Zaślepka ośki dźwigienek zaworowych
Tak jak pisze kwrobert zaślepka wału każde kopytko trza odkręcić i lukać ale i tak wał do wyjęcia .
masz tę fotkę poz 33 to ta zaślepka, 34 wałek wodzika, 35 widełki
O ile pamiętam to zaślepka jest jeszcze na spodzie głowicy od strony lasek popychaczy , a tędy może dostać się woda do oleju.Obejrzyj głowicę dokładnie.
mam problem z zaślepka w kanale głównym w pokrywie pompy olejowej . w ursusie c - 360 cieknie z tej zaślepki w tym kanale i nie wiem jak ona jest tam zamontowana aby coś z tym zrobić bo nie chce kupować nowej pokrywy
Rozkręcasz Pan cały silnik zalewasz gorąca woda i patrzysz gdzie cieknie, małe pęknięcie na bloku można kleić większe najlepiej kołkować,co do spawania to robota już dla zawodowców. Poza tym zaślepek w bloku czy głowicy nie montuje sie na sylikonie.Oringi są na dole tuleji. Pisząc "jak głowica byłaby zła " trzeba sprecyzować o co chodzi.
Na takie obciążenia stare z powodzeniem wytrzymają to raz a dwa że będą na pewno lepsze niż nowe made in no name. To nie tdi, takiej śruby nie urwie. Co do zaślepek jak oczyścisz gniazda będziesz widział czy są wżery zwłaszcza że jak piszesz będzie płyn. Ja bym dał może nie silikon ale Dirko np.
No i silnik śmigał 7lat na wymienionych panewkach i 3at. oleju na rozgrzanym trzymał aż do momentu gdy na czwartym wykorbieniu wyleciała zaślepka i wał do szlifu. Wał nominał ale tak sobie myślę czy on będzie miał jeszcze twardość po szlifie. Trochę zmienił kolor.
Tak - okazało się, że to była zaślepka. Teraz zamontowaliśmy w jej miejsce zawór rozdzielczy i z niego przewody do rozdzielacza 3-sekcyjnego. Hydraulika zewnętrzna działa!
Od strony silnika olej nie może cieknąć na sprzęgło co najwyżej na koło zamachowe po zewnątrz, jeśli tarcze są mokre należy wymienić zimmering tulejkę i oringi od strony skrzyni.
Sprawdź dokładnie głowice czy nie są popękane, miejsce gdzie jest przykręcona klawiatura tam najczęściej pękają. Ewentualnie woda może iść zaślepka od spodu głowicy. Jeśli nie będzie widać to sprawdź je pod ciśnieniem
Podsumowując to co pisałem wcześniej,aby się nie kręcić w kółko. Kiedyś oleje były takie jakie były i silniki chodziły poprawnie. Teraz jest taki wybór, że nie wiadomo jaki wybrać.Wiadomo kupując do siebie, nie leje się najtańszego, bo szkoda silnika. Moim zdaniem to nie olej jest winien,że ciśnienie spada z 4at do zaledwie1at. Gdzieś jest nieszczelność...
W instrukcji masz to dokladnie opisane. Wlaczasz to przelacznikiem pod siedzeniem w pozycje S czyli silowej. Czulosc reguluje sie z tylu pod okragla zaslepka.
Witam, odbudowuje swojego Ursusa C-360 i zwracam uwagę na detale. MIanowicie kupiłem tę blachę prze którą jest dostęp do regulacji łap sprzęgłowym tę z tą rurką do smarowania tulei. Nigdzie nie mogę dostać tej gumowej zaślepki tej rurki a widzę na zdjęciach w internecie że trafiają się na nowo odnowionych ciągnikach, gdzie to dostać..????
Uszczelka pod którąś z głowic, pęknięta głowica, korki - zaślepki otworów w głowicy przeżarte.
Połączenie pompa ssak jest ok założona uszczelka i mocno skręcone. Wszystkie połączenia były drożne i mocno skręcone zabity jedynie był ten prostokątny otwór w przystawce od filtra ale tam nie ma przepływu do filtra... Jak tą pompe mam zbadać czy jest ok? Coś mogło stać się z wałem jeżeli słabnął? Kręcić się kręci bo bręchą próbowałem kręcić kołem zamachowym......
Zdaje się że w UR I była kiedyś opcja front PTO. Napęd był wyciągany z przystawki przykręconej od dołu skrzyni, w miejscu gdzie normalnie przykręcona jest zaślepka. Większość ciągników w tamtych czasach posiadało od dołu skrzyni przygotowane miejsca na podpięcie przedniego WOM, przedniego napędu, dodatkowej przekładni zwalniającej czy nawet napędu do...
No więc najlepij jak by do 360-tki zamatować następujące elementy: - grzałkę misy olejowej - grzałkę płynu chłodzącego (u mnie jest woda, ale jest to uciążliwe latanie z garczkami z kuchni do garażu) - świeca płomieniowa, lub zrobiona zaślepka pod opalarkę - dobrze naładowany akumulator Może macie jeszcze jakieś pomysły?
Ale bałagan... Nie wiem czym rożni się zetor od 60-tki? chyba tym że C-360 to kopia zetora o jakości jak skutery z CHIN.. To i to zależnie od magików mechaników może mieć odrzutnik lub simering. Jedno i drugie jest dobre wtedy gdy człowiek który to montuje ma pojęcie co robi. Najczęściej źródłem wycieku jest zaślepka wałka rozrządu lub śruba kanału...
To przyjrzyj się na głowice nie tylko maja inne zawory. W C-360 masz zaślepiony kanał wychodzący od spodu głowicy. W zetorach w tym miejscu jest normalnie otwór gdyż jest troszkę inaczej blok stworzony. Kolektor ssący o ile dobrze pamiętam śruby ma delikatnie po skosie nie tak jak w ursusach w pionie. A czym zaślepić ten kanał? Z c360 ta zaślepka będzie...
Witajcie, wczoraj wieczorem coś tam po rozkręcałem i już zauważyłem pierwszą nieprawidłowość, mianowicie wydmuchana jedna zaślepka pod pokrywą zaworów. Świadczy to o czymś konkretnym? Słyszałem że podobne rzeczy dzieją się przy rozmrożeniu silnika stąd dostałem obaw. Jutro zaleję chłodnicę wodą i będę patrzył czy kapie spod misy olejowej. 🤓...
Masz rację z tym nazewnictwem - ale określenia "kołpak" używają sprzedawcy... Kołpak/zaślepka/pokrywka WOM generalnie służyła celom BHP, zabezpieczenie końcówki przed zabrudzeniem to przy okazji. To mnie zastanawia, czy wersja po lewej to jakaś nowsza wygodniejsza wersja stosowana przez Ursusa?
3 to zaślepka i w starej wersji nic tam nie jest podłączone, ale mozna ją wykręcić i wkręcić zawór przelewowy pompy wtryskowej od C330 i go połączyć razem z powrotem z wtryskiwaczy i do zbiornika. Zaworek przelewowy odpowietrza pompę i nie trzeba wykręcać odpowietrznika.
Masz kolektor od MF 255. One faktycznie miały świecę płomieniową. Tak jak napisałem, wkręć tam jakieś zaślepki albo wymień na taki od 3P.
Wał się czyści wyciągając zaślepki- nie wszędzie wypłukasz.
Dzięki za odzew. Nie do końca o to mi chodziło. Chodzi mi bardziej o hmm górny zatrzask - znajdujący się nad wałkami. Zatrzask ten przeszkadza w wyjęciu środkowej sprężynki (kulkę już wyjąłem, widełki cofnąłem). Zauważyłem przed chwilą, że na zewnątrz skrzyni na wysokości górnego zatrzasku znajduje się zaślepka. Nie dałem rady jej jeszcze wyciągnąć...
Jeżeli nikt nie "rzeźbił" nie ma tam uszczelniacza, a oleju w silniku może ubywać z wielu przyczyn m.in. mogła się uchylić zaślepka od wałka rozrządu i też poleci w okolicach sprzęgła. Z tego co pamiętam w oryginale nie było na wale w żadnej trzydziestce uszczelniacza nie pamiętam jak w C-328. Trzeba rozebrać i zobaczyć.
Witam. Silnik pracuje juz od kilku dni. Zaślepkę dopasowałem od ursusa c330 i obkleilem sylikonem. Silnik zalałem wodą i był szczelny więć wytarłem ten olej ile się dało. Odpaliłem silnik na chwile na ropie a następnie wyczyściłem filtr oleju i zalałem nowym Superolem cc30. Pozdrawiam
Autorowi postu chodzi o reduktor biegów pełzających, a nie wzmacniacz momentu. Więc tak wzmacniacz momentu był montowany fabrycznie w standardzie. Natomiast reduktor biegów pełzających można było sobie zamówić na żądanie. Reduktor ten był wkładany zamiast wzmacniacza momentu. W ciężkich ursusach pedałem sprzęgła steruje się również hamulcem skrzyni,...
Najprawdopodobniej masz założoną końcówkę od 1000 obr, czyli wielofrezową. Końcówkę 6 frezową znajdziesz po lewej stronie ( patrząc od przodu ciągnika) w okolicach kabiny (przed kabiną, na skrzyni) , będzie to owalna zaślepka na 2 śruby na klucz 13 jak dobrze pamiętam. Odkręcasz dekielek i masz tam ,,wałek'' który musisz zamienić z tym wałkiem z tyłu...
Tych już nie wbijesz, trzeba bak ściągnąć i nowe zaślepki kupić.
Witam Ok - to nie kłopot tylko czego szukać, naprawdę napełnia się szybko więc co? może być dziura czy jest tam jakaś zaślepka kanału? Dodano po 13 Witam Jeszcze nie jestem pewien ale chyba już wiem co i jak - potrzebuję tylko potwierdzenia - w głowicy miedzy zaworami są też dwa broki - i jednego u mnie nie ma - jeszcze muszę sprawdzić gdzie poleciał...
Jest to sprężarka najprawdopodobniej z czeskiej tatry. Pasują do niej pierścienie od sprężarek HS, średnica cylindra 60 mm. Nie pasuje jedynie pierścień olejowy, polski jest węższy. Zawory są takie same jak w sprężarce ursusa c-330. Smarowanie rozbryzgowe. Wał na łożyskach kulkowych. Należy od strony kołnierza dorobić zaślepkę, nie ma z tej strony zimmeringu
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący...
Aktualizacja Znalazłem więcej czasu i zapału, więc zaczęliśmy rozbierać traktor. Po ściągnięciu pokrywy rozrządu zauważyliśmy, że koło pośrednie centralne ma delikatny luz poprzeczny (będziemy wymieniać samą tuleję prowadzącą). Stan samego koła jest bardzo dobry, a co oryginał, to oryginał. Pompa oleju Hylmet, jej koło wydaje się, jakby zęby z kołem...
Kolego ROBOKOP na Twoim zdjęciu jest głowica od zetora, jest bardzo podobna i pasuje do ursusa. Różni się właasnie tą zaślepką ( a raczej jej brakiem) i średnicą zaworów Dodano po 14 Koleżanko MOTOMANIACZKA przyczyn dostawania się płynu do oleju może być kilka. Jeśli nie uszczelka to mogły popękać uszczelki tulei (to się żadko zdaża) albo uszkodzone...
Tą zaślepką nie powinno nic wyciekać ,wszystkie zaślepki powinny być szczelne. Nie powinno się ich odkręcać,a do regulacji ciśnienia służy zawór przy pompie oleju.
Ja po czyszczeniu układu w swoim C330 musiałem wymienić gumowe węże, bo zaczęły przeciekać na łączeniach. Węże to nie problem - jak zaczną przeciekać to 20 zeta i pół godziny roboty i po sprawie. A jakie macie patenty na kraniki spustowe? Ciekną zwłaszcza na zimnym silniku, wymieniłem na nowe - trochę lepiej, ale nadal cieknie. Może jakiś korek-zaślepkę...
Sprawdź zaworki w pompce paliwowej (odkręć zaślepki na śrubokręt), następnie wszelkie uszczelki miedziane na przewodach paliwowych i odstojnik. powodzenia...................
To ja mam takie pytanie, czy pod zaślepką ma być jakiś uszczelniacz, bo wywaliło mi tylko jedną i nie wiem czy nie uciekło coś do środka. Silnik s 15.
W odolejaczu jest zawór domykany sworzniem popychanym przez zaślepkę, którą wkręcasz gdy nie chcesz pompować. https://www.google.pl/search?q=c330+odol...
Jeżeli masz podnośnik nowego typu to podłącz tak jak przewidział producent. Zasilanie dodatkowego rozdzielacza z przodu plecaka. Wykręcasz zaślepkę, wyjmuj śmiało, ona jest długa, wkręcona głęboko w rozdzielacz - z wierzchu widać tylko łeb na klucz w celu jej odkręcenia. Kupujesz złączkę, wkręcasz w plecak. Pamiętaj o podkładce miedzianej na złączkę,...
Tak ja ten problem rozwiązałem. Zaślepić otwory przelewowe żeby powierzchnia od wewnętrznej strony cylindra była gładka a następnie naciąć kanał w cylindrze na szerokość dwóch segerów 70W. Podnośnik malina.
Te silniki mają wydajny i niezawodny układ chłodzenia i dla mnie ta sytuacja też jest dość dziwna. Problemy pojawiały się tylko po usunięciu termostatu (koniecznym w wypadku eksploatacji silnika zalanego wodą w zimie) bez zaślepienia kanału w jego obudowie.
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
Prawidłowo kąt wtrysku powinien zostać ustawiony kątomierzem na stole probierczym. Po czym powinna zostać nacięta nowa kreska na obudowie pompy. Wtedy kreska w kreskę. Inaczej to masz zaślepkę od strony koła zamachowego (gumowa) po ściągnięciu jej i kręceniu wałem zgodni z obrotami silnika zobaczysz wybite na kole stopnie. I najprostszy sposób to na...
Skoro stał, coś się "zastało" zawilgociło lub zanieczyściło. Gdy łożysko długo stoi to całkiem możliwe że to właśnie ono piszczy. Co do pulsowania to mogą to być łapki, sprężyny lub bolce ze zdjęć. A widziałem przypadek że gościowi wciągło szmatkę i tam się owijała... Bez rozpołowienia nie dowiemy się chyba że odkręcisz zaślepkę i tam zajrzysz pomału...
Znam reakcje i podejście wielu użytkowników ciągników URSUS. Spodziewałem się marnego stanu urządzenia ale taka jego praca. Jednak pomimo mało budującego wyglądu ten sprzęt może działać z grubsza jak zamierzał wytwórca. Pomimo sporej ilości zanieczyszczeń skłaniam się do potwierdzenia iż jest to urządzenie dziewięciodiodowe zmodyfikowane przez wyeliminowanie...
Co z tą głowicą nie tak??? Oprócz tego, że brudna i zaślepki trzeba nowe wstawić. Czasem odpala się ciągnik bez wody bo jak się zaleje i nie odpali przy wysokim mrozie to niema już jak jej wypuścić.
Witam. Nie jest to skomplikowane bo wszystko kupujesz od 30-ki. Na wlocie głowicy załóż filtr jeśli nie było go ze sprężarką, bo będzie łapała wszystek kurz, ze sprężarki wychodzi rurka, po drodze jest zawór zbijający nadmiar ciśnienia powietrza, z zaworu leci rurka do zbiornika powietrza. Ze zbiornika jest wyjście na złącze np. hamulce przyczepy. Jeśli...
Wydaje mi się że był dwu zbiornikowy ale chyba na agregacie od lodówki i to były nieduże zbiorniki połączone na stałe. Mam jeszcze do Ciebie pytanie- mówisz że po odkręceniu zaślepki nie było powietrza w przewodzie więc co się z nim stało? Wróciło przez nieszczelny zawór do cylindra czy jak?
Panowie, z tyłu "plecaka" po lewej jest otwór,nie pamiętam jak on jest zaślepiony,ale tam się reguluje wysokość podnoszenia ramion ,robi się to rurkowym kluczem ,wkłada w otwór i popuszcza się nakrętkę(chyba 12)i w środek klucza wkłada się śrubokręt i wkręcając lub wykręcajac śrubę dokonuje się regulacji
dwa zasilania to to samo. Jedno zaślepić i dwa powroty to też to samo. Jeden do zaślepienia. Zresztą jak nie jesteś pewny to możesz się upewnić przedmuchując rozdzielacz powietrzem. Ok dzięki jeszcze raz jutro montuje. Pozdrawiam
Oczywiście że spełnia swoją rolę, służy do opuszczania siłownika jednostronnego działania. To stosowanie pozycji opuszczania wymuszonego (dla siłownika dwustronnego działania) jest niewskazane przy siłowniku jednostronnego działania, gdyż generuje ciśnienie na zaślepionym/nieużywanym wyjściu hydraulicznym i przeciążanie pompy.
Słyszałem, że gdy zaślepi się obieg oleju to może tworzyć się zbyt wysokie ciśnienie oleju na klawiaturze, czy nie lepiej zrobić obieg oleju?
Jak leje wodę do chłodnicy to przelewa się ona przez otwory antymrozowe. Przelewa się do głowicy a z głowicy kanałami popychaczy do miski olejowej. Jeśli wypchło te u góry to pewnie i boczne ruszyło i nie wiadomo jak reszta. Jak dla mnie to głowica do zrzucenia tym bardziej że po zabiciu nowych broków należy wykonać test szczelności głowicy. Blok też...
Gdzie zwrócić uwagę na pęknięcie bloku ( rozmarzanie )tylko przy pompie paliwa ? . Raczej przy zamarznięciu wody w układzie chłodzenia nie pęka blok a jedynie głowice a dokładniej strzelają zaślepki w głowicach. Co do pęknięcia bloku to pęka on zawsze w najcieńszym miejscu. Na co zwrócić uwagę przy zakupie ursus c330, który rocznik lepszy.? Zwróciłbym...
Sorka że podepnę się do tematu ... Ale mam pytanie odnośnie wzbogacacza dawki rozruchowej: 1. Czy jest możliwość jakiejś regulacji żeby wyłączał się szybciej (bo silnik mało się nie rozleci zanim odbije automatycznie. 2. Po naprawie pompa wróciła bez śrubki na końcu wzbogacacza (tej M4 lub M3 z kontrą zaznaczoną na rysunku czerwoną strzałką ) - czy...
Nie zwojnica tylko zwolnica. Nie ma szans tak to zesztukować. na razie możesz co najwyżej zaślepić tą pompę a hamować tylko tą dobrą.
Wita! no i sprawa załatwiona. termostat kleknął (nowy)! wyrzuciłem go i już spokój, krotki obieg zaślepiony! temperatura silnika przy pracy z c hakownica 70-80 wiec jak dla mnie jest dobrze! jeszcze się zastanawiam po tym jak się termostat nie otwierał w jakim stanie jest uszczelka pod głowica! bo lekkie ciśnienie było
A przecież całe powietrze które silnik wciąga idzie przez olej i potem jest odseparowywane od oleju. Więc gdybanie o przedmuchach na tłokach i zaworach jest bezpodstawne. Ale jak ktoś zaślepił lub "" zmodyfikował"" filtr to mogą się dziać cuda.
Znalazłem w garażu dwa takie regulatory od ursusa. Na pewno nie moge zastosować ich na odcinku miedzy butlą a sprężarką bo ograniczało by mi przepływ ( rury mam na 1 cal) mo załozyc jedynie w jednym z wyjść z butli i zaślepić z jednej strony ten regulator. No i oczywiście drugi zawór bezpieczeństwa taki od kompresora by był.
Hej. Pytanko. Montuję alternator boscha od golfa 3 do ursusa c 360 . Mam nową instalacje z wiązką pod regulator napięcia. Co zrobić po zamontowaniu alternatora ze starym regulatorem ? Po prostu go odpiąć i zaślepić przewody ?
Witam Bardzo po nie wczsie ale odpowiem Jest taka możliwość, wystarczy przwody które szły do rozdzielacza połaczyć ze sobą, a złącze wywrotki podłączyć do wyjścia które znajduje się na górnej ściance rozdzilacza(tego pod siedzeniem) tak mniej więcej na środku, powinno być teraz zaślepione. Pozdrawiam
Bo nie masz jednej rurki przykręconej tylko zaślepiony otwór. Do sklepu i kupisz bez problemu. http://obrazki.elektroda.pl/7368694800_1...
Według mnie olej ma ujście przez kulki łożyska do skrzyni.Piszesz o ciśnieniu 30at ,tam w rurce może być max.12at U mnie ktoś to zaślepił przed moim kupnem a traktor chodzi z 10lat, tak że uważam to za niepotrzebny wynalazek przez który może wyciekać olej. Pozdrawiam Witam Też się spotkałem z zaślepionym przewodem i traktor chodzi bezproblemowo . Pozdrawiam
Z temperaturą związana jest też uszczelka pod głowicą. Są wersje z zalepionym trzema kanałami, dwoma, jednym lub wogóle wszystkie trzy niezaślepione - to reguluje przepływ cieczy. No i podnosi temperaturę układu. Nigdy nie wiem którą wybrać przy zakupie. Na załączonym zdjęciu widać zaślepione dwa kanały. 800138 Tutaj mamy wszystkie otwory przelotowe...
Dzień dobry, W Ursus c330 chce przerobić stary nie porysowany cylinder hydrauliczny podnośnika na nowy typ z uszczelnieniem gumowym jak w siłownikach. Został wytoczony dodatkowy rowek na taki pierścień gumowy, a 4 pierścienie metalowe zostaną jak w oryginale. Sprawdzone działa i trzyma takie rozwiązanie. Kwestią jest w jaki sposób zatkać otwory przelewowe...
A w przypadku zastosowania orbitrola do wspomagania?? Miałem zamiar wstawić w obieg: pompa-> zawór przelewowy (wyjście przelewu po nadmiernym cisnieniu kierowane jest do orbitrola.. a główny strumień z utrzymywanym ciśnieniem do zaślepionego rozdzielacza...
W c-360 od strony pedału sprzęgła jest taki mały dekiel przykręcony na 2 śrubki. W deklu znajduje się rurka która zaślepiona jest takim korkiem aby nic nie sypało się do środka. Właśnie tą rurką się smaruje łożysko wyciskowe. W c-330 występuje smarowniczka która wyprowadzona jest nad osią pedału sprzęgła. Należy zweryfikować czy aby połączenie smarowniczka...
po założeniu manszety bedzie ją ścinac właśnie w otworze upustowym i po kilku cyklach bedzie przeciekać. Trzeba było by zaślepić otwór i wypolerować. Takie rozwiązanie da super efek ale ma jedną wadę. brak zabezpieczenia maksymalnego górnego położenia. Jak podniesiesz do góry ramiona i nie rozłączysz rozdzielacza to pompa bedzie utrzymywać maksymalne...
Te z aluminiowym, rozkładanym na dwie połówki korpusem są na łożyskach. Obydwie wersje dają się smarować rozbryzgowo - w wersji smarowanej z silnika wystarczy zaślepić wlot i wylot oleju korkami. Ważna rzecz, to zapewnić im jakiekolwiek chłodzenie - ze względu na małą powierzchnię żeberek cylindra i głowicy. Bardzo szybko się grzeją, a co za tym idzie...
Masz dobre ciśnienie, 5bar działa już jak hamulec hydrokinetyczny, to nie jest wysilony silnik, nie potrzeba mu 5 bar, 3.5bara to idealnie dla takich silników. Najlepszym wyjściem będzie wyrzucenie tego zaworka z stopy łoża wału i zaślepienie otworu śrubką i zamontowanie pompy olejowej z c330.
Tak. Zasilanie F, siłownik C a kanał B,A i D na przelew. Kanał E niech będzie zaślepiony. Jak popatrzeć na układ otworów korpusu podnośnika to właśnie E nie ma otworu w korpusie i jest uszczelniony oringiem. Kanał D to może byc dodatkowy kanał przelewowy który w C 330 nie występuje. Jeśli chodzi o pokrętło X to możesz ustawić nim ciśnienie ale będzie...
Zrób jak jest zasilanie w zetorze. To początek magistrali jej zasilanie, przekrój rury duży, nie obniżysz ciśnienia w jednej części magistrali jak to może się stać wpinając się w połowie kanału smarującego, do tego zrobienie gwintu w śrubie drążonej jest mega proste. Powrót do pokrywki od kolektora wydechowego jest daleko i jak wspomniał kolega nie...
Brak termostatu wg mnie bo u mnie też nie ma ale jeździ Nie masz termostatu, ale zapomniałeś wspomnieć że z blachy "dachowej" masz wykonaną tulejkę by zaślepić mały obieg cieczy. Samo wymontowanie termostatu w czydziestce spowoduje że chłodzenie masz praktycznie na małym obiegu. Zwiększona temperatura może być spowodowana osadzeniem się kamienia w...
Witam Posiadam sprężarkę HS 11 od Ursusa i chce zrobić z niej warsztatową spręzarkę. Jednak mam problem z jej bagnetem oleju. Podczas pracy pod obciążeniem korek od wlewu oleju wyskakuje i zaczyna tryskać olejem. http://obrazki.elektroda.pl/1039606000_1... Nie wiem co z nim zrobić ? dodać jakąś uszczelke? zaślepić ? Oraz także olej wylatuje...
Ba . Tylko że gdzieś zgubiłem ten kwitek i lipa . a cieknie z tych krućców do których są przykręcone przewody tzn. poci się . Chciałbym się tylko dowiedzieć czy tam są jakieś uszczelki czy wystarczy to jakoś dokręcić bo sam nigdy tego nie rozbierałem, a najbardziej chodzi mi o te drgawki silnika co je może powodować? Dodano po 1 a i jeszcze ten grzybek...
Ale jak włączyć podgrzewanie ? Zauważyłem na zdjęciach na allegro że po prostu chodzi o to żeby nie kręcić do końca tym przełącznikiem tylko w połowie się zatrzymać, tak ? Chodziło mi gdzie powinny znajdywać się czujniki w dobrej 30-stce, ja ze swoich obserwacji zauważyłem: jakiś czujnik pod kolumną kierown. przy biegach, potem jakiś obok kabiny (zdjęcie...
Czyli na tym krótkim wężu- tylko, że tam będzie ciężko coś wpasować. Myślałem jeszcze żeby ewentualnie wspawać jakiś króciec w obudowę termostatu, a drugi wąż wpiąć w dolny wąż chłodnicy. Nagrzewnica z osobówki z wentylatorem jest w miejscu prawego akumulatora, węże będą długie, obawiam się o odpowietrzanie. Mówisz, że w okolicy pompy ma być powrót...
Przepraszam za wprowadzenie w błąd, stojąc z tyłu ciągnika WOM kręci się w prawo. Stojąc przed prądnicą (od strony wyjścia wału) wydaje mi się że powinna kręcić się w prawo w kierunku w którym jest wylot powietrza (nigdzie nie ma żadnych informacji ani żadnej strzałki w którą stronę powinna się kręcić). Gdy podjadę pod prądnice i włącze WOM prądnica...
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
No cóż, przerobiłem nieco uchwyt, sprężarkę wyrzuciłem, a zamiast sprężarki w to miejsce usadowiłem prądnicę. Pasek odpowiednio naciągnięty. Zaślepiłem wlot powietrza w tym grubym przewodzie co szedł pod sprężarkę. Sprężarka miała też smarowanie olejem z silnika. Toteż połączyłem ten przewód metalowy i gumowy od oleju, by zamknąć obieg. Dość problemów...
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w Ursusie MF, bo nigdy takiego nie obsługiwałem. Podnośnik hydrauliczny systemu Fergusona, oparty na pompie tłoczkowej działa na tej zasadzie, że pompa hydrauliczna "załącza się" tylko do podnoszenia. Cały patent opiera się w zaworze sterującym który otwiera dopływ oleju do pompy hydraulicznej, a z drugiej strony w...
A-przewód powietrza doładowującego kolektor ssący do korektora doładowania B- króciec przewodu oleju silnikowego -smaruje pompę centralnie- po uruchomieniu odcina dawkę rozruchową C-zasilanie pompy olejem napędowym z filtra oleju D-powinien być połączony z ,, I" jest to kanał odciążający hydraulicznie sekcje żeby olej napędowy nie dostawał się do wnętrza...
Dziękuję Kolegom za informacje - niebawem podejmę próbę wymiany dźwigni sprzęgła. Dźwignia wymieniona bez rozpoławiania ciągnika. Widełki opierają się o łożysko i nie trzeba ich trzymać w czasie wyjmowania dźwigni. Tak jak koledzy pisali - należy zdjąć zabezpieczenie (pierścień sprężysty) z prawej strony ciągnika i wyciągnąć dźwignię (klin i widełki...
Hej. Po założeniu termostatu (stary był zasyfiały i zaślepiony rurką kanalizacyjną fi 50 mm), zalaniu traktora płynem i przejechaniu się zauważyłem, że płynu brakuje, więc dolałem. Znów pojeździłem i ubyło. Wyciągnąłem bagnet z silnika, a tam olej jasno kremowy. Okazało się, że uszczelnienia tulei się rozleciały. Ja jako laik do tego momentu wszystko...
Witam, czy ktoś z kolegów wie w które miejsce podpiąć się z dodatkowym rozdzielaczem hydraulicznym, niestety w plecaku od przodu nie ma zaślepionego otworu przeznaczonego do tego celu. Dziękuję za pomoc.
Witam jeśli chodzi o wzmacniacz momentu to nie warto go zaspawywać bo to fajne i przydatne urządzenie lepiej je jest naprawić niż bezsensownie zaspawywać :| jeśli chodzi o zaspawanie to tez trzeba wiedzieć co z czym spawać i jak ( by np nie było bicia na bębnie by jak najmniej uszkodzić bemben i reszte akcesoriów itd) ale największą głupote jaką ludzie...
Kupiłem jednak metalową lampę roboczą. Na początek pokażę może jak wygląda oryginał Zelmot z 1990 roku, jeszcze tkwiła oryginalna żarówka 35W. https://obrazki.elektroda.pl/2766249600_... https://obrazki.elektroda.pl/5856086400_... Jak widać była mocno zniszczona. Przewód masowy nie jest oryginalny, nie pamiętam jak...
Witam. Mam kolejny problem z autem. Po usunięciu problemów z wtryskiwaczami i zamuleniu silnika powstał problem z odpalaniem rano. Posłużę sie fotografia znaleziona na forum. http://obrazki.elektroda.net/78_12662246... Taka sama pompa jest u mnie. Czyli Lukas. Najpierw zarżnięte były wtryskiwacze. To zrobiłem. Dodatkowo musiałem odłączyć i...
zaślepka głowicy zaślepka wałka zaślepka kontakt
kalibracja belki tensometrycznej pompa głębinowa uszkodzona naprawa drukarki brother
Radio UKF z wzmacniaczem UL1496 - Montaż i Schemat Budowa radia UKF z wzmacniaczem UL1496 krok po kroku