Uszczelniacze zaworów prawidłowo zamontowane?
Jeśli rozbierzesz nie tykając regulacji to zrobisz to sam.
Przestawianie regulatora cisnienia oleju to był błąd. Normalnie to z biegiem zużycia silnika ciśnienie oleju się obniża odwrotna sytuacja oznacza jakąś usterkę i trzeba znaleźć jej przyczynę. Może to być zablokowany zawór ciśnienia, obrócone panewki, zużyty olej.
Czy coś się stanie jeżeli będę jakiś czas jeszcze jeździł z tym olejem? Bardziej garące spaliny, iskry z tłumika bo się sadze wypalają. Zobacz czy ci w silniku nie ubyło oleju. Teraz masz silnik HPI ze scanii. Tam z kolei spaliny lecą do baku i to fabryczne rozwiązanie.
Jak masz korpus podnośnika z c 330 to jak olej może ci iść z osobnego zbiornika na olej? Przecież w podnośniku z c 330 olej był brany ze skrzyni.
Witam. Masz większy szlam w chłodnicy niż ja u siebie w c360 po pęknięciu bloku. Ja u siebie blok skleiłem klejem dwuskładnikowym i następnie zastosowałem dwa proszki uszczelniające do chłodnic. Od tamtej pory cisza ;-) Co do twojego problemu to prawdopodobnie kupiłeś pęknięty blok z mikropęknięciem lub po niefachowym klejeniu. Obejrzyj dokładnie blok,...
Zbiornik czysty? Co z tego, że filtry zmieniałeś 2 miesiące temu? Wykręć teraz i je zmień. Olej w pompie wtryskowej jest?
Takiej metody demontażu nie polecam chociaż na upartego po demontażu wału można. Jeszcze gorzej wygląda sprawa montażu tą metodą. Zamki pierścieni ustawione w jednej linii , nie przesunięte względem siebie o kąt min. 90 stopni.
Olej w pompie wtryskowej masz, zmieniasz?
Nie ma za dużo nagaru na dnie filtra? Wygląda jak by na dnie coś było albo wkład przepuszcza tylko w jednym miejscu i z powietrzem powoli wciąga olej.
Witam. Czy jeśli od tej pompy odkręcam pompkę wstępną to w tym otworze po niej powinno być paliwo czy olej???
Może cieknie po śrubach mocujących kolektor wydechowy. Jeżeli mają wżery to wymień na nowe
Pewnie uszczelka na siłowniku ci poszła i puszcza olej.
Nie za drogi, lepiej kilka razy wymienić przy docieraniu tak co np. 50 mth, potem 100 mth. :D
Olej był lany taki sam jak do silnika więc chyba dobry i był lany stan czyli do tego przetłoczenia. A może robi się jakieś podciśnienie w silniku i dlatego wysysa olej???
Winne mogą być uszczelniacze nie szczęki.Może przepuszczają olej na szczeki i giną hamulce.Ja tak miałem.
Jaki lejesz olej?
Wymień fiitr i olej.
Witam ja bardziej bym obstawił zły olej nie odporny na mrozy
Witam. Przychdzi mi do głowy pewna sytuacje, związana z tym przypadkiem. Proponuję sprawdzić prowadnice zaworowe. Często zdaza się że pękają. Jak myślisz, uporali się z problemem przez 2 lata?
A jakie powinno być minimalne ciśnienie na wolnych obrotach, jeśli mam wymienić olej to jaki najlepszy ?
Witam. Mam problem. W ciągniku ursus c 330 silnik wydmuchuje olej wlewem oleju. Co może być tego przyczyną? Głowica, tłoki i tuleje są nowe. Proszę o pomoc.
Witam, mam problem z wyciekiem oleju z dziurki, która znjaduje sie przy połączeniu skrzyni ,a blokiem silnika. Stało sie to po wymianie oleju w skrzyni ,w której mam nadmiar oleju, czy to normalne że to właśnie tędy wyrzuca olej???
6rara, a olej w pompie sprawdziłeś?
Witam. Mam problem z odpalaniem C-330. Odpalam go zawsze przez odprężnik. Jak odpali to podczas pracy wyrzuca olej przez wlew oleju? Proszę o poradę. Pozdrawiam.
Może głupie pytanie, ale czy masz olej w skrzyni?
Wyjąca pompa stawia opór silnikowi, tj. przy puszczeniu sprzęgła słychać że silnikowi spadają trochę obroty? Czy masz rozdzielacz błotnikowy oryginalny (cieknący) czy przerobiony na nowy? TUR podłączony na sterowanie z rozdzielacza podnośnika (pod siedzeniem)? Podnośnik działa poprawnie? Jaki olej zastosowałeś?
Witam. Otwór A to odpływ oleju z zaworu dociążającego. X to pokrętło dociążania. Otworem B olej wraca do tylnego mostu tzw. przelew. Otworem C olej z pompy płynie do cylindra podnośnika w położeniu dźwigni rozdzielacza na podnoszenie. E to prawdopodobnie otwór z zaworu przeciążeniowego pompy. F- dopływ oleju z pompy. Co do otworu D to nie mam pojęcia....
Tylko nie wiem jak zlać olej z zwolnicy??
olej hipol w zupełności wystarcza
Niektórzy właśnie kombinowali z montażem normalnego Simmerringu w miejsce labiryntu, z tego względu iż rozwiązanie oryginalne jest dość archaiczne i skutkuje wyciekiem oleju/poceniem się. To nie rozwiązanie skutkuje wyciekiem oleju tylko właściciele tych ciągników. Odrzutnik działa dobrze tylko wtedy kiedy jest czysty a nie zabity nagarem z 3 letniego...
Dopóki nie jeździsz po drogach publicznych to olej to środkowym strumieniem.
(najczęściej osiąga tak z 60 st. i dalej już nic) To znak ,że termostat się otwiera za wcześnie, powinien się otwierać się 100°C, a zamykać przy 80 °C, tak mi się wydaje. Czy jesteś pewny ,że ten termostat jest ? Bo jeśli go nie ma to ta żaluzja w zimie niewiele ci da. Żaluzję zakładaj tylko wtedy gdy termostat jest OK. Jeśli silnik jest niedogrzany...
Teraz zauważyłem olej przy odmie i bardziej dmucha. Wcześniej tego nie było. Ktoś podpowie?
Moim zdaniem jest to wina siłownika, chyba będzie ci on przepuszczał olej i opada. nie wiem jaki jest siłownik ale w 60 są uszczelniacze i w 30 też powinny być kup i wymień uszczelniacze. To powinno pomóc.
a czy jest mozliwe wykorzystanie tego położenia do wywrotki tzn aby ominąc zakup rozdzielacza i to położenie wykorzystać tak aby w momencie włączenia zaczynało tłoczyć olej do przyczepy?
Wszystko ok Koledzy mają rację ciapek długo trzymał olej po remoncie. Dzięki wielkie za pomoc.
Witam A filtry paliwa kolega sprawdził. Jaki olej napędowy masz w zbiorniku letni czy zimowy?
Będę robił remont kapitalny silnika w C-330.Zastanawiam się czy mogę w nim zastosować olej Aral Super Traktoral 10W30.Stosowany jest on w fabrycznie nowych Zetorach,jednak taki silnik z C-330 to stara konstrukcja i nie jestem pewny czy taki olej będzie dla tego silnika odpowiedni?
Silnik łapie na dwa gary czy puka na jednym? mogłeś to wywnioskować po kolektorze wydechowym. Najlepiej odpal bez kolektora i patrz który garczek tak dymi. Wykręcić ten wtrysk, wkrec go na przewód cisnieniowy i kręci rozrusznikiem- zobaczysz czy padnie pyli. Biały dym to nie spalony olej napędowy wymieszany z powietrzem. Ja stawiam na kompresje, zaplon....
Ciągnik bez kabiny tylko że zrozumiał bym minimalne ilości lecz tu chodzi o koło 5l wody spuszczonej z olejem. A kiedy ostatnio wymieniałeś olej?
Sprzęgło nie robi się "co ile" tylko jak padnie. Wykazuje objawy zużycia lub zepsucia. Olej wystarczy raz w roku lub książkowo co zdaje się 100mth łącznie z filtrem powietrza a wchodzi 6,2 litra superolu. Olej w sam raz do dziadka. Skrzynia 23l, zwolnica po 1l na każdą, układ kierowniczy 1,5l. Nie wymienia się praktycznie. Tyle co dolewki go odświeżą....
OK:) dzięki ale gdzie się wpiąć aby pobierać olej .Prosił bym o jakieś zdjęcie z zaznaczeniem tego gdzie podpiąć wąż który by prowadził olej do rozdzielacz i wąż który by odprowadzał (powrót").
nie potrzeba - niemniej -olej do wymiany i modlić się czy gdzieś nie pękła tuleja
wystarczy spokojnie, bo c328 ma osobny zbiornik na olej od podnośnika, 330 bierze olej z skrzyni więc było by mało. Do 328 nie pamiętam ile wchodziło, ale coś koło 5l.
Witam wszystkich. Powiedzcie mi jaki podkład na skrzynię biegów, zwolnice, cały kadłub wraz silnikiem. Nawierzchnia to szary mat ale jaki RAL. Może ma ktoś jakiegoś linka do farby szarej do c 330 odpornej na oleje i smary.
seweryn7701 chodzi o ciągnik C-330 czytaj post kolegi szymonella Jest to przypadkowe zdjęcia ciągnika.
Witam, ma problem, po remoncie silnika pali się kontrolka ciśnienia oleju. Z miernika ilości oleju tryska olej.
Problem rozwiązany a dalej bicie piany. Zaraz będzie pytanie czy można pracować bez oleju? Przecież olej nie jest w ciągu mechanicznego przeniesienia mocy.
Kolega Niutat ma rację z tym otworem. A co się dzieje jeśli masz rozgrzany olej i uniesiesz np. przyczepę z ładunkiem, też szybko opada? W miejscu gdzie jest otwór zasilający cylinder hydrauliczny znajduje się mały oring. Jeśli będzie uszkodzony to podnośnik też będzie opadał szczególnie na rozgrzanym oleju.
Tylko ramiona od ciągnika. Jak odkrecam wąż od silownika to tylko leci olej bez ciśnienia.
Daj zewnętrzny rozdzielacz zasilany z instalacji. https://www.google.pl/search?biw=1920&bi...
Dziękuję za odpowiedzi. W najbliższym czasie postaram się zmierzyć ciśnienie manometrem. Z drugiej strony zastanawiam się czy problem nie jest związany z olejem, bowiem objawy pojawiają się gdy temperatura przekroczy te 80 st. Poniżej tej temperatury nic się nie dzieje. Może olej jest za rzadki?
A jak według Ciebie ma się zatrzeć, skoro cały czas tłoczy olej, który ją smaruje.
Tylko coś wam się panowie pomyliło z c 360 bo w c 330 w środku nie ma żadnej rurki tylko do cylindra olej idzie bezpośrednio przez pokrywę i jest tam tylko oring uszczelniający
Witam ma podobny problem w moim 330 m cieknie olej przy korbowodowym czopie koła pasowego w dolnej jego części czy tam jest jakoś uszczelka? Dodano po 13 Witam ma podobny problem w moim 330 m cieknie olej przy korbowodowym czopie koła pasowego w dolnej jego części czy tam jest jakoś uszczelka?
Słabe ciśnienie oleju, nieszczelna pompa, za gesty olej. Musisz po prostu poczekać, aż się rozgrzeje.
Racja, panowie, trochę przesadziłem. Ale wiecie jak to jest przezorności nigdy za wiele. ;) (at)seweryn7701 (at)mn997 dzięki za pomoc. :) Swoją drogą jestem trochę przerażony jakością części zamiennych do naszych starych Ursusów. Jak się dokładniej przypatrzyłem temu filtrowi to widzę, że rzeczywiście robiono dość niedbale. Niektóre spawy są takie...
Stawiam że to ursus C-330- przynajmniej zawsze o niego pytałeś :D Olej najczęściej idzie spod szpilek kolektora wydechowego. Wystarczy je wkręcic w głowicę na uszczelniacz. Ewentualnie jak odkręcisz kolektor to będziesz widział czy czasem nie wali przez prowadnice zaworów. :D
W tym rozdzielaczu przestrzeń w tej kopułce to miejsce gdzie trafia olej zanim wypłynie z rozdzielacza powrotem do zbiornika. Tam absolutnie nie może być ciśnienia, olej z tego miejsca ma swobodnie spływać do zbiornika. Coś masz nie tak podłączone.
Wszystko fajnie a co z żywotnością ? Popracuje 20 lat jak trzydziestka ? Wątpię. A koszt eksploatacji ? 30-tka " chodziła " na wszystkim, w swoim czasie mieszałem nawet do ON olej rzepakowy i szła, a francuzik niestety jest na takie numery za delikatny.
kompresja ok jest wyjście i wejście dla wody pewnie zrobię mały zbiornik a co do oleju to po prostu go zaleje do miski Kolego ja mam tak zalane :) tyle żeby korbowód sie zanurzył tylko daj specjalny olej sprężarkowy
czy ktoś przerabiał ciągnik ursus c 330 na OR? jeżeli tak to jak to zrobić?
To dobrze :) Przyznam ze za bardzo nie wiem ile było we wcześniejszym czasie, ale przed wymianą oleju było trochę większe to ciśnienie. ( Olej wymieniony kilka dni temu).
Nie tylko zwolnicę ,ale i pochwę z prawej strony musisz zdjąć. Przy okazji wymień simering bo jak ruszysz półoś to olej może pójść na szczęki bęben i głupiego robota. Sprawdź stan półosi. A, i z jakiego łożyska mógłbym wyciągnąć tą kulkę (bodajże 5/16 jest potrzebna)? Powinieneś dostać bez problemu w sklepie z częściami.
Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
Kolego dla pewności sprawdź sobie filtr oleju od podnośnika. Skoro po oraniu(ciepły, rzadki olej) podnosi tylko na pełnym gazie- obstawiałbym pompę.
Pierwszy stopień jest w porządku.Tarcza drugiego stopnia obcina się na wałku sprzęgłowym na frezach. Olej się nie leje ani ze skrzyni ani z silnika. Ustawienie w porządku.
chciałbym jeszcze zapytac jaki olej leje sie do pompy wtryskowej bo słyszałem ze powinno sie????
Ten traktorek nie miał fabrycznego wspomagania układu kierowniczego, jeśli posiadasz ta oznacza że: zostało domontowane metodą chałupniczą, zatem nie można Ci odpowiedzieć na to pytanie. Odwiedź jakiegoś mechanika o odszyfrujcie z czego pochodzą dodatkowe elementy, o dopiero jest rozważanie dlaczego nie działa. pomocny link: https://www.tygodnik-rolniczy.pl/article...
Witam serdecznie podłączę się do tematu, mam pytanie czy te dwa oleje na załączonych zdjęciach mogę razem ze sobą zmieszać ?Pytam ponieważ chcę wymienić olej w skrzyni, tam idą 23 litry i mam niecałą 10 tego Jasola i 20 l oleju Hipomax. Obydwa mają identyczne parametry. W prawdzie na żadnym nie jest napisane, że jest do hydrauliki tylko do przekładni....
Nie wiem dlaczego tak to sobie wymyślili, pewnie wynika to z większych dokładności wykonania niż np. naszych Ursusów i dlatego założyli takie uproszczone docieranie. Inna technologia ulepszania żelastwa - u nas do końca królowało chyba utwardzanie przez hartowanie, pomimo istniejących znacznie lepszych metod, ale za to "dewizowych" i co najważniejsze...
Jak jesteś przeświadczony o jego super jakości to po co to pytanie? Ten roczny olej oddaj do recyklingu.
U mojego taty wytrzymał 9800 od nowości do zatarcia sie panewki głównej, tej od koła zamachowego. Przyczyna, pewnie już duży luz bo inne były czerwone, ale gorący i stary olej zrobił swoje. Z chłodnicą oleju jeszcze by pochodził. Moje pytanie do was: jak uruchamiacie taki silnik po remoncie?
Problem rozwiazany, simering na pompie z przodu byl tak jak by wydmuchany i przepuszczal olej i dwa oringi z tylu na deklu.Teraz podnosnik śmiga.
Ciągnik jest z 1983 roku więc po tylu latach miało prawo się zepsuć.. Olej w zwolnicy był.. a łożysko nie pamiętam już które..
ursus c 330 interesuje mnie rowniez schemat montazu instalacji elektrycznej podłaczanie lamp ,oraz zegarów Dodano po 1 dziekuje
wycie tylnego mechanizmu to objaw zuzycia. Nie tylnego mechanizmu ale zwolnic i nie zużycie - za wycie odpowiada ich budowa. Czy nowa czy stara wyć będzie i koniec. Można to odrobinę wyciszyć lejąc bardzo gęsty olej przekładniowy. Co komu pasuje, jak wcześniej zauważono - temat rzeka. Osobiście jeździłem 60, 30, mam 255, z zetorów jeździłem 6340, z...
Źle przyjrzałem się Twojemu rysunkowi. Rzeczywiście ma on mocowanie do tylnego mostu co jest bardzo dobrym wzmocnieniem konstrukcji ciągnika. Mój ma mocowanie jeszcze inne, tzn do tylnego mostu do otworów gdzie jest przykręcona kabina. Podając przykład "złego" ładowacza, mam na myśli choćby ten z aukcji nr 3131782351 - wklej ten numer w pole wyszukiwania...
Witam Panowie zakupiłem ten manometr i ciśnienie w układzie jest od 10.5MPa do 12MPa lecz simering na pompie nadal jest wywalany . Rozkręciłem cały rozdzielacz wyciągłem wszystkie te tulejki tylko nie mogłem wyciągnać tego zaworu bezpieczeństwa .Wyczyściłem te sprężyny poskładałem i zalałem nowy olej i nadal to samo. Proszę jeszcze jakieś porady
Filtr oleju masz koło prawej nogi nad podłogą w tylnym moście zaraz za łączeniem ze skrzynia biegów taka okrągła puszka. Pompa wyje najczęściej pod ciśnieniem. Możliwe że coś masz nie tak i mimo że powinna tylko swobodnie przelewać olej właśnie przez ten filtr to pracuje pod ciśnieniem. Może to być i wina zawalonego filtra. Musisz szukać.
W obu? czy jednej? Czy to jest jednostajne zgrzytanie, czy przerywane. W C360 zwolennice wyją przy jazdzie na piątym biegu. Polecam kabinę z błotnikami . I na gumowych poduszkach.Inaczej błotniki działają jak membrana, szczególnie w C360.W C330 tego niema. Dziwne,ale oba typy mają proste zęby. Sprawdż ,czy małe zębatki na półośkach nie są wypracowane....
Jak w pompie nie było oleju to na 100% coś trzeba wymienić. Na pierwszy strzał pójdzie wałek i łożyska, potem popychacze no i oczywiście uszczelniacz bo przez niego zniknął olej. Żeby fajnie chodziło to luzy w regulatorze należałoby skasować.
HS 17/19 od stara przerabiane na smarowanie własne - nawiercony otwór i na wężyku zamontowany zbiorniczek na olej pełni rolę odpowietrznika i zbiorniczka na wypluwany olej który spływa do sprężarki gdy ta nie pracuje
Do użytku domowego a nawet lekkiego gospodarstwa wystarcza 130 bar REALNEGO. Po 5 dniach żałuję że nie kupiłem wersji TST z bębnem bo tak często jej używam że by się przydał. Umyłem dzisiaj dwa auta, ursusa c-330, schody wejściowe, trochę elewacji, 30m2 kostki i ok 20m2 dachu altanki. Powoli zaczyna mi brakować rzeczy do mycia...... =) Dirt Killer ruszył...
Olej z wodą tworzy emulsję o mlecznej barwie ( mniej , więcej) na bagnecie będziesz widział drobinki wody.
dzięki dzięki, ale ciekaw jestem jaką wydajność ma ta sprężarka od ursusa c 330 jeśli ktoś wie coś o niej prosiłbym o jakieś dane techniczne. z góry dzięki
u mnie już 10 lat chodzą angielskie , ciągnik pracuje na 30 h . ale dbam o wymiany oleju i czysty filter powietrza,w tym roku zaczeło dopiero ubywać troche oleju. olej leje milvus nie robi się tak szybko czarny jak superol .
Tak z ciekawości może mi ktoś odpisze. Jakby nie chciał zapalić i były pierścienie lub tuleje zużyte to chyba powinien brać olej a co za tym idzie kopcić na niebiesko? No chyba że kopcił ale nikt tutaj tego nie napisał.
Uszkodzenie w układzie korbowo-tłokowym. Nie ruszaj pompy i rozrządu. Zdejmij głowicę może urwał się tylko zawór i rozwalił ją. Nieraz urywają się tłoki na pierścieniu zgarniającym. Tuleja też jest prawdopodobnie pęknięta. Wypuść olej z misy olejowej powinien być wymieszany z wodą.
Jak zrobisz test ciśnienia i jak będzie małe to możesz zrobić test olejowy. Przed pomiarem polać cylinder przez otwór po wtryskiwaczu olejem. Olej uszczelni na chwile pierścienie. Jak ciśnienie wzrośnie to znaczy ze pierścienie puszczają, jeśli nie to zawory.
Witam! co do szczelania to trzeba oglądać niestety wszystko po kolei, zabierz się na początek za kosz satelit, sprawdź czy śruby się nie poluzowły, sprawdź sobie łożyska na przekładni głównej a także luz przekładni na owych łożyskach, jeśli będzie to go skasuj nakrętkami przy łożyskach ale trzeba to robić w odpowiedni sposób abyś miał troszke luzu na...
w C-330 nie ma większego problemu z wyciągnięciem tulei cylindrowych (zazwyczaj nie ma problemu bo spotkałem się raz z przypadkiem gdzie tuleja była tak zakamieniona i zapieczona w bloku że popękała i połupała się na kawałki przy wyciąganiu ale to miałem tylko jeden taki przypadek). Zrobić sobie prosty przyrząd : od dołu krążek z grubej blachy z otworem...
Gdyby było ciśnieniowe to , wał korbowy byłby wiercony , by smarować łożysko . Nie wiem jak z korbowodem i jego główka . czy tam też kanał czy na górę rozbryzg. Widziałem gdzieś na forum ( nie pamiętam jakim ) smarowanie pod ciśnieniem wykonane przez twórcę . Estetyki tam nie było ale pewnie działanie tak . Sprężarki np w Ursusach 330 , wcześniej 28...
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
Wczoraj poluzowałem wszystkie śruby rozdzielacza i wszędzie olej cieknie. Próba podniesienia spowodowała że słychać pracującą pompę ale opuścić na dół dalej nie chce tak jak by mechanicznie coś blokowało. Nie robiłem jeszcze nic z filtrem a olej też niestety do wymiany, jeśli jeszcze ktoś ma jakieś sugestie to poproszę :)
Nie spotkałem się z buczeniem tego filtra, zastanawiałem się jak z niego wydostaje się powietrze ponieważ olej olej dopływa i odpływa dołem. Aż z ciekawości rozetnę ten filtr. U nas ciężko dostać filtry z Sędziszowa, chociaż je zamawiam to głównie mamy jakąś chińszczyznę.
Ja np. leje ELfa 10w40 wchodzi 7 l więc tragedii nie ma. Mam taki w silniku Mf-255. Po 110 mth. olej mobil delvac mx 10w40 miał lepsze ciśnienie od tego który jest obecnie. Olej Hipol to zwykle olej o lepkości 80W-90 który jest cholernie gęsty w niskich temperaturach i nie nadaje się do hydrauliki. C-330 chodził od nowości na hipol 15 . Może i gęsty...
Odbiegając lekko od tematu, jeżeli mi cieknie olej, ze zwolnicy tzn. otwór okolice bębna hamulcowego z pod spodu. Czy to znaczy, że simering na ośce, do wymiany, czy simering we zwolnicy ten duży za łożyskiem. :?: wg mnie chyba tutaj kapie olej ze skrzyni czyli simering na ośce. :D Ale, wolę się upewnić.
Siłownik jednostronnego działania ma jedno przyłącze hydrauliczne, natomiast siłownik dwustronnego działania ma dwa przyłącza hydrauliczne. Nic nie pisałeś, że masz rozdzielacz na błotniku. Zrób tak odkręć obie rurki biegnące do rozdzielacza na błotniku. Uruchom na chwile silnik i włącz pompę. Z jednej rurki popłynie olej i to będzie rurka zasilająca....
ursus dawka paliwa ursus kierunkowskazy ursus ursus zwolnica
klejenie drewna płytek niszczy świecę sterownik świec żarowych zrobić
samsung ic401 mikrokomputer cobra1
Wymiana panelu sterującego w piekarniku parowym Bosch Laptop włączony, diody świecą na niebiesko, ekran czarny