Witam. Mam sprintera 316 2016r. Ten sam problem od roku! Miesiąc temu jak wskoczył w awaryjny to już z niego nie wyszedł. Ale to była inna przyczyna. Byłem w serwisie MB kazali wymienić czujnik ciśnienia doładowania i ustawić sztangę przy gruszce w turbinie.. Wcześniej też wymieniony został kolektor z uszczelnieniami. Wymienilem jak sugerował serwis....
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
Źle ustawiona gruszka , można to samemu wyregulować
A więc gruszka była winna rozleciała się ze starości była jak grzechotka pełno piachu z niej wylatywało, geometria turbiny chodzi lekko, wymieniłem na nową i jest w porządku tylko muszę ją trochę jeszcze ustawić choć błędów żadnych nie ma tylko w grupie 011 ciśnienie pokazuje tak 979 1000mbar a powinno być chyba tak 969mbar i myślicie czy to ustawiać...
stopi odnośnie rozbiórki turbiny masz tu wszystko opisane : http://www.vw-passat.pl/index.php?option... olej może Ci się co najwyżej wylać z otworów umieszczonych w korpusie czyli części środkowej turbiny, której nie powinieneś rozbierać, jeśli masz wątpliwości co do szczelności siłownika "gruszki" sterującej za pomocą...
Gruszka/sztanga na turbinie ustawiona prawidłowo? U mnie podobny efekt był jak ciśnienie rzeczywiste z turbiny było większe niż ządane , różnica była tylko 0.2 bara ale to najwyrażniej wystarczyło.
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
Coś mi tu nie gra 2 tyg. wymieniać gruszkę bez jaj jak zajmują się turbinami to mają takie pierdoły na miejscu Nie chce krakać ale to mi wygląda na podmianę turbin. Jest też możliwość że źle ustawili sztangę od gruszki. Jakieś dziwne kombinację stosowali
Zazwyczaj wraca źle ustawiona, czasem też należy wymienić gruszkę.
Najlepszym rozwiązaniem i przy okazji najpierwszym należało by wg mnie sprawdzić układ podciśnieniowy. Czy wszystkie przewody podciśnieniowe są szczelne i nie zapchane i czy podciśnienie jest prawidłowe. Jeżeli tak, sprawdzamy następnie zaworek sterujący turbiną. A następnie później brać się za turbinę( skoro była regenerowana).. możliwe , że przy regeneracji...
Witam, proszę o weryfikację logów grupy 004, w tej grupie pierwszy log jest na ustawieniach 1.8 BTDC a drugi na 0.4 BTDC. Grupa 011 po wymianie gruszki turbiny pierwszy log ustawienie jak na starej gruszce, drugi i trzeci wydłużenie sztangi o 1 obrót, czwarty i piąty skrócenie sztangi o 1 obrót i reszta logów skrócenie sztangi o 2 obroty. http://vaglogi.pl/log-004_D3gkrY9.html.....
Czy problem pojawił się po regeneracji turbiny?ewidentnie przeładowuje albo turbina w takim razie jest źle ustawiona chodzi o gruszkę albo zawór pompy jest źle wysterowany.Super by było jakbyś mógł wrzucić wartości turbiny i zaworu sterującego oraz obrotów.
Witam, "Gruszka" od turbiny była sprawdzana/ wymieniana? Wymieniona i ustawiona przez firmę.
Notlauf występuje bo w tym przypadku bez wysterowania kierownic i tak zostaję przekroczone doładowanie - EDC nie jest w stanie ograniczyć doładowania mimo tego że nie podaje już podciśnienia na gruszkę. Kierownice nie wracają do pozycji pierwotnej bo masz: zaciętą gruszkę, źle ustawioną sztangę, źle złożoną turbinę lub coś blokuje ruch powrotny kierownic.
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
Możliwe że jest źle ustawiona dźwignia gruszki lub same turbo zepsuli i dlatego późno wstaje.
geometria turbiny działa poprawnie,czujnik ciśnienia doładowania działa,N75 też jest ok. Auto dalej ładuje 2500 i problem siedzi na pewno tam bo jak odepnę przewód od gruszki turbiny to problem znika. Ale jak obniżyć ładowanie. I dlaczego jest za duże skoro turbina jest prawidłowo ustawiona i była na stole.
Jeden odpala furę drugi sprawdza czy gruszka idzie od razu do góry bez żadnych przycięć. Elektrozawór podczas obciążenia reguluje sobie ustawienie geometrii ale po odpaleniu sztanga ma bez problemu iść w górę. Jeśli nie należy sprawdzić podciśnienie
Sprawdzone wszystko.. szczelne. Przepustnica czysta, EGR czysty nie zacięty, przepływomierz wymieniony, czujnik ciśnienia ten za przepustnicą też.. sztangi od turbin działają.. przepona na odmie cała nie rozerwana. DPF czysty różnica ciśnień: 6 Wcześniej była wymieniana gruszka od by-passu na 1 turbinie czy złe ustawienie sztangi może powodować taki...
Trzeba gruszkę ustawić. Ogólnie to najlepiej, jak mechanik ma VCDSa. Może jest źle ustawione. Jakim interfejsem diagnozuje? Tu masz filmik. https://youtu.be/PvusvQq8UFg?si=4Bn3E-1T...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Dzięki za wskazówkę o to chodziło. Myśl przewodnia i ogarnę temat. Właśnie znalazłem usterkę i być może przyczynę problemu. Po podpięciu vakum pompki do gruchy trzyma pociśnienie, natomiast w EGR nawet nie nadążam pompować bo natychmiast podciśnienie spada. Tak chyba nie może być, trafiona membrama, powinno trzymać jak na gruszce. Jeśli się mylę prosze...
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
W stanie spoczynku pokazuje : Cisnienie doładowania wartość wyliczona 1060,8 milibar Ciśnienie doładowania wartość chwilowa 983. Wczoraj w czasie jazdy zauważyłem, że przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu pokazało ciśnienie 2600 milibar. Cięgno gruszki ustawiłem tak jak miałem. Niestety nie mam możliwości wysterowania podzespołu z poziomu komputera....
Problem leżał gdzie indziej była to gruszka turbiny wymieniłem ja na nową i opuściłem ją do dołu bo jak była ustawiona tak jak stara to odcinało moc teraz jeżdżę i jest ok nie ma błędów. N75 okazał się sprawny nie wiem czemu mi wywalało ten błąd 17978 moduł sterujący zablokowany. Dodam że narazie nie ma błędów.
Witam, a gdzie byłą robiona turbina w jakiejś sprawdzonej firmie może po prostu turbina jest źle ustawiona , źle postawiony ogranicznik i albo nie wyregulowana na sztandze od gruszki. A błędy egr był już przed tym jak go zaślepiłeś ? Weź pod uwagę że jeżeli egr jest uchylony to ciśnienie doładowania też będzie niepoprawne , a z błędami może przechodzić...
no to chłopaki pomogli :) to teraz ja pozdrów mechanika i pro serwis który czyścił turbiny ;) dalej nie napisałeś jaki silnik, ale dedukcja że skoro 6bieg to pompowtrysk pewnie 130 dalej chłopaki z proserwisu mogli spierdzielić ustawienie cięgna od gruszki :) dalej trzeba zrobić pomiar podciśnienia ORAZ logi
Jestem już bliżej rozwiązania. http://obrazki.elektroda.pl/2739340000_1... Zamienione były przewody od podciśnień (podejrzewam mechanika, który wymieniał skrzynię i opuszczał silnik, po czym niewłaściwie podłączył przewody prądowe, bo auto nie chciało odpalić), tj. przewód "A" był podłączony do króćca "B". Nie działała przez to klapa...
Ja słyszałem coś o 0,85 Bara, ale to nie sprawdzone informacje. Jeszcze gdybyś mógł napisać przy jakich obrotach ma osiągnąc 0,65 bara i czy patent z wolnostojącą sprężarką i podłączoną do niej turbosprężarką (tzn. gruszką turbiny) przy ustawieniu na wyjściu reduktora tych 0,65 lub 0,85 bar zda egzamin? Należy tak ustawić sztangę, żeby zawór upustowy...
Jak jest na sto procent dobra (u mnie to wyszło dopiero po ruszaniu wiązka) to skup się na podcisnieniu. Pasowało by Zmierzyć podcisnienie na gruszce turbiny po zapaleniu. I czy wciąga sztangę po zapaleniu. I jak turbina była w regeneracji to nie wiem czy prawidłowo ustawili sztangę i śrubę zderzakowa. Często się to zdarza. Masz jakiś komputer którymi...
To że wartości są odwrócone to na pewno nie wina adaptacji, robi się ją tylko aby sprawdzić ustawienie siłownika. Dla mnie to jednak nie ta gruszka. Kupiona w aso? Jak pisałem nie do wszystkich silników jest dostępna. Kupiona na allegro :/ niby do tego silnika ale na innej aukcji jest napisane że są 2 rodzaje gruszek o tych samych numerach ;/ FABRYCZNIE...
Ogolnie turbo już było wcześniej poddane regeneracji, lecz z tego co zauważyłem jest to prawdopodobnie jakaś hybryda gdyż posiada większe łopatki (posiadam stara turbinę od polo 1.9 TDI). Ustawiona jest podobnie do tej z polo, lecz daje większe ciśnienie. Czy wydłużenie sztangi od gruszki zmniejszy zadawane ciśnienie? I w jakiej pozycji w trakcie spoczynku...
Witam Wydaje mi się że mam spalanie około 7 l na 100 Fakt że moja główna trasa to 7-8 km ( x 2 bo w dwie strony ale to po południu) I ostatnio chciałem coś sprawdzić: Rozpędziłem się do ok 100 i miałem "5" chwile tak jechałem i "pedał gazu do podłogi a "golf" nic Wrzuciłem "4" i też do podłogi gaz i trochę poszedł ale słabo. Jak się rozpędzam to tak...
Nikt nie odpowiedział ale udało mi się ogarnąć temat samemu z wykorzystaniem informacji z anglojęzycznych stron. Kwestia pierwsza czyli ustawienie zderzaka/ogranicznika turbiny była tam opisana w taki sposób, że należy podłączyć podciśnienie prosto z pompy vacuum pod gruszkę turbo (pomijając zaworek n75) i następnie na w pełni rozgrzanym silniku, przy...
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
"Gruszka" jest sterowana podciśnieniem i pod jego wpływem cięgno jest wciągane do środka (nie ma szans, żebyś to ruszył wysysając powietrze ustami, jest mocna sprężyna zwrotna). Poprawne ustawienie cięgna w turbinie VNT nie jest sprawą prostą i praktycznie nie do zrobienia "na stole". Co do rury to nie ma sensu jej łatać, trzeba wymienić na nową.
Witam koledzy i koleżanki. Mam auto audi a6c5 1.9 TDI 110KM AFN. Posługując się wskazówkami kolegi Sztomel z forum wczoraj wyczyściłem kierownice w turbinie bo sztanga pracowała tylko w górnej strefie a na dole chodziła z oporem. Wszystko wyczyscilem i złożyłem. Przy okazji wymieniłem gruszke na nową oryginał garrett. Po złożeniu całości na rozgrzanym...
Czy przez złe ustawienie kąta wtrysku czy inaczej zapłonu może zostać wyłączona turbina ? czyli zawór przy turbinie ( gruszka ) zostaje otwarta ? Po ustawieniu kąta wtrysku wszystko było dobrze i nagle po nocy postoju spadek mocy. Auto chodziło bardzo ładnie i wszystko było ok. Kolejnego dnia zabrakło mu ducha. Jedzie jak wolnossący diesel. Podcisnienia...
Witam ponownie, odnawiam temat. Otóż przyczyny braku mocy były dwie : zawór n75 broił i gruszka turbiny. Zawór jak i gruszkę wymieniłem i moc jest taka jaka chyba powinna być tylko jest jeden problem : turbo ładuję zadane wartości ciśnienia dopiero od około 2100obr/min czyli dopiero od tych obrotów auto przyspiesza jak powinno, na niższych jak 2100obr/min...
ustawiłem idealnie wałek rozrządu względem znaku na wale i pompy (było lekkie przesunięcie) i ustawiłem kont wtrysku na kompie waha się teraz w granicach 46-58 niewiele to pomogło nadal jest odczuwalna nierówna praca silnika,wydłużyłem też odrobine sztange gruszki turbiny żeby zmniejszyć przeładowanie to moje aktualne logi: https://obrazki.elektroda.pl/3593537600_...
Witam mam problem z moim golfem 4 1.9tdi 2001 rok edition . Mój golf na zimnym silniku nie pali jak powinien jak by się dusił i po chwili pali zostały wymienione świece i ustawiony rozrząd gdyż poprzedniemu właścicielowi źle go ustawiono , dodatkowo przestawiono kont wtrysków przy zapłonie żeby ponoć lepiej palił chociaż nic z tych zabiegów nie pomogło...
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
Witam. W golferku 3 nie ma żadnej wielkiej logiki. 1.9tdi 110 od 90 różnią sie pompą softem turbem i umiejscowieniem egr. Masz tak pompe vacum z bloku potem magistrala do serwa . Potem masz różne odejscia, na egr, na gruszke od turba, popatrz tez jest jeszcze jeden wężyk w lewe nadkole tam jest akumulator podcisnienia (zbiorniczek),na badziewia do srodka...
Witam, Proszę o jakąś opinie dotyczącą logów które wykonałem na mojej Borze. Problem z którym walczę to brak prawidłowego przyspieszenia samochodu. Auto zaczyna się zbierać od jakiś 2000 obr i od tego momentu jest nieźle, choć nie zbiera się tak jak powinien (przynajmniej takie mam odczucie). Do 2 tys. ciężko się zbiera. Co do samego auta to: - wymieniłem...
gruszka turbiny ustawi gruszka turbiny zaworem gruszka turbiny
demontaż zderzaka przód zablokowany telefon samsung wzmacniacza audison
Lokalizacja modułu SAM w Mercedesie W220 S320 Mercedes W220 S320 - Problemy z przełączaniem biegów