idąc za ciosem po zamontowaniu wspomagania (z tym zero...
Ja sie zastanawim czy to przez uszczelke a nie tuleje.. planowałeś glowice, jak dociągasz głowice 220mn tam trzeba.
No to jedynie tak jak kolega cichus podpowiadał, żeby zdjąć górny dekiel i zobaczyć stan zębatek. Może to coś z zwolnicami albo mostem, ale to już grubsza robota. Nie jest to czasem c330M? czy zwykły?
Może masz jeszcze łącznik od 328 lub chłodnicy starego typu? U znajomego w C330 (pierwsze wydanie) koło pasowe pompy cieczy jest o jakieś 5 mm bardziej odsunięte do przodu w stosunku do koła pasowego silnika (pasek nie idzie prosto). Dodatkowo wydaje mi się, że wspornik przedniej osi też jest minimalnie inny, przynajmniej względem "emki". Możliwe więc,...
To nie ten, na tamtym było napisane, ze do C330M. http://www.sklep-agrohurt.eu/regulator-n... Nie wiem tylko jakiej mocy jest prądnica w Ursusie.
W C330M inne przełożenie jest tylko w zwolnicach, co daje inną prędkość jazdy. Są dwa rodzaje obrotomierzy do Ursusa. Do C-330 jest piktogram WOM przy 2200 RPM. Do C-360 jest piktogram WOM przy 2000 RPM (przełożenie w skrzyni 1:4). Czy jest jakaś różnica w stałej licznika dla C330 i C360, tego nie sprawdzałem. Obrotomierz ze zdjęcia to chińska podróba....
proszę o waszą opinię na temat wybranych ciągników z podanych linków : https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-c-330-... następny https://www.olx.pl/oferta/c330-c330m-CID... oraz https://www.otomoto.pl/oferta/ursus-c-33... Proszę podzielcie się waszymi opiniami .
Wydaje mi się że rozrząd może być przestawiony, niekoniecznie na zębach ale np. na wybitych wpustach. Trzeba by dokładnie sprawdzić kąty otwarcia/zamknięcia zaworów przy mijance. Może ktoś podać czasy rozrządu z instrukcji napraw? Nie mam na tym kompie i nie chce mi się specjalnie szukać. Normalnie w każdym silniku przy tłoku w GMP oba zawory są lekko...
Dzieki LukaszEK_ZENER za chomika (katalog c330m). Tyle tego szukałem i ktoś wreszcie dał to za free! DZIA!
Trochę boli jak się wytyka pisanie bzdur? Bo jest się funkcyjnym to nie wolno? Naczytałeś się głupot w internecie, żadnego traktora na oczy w życiu nie widziałeś. A co do samego wieńca: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/5337... https://www.agrofoto.pl/forum/topic/2867...
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Witam. Ja co prawda byłem swoim C330M rok temu i w rubryce przebieg wpisane jest (NIE DOTYCZY) ciągnik jest z 1991 r, więc da się wpisać nie tylko cyfry, ale i litery.
U wuja w c330M były kiedyś mocne zgrzyty, biegi nie wchodziły płynnie i winna była nakrętka w skrzyni na wale.
Witam Mam pytanko. Posiadam c330m i przy jeździe na 4 i 5 biegu skrzynia strasznie hałasuje... a już na 6biegu w ogóle przestaje i cichutko. Co może być powodem tego hałasu??? Odkręcona nakrętka czy też jakieś łożysko w skrzyni czy za rzadki olej?? z góry dzięki za pomoc.
Schematy połączeń regulatorów napięcia w ciągnikach Ursus C330 i C330M Może komuś będzie przydatne ...
Witam wszystkich "okropnie" :-) Robilem dzisiaj sobie drobne poprawki elektryczne w "Emce" C330M i w międzyczasie wpadlo mi uzasadnienie (tak myślę) dlaczego akurat w tej wersji "trzydziestki" inżynierowie URSUSA postanowili minusa akumulatorów dać na masę. Tu pojawia się moje pytanie zagadka: Panowie i Panie, jak myślicie co ich do tego sklonilo ?...
Witam. Chcę kupić ciągnik do pracy w gospodarstwie na pow. około 9 ha. Na cel przeznaczę około 20000 zł. Obecnie w gospodarstwie pracuje ciągnik c330M ale chcę kupić większy który bez problemu pociągnie pług 3x35. Proszę o poradę. Myślę nad dwoma ciągnikami: c360 3P lub MF255, ale nie wiem czy MF poradzi sobie z pługiem 3x35.
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
Witam Panowie może to i głupie pytanie ale jak smarować łożysko dociskowe przy c 360 i przy okazji przy c330M? Nie widzę tam żadnej kalamitki czy smarowniczki. Czy trzeba to czymś psiknąć żeby przestało piszczeć (bo piszczy przy wciśnięciu sprzęgła) czy jest na to jakaś inna metoda. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
Rozrusznik w C330 jako silnik elektryczny prądu stałego ma moc 2700 do 3200 W w zależności od producenta. Tak więc prąd rozruchu przy napięciu 12 V musi wynosić około 250 Amperów (z prawa Ohma: Moc jest iloczynem napięcia i natężenia). Powszechnie używane akumulatory przekraczają tę wartość kilkakrotnie, co daje duży margines bezpieczeństwa w przypadku...
Witam, widzę iż dłuższy czas nikt nie pisze na ten temat, ale mam prośbę o pomoc. Noszę się od jakiegoś czasu z budową rębaka bębnowego, mam już jakieś części: mianowicie wałek napędzający WOM od kosiarki rotacyjnej, noże od jakiejś strugarki a wałek wciągający materiał (żeliwo) zamierzam zainstalować od sieczkarni. Oczywiście wszystko zakupione na...
Tak samo jak w C330M (zalecane lepsze). https://obrazki.elektroda.pl/2437083300_... https://obrazki.elektroda.pl/2125434500_... https://obrazki.elektroda.pl/9772981600_... Do silnika na pewno nie superol CC - ludzie na jego jakość narzekają. Skrzynia, tylny most i hydraulika używa tego samego oleju....
Idąc tym tokiem myślenia to pasowało by jeszcze akumulator zamocować obok rozrusznika coby nie było zbyt dużego spadku napięcia na przewodach. Nie ma co kombinować i poprawiać fabrykę tylko wystarczy odpowiednio wyczyścić połączenia po drodze. Widziałem ostatnio patent w C330M gdzie uszkodzony był czujnik luzu to ktoś myślący zamiast zewrzeć końcówki...
Witam. Tym razem temat to "tutorial". Montujemy skrzynkę bezpieczników BP-1 od MTZ/Pronar/Belarus, jest to skrzynka na bezpieczniki płaskie które w obecnych czasach są wygodniejsze w eksploatacji niż stare bezpieczniki cylindryczne. Skrzynka bezpieczników kosztuje ok. 30 zł. Rozmiary są bardzo zbliżone do polskiej skrzynki 6-zaciskowej, jednakże jest...
Tego Transola to chcesz łyżką nalewać? Do zwolnic nie będzie nic lepszego niż zwykły olej przekładniowy klasy GL-4 o lepkości 80W-90. W zwykłej C330 jest inne rozwiązanie uszczelnienia półosi napędowej, niż w wersji zmodernizowanej wprowadzonej jeszcze przed produkcją C330M. Nigdy nie miałem okazji oglądać jak to jest zrobione, ale podejrzewam że rozwiązanie...
W zasadzie to instalacja została zaprojektowana aby obsłużyć jedną przyczepę - bezpieczniki 8A. Podłączenie drugiej to gwarantowane przepalenie bezpieczników. W C330M awaryjne obsłużą tylko kierunkowskazy ciągnika, do przyczepy konieczne jest założenie bezpiecznika 16A (pierwszy u góry). Jeśli ktoś lubi modyfikacje, to założyć moduł haka przekaźnikowy...
A domyślasz się do czego zmierzam? W C330M książkowo powinny być zastosowane zwykłe zatyczki rolnicze, tzn. zatyczki 11 mm takie jak do TUZ i innych sworzni, tyle że zatyczki do WOM były spięte łańcuszkiem. Ten kołpak który mam w ciągniku i maszynach z tego co się dowiedziałem jest starego typu i do niego powinny przychodzić specjalne zatyczki z podgiętymi...
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
Kolego, moc silnika ursus 3512 wynosi 47 km przy 2250 obr/min, a moc silnika 2812 wynosi 38 km przy 2000 obr/min, Proste , więcej paliwa to wyżej się kręci i ma większą moc. Jak być bardziej ''rozkręcił'' pompe żeby dawała jeszcze więcej ropy to silnik zapewne miał by kilka Km więcej. Ciekawe co z momentem, bo zapewne nie róznią się między sobą.
Cześć, dziękuję za Wasze głosy. Jeśli chodzi o obciążniki to dla mnie lepiej żeby traktor ważył mniej bo tak jak pisałem uprawiamy truskawki i nie ma sensu ugniatać ich między rządkami. Oczywiście to nie jest jedyny traktor jakiego używamy do uprawy truskawek. Mamy jeszcze C330M (on jest z nami od wielu lat). Brat zakupił Fiata 30 konnego z przednim...
Dziękuje za odpowiedzi ale byłem u poprzedniego właściciela tego traktora i przy okazji spytałem go jak z tym ładowaniem miało się od początku(po założeniu alternatora) i gość mi powiedział iż był to nowy alternator od żuka, który posiadał na rezerwę jak miał żuka ale później leżał w garażu i po zakupie nowych akumulatorów 4 lata tem okazało się że...
ursus c330m silnik skrzynia c330m ursus dawka paliwa ursus
szczotka bosch oryginalny ucieka głos wymiana pierścień tłokowy
nadajnik iskrowy wysokie ciśnienie ssania
Hughes & Kettner Attax 40 – potencjometr głośności A100k log, montaż PCB, wałek D-shaft P010F – błąd MAF/MAP, Mass Air Flow Sensor A/B Correlation, objawy i przyczyny