Chodzi mi o to czy po wyciągnięciu go (odkręceniu) trzeba ten czujnik ustawiać czy tylko zamienić dobrym??? Tylko wymieniasz i ma działać.
na tym starym nie mogę wyregulować zapłonu A jak ustawiasz zapłon?
Wał ustawiasz na blokadę po wcześniejszym wyciągnięciu czujnika położenia wału.
Jest iskra, paliwo - to tylko czujnik położenia wału nie ustawia tego wszystkiego. Ale powinno chociaż czasem strzelić z tłumika.. Pozdr. J.
z tyłu pierscienia jest otwór podczas montażu ustawiasz silnik w gmp i wtedy ten otwór ma sie pokryc z wycieciem w obudowie http://obrazki.elektroda.net/36_12323801...
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
Na każdy tłok jest oddzielna cewka, zapłon jest ustawiany elektronicznie poprzez czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu, chyba że komputer jest pierdzielnięty. Auto sprawdzane było na komputerze u mechanika wykazało zwarcie w instalacji czujnika, ale jakiego dokładnie to nie wiadomo, prawdopodobnie położenia wału, ale robiłem wymiane...
Jak w temacie, pacjent Fiat Doblo 1,4 8V z zmiennymi fazami rozrządu. Auto zgaszone, po ponownym odpaleniu obroty zaczęły strasznie szaleć, utrata mocy. Po podpięciu pod kompa FES wykazał błąd rozrządu - źle ustawiony wałek. Rozrząd sprawdzany kilka razy, wszystko jest ok. Ustawiany od nowa - nic nie daje. Na odczycie z oscyloskopu wywala rozjechanie...
Jeśli ma kolega oryginalny zapłon na przerywaczach i cewki, to bym proponował podmienić i zobaczyć, czy problem nadal występuje. Druga opcja, która mi przychodzi na myśl, to fakt, że w oryginale są dwa przerywacze i każdy ustawia się z osobna, natomiast Vape ma jeden czujnik położenia wału, na podstawie którego generuje iskrę. Wystarczy, że wał będzie...
I od razu ten rozrząd wymień nie ruszając czujnika. Oczywiście żaden garaż i ustawianie na marker. Tylko dedykowane blokadki i markowy zestaw paska. Problem ustąpi.
Możliwe, że przy częstych cyklach: zawór nie w pełni się opróżnia po poprzednim cyklu a już ma się załączyć do kolejnego zasprzęglenia wału mimośrodowego. To "bulgotanie" - jak nazwałeś w którymś z wcześniejszych postów... A jak startuje/ załącza się z przypadkowej pozycji "grzybków" wewnątrz zaworu to może prowadzić do "pozycji bezpieczeństwa" zaworu...
mam citroen bx 1.4 a tu sprawa widzę podobna. Czujnik ten sluzy zapewne do ustawienia statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu-chce wyjać aparat zapłonowy u siebie-mam pytanie więc jak potem i na podstawie czego ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
Witam. Problem o którym chcę się podzielić z użytkownikami elektrody jest znany nie od dziś, a mianowicie falowanie i czkanie silnika X16SZR w Astrze II z 1999r. Nie zakładam nowego tematu bo, czytałem już chyba wszystkie posty i to po kilka razy i nie tylko na elektrodzie, po czym konfrontowałem te info z moim samochodem. Samochód mam od roku i problemu...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
jaki to silnik jeżeli masz ustawiane zawory to mogą być podparte jeżeli silnik jest sterowany elektronicznie to winny może być czujnik położenia wału korbowego ale wtedy miałby tendencje do gaśnięcia
Koledzy potrzebuje instrukcji o silniku 1.4 FSI . Konkretnie interesuje mnie szczegółowe ustawianie rozrządu np. po wymianie łańcucha, zakładanie pierścienia magnetycznego od czujnika położenia wału korbowego itp. Jest mi to naprawdę bardzo potrrzebne, auto mi stoi już 2 miesiące nie naprawione, elektronicy w Kielcach polegli, ASO też nie daje rady:cry:...
Czy zamiast blokad od strony skrzyni nie można by dać uniwersalną blokadę do silników 16v ? Czyli ustawić na GMP , zablokować wałki i wymienić pasek (?) Wg mnie tak, w jaki sposób zablokujesz wal, jest nieistotne. Ważne by go zablokować w odpowiednim położeniu. U mnie wszyskie moje blokady powodowały przesunięcie wału o pół zęba. I skończyło się że...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
W starszych dieslach w/w marek na łączeniu silnika i skrzyni biegów jest umieszczony czujnik położenia wału - w serwisach używany do ustawiania zapłonu. Ma ktoś może rozpiskę tego wtyku (3 piny)???
Wprawdzie nie ja miałem taki przypadek ale znajomy mechanik miał przypadek gdzie właśnie CC700 na LPG strzelał w podobny sposób jak opisałeś. Przyczyną okazało się być złe ustawienie czujnika położenia wału. Wprawdzie piszesz że był wymieniany, ale czy był ustawiany lampą stroboskopową i sprawdzany czy odległość od zęba na kole jest prawidłowa? pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
W zależności jaki AVR chcesz użyć można to zrobić w większym lub mniejszym stopniu sprzętowo. Wersja głównie softwarowa to - podłącz wyjście z czujnika pod pin interrupt, Odpal jeden timer ogólny do zliczania czasu, w celu pomiaru odstępów pomiędzy impulsami. Odpal drugi timer, który ustawiasz na nieco mniej niż dwukrotność odstępu pomiędzy poprzednimi...
witam i mam pytanko czy w golfie3 z czujnikiem polozenia wału wystarczy ustawic rozrzad na znaki i aparat na kreske, silnik AFT sterownik simos slyszalem wiele opini na ten temat ze lampa ustawiac kąt inni mowia ze nie bo sterownik sam ustawia kat zaplonu wiec czekam na odpowiedzi i dzieki
Przewód do zaworka par paliwa mam zaślepiony od początku, co do gazu, to odłączyłem przewód gazowy do wtryskiwaczy - bez rezultatu. Dzisiaj podmieniałem ze sprawnego auta kolegi: cewkę, czujnik wałka rozrządu, czujnik temperatury powietrza w dolocie, krokowca, EGR, MAP sensor - bez rezultatu. Wczoraj zmierzyłem czujnik położenia wału - niby OK, ale...
Kąt wtrysku w silniku TDI nie jest stały. W programie jest zapisana mapa kąta wtrysku i wg tej mapy sterownik przestawia ten kąt. Nie wiem dokładnie od czego jest on uzależniony ale na pewno od obrotów silnika. Sprawdzenie zadanego kąta wtrysku odbywa się za pośrednictwem czujnika uniesienia iglicy we wtryskiwaczu oraz czujnika położenia wału. Sama...
Coś mi to nie gra... Ustawiasz rozrząd z tłokiem w GMP na 1 i 4 cylindrze, więc nie ma cudów, żeby blokowało po obrocie w prawo od GMP. Masz po prostu wał kilkanaście stopni przed GMP w czasie montażu i stąd problem. Zawór ssący na 4 cylindrze opiera się o tłok przy faktycznym GMP, bo rozrząd masz wyprzedzony. Popatrz jeszcze raz dokładnie na te znaczniki...
Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy, jeśli paliwo dochodzi do wtryskiwacza to iglica się unosi, czujnik to wykrywa i zaczyna się rozpylanie. W ten sposób sterownik sprawdza poprawność regulacji kąta początku wtrysku, koło zamachowe się obraca, czujnik położenia wału zlicza zęby i sprawdza...
Mimio ze po resecie pokazuje ze wałki i wał pokazuje ze adaptacja ok. Skoro adaptacja jest ok, to jedynie można uznać że czujniki masz dobre, ale nie wpływa to na ustawienie rozrządu i dopóki nie ustawisz prawidłowo rozrząd to błąd będzie powracał. Rozrząd był przy mnie ustawiany i tego walka nikt nie dotykal. Może i przy Tobie nikt nie dotykał, ale...
https://obrazki.elektroda.pl/7359918200_... Czujniki indukcyjne podobnie jak wyłączniki krańcowe pozwalają na wygenerowanie sygnału w momencie osiągnięcia przez element maszyny określonego położenia. Czujniki indukcyjne wykrywają zbliżenie metalowego elementu bezstykowo i nie są narażone na zużycie mechaniczne oraz potrafią reagować...
Witam ponownie.... Powiedzcie mi czy jest to możliwe aby w moim modelu silnika 1.600 101 km ADA zapłon ustawiał się przez komputer? Byłem już u kilku mechaników i elektryków w związku ginącą iskrą po podłączeniu halla i każdy twierdzi że trzeba ustawić lub synchronizować czujnik położenia wału z hallem. Twierdzą że od tego ginie iskra. Ja szczerze mówiąc...
Dla jasności. W tych autach często wyrabia się podcięcie na kole rozrządu na wale. Ustawiać można na zegar, tak jak proponuje kolega marecki117, ale jak tego nigdy nie robiłeś, to sukcesu nie wróżę. Kąta wtrysku nie ustawia się Vagiem, tylko za pomocą Vaga. Musisz wejść w tryb ustawienia podstawowe czy też regulacja w zależności od testera. Wtedy komputer...
do kolekcji symulator czujnika Halla. - sygnal zeg to sygnał z czujnika obrotów wału korbowego ( koło czujnika ma 60 zebów i przerwę szerokości dwóch żebów ). - zeg idzie na PLL , mnozone x 5, dzielone x6, potem dzielnik 1:2 i mamy obroty wałka rozrządu. - koła napedzane wałka wydechowego rozrzadu ma 4 przerwy o szerokości 9, 9, 4,3. - odpowiednie ustawienie...
Z zapłonem problemu być nie powinno. Możesz zastosować przerywacz mechaniczny jak w starych silnikach choćby jakiś komarach, wsk'ach czy simsonach. Możesz też stworzyć moduł zapłonowy do niego. Nawet jest taki na elektrodzie chyba pod simsona czy MZ. Możesz umieścić jakieś koło na wale na którym będzie umieszczony magnes. Za to czujnik halla będzie...
Kolego zrobiłem jak radziłeś, drutem świece i idą raczej dobrze, spiąłem je tak jak numery na cewce i iskra przechodziła kolejno tak jak idzie zapłon na 2 świecach jednocześnie sprawdziłem jeszcze paliwo czy idzie, odkręciłem wężyk co idzie do całej listwy i przez chwilę pół butelki 0,5 nalało także to tej jest ok może przy składaniu wszystkiego, tzn...
Koło na pompie ma trzy śruby do przestawiania początku wtrysku,ustawiam na lampę stroboskopową.Testerem się nic nie ustawi jeżeli mechanicznie jest spięty rozrząd. Jeżeli miałby to robić komputer to na każdym kole/wału,pompy,wałka rozrządu/ musiałby być czujnik położenia koła przy braku tych informacji komputer,tester nic nie zrobi. W Oplu np.komputer...
elektrit jak programowałes tam punkt zapłonu to na którym kanale, może robiłeś adaptacje czujnika położenia wału :D poco więc wspornik mocujący czujnik do pokrywy łańcuszka ma fasolki do regulacji ? Złącze diagnostyczne jest poto by podłączyć oscyloskop i sprzawdzić sygnał z czujnika wału a zapłon sprawdzamy i ustawiamy lampą stroboskopową
Ustawiam na znaki Poprawne ustawienie jest takie aby nacięcie na kole wałka rozrządu będące na godz. 9 pokrywało się ze znakiem na skrzyni. Jeśli tak masz i auto nie pali to posprawdzaj czy podpiąłeś czujnik położenia wału i inne które musiałeś odłączyć.
Odczytałem błędy i myślę, że auto zgasło albo przez zawór evap albo przez czujnik położenia wału korbowego. W aucie jest gaz BRC Błędy sondy i wtryskiwacza mogą być od instalacji LPG, bo zapewne to prymitywna gaźnikowa instalacja II generacji, z emulatorem sondy i wtryskiwacza. Jedynym z wymienionych błędów przez który mógł zgasnąć silnik w trakcie...
Po wymianie silnika z Tino 2006r do x-traila z 2001r. komp pokazuje błąd P0340 - wymieniłem czujnik pozycji wałka - pokazuje ten sam błąd. Sprawdziłem przewody prowadzące do komputera nie ma przerw. Silnik nie odpala - tylko gdy podam plack pali po odstawieniu placka gaśnie. Poza tym zapala się check engine. Nawet po skasowaniu błędów. dziwny objaw...
to może ona jest winna bo wiem ze występują pompy cr które mają wzniesienie na wałku i dobijają cisnienie w odpowiednim położeniu tłoka ,tak było w mondeo , 2.0tdci Nie , nie, moim zdaniem pompę CR ustawiasz dowolnie, w Mondeo/Transicie 2,0/2,4 tdci także. Gdyby to było istotne i ważne, pompa CR miałaby własny czujnik położenia wałka. Tak jest w pompach...
Trafiłem po czasie na post, którego nie zamknąłem więc teraz dopowiem. Problem został rozwiązany. Mechanicy w Bosch serwisie najzwyczajniej zawalili robotę z ustawianiem kąta wtrysku. Po wizycie w Bosch Diesel Pezal w Gdańsku i ponownej korekcie kąta wtrysku przez doświadczonych mechaników problem od tamtego czasu nie powrócił. Pompa i sterowniki były...
Mam audi V8 i tam nie ustawia się zapłonu, tam są czujnik położenia walu i wszystkim steruje komputer. Moze masz walnięty przepływomierz i dlatego po jego odłączeniu chodzi lepiej.
Ustaw wałek rozrządy na znaki i zobacz które krzywki są do góry, może tak ma być. głowica przykręcona: zgodnie z instrukcją lekko, 30Nm i 3 x 90 stopni jutro ustawiam wszystkie znaki i zakładam pasek, tylko nie rozumiem dlaczego Mazda nie respektuje zasady: I cylinder, GMP, znak pompy wtryskowej, krzywki na pierwszym cylindrze ? I mam pytanie: czy...
Witam wszystkich, to mój pierwszy temat na tym forum. Czy może, ktoś bi mi wytłumaczył jak to jest z tym tłokiem w pozycji GMP? Ogólnie panuje zasada, że przy zakładaniu rozrządu pierwszy tłok w cylindrze ustawia się w pozycji GMP, ale w silniku z czterema cylindrami, aby silnik wykonał cztery suwy potrzeba dwóch obrotów wału, wiec np pierwszy cylinder...
Informacja nie tylko dla ciebie: czujnik położenia wałka rozrządu ma przewody ekranowane. Jest to czujnik indukcyjny służący do zapoczątkowania pierwszego zapłonu na podstawie położenia wałka rozrządu. Nic nie pomoże izolowanie takich przewodów. Fakt - głównym celem ekranowania jest uniknięcie "trzeszczenia" w radio podczas pracy silnika, niemniej najmniejszy...
Musiałbyś odczytywać położenie wału z silnika. Można to zrobić na podstawie położenia faz, ale jest to mało precyzyjne. Wystarcza np. do samego zablokowania wału, ale bez ustawiania stałej pozycji. Większość regulatorów lotniczych ma te funkcję, jak sam wiesz. Musiałbyś albo poszukać silnika z czujnikami Halla, lub podłączyć do wału jakiś enkoder kątowy....
czujnik położenia wału do sprawdzenia+wtyczka+cała droga kabli, bezpieczniki przy ECU podaj na krótko napięcie na N109 na pompie a statyczny kąt wtrysku ustawiony ok? pewnie to jest źle, ustawiał pompę mechanik?
- czujnik wału daje impulsy - czujnik położenia wałka to samo - po przekręceniu kluczka w stacyjce idzie napięcie do w/wym czujek - po podaniu napięcia przez miernik z akumulatora na wspomniany przez "autobugga" moduł iskra na cewce pojawia się - przy próbie uruchomienia silnika tej iskry jednak brak. - ponowne ustawianie rozrządu nie dało nic. Dzięki!...
Jak myślicie czy może być uszkodzony czujnik położenia wału czy może macie jakieś inne pomysły bo ja już naprawdę nie wiem co mu jest. Znalazłem pompę za 400zł z gwarancją też z silnika 110km, czy po jej założeniu muszę coś ustawiać w komputerze? Nie wiesz co mu jest a chcesz kupować pompę. Po kupnie będziesz wiedział co mu jest?
Podstawa w tych autach to czujnik położenia wału, w drugiej kolejności czujnik wałka. Jest bardzo trudno dostępny z tyłu skrzyni, jednak wprawna ręka jest w stanie go namierzyć, do odkręcenia służy bodajże nasadka lub płaskooczkowy 10tka. Niekoniecznie musi być uszkodzony, może być źle zdystansowany, bardzo ważna jest odpowiednia szczelina powietrzna...
mam duży problem fiat mi nie odpala nie mam pomysłu co mogło się stać powiem co udało mi się sprawdzić i jak to się stało ecu lub ecu po odpaleniu z pychu -19 odpalił było słychać jakieś tarcie jakby od alternatora lub pompy wspomagania po 1 minucie samochód zgasł i już nie zapalił dodam ze próbowałem ponownie odpalić i nic rozrusznik kręcił bez oporu...
Na plaku auto odpala. Niestety nie mam oscyloskopu ale sprawdzałem wiązkę na zarówkę i miernikiem i rozpakowałem ją z tego peszla żeby zobaczyć czy cała i wygląda ze wszystko ok.. czujniki podstawiałem nowe tez nic to nie zmieniało.. jednak jak zmierzyłem oporność czujnika wału to było coś koło 600ohm a nowy ma 820.. sprawdzałem rozrząd dokładnie kliny...
Witam. Problem jest następujący w miarę nagrzewania silnik przerywa (odcina zapłon) przy ok. 5000 obrotów, gdy osiągnie 90 st C zaczyna szarpać już przy ok. 3800 obrotów i nie idzie przekroczyć tej magicznej cyfry. Problem pojawił się po remoncie silnika (szlify + regeneracja głowicy + dorabiane tuleje tłokowe do wymiaru tłoków + nowe pierścienie, rozrząd...
Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem uruchomienia silnika w omedze b z 96 roku, auto kupiłem nie odpalające, nie kręcące i w ogóle kupa złomu. Głowica jest po remoncie w profesjonalnym zakładzie, jest szczelna. Rozrząd ustawiałem sam, na znaki, kręciłem kluczem na wale, "spotkania na szczycie" nie było. Na początku nie podawała paliwa na...
Witam serdecznie. Spędziłem sporo czasu na forum elektrody w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem. Posiadam Corsę B z 99roku. Silnik 1.0 12V. Auto kupiłem nie dawno, wg licznika ma 136tyś.km. Jeden raz auto nie chciało odpalić, musiałem go kręcić z 8 razy, ale poza tym silnik chodził zaskakująco równo i bez wibracji (nawet jak na tego 3cylindrowego...
Witam. Mam poważny problem a mianowicie: auto z 96 r vw sharan 2.0. zanim trafiło do mechanika troche szarpało , dało się jeździć, no ale ileż można sie męczyć. Gdy trafiło do mechanika stwierdził on iż jest jest wypalony zawór na 4 cylndze no więc trzeba było zrobic. przy okazji wymieniony został rozrząd , kopułka, przewody, sonda, , wywalony katalizator,...
Zczytałem bledy z ople omegi 2.5V6 , jak by kto pomógł .Pozdrawiam piwek ps błąd 1: Lampka kontrolna Airbag Rodzaj - za niska wartość Pin 6 1.Przerwa w obwodzie lampki sygnalizacyjnej Sprawdź : 2.Zasilanie lampki +12 V z tablicy rozdzielczej 3.Ciągłość i izolację masowego przewodu sterującego lampką, połączonego z ECU {Ja bym jeszcze dodał - sprzawdź...
witam serdecznie ! Mam prośbę w związku z odpalaniem słabym rano auta postanowiłem wyczyścić przepustnicę .Nie miałem uszczelek założyłem stare choć jedna cieńsza była trochę spękana .po umyciu skręceniu i odpaleniu obroty z 9 jak było wcześniej zawędrowały na 11 i po paru sekundach powracają na 10 .lecz problem rano jest wciąż taki sam jak przedstawia...
uuu, to zaś trzeba zrzucać klime.... napewno zrobie fotki z oscyloskopu jak dostane kiedy będzie silnik pracował, kiedy będę kręcił rozrusznikiem, i tylko z przekręconym kluczykiem. chociaż.... mam drugi taki sam heheheh to zrobie też tak jak sugerujesz:PP. oczywiście jeśli pożycze ten oscyloskop ;) a tak do tej pompy, to ona się odzywa nawet jak mam...
Jutro to sprawdzę, świece mam standardowe iskry, przerwę między elektrodami 0,8 ustawiałem podczas montażu, Co do cewki, to myślałem o tym jednak szczerze mówiąc niewiem jak się zabrać do sprawdzenia (przekarzę sprawę Tacie, on jest w tym lepszy). Martwi mnie tylko to strzelanie w ukladzie wtryskowym, po odkręceniu pokrywy filtra, podczas dodawania...
Witam Samochód to VW Lupo z roku 2000, pojemność 1,4, typ silnika AUA. Pierwszy problem: Na wale korbowym od strony skrzyni biegów jest koło impulsatora położenia wału, w obudowie simmeringa jest mocowany czujnik halla. Pytanie dotyczy sposobu pozycjonowania tego koła po wymianie simmeringa. Zdjęliśmy je z kolegą, a teraz się zastanawiamy czy nie było...
Przewody między sterownikiem a hall sprawdzone i ok zapłon ustawiałem na "Vag" gdzieś wyczytałem na forum sekcja 7 w nastawach i okno pierwsze to 57 (56..60) okno drugie 1..2 sugerowane jest 4~~6 po odczepieniu kabli z halla wartości się nie zmieniają czasami załapie i przez chwilę ok lub jak wykasuję błąd to po czasie go łapie spróbuję jeszcze podstawić...
Witam serdecznie. Posiadam Corsę B z 99roku. Silnik 1.0 12V. Auto kupiłem nie dawno, wg licznika ma 136tyś.km. Jeden raz auto nie chciało odpalić, musiałem go kręcić z 8 razy, ale poza tym silnik chodził zaskakująco równo i bez wibracji (nawet jak na tego 3cylindrowego "potwora"). Nie falowały obroty, po odpaleniu na zimno obroty po chwili idealnie...
Witam. Zapewne taki temat już gdzieś się pojawił, albo podobny z tym że u mnie jest troszkę inaczej chyba. Przed zimą autko ( Megane 1 Coupe 1.6 16v k4m +lpg) dostało nowy rozrząd. Podczas wymiany znajomy mechanik zadzwonił do mnie że stary rozrząd miałem przestawiony o 1 ząbek, i oni go ustawiają wedle znaków tak jak ma być. Po wszystkim silnik ok..pali...
Wydaje mi się że to nie jest wina gazu. Tylko jakiejś części wspólnej dla LPG i benzyny. Nie chce cię straszyć, bo ciężko diagnozować takie problemy przez fora(najlepiej jest coś takiego zobaczyć usłyszeć itp.) ale moim zdaniem może to być kwestia ustawienia zapłonu, może to być czujnik położenia wału, może cewka, kopułka itp. Ale tak jak mówię ciężko...
Hej, problem jest następujący. 1. zimny silnik odpala normalnie (2-3 obroty wału) 2. ciepły silnik zaraz po zgaszeniu (do 4-5 min) odpala świetnie (0,5 - 1 obrót wału) 3. silnik ciepły po ok 6-8 minut po zgaszeniu nie chce odpalić 4. letni silnik po ok 15 minutach odpala OK 5. nie odpala na benzynie ani na gazie 6. Jak opóźnię zapłon - jest lepiej z...
Witam. Opiszę mój problem.Kupiłem "skręcarkę" do prętów stalowych,układ tej skręcarki składa się z silnika( 3 fazy),falownika commander se,czujnik zliczający obroty wału silnika ,czujnik wykrywający położenie początkowe wału skrętarki za motoreduktorem,szafka sterująca na której jest włącznik główny maszyny,lampka ,licznik obrotów z wyświetlaczem na...
Panowie... Po pierwsze: tym którzy nie wierzą nawet zdjęciom potwierdzam na 200% że w 1.5 DCI na kole wałka rozrządu jest klin. A co do pompy... Jeśli ma się odkręcone koło pompy względem niej samej, nie ma znaczenia w jakiej pozycji przykręci się je z powrotem. A to dlatego że w silnikach common rail pompa robi tylko stałe, wysokie ciśnienie, nie rozdziela...
Witam przewertowałem wiele tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Zacznijmy od początku zaczęło pocić się pod nastawnikiem ,wymieniliśmy uszczelki nie można było ustawić dawki palił tylko z plaka odpalał podejrzenie pompa się rozszczelniła zamówiona druga pompa brak poprawy zamówiona trzecia brak poprawy sprawdzony rozrząd wszystko ok. Na ostatniej...
Koledzy! W Polcie GSI nie da się założyć innej głowicy (starego typu) ponieważ GSI ma inny kształt na styku z kolektorem ssącym. Poza tym głowica nie ma wpływu na rodzaj szklanek, gdyż znajdują się one w bloku silnika. Każdy Polt po 97 (96?) ma hydraulikę. Pomimo to na klawiaturze istnieje możliwość regulacji luzu. A robi się to tak: ustawiamy luz na...
Aby wyregulować vanosa musisz założyć blokady na wał korbowy i wałki rozrządu koła rozrządu są przykręcane śrubami i umożliwiają regulację jednocześnie położenia wałka rozrządu jak i vanosa . 1- Wykręć czujnik ciśnienia oleju i w jego miejsce wkręć element który umożliwi podanie sprężonego powietrza do układu smarowania 2 - w pobliżu vanosa znajduje...
Na wstępie powiem że wszystkie kable WN są nowe. Przerywanie występuje podczas jazdy na biegu tj: na luzie przy stałych obrotach nic ni przerywa. Silnik odpalony na ssaniu pracuje równo, po nagrzaniu i wyłączeniu ssania jest tak samo. Równo i przyjemnie. Dodawanie i ujmowanie gazu nie powoduje ww objawów. Tylko podczas jazdy na biegu. Świece i kable...
mam motronik 1.7, jakieś 1,5 roku temu silnik przeszedł remont, mechanicznie bez zarzutu. Problem to elektronika, jakiś czas po remoncie padł czujnik położenia wału korbowego, auto jeździło przez 10 min , potem nie wchodziło na obroty, strzelało na gazie. Naprawa w serwisie boscha, ale niestety nie jeździło już tak jak wcześniej. Było sprawdzane komp....
Witam. Samochód to Fiat stilo 1.6 103km benzyna + LPG(fabryczny). Opis problemu- po odpaleniu zimnego silnika na PB przez chwile pracuje równo i normalnie. Po chwili pojawiają się delikatne szarpnięcia silnika. W miarę spadania obrotów silnika i zwiększania temperatury silnikiem zaczyna trząść (czuć pod siedzeniem).Gdy ruszam samochód jedzie normalnie,przyspiesza...
Jak stoisz z przodu samochodu i otworzysz maskę to koło zamachowe masz po prawej stronie, tam gdzie jest też sprzęgło i skrzynia biegów. Rozrząd ustawiasz według znaku "E", który jest bliżej krawędzi koła pasowego wałka rozrządu. Ustawiasz tak na pewno dla wersji silnika z dwiema cewkami zapłonowymi. Tak jest w instrukcji. Nie wiem do czego służą inne...
Kolego nie mam takich schematów ale koledzy powinni ci napisać że przykładowo 3 piny przy czujniku walka ida do sterownika A wtyczka przy sterowniku, każdy pin jest ponumerowany wystarczy że mondrzejsi koledzy podadzą ci pin out i bierzesz miernik na przepływ ustawiasz i sprawdzasz. Tak samo z zasilaniem sterownika. Spróbuj wpisać pin out i model sterownika...
Ja mam od około pół roku problem z moim Doblo (2007 jedynka po liftingu) 1.4 z gazem - podobne objawy jak powyżej tylko w różnym czasie różne zjawiska, ale po kolei: najpierw się okazało że mechanik zwany zmieniaczem przestawił rozrząd (o 2 zęby), ale mimo to auto jeździło a analiza spalin pokazywała wręcz wzorcowe parametry - objawy to: wypadanie zapłonu...
Witam Problem jest następujący samochód zimny chodzi na jak należy, silnik kręci się do odcięcia w miarę nagrzewania (od ok. 50 st C) zaczyna przerywać (odcinać zapłon) przy ok. 4500 obrotów, gdy osiągnie 90 st C zaczyna szarpać już przy ok. 4100 obrotów i nie idzie przekroczyć tej magicznej cyfry. Jest to uciążliwe przy wyprzedzaniu ;/ Do tej pory...
Weekend się skończył więc wracamy do pracy :wink: W dniu 7 sierpnia 2004 r. Niunia napisała: Układ Attiny26 ma sterować silnikiem krokowym (poruszanie prawo lewo oraz zatrzymywanie co wybraną liczbę kroków).Liczba wykonywanych kroków jest podawana z komputera przez I2C. A już dzień później napisała: To jeszcze nie jest całość pracy ,bedą jeszcze potrzebne...
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
Może też wał jest pęknięty, a tak na serio - jakaś historia, zgasł w czasie jazdy, nie zapalił rano, jakaś naprawa? Tak jak flaga na moim nick'u obwieszcza, nie jestem w Polsce. Samochód przypłynął z Europy, nie wiem z jakiego kraju dokładnie. W Lome (Togo), tu gdzie mam zakład mechaniki jest bezcłowa tranzytowa giełda samochodów używanych. Samochód...
Witam, Jak tu opisać dobrze żeby zrozumieć ? zapalam rano jak jest zimny obroty 1200rpm zagrzeje się obroty spadają do 800rpm i uczymują się ciągle. silnik pracuje nierówno , "przebiera" tak jak by nie palił na którymś cylindrze , jak dodaję gazu powoli normalnie lub szybko to się zbiera na obroty nic nie mieli ani się nie namyśla , poprostu między...
Witam. Mam trochę dziwny problem, mianowicie, w moim Poldku czasem brakuje iskry. Objawia się to mniej więcej tak. Jak jest na biegu jałowym i depnę na gaz to na chwilę dostaję doła, obrotomierz zamiast iść w górę na chwilę opada, po czym wchodzi na obroty, a na gazie w takiej sytuacj potrafi zgasnąć, z czasem doszły inne objawy, np poniżej 3tyś obr....
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP). Wzrost stopnia sprężania zwiększa termodynamiczną sprawność silnika, ale pod warunkiem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam w C16NZ jest przełącznik LO91/LO95. Multec jest dość "głupim" układem sterowania...
Nie w Pandzie 1,0SPI jest sterownik IAW6F.SH (kiedyś o tym dużo rozmawialiśmy w kontekście LPG). Teraz mam sterownik IAW 6F.S3 dedykowany do Punto 1242cc 60KM. SPI. Czyli w zasadzie bez zmian. Przypuszczam, że ten sterownik tę będzie lepiej pracować z LPG (centralka 6F.SH ma jakąś niedoróbkę softu i wiecznie się rozjeżdżała mapa). Także tutaj nic nie...
Oczywiście wszystko można, ale zbyt uboga mieszanka (mało gazu a dużo powietrza) to wyższa temperatura spalania a to już krok do...remontu głowicy i głównie mam na myśli gniazda zaworowe i zawory. Gaz który spala się w silniku ma i tak wyższą temperaturę spalania niż benzyna zubażając mieszankę powodujesz jeszcze jej wzrost, podsumowując to co zaoszczędzisz...
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
Witam , pacjentem jest fiatowski silnik 1.2 8v mpi + turbo i instalacja lpg I gen z reduktorem BRC AT90Eco turbo 140kw, -do pomiarów mieszanki używam wskaźnika AFR+ sondy szeroko oraz wąsko pasmowej -do sprawdzania ciśnienia w dolocie wskaźnik podciśnienia/doładowania gaz w aucie był już założony od dawna i została do tego dołożona turbinka, nie zdecydowałem...
jurekk55 dzięki za zainteresowanie i już tłumaczę . Jakiś czas temu też podejrzewałem podciśnienia i zostały zmienione wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnienia wszystkie złączki przejścia na nowe. co do dawki też próbowałem stopniowo zwiększałem i próba coraz wyżej z dawką. w momencie przekroczenia 5,8 mg/cykl silnik na zimnym minimalnie nierówno...
Witam. Od miesiąca mam problem z moim Golfem (Mk3 2.0 115km AGG 97'), posiadam w nim instalacje gazową sekwencyjna, na gazie jest wszystko w miarę ok, auto przyspiesza płynnie i nie czuć jakiegoś wypadania zapłonu czy innych problemów, na benzynie jest natomiast o wiele gorzej, niezależnie od tego czy motor jest ciepły czy zimny w zakresie obrotów 2.8tys...
Kolego wyślij pompe do polecanej naprawy odbierz zapłąć i ciesz się samochodem. Bardzo słuszna rada, bo nie tylko skończy się na naprawie sterownika, ponieważ do tego trzeba jeszcze wymienić zawór elektromagnetyczny. (A w tej pompie samemu nie zrobisz, bo jest wkręcany, nie to, co w przypadku przykręcany na trzy śrubki.). Dla za interesowany: Kalibracja...
Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc bo już tracę wiarę w fachowość warsztatu z którego usług korzystam, postaram się dokładnie opisać co się działo może to podpowie: w zeszłym roku w trakcie jazdy zaczął dochodzić metaliczny odgłos(stuki) z komory silnika, przejechałem z takim stanem około 50km nie było utraty mocy nic tylko dźwięk równo narastał z...
Moje Autko To: Nissan Maxima 3.0 V6 24 Zawory wersja 204 konna 1992 rok przebieg autetyczny 68000 mil 3 wlascieciel , z tego 2 w kraju wlasciciele spokrewnieni Podczas Jazdy Na Benzynie Muli go od 2000 do 4000 obrotow tzn noga w podlodze a on absolunie nie przyspiesza obototy stoja w miejscu potem potem szarpniecie 200 obrotow wiecej i tak dalej do...
Witam widzę że nikt nie chwycił tematu więc może ja ci pomogę jeśli już sobie nie poradziłeś . Kareta chodzi po wałku na wysokości wałka na całej jego długości powinien być taki niby przezroczysty paseczek zakotwiczony z jednej strony z reguły lewej na sztywno a z prawej napięty sprężynką spróbuj go przemyć oczyścić jest on odpowiedzialny za pozycjonowanie...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Istota działania serwa jest w tym, żeby uzyskać, zadaną sygnałem elektrycznym, pozycję układu mechanicznego. Serwo tak długo kręci silnikiem, aż wewnętrzny czujnik położenia wykryje osiągniecie zadanej pozycji, niezależnie od mechanicznego obciażenia. Jeśli przekładnia to wytrzyma, możesz nawet siłować się z serwem, próbując wyprowadzić je z równowagi,...
Nie chcę cię wprowadzić w błąd, ale podobne rozwiązanie jest chyba w naszym 126p. Ustawiasz tłok cylindra w górnym skrajnym położeniu ( punkt zwrotny), kręcąc wałem ( świeca wykręcona żeby włożyć czujnik zegarowy lub śubokręt). W okolicy położenia tego punktu powinien być zapłon. Kręcisz teraz aparatem zapłonowym do rozwarcia styku. Robisz proste połączenie...
Blokujesz wałek w miejscu czujnika położenia wałka, (blokady wałka ssącego i wydechowego są nie symetryczne), zakładasz koło zmiennych faz, dokręcasz lekko śrubę (ręką) i ustawiasz kółko na znaki kręcąc w prawo (tak, jak kręci się silnik). "Fasolki" mają być ustawione na środku. Przed odpaleniem ręcznie kręcisz kilkakrotnie silnikiem.
passat czujnika położenia wału demontaż czujnika położenia wału pomiar czujnika położenia wału
sterowanie kątem zapłonu prostownik dławik sterownik elpiast
kettler sterownik mikrokomputer cobra1
Termostat i pokrętło temperatury w piekarniku Gotze & Jensen - diagnostyka i naprawa Hasło serwisowe do sterownika RT-16P - dostęp i bezpieczeństwo