Witam, tu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz opisane dokładnie jak sie ustawia rozrząd. Wystarczy poszukac:)
Oznacza to raczej nagar na bloku, krawędzi. W "rozklepanie" szklanki osobiście wątpię, bo jest zbyt twardy materiał, może się wytrzeć na powierzchni pracy z wałkiem rozrządu.
Jeśli dobrze pamiętam to tłoki powinny być symetryczne - obojętne jak będą założone, jedynie korbowody trzeba montować zamkami w stronę wałka rozrządu.
Jakaś podpowiedź pomoc?
Od strony silnika olej nie może cieknąć na sprzęgło co najwyżej na koło zamachowe po zewnątrz, jeśli tarcze są mokre należy wymienić zimmering tulejkę i oringi od strony skrzyni.
Trzeba obrócić 2x.
posiadam zdjęcie na którym jest pokazane od a do z jak koła mają być ułożone koła w c 360 sprawdzone działa http://obrazki.elektroda.net/61_12673429...
Skąd pewność, że to wina wałka rozrządu, skoro wymieniane były też inne rzeczy? Koła rozrządu zostały stare w komplecie, nic nie przestawione? Wałek należało sprawdzić porównując ze starym, teraz nie wiadomo co kupisz - jak jakiś chiński badziew to wszystko jest możliwe. Teraz wszystko należy sprawdzać, niestety.
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Tez miałem kiedyś taki problem przy 4011 problemem były koła rozrządu a dokładniej ich mizerne wykonanie.
Zakładając ,że te cechy są fabryczne nie "drukowane" prze kogoś złożone poprawnie.
A znaki na kołach rozrządu schodzą się?
Obudowe rozrządu .
Nowa pompa może być wadliwa, jak wymieniałeś zawór to mogłeś sprawdzić luz osiowy zębatek w pompie, co ma znaczący wpływ na ciśnienie przy rozgrzanym silniku, lub jeżeli jesteś pewien panewek na wale to pozostaje łożyskowanie wałka rozrządu.
Jeśli chodzi Ci o sprężarkę z Ursusa C360 to on ma napęd z rozrządu...
ustaw zapłon. Znajdziesz instrukcje w googlach w pdfie.
Tylko popraw ustawienie rozrządu i będzie dobrze.Miałem taki problem,źle ustawiony wał względem wałka rozrządu o jeden ząb do przodu.
U mnie panewki główne są w stronę wałka rozrządu.
Witam Ma bardzo duży luz w bloku rozrządu koka pośredniego w ciągniku ursus c-360.Czy da się coś z tym zrobić?
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Brzmi trochę ( chód odsłuchane z telefonu w halasie) jak 3p który po osiowaniu bloku miał zbyt ciasno spasowane koła rozrządu. Podobnie brzmiało też w 3p jak pękło z jednej strony mocowanie pompy oleju i źle sie zazębiały koła. Tu że dźwięk sie występuje bardziej w różnych chwilach, to może koło pośrednie napędzające rozrząd ma uszkodzone zęby, albo...
Jeśli po remoncie to ciekaw jestem czy dobrze ma rozrząd ustawiony 😉
Od rozrządu
Zobacz czy przeciw wagi nie są luźne, czy sworznie w korbowodach nie mają luzu. A jak wszystko jest dobrze to zostaje układ paliwowy, końcówki wtrysków, ustaw zapłoni rozrząd.
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
Ok niech Ci będzie. Poszukaj na internecie książki pt. "Podręcznik traktorzysty" tam masz podany wykres faz rozrządu. Ale szybciej było by znaleźć oryginalne znaki na kołach zębatych. Na pewno różnią się one od tych co są nacinane podczas rozbiórki. Na kole pośrednim masz do znalezienia jedna kropkę którą ustawiasz na koło wału korbowego, a później...
Witam. Silnik jak w temacie. W którą stronę wychodzi z bloku czop na którym osadzone jest koło pośrednie rozrządu?
Witam. Pewnie że ma wpływ, do tego może uszkodzić sam wał i przednią pokrywę rozrządu.
droga by była taka przeróbka głowic na większe zawory?
Od rozrządu 1 wydechowy, następne 2 ssące i 4 wydechowy. Czy to takie trudne?
Niestety nie.
A kół rozrządu nie wymieniałeś czasem??
Witam Potrzebuje schematu budowy silnika gdyż rozebrałem taki i nie wiem w którą strone idzie wykorbienie korbowodów(zamki panewek idą w strone pompy wtryskowej czy w strone rozrządu)
Na chomiku habza.m poszukaj schematu ale w tym silniku jest to smarowanie rozbryzgowe rozrządu.
A podkładki dystansowe pod pompę dałeś ?? Jak ich nie masz to może delikatnie wyc ;p
złe koło wałka rozrządu
Rozgrzanie silnika-oleju zmienia coś? Ja bym zajrzał do rozrządu.
A może ktoś na rozrządzie źle ustawił koła?
Koła rozrządu?
ok też sprawdze
Dziękuję za podpowiedź, jutro biorę się za temat. Olej nie jest specjalnie spieniony. Wspomaganie dokupione, zasilane z rozrządu.
nie ponieważ regulacja obudową daje pare milimetrów a mi brakuje ze 2-3 cm muszę jeszcze próbować chyba na rozrządzie ale to dopiero zimą, śliczne dzięki wszystkim
Olej był kupiony superol luzem dlatego nie wiem jakie miał oznaczenie, ale mnie chodzi o to czy nie za duża jest różnica ciśnienia między zimnym silnikiem a nagrzanym bo wynosi prawie 3 atm. Na zimnym jest 4 atm. a jak się zagrzeje to spada do 1atm. prosiłbym o podanie mi odpowiedniego oleju. Jeżeli chodzi o silnik to nie tak dawno miał robiony szlif...
Należy odkręcić napęd od obudowy silnika i ręcznie pokręcić wałkiem. Napęd, razem z linką, powinien pracować płynnie, bez zacięć. Jeżeli są jakieś zacięcia, to należy sprawdzić ułożenie linki i ew. samą przekładnię kątową napędu. Przyczyną nieprawidłowego działania może być również złe zazębienie napędu linki z wałkiem rozrządu.
rozrząd był zakładany nowy i wszystko z nim związane nie ma luzy żadnego i nie było rozrząd był marki ursus orginał warynski nawet te koła zbyt ciasno spasowane były więc raczej nie ma tu winy kat wtrysku też idzie ustawić i nie ma problemu a jak by był źle złozony to kąta też by sie nie ustawiło z tego co wiem hmm. Tak? I gdzie miałeś wybite cechy?...
Nie da się prościej niż w pierwszym poście. Jeszcze można patrzeć na klin na wale musi być u góry wtedy jest pierwszy tłok w gmp. Kolejność liczy się od rozrządu zawsze
Jeśli zawory ok to tylko zostaje coś na górze. Choć jeśli to po remoncie się pojawiło to bym jeszcze raz sprawdził koła rozrządu
były wymienione całe zestawy naprawcze czyli tuleja tłok pierścienie, po regeneracji głowice, tulejowane korbowody wtryskiwacze nowe, wymienione koła rozrządu.
Na to wychodzi, już na rozrządzie widać że w silniku kako
A nie było różnicy między ursusem c328 i c330 w znakach na rozrządzie i kole zamoachowym. Jak jest zrobiony jakiś mix to znaki nie będą w złych miejscach i przy istawieniu kąta wtrysku będzie problem?
Nierówno pracuje podejrzewam ze chodzi o falowanie obrotów, co do czarnego dymu warto sprawdzić czystość filtru powietrza i sprawdzić ustawienie wtrysku na tzw "mijanke" nie musisz wtedy korzystać ze znaków na kołach zębatych rozrządu.
Już sobie z tym poradzilem (ciągnik chodzi jak zzegarek :)), wiem ze kołoposrednie jest na łożysku tylko że ono nie było ściągnięte i rozrząd sie zgadza a pompa się przestawiła, i jak to jest możliwe?? dziękuje za pomoc
Witam wszystkich mam pytanie odnosnie ursusa c 360 czy ktos jezdzi na walku rozrzadu od zetora 7211 bo podobno jest to mozliwe i co trzeba przerobic.walek zetorowski ma niby bardziej owalne krzywki .
Lub pomyłka przy składaniu rozrządu. Jeśli były wymieniane koła zębate w rozrządzie na nowe, to zdarza się, że znaki nie zgrywają się.
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Dzięki panowie za dobre rady. Jak wezmę wypłatę, biorę się za składanie i porządne malowanie ciągnika. Muszę jeszcze zajrzeć do podnośnika, bo zbyt wolno podnosi. Dopiero na samym końcu podnośnik podnosi trochę szybciej. Czy to może być wina rozdzielacza? Po zgaszeniu ciągnika podnośnik z obciążeniem opadnie dopiero po kilku godzinach. Czyto talerzówka...
Jeśli sam rozrząd masz dobrze złożony to nie ważne w jakim momencie będziesz montował pompę wtryskową zawsze wyjdzie tak samo. Tego po prostu nie da się zepsuć. Jakie 16 obrotów/ czy ty wiesz jak działa silnik czterosuwowy? Na każde dwa obroty wału korbowego przypada jeden obrót wałka rozrządu i jeden obrót wałka pompy wtryskowej. Na 16 obrotów wału...
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Dokładnie chodzi o tuleje blokady mechanizmu i wynika z tego że wszystko jest dobrze ale blokuje się włącznik blokady a przy zakładaniu było dobrze. A jak bezproblemowo zdjąć koło bo mam wszystkie śruby odkręcone zastosowany wd-40 i nic. Waliłem w to młotem i nie rusza nic.
Pompowaliście pompką ręczną? Słychać jak wtryskiwacze "dzwonią"? Rozrząd nie przestawiony?
Witam wszystkich ! Mam problem przy zakładaniu wspomagania hydraulicznego. Mianowice w całym zestawie kupionym w sklepie, znajduje sie wałek ktory ma przechodzic przez spręzarke do pompy paliwowej. Czy wałek ktory znajduje sie w tym miejscu w obecnej chwili nie jest taki sam jak ten nowy ktory dostalem w zestawie ? Koncówka na ktorej jest kolo zebate...
pompa nie jest od zetora tylko typowa od c 360 taka sama ale no jest problem z nią słyszałem ze to sprzęgiełko trzeba wymienić na takie z 6 zębami i wtedy sie da ustawić bo orginalne jest chyba na 7 zębów tak? jeszcze nie rozbierałęm więc pytam. Wymienie na sprzęgiełko z 6 zębami czy tam 6,5 i wtedy załoze i zobacze czy da się ustawić zapłon jeśli tak...
O zapłonie i rozrządzie napisałem trochę wyżej.Proszę czytać uważniej :|
Bo nie ustawiasz na zero, a na bolec w kole zamachowym. Zero na kole rozrządu to GMP.
Na dwóch innych pąpach to samo. A przed remontem palił normalnie . Rozrząd mógł się przestawić?
Z ustawieniem pompy na wycięty ząbek w sprzęgięłku różnie to może wyjść. Jeśli jesteś pewny ,że rozrząd ustawiłeś dobrze to proponował bym ci albo kupić nowe sprzęgiełko albo zaspawać ten wycięty ząbek wtedy będziesz pewny ,że założyłeś pompę prawidłowo.
Witam, Chciałbym dołożyć osobna hydraulikę z rozrządu w ciagniku mf 255/ ursus 3512, pompa do układu wspomagania 4.5l czy jest w stanie obsłużyć siłownik? Chce aby obsłużyła kosiarke rotacyjna, przyczepy oraz prase. Dokładał ktoś taka pompe tylko do hydrauliki zewnętrznej?
Oczywiście że warto,( ostrówek, C362) gotowe zestawy raczej drogie, najtaniej orbitrol z wózka widłowego, pompa oleju na pasek,osobiście wole z napędu rozrządu ale droższa sprawa.
Warto sprawdzić dynamiczny początek tłoczenia - podczas pracy silnika. Rozrząd prawidłowo jest ustawiony?
Remont już zrobiony. Wszystko jest okej, oprócz jednej rzeczy. Otóż na wolnych obrotach przestaje chyba chodzić na jeden cylinder. Okropnie klapocze. Po nieznacznym zwiększeniu obrotów wszystko się normuje, chodzi normalnie. co może być przyczyną, pompa wtryskowa, wtryski? może zapłon żle ustawiony? Albo na rozrządzie przestawione, co?
Pomiar ciśnienia sprężania dużo powie. Jeśli z tym będzie oki, to pompa wtryskowa na stół. Przedmuchy ma duże? Oleju, jak rozumiem, nie ubywa? Możliwe też, że coś na rozrządzie się przestawiło, raczej od napędu pompy, bo na wałku rozrządu raczej doprowadziłoby od kolizji.
Witam.Mam problemik z moim c 360.Dymi siwym dymem, jest słabszy nie ubywa oleju ani płynu chłodniczego wtryski były sprawdzane są w porządku.Gdy się rozgrzeje dymi trochę mniej a gdy ma ciężko to dymi siwym dymem i jest jakby przymulony czy może to być wina źle ustawionego rozrządu czy może sprawdzić pompę.
przestawiło koło zębate od pompy Chyba że na klinie bo na rozrządzie to raczej niemożliwe.
http://m.youtube.com/watch?v=wZ_e03JOi-Q witam, w moim c360 został założony nowy silnik prze ze mnie składany, problem w tym że z silnika wydobywa się straszne dzwonienie,patrz film,wymieniłem juz komplet kół rozrządu z nowego na kolejny od jednego producenta, łożyska i walki,oski są nowe,czasami słychać tez chwilowe jakby zezenie,bardzo mnie to niepokoi,silnik...
Witam Poszukuję informacji na temat siły z jaką powinno się dokręcić -koło wałka rozrządu - koło sprężarki/pompy - koło pasowe wału Do demontażu używałem klucza pneumatycznego więc jakoś poszło Hasło ''do oporu z czuciem'' mało mi mówi
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Witam, sprawdź czy zawory nie są podparte i czy rozrząd jest ustawiony na znakach. Pozdr.
Rozumiem ze czeka mnie kapitalka tej spreżarki , możecie mi podpowiedzieć czy trzeba rozbierać rozrząd by sie tam dostac
Dalej utrzymuje swoje zdanie, że wina leży po stronie układu paliwowego, a najpewniej w pompie wtryskowej. Skoro po kilkunastogodzinnym przestoju występuje problem z odpaleniem to mogą być winne chociażby zawory zwrotne w pompie wtryskowej. Wskazuje na to sposób odpalania, a mianowicie długie kręcenie po przestoju i początkowy brak reakcji na gaz. Jestem...
Wałek rozrządu nie był brany pod uwagę,myślicie że może to być przyczyna
Jeśli byście czytali uważnie to doczytali byście się tego iż po regeneracji pompy i wtrysków to zostało zaobserwowane a nie możliwe jest aby tym przestawić rozrząd pozatym ustawiałem koledze rozrząd w ursusie 912 ja w swojej c360 również ustawiałem jak i zawory i nigdy problemu nie było a ten najprostszy w świecie silnik stwarza takie problemy więc...
Dziękuję. Właśnie o to mi chodziło. Ale brakuje mi jeszcze pokryw rozrządu, wałka rozrządu i pompy wytryskowej (jest sam schemat ale bez opisu).
winą może być źle zregenerowana pompa, ale to nie tylko ona na pewno jest ona źle ustawiona ( jest zły kąt wtrysku mieszanki ) jest ona za wczesny lub za późny. Za pewno wierz ze pompa jest przymocowana ruchomo należy popuścić śruby ja mocują i przy odpalonym silniku i wysokich obrotach odchylać ją lub dochylać do silnika i jednocześnie obserwować dym...
Za kołem zamachowym sprawdż zaślepkę wałka rozrządu i korek zaślepiający kanał olejowy.
Witam. Już temat został rozwiązany, zębatka na wałku pomiędzy pompą wtryskową i kołem zębatym na rozrządzie, przeskoczyła o parę ząbków, względem klina. Pozdrawiam. Marcin
Witam .Bardziej stawiam na brak osiowości bloku ,ten silnik ma ponad 50 lat i po tylu latach pasowało by nu zrobić osiowanie i zamontować panewki grupy R oraz osadzić wałek rozrządu i wałek koła pośredniego ,A tak na marginesie to czy wyczyściłeś wał z osadów w komorach pod korkami technologicznymi ,tam jest ogromna warstwa syfu który przy pierwszym...
Odpala bez problemu? Wgl jest dotarty? Ma moc? Jak dla mnie rozrząd i pompa jeszcze raz do sprawdzenia.
Może miałby, może nie miałby. Można sobie gdybać, bez zweryfikowania całości. Skoro się słabo "wkręca" i kopci, to zainteresuj się kątem wtrysku i wtryskiwaczami. Rozrząd dokładnie złożony, bez możliwości potknięcia?
Ustaw według kolejności zapłonu , czyli 1,2,3 . Zaczynasz od strony rozrządu i po kolei jak kolega wyżej Ci radzi . Na zimnym silniku luz zaworowy dla wszystkich 0,3 mm . :|
wie ktoś ile tych zębów powinno być od klina na tym sprzęgiełku? orginalnie? 6 zębów czy więcej? Dodano po 2 Przełożyłem pompę do drugiego ciągnika i co odpalił od strzała na ten pompie czyli pompa jest okej super problem tkwi w ciagniki czyli z rozrządem coś i tyle w temacie jest źle rozrząd prawdopodobnie chociaż tyle wiem co jest grane będę działał...
Ursus C-360 ciężko pali jak zimny, na ciepłym na dotyk. Przed remontem palił normalnie i chodził lepiej. Czy źle ustawiony rozrząd kopci na niebiesko, na wolnych obrotach, na wysokich nie? Nowe wtryski, pompa po regenaracji. Proszę o pomoc.
Dzięki :) Ciekawostka: W ciągniku ursus c360 luz osiowy jest 0.1 - 0.3 mm :) niezłe jaja co? Ale to inna konstrukcja z rozrządem i dlatego! Wiem, że ględzę gorzej jak baba w ciąży, ale 3 wady fabryczne, "zaopatrzenie" i "fachowość" i dostępność mechaników/mechanika bardzo ograniczyła mój optymizm... Sorrrrrrrrry już nie będę :)
No ale ewentualnego winowajcę masz. Nie przejmuj się samemu silnikowi nic się nie stanie. 60-ce i tak postawili wysokie wymagania na minimalne ciśnienie na wolnych obrotach. Dla przykładu mtz ma na wolnych 0,8 a na nominalnych i 3 do 4 w zależności od rocznika na maksymalnych. Wały się w nich nie urywają a sam silnik robi z powodzeniem przebieg raz...
Witam. Mam taki problem, że nie wiem jak wymienić korbowód sprężarki w c-360. Jak w ogóle się do tej sprężarki dobrać, czy od pompy wtryskowej czy ściągać pokrywę rozrządu? Proszę o szybką odpowiedź
Pytanie podstawowe , czy ustawiłeś dobrze koła rozrządu na znakach ?? A co z luzami zaworowymi na klawiaturze ?? :|
Pamiętaj ze wymieniając zużyte koło zębate wymienia sie je parami analogiczny przypadek jak byś wymienił łańcuch rozrządu zostawiając stare kola zębate
Witam, Ja bym się przyjrzał tym nowym częściom szczególnie kolom zębatym i wałkowi rozrządu. Jest na rynku wiele podróbek wykonanych tak że szkoda słów.
Nie piszesz nic o sprawdzeniu wtryskiwaczy. Rozrząd w 100% dobrze ustawiony? Jeszcze jedno pytanie. Sprawdzałeś wagowo korbowody?
dziękuję za odp coś będę kombinował mam jeszcze jedno pytanie czy wałek rozrządu w c 330 różni się czymś od wałka z c 328
Na sprzęgiełku pompy można źle trafić ale to trzeba ją śrubami dociągać a ja zakładam rękami aż wejdzie do końca i dopiero nakrętka więc tyle siły nie mam żeby inaczej wcisnąć niż tak jak ma być. Do rozrządu się dziś nie dogrzebałem , jutro będę go miał na wierzchu ale rozrząd był dobrze i działało to ponad rok, chyba że coś w rozrządzie się rozsypało,...
rozrząd ursus wałek rozrząd ursus ustawić rozrząd ursus
fotowoltaika stara instalacja śrubokręt nikon siemens gigaset zasilacz
sprawdź zespół dupleksu pralka whirlpool sygnał dźwiękowy
Jak sprawdzić dane o spalaniu w radiu Siemens NCDC? Bezpieczniki lusterek w Peugeot 3008: lokalizacja i diagnostyka