Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
W zależności jaki AVR chcesz użyć można to zrobić w większym lub mniejszym stopniu sprzętowo. Wersja głównie softwarowa to - podłącz wyjście z czujnika pod pin interrupt, Odpal jeden timer ogólny do zliczania czasu, w celu pomiaru odstępów pomiędzy impulsami. Odpal drugi timer, który ustawiasz na nieco mniej niż dwukrotność odstępu pomiędzy poprzednimi...
witam jestem tu nowy potrzebuję schemat jak ustawić czujnik wału golf IV 1.4 16v bo miałem zdejmowany wał do szlifu
Witam. Mam pytanie dotyczące ustawienia pierścienia (rotora) czujnika położenia walka rozrządu. Czy wiek ktoś jak ma być ustawiony względem koła zębatego wałka? i czy jego ułożenie ma wpływ na odczyty z czujnika? Dodano po 39 problem rozwiązany. Załączam zdjęcie narzędzia do ustawienia - do wykonania samemu, np z kartonu. Może komuś się przyda.
Koledzy potrzebuje instrukcji o silniku 1.4 FSI . Konkretnie interesuje mnie szczegółowe ustawianie rozrządu np. po wymianie łańcucha, zakładanie pierścienia magnetycznego od czujnika położenia wału korbowego itp. Jest mi to naprawdę bardzo potrrzebne, auto mi stoi już 2 miesiące nie naprawione, elektronicy w Kielcach polegli, ASO też nie daje rady:cry:...
Chodzi mi o to czy po wyciągnięciu go (odkręceniu) trzeba ten czujnik ustawiać czy tylko zamienić dobrym??? Tylko wymieniasz i ma działać.
Wał ustawiasz na blokadę po wcześniejszym wyciągnięciu czujnika położenia wału.
na tym starym nie mogę wyregulować zapłonu A jak ustawiasz zapłon?
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
Jest iskra, paliwo - to tylko czujnik położenia wału nie ustawia tego wszystkiego. Ale powinno chociaż czasem strzelić z tłumika.. Pozdr. J.
z tyłu pierscienia jest otwór podczas montażu ustawiasz silnik w gmp i wtedy ten otwór ma sie pokryc z wycieciem w obudowie http://obrazki.elektroda.net/36_12323801...
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
I od razu ten rozrząd wymień nie ruszając czujnika. Oczywiście żaden garaż i ustawianie na marker. Tylko dedykowane blokadki i markowy zestaw paska. Problem ustąpi.
Mam audi V8 i tam nie ustawia się zapłonu, tam są czujnik położenia walu i wszystkim steruje komputer. Moze masz walnięty przepływomierz i dlatego po jego odłączeniu chodzi lepiej.
Na każdy tłok jest oddzielna cewka, zapłon jest ustawiany elektronicznie poprzez czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu, chyba że komputer jest pierdzielnięty. Auto sprawdzane było na komputerze u mechanika wykazało zwarcie w instalacji czujnika, ale jakiego dokładnie to nie wiadomo, prawdopodobnie położenia wału, ale robiłem wymiane...
Jeśli ma kolega oryginalny zapłon na przerywaczach i cewki, to bym proponował podmienić i zobaczyć, czy problem nadal występuje. Druga opcja, która mi przychodzi na myśl, to fakt, że w oryginale są dwa przerywacze i każdy ustawia się z osobna, natomiast Vape ma jeden czujnik położenia wału, na podstawie którego generuje iskrę. Wystarczy, że wał będzie...
Jak w temacie, pacjent Fiat Doblo 1,4 8V z zmiennymi fazami rozrządu. Auto zgaszone, po ponownym odpaleniu obroty zaczęły strasznie szaleć, utrata mocy. Po podpięciu pod kompa FES wykazał błąd rozrządu - źle ustawiony wałek. Rozrząd sprawdzany kilka razy, wszystko jest ok. Ustawiany od nowa - nic nie daje. Na odczycie z oscyloskopu wywala rozjechanie...
mam citroen bx 1.4 a tu sprawa widzę podobna. Czujnik ten sluzy zapewne do ustawienia statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu-chce wyjać aparat zapłonowy u siebie-mam pytanie więc jak potem i na podstawie czego ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
Możliwe, że przy częstych cyklach: zawór nie w pełni się opróżnia po poprzednim cyklu a już ma się załączyć do kolejnego zasprzęglenia wału mimośrodowego. To "bulgotanie" - jak nazwałeś w którymś z wcześniejszych postów... A jak startuje/ załącza się z przypadkowej pozycji "grzybków" wewnątrz zaworu to może prowadzić do "pozycji bezpieczeństwa" zaworu...
Witam. Mam problem z ustawieniem rozrządu, po wymianie paska i rozgrzaniu silnika mruga kontrolka świec żarowych. Auto odpala normalnie i ma moc, po podłączeniu komputera wyrzuca błąd P0016 00 - nieprawidłowe przyporządkowanie. Po ostygnięciu silnika i ponownym odpaleniu migająca kontrolka świec znika. Czym może być to spowodowane? Skoda Superb 2.0...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Z750 2008r Pozycja TDC 1 cylinder , W tym położeniu wypust na wałku wydechowym znajduje się w pionie na górze pod mostkiem . https://obrazki.elektroda.pl/4239288800_... https://obrazki.elektroda.pl/9298126600_... Przekręcając wał zgodnie z jego pracą ( w prawo) i ustawiając wypust na wałku rozrządu na przeciwko czujnika...
Czy zamiast blokad od strony skrzyni nie można by dać uniwersalną blokadę do silników 16v ? Czyli ustawić na GMP , zablokować wałki i wymienić pasek (?) Wg mnie tak, w jaki sposób zablokujesz wal, jest nieistotne. Ważne by go zablokować w odpowiednim położeniu. U mnie wszyskie moje blokady powodowały przesunięcie wału o pół zęba. I skończyło się że...
Witam. Problem o którym chcę się podzielić z użytkownikami elektrody jest znany nie od dziś, a mianowicie falowanie i czkanie silnika X16SZR w Astrze II z 1999r. Nie zakładam nowego tematu bo, czytałem już chyba wszystkie posty i to po kilka razy i nie tylko na elektrodzie, po czym konfrontowałem te info z moim samochodem. Samochód mam od roku i problemu...
jaki to silnik jeżeli masz ustawiane zawory to mogą być podparte jeżeli silnik jest sterowany elektronicznie to winny może być czujnik położenia wału korbowego ale wtedy miałby tendencje do gaśnięcia
witam i mam pytanko czy w golfie3 z czujnikiem polozenia wału wystarczy ustawic rozrzad na znaki i aparat na kreske, silnik AFT sterownik simos slyszalem wiele opini na ten temat ze lampa ustawiac kąt inni mowia ze nie bo sterownik sam ustawia kat zaplonu wiec czekam na odpowiedzi i dzieki
Przewód do zaworka par paliwa mam zaślepiony od początku, co do gazu, to odłączyłem przewód gazowy do wtryskiwaczy - bez rezultatu. Dzisiaj podmieniałem ze sprawnego auta kolegi: cewkę, czujnik wałka rozrządu, czujnik temperatury powietrza w dolocie, krokowca, EGR, MAP sensor - bez rezultatu. Wczoraj zmierzyłem czujnik położenia wału - niby OK, ale...
Wprawdzie nie ja miałem taki przypadek ale znajomy mechanik miał przypadek gdzie właśnie CC700 na LPG strzelał w podobny sposób jak opisałeś. Przyczyną okazało się być złe ustawienie czujnika położenia wału. Wprawdzie piszesz że był wymieniany, ale czy był ustawiany lampą stroboskopową i sprawdzany czy odległość od zęba na kole jest prawidłowa? pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/7359918200_... Czujniki indukcyjne podobnie jak wyłączniki krańcowe pozwalają na wygenerowanie sygnału w momencie osiągnięcia przez element maszyny określonego położenia. Czujniki indukcyjne wykrywają zbliżenie metalowego elementu bezstykowo i nie są narażone na zużycie mechaniczne oraz potrafią reagować...
Kąt wtrysku w silniku TDI nie jest stały. W programie jest zapisana mapa kąta wtrysku i wg tej mapy sterownik przestawia ten kąt. Nie wiem dokładnie od czego jest on uzależniony ale na pewno od obrotów silnika. Sprawdzenie zadanego kąta wtrysku odbywa się za pośrednictwem czujnika uniesienia iglicy we wtryskiwaczu oraz czujnika położenia wału. Sama...
Mimio ze po resecie pokazuje ze wałki i wał pokazuje ze adaptacja ok. Skoro adaptacja jest ok, to jedynie można uznać że czujniki masz dobre, ale nie wpływa to na ustawienie rozrządu i dopóki nie ustawisz prawidłowo rozrząd to błąd będzie powracał. Rozrząd był przy mnie ustawiany i tego walka nikt nie dotykal. Może i przy Tobie nikt nie dotykał, ale...
Z zapłonem problemu być nie powinno. Możesz zastosować przerywacz mechaniczny jak w starych silnikach choćby jakiś komarach, wsk'ach czy simsonach. Możesz też stworzyć moduł zapłonowy do niego. Nawet jest taki na elektrodzie chyba pod simsona czy MZ. Możesz umieścić jakieś koło na wale na którym będzie umieszczony magnes. Za to czujnik halla będzie...
Coś mi to nie gra... Ustawiasz rozrząd z tłokiem w GMP na 1 i 4 cylindrze, więc nie ma cudów, żeby blokowało po obrocie w prawo od GMP. Masz po prostu wał kilkanaście stopni przed GMP w czasie montażu i stąd problem. Zawór ssący na 4 cylindrze opiera się o tłok przy faktycznym GMP, bo rozrząd masz wyprzedzony. Popatrz jeszcze raz dokładnie na te znaczniki...
Miałem w życiu parę takich przypadków dokładnie dwa. Były to dwa różne silniki jeden vw a drugi suzuki. W obu był problem z uszkodzonymi koronkami na wale korbowym. Komputery w obu przypadkach pokazywały błąd położenia wałka rozrządu . Nie znam historii twojego silnika ale jak czytam twój przypadek to przypominam sobie identyczną sytuacje że wszyscy...
Dla jasności. W tych autach często wyrabia się podcięcie na kole rozrządu na wale. Ustawiać można na zegar, tak jak proponuje kolega marecki117, ale jak tego nigdy nie robiłeś, to sukcesu nie wróżę. Kąta wtrysku nie ustawia się Vagiem, tylko za pomocą Vaga. Musisz wejść w tryb ustawienia podstawowe czy też regulacja w zależności od testera. Wtedy komputer...
Nie chcę cię wprowadzić w błąd, ale podobne rozwiązanie jest chyba w naszym 126p. Ustawiasz tłok cylindra w górnym skrajnym położeniu ( punkt zwrotny), kręcąc wałem ( świeca wykręcona żeby włożyć czujnik zegarowy lub śubokręt). W okolicy położenia tego punktu powinien być zapłon. Kręcisz teraz aparatem zapłonowym do rozwarcia styku. Robisz proste połączenie...
Tłokorozdzielacz, którego ruch mierzymy czujnikiem zegarowym, ma się wysunąć od swojego najniższego położenia o 0,9 mm w czasie gdy kręcimy wałkiem pompy zgodnie z kierunkiem jej pracy. Jeżeli pompę ustawiłeś na wtrysk na pierwszy cylinder, to jest to moment wtrysku na pierwszy cylinder. Wałek pompy jest w tym momencie napięty i ma tendencję do ruchu...
W starszych dieslach w/w marek na łączeniu silnika i skrzyni biegów jest umieszczony czujnik położenia wału - w serwisach używany do ustawiania zapłonu. Ma ktoś może rozpiskę tego wtyku (3 piny)???
Witam ponownie.... Powiedzcie mi czy jest to możliwe aby w moim modelu silnika 1.600 101 km ADA zapłon ustawiał się przez komputer? Byłem już u kilku mechaników i elektryków w związku ginącą iskrą po podłączeniu halla i każdy twierdzi że trzeba ustawić lub synchronizować czujnik położenia wału z hallem. Twierdzą że od tego ginie iskra. Ja szczerze mówiąc...
do kolekcji symulator czujnika Halla. - sygnal zeg to sygnał z czujnika obrotów wału korbowego ( koło czujnika ma 60 zebów i przerwę szerokości dwóch żebów ). - zeg idzie na PLL , mnozone x 5, dzielone x6, potem dzielnik 1:2 i mamy obroty wałka rozrządu. - koła napedzane wałka wydechowego rozrzadu ma 4 przerwy o szerokości 9, 9, 4,3. - odpowiednie ustawienie...
elektrit jak programowałes tam punkt zapłonu to na którym kanale, może robiłeś adaptacje czujnika położenia wału :D poco więc wspornik mocujący czujnik do pokrywy łańcuszka ma fasolki do regulacji ? Złącze diagnostyczne jest poto by podłączyć oscyloskop i sprzawdzić sygnał z czujnika wału a zapłon sprawdzamy i ustawiamy lampą stroboskopową
Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy, jeśli paliwo dochodzi do wtryskiwacza to iglica się unosi, czujnik to wykrywa i zaczyna się rozpylanie. W ten sposób sterownik sprawdza poprawność regulacji kąta początku wtrysku, koło zamachowe się obraca, czujnik położenia wału zlicza zęby i sprawdza...
Ustawiam na znaki Poprawne ustawienie jest takie aby nacięcie na kole wałka rozrządu będące na godz. 9 pokrywało się ze znakiem na skrzyni. Jeśli tak masz i auto nie pali to posprawdzaj czy podpiąłeś czujnik położenia wału i inne które musiałeś odłączyć.
Kolego zrobiłem jak radziłeś, drutem świece i idą raczej dobrze, spiąłem je tak jak numery na cewce i iskra przechodziła kolejno tak jak idzie zapłon na 2 świecach jednocześnie sprawdziłem jeszcze paliwo czy idzie, odkręciłem wężyk co idzie do całej listwy i przez chwilę pół butelki 0,5 nalało także to tej jest ok może przy składaniu wszystkiego, tzn...
Trafiłem po czasie na post, którego nie zamknąłem więc teraz dopowiem. Problem został rozwiązany. Mechanicy w Bosch serwisie najzwyczajniej zawalili robotę z ustawianiem kąta wtrysku. Po wizycie w Bosch Diesel Pezal w Gdańsku i ponownej korekcie kąta wtrysku przez doświadczonych mechaników problem od tamtego czasu nie powrócił. Pompa i sterowniki były...
Witam wszystkich, to mój pierwszy temat na tym forum. Czy może, ktoś bi mi wytłumaczył jak to jest z tym tłokiem w pozycji GMP? Ogólnie panuje zasada, że przy zakładaniu rozrządu pierwszy tłok w cylindrze ustawia się w pozycji GMP, ale w silniku z czterema cylindrami, aby silnik wykonał cztery suwy potrzeba dwóch obrotów wału, wiec np pierwszy cylinder...
Ustaw wałek rozrządy na znaki i zobacz które krzywki są do góry, może tak ma być. głowica przykręcona: zgodnie z instrukcją lekko, 30Nm i 3 x 90 stopni jutro ustawiam wszystkie znaki i zakładam pasek, tylko nie rozumiem dlaczego Mazda nie respektuje zasady: I cylinder, GMP, znak pompy wtryskowej, krzywki na pierwszym cylindrze ? I mam pytanie: czy...
czujnik położenia wału do sprawdzenia+wtyczka+cała droga kabli, bezpieczniki przy ECU podaj na krótko napięcie na N109 na pompie a statyczny kąt wtrysku ustawiony ok? pewnie to jest źle, ustawiał pompę mechanik?
Odczytałem błędy i myślę, że auto zgasło albo przez zawór evap albo przez czujnik położenia wału korbowego. W aucie jest gaz BRC Błędy sondy i wtryskiwacza mogą być od instalacji LPG, bo zapewne to prymitywna gaźnikowa instalacja II generacji, z emulatorem sondy i wtryskiwacza. Jedynym z wymienionych błędów przez który mógł zgasnąć silnik w trakcie...
Informacja nie tylko dla ciebie: czujnik położenia wałka rozrządu ma przewody ekranowane. Jest to czujnik indukcyjny służący do zapoczątkowania pierwszego zapłonu na podstawie położenia wałka rozrządu. Nic nie pomoże izolowanie takich przewodów. Fakt - głównym celem ekranowania jest uniknięcie "trzeszczenia" w radio podczas pracy silnika, niemniej najmniejszy...
passat czujnika położenia wału demontaż czujnika położenia wału pomiar czujnika położenia wału
canon eprom koszt grzałki praca automatyk robotyk
TCL 43P615 – reset fabryczny bez pilota, przyciski, pinhole, Android TV Matryca Fujitsu Amilo Pro V2030: Specyfikacja i Wymiana