Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
Patrząc na obecne twoje problemy z tym to szybciej nie będzie. Masz raczej na pewno zepsuty regulator, te elektroniczne łatwo spalić, gdyby był mechaniczny to inna sprawa Zrób najprostszą czynność. Pomiędzy 67 w alternatorze i plus ze stacyjki wepnij szeregowo żarówkę H4 (55/60W). Powinno ładować a żarówka słabiej lub mocniej świecić. Druga sprawa...
Niema alternatorów bezszczotkowych poszukaj w regulatorze napięcia
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
W jakim celu ma to zrobić?. Do DF ma podłączony (+)bezpośrednio z stacyjki ,lub uszkodzony regulator,o którym nie wspomina jaki jest i czy jest fizycznie.Innej przyczyny tak dużego ładowania nie widzę.
W takim razie ma ktoś poprawny ?Chciałbym go podłączyć bez kontrolki ładowania.
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Masz alternator z MTZ, radziecki.
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
C-330 od zawsze aż do teraz stosuje się plus na masę a C-360 i pochodne mają minus na masę i jeżeli masz alternator należy tak po podłączać by ładowało akumulator.
Dasz rade alternator jest prosciej podpiac niż pradnice tylko zarówka do wzbudzenia czyli lampka kontrolna ładowania.
Czy bez tego przewodu do kontrolki w liczniku powinno być ładowanie?
Witam, proponuję wygoglować sobie układ ładowania sześcio diodowy bo taki jest u ciebie najprawdopodobniej zamontowany. Prześledź schemat a dasz radę, ale przed dalszymi pomiarami wymień regulator napięcia szkoda jak piszesz akumulatorów. W sklepie powiedzą ci jaki masz układ zamontowany, sześcio czy dziewięcio diodowy, jak pokarzesz stary regulator.
czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Raz wzbudzony ładuje aż spadną obroty ponizej tych powodujących zanik ładowania
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Jak jest słaby akumulator to i słabe wzbudzenie a w efekcie słabe ładowanie.
Wywal prądnice i jedz gdzieś na szrot. Kup alternator i ciesz się normalnym ładowaniem.
no właśnie nie działa. Nie ma wogóle ładowania.
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
tak stało się to po wymianie stacyjki Pomyliłeś przewody,a właściwie w nieodpowiedni styk włączyłeś przewód od kontrolki ładowania.
To znaczy o braku ładowania. 14.4V to odpowiednie napięcie ładowania.
naładowany akumulator 165 Ah pobiera mniej niż 1A prądu przy ładowaniu 14,4V. Spadłem z krzesła. Jesteś mi winien maść na siniaki.
Wygląda że zasilanie (+) jest na lewej śrubie M6. Prawa powinna być M5, czy kontrolka świeci na postoju i gaśnie po uruchomieniu silnika. Oczywiście (minus akumulatora na masę. Słabe ładowanie(w zasadzie brak), może być spowodowany luźnym paskiem klinowym, zbyt dużą średnicą koła pasowego. Koniecznie należy dobrze naładować akumulator(akumulatory),...
to jest silnik 4 cylindrowy, oryginalnie powinny być 2 aku po 6v minimum 160ah i minimum 700A. W ususie c-360 założyłem tez zamiast 2x6v jeden 12v 135ah 620A i jest idealny, zima nie zima pali na dotyk i kręci jak wściekły (oczywiście wstawiony alternator nowy). A tutaj w c-385 taka podmianka widze że była głupotą, no ale mniejsza o to, bo problem tkwi...
Problem moj polega na tym ze nie wiem jak sprawdzic czy uszkodzona jest pradnica czy regulator napiecia w ciagniku Ursus. Pradnica po wymianie na nowa gdzyz stara sie zatarla i stanela na amen. Wlozylem nowa i nie ma ladowania. Czy wie ktos jak sprawdzic czy to wina pradnicy czy regulatora? Z gory dziekuje Andrzej
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Czy ta żarówka świeci?
Dzięki wszystkim za pomoc,przydała się alternator ładuje
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Witam. Mam do Was pytanie dotyczące ciągnika Ursus C-330, a mianowicie jego ładowania prostownikiem. Podłączając prostownik pod rozrusznik jedną klemę + lub - (zależnie jaki ładunek podpięty jest pod masę) podłącza sie pod dużą śrubę przy rozruszniku, do której jest doprowadzony przewód od akumulatora. A drugą klemę, np. pod obudowę, błotnik, czy jakiś...
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
Na 100%nie jesteś pewny że alternator jest 6-cio diodowy ,lepiej to sprawdzić ,co jest bardzo łatwe bez rozbierania alternatora.Jeżeli wówczas okaże się że na wyjściu z konektorem jest około7V (środek gwiazdy).Gdy będzie 12-14V to jest 9-cio diodowy.Wtedy można myśleć czy trzeba zastosować przekaźnik kontrolki ładowania.
Elektroniczny(kostka) czy bimetalowy(cyinder)? Przerywacz musi być na 3x21W + 5W +2W(kontrolka) Może tez być przetarty przewód a bezpiecznik masz z gwoździa w takim razie. Jeszcze bym sprawdził napięcie ładowania!
Mam pytanie, czy powodem nie gaśnięcia kontrolki ładowania w Ursusie 1012 TURBO może być alternator czy co??
Normalnie rewolucja, pomijając fakt że c330 ma pasek 13mm, (17mm ma c360) jeżeli już podpinasz amperomierz to jego wyjście podepnij przed stacyjką, a wykluczyłeś uszkodzenie amperomierza?, i przede wszystkim sprawdź połączenia na aku i masy, a przede wszystkim pochwal się napięciem ładowania.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Miałem coś takiego,robi się przerwa na obwodzie ładowania sprawdż wszyskie połączenia może są zśniedziałe.
To idzie do żarówki od ładowania, czyli jak to Ty nazywasz masa.
Panowie, alternator ma swoje zalety. Prąd ładowania od razu się nie pojawia, tylko po chwili jak alternator się wzbudzi. Kolejną ważną kwestią, o której nikt nie wspomniał to prędkość obrotowa alternatora na jałowych obrotach silnika. Często widziałem założone koła pasowe z prądnic, co z kolei nie przekładało się na prędkość altka do poprawnej wydajności....
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Załóż elektroniczny regulator. Zadbaj o odpowiednie połączenie elektryczne.
Sprawdziłeś ładowanie?
Wklejcie mi kilka zdjęć samego mechanizmu przełącznika - nie mogę znaleźć w sieci, rozebrany widziałem ostatnio w wojsku. Romuś, wzajemne rozładowanie baterii to albo brak wyłącznika "masy", albo źle podłączony ten przełącznik - przypadkiem po rozłączeniu akumulatorów nie żarzyła się lekko kontrolka ładowania?
Witam wszystkich Mam pytanie jakim miernikiem wychodzi robisz pomiar?Jeżeli cyfrowym to bywa że pokazują czasem bzdury ,zwłaszcza gdy sprawdzamy ładowanie.Lepiej porównać miernikiem wychyłowym .Napięcie na zacisku R jak i głównym prądowym powinno być jednakowe.Gdy na R wyższe jak na głównym, uszkodzone diody mostka prostowniczego ,gdy na R mniejsze...
Nieprawidłowe. Powinna zgasnąć tuż po zapaleniu silnika - przekroczeniu ok 500obr/min i zapalić się dopiero po jego zgaszeniu lub spadku obrotów poniżej 500obr/min. Wartość obrotów zależy od przekładni pasowej. Przydał by się pomiar napięcia ładowania.
Niecałe 13 ale już ładuję
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Golf 1 i 2 (były różnie montowane) Czarna kosteczka - kondensator, niekonieczny tutaj. Duża śruba M8 - kabel prądowy do akumulatora. Mała śrubka M6 - kontrolka ładowania. Regulator jest wewnątrz wbudowany, nie trzeba nic.
Witam, mam problem z podłączeniem alternatora do Ursusa C-330. Wiem, że B idzie na plus na rozruszniku, a D na kontrolkę, lecz od czego służy ten środkowy kabel? https://obrazki.elektroda.pl/7984250700_... AI: Jaki model alternatora jest używany w Twoim Ursusie C-330? Bodajże z jakiegoś Forda. AI: Czy zauważyłeś jakieś problemy lub...
Witam, jestem mało doświadczony w zakresie elektr... i nie wiem czy właściwie identyfikuję źródło mojego problemu, a mianowicie: chcę naładować akumulatory w ciągniku ursus C330, który całą jesień i zimę przestał w stodole nie używany (2 akumulatory po 165 Ah, 6V, połączone szeregowo). Używam w tym celu prostownika o maksymalnym prądzie ładowania 15A...
Wiesz co zrób, kup jakiś używany alternator Boscha ze zintegrowanym regulatorem napięcia, (zapobiegawczo możesz wymienić łożyska i szczotki) Taki alternator podłącza się trzeba kablami - masowy, plus do akumulatora (prądowy) i plus po kluczyku przez stacyjkę i kontrolkę ładowania do regulatora. W ten sposób pozbędziesz się obecnych i przyszłych problemów...
mam miernik, da się nim sprawdzić i jak mam tego dokonać ?
To wychodzi na to że walnięta jest dioda dlatego jak dam bezpośrednie napiecie na D+ i omijam żarówkę to jest ładowanie bo ma stały + ze stacyjki tak?
Witam forumowiczów! Przepraszam za banalne pytanie, ale co może być przyczyną braku świecenia żarówki od ładowania w ciągniku Ursus 3502? Dodam jeszcze, że sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie są dobre. W momencie przekręcenia kluczyka do pierwszej pozycji tzw zapłonu włącza się tylko żarówka od ciśnienia oleju, a od ładowania się nie włącza...
Kupiłem nowy alternator firmy Jubana 72a do ursusa c-360, po założeniu okazała się że nie ładuje. Przeczyszcziłem kabel od wzbudzenia tam na łączeniu gdzie był regulator, załączyłem zwykłą kostką. Odziwo po Przeczyszczeniu i odpaleniu kontrolka zgasła i zaczął ładować ale po dodaniu gazu kontrolka się zaświeciła i ładowanie znikło i po mimo różnych...
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Doładuję go do pełna, założę do ''ciapaja'' i nie będę się więcej przejmował.
A przychodzi do oprawki żarówki ładowania +12V po przekręceniu kluczyka???
Z podłączeniem wszystko jest dobrze, zmierz napięcia na poszczególnych fazach alternatora, można w tym modelu zrobić to bez jego rozbierania a wyjścia masz w miejscu trzech śrub w plastikowych izolujących tulejkach kwadratowych co jest dobrze widoczne na twoich zdjęciach. Te śruby łączą stojan z diodami prostowniczymi oraz diodami wzbudzenia co z resztą...
Porządny przełącznik Boscha trochę kosztuje. To co masz teraz w sklepie to imitacja. Często się zdarza różnica w napięciu ładowania akumulatorów o nawet 1,5V.
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
W układzie z przekaznikem kontrolki ładowania mruganie to normalna sprawa.
Wniosek mocno zasiarczone płyty i coraz mniejsza pojemność tych akumulatorów w związku z postępującym zasiarczaniem i brakiem okresowej obsługi. Do tego dochodzi większe samowyładowanie. Samowyładowanie zwiększa się z upływem czasu eksploatacji akumulatora. Przyczyną takiego stanu są zanieczyszczenia, które w czasie użytkowania dostały się do elektrolitu....
Olej go. To stary alternator z osobnym, mechanicznym regulatorem napięcia, jeśli się nie mylę bezszczotkowy który na wolnych obrotach w ogóle nie ładuje.
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Jeżeli przewodem ładowania nazywasz przewód podający prąd wzbudzenia z regulatora napięcia to ma prawo zaiskrzyć, jeżeli natomiast jest to przewód od kontrolki ładowania to nie powinno iskrzyć.
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Ja swoją traktuję jak prawie że pieniek. Sezon na wodzie, zima odpalanie gratów. Czasem ładowanie
30- plus aku 1- kontrolka ładowania 2- plus po stacyjce
nie zdarzyło się
Do elektr.sa może masz walnięte diody wzbudzenia i stąd lekkie przyświecanie kontrolki ładowania.
Myślę ze sprawa jest prosta, ważne ze alternator ładuje. :D
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Po sprawdzeniu okazało się ze prądnica się skonczyła założyłem alternator i ładuje elegancko dziękuje wszystkim za pomoc ;)
Możliwe że ten twój alternator jest 6-cio diodowy, a kostka o której piszesz to przekaźnik lampki ładowania.
Może. Sprawdzałeś, czy masz właściwe ładowanie?
Pewnie źle z regulatorem połączyłeś.
Ciekawe jak długo, bo dalej nie wiemy jakie jest to ładowanie.
Sprawdź czy masz ładowanie
Zasilanie po kluczyku do zacisku (15) regulatora ,zacisk (67) podłącz do szczotko-trzymacza.Oczywiście regulator (jego obudowa)przykręcona do masy.Zamiast kontrolki ładowania można podłączyć Amperomierz ,lub Woltomierz z maszyn rolniczych,dostępny na internecie ,lub typowy wskaźnik ładowania na diodach.
Witam mam problem z ursusem 360 3p Co chwile pada akumulator a jest akumulator nowy alternator też i stacyjka. I jeszcze czasami świeci się kontrolka od ładowania jak może być inna przyczyna że cały czas sie rozładowywóje akumulator Pozdrawiam.
alternator- super sprawa morze być nawet od poloneza tylko do elrktromechanika zanies i powiedz ze do 30 ki chcesz zamątować a on ustawi co i jak tylko troche pokąbinuj z załorzeniem go zeby sie pasek klinowy zgrał i bedzie działac ja tak mam od 3 lat i nie narzekam na ładowanie
mam problem z ładowaniem w ursusie c 330 potrzebna mi wiedza na temat jak sprawdzić prądnicę jak sprawdzić czy awarii nie uległ regulator napięcia ( widziałem jak pewien elektryk robił to za pomocą żarówki ) to są moje podstawowe pytania następnie chciałbym się dowiedzieć jak podłączyć alternator ( mile widziany schemat ) za wszystkie odpowiedzi serdeczne...
Kontrolka ładowania.
dokładnie Ursus Co to?
Deszcz, nie może odpalić, rozrusznik "tyka... Napięcie akumulatora (ów), rodzaj ładowania ich, model rozrusznika. Wtedy zaczniemy rozmawiać.
Zmierz napięcie woltomierzem jak ma około 14 V to alternator ładuje.
Dokładnie, stacyjka lub ew. bezpiecznik główny. Oświetlenie główne i klakson są zasilane przed stacyjką, natomiast kierunkowskazy i światła stop po stacyjce. Ładowania też nie będzie, gdyż często alternatory samowzbudne potrzebują jednak "wspomagania" poprzez świecenie kontrolki ładowania. Stacyjkę lepiej kupić oryginał LSN.
Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Mierzone na akumulatorze czy alternatorze?
3 poprzednie były nowe,jaja niezłe. Z tym że niekoniecznie uszkodzone, jeśli występuje któraś z przyczyn wyżej opisanych to być może nadal masz pulsowanie tyle że z częstotliwością której okiem nie dojrzysz. BTW - ładuje?
ładowania ursus zdjęcie ursus kontrolka ładowania kontrolka ładowania ursus
peugeot boxer kluczyk oświetlenie przez bluetooth iskrownik beretta
czujnik ciśnienia antara czujnik ciśnienia
Zanik zasilania 10000 w drukarkach Posnet i inne przypadki Zanik zasilania w kasie fiskalnej - kod 10000