Od strony silnika olej nie może cieknąć na sprzęgło co najwyżej na koło zamachowe po zewnątrz, jeśli tarcze są mokre należy wymienić zimmering tulejkę i oringi od strony skrzyni.
Ściągnij pokrywę i się przekonasz. Pewne wypadła zaślepka wałków pompowtrysków i zjadło hydroregulatory.
Tak zaraz wyśle zdjęcie
Chyba cieknie z pokrywy zaworów. Z zaślepek wałka rozrządu nie cieknie i nie leci dym do środka tak jak to było przed wymianą więc zabieg wymiany oceniam na duży plus. W związku z tym, ze do kabiny dochodzi nieprzyjemny zapach oleju to czy wymiana filtra przeciwpyłkowego z węglem pomoże i nie będzie śmierdzieć w kabinie?
Dzięki za pomoc - znalezione - jest to zaślepka wałka rozrządu od strony blokady. Temat do zamknięcia.
W jaki błąd ? Pisałem o tylnich zaślepkach wałków nie śrubach.
Sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu czyli ustawić wałki rozrządu wcięciami za zaślepkami po stronie skrzyni biegów w linii poziomej. Zablokować wałki. Wkręcić trzpień ustalający wał korbowy. Trzpień powinien wejść w wycięcie w wale korbowym. Teraz należało by wyjąć blokadę z wałów i lekko ruszyć wałem w prawo i w lewo UWAGA ostrożnie aby trzpień...
To żart? Kolego To teraz na poważnie- Odkręcasz śrubę w bloku i blokujesz wał, wyciągasz zaślepki wałków i montujesz blokadę wałków, jak pasuje to jest ok, jak nie pasuje to rozrząd przestawiony-teraz zadowolony?
Od strony baku w bloku silnika jest za kołem zamachowym zaślepka wałka rozrządu i korek kanału olejowego. Oba poniżej okładu chłodzenia. Broki na zewnątrz głowic nie mają wpływu na płyn w oleju.
Witam. Jestem w trakcie wymiany rozrządu (LagunaII 1.8 16V.). Po zdjęciu zaślepek wałków i ustawieniu ich nacięciami do dołu, zablokowanym wale korbowym i tłoku w pierwszym cylindrze w gmp, nie można założyć blokady wałków. Nacięcia w wałkach nie są w jednej osi, przesunięcie ok. 2mm. Mam pewne podejrzenia. A co wy koledzy o tym myślicie?
Na końcu wałka jest zaślepka z jednej i z drugiej strony więc z jednej strony wyciągnąłem zaślepkę i sprawdziłem czy wałek nie jest zabrudzony w środku okazało się że nie jest zabrudzony
Ale bałagan... Nie wiem czym rożni się zetor od 60-tki? chyba tym że C-360 to kopia zetora o jakości jak skutery z CHIN.. To i to zależnie od magików mechaników może mieć odrzutnik lub simering. Jedno i drugie jest dobre wtedy gdy człowiek który to montuje ma pojęcie co robi. Najczęściej źródłem wycieku jest zaślepka wałka rozrządu lub śruba kanału...
znak jest na kole zamachowym np 0 lub kreska i musi sie pokrywac ze znakiem obudowy skrzyni, znak widac przez nieduzy otwirej ktory moze masz zaslepiony plastikowa zaslepka, walek rozrzadu ustaw tak zeby krzywki 1 cylindra byly w gorze i wtedy wsadz linial, a znak na kole pompy musi nie pokrywac ze znakiem na pompie i wtedy blokujesz specjalnym kolkiem...
W mojej wersji nie, bo mam cewki za głowicy a w miejscu rozdzielacza jest zaślepka.
będzie trzeba nowe po wyciągnięciu założyć. Będzie trzeba ale to teraz najmniejszy problem. i ten pierwszy tłok czy na samej górze czy może minimalnie w dół Max w górze, wtedy po wydłubaniu zaślepek z głowicy szczeliny w wałkach mają być poziomo a górna część szczeliny ma być równo z płaszczyzną głowicy
Witam Ma ktoś dostęp do AUTODATY, bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji odnośnie momentów dokręcenia KZF wałków rozrządu oraz zaślepek do tych śrub. Będę wdzięczny za schemat i wszelkie info. Pozdr WW
Jeżeli nikt nie "rzeźbił" nie ma tam uszczelniacza, a oleju w silniku może ubywać z wielu przyczyn m.in. mogła się uchylić zaślepka od wałka rozrządu i też poleci w okolicach sprzęgła. Z tego co pamiętam w oryginale nie było na wale w żadnej trzydziestce uszczelniacza nie pamiętam jak w C-328. Trzeba rozebrać i zobaczyć.
Można to zrobić przez okienko za pompą podnośnika. Trzeba zlać olej z hydrauliki zdemontować pompę oleju odkręcić zaślepkę, rozkręcić wałki sprzęgłowe wyjąć przednią część wałka sprzęgłowego,z tylnego wałka sprzęgłowego odkręcić dwie nakrętki i można już odkręcić obudowę w której jest uszczelniacz.
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
mam ten sam problem na gorącym silniku głowica chodzi tak jak by oleju nie miała , mam przebieg 110 tys . mój dobry mechanik powiedział że to stary numer że wypadły ci zaślepki z wałka na którym są koniki co popychają pompo wtryski .Zaślepki są małe 5 mm wypadają do głowicy i leżą w niej.Przez dziury po zaślepkach ucieka ciśnienie oleju i chydrosztosy...
Nie no, na pewno nie jest to od blokady, bo tak jak mówicie, jest na wałkach para zaślepek w formie zamkniętego simmeringu i śruba m10 przy kole zamachowym. Obstawiałem właśnie jakiś typ zaślepki, ale nie wiem gdzie ona jest.
Podaję - kaseta TDK - zawsze 47m,35s. Regulacja przesuwu taśmy - tylna ścianka silnika wałka przesuwu (czarna gumowa zaślepka) i dużo cierpliwości:D Pozostaję z uszanowaniem i do usług. Inne potencjometry/regulatory niech pozostaną tak jak są. Nie mają one związku z prędkością obrotów silnika, wałka przesuwu taśmy.
Wał ustawia się trzpieniem blokującym, na dole bloku po lewej stronie jest zaślepka. Wałkiem balansowym się nie przejmuj
Sorki, ale skanera nie posiadam, co do dostępności to jestem na urlopie i z firmowego też przez jakiś czas.... Katalog kupiłem na allegro od jakiegoś facia z wielkopolski ma tam swój sklep więc poszukaj 25pln to nie majątek a zawsze się przyda. Czyli reasumując na już nie pomogę, jeśli poczekasz to przypomnij się w przyszłym tygodniu wtedy zrobię scana...
Jak by lały to chociaż by pierdnął. Jak świece mokre to sprawdź rozrząd. Niestety w tym silniku potrzebne blokady. Można się bawić by ustawić tłok w GMP za pomocą np śrubokręta ale trzeba wyjąć zaślepkę wałka by zobaczyć czy jest równolegle do krawędzi głowicy - zaślepkę trzeba dać nową bo nie wyjmiesz starej bez jej uszkodzenia. Ma być iskra, paliwo...
Zaślepka blokady to E14 Raczej nie uda się jej wkręcić bez odkrcenia kompresora Rozumiem że wał blokuje się kręcąc do tyłu? Nikt nie zakładał blokady na wałki?
Przy napełnianiu tonerów należy pamiętać o usunięciu pozostałej zawartości proszku. Trzeba wszystko dokładnie oczyścić i dopiero wsypywać nowy proszek. Z boku tonera jest zaślepka. Przez tę zaślepkę wsypujemy proszek a nie przez listwę koło wałka.
To co robią w takim razie dwa otwory poprzecznie do osi wałka, zaraz za pierwszym czopem? Ani tam śladu po zaślepkach, ani śladu po gwincie-np. pod korki. Krzywki są smarowane-wg. mnie w ten sposób, że olej zbiera się takich rynienkach i smaruje rozbryzgowo.
Objawy po nagrzaniu odpala i gaśnie (jak przy blokadzie immo). Pierwotnie podejrzewałem przewody do czujnika lub sam czujnik. Okazało się że rozrząd przestawiony (na granicy). Po rozgrzaniu łańcuch trochę się wydłużał i przesunięcie wychodziło poza dopuszczalny zakres. Rozrząd sprawdzony przez blokady na wałkach (wykręca się zaślepki i można zobaczyć...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... tu kolega też wymienił sobie sam rozrząd. Do blokady wału używa się specjalnego trzpienia na upartego może być zwykła śruba o odpowiedniej długości. Wałki blokuję się z tyłu po ściągnięciu zaślepek. Wszystko było opisane i to nie raz na forum wystarczy poszukać.
Jesli elektrycznie jest Ok to sprwadź ciśnienie manometrem , ewentualnie zaślepki w wałkach pompek
witam ponownie. Własnie rozkręciłem część elementów które musiałem zdemontować, a mianowicie sprawa ma się następująco.Wymontowałem zaślepki wałków rozrządu i nacięcia na jednym wałku są w pionie a na drugim w poziomie ,znacznik na końcówce wału jest w tym momencie w górnym położeniu przy czym na kole zębatym wału po przeciwnej stronie . Czy ktoś może...
Sciągnij pokrywe i wykręć wałki, na których pracują popychacze pompowtryskiwaczy i obejrzyj czy nie wypadły zaślepki owych wałków.
Mam problem z ustawieniem wału na blokadę,w którym miejscu ma zablokować,wałki zablokowałem z tyłu pod zaślepkami,koło na wale jest bez klina,jest to silnik z zerwanym paskiem,wiem że czeka mnie demontaż głowicy .Dzięki za wszystkie podpowiedzi.Pozdawiam
tak jest to selenoid. Musisz wyciągnąć transort papieru (najpierw wyciągasz elektronikę, potem z przodu szarą obudowę - taka wielka zaślepka :) żeby dostać się do śrub ). Wyciągasz czarny transport z wałkami i tam jest ten selenoid. Pzdr
A czy zmieniłeś śrubę wału lub ewentualnie starą przykreciles na klej? W tych silnikach najsłabszy punkt rozrządu to przsuniecie się wału względem koła. Wiec teraz jeśli wyjmiesz zaślepki wałków i rowki będą w poziomie a blokada w bloku nie spasuje to już wiadomo co się stało.
.natomiast nie silnik byl blokowany tylko rozrząd Blokuje się wal korbowy trzpieniem wkręcanym w blok silnika na prawo od filtra oleju, druga blokada to tzw. podkowa wsuwana w szczeliny wałków po uprzednim zdemontowaniu okrągłych zaślepek w głowicy. Bez zablokowania obu podzespołów nie masz szans na poprawne ustawienie rozrządu.
W środkowej części głowicy (pomiędzi cyl 2 i 3) pod wałkami są zaślepki kanałów olejowych z małymi otworkami. Sprawdź czy nie są zatkane. Jakiej marki był ten olej 10W-40? Z pewnego źródła? Miałem podobny przypadek w escorcie i wtedy pomogła zmiana oleju na 5W-30.
Te typy tak mają a do rzeczy jest zła nowina dla twojego portfela. Morze to być uszczelniacz wałka sprzęgłowego ,uszkodzona zaślepka w wale korbowym. No i pewnie jak zaślepka na wale wyleci to olej jak fontanna leci ze spryskiwacza tylnej szyby no ale to kolega by od razu zobaczył . masz pojęcie o czym piszesz? Do tematu . Nie wiem w jakim czasie oleju...
Witam. Pojawił się dosyć mocny wyciek oleju, skrapla się on na łączeniu skrzyni biegów oraz silnika, dosyć mocno płynie też od strony rozrządu. Wymieniona uszczelka pokrywy wałka rozrządu. Pojawiła się teza o zaślepkach w bloku silnika. Brany pod uwagę jest też uszczelniacz wału od strony koła zamachowego. W diagnozie nie pomaga bardzo mało miejsca...
Witam zabrałem się za składanie do kupy bardzo ładnej porzuconej wski dwu ramówki. Po złożeniu większości do kupy wiedząc że silnik jest po kapitalce (z 10 lat temu :P ). Postanowiłem posłuchać jak dudni :). Pozaglądałem jak wygląda tłok przez wydech, olej zalałem, zapłon poustawiałem, odpaliłem chodzi ładnie biegi wchodzą, miałem się zabierać za wykończenia...
Witam! Podczas wymiany popychaczy zaworowych, znalazłem w głowicy taki element: https://obrazki.elektroda.pl/3684887400_... https://obrazki.elektroda.pl/2139274600_... . Wykonany z bardzo łamliwego materiału, rozpadł się już podczas wyciągania. Wiem już, że jest to zaślepka wałka rozrządu, ale problem w tym, że takiej już nie dostanę....
Jeszcze nie ale mu nie odpuszczę skoro na dole wszystko jak nowe to zostaje góra w 1,9 tdi pd wypadały zaślepki w wałkach trzeba podnieść pokrywę zaworów tylko czekam na wolne bo żeby zdjąć pokrywę trzeba wymontować wtryski i coś czuję że z dwa tygodnie trzeba już podlewać Wernerem 😂😂😂
Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować. Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł. Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt...
Witam kolegów, Staram się pomóc członkowi rodziny któremu padł samochód. Dokładnie wypaliło upg, pech chciał że pospiesznie składając założyłem odwrotnie upg w wyniku czego nie było smarowania i zatarły się wałki rozrządu. Kupilem pokrywę głowicy z walkami opisana kilkoma modelami, w tym moim, Dopiero przy montażu zauważyłem że brak miejsca na czujnik...
Bez przyrządów nie bardzo da rade. Wał blokuje się w GMP odpowiedniej długości bolcem wkręconym zamiast śruby w okolicy połączenia skrzyni biegów z silnikiem troszkę powyżej miski olejowej, natomiast wałki blokuje się z tyłu po wyjęciu czarnych zaślepek.
Dzięki za odzew. Nie do końca o to mi chodziło. Chodzi mi bardziej o hmm górny zatrzask - znajdujący się nad wałkami. Zatrzask ten przeszkadza w wyjęciu środkowej sprężynki (kulkę już wyjąłem, widełki cofnąłem). Zauważyłem przed chwilą, że na zewnątrz skrzyni na wysokości górnego zatrzasku znajduje się zaślepka. Nie dałem rady jej jeszcze wyciągnąć...
Problemów może być sporo. Źle złożona dławica (brak pierścienia, odwrotnie założona), uchylona zaślepka na wale, uszkodzony zawór regulacji ciśnienia i dodatkowo głębokie rysy na przylgni wałka rozrządu, brak napędu pompy ciśnienia oleju (bywały przypadki, że zabierak umieszczony w drążeniu wałka rozrządu obracał się swobodnie), uszkodzona pompa, brak...
Teraz rozumiem masz pokrywę z simeringiem. Simmering mógł wytrzeć w wale rowek i będzie przeciekać. Tu też jak wał ma już luz to simmering tego nie utrzyma. Jeśli on trzyma to olej z silnika może być z zaślepki wałka rozrządu, albo ze śrub którymi mocuje się koło zamachowe do walu, one są przelotowe i po gwincie może olej pociągnąć. Gdy ciągnik nie...
Amatorsko możesz sprawdzić posiadając tylko pręt lub długa śrubę m8. Odkrec śrubę z przodu silnika przy kole zamachowym na torx nasadke, następnie zdejmij zaślepki wałków rozrządu, po prawej stronie silnika dwie czarne zaślepki. Ustaw walki rowkami w poziomie, jeśli oba walki będą miały rowek w poziomie to już dobry znak, następnie włóż śrubę w otwór...
Witam może ktoś pomoże w ustawieniu rozrządu w silniku 2.0 16 v bez turbo na zmiennych fazach rozrządu. W aucie pękł pasek rozrządu niby silnik renówki ale coś nie mogę go ustawić niby wałki się blokuję z tył pod zaślepkami a wał jak ma być bo nie ma miejsca na blokadę przy skrzyni biegów kombinowałem z tłokiem do góry na pierwszym tłoku od skrzyni...
A rozrząd sprawdzony? Rozrząd wymieniany był ok 20 tys km temu. Jakby był źle ustawiony, to by źle pracował również na wolnych obrotach. A mu brakuje mocy powyżej 2000 rpm. W ogóle to dość rzadki silnik, który ma czujnik wałka rozrządu. Przeważnie w tym miejscu jest zaślepka w głowicy Świece i przewody nowe.
Co do blokowania wału korbowego z lewej strony bloku silnika, na dole ok 5 cm od płaszczyzny łączenia ze skrzynią biegów jest plastikowa zaślepka... Koniecznie trzeba zamontować tą blokadę? Wiecie jaką siłą można pokrzywić zawory? Czy można to zrobić obracając wał lub wałki rozrządu ręką, czy musi pęc pasek w trakcie pracy silnika i siłą uderzyć tłok...
Zdaje się że w UR I była kiedyś opcja front PTO. Napęd był wyciągany z przystawki przykręconej od dołu skrzyni, w miejscu gdzie normalnie przykręcona jest zaślepka. Większość ciągników w tamtych czasach posiadało od dołu skrzyni przygotowane miejsca na podpięcie przedniego WOM, przedniego napędu, dodatkowej przekładni zwalniającej czy nawet napędu do...
Tam sie nie ustawia zapłonu ,tylko kołkuje pompę-(otwór na godzinie 12)pod pompą wtryskową w bloku jest zaślepka na klucz 10 po wykręceniu której wkłada sie blokade wału korbowego a co do wałka rozrządu może być otwór w kole rozrządowym (stara wersja ) lub po zdjęciu pokrywy wałka szczelina na włożenie blokady w wałek (tak samo jak w VW 1.9) Trzy śruby...
Wałki ustawiasz identycznie jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=h24q8nNB... tyle że to pojedyńczy vanos. Składasz wałki, łańcuchy, ustawiasz na znaki z tą różnicą że vanosa przykręcasz po zabiegu.Śruby od vanosa pod plastikowymi zaślepkami z przodu i z tego co poamiętam mają lewy gwint.
Witam. Miałem ten sam problem tzw. terkotanie.U mnie brzmiało to dłużej i było cykliczne co sekunde. Wymieniłem koło zmiennych faz rozrządu, które kosztowało mnie oryginalne z serwisu volvo 600zł plus 200zł dla dobrego mechanika i po problemie. Można kupić zamiennik za ok.300-400zł. Nie musisz wymieniać całego rozrządu jeśli wymieniałeś go wcześniej....
Nie ma znaków, masz dwa wyjścia: albo zablokować wał (z lewej strony na dole bloku, przy skrzyni jest zaślepka, trzeba tam wsadzić odpowiedni trzpień), albo zdjąć któryś dekiel z głowicy i ustawić wycięcia wałków równolegle do jej płaszczyzny
Autorowi postu chodzi o reduktor biegów pełzających, a nie wzmacniacz momentu. Więc tak wzmacniacz momentu był montowany fabrycznie w standardzie. Natomiast reduktor biegów pełzających można było sobie zamówić na żądanie. Reduktor ten był wkładany zamiast wzmacniacza momentu. W ciężkich ursusach pedałem sprzęgła steruje się również hamulcem skrzyni,...
Pokrywa jest złożona na uszczelką chemiczną polecam orginał z ASO, a jak odkręcisz pokrywę to wyjdzie razem z wałkami rozrządu. Będziesz potrzebował jeszcze uszczelniaczy wałków i zaślepkę na wałek obok czujnika położenia wałka rozrządu i 5 oringów pomiędzy głowicą a pokrywą (przy otworach na świece) Miłej pracy ...
Kolego vw82. Mam jeszcze do Ciebie jedną prośbę. Czy zaślepka od blokady korbowodu jest na pewno z tyłu silnika (w okolicy prawej półośki) ? Przyglądałem się silnikowi z kanału (na razie nie ściągałem nadkola), ale żadnej zaślepki nie dostrzegłem. W okolicy skrzyni jest tylko czujnik wału i idąc dalej w prawo jest mocowanie (trzymanie) wydechu następnie...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Pytam bo jestem ciekaw czy miał ktoś podobną sytuacje z malowaniem bądź nie wiem przeciążeniem. Czy jest możliwe malując korytarz przeciągnąć wałkiem po zaślepce puszki ze tam zgromadziła sie wilgoć i cos takiego sie stało. Dla mnie trochę dziwna cała sytuacja dlatego założyłem temat.
Ok to żebyś był pewny znaków na wale na skrzyni jest taka zaślepka do ustawiania wału. https://obrazki.elektroda.pl/6272898700_... Sprawdź czy się pokrywa i jeśli znaki na kole od wałka rozrządu się nie zgadzają. Zdejmij dekiel zaworów i sprawdź jak jest ustawiony wałek, czy na 4 cylindrze masz mijankę lub z tyłu wałka jest wycięcie...
Ustaw 1 cylinder w ZZ wyjmij zaślepki z końcówek wałków zobacz czy obie płetwy są w poziomie. Obstawiam że nie.Jeśli zajdzie potrzeba rozbiórki silnika to do montażu i tak będziesz potrzebował wszystkich trzech blokad.
Musisz mieć blokady, wał, wałki, koło zębate wałka rozrządu. Blokade na wał wkręca się obok koła zębatego wału korbowego, wałki na górze zaślepki na imbus wykręcasz i wkręcasz blokade, koło wałka możesz zablokować nawet wiertłem.Jak silnik pracował ok to zaznacz farbą i bedzie chodziło.
Jak zdejmiesz obudowę rozrządu to fasolki muszą być ustawione na środku musisz zdjąć po drugiej stronie czujnik walka rozrządu i zaślepkę tam będą dwa nacięcia na wałkach one muszą iść poziomo względem głowicy i musisz je zablokować później idziesz do przodu i cofasz kolo od wydechowego na maxa w przeciwna stronę do wskazówek zegara jeżeli punkty nie...
no właśnie było wszystko OK. można zwalić winę na żle złożony, ale to wystąpiło po przejechaniu kilkudziesięciu km Wyjąłem zaślepki do podglądy wałków i wydają się że są w takim samym położeniu
Aby ustawić odpowiednio wałki musisz odkręcić zaślepki z tylnej części obudów wałków i tam zastosować odpowiednie blokady.Temat już był wielokrotnie poruszany jeśli chodzi o ten silnik ustawianie kół wałków na jakie kolwiek znaki to gra na chybił trafił.Tym bardziej iż dla prawidłowego naciągu paska koła muszą być poluzowane aby nimi później obrócić...
Kolego w tym silniku często skacze łańcuch rozrządu (w wersji silnika produkowanej do 2005 roku później VW łaskawie to poprawił). Niestety łańcuch skacze na tym wałku na którym nie ma czujnika hala dlatego komputer tego nie wykrywa. Organoleptycznie można to sprawdzić wykręcając dwie zaślepki w głowicy od strony akumulatora. Oba wałki po ustawieniu...
Witam Woda do oleju może jedynie dostać się przez tuleje cylindrowe [ uszczelnienie ] lub głowice , są to tylko usterki eksploatacyjne , a tu jak wiadomo miałeś wszystko rozbierane . Do sprawdzenia głowic [zaślepek ] bez zdejmowania z silnika , proponuje odkręcić boczne pokrywy [te od strony wałka rozrządu ] i o ile nie płyną krople wody , pozostaje...
Np to dorzucę coś o Renaul Espace 3 1. Świece w podszybiu ( specjalny klucz przegubowy/łamany) 2. Filtry kabinowe w zamkniętych zaślepkami wnekach łożysk telekopów 3.Żarówki w lewej lampie ( przeszkadza komputer i akumulator) 4.Skrzynka przekażników i bezpieczników w kabinie silnika obok akumulatora 5.Żarówki podświetlenia wskażników - demontaż: głośników,...
Pomimo wieku tego postu, google prezentuje go w wynikach wyszukiwania dlatego kilka słów o wymianie tego rozrządu. Koło wału korbowego i koła wałków rozrządu nie mają klinów i brak jest jakichkolwiek znaków. Koło na wale dokręcane jest jednorazową śrubą na docisk - razem z kołem pasowym. Do dzieła. 1. Wykręcamy świece zapłonowe i zabezpieczamy otwory...
Regulator ciśnienia w pompie może być zużyty (sprężyna) lub nieszczelny i należało by zacząć od wymiany jego lub całej pompy oleju. Jeśli to nie to, to za niskie ciśnienie oleju to zwykle zużyte panewki lub jakaś nieszczelność w układzie smarowania np wypadnięta jakaś zaślepka otworu technologicznego (np kulka) w wale lub wałku rozrządu, nieszczelność...
Tam rozrządu nie sprawdzisz, nie ma znaków. Blokady wsadzasz z tyłu w wałki gdzie jest w lewej głowicy vakupompa, w prawej zaślepka a wał blokujesz przez wkręcenie czpienia w blok za sprężarką od klimy a pompę bolcem 6 lub 7 mm. Ide o zakład ze nie będą pasować a jak zdejmiesz głowice to w lewej będą pogięte zawory... Dodano po 1 Wykręć świece żarowe,...
każdego benzyniaka da się używać na gaźniku, pytanie tylko - poco? nie wiem czy tak bez problemu założysz aparat zapłonowy - może być wbita kulka - zaślepka w otwór olejowy w wałku rozrządu w ten w który wchodzi bolec aparatu zapłonowego (trzeba sprawdzić) - w Astrach F jest tak właśnie wbita kulka i jak zakładałem w swojej Astrze silnik 1.6 który był...
Śrubę wałka pośredniego odkręciłeś, jest pod wałkiem sprzęgłowym, schowana pod tą gumową zaślepką.
Zaślepka to pikuś ;) Poza tym jest to samo. Wiem bo zamieniałem i działa już ponad rok. Czy jest wzmocniony... wątpię. Jedyne co zauważam to różne typy wałków dociskowych. Niektóre maszyny mają czerwone a niektóre czarne. Nie ma tu reguły co do modelu bo np. C450 mają raz takie a raz inne. Z autopsji stwierdzam że czerwone są mocniejsze a czarne lubią...
Witam wszystkich po krótkiej przerwie - problem zażegnany! Napiszę w skrócie co i jak, silnik Z16XEP. - szarpanie auta, na 1 i 2 biegu nie da się normalnie jeździć, - wypadanie zapłonu na jednym cylindrze po jeździe na 3 i 4 biegu w zakresie 1500 - 2500 obr./min, nierówna praca silnika do czasu ponownego uruchomienia, - spadek mocy. Drugi błąd był najgorszy...
Tak ma być ustawiony wał: http://beisansystems.com/procedures/vano... a tak wałki: http://beisansystems.com/procedures/vano... Z tyłu silnika ustawienie wałków ma wyglądać w ten sposób: http://beisansystems.com/procedures/vano... a tak z blokadami:...
Da się sprawdzić bez demontowania paska rozrządu, trochę to skomplikowane bo nie ma tam znaków do ustawiania a potrzebne blokady. Mechanik miał pewnie na myśli zaślepki pod którymi blokuje się wałki, nie uszczelniacze wałków.
Najprawdopodobniej masz założoną końcówkę od 1000 obr, czyli wielofrezową. Końcówkę 6 frezową znajdziesz po lewej stronie ( patrząc od przodu ciągnika) w okolicach kabiny (przed kabiną, na skrzyni) , będzie to owalna zaślepka na 2 śruby na klucz 13 jak dobrze pamiętam. Odkręcasz dekielek i masz tam ,,wałek'' który musisz zamienić z tym wałkiem z tyłu...
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Jestam tam elektryczny szyberdach? Widzialem takie klucze (no moze wieksze, cos jak korba) do awaryjnego zamykania szyberdachu jak sie zepsuje. W podsufitowce byla zaślepka, a pod nią walek. Ale to bylo w civicu...
Witam Jeżeli dobrze pamiętam i o tej samej skrzyni mówimy, to powiem ci co możesz sprawdzić: Z tyłu skrzyni jest zielona zaślepka tak duża po jej otwarciu masz dostęp do dźwigni sprzęgła, znajduje się tam łożysko i wałek wysprzęglający. Sprawdź to łożysko, ono może być rozwalone, gdyż jest plastikowo-metalowe i często siada. Następnie sprawdź długość...
Witam wszystkich! Chciałbym udostępnić prawdopodobne rozwiązanie problemu z wyskakującym kodem A3-3112 uniemożliwiającym drukowanie. Objawia się to tym, że po próbie rozgrzania wałka (do której nie dochodzi) zaszczyceni jesteśmy informacją o wezwaniu serwisu. Jak odczytałem w internecie jest to problem z czujnikiem temperatury wałka. Tematów i problemem...
Problem cisnienia Oleju w XF105 jest jego jedná z najwiekszych boláczek. Najczesciej przyczyná slabego cisnienia oleju, ktore daje sie we znaki NA GORÁCYM SILNIKU to zapchany filterek cieczy chlodzácej w chlodnicy oleju.Po prostu plyn chlodzácy nie recyrkuluje przez chlodnice oleju i nie odbiera ciepla.Wynikiem tego jest przegrzewanie oleju, ktory w...
Witam. Nie ma klinów, koła mają specjalną powierzchnie. co do wałka jest zaslepka w bloku, gdzie wkłada sie blokade, tylko nie wiem jak ustawic wał. Gdyby ktos wiedzial prosze o dp. Pozdrawiam
Do sprawdzenia rozrządu nie trzeba blokad. Wystarczy ustawić pierwszy tłok w GMP, odkręcić zaślepki na tyle wałków i sprawdzić położenie nacięć na wałkach. Powinny być ułożone w jednej linii prostopadle do osi wału korbowego. Również obstawiam, że przeskoczył łańcuszek. Jeżeli tak to najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić przednią prowadnice łańcucha,...
Witajcie Koledzy Zaczynam sobie zmieniać rozrząd, i prosilbym o poprawienie mnie jeśli coś mylę: - Podnoszę auto zdejmuje osłony, podpieram silnik zdejmuje poduszkę , zdejmuję zaślepki od wałków, zdejmuję cewke, wyjmuję święcę kręce kluczem wałem korbowym na dole do pozycji gdy pierwszy cylinder będzie w skarjnym górnym położeniu i wtym położeniu blokuję...
dziury pod pompe paliwa sa w prawie kazdym bloku oprocz GSI. ja mam dziury tylko ze jest zalozona zaslepka. na wałku niemam krzywki wiec walek musialbym zmienic ale to chyba niema potrzeby. bo chyba moge podlaczyc ta elektryczna pompe ktora jest w chwili obecnej. tylko ze ja niemam pompy od abimexu ani cos podobnego tylko pompa (tzn sam silniczek) jest...
Witam Właśnie przeszła przez moje ręce mp110 Jeśli nie drukuje to należy zjechać do zera licznik kartek 1.Włączyć drukarke 2. Naciśnij - Menu -Scan- Copy- Scan 3. wybierz Counters wciśnij Copy następnie - zjedz licznik do zera Wyłącz drukarkę przyciskiem Power Jeśli się zacina Oznacza to prawdopodobnie że impulsy są źle liczone na wałku przez fotokomurkę...
Silnik na pompowtryskach ma dwie pompy jedna w baku tylko by podać paliwo do filtra i druga tzw tandem pompa czyli pompa vacum i pompa paliwa w jednym zamontowana na kancu wałka. Pompa ta wytwarza cisnienie potrzebne do szybkiego napełnienia pompowtryskiwaczy. Na wolnych cisnienie powinno być ok 2 min 1.5 bara a przy 2000 ok 8 bar. Przyczyn niskiego...
Na płytce ściegowej był zadzior po uderzeniu igły. Przetarłem papierem ściernym drobnym. Maszyny całej nie rozbierałem. Do górnej części odkręca się jedną śrubkę, a drugą luzuje. Mam wtedy dostęp do smarowania trzpienia stopki. Talerzyki są czyste i działają. Na ustawieniu 0 nitkę lekko się przeciąga. Na 9 bo tyle jest wszystkich nitke idzie dojść ciężko....
Wygląda na zaślepkę w fuserze. Tam gdzie masz mocowanie żarówki.
Na te problemy jest tylko jedno skuteczne 100% rozwiązanie, wymiana halogenu grzejnego + firmware. Wymieniłem taki zestaw w kilku i jak ręką odjął. Wcześniejsze próby z wałkami od 161, zaślepki proponowane przez Ricoha, czy sam firmware nie przynosiły rezultatu.
Zobacz czy nie masz dziury w okolicach tulei wałka sprzęgłowego, zdarzyło mi się widzieć taki cud, wykruszony kawałek obudowy skrzyni. Dodano po 1 Prawdopodonie przyczyną wycieku może być rozszczelnienie zaślepki w wale korbowym która znajduje się w za tulejką centrującą wałek sprzęgłowy,miałem taki przypadek w 126p-podobna konstrukcja. Jesteś pewien...
Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań. Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem: 1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba) 2. Koło zmiennych faz rozrządu 3. Pompa wody 4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu...
Witam Miałem kiedyś podobny przypadek w V8. Uszkodziło się łożysko na kole pośrednim rozrządu, pracowało pod kątem co doprowadziło do uszkodzenia kół zębatych. Przestawił się rozrząd i dalej wiadomo. Ja na próbę po remoncie prostowałem laski na kowadle ( nie są twarde ) I tobie proponowałbym zrobić tak samo. Złożyć i spróbować ustawić zawory i kręcić...
zaślepka wałka rozrządu zaślepka głowicy zaślepka kontakt
sprezarka agregatu adaptacja nastawnika przepustnicy ustawic astre
zasilanie świetlówki saeco kulka
Jak sprawdzić tranzystor BD136 multimetrem? Brak komunikacji rolety z centralą TaHoma Box