Na zimnym silniku będzie większe ciśnienie, w miarę rozgrzewania będzie spadać,ale nie powinno spać tak drastycznie z 4 do zaledwie 1 at Jeśli silnik miał remont robiony nie dawno to jeszcze jest kwestia dotarcia(silnik musi się spasować,uszczelnić,chyba że nie był dobrze zrobiony remont?).
Nie znalazłem głowicy do HS-11 Mojego typu, tylko te z czterema wyjściami. Tak samo z uszczelką. Nie wiem czy można użyć jakiejś innej, lub w inny sposób to uszczelnić.
Do wymiany pompa oleju, pewnie do tego jeszcze do naprawy uszczelnieni tłoka. Pisane wielokrotnie na forum.
A wiesz że takim sprzętem można zrobić zagłębienia i nierówności w powierzchni bloku. to tak jakbyś chciał pilnikiem splanować głowice . ;( teraz trzeba sprawdzić czy tam nie ma nierówności bo uszczelka może nie dać rady uszczelnić ich.
Jeżeli tu zachwala się czerwony silikon to pozostaje tylko parsknąć. O matko. Nic tu się nie zachwala. O silikonie tylko wspomniałem. Radzę na klej do metalu. Też nie lubię silikonu i jak jego resztki pływają w oleju albo przylepiają się do filtra pompy oleju. Nikt mu nie każe głowicy montować na silikon (czy pastę Dirco), tylko lekki ubytek (wżer...
Taki wlaśnie posiadam silnik, dolnozaworowy. Co z tymi zaworami?, pozostałe kanały wydechowy, i ten od gażnika mam uszczelnić blacha?, ponieważ wlot ,i wylot powietrza znajduje sie w glowicy od sprezarki, czy mam racje?
Jesteś pewien, że sączy się spod głowicy, a nie spod szpilek kolektora? Ze szpilek kolektora też kapało. Wczoraj dałem nowe uszczelki kolektora, wyczyściłem gwinty szpilek i skręciłem na masę Victor Reinz. Wymyję jeszcze raz silnik i zobaczę czy dalej się poci. Też cieknie z pod gniazd wtryskowych, w miejscu gdzie wtrysk wchodzi w głowicę. To też można...
Witam Kolego jedno pytanie, czy Ty czasem nie włożyłeś podkładek pod wtryskiwacze? Tam nie POWINNO być żadnych podkładek, stożek do stożka musi sie uszczelnić. Jak dałeś podkładki wycofałeś końcówkę wtryskiwacza do tulejki, paliwo jest wtedy rozpylane w tulejce i spływa po ściance do cylindra. To jest główna przyczyna tego że przybywa ropy w oleju silnikowym.
Jak dla mnie to trochę dziwne rozwiązanie. Ja pod tym numerem katalogowym widzę element składający się z przejściówek i zwykłego 1/2 calowego zaworu do wody lub do gazu produkcji KFA. Czy takie zawory nadają się do stosowania z paliwami płynnymi? One mogą posiadać uszczelnienia typu EPDM lub NBR, przy biopaliwach należy używać FPM/FKM. Moim zdaniem...
To właśnie sprawdzałem silnik z 5 lata temu przechodził remąt ja jestem początkujący i jeszcze wszystkiego nie wiem. Wałek nie ma luzu jak go uszczelnić olej cieknie w dużej ilości wystarczy że ciągnik chwile postoi i już plama oleju.
Kolego (at)ziooober88 jak robisz ten ciągnik dla siebie, to nie rób fuszerki. Skoro masz głowicę zdjętą to zregeneruj ją żeby było tak jak instrukcja napraw przykazała. Ten ciągnik to klasyka, całkowicie polska konstrukcja, więc zrób porządnie, a będzie pracował jeszcze bardzo długo. Koszt porządniej naprawy tego silnika to są grosze, więc nie żałuj...
Najpierw pozbywasz się maski, spuszczasz płyn z układu i odpinasz przewody chłodnicze, powietrzne i elektryczne. Podpierasz ciągnik i odjeżdżasz przednim wspornikiem. Spuszczasz olej z miski jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś i możesz odkręcać miskę od bloku i obudowy sprzęgła. Wygodniej dla ponownego montażu miski wraz z uszczelnieniami jest gdy silnik...
Będę się jednak starał zrobić smarowanie ciśnieniowe. Nie muszę się martwić odpowietrzeniem skrzyni korbowej, bo ciśnienie spod tłoka będzie uchodzić przewodem odprowadzającym olej do specjalnie zrobionej skrzynki olejowej, w której będzie pompa oleju napędzana paskiem klinowym. Skrzynka będzie miała odpowietrznik. Wtedy olej dodatkowo chłodzi sprężarki....
Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
W jakim sensie wadliwe uszczelnienie arterii olejowej
Olej masz w skrzyni biegów i sprawdzenie odbywa się jak w zwykłej trzydziestce. Zapewne masz problem z rozdzielaczem, albo ze szczelnością cylindra podnośnika. Maszyna zawieszona na TUZ nie może opadać przy niskich obrotach silnika, ponieważ w przeciwieństwie do C-330 w rozdzielaczu zastosowano zawór zwrotny. Minimalne opuszczanie przy niepracującej...
Oczywiście, Kolega mierzy poziom po wkręceniu do końca miarki - tak jest w każdym pojeździe, nie tylko ciągnikach. Skoro tak dziadek mierzy, to ma nadmiar. Należy albo oleju troszkę ubrać strzykawą dla krówek i rurką, albo mieć nadzieję że silnik to przełknie i że do tej pory nie wyciśnie uszczelnień (jesli nic się dotąd nie stało)!
teraz w przypadku gruntownych remontów często koszt jest porównywalny z wartością ciągnika... A to z zachodnimi ciągnikami jest inaczej? Znajomy sprowadził ostatnio sobie 100 konny ciągnik Landini z zagranicy. Teraz zrobił gruntowny remont (silnik, przedni most, jakieś pomniejsze mechanizmy i poprawa elektryki) - wszystko wyszło około 20 tysięcy. A...
Witam . Przyłączam się do problemu... W moim przypadku problem pojawił się po zdjęciu pokrywy pompy wtryskowej (tłoczkowa). Z wszystkich możliwych połączeń po zakupie ciągnika były wycieki paliwa, tak wiec wszystko uszczelniłem łącznie z wtryskami i pracował ładnie, ale został mi do usunięcia wyciek z cięgieł pompy wtryskowej. Po uszczelnieniu , złożeniu...
Sterownik to zaawansowana elektronika i nie jest wodoszczelny, obudowa nie nadaje się do ciągnika, sam czujnik skrętu który siedzi na wałku też nie jest wodoszczelny i jak napcha się tam syfu to zwyczajnie odmówi współpracy, samo wspomaganie działa na zasadzie skrętnego wałka o średnicy ok 9mm, wałek ten widać od dołu kolumny osadzony jest w jej osi,...
Nigdzie nie dostałem, powiększyłem otwory na 12, uszczelniłem klejem gwinty żeby się nie odkręcały i zakręciłem, zobaczymy czy będzie siedziało. Mam jeszcze jedno pytanie czy aby wymienić uszczelką boczną silnika pod wydechem trzeba wypuszczać olej z silnika ?
No cóż rzeczywiście daleko mi do mechanika , jestem raczej ciekawskim użytkownikiem. Wracając do tematu, wychodzi na to że mogę po zdjęciu zabezpieczenia spokojnie dokręcić te króćce a w razie gdyby to nie pomogło wykręcić i ponownie uszczelnić ? czy tak? Zapytam jeszcze w takim razie o ten grzybek odpowietrzający czy można go rozebrać i wyczyścić albo...
W Ursusie C-330 zaczęła wypływać ropa z rurki przelewowej (odpowietrzającej?) pompy wtryskowej, szczególnie przy przechyle ciągnika przodem do dołu. Ropę która napłynęła do mechanizmu pompy wtryskowej wymieniłem na olej i zastanawiam się co dalej robić. Co i jak trzeba uszczelnić, a jeżeli trzeba wymieniać podzespoły to jakie? Czy wystarczy zmienić...
Jak konstruktorzy projektowali silnik c 330 to były lata 70-te. Napewno wtedy nie było zadnych syn.. czy półsyn.. i myslicie ze nie brali pod uwage srednic magistrali, knałów smarujacych czy wydatkow pomp olejowych? Tu właśnie jest problem czy oleje tej kategorii zastosowane w silniku starszej generacji beda mogly dostatecznie wszystko smarować w calym...
Z tym rozpuszczaniem kamienia przez płyn to ciekawa teoria i ten kamień ma zeżreć chłodnicę hmnnn. Myśle że to jest tak, jesli miałeś gdzieś minimalny wyciek wczesniej (np. popękały luty) to kamień go uszczelnił. Jeśli jeżdziłeś 20 lat na wodzie to chłodnica i tak już pewnie ładnie zakamieniona. Nie radzę dosypywać kretów. A w kwestii zamiany wody...
Ja miałem podobny problem z podnośnikiem wymieniłem pompę niby na wzmocnioną i złożyłem wszystko nowy olej i co się okazało nie chce podnosić uznałem że na bank uszczelniacze na tłoku do wymiany więc odkręciłem pokrywę z tłokiem i okazało się że na tulejce która łączy obudowę mostu z pokrywą niema żadnego uszczelniacza po prostu je wypłukało,ale uszczelniłem...
Musisz uszczelnic pompę.
Przede wszystkim, jak wspomniał już (at)Krzychu23 , woda ma niższą temperaturę wrzenia - silnik szybciej będzie się przegrzewał. Korozja, kamień i zamarzanie to kolejne problemy. Poza tym dochodzi jeszcze jedna kwestia - pompy wody i smarowanie ich uszczelnień. W mieszankach chłodniczych są dodatki poprawiające pracę układu chłodzenia, których w wodzie...
racja lepiej próbować uszczelnić Ale za pomocą lutowania, a nie przez dodawanie "cudownych" środków, które tylko pogarszają oddawanie ciepła podobnie jak kamień kotłowy. tak Grzegorz tyle że te silniki mają tendencje do niedogrzewania więc o przegrzanie się niema sie co martwić. Mój c 4011 zalany jest wodą więc napewno ma kamień kotłowy i w orce pługiem...
Cóż - odnosząc się do wypowiedzi które tu padły, to nie jest to ani jakaś supernowoczesna jednostka (jak się orientuję, ośmiozaworowiec z jednym wałkiem rozrządu, ulepszona wersja jednostki z E36), ani też toporny silnik od Ursusa, który latami będzie pracował przy 1/4 nominalnego ciśnienia smarowania i operator nawet nie zauważy. Reasumując - wymagań...
Pogrom,to on robi w uszczelkach pod głowicą :D Mam takiego poldka i może lepszy jest,ale go kręcić trzeba wysoko,żeby się odpychał.Silnik może nowocześniejszy niż polski,ale bardzo nietrwały poprzez swoją wadę związaną z uszczelnieniem bloku z głowicą.Poza tym,ciężko znaleźć takiego poloneza w orginale z nie zarżniętym silnikiem,bo każdy kupował,owładnięty...
Stuki w silniku były spowodowane przez tłoka, który był od nowości niewymiarowy, a skoki podnośnika przez uszczelnienie tłoku w cylindrze . Dziękuję za pomoc.
Pompa na pewno nie odpowiada za opadanie podnośnika ale uszczelnienie siłownika, rozdzielacz, połączenie jednego z drugim, zawór bezpieczeństwa siłownika podnośnika.
Pierwszy raz się tutaj odzywam, więc na początku witam wszystkich i szacunek dla Was za to forum, prawdziwa skarbnica wiedzy. Sam przymierzam się do budowy kompresora, dlatego przeczytałem wszystkie 133 strony tego tematu, ale im dalej w las tym wiadomo… i mimo wszystko pewne pytania mi się nasuwają. Mam nadzieję, że pomożecie. To mój pierwszy...
Ok, wczoraj wymieniłem przewody na SENTECH 8113 i uszczelniłem silikonem mikser i cały kolektor dolotowy. Nie wiem czy to przewody czy uszczelnienie kolektora spowodowało, ale znacznie poprawiła się kultura pracy silnika na gazie ;) Teraz już nie podszarpuje, nawet przy bardzo delikatnym przyspieszaniu :) Chodzi równiutko i przyspiesza żwawo nawet od...
Nie chodzi mi o uszczelnienie, lecz o wyciszenie przyczyną są wszechobecne luzy na kołach zębatych, łożyskach, mechanizmie różnicowym Żaden dodatek nie uszczelni inie wyciszy luzu międzyzębnego.
Witam, szukam już od 5 godzin.... naprawiłem ursus 912 tj: - wymiana tarcz hamulcowych - napawa podnośników maszyn -wymiana tulei i osłon -uszczelnienie skrzyni biegów i tylnego mostu -kapitalny remont silnika -wymiana wspomagania (serwo) - czyszczenie i malowanie całego ciągnika błagam, ile mam powiedzieć za robotę, części wyniosły 11 tysięcy..
Witam, remontuję już od miesiąca mojego niedawno nabytego C-4011 i jak to zawsze bywa, im dalej się w pracach posuwam, tym więcej jest do roboty rzeczy które nie miały być w planach :) Oczywiście jak zaczynałem to miał być tylko do poprawek. Krótko o stanie technicznym: - traktor ma wspomaganie na orbitrolu, - odpala bez problemów na zimnym silniku...
Jak zrobisz test ciśnienia i jak będzie małe to możesz zrobić test olejowy. Przed pomiarem polać cylinder przez otwór po wtryskiwaczu olejem. Olej uszczelni na chwile pierścienie. Jak ciśnienie wzrośnie to znaczy ze pierścienie puszczają, jeśli nie to zawory.
Biały dym podczas rozruchu świadczy o niezapaleniu się oleju napędowego. Skutkiem tego jest niemożliwość uruchomienia silnika. Jeśli to wszystko nastąpiło po kapitalnym remoncie to nie masz się czym martwić. Po dotarciu uszczelni się tłok+pierścienie+tuleja. i biały dym na pewno ustapi. Niebieski dym to objaw brania oleju przes silnik, też ustąpi po...
Mój MF 255 (odpowiednik Ursusa 3512) ma 5200 mth bez żadnego remontu i były robione zazwyczaj drobnostki, np. pęknięta membrana w pompce paliwa, uszczelnianie przecieków, drobne naprawy w elektryce i oświetleniu itp.
Witam, Uszczelniałem silnik od Ursusa C-360 ściągałem głowice kasowałem luzy na zaworach wszystko myłem założyłem nowe uszczelki sprawdziłem wtryski, wymieniłem olej, filtry paliwa, pompkę paliwa, itp drobiazgi. Nie ruszałem tłoków oskrobałem tylko nagar. Jednak po złożeniu mam problem z rozruchem, jak ciągnik postoi trzeba z minutę kręcić zanim zaskoczy...
Witam wiosną 2015 roku przeprowadziłem remont kapitalny silnika i głowicy oraz wymianę bloku na nowy ciągnika C-330, zalałem go płynem i założyłem termostat po około 2 miesiącach pojawił sie płyn w oleju usterkę zdiagnozowałem i usunąłem był to przeciek z uszczelki pod głowicą. Teraz jakiś miesiąc temu znów pojawił sie płyn w oleju. Tym razem uszczelka...
Mam Ursusa C330. Ursus długo stał na dworze (większość czasu z niezakrytym wydechem - mógł deszcz wpadać). Przyszedł czas fgo uruchomić, wlałem oleju i od ręki zapalił. Po kilkudziesięciu zapaleniach (na kilka minut za każdym razem) zaczął kopcić białym dymem i"pluć" olejem z wydechu. Olej sprawdziłem i jasny więc obstawiałem uszczelkę pod głowicą....
W tych ciągnikach było to wadą. Połączenie kołkowe się luzowało, wtedy widełki się kosiły, powstawał duży luz podczas zmiany biegów, dochodziło do zgrzytów i niezazębiana się kół zębatych co było skutkiem wypadania biegów. Na twoim zdjęciu coś było modernizowane bo normalnie widełki powinny być zakołkowane jak na dolnej listwie. Zanim to złożysz radzę...
ursus uszczelnić skrzynia uszczelnić silnik silnik ursus
modeco opinie lodówka samochodowa turystyczna lenovo tablet gwarancja
electrolux esl5310lo instalacja oświetleniowa obliczenia
Zimne powietrze na nogi, ciepłe na górze w Volvo V50 Lokalizacja przekaźników blokad drzwi Toyota Corolla Verso 2007