szukaj kolektora wydechowego pod nazwa Delfin jak nie to rura w rure plaszcz wodny i pompa zaburtowa podlaczona do obiegu przez tlumik mozesz to owinac wata i sreberkiem grubym. a nawet chyba na statkach byly na agregatach c330
Należy wszystko z tej strony wykręcić usunąć tak aby był dobry dostęp do bloku. Końce pęknięcia nawiercić delikatnie a całe pękniecie zeszlifować szlifierką najlepiej "precyzyjną" tworząc dość szeroki i głęboki rower. Następnie zaspawać to na zimno nawet zwykłą spawarką transformatorową stosując odpowiednie elektrody do spawania żeliwa na zimno. Spawany...
W ursusie c 330 znajduje się wysokoprężny silnik diesla. pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zapłonie_... I tak dla ścisłości to w c 330 znajdują się świece, ale żarowe dla szybszego odpalania w niskich temperaturach.
Frezy w Perkinsie są oczywiście inne. W takim przypadku trzeba przełożyć środki tarcz, lub przerobić wałki sprzęgłowe.
Zakład naprawy silników Zwoleń trasa Ożarów Warszawa
Kolego możesz spuścić olej , odkręcić miskę olejową i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach lub ewentualnie spróbuj popchnąć tłoki , bo mogą być luzy na sworzniach tłoka. Jeżeli będą luzy to będziesz wiedział co Ci stuka.
Trzeci i ostatni raz powtarzam, najpierw wymień czujnik oleju : http://obrazki.elektroda.pl/9464949100_1...
Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
Tak, możesz się upewnić i sprawdź gdzie one biegną. Ja obstawiam że jeden do prądnicy, a drugi do stacyjki lub bezpieczników.
Doszedles w czym byl problem? Mam to samo
Remont silnika. Pozdrawiam. Olej wycieka z pod miarki oleju tylko wtedy gdy silnik dostaje przedmuchów. Wyczyść sobie korek wlewowy oleju- wymyj w benzynie i wysusz. Może jest przytkany, służy on jako odma silnika.
Styki w elektromagnesie przypalone. Nie załączają silnika.
Obejrzyj wieniec, luz na panewkach nie mam więcej pomysłów. Nie kręci się czasem po odpaleniu silnika?
Na jakim oleju obecnie eksploatujesz ten silnik.
Poczytaj to: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/1968... Silnik w Mf , ursusie i wózku (GPW) ten sam różnica tylko w mocy, w wózkach (nie wiem czy wszystkich ) była pompa wtryskowa tłoczkowa i inne rurki do wtryskiwaczy. Silnik ten był też w tarpanie.
Temperatura -6 utrzymywała się na szczęście tylko chwilowo i woda w bloku nie zdążyła całkowicie zamarznąć by zwiększając swoją objętość rozsadzić blok itd. Do tego potrzeba trochę więcej czasu, w pierwszej kolejności zamarza gumowy wąż przy chłodnicy, chłodnica, a dopiero potem blok. Tak jak kolega wspomniał sprawdź ubytki i wycieki wody podczas pracy,...
Nie rozumiem pytania ? Po co mam zakładać inny silnik ? Pytam o to o co pytam i twoje pytanie nie zbyt mi pomaga I pasuje tutaj
To zmierz na silniku rozrusznika.
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
Łukasz Kierzek bez prasy też te silniki się remontowało oto zdjęcie poglądowe z instrukcji napraw ciągników licencyjnych z której byłem uczony i miałem praktyki,a olej na niej jest autentyczny z silników które składałem.Przyrząd którym dysponuję jest wykonany na wzór oryginału na tokarni w tamtejszym zakładzie i służy mi do dziś-a co do prasy nazwałbym...
Ciśnienie jest za duże sprawdź zawór przelewowy ( ciśnieniowy) pompy oleju silnika
I tak będziesz przez conajmniej 50 motogodzin zmieniał?
otrzymałem przestrogę, że zwykła c 360 (z silnikiem 4 cylindrowym) jest bardzo paliwożerna tzn. na jednostkę wykonanej pracy spali znacznie więcej niż c 330 w porównywalnych warunkach. Paliwożerna? To przesada. Ale, że spali więcej od C 330 to chyba nie powinno dziwić. Coś za coś. W generalnym bilansie i tak bardziej opłacalnym jest ten mocniejszy...
Problem z odpalaniem to nie to samo, co problem z zazębieniem. Starty wieniec objawiać się będzie zgrzytami, przepuszczaniem na zębach, swobodną pracą rozrusznika. Ale tylko podczas rozruchu. Wieniec nie bierze natomiast udziału w pracy silnika po jego odpaleniu. Więc jeśli silnik gaśnie, trzeba nim długo kręcić, a samo kręcenie nie jest zakłócone,...
Mam pytanie a w jaki sposób połączyłeś silnik C330 z Zetorem K25 zastosowałeś jakiś łącznik ?. Mam ten sam problem z wałem zetora i zastanawiam się czy nie lepiej dać tam silnik od C330.
jacekwask -- mam problem czy tuleje mają wystawać z bloku czy mają być równo--trzeba nabić do oporu,powinny być równo.
To raczej odpada, dźwięk byłby słyszalny od razu po uruchomieniu silnika.
Jak masz korpus podnośnika z c 330 to jak olej może ci iść z osobnego zbiornika na olej? Przecież w podnośniku z c 330 olej był brany ze skrzyni.
Tylko na wolnych nie docieraj .
Ale wybierać Ursus czy krotoszyn bo podobnie cenowo
Wysłałem na e-maila kilka fotek może się przydadzą
Nie, dopiero będzie wyciągany i się pytam bo będę robił remont silnika
Jeden o ciągniku drugi o silniku ;)
Odkręć rurkę i dokładnie obejrzyj. Zwłaszcza część pod nakrętką, bo tam często właśnie lubią pękać od drgań, może być potrzebna lupa. Zakładam, że sprawdziłeś czy jest dobrze dokręcona. Jeśli będzie uszkodzona, to próbuj kupić identyczną, choć do starej 328 może być trudno, a nie wiem czy takie same były do 330. Jeśli będą się różnić np. długością czy...
Muszę przyznać że ktoś zrobił radosną twórczość. Żeliwne koło od pompy wody (chyba SW400) przyspawać do stalowej osi. Zbyt bezpieczne to nie jest bo wytrzymałość spawu jest mała. A silnik- kupić nowszy, używany i tak będzie młodszy jakieś 40-50 lat i bezpieczniejszy.
........................
Luki na katalog http://obrazki.elektroda.net/65_12845081... [/img]
A tam zaraz kupić. Jak nie ma śladów zużycia a szczególnie wypłukania iglicy, jeśli ciśnienie było wcześniej dobre to wystarczy jak wywiercisz w łączniku otwór według rysunku lub kipisz gotowy.
Jeszcze rozrusznik, a dokładnie główka inna.
I masz remont silnika przeprowadzony :)
Tyle, że nie rozwiąże to żadnego problemu z uruchamianiem silnika...
Nigdy nie zostawiamy dwusuwa na wolnych obrotach, mało paliwa > mało oleju. Docieranie w zasadzie polega na kilkukrotnym rozgrzaniu silnika do maksimum, czyli po kilka minut normalnej lekkiej pracy. Mieszankę lejemy cały czas taką samą bez kombinacji, więcej nie zawsze znaczy lepiej. Staraj się używać ciągle tego samego oleju, to ważniejsze jak czary-mary...
Proszę w załączniku instrukcja
Witam serdecznie! Traktorem złożony z zetora k25 (tył czylki podnośnik i skrzynia) oraz ursusa c-330 (silnik). Dotychczas sprawował się idealnie. Teraz wystąpiły problemy z podnośnikiem. Podczas podnoszenia na lekko ciepłym silniku w barfdzo krótkim czasie ramiona podnośnika opadają z podłączonym pługiem. Wcześniej ten czas był o wiele dłuższy. Cały...
Rozdzielacz hydrauliczny 2RBS-16 z wózka widłowego, pompa też może być z wózka z silnikiem C330 i do tego sprzęgło łączące z kołem pasowym. Czesi robili wózek widłowy z silnikiem zetora 4 cyl. Desta, ciekawe jak tam rozwiązali napęd pompy i czy by to pasowało do silnika ursusa.
Witam, mam problem z Ursusem 1204. Na ciepłym silniku powyżej 1500 obr. coś stuka w silniku. Silnik jest po remoncie. Zawory są dobrze ustawione. W załączniku film z pracy silnika.
Rozszerzalność cieplna Jak się silnik nagrzeje to się nie domykają Pewnie masz zbyt ciasno ustawione
Miał, czy nie miał, masz rozbity albo sworzeń tłokowy albo na panewce na wale. Tak i tak remont się szykuje...
tu jest do pobrania katalog części 904. Może ci to pomoże. http://instrukcja.pl/i/instrukcja_obslug...
Nie za mocno dokręcone pokrywy zaworów? Może dźwigienka tylko stuka w pokrywę.
Zawór nadmiarowy ( z wykorzystaniem zaworu pompy olejowej silnika Ursus C 360) http://obrazki.elektroda.pl/8975187500_1... 1 Zasilanie oleju od pompy wspomagania 2 Przelew do zbiornika oleju 3 Wyjście oleju ( do zasilania sprężarki )
Trochę offtop, ale dlaczego praktycznie zawsze właściciele ursusów zawzięcie lali do nich wodę, zamiast płyn z niską temperaturą krzepnięcia? Względy techniczne, czy ekonomiczne? Najtańsze 10 litrów petrygo to koszt ok 60 zł... A próbowałeś kiedy 30 letni C330 w mróz na zimno odpalić? Nie da się. Ma tylko podgrzewacze w kolektorze, które za wiele nie...
Robiłem ostatnio remont 30-ki i po założeniu nowego termostatu alkoholowego na postoju na wolnych obrotach silnik rozgrzewa się do 80-ciu stopni. Trójwskaźnik w tych ciągnikach każdy inaczej pokazuje i nie jest w ogóle wart zaufania. Poszukaj jakiegoś bardziej wiarygodnego żeby być pewnym temp. silnika.
Proszę o pomoc jak ustawić te wałki? https://obrazki.elektroda.pl/7924051800_...
Witam Państwa, chciałbym wiedzieć co może być przyczyną ropy w oleju silnikowym. Czy będzie trzeba rozbierać silnik?
A myślał ktoś o silniku z multicara M22 2-cylindrowy chłodzony powietrzem?
Witam, zabieram się za remont silnika ursus 3p, który jest połączony ze skrzynią od Zetora k25. Czy może ktoś posiada książkę napraw w pdf? Pozdrawiam
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
Witam. Silnik c328 ursusa Zamontowalem wal korbowy odebrany od szlifowania i dobrane panewki przez szlifujacego. I takie luzy wyszly. Moglby ktos ocenic?
Wychodzi na to że chłodnica jest w bardzo dobrej kondycji i daje radę schłodzić silnik.
Silnik Ursusa C330 maksymalny moment obrotowy osiąga pomiędzy 1600 do 1800 obr./min., zatem po co więcej kręcić ? Pompy zębate spokojnie wyrabiają do 3000 Obr
Jaki stan silnika?
Wyeksploatowany silnik i ciśnienie ucieka między panewkami a stopami wału.
Pamietaj tylko aby zmienić olej i filtr na dotarciu na świeży po niewielkim przebiegu.
Moim zdaniem to po prostu słaby olej wlales i na rozgrzanym silniku ciśnienie spadło nic w tym dziwnego nie ma. Wlej sobie turdus lub mobill np. 15w40 I ciśnienie powinno ci podskoczyć na zimnym A i też będzie mniejszy spadek na rozgrzanym silniku
Przekręcając dajesz dodatkowa dawkę paliwa w celu odpalenia silnika.
Witam tak jak w c330, ssący i wydech 0.20 mm na zimnym silniku. Pozdrawiam
Może termostat jest odwrotnie założony .Obieg wody można sprawdzić odkręcając korek chłodnicy .Woda intensywnie płynie podczas pracy silnika jeśli termostat jest otwarty (95stopni)
Zdejm misę, nalej wody do chłodnicy i zobacz co się dzieje na dole silnika. To na początek.
Akumulator , masa silnika,
Przy ręcznym odpowietrzaniu układu zasilania paliwo zawsze pójdzie w przelew i do zbiornika . Żeby pompa wtryskowa podała ciśnienie na wtryski , to trzeba obrócić jej wałem , czyli zakręcić silnikiem . :|
jaki silnik hydrauliczny wybrać żeby ten silnik się w miarę szybko kręcił. Wybrać 60cm³ czy lepiej wziąć jakiś 160cm³. Żeby miał większe obroty, musi mieć mniejszą chłonność. Wydajność pompy w Ursusie podziel przez chłonność i wyjdą obroty silnika.
Trzeba przeszlifować wał nowe panewki opłaca nie opłaca Ty musisz wiedzieć.
Jeśli ci zgasł po stukach, to ale sprawdzaj panewki. Tam może się dziać coś niedobrego. Skoro już zdjąłeś misę to tam szukaj dalej. Ten niedawny remont daje do myślenia. Ciśnienie smarowania jest w porządku?
Na linku który dołączyłem jest zdjęcie instrukcji. Tarcza pierwszego stopnia ta na cienkim wieloklinie dłuższym końcem w stronę silnika.
Gorący olej jest rzadszy i dlatego spada ciśnienie.
No to się zdecyduj czego oczekujesz, bo dobre i tanie nie istnieje. Polecam MAHLE Original. Nigdy nie miałem z nimi problemu.
Zdarza się że tuleja wpadnie za głęboko i może to być przyczyną wydmuchania uszczelki. Mierząc najszersza powierzchnia tulei patrząc od góry ma wystawać 0,02-0,06 mm. W 60-ce zawsze po rozgrzaniu silnika dokręć głowice jeszcze raz.
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
Koło pasowe wału ma luz na boki o połowę obrotu tak jakby klin był ścięty czy to może być przyczyną styków w silniku
Silnik jest z ursusa 4 cylindrowy. Bd musial zalatwic skrzynie z tego poloneza i obczajic to:) Dzieki za podpowiedz:) Jak ktos ma jakies pomysly jeszcze to pisac:)
Jak wydmuchuje ci olej odmą to jest prawie norma w c330. Wyciąg bagnet(miarke oleju) i sprawdź czy też bardzo dmucha jak tak to luz między tłokiem a tuleją. Dobry patent załóż sobie podkładke filcową pok korek i po problemie- czysty silnik :)
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Ok 3 lata temu, wżery były takie że górny oring nic nie uszczelniał a dolny był poobcinany w trakcie wkładania o te wżery, do tego dużo silikonu. Wyczyściłem szczotką na wiertarce, odtłuściłem i wysmarowałem dwuskładnikowym klejem typu "płynny metal". Nałożyłem z naddatkiem z myślą że w razie czego papier ścierny i dotrę. Poczekałem dobę i wkładam tuleję...
Nie są godne uwagi, szkoda pieniędzy.
Pomijam że był to straszny złom i pożerał masę prądu. PAD-8 na bazie silnika ursus C-25 ( dwie sztuki na wozie ). Z tego co pamiętam z praktyk SOR to nie narzekali na 404-czwórkę - jedynie fider był toporny i pod względem użytkowym i parametrów. Jak na tamte lata i technikę to wybór TDM był dość odważny, ale o dziwo akurat ta część radiolinii rzadko...
Witam Mam podobny wózek i podobny problem.GPW 2005S z silnikiem ursus C360 Nie reaguje na biegi. Podejrzewam niski stan oleju w skrzyni (w moście ) tylko nie wiem jaki olej tam wlać i czy jakieś filtry do wymiany.
Tak jak kolega wyżej napisał Pompa wtryskowa i regulator obrotów są zalewane olejem silnikowym osobno Może być tak, że sekcje pompy wtryskowej puszczają paliwo a to z kolei miesza się z olejem w pompie a nadmiar wypływa rurką z tyłu pompy (między pompą b blokiem silnika) na zewnątrz.
Tak jak pisze kwrobert zaślepka wału każde kopytko trza odkręcić i lukać ale i tak wał do wyjęcia .
Może kolega uzna to za zabytek ale PAD 8. Wyjaśnij teraz może, jak z silnika Ursusa c330 uzyskasz 3000 obr/min, których wymaga prądnica GCe42B? Agregaty PAD-8 zawsze miały 4 cylindrowy silnik IFY. Który hałasował niemiłosiernie. Większe PAD-16 miały S322, który mógł przypominać silnik od c330, ale to zupełnie inna konstrukcja była. I tak w oko wpadł...
Wszystko o Ursus c 360 3p
Koła były oglądane i nie widać śladu zużycia poza tym ten hałas nie wydobywa się z przodu silnika.
Oba tak samo. Dłuższa część idzie prawą stroną silnika.(prawa strona z pozycji kierowcy) https://www.youtube.com/watch?v=_4cmtDns...
Jak wyżej kolega pisał spróbuj kluczem za śrubę trzymająca koło pasowe na wale silnika.
Na zew rozdzielacz jest wyjscie, normalnie jest połączone rurką z boku do góry rozdzielacza.
Podobny efekt ustąpił po 2 latach od remontu pompy wtryskowej (przy okazji remontu silnika).
Jedynie co mnie zastanawia to przy filtrze powietrza słuchać takie dziwne ssanie Może to być nieszczelność pomiędzy filtrem a głowicą (uszczelka), chyba, że świca żarowa wykręcona. Takie coś widziałem, gość wykręcił i zatykał drewnianym koreczkiem. Wykręcił po to by psikać tam samostart. Było to akurat przy Raku ale silnik ten sam.
Do pompy idzie 0,6 l oleju. Jego nadmiar wyleci rurką z tylu pompy. Przy dużej ilości będzie falowanie niskich obrotów na zimnym silniku.
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Należałoby też sprawdzić jak wygląda wieniec zębaty zamocowany na kole zamachowym a współpracujący z zębnikiem rozrusznika w trakcie uruchamiania silnika. Może być wypracowany.
ursus silnik ursus silnik budowa silnik ursus uszczelni silnik
świeci kontrolka pompy paliwa peugeot instrukcja woltomierza zmiana tonacja
splitter światłowodowy pralka siemens stuka
Napięcie na wtyczce alternatora Ford S-Max 2.5 Podajnik ślimakowy - przyczyny wyłączania się