Masz alternator z MTZ, radziecki.
Co może być przyczyną? Świecąca się kontrolka jest najczęściej przyczyną braku ładowania. Nie sprawdzałem, bo nie mam miernika. Nie wiem, nie znam się na tym. Zawsze możesz poprosić kogoś kto ma miernik, aby pomierzył poziom ładowania.
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
mam miernik, da się nim sprawdzić i jak mam tego dokonać ?
Wniosek mocno zasiarczone płyty i coraz mniejsza pojemność tych akumulatorów w związku z postępującym zasiarczaniem i brakiem okresowej obsługi. Do tego dochodzi większe samowyładowanie. Samowyładowanie zwiększa się z upływem czasu eksploatacji akumulatora. Przyczyną takiego stanu są zanieczyszczenia, które w czasie użytkowania dostały się do elektrolitu....
To wygląda na to że jednak masz przełącznik 12/24V.Czy to trudno sprawdzić dokąd prowadzone są przewody od akumulatorów?.
(at)Niuniek34678 Czy po zwiększeniu obrotów to napięcie rośnie powyżej tych 13.90V?
Witam, proponuję wygoglować sobie układ ładowania sześcio diodowy bo taki jest u ciebie najprawdopodobniej zamontowany. Prześledź schemat a dasz radę, ale przed dalszymi pomiarami wymień regulator napięcia szkoda jak piszesz akumulatorów. W sklepie powiedzą ci jaki masz układ zamontowany, sześcio czy dziewięcio diodowy, jak pokarzesz stary regulator.
Witam poszukuje schematu instalcji elektrycznej od ursusa C-360 .Z gory dzieki za pomoc
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Naprawiać. Wymontować i posprawdzać alternator. :)
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Ja bym nie dawał tego regulatora ponieważ RNA-2 jest to wersja elektroniczna która owszem szybciej reaguje i trzyma stabilne napięcie lecz wystarczy słaby styk na kablach czy też na chwilkę zanik masy i się uszkadza. Sam robię elektrykę w wielu ciągnikach i kombajnach i średnio takie regulatory wytrzymują od tygodnia do roku co mnie nie dziwi bo takowe...
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
W jakim celu ma to zrobić?. Do DF ma podłączony (+)bezpośrednio z stacyjki ,lub uszkodzony regulator,o którym nie wspomina jaki jest i czy jest fizycznie.Innej przyczyny tak dużego ładowania nie widzę.
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Niema alternatorów bezszczotkowych poszukaj w regulatorze napięcia
czy te 25mm2 zaszkodzi żywotności akumulatorów ? Nie. Spoko , przekrój przewodów nigdy nie jest zbyt duży. Może być jedynie zbyt mały. Tylko odpowiednio obrób - zakończ końcówki. [ quote"Podobno dobrze jest gdy prąd ładowania nie przekracza 1/10 pojemności. "quote] Możliwe jedynie przy ładowaniu prostownikiem. Przy alternatorze nawet kilkadziesiąt...
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
To mierzyłeś to ładowanie czy jest? Może świeci bo nie ma ładowania po prostu.
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Miałem coś takiego,robi się przerwa na obwodzie ładowania sprawdż wszyskie połączenia może są zśniedziałe.
To idzie do żarówki od ładowania, czyli jak to Ty nazywasz masa.
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Kontrolki świateł, kierunków i ładowania powinny być w tym trójkątnym zegarze (bo zakładam, że takim właśnie masz) - wystarczy podpiąć kabelki do właściwych żarówek. Brakuje tylko kontrolki ciśnienia oleju (bo w tym trójkatnym jest zegar ciśnienia) - taką kontrolkę można łatwo dorobić. Reszta w zasadzie jest ta sama co w 360.
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie objawy sa takie ze kontrolka swieci normalnie,...
Witam wszystkich jestem tu nowy, to mój pierwszy post jbc. Mam ursusa 3512 i jak w temacie nie mam prądu tzn. nie ma ładowania, grzania na świecach, kierunków, wskaźnika paliwa a tak to wszystkie światła są i klakson też działa. Zepsuło się podczas montowania wiatraka 12v 1.2A no i zamontowałem, pokręcił się chwile i nagle przestał działać a za tym...
Witam. Mam mały dylemat z podłączenie zasilania tura. Zakupiłem dziś tura 2b wol-met który ma zasilanie pociągnięte z gniazd hydrauliki zewnętrznej. Problem jest tego typu że tur będzie używany głównie na budowie i będzie pracował z przyczepa jednoosiową 5t . Którą zapinał będę na górny zaczep. A na tylny tuz będzie założony balast od tura z 330. Tura...
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Witam, jak w temacie kontrolka nie gaśnie podczas pracy silnika. ładowanie b słabe...powoli idzie do góry 12,5, 12,6 itd...szału nie ma. Niedawno zakupiony ciapek i dopiero go przeglądam. Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Czytałem tutaj jeden post z podobnym problemem i jak rozumiem może być https://obrazki.elektroda.pl/7500134300_...
Witam, jestem mało doświadczony w zakresie elektr... i nie wiem czy właściwie identyfikuję źródło mojego problemu, a mianowicie: chcę naładować akumulatory w ciągniku ursus C330, który całą jesień i zimę przestał w stodole nie używany (2 akumulatory po 165 Ah, 6V, połączone szeregowo). Używam w tym celu prostownika o maksymalnym prądzie ładowania 15A...
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?" https://obrazki.elektroda.pl/2181419700_... https://obrazki.elektroda.pl/5837691000_...
Witam, mam problem z elektryką w ursusie c-385. Padły mi po 7 latach akumulatory miałem 2x 6v 195Ah 900A. Przed wymianą sprawdzałem ładowanie alternatora, które wynosiło 14,4 czyli ok. Poztanowiłem wymianić akumulatory (i tu mnie pokusiło) wstawiłem jeden aku 12v 165Ah 870A próba odpalenia no i porażka, kręci jakby chciał a nie mógł. No ale podpinam...
Czy ta żarówka świeci?
Witam. Tym razem temat to "tutorial". Montujemy skrzynkę bezpieczników BP-1 od MTZ/Pronar/Belarus, jest to skrzynka na bezpieczniki płaskie które w obecnych czasach są wygodniejsze w eksploatacji niż stare bezpieczniki cylindryczne. Skrzynka bezpieczników kosztuje ok. 30 zł. Rozmiary są bardzo zbliżone do polskiej skrzynki 6-zaciskowej, jednakże jest...
Dodano po 9 Sprawdziłem i ze stacyjki daje 10 v i ileś tam jeszcze. Więc ?
Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
Jeżeli przewodem ładowania nazywasz przewód podający prąd wzbudzenia z regulatora napięcia to ma prawo zaiskrzyć, jeżeli natomiast jest to przewód od kontrolki ładowania to nie powinno iskrzyć.
Masz prądnicę czy alternator?.
Przecież to jest proste do sprawdzenia. Ściągasz przewód wzbudzenia z alternatora i zwierasz go do masy. Jeśli żarówka sie zaświeci to wszystko ok z kablami, a masz do naprawy alternator. Dosłownie minuta roboty.
Na 100%nie jesteś pewny że alternator jest 6-cio diodowy ,lepiej to sprawdzić ,co jest bardzo łatwe bez rozbierania alternatora.Jeżeli wówczas okaże się że na wyjściu z konektorem jest około7V (środek gwiazdy).Gdy będzie 12-14V to jest 9-cio diodowy.Wtedy można myśleć czy trzeba zastosować przekaźnik kontrolki ładowania.
Witam forumowiczów! Przepraszam za banalne pytanie, ale co może być przyczyną braku świecenia żarówki od ładowania w ciągniku Ursus 3502? Dodam jeszcze, że sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie są dobre. W momencie przekręcenia kluczyka do pierwszej pozycji tzw zapłonu włącza się tylko żarówka od ciśnienia oleju, a od ładowania się nie włącza...
Wszystko jest ok, po prostu akumulatory naładowane do pełna i alternator nie ma co ładować, regulator rozłącza wzbudzenie i kontrolka się zaświeca, następnie następuje spadek napięcia i alternator od nowa się wzbudza i kontrolka gaśnie. Objawia się to właśnie okresowym miganiem kontrolki, załączenie świateł powoduje obciążenie i wtedy kontrolka nie...
Na forum o tych alternatorach jest wszystko opisane kłania się funkcja szukaj.Pierwsza fotka mówi o prawidłowym podłączeniu zasilania lecz na dolnym prawym zacisku brakuje wzbudzenia z regulatora.Natomiast z twoich pomiarów wynika że masz uszkodzone diody gdyż z lewej strony masz napięcie stałe a tam wychodzą końcówki uzwojeń które to są oddzielone...
Przekaźnik nie jest odpowiedzialny w tym układzie za ładowanie tylko za sygnalizację ładowania. Podejrzewam że poprzedni spalił się bo też "wariował" i nie wytrzymał. Problem albo z alternatorem lub jak kolega podaje regulatora, dla sprawdzenia alternatora odłącz przewody od regulatora i podłącz je do żarówki 12V/45W i zmierz ładowanie zaczynając od...
Dioda blokująca służy do wyeliminowania niepożądanego zjawiska "żarzenia" się kontrolki ładowania przez okres wybiegu silnika po wyłączeniu stacyjki, znanego z dawnych samochodów np. z malucha.
Kupiłem nowy alternator firmy Jubana 72a do ursusa c-360, po założeniu okazała się że nie ładuje. Przeczyszcziłem kabel od wzbudzenia tam na łączeniu gdzie był regulator, załączyłem zwykłą kostką. Odziwo po Przeczyszczeniu i odpaleniu kontrolka zgasła i zaczął ładować ale po dodaniu gazu kontrolka się zaświeciła i ładowanie znikło i po mimo różnych...
Mierzone na akumulatorze czy alternatorze?
Ależ lenistwo :cry: . Proszę, dziesiątki tego wszędzie https://obrazki.elektroda.pl/3789264200_... Kontrolka ładowania włączona pomiedzy zacisk 16 i (-) po zapłonie, bo o ile pamiętam, ten traktor ma + na masie.
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
ursus kontrolka ładowania schemat ładowania ursus napięcie ładowania ursus
onkyo cykanie czujnik temperatury pralki bosch kingston partycja
strojenie elizabeth whirlpool weic3c26f
Bosch SGS3002/13 – jaki programator, numery zamienne, wymiana, regeneracja Brak tylnych świateł postojowych – przednie działają, diagnostyka usterki, żarówki, bezpieczniki