To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
To mierzyłeś to ładowanie czy jest? Może świeci bo nie ma ładowania po prostu.
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Miałem coś takiego,robi się przerwa na obwodzie ładowania sprawdż wszyskie połączenia może są zśniedziałe.
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Witam . Czy jak włączysz kluczyk ,to jakaś kontrolka gaśnie?.
Dzięki wszystkim za pomoc,przydała się alternator ładuje
Przecież to jest proste do sprawdzenia. Ściągasz przewód wzbudzenia z alternatora i zwierasz go do masy. Jeśli żarówka sie zaświeci to wszystko ok z kablami, a masz do naprawy alternator. Dosłownie minuta roboty.
Witam mam problem z ursusem 360 3p Co chwile pada akumulator a jest akumulator nowy alternator też i stacyjka. I jeszcze czasami świeci się kontrolka od ładowania jak może być inna przyczyna że cały czas sie rozładowywóje akumulator Pozdrawiam.
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
W układzie z przekaznikem kontrolki ładowania mruganie to normalna sprawa.
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Myślę ze sprawa jest prosta, ważne ze alternator ładuje. :D
Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Opornik wpinamy równolegle do kontrolki, tak, że rezystancje nie zsumują się.
Kupiłem nowy alternator firmy Jubana 72a do ursusa c-360, po założeniu okazała się że nie ładuje. Przeczyszcziłem kabel od wzbudzenia tam na łączeniu gdzie był regulator, załączyłem zwykłą kostką. Odziwo po Przeczyszczeniu i odpaleniu kontrolka zgasła i zaczął ładować ale po dodaniu gazu kontrolka się zaświeciła i ładowanie znikło i po mimo różnych...
W takim razie ma ktoś poprawny ?Chciałbym go podłączyć bez kontrolki ładowania.
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Aha dzięki za pouczenie, jutro będę działał ;)
tak stało się to po wymianie stacyjki Pomyliłeś przewody,a właściwie w nieodpowiedni styk włączyłeś przewód od kontrolki ładowania.
Bo przewód D+ do póki nie zacznie działać alternator jest przewodem masowym tak? Dlatego świeci kontrolka po przekręceniu zapłonu bo ma + że stacyjki po odpaleniu tam powinno wychodzić z niego napiecie? Żarówka traci masę i gasnie dobrze to rozumiem? Dodano po 17 Bo z D+ nie wychodzi żadne napięcie.
Żarówka od kontroli spalona Filozofii nie ma kabel od szczotek idzie do kontrolki później do stacyjki leżeli na żarówce masz + po kluczyku i instalacja sprawna to alternator do reklamacji Zdejmij kabel ze szczotek który idzie do kontrolki i dotknij do masy ,kluczyk na zapłon i kontrolka powinna świecić jeżeli tak to alternator do naprawy, jeżeli nie...
Golf 1 i 2 (były różnie montowane) Czarna kosteczka - kondensator, niekonieczny tutaj. Duża śruba M8 - kabel prądowy do akumulatora. Mała śrubka M6 - kontrolka ładowania. Regulator jest wewnątrz wbudowany, nie trzeba nic.
Witam. D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
30- plus aku 1- kontrolka ładowania 2- plus po stacyjce
hej.Wymieniłem zepsuty alternator w Fergusonie 255(ursus) na używany ale sprawnyi wszystko bylo ok do czasu kiedy zapaliła sie kontrolka ładowania na całym zakresie obrotów. Od czego mam zacząć poszukiwania przyczyny tej usterki? Za pomoc b. dziekuję.
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Czy bez tego przewodu do kontrolki w liczniku powinno być ładowanie?
Mam pytanie, czy powodem nie gaśnięcia kontrolki ładowania w Ursusie 1012 TURBO może być alternator czy co??
Przekaźnik nie jest odpowiedzialny w tym układzie za ładowanie tylko za sygnalizację ładowania. Podejrzewam że poprzedni spalił się bo też "wariował" i nie wytrzymał. Problem albo z alternatorem lub jak kolega podaje regulatora, dla sprawdzenia alternatora odłącz przewody od regulatora i podłącz je do żarówki 12V/45W i zmierz ładowanie zaczynając od...
Kontrolka ładowania.
https://obrazki.elektroda.pl/2515780300_... IG - zapłon (ignitron). L - lampka ładowania (charging lamp). S - stan naładowania akumulatora, pomiar N - wyjście obrotomierza (point central). ****************************************... gruby - wiadomo gdzie IG - plus po stacyjce L - chyba jasne S - zostawiasz N - zostawiasz...
Jak masz sprawną stacyjkę,to pod stacyjkę .Jak masz na stacyjkę tylko rozrusznik ,bez napięcia (po kluczyku) na kierunkowskazy, kontrolkę ładowania , kontrolkę oleju.
Właśnie aku ładuję Na którym przewodzie na tym od kontrolki?
Kolego kkknc wiem że jesteś niemal wyrocznią ale za dużo miałem w rękach trójwskaźników z ursusów z wytopionymi oprawami kontrolek ładowania właśnie przez niewłaściwe żarówki żeby określać to jako bzdurę. Bzdurą nie było też to ile trzeba było starań żeby ten wskaźnik przywrócić do pracy.
Do elektr.sa może masz walnięte diody wzbudzenia i stąd lekkie przyświecanie kontrolki ładowania.
No właśnie.Jaki miałeś zamontowany poprzedni alternator?.Jeżeli był to Fiatowski ,to był o 6-cio diodowy , i kontrolka ładowania była przez przekaźnik.Przekaźnik kontrolki ładowania powinien być pod deską obok oryginalnego regulatora napięcia.
To zmień majstra. Jak zachowuje się kontrolka ładowania? I jeszcze jedno, alternatora nie wolno uruchamiać bez dołączonego akumulatora.
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności....
Wklejcie mi kilka zdjęć samego mechanizmu przełącznika - nie mogę znaleźć w sieci, rozebrany widziałem ostatnio w wojsku. Romuś, wzajemne rozładowanie baterii to albo brak wyłącznika "masy", albo źle podłączony ten przełącznik - przypadkiem po rozłączeniu akumulatorów nie żarzyła się lekko kontrolka ładowania?
Kontrolka nie chce zgasnąć
Witam wszystkich Mam pytanie jakim miernikiem wychodzi robisz pomiar?Jeżeli cyfrowym to bywa że pokazują czasem bzdury ,zwłaszcza gdy sprawdzamy ładowanie.Lepiej porównać miernikiem wychyłowym .Napięcie na zacisku R jak i głównym prądowym powinno być jednakowe.Gdy na R wyższe jak na głównym, uszkodzone diody mostka prostowniczego ,gdy na R mniejsze...
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Tu masz przykładowy schemat z prądnicą Dodano po 4 Po kluczyku jest zasilany jest bezpiecznik w skrzynce bezpieczników, kontrolka ładowania i wyłącznik grzania świec oraz pozycja rozrusznik.
To regulator do alternator 6-coidiodowego i przekaźnik kontrolki ładowania. Bez tego przekaźnika kontrolka zapalałaby się wtedy jak alternator zacząłby ładować. Podłącz to tak jak ci przesłałem na rysunku
Całkiem realne jest to,że rozrusznik będzie wymagał gruntownego przeglądu i stawiam na wymianę elektromagnesu a kontrolka ładowania zaświecić się musiała.
Na 100%nie jesteś pewny że alternator jest 6-cio diodowy ,lepiej to sprawdzić ,co jest bardzo łatwe bez rozbierania alternatora.Jeżeli wówczas okaże się że na wyjściu z konektorem jest około7V (środek gwiazdy).Gdy będzie 12-14V to jest 9-cio diodowy.Wtedy można myśleć czy trzeba zastosować przekaźnik kontrolki ładowania.
Jeżeli przewodem ładowania nazywasz przewód podający prąd wzbudzenia z regulatora napięcia to ma prawo zaiskrzyć, jeżeli natomiast jest to przewód od kontrolki ładowania to nie powinno iskrzyć.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Dokładnie, stacyjka lub ew. bezpiecznik główny. Oświetlenie główne i klakson są zasilane przed stacyjką, natomiast kierunkowskazy i światła stop po stacyjce. Ładowania też nie będzie, gdyż często alternatory samowzbudne potrzebują jednak "wspomagania" poprzez świecenie kontrolki ładowania. Stacyjkę lepiej kupić oryginał LSN.
Akumulator sprawny i naładowany? kontrolka ładowania i oleju zapala się po włączeniu stacyjki?
Wyjście ładujące to ten grubszy przewód, który idzie do rozrusznika. Sprawdź kontrolkę ładowania akumulatora.
Witam Zacisk gruby to + z rozrusznika M -szczotki ,czyli wzbudzenie R-kontrolka ładowania Wszystko zależy jaki masz regulator.Najlepiej oryginał Czeski .
W niektórych alternarorach np. w T-25 (starsze wersje), przy osiągnięciu przez traktor prawie pełnych obrotów, "mrugała" kontrolka ładowania.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Witam W moim ursusie C 330 przestał ładować alternator. Wcześniej kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka (przed odpaleniem) czasami się zapalała a czasami nie. Po zdjęciu kabelka z zacisku D+ i zwarciu do obudowy alternatora kontrolka prawidłowo się zapala na niepracującym silniku. Wychodzi na to, że brak jest masy na zacisku D+. Co może być powodem...
Regulatory nie są 6 albo 9 diodowe.Ilość diód ma znaczenie dla układu kontrolki ładowania.Przy 6 diodach potrzebny jest przekaźnik kontrolki ładowania.
Znam reakcje i podejście wielu użytkowników ciągników URSUS. Spodziewałem się marnego stanu urządzenia ale taka jego praca. Jednak pomimo mało budującego wyglądu ten sprzęt może działać z grubsza jak zamierzał wytwórca. Pomimo sporej ilości zanieczyszczeń skłaniam się do potwierdzenia iż jest to urządzenie dziewięciodiodowe zmodyfikowane przez wyeliminowanie...
Ależ lenistwo :cry: . Proszę, dziesiątki tego wszędzie https://obrazki.elektroda.pl/3789264200_... Kontrolka ładowania włączona pomiedzy zacisk 16 i (-) po zapłonie, bo o ile pamiętam, ten traktor ma + na masie.
Tak jak w temacie posiadam dany alternator, oraz regulator niestety nie wiem jak go podłaczyć aby alternator ładował i nie świeciiła kontrolka od ładowania. prosze o szybką pomoc
Zwróć uwagę na sposób podłączenia kontrolki ładowania .Prąd przepływający przez żarówkę( 0,1-0,2A) służy do inicjacji ładowania . Po przyłożeniu przewodu do masy kontrolka powinna świecić przy włączonej stacyjce .
Właśnie wymieniam instalację w C 360. Kontrolki to ładowanie , olej , kierunki , światła długie . NO i oczywiście podświetlenie . Kolorów nie podaję bo spotkałemsię z różnymi w zależności kto wiązkę robił . ALe to nie problem dlatego że wszystko jest na wierzchu. Powodzenia.P.S Prędkościomierza nie ma .
Tak jak kolega pisze wcześniej ,obecne alternatory posiadają zacisk do podłączenia kontrolki ładowania bez względu czy są 6-cio czy 9-cio diodowe.Jężeli chodzi Tobie o kontrolkę ładowania.
Zdejmij kabel ze szczotek który idzie do kontrolki i dotknij do masy ,kluczyk na zapłon i kontrolka powinna świecić jeżeli tak to alternator do naprawy
Jaką jest moc kontrolki ładowania. Przy jakich obrotach gaśnie?
Nieprawidłowe. Powinna zgasnąć tuż po zapaleniu silnika - przekroczeniu ok 500obr/min i zapalić się dopiero po jego zgaszeniu lub spadku obrotów poniżej 500obr/min. Wartość obrotów zależy od przekładni pasowej. Przydał by się pomiar napięcia ładowania.
Kontrolki świateł, kierunków i ładowania powinny być w tym trójkątnym zegarze (bo zakładam, że takim właśnie masz) - wystarczy podpiąć kabelki do właściwych żarówek. Brakuje tylko kontrolki ciśnienia oleju (bo w tym trójkatnym jest zegar ciśnienia) - taką kontrolkę można łatwo dorobić. Reszta w zasadzie jest ta sama co w 360.
Witam.Najpierw sprawdz gdzie masz minus podłączony.Są dwie wersje :plus na mase i minus na mase.Musi być minus na mase.Do śruby plus z aku a do wsuwki kontrolkę ładowania.
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Witam, mam alternator a124 6-diodowy i elektroniczny regulator, wszystko podłączone według podanego wyżej schematu i niestety problem, mam ciągle napięcie 12,8 które się nie zmienia, tak jakby altek nie ładował, napięcie na obwodzie wzbudzenia rośnie z 1,4 do 3 V na wysokich obrotach, przed założeniem rozebrałem altka i sprawdziłem ciągłość wszystkich...
Ja bym wolał sprawdzić co jest w starym nie tak i go naprawić. I jeszcze jedno takie małe pytanko oczywiście kontrolka od ładowania zapala się po włożeniu kluczyka?
(at)rubensdb Nie zapomnij o diodzie ! Inaczej regulator będzie ,,głupiał". Dioda dowolna. Oryginalnie jest ona wbudowana w tablice wskazników. ok, ale to chodzi o diodę, czyli tą kontrolkę ładowania?
akurat w c330 wskażniki nie mają z prądem nic wspólnego (poza kontrolką ładowania) wszystko bedzie OK - zastanawia mnie w dalszym ciągu rozrusznik - jak on zareaguję bo nie kojarzę jak jest "upiety" (obstawiam ze równolegle uzwojenia stojana i wirnika)?
To jest chyba kontrolka ładowania akumulatora. Lamka ciśnienie oleju i powietrza zdejmij wsuwki z czujnika i zwieraj do masy zobaczysz efekt.
Założyłem nową stacyjkę gdyż stara się rozleciała. Niestety jest taki problem , że mimo wyjęcia kluczyka stacyjka załącza lampki kontrolne . ładowania i oleju.Wyciągam kluczyk i kontrolki gasną a gdy przychodzę rano to kontrolki się świecą.
Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje To nie c330, chyba ktoś namieszał. Na tej śrubie gdzie przychodzi przewód z żółto-zieloną izolacją w c360 jest wyjście + 12V na akumulator a masa na obudowie. Jak jest odwrotnie to nie dziw się że altek pada. W...
I nikt nie napisał, że jest alternator z regulatorem wewnętrznym i jest wariant z regulatorem zewnętrznym. Alternator z regulatorem wewnętrznym łączy się z akumulatorem i kontrolką ładowania. To jest najprostsze rozwiązanie. Regulator prądnicy należy odłączyć od instalacji.
Witam . Mile widziane zdjęcia deski rozdzielczej ,czy są dołożone jako dodatkowe kontrolki .Pytanie w jakich okolicznościach świeci lewa kontrolka?, czy mowa o lewej i prawej kontrolce z okrągłym wskaźniku?.Jeżeli tak to ; -lewa jest od ciśnienia oleju -prawa to kontrolka ładowania. Jeśli są to dodatkowe kontrolki (jaki kolor),musisz zlokalizować do...
-światła (pozycja z tyłu, mijania i drogowe) zapalają się gdy zgaśnie kontrolka ładowania czyli po 1600 obr, Masz prądnice czy alternator?
Obecnie można kupić gotowe alternatory przeznaczone pod oryginalne mocowania w c 330 i c 360, w cenie poniżej 200 zł. sprawują się dość dobrze. A z tym ładowaniem z niskich obrotów masz na myśli to , że po odpaleniu kontrolka świeci a dopiero po przegazowaniu gaśnie ? A później już normalnie ładuje na wolnych ?
Sprawdź czy jest elektrolit. Wątpię by był zamontowany fabrycznie alternator wzbudzany prądem z akumulatora (6 diodowy) a tylko taki ma regulator napięcia z oznaczeniem 15. Prześlij zdjęcie alternatora i regulatora. Może to być alternator z fiata 125p wtedy do kontrolki ładowania potrzebny jest specjalny przekaźnik.
Witam. Mam pytanie czy prądnica może zmienić swoją biegunowość? chciałem sprawdzić prądnicę czy działa podłączyłem ją pod prostownik zwierając zaciski 16 i 18 i podłączyłem do nich + a na masę -. Nie wiem jak było wcześniej ale z tego co wiem co w ursus 4011 na masie jest "-", a po zamontowaniu prądnicy "-" jest na dodatniej szczotce. podczas uruchomienia...
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
Myślę że nie trafna ,gdyż gdy włączone światła (obciążenie alternatora wzrasta ,napięcie delikatnie spada), regulator inaczej się zachowuje,co objawia się tym że kontrolka przestaje migać.Alternator jest samowbudny ,więc jak się wzbudzi przez kontrolkę i wewnętrzny magnetyzm szczątkowy ,to mimo że odłączysz kontrolkę to i tak będzie ładował.
Witam. Ten alternator ma już regulator napięcia na szczotko-trzymaczu. Podłącz jedynie zasilanie od rozrusznika, stałe zasilanie do zacisku B+, kontrolkę ładowania do zacisku D+. Zacisk (-) akumulatora koniecznie na blok silnika.
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Zasilanie po kluczyku do zacisku (15) regulatora ,zacisk (67) podłącz do szczotko-trzymacza.Oczywiście regulator (jego obudowa)przykręcona do masy.Zamiast kontrolki ładowania można podłączyć Amperomierz ,lub Woltomierz z maszyn rolniczych,dostępny na internecie ,lub typowy wskaźnik ładowania na diodach.
No więctak alternator sprawdziłem od łozysk , stojna, wirnika po szczotki, diody oraz przyłacza -induktorem mierzyłem cewki stojana oraz wirnik. brak przebic i jest zachowana wartosc. Dzisiaj niestety nie miałem czasu by przeglądnąc kable. Wiec tak - kabel z styku 30 alternatora idzie prewodem 4mm2 do amperomierza ,z amperomierza jest przyłączony do...
Dokładnie, inaczej by się aku rozładował, zapomniałem. Ten trzeci zacisk to najprawdopodobniej wyjście na kontrolkę ładowania - pojawia się na nim +12V gdy alternator ładuje.
http://obrazki.elektroda.pl/9162481600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4180408600_1... http://obrazki.elektroda.pl/7872503900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6123636600_1... Witam. Chciałem wymienić regulator napięcia w Ursusie 360 3p. Kontrolka od ładowania gaśnie dopiero powyżej połowy...
kontrolka ładowania ursus ursus świeci kontrolka ładowania ładowania ursus
czujnik wzorcowy cylindra akumulator nożyce excel porównywanie kolumn
budowa sprężarki śrubowej sprężarki śrubowej
Reset pralki Hoover HOH – jak wykonać reset, kombinacje przycisków, typowe błędy Electrolux EKI 54500OX/OW instrukcja obsługi PDF, instalacja, kody błędów