http://www.paul.tuchola.pl/schematy.html
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
Rozszerzalność cieplna Jak się silnik nagrzeje to się nie domykają Pewnie masz zbyt ciasno ustawione
Wysłałem na e-maila kilka fotek może się przydadzą
Pamietaj tylko aby zmienić olej i filtr na dotarciu na świeży po niewielkim przebiegu.
Tak jak kolega wyżej, około 90 stopni.
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Zastanawiałem się na silnikiem od pralki 500W, Ja mam kompresor z traktora napędzany silnikiem 370 W, obroty 1400 z hakiem (na panewkach z lat 50 XX w.) i bije tylko do 3 atmosfer.
Sprzęgło nie robi się "co ile" tylko jak padnie. Wykazuje objawy zużycia lub zepsucia. Olej wystarczy raz w roku lub książkowo co zdaje się 100mth łącznie z filtrem powietrza a wchodzi 6,2 litra superolu. Olej w sam raz do dziadka. Skrzynia 23l, zwolnica po 1l na każdą, układ kierowniczy 1,5l. Nie wymienia się praktycznie. Tyle co dolewki go odświeżą....
Remont silnika. Pozdrawiam. Olej wycieka z pod miarki oleju tylko wtedy gdy silnik dostaje przedmuchów. Wyczyść sobie korek wlewowy oleju- wymyj w benzynie i wysusz. Może jest przytkany, służy on jako odma silnika.
Poczytaj to: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/1968... Silnik w Mf , ursusie i wózku (GPW) ten sam różnica tylko w mocy, w wózkach (nie wiem czy wszystkich ) była pompa wtryskowa tłoczkowa i inne rurki do wtryskiwaczy. Silnik ten był też w tarpanie.
Witam. Problem z Ursus C-360 3P, silnik Perkins — problem z odpalaniem. Praktycznie w ogóle nie odpala, lecz dym z komina idzie; podczas prób zachowuje się tak, jak na filmie. Pompka ręczna wymieniona https://filmy.elektroda.pl/27_1765214288... AI: Czy sprawdzałeś, czy paliwo dochodzi do wtryskiwaczy i czy były odpowietrzane po wymianie pompki ręcznej?...
Mam pytanie a w jaki sposób połączyłeś silnik C330 z Zetorem K25 zastosowałeś jakiś łącznik ?. Mam ten sam problem z wałem zetora i zastanawiam się czy nie lepiej dać tam silnik od C330.
jaki silnik hydrauliczny wybrać żeby ten silnik się w miarę szybko kręcił. Wybrać 60cm³ czy lepiej wziąć jakiś 160cm³. Żeby miał większe obroty, musi mieć mniejszą chłonność. Wydajność pompy w Ursusie podziel przez chłonność i wyjdą obroty silnika.
Nigdy nie zostawiamy dwusuwa na wolnych obrotach, mało paliwa > mało oleju. Docieranie w zasadzie polega na kilkukrotnym rozgrzaniu silnika do maksimum, czyli po kilka minut normalnej lekkiej pracy. Mieszankę lejemy cały czas taką samą bez kombinacji, więcej nie zawsze znaczy lepiej. Staraj się używać ciągle tego samego oleju, to ważniejsze jak czary-mary...
Ja zadam pytanie: czy któryś z odpowiadających widział jakikolwiek silnik z bliska? Bo widoczne na zdjęciu ubytki na krawędzi nie mają żadnego związku z możliwością uszczelnienia tulei lub jej braku. Na zdjęciach nie widać w jakim stanie jest powierzchnia przylegania tulei (i oringów), więc nie można stwierdzić czy to będzie szczelne.
mam problem czy tuleje mają wystawać z bloku czy mają być równo
Problem z odpalaniem to nie to samo, co problem z zazębieniem. Starty wieniec objawiać się będzie zgrzytami, przepuszczaniem na zębach, swobodną pracą rozrusznika. Ale tylko podczas rozruchu. Wieniec nie bierze natomiast udziału w pracy silnika po jego odpaleniu. Więc jeśli silnik gaśnie, trzeba nim długo kręcić, a samo kręcenie nie jest zakłócone,...
A to już zależy od stanu ciągnika. Czy po remoncie? Na jakich tolerancjach wykonany? Jak wcześniej olej był wymieniany. Silnik projektowany był pod zwykły mineralny 15W-40.
Jedynie co mnie zastanawia to przy filtrze powietrza słuchać takie dziwne ssanie Może to być nieszczelność pomiędzy filtrem a głowicą (uszczelka), chyba, że świca żarowa wykręcona. Takie coś widziałem, gość wykręcił i zatykał drewnianym koreczkiem. Wykręcił po to by psikać tam samostart. Było to akurat przy Raku ale silnik ten sam.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Jak wydmuchuje ci olej odmą to jest prawie norma w c330. Wyciąg bagnet(miarke oleju) i sprawdź czy też bardzo dmucha jak tak to luz między tłokiem a tuleją. Dobry patent załóż sobie podkładke filcową pok korek i po problemie- czysty silnik :)
Trochę chaotycznie odbywa się ta naprawa. Jakoś nie potrafię wyczytać związku działań z efektami. Chyba nie jestem pewien, czy silnik daje się uruchomić (rzęzi na jednym tłoku). Ciśnienie sprężania nie jest porywające, tylko nie wiemy dlaczego. Konieczne testy szczelności. Czyli przynajmniej próba olejowa. Lecz jeśli pracuje na jednym tłoku to pozostaje...
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Sprawdź czy silnik obraca się lekko jeśli tak to możliwe że fiksuje ci rozrusznik. Jeśli z dużym oporem to niestety trzeba szukać dalej.
Czasowe grzanie świec to fajne udogodnienie. Tylko trzeba skombinować przekaźnik czasowy od jakiegoś diesla. Wszystko fajnie tylko czas za krótki, te świece tak szybko się nie nagrzewają. Poza tym po co w tym ciągniku w ogóle czasówka do świec? Przecież ten silnik wymaga podgrzania świec tylko zimą przy pierwszym uruchomieniu, później już nie trzeba....
Sprawdz czy masz termostat w obudowie zamontowany i sprawny. Wlepić ostrzeżenie za pisanie bredni ? co ma tu termostat wspólnego, jeśli silnik utrzymuje temperaturę?
Masz silnik od C 4011 z dwoma filtrami, jeden główny szeregowy a drugi bocznikowy. Najprościej zakupić zestaw - podstawa filtra wymiennego URSUS c-4011 0204 za 150 zł. Nie wystarczy zmienić samej obudowy, będzie rozsadzało filtr.
Mam jeszcze pytanie, czy śruby łożysk głównych wału wymienić na nowe czy dać te które były, nie mają fabrycznie zabezpieczeń i nie wiem czy wkręcić na niebieski klej czy bez kleju. Jak się teraz to robi? Żadnego kleju się tam nie daje bo nie ma takiej potrzeby.
Na pompie dokręć na docelowo, a na wtryskiwaczach przykręć ale zostaw lekko poluźnione. Jak pompa wypchnie powietrze (zacznie tryskać paliwo z nakrętek), to dokręć i silnik powinien złapać od kopa.
Witam mam problem, zrobiłem remont silnika, wymieniłem w nim tłoki, pierścienie, uszczelkę pod głowicą i blok silnika. Dzisiaj już po zalaniu nowego oleju i nowej ropy, przeczyściłem filtry oraz wyregulowałem klawiaturę. No i chciałem go dziś odpalić, ale tylko kręci i nic. Nie wiem co teraz zrobić. Bardzo proszę o pomoc? Czy dobrze ustawiłeś rozrząd...
To masz silnik do naprawy.
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
Spalin nie cofa idą kominem ale jak odpalam silnik słyszę dziwny dźwięk tak jak by powietrze biło w filtr powietrza a odnośnie zaworów sprawdziłem szczelność sam remontowałem silnik . rozrzad ci nie uciekl na walku albo jakims kole posrednim?
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Witam Mam pytanie odnośnie ciśnienia oleju w silniku Ursus C-360. Mam C-355, lecz silnik jest od C-4011 i jeszcze ma dwa filtry oleju kubki. Ciągnik remontowany itd., lecz ciśnienie było strasznie małe na rozgrzanym silniku, bo na wolnych obrotach potrafiło zejść nawet do 1. Postawiłem na pompę oleju, była stara, nigdy nie wymieniana. Kupiłem typową...
Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
Niezbyt pomocna odpowiedz. Nie posiadam informacji ile wynosi w 7242 ale w 8641-117414, inna konstrukcja silnika przy temp. oleju 80 stopni i obrotach znamionowych to 0,2-0,5 MPa a przy 750 obr 0,05 MPa. Dla 4003, silnik podobny ciągnika ursus c-360 przy 2200 obr wynosi 4,0-,5 MPa a przy najmniejszej liczbie obrotów 1,5 MPa. Trzymał bym się raczej wartości...
Po objawach - skupił bym się nad gumowymi oringami pełniącymi rolę uszczelnienia woda - olej u "dołu" cylindra. Często ulegają wytopieniu jeśli zimą odpalamy silnik bez wody twierdząc: "a u szwagra to i 15 minut wczora bez wody traktor chodził i nic się nie stało" . Również nieumiejętne prasowanie cylindra w blok może spowodować uszkodzenie tych oringów,...
U mnie w Zetorze 3011 to leciał dym z korka gdy się silnik grzał ale skoro tak jest od samego startu to nie wiem co się możne dziać... :)
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Odłącz przewód od kontrolki co dochodzi do alternatora,jeżeli kotrolka która się pali przy wyłączonym kluczyku zgaśnie ,to wina alternatora.Sprawdź czy na tym zacisku ,gdy silnik zgaszony jest napięcie.Powinno go nie być.
Nie jest. Toporne, ociężałe, wolne bydle, brak biegów do pracy w polu, kiepski podnośnik, niezbyt ekonomiczny. Jeśli już szukasz ciągnika w granicach 80 koni to lepiej mtz-ta poszukaj. Z wagą zlecisz poniżej 4 ton co czyni go bardziej uniwersalnym i jakiś czas możesz ganiac z maszyna,i z 60-ki, biegów do pracy w polu cała masa, części tanie, silnik...
Palić na popych.
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Zajrzyj do postu nr.5 Paramerty pompy: Objętość geometryczna: 19,50 cm3/obr. Wydajność: 25,70 dm3/min (1500 obrotów) Prędkość obrotowa: 800 - 2500 obr/min Ciśnienie nominalne: 12 MPa Ciśnienie maksymalne: 15 MPa Tutaj coś o silnikach: http://www.sauer-danfoss.com/stellent/gr...
Kopci na biało w trakcie tego kręcenia? Paliwo w przewodach pompy jest?
Głowica do remontu, skrakciała tuleja osadcza wtryskiwacza. Albo i sama głowiczka pękła... A co ciśnienia oleju, to wypadało by go wymienić, razem z filtrami, jeśli sie nie poprawi, to najtańszą opcją jeszcze jest wymiana pompy. Jeśli nie pomoże, silnik do kompleksowego remontu.
Posiadam ciągnik Ursus 4512, od pewnego czasu przytrafia mi się coś takiego: ciągnik w czasie pracy na wolnych obrotach raptownie gaśnie, jeżeli chce się go odpalić, to rozrusznik nie może obrócić silnika, po kilku próbach silnik zapala i pracuje. Co być tego przyczyną, czy to nie są objawy zacierania się silnika?
Podczas przyspieszania silnika pod obciążeniem od obrotów 500 do 1200 mocno kopci na czarno, ale z mocą. Jeżeli tylko przekroczy 1200 obr/min zachowuje się tak jakby momentalnie zmniejszona została dawka paliwa. Silnik nadal zwiększa obroty, ale przestaje kopcić (mimo obciążenia) i jest wówczas słaby. Silnik zapala bez względu na temperaturę bardzo...
Tak jak w temacie,poniżej część katalogu do Ursusa 4512 Dział silnik 817751
Witam, mam problem z Ursusem C 330. Jest on po kapitalnym remoncie silnika: został przeszlifowany wał, wymienione tuleje i tłoki, głowica też została wyremontowana, pompa wtryskowa z wtryskami poszła do regeneracji. A nadal ciągnik nie chodzi tak jak powinien. Jego problemy to: jak jest zimny ciężko pali, dopóki się nie rozgrzeje nie wchodzi na wysokie...
ursus silnik ursus uszczelni silnik silnik ursus kompresja
krzywa grzewczy grzejnik filtr polar sumator bitowy dodawać
denaturat przez chleb ariva reset
Problemy z tunerem DVB-T2 USB: artefakty i brak dźwięku Epson EB-520 Projector Schematic Inquiry