Mam pytanko gdzie trzeba się zgłosić o kartę tacho muszę taką wyrobić gdzie się to załatwia?Z góry dziękuję :)
A jaki masz tachograf , na kartę ?? Jeśli tak , to godzinę na desce ustawiasz za pomocą menu w tachografie . Procedury nie pamiętam , ale z pewnością łatwe , bo mi to zajęło intuicyjnie ok 1 min . :D
Kolega Artur2910 ma rację, pa naciśnięciu przycisku 1 lub 2 zmieniają się aktywności pracy. Tachograf ponownie sam przestawi się w funkcję odpoczynku po ponownym ruszeniu autem. Pozdrawiam
I tutaj dajesz mi konkretne odpowiedzi. I zaciekawiłeś mnie wtyczką A "dwa dolne" czyli, pin A4 CAN HIGH ISO 11898 i A8 CAN LOW ISO 11898, to byłby sygnał z ABS-u ? a gdybym powyższym konwerterem impulsów prędkości, podpiął się pod ten sygnał i puścił to na zegary ? Bo jak zrobiłem to jak z emulatorem (chodzi mi o podłączenie, to mogłem ustawić idealnie...
Witam Mam tachograf Siemens VDO w samochodzie Scania G320 z 2017r Wyświetlacz słabo świeci, przyciski wcale nie są podświetlane. Gdy tacho wyświetla komunikat np o pauzie to świeci normalnie pełną mocą. Czy można to jakoś samemu ustawić czy tylko serwis ?
Można kupić używkę, a nówka tylko w serwisie. Jest jeszcze kwestia zaprogramowania. Po prostu ustawia się je tak samo jak tachografy, czyli nawet z używką po podłączeniu (bo to dasz rady bez problemu, inaczej wtyczki nie wejdą) trzeba zrobić pomiar na odcinku pomiarowym tak samo jakby był tachograf i wpisać stałą "k" do licznika lub wpisać tą stałą...
czy wie ktos jak zakreslic pauze w 1324 ale nie podlaczajac skrzynki KITAS tylko w jakis latwiejszy sposob za te info moge pomoc w naprawie tachografu albo w zmianie wskazan wyswietlacza a takze zmianie bicia tacho Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA --> REGULAMIN.
Potrzebuje podłączyć tachograf analogowy w domu, musi on rejestrować skoki prędkości, przystanki itd. Prosiłbym o podanie jak to wszystko podłączyć aby działało z góry dziękuje.
W moim aucie , też były jakieś urzadzenia dodatkowe . Wymontowałem lokalizator GPS , i zestaw do telefonu . Jednak było wiecej dziwnych przewodów wyprowadzonych w okolicy radia . Może tez był tachograf .
Witam. Jak w temacie: Kienzle 1318 05 09 (rok prod. 198x) po podaniu zasilania przesuwa wskazówkę prędkościomierza w prawą, skrajną pozycję i tak już zostaje. Po ręcznym ustawieniu silniczka w skrajnej, lewej pozycji i ponownym restarcie to samo. Wydaje mi się, że prawidłowym zachowaniem po restarcie jest pełne wychylenie w prawo i później powrót wskazówki...
Wystarczy że odłączysz zasilanie i język wraca domyślnie na niemiecki.
Literki oznaczają rodzaj podwozia, oraz najczęściej też wyposażenie i komfort kabiny dla tego rodzaju podwozia. L długie dystanse G dystrybucja D budowy bezdroża leśne itp. Auto ma nierówno ustawiona cyferkę 3 w tachografie, nowy zderzak, inny "oczodół" nowy rożek, tyle ze zdjęć na telefonie komórkowym, na PC pewnie więcej widać.
Może to ci pomoże. :D https://www.youtube.com/watch?v=KntXFK3D...
9053 jest to błąd synchronizacji zegara, wyjmij tarczki wszystkie i zamknij tachograf musi też być przekręcona stacyjka i powinien się ustawić.
dzieki za powitanie i witam wszystkich. ja juz usunałem ten bład.miałem zle ustawiony tachograf.byl w tacho wprowadzony zly współczynnik przelivczania impulsów ,teraz jest ok.pozdrawiam
Wymiana przekładni głównej spowodowała rozkalibrowanie tachografu który podaje impulsy do ogranicznika prędkości w module FR. Skalibruj tachograf i prędkość maksymalna oraz odczyt prędkości wrócą do normy. Fabrycznie to auto miało przełożenie 3,833 i ogranicznik prędkości ustawiony na 85 km/h
EMS 5848 Czujnik NOx przed katalizatorem SCR Odczyt czujnika NOx przed katalizatorem SCR jest za niski. TCO 448 Maksymalna dopuszczalna prędkość została przekroczona Kod błędu jest generowany, gdy pojazd przekracza maksymalną dopuszczalną prędkość ustawioną w tachografie przez ponad 45 sekund
Witam, może mi ktoś z kolegów zmienić w pliku odczyt prędkości auta z ABS ? Wcześniej ustawiony był na odczyt z tachografu Odczytałem eeprom z UCH 95080 Dodam że Clipem nie mogę tego przekodować Auto Opel Vivaro 2009 rok.
I ma prawo nie działać przebieg, ani prędkościomierz. Bo masz fabryczną instalację zrobioną pod tacho. I schemat działania wygląda tak: skrzynia -> impulsator -> tachograf -> CAN -> deska I w takim układzie na desce jest pokazywany przebieg i prędkość z tachografu po szynie CANbus (pin A4 i A8 - biała kostka) lub po k-line (pin D6 - brązowa kostka)....
Witajcie Kiedyś się tym trochę interesowałem ale ostatnio nie bardzo mam na to czas. O ile pamiętam to stosowane są 2 standardowe prędkości transmisji 125kbit/s 1Mbit/s. Ponadto w samochodach ciężarowych stosowane jest napięcie 24V (należy pamiętać o dobraniu właściwego transceivera CAN) pozdrawiam
CAN sprawdzony fizycznie - wszystko OK CAN na której wtyczce tachografu sprawdzałeś? Interfejs diagnostyczny był do tachografów czy do samochodu? Proponuję podłączyć urządzenie do odczytu błędów z tachografu, sprawdzić wszystkie błędy w pamięci i spróbować je wykasować. Jeżeli nie będzie możliwe wykasowanie to sprawdzić jak ustawione są parametry tachografu...
Masz tam pewnie tachograf serii 1324. Powód zaniżania wskazań prędkości i drogomierza to prawdopodobnie błędne ustawienie stałej K tachografu. Niestety bez serwisu sie tu raczej nie obędzie (potrzena baza drogowa i przyrząd, którym pewnie nie dysponujesz), wyślij gościa, niech mu zmierzą i ustawią ten wspólczynnik. Koszt to ok. 30pln.
Z tego co wiem to trzeba się podpiąć urządzeniem do obsługi tacha i ustawić mu datę.
Samo przełączenie kabli to jeszcze nie wszystko. Licznik w tej chwili jest ustawiony na tryb pracy z tachografem i samodzielnie nie będzie działał. Według producenta ustawienie licznika na tryb z tachografem jest nieodwracalne (nie można tego cofnąć) Życie pokazuje, ze wszystko zależy od zastosowanego sprzętu diagnostycznego. Można tez wymienić „wsad”...
W układzie z oryginalnym tacho sensor ma cztery przewody - sygnał jest podłaczony do tachografu, który formuje sygnał prędkości i poprzez CAN przekazuje go do licznika. Licznik jest ustawiony na współpracę z tachografem, i wg producenta jest to operacja nieodwracalna - czyli nie ma możliwości na jego ponowne ustawienie na pracę bez tachografu. Tak wygląda...
Witaj, jaki masz tachograf? Jeśli szufladkowy to wyjmij wszystkie tarcze i zamknij szufladę, godzina sama się ustawi.
Kolego, nie kombinuj, bo sam tego nie ustawisz. Jedź do serwisu tacho, zrobią pomiar i ustawią ci te przełączniki. Dokładnie nie pamiętam bo już 10 lat nie robię z tachografami, ale wydaje mi się (o ile mnie pamięć nie myli) że to są te same kody do ustawiania tej przystawki co do tachografu Kienzle 1318. Po prostu trzeba zmierzyć stałą "k" samochodu...
Na pewno trzeba przeprogramować na "czytanie" impulsów z absu zamiast z impulsatora na skrzyni biegów. Nie wiem tylko jak Clipem to zrobić i jak "ustawić" wartość startową licznika kilometrów. Dlatego podpytuję kolegę milejow.
Zrób mostek z przewodu elektrycznego przy czujnikach- poza tym podpowiedzi które Ci tu udzielamy mają Ciebie lub innych naprowadzic na problem, a nie go rozwiązać - jeżeli masz uszkodzony przewód elektryczny będzie ten sam błąd mówiący o niskim cisnieniu w układzie - czy masz komputer do odczytu lub easy wtedy pojdziesz jak po nitce do celu. Czujnik...
Dokładnie jeśli ten błąd wyskakuje podczas jazdy to też może być źle ustawiony parametr walka w tacho Dodano po 49 Można próbować standardowymi ustawieniami albo jak masz kompa to w odczytach rzeczywistych można co do impulsu ustawić
Jak to Ci podwaja? Nie wymieniałeś może skrzyni, wcześniej było dobrze. Opisz dokładnie co ewentualnie naprawiałeś, a może na legalizacji źle coś ustawili. Może kody w tachografie ktoś pomylił???
W liczniku jest opcja ustawienia rozmiaru opon ([url=http://www.oponeo.pl/felgi-alumini... felg ! - chodzi o promień toczny!) oraz opcja ustawienia przełożenia przekładni głównej. Jeżeli to prawidłowo ustawisz, to wskazania wrócą do normy. Twoje podejrzenia o likwidacj tachografu są słuszne. Tachograf ma czujnik z czterema kabelkami, zwykły szybkościomierz...
Dostęp do liczydła niestety od przodu lecz trochę precyzji i bez problemu. Jeżeli nie czujesz się na siłach to skontaktuj się z gośćmi od legalizacji tachografów zrobią to w parę minut.
Podsyłam zdjęcia z Clipa. Widać, że w UCH informacja o prędkości samochodu ustawiona jest na tachograf. W zakładce przyuczenia nie ma możliwości zmiany. Coś komuś świta? https://obrazki.elektroda.pl/9845588500_... https://obrazki.elektroda.pl/9932015200_... https://obrazki.elektroda.pl/4188584800_...
EEC 8727 ;czujnik tlenków azotu przed podzespołami układu oczyszczania spalin. Jednostka EEC straciła kontakt z czujnikiem tlenków azotu . Przyczyną może być brak zasilania czujnika tlenków, usterka komunikacji na CAN,lub usterka samego czujnika.Sprawdź kabelki do czujnika NOx ,to samo z przewodami CAN . Jeśli tam nic nie znajdziesz to wymień czujnik....
Panowie akurat opony mają tu najmniejsze znaczenie, chociaż nie można powiedzieć, że nie. Główna przyczyna problemu leży po stronie różnych tzw. stałych K licznika i tachografu. Podczas legalizacji tacho robiony jest pomiar, żeby przekonać się, czy licznik nie oszukuje oraz żeby dopasować go do opon, skrzyni biegów itp. Później ustawia się tachograf...
Kolego dosłowne tłumaczenie tego błędu to A822 -Błąd w kluczu nadajnika/numerze seryjnym/sygnale.Te awarie MTCO zaznacza na tarczce.Kasowanie błędu nic nie da ,przerwane przewody ,uszkodzony nadajnik.Błąd ten morze być też spowodowany używaniem śpiocha .Aby skasować wyjmij obie tarczki zasuń szufladę ,tacho powinno się ustawić i trójkąt zginąć.
EEC 8426; jednostka sterująca układu oczyszczania spalin. Jednostka ta została nieprawidłowo wyłączona, zasianie U 30 zostało przerwane bez ukończenia procedury wyłączenia tej jednostki. Może to wynikać z odłączenia akumulatora za pomocą głównego wyłącznika.Podczas procedury wyłączania zachowywane są dane z ostatniego cyklu jazdy. Jeśli jednostka sterująca...
Witam, jest ktoś w stanie zmodyfikować mi eeprom licznika lub podać w którym bajcie zmienić licznik? próbowałem Tachosoft 23.1 Aktualny przebieg 828217km docelowo ma być 842221km. Auto jeździło ponad 4 lata i jest niezgodność z tachografem.Na tachografie jest 842221km. Pamięć w liczniku to 25lc640. Myślę że nawet jak ustawisz przebieg to po 10000 i...
W liczniku wpiąłem przewód biały do pinu nr2 - był PUSTY , brązowy przewód do pinu nr 11 gdzie szedł niebiesko/czarny - dopiąłem go. Czy we właściwe piny poszedłem ??? Dziwi mnie tylko że pin 2 był pusty Czemu miałby nie być pusty? Jest przeznaczony do czujnika prędkości, a w aucie było tacho z impulsatorem - to jest pusty. Poniżej obrazek. https://obrazki.elektroda.pl/9672833500_...
Mam problem z odcięciem prędkości. Prędkość max 83 km/h. Tachograf Stondrige sprowdzony i ustawiony na 95 km/h. Podejrzewam że sterownik musi być tak zaprogramowany. Nie mam NG3 lub NG10 więc poradzę sobie kopiując wszystkie dane z sterownika innego samochodu. Nie wiem tylko który będzie trzeba programować EDC czy VECU. Jeżeli EDC to przy okazji z 370...
Problem polega na tym, że tachograf żadnego błędu nie wyświetla, tarczki się kręcą, rysują to co się ustawi. W jaki sposób w tym aucie jest realizowany odczyt prędkości pojazdu? Może są jakieś dwa czujniki a jeden z nich został uszkodzony?
Nie musisz, tylko policz jeszcze raz podstawiając prawidłowo dane. A wcześniej pomyśl. Albo nie, bo myślenie ci źle wychodzi. Zaobserwuj kiedy ciągnik rolniczy np. C360. Tylne koła ma duże, a przednie mniejsze. Jedzie ze stałą prędkością. Które koła się wolniej obracają? W/g tego co napisałeś jeżeliby odnieść to do ciągnika to przednie (mniejsze). A...
po co odłącznik masy skoro i tak tach będzie rozładowywało aku. Pobór prądu przez tachograf jest mniejszy niż typowy prąd samorozładowania akumulatora. Nie przesadzaj. To nie można zwyczajnie odłączyć aku bo przepis zabrania? Tak mówią przepisy. Jak wygląda stosowanie się do nich to już inna sprawa. Jeżeli tarczka nie wykazuje zaniku zasilania w czasie...
Nie wolno tego omijać. Samochody ciężarowe powyżej 3.5t BRC w/g ustawy mają mieć ogranicznik prędkości ustawiony tak, aby po prostej nie było możliwości przekroczenia prędkości 90km/h. Autobusy, busy 100km/h. Pojazdy specjalne typu cysterny i inne 80 km/h. Obowiązek ogranicznika dotyczy wszystkich sam ciężarowych z wyjątkiem tych których konstrukcja...
Dolicz do tego wymianę przetwornika bo na tym nie pójdzie: jest kodowany jak to do szuflady, pewnie 2171. Chyba że uda mu się przypisać do czujników od ABSu, ale wtedy trzeba sprawdzić stałą samochodu i tego bez sprawdzenia na odcinku pomiarowym nie zrobi, nie ma takich możliwości. chyba że wpisze coś na pałę, ale wtedy licznik będzie przekłamywał....
Czesc wszystkim mam problem w aucie MAN z tachografem SE5000 Rev.7.6, pomimo podłączenia urządzenia do zdalnego pobierania danych do kości C pin 5 i 7 urzadzenie pokazuje brak mozliwosci pobierania danych z tacho. Na pewno urzadzenie dodatkowe jest sprawne, bo w innym aucie z identycznym tachografem dziala bez problemów. Sprawdzilismy rezystancje pomiedzy...
Tam gdzie w kolumnach masz daty (w przeglądarce) w kodzie formatu dopisz sobie na końcu dwa średniki po dacie. To żeby nie wyświetlać zerowych dat. Czy o takie daty chodzi? 00.01.1900 A jeżeli mam taką formułę w C6 =JEŻELI.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO("*"&$B$2&"... ,format ustawiony DATA i pokazuje mi właśnie taką datę 00.01.1900...
Na filmiku zauważyłem, że sekundnik nie trafia równo w kreski na skali, bo i trudno, żeby trafiał. Płynny ruch wskazówki chyba bardziej by tu pasował i byłby bardziej naturalny. A w ogóle przyszedł mi do głowy taki "szalony" pomysł: obudowa z tekstolitu, na panelu te trzy wskaźniki ze skalami wzorowanymi na oryginalnych, pod nimi PRLowskie przyciski...
do patrykpolak6, ten "kręciołek" tak ma, że jak auto stoi, kręci się w jedną stronę a w czasie jazdy w drugą. Jak ustawisz pokrętła na "łóżka", "śpiocha" to w czasie postoju "kręciołek" powinien zatrzymać się, o ile to nie jest model "01" (informacja na tabliczce znamionowej) lub "ktoś" źle nie złożył tacho, ewentualnie płyta po złej ingerencji w gniazdo...
Mam problem z odpaleniem VW T5 po wykonaniu remontu. Silnik miał sporo wycieków, był wyjęty wraz ze skrzynią. Przed robotą palił i jeździł ale szału nie było (odpalał ciężko, tak jakby nie na wszystkie cylindry). Poza wyciekami paliły się kontrolki abs, esp i ta od ręcznego (!). Poprzedni właściciel wymienił głowicę na nową plus inne części - nie wiem...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
A mnie wkurza to, że procedura karania na podstawie zdjęć fotoradarów depcze elementarne prawo do obrony, samo zdjęcie to już niemal pewny wyrok, a ścieżka odwoławcza to fikcja. Przesadzam? W wakacje wracałem do domku trasą Gdansk - Szczecin. Po 5 rano przejeżdżając przez opustoszałą wiochę zauważyłem błysk i automatycznie spojrzałem na licznik - było...
tachograf kienzle bezpiecznik tachograf tachograf schemat
schemat paliwa filtry antena dookolny kierunkowy oznaczenia zmywarce
zmywarka eem48321l brother hasło
Pilot zamienny RAK-SC510W do Technics SU-CH7 SC-CH7 – jaki wybrać? Chińska kamerka samochodowa – jak wgrać polskie menu, firmware, identyfikacja modelu