Witam, Oto karta prób pompy wtryskowej : http://obrazki.elektroda.pl/7979830700_1...
No jak to gdzie pod styk "15" masz przecież rozpisany pinout stacyjki numerkami.
Zrób tak: http://obrazki.elektroda.pl/9978601700_1... Gdyby przekaźnik załączał się po zapłonie to mocniej napnij sprężynkę w przekaźniku.
Nowe rurki musisz oczywiście sprawdzić przed montażem, czy nie ma jakichś pozostałości po obróbce. Najlepiej wypłukać w ON i dobrze przedmuchać sprężonym powietrzem. PS Kolego (at)hevet2. Rurki powinny być jednakowej długości. Nawet w C-360 - i takie były. Długości przy silniku kompensuje się odpowiednim wygięciem, żeby pasowały. A co ludzie mają pozakładane...
Biododatki do paliwa potrafią tak zaglucić układ...
Regulacja dawki paliwa.
Filcowy pierwszy to jest zgrubny , papierowy drugi dokładny.Tak powinno być w prawidłowej kolejności. :|
Jak dla mnie to trochę dziwne rozwiązanie. Ja pod tym numerem katalogowym widzę element składający się z przejściówek i zwykłego 1/2 calowego zaworu do wody lub do gazu produkcji KFA. Czy takie zawory nadają się do stosowania z paliwami płynnymi? One mogą posiadać uszczelnienia typu EPDM lub NBR, przy biopaliwach należy używać FPM/FKM. Moim zdaniem...
U mnie też tak się robiło, jedynym tego powodem było sprawdzanie stanu paliwa patykiem, którego kawałki zatykały wężyk paliwa.
Witam Przecież to wycięcie służy do wkładania pierścienia , wcale nie trzeba dzielić pierścienia. Serednica otworu to ta mierzona w wycięciu,. Zakładamy zahaczając wycięciem o brzeg otworu i wkładamy prostopadle do otworu w najszerszym miejscu. Przykręcamy przez wcześniej wykonane otwory na śruby , jedną krótszą śrubą przykręcamy pierścień żeby nie...
Na innym forum kiedyś czytałem że ktoś w c360 ma czujnik od merkatora i że bardzo dobrze wskazuje pod warunkiem że ciągnik stoi bo inaczej są za duże wibracje paliwa i wskaźnik lata
Nie mam żadnych iskr z tłumika. Bardziej prawdopodobne jest to że ktoś mi dolał oleju do baku paliwa
Dawka paliwa jest wyliczona przez projektanta silnika ,aby miał on wyliczoną moc i moment obrotowy oraz nie przekraczał norm zadymienia. Proponuję ;zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, ciśnienie i typ końcówek wtrysku(mogą być inne niewłaściwe) oraz kąt wtrysku.
Mam trzy C360 i na te traktory nie narzekam co mogę powiedzieć to nie pala dużo a remont można za grosze zrobić powiem ci ze Ursus C360 zrobisz więcej niż ta trzydziestka i równe zużycie paliwa jest.
Jeśli z takim samym silnikiem i nic grzebane nie było to nie może być różnicy bo to taka sama jednostka napędowa. Ale nikt nie da ręki czy głowy co było robione i co to w życiu przeszło więc najlepiej udać się na stół probierczy i sprawdzić, ustawić
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Czasowe grzanie świec to fajne udogodnienie. Tylko trzeba skombinować przekaźnik czasowy od jakiegoś diesla. Zestaw wskaźników, który podałeś to chyba wszystko co trzeba, choć możesz dać kontrolkę świateł długich i taki bajer z mfa kontrolkę hamulca ręcznego (jeśli go masz). I może jeszcze wskaźnik poziomu paliwa?
Jeżeli podczas pompowania ręczną pompką nie czujesz oporu i tzw. piszczenia to sprawdź zawór przelewowy. Znajduje się on po prawej stronie sekcji wysokiego ciśnienia śruba z podwójną nakrętką za jej pomocą przykręcony jest przewód prowadzący do zbiornika paliwa (powrót).
Witam. Również przyłączam się do Kolegów żeby pompę oddać w odpowiednie ręce i ją ustawić. Ale jak Kolega chce to podpowiem jak to można zrobić. W połowie długości pompy od zewnętrznej strony jest taki mały dekielek bodajrze przykręcony na dwie śruby. Trzeba ten dekielek odkręcić (wyleje się trochę paliwa z pompy). Następnie tak obracać pompą (w tym...
W kraniku jest śrubka z kontrą do regulacji wydatku paliwa, odkręć ją jeden obrót.
Pedalem zwiększasz dawke paliwa.
Myślę ,że to rozwieje twoja wątpliwości, na rysy żadne nie patrz, bo to ci się może nie zgodzić nie wiadomo kto je zrobił. http://obrazki.elektroda.pl/4672688100_1... Czy nie wystarczy ustawić kół zębatych z znakiem "0" względem siebie? Tak to robisz najpierw, potem regulujesz tymi trzema śrubami, do uzyskania odpowiedniego początku...
Pod tymi śrubami są zaworki .Długość trzpienia w pompce jest taka jak w orginale.
Jest dym z komina? Paliwo jest, układ odpowietrzony? Na poluzowanych przewodach wtryskowych paliwo pojawia się podczas kręcenia?
i pamiętaj żeby wcisnąć trochę gazu ponieważ po regeneracji pompy bieg jałowy nie jest ustawiony i może podawać za mało paliwa
cięgna sa dobre osiąga 2000 obr zachmuje sie jak by chciał is szybciej ale niema na czym ( niema paliwa)
i pozostaje pytanie co było remontowane. wiemy ,że coś stuka tylko nie wiemy gdzie. może się nagrzeje i łapie go na tłokach, dużo niewiadomych więc i podpowiedzi słabe ..
Optymalna temperatura ma wpływ na moc więc i na zużycie paliwa, nie mówiąc o zużyciu układu tłokowego.
3 konektory
Był już odpalany czy to pierwszy raz po remoncie? Brak informacji o odpowietrzaniu układu paliwowego po majstrowaniu przy filtrach paliwa.
Człowieku to co pokazujesz na zdjęciu to śruba regulacji dawki paliwa, odpowietrznik Ci zaznaczyłem.
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
dzięki za odpowiedź, pływak podłączyłem dobrze, wiedziałem o tym że jedno rezerwa i umiem to sprawdzić, ten sam pływak mam w zetorze 6340, wiec podłączyłem go i pokazuje dobrze, wskaźnika nie testowałem, ale miałem jakiś stary w domu i na próbę podłączyłem i pokazywał identycznie jak ten z aukcji, czy jest możliwe że występowały w tych traktorach dwie...
Mam mtz-ta który ma zdaje się 4,7 litra i sam mam ochotę założyć mu turbinę. Zrobię to w tym roku na bank. Nie rozumiem twojej kombinacji odnośnie turba z tego czy tamtego. Po co to? Kup sobie TKR 6 ruską nową i tyle bo z tego co wiem oryginał do tego ciągnika jest droższy. Będziesz kombinował jedynie z zamocowaniem ale to turbo właśnie do takiego silnika....
Skoro cieknie w tym miejscu to masz pompę pełną mieszanki oleju i oleju napędowego i od tego zacznij.
Odpowietrzenie zbiornika paliwa drożne?
Jeszcze raz sprawdź wszystkie możliwe połączenia łącznie z uszczelką pod filtrem paliwa. Ewentualnie by wykluczyć pompkę ,podłącz jej zasilanie przewodem elastycznym prosto do zbiornika.
odkręcić dwie śruby od dekielka w środkowej dolnej części pompy po tym, poluzować dwie śruby na 8 wielokątną (obracając silnikiem) w pewnym momencie jest wycięcie a za nim taka blaszka z wycięciem, ta blaszkę przesuwamy ku górze o niewielki skok i mamy zwiększoną dawkę. Skręcamy wszystko odpowietrzamy pompę .
Witam. Czym można skleić blok w C-360 o strony pompy paliwa.
Zobacz, czy nie masz powietrza na odstojniku w pompce zasilającej. Jak jest tam powietrze to poluzuj go delikatnie żeby wyleciało ono, troszkę paliwa też wyleci i zakręć. Pewnie pompujesz, a pompka zasilająca nie ciągnie paliwa. Miałem tak ostatnio u kolegi. :D
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
http://obrazki.elektroda.pl/5153035900_1... taki jest u mnie wskaźnik a ni kolorów ni żadnych oznaczeń http://obrazki.elektroda.pl/6587827600_1...
Za pomocą pompki ręcznej znajdującej sie na pompie paliwa.
Od pompki zasilającej paliwa do filtra paliwa. To samo, idento, kupuj śmiało.
Mam alternator i jest normalnie minus na mase .to mam przełożyć co jest plus na zegarze do dac od wakaznika ? Dodano po 1 Zegar i plywak jest od ursusa c385
Odpal i daj pełny gaz, gdy zacznie spadać z obrotów zacznij pompować paliwo ręczną pompką. Zobaczysz czy ręczne podawanie paliwa ma wpływ na pracę silnika. Możliwe że padła pompa zasilająca.
Pompę masz przykręcona śrubami z możliwością regulacji, czyli możesz ją przekręcać o pewien kąt. Tak więc popuść te śruby mocujące i przekręć pompę w kierunku bloku o niewielki kat , w ten sposób przyspieszysz początek wtrysku paliwa.
czyli na środek zasilanie?
Witam, w jednym i w drugim przypadku zalecał bym też ustawienie(sprawdzenie) kąta wtrysku paliwa.
Sprawdzałeś filtr paliwa ?
Przeciek na wałku pompy. Profilaktycznie wymienić uszczelniacz. A nie ma w niej paliwa?
Sprawdź ciśnienie na wtryskiwaczach. Może być za małe ciśnienie paliwa.
Czy częste wypalanie uszczelki pod głowicą czyli przedmuchy do chłodnicy może być spowodowane dużą dawka paliwa w ursus c-360 ?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Przedmuchaj wszystkie śruby drążone, węże, kranik. załóż najwyżej wężyk igielitowy na powrót do baku i zobaczysz czy leci nim czyste paliwo bez powietrza lob włóż go w osobnym zbiorniczku do paliwa ładnie będzie widać.
Śruby i te rurki czerwone to są z ursusa c330 ( przewód zasilający pomiędzy pompką a filtrami paliwa, cena około 8zł ) oraz "śruby" do nich ( gwint 14x1,5 ) , są także końcówki na węże do tych śrub przelotowych.
Jak by kompresja uciekała przez wtryskiwacz to by było słychać charakterystyczne cykanie. Gwint nie jest na wylot, więc kompresja nie powinna uciekać, chyba,że wtrysk był kiepsko dokręcony. Zostało Ci nagwintować dziurę na M10, i kupieniu gwintu, z jednej strony M8, a z drugiej M10, lub pogłębić otwór w kołnierzu. Albo zastosować redukcję. Podaję linka:...
W jakich czasach ja żyję, w internecie jest wszystko, a oni nie wiedzą jak zdjąć zbiornik. Wystarczyło wklepać w google Ursus c360 zbiornik paliwa i widać jak byk 4 śruby od spodu. Po demontażu wylać co jest w środku. Jak to tylko syf z paliwa, to płukać. Jak rdza, to zbiornik nie kosztuje majątku u jest łatwo dostępny.
Witam. Jeżeli nie podaje paliwa na przewody wysokiego ciśnienia sprawdź czy nie zacięła się listwa sterująca sekcjami. W tym celu odkręć pokrywę pompy i ruszając dźwignią gazu, sprawdż czy listwa przesuwa się z jednego skrajnego położenia w drugie, jeżeli nie spróbuj delikatnie przesunąć ją palcem.
Skoro paliwo leci to znaczy ze kranik jest drożny.Opaski i sam przewod gumowy wymieniany. Dziś czyściłem korek wlewowy paliwa nie przysniosło to zmian. Otwór korka wlewu jest drożny
Zastanawiam się czy te świece umieszczone w kolektorze blisko każdej z głowic miałyby sens? Wszystko zależało by od sposobu ich montażu, żeby nie ograniczyć przepływu powietrza (mniejsze napełnienie cylindrów), może wzrosnąć zużycie paliwa.
Tak 1-2 stopnie kątowe obrotu wału korbowego silnika( pompa wtryskowa kręci się o połowę wolniej. Na jeden obrót wału 360° przypada ½ obrotu pompy wtryskowej. Korekta o 1° ma diametralne znaczenie dla elastyczności silnika, jego mocy oraz zużycia paliwa.
może zacznij od filtrów paliwa
Efekt będzie dokładnie odwrotny od zamierzonego. Co Ci po większej pojemności skokowej skoro głowica poda za mało powietrza a wtryski za mało paliwa.
A jak zapala dobrze? Możliwe ze wtryskiwacze leją lub za duża dawka paliwa jest ustawiona.
Mogły skorodować metalowe szklanki filtrów, metalowe pokrywki na wkładach, praktycznie wszystko w nich po tylu latach prawdopodobnie się rozleciało. Odkręć i zobacz, nie ukrywam że od tego powinieneś zacząć.
Wszystkie poza wskaźnikiem paliwa możesz dopasować dowolnie, będą wskazywały poprawnie. Mogą to być np. wskaźniki z ciężkiej serii Ursusa. Co do wskaźnika paliwa musisz dopasować taki, aby sonda montowany w baku miała odpowiednią długość.
Trzeba najpierw sprawdzić filtr paliwa a nie pompę.
Odpowietrz układ. Z przewodów do wtrysków przy pompowaniu ręczną pompka nigdy nie miało prawa tryskać paliwo.
Sprawdz może to tylko zaworki.Są tam dwa u mnie przy jednym była pęknieta sprężynka.Kupisz w sklepie z częsciami do mercedesa.
Witam Problem polega na tym iż po odpaleniu traktor wkręca sie na naprawdę duże obroty, jedynym sposobem na zatrzymanie silnika to odcięcie mu paliwa. Ursus stał około 2 lata, przez ten czas nie był odpalany. Stał z uszkodzonymi uszczelkami głowicy, po naprawie i próbie odpalenia dzieje sie tak jak opisane wyżej.
wcześniej pompką ręczną pompowałem i wyleciała ropa z pompki i chodziła luźno Wyleciała ropa i jest jej brak - pompka nie może chodzić luźno. Pompując masz wytworzyć ciśnienie w pompie wtryskowej. Dolej paliwa do zbiornika.
Kąt wtrysku do ustawienia
Kompresją to może dmuchac. Jak się ropa nie spala to powinien wydobywac się niebieski dym!! Jak go nie ma to i nie ma paliwa na tym garze.
Nie wiem czy bedzie pasowac , ale chcialbym sie zapytac czy sprawdziles dlaczego silnik nie ma wystarczajacych obrotow i mocy , tzn koncowki wtryskow i ich cisnienie otwarcia , cisnienie na poszczegolnych sekcjach pompy i dawke paliwa ?
Witam mam pytanie czy to normalne ze gniazda w ktorych siedzą wtryskiwacze po ich wyjęciu gniazda są mokre od ropy paliwa. Moze nie ma tam litrow paliwa lecz są mokre czy jest to normalne zjawisko? Mowa tu o ursusie c 360 dodam ze wtryskiwacze regenerowane koncówki nowe. Proszę o pomoc.
A jak się liczy kolejność cylindrów ? Zaczynamy od zbiornika paliwa czy wentylatora ?
Nie jesteś pierwszy który po remoncie spodziewał się szalonego przyrostu mocy. Kiedy był robiony remont, czy silnik njest porzadnie ustawiony, czy reszta nie podlegajaca remontowi jest sprawdzona? Filtry, zasilanie paliwa. Możliwe że przed remontem ciągnik nie miał takiej straty mocy jak by sie wydawało.
Niemożliwe,chyba że uszkodzona pompa paliwa,lub brudne filtry.
Kolega ma problem z dojściem do okienka koła zamachowego a nie brakiem znaków. Jeśli chodzi o sam ruch tłoka w GMP i jego pomiar wiarygodny (bo wtryskiwacz jest pod katem) To wystarczy dać pierwszy tłok w GMP, zdjąć zamek i sprężyny zaworowe jednego z zaworów na tym cylindrze, oprzeć go o tłok i jego skokiem się sugerować bo on porusza się pionowo do...
załóż sobie elektryczną pompkę paliwa przed pompą wtryskową podłącz po zapłonie i będziesz miał spokój, samo się będzie odpowietrzało https://allegro.pl/oferta/elektryczna-pr...
Nie rozumiem do końca panskiej odpowiedzi . Wymieniałem Pompe wtryskową ( Paliwa ) w ursusie c360 . I motyw jest taki że kiedyś tam obiło mi się o uszy że można wymienić w niej olej to jak Pompa po regeneracji to napewno w niej tego oleju nie ma I pytanie takie czy to prawda Z tym jak tak to Gdzie się go tam wlewa I jaki no I ile tam o
Wtedy na pewno miał by problem odpalić po dłuższym postoju. Druga sprawa koledze czasem walnie z dymu czyli jak by raczej za dużo było paliwa lub za mało powietrza. Samo zapowietrzanie łatwo sprawdzić wystarczy założyć igelitowy wężyk pomiędzy pompą wtryskową a filtrem paliwa.
Kolego Grzeniuw kąt 5-6 st. zgadza się na wszystkich cylindrach. Znaki na kole gmp sprawdzałem czujnikiem zegarowym na tłok ok. kąt 24 st. kątomierzem na wale i ok. Mam podejrzenie że da 2 cyl jest grubsza uszczelka pod głowicą. Nie pali dobrze paliwa ewentualnie wtrysk, głowica.
a więc: dym z komina pojawia się na chwilkę, potem już nic nie ma. Przy kręceniu silnikiem nie leci paliwo z przewodów. Dźwignia wyłączania pompy(paliwa)chodzi normalnie.
Zapomniałem dodać że ursus nim wejdzie na obroty przy pierwszym odpalaniu 2 3 sekundy chodzi tak jak by gazu nie było. Dodano po 1 Odpaliłem 60 na troszkę mniej niż na pół gazu i jest napewno lepiej. Więc pompę mam dać fachowców i ma dawkę paliwa rozruchową zmniejszyć?
Kiedy robiłeś remont? Jak z ciśnieniem oleju. Mogło obrócić panewkę na wale. Nic dziwnego że bez paliwa nie stuka.
Witam, Jeżeli w pompie będzie ubywał olej to dla świętego spokoju oddałabym pompę do sprawdzenia i ewentualnej naprawy. Gdzieś ten olej musiał się podziać, pompka ręczna pracuje poprawnie, co do czyszczenia zbiornika paliwa to nie wiem czy dokładnie oczyścisz zbiornik myjką jeżeli jest dzielony i posiada komory, lepiej użyć chemii np. dodatków czyszczących...
Kluczowa kwestia to dobór turbosprężarki. [url=http://www.czas.cz/?PageId=201&Rada... pasuje idealnie. Samochodowe tez można wykorzystać ale trzeba budować hybrydę najczęściej. W kwestii pompy wtryskowej można zwiększyć dawkę paliwa (ale i bez będzie czuć że silnik ożył) i należy opóźnić kąt wyprzedzenia wtrysku. Zużycie paliwa naturalnie zmniejszy...
Kolego myslę że twój pierwszy post można było skrócić do 3 zdań, nie widzę sensu opisywania stanu prawno-majątkowego ciągnika czy jego aktualnych/poprzednich właścicieli. Odpowietrzenie tego silnika jest banalne, wystarczy pompować pompką i popuścić najpierw śrubke na klucz 8 na głowicy a następnie na kopułce. Po odpowietrzeniu ciągnik odpala a jeśli...
Pompa zasilająca ma za zadanie napełniać paliwem pompę wtryskową. wystarczy poluzować odpowietrznik na pompie wtryskowej i pompować ręczną dźwignią do wypływu paliwa. Jeżeli leci to membrana jest w porządku. następnie kręcąc rozrusznikiem, jeżeli leci z odpowietrznika paliwo to mamy info że krzywka na wałku i popychacz również są ok. Jeżeli ciągnik...
Mi jeszcze mechanik mowił ze zaworek w tej pompce paliwa moze nie trzymac tego cisnienia...
Regulacja ta służy do ustawiania kąta wtrysku paliwa. Na początek ustaw pompę na środku , odpal silnik i obserwuj jak pracuje. Gdy będzie pracował zbyt twardo (metalicznie) to jest za wczesny wtrysk paliwa i wtedy odsuń pompę od silnika. Gdy praca będzie zbyt "miękka" i będzie biały dym to masz za późny wtrysk paliwa . Wtedy pompę przekręć w stronę...
Kuleje pompa wtryskowa, do regeneracji. Nie ma się co rozdrabniać pompa czy regulator obrotów, na stole sprawdzą i wymienią wszystko co trzeba. Jak robić to raz a dobrze, przy okazji zabierz ze sobą wtryski do sprawdzenia. Gdyby była wina filtrów,zatkanych przewodów to nie wchodził by na wysokie obroty z braku odpowiedniej ilości paliwa.
Do sprawdzenia pompka zasilająca.
Paliwo z olejem w stosunku 30:1. Tu masz trochę ciekawych rzeczy o tym "ciągniku" [url=http://www.ciagnik-dzik.ct8.pl/pomo...
Witam. Pytanie laika. Bo silniki gdy tłok jest w górnym położeniu wytryskują paliwo, i świeca zapłonowa daje iskrę co powoduje zapalenie się paliwa nie? A w ursusach nie ma świec zapłonowych i jak tam dochodzi do zapłonu? Jakoś tak sobie o tym pomyślałem i szczerze to nie wiem
Zwykły manometr wystarczy + dopasowana przejściówka ,zapytaj w Agromie, a kontrolka gaśnie już przy 0,5 atm. jeżeli współpracuje z czujnikiem, co do dymu ,to problem może być na wtryskach,pompie,tylko te stuki... Dodano po 3 Wykręć wtryski i pompę do sprawdzenia ciśnienia i dawki paliwa.
Jeśli cały czas to nie, objawy dymienia na czarno, takie obfitsze występują raczej kiedy silnik jest obciążony i nie spala całego wtryśniętego do cylindra paliwa. A co do pracy jak C-330 to jedyne co może zmienić prace silnika to moment podania/lub nie paliwa do cylindrów.
Przypchane na śrubie drążonej, nieszczelności przed pompą. To też może wpłynąć na niedobór paliwa. Choć to koocenie jest dziwne.
ursus dawka paliwa ursus ursus pompa paliwa ursus pompka paliwa
zablokowany telefon samsung toyota avensis odpalać oleju skrzyni biegów voyager
Kod błędu H 14 w aparacie Astar - głowica Jak zresetować pralkę Beko AA Volumax 5?