Dla spokoju sumienia możesz sprawdzić, tym bardziej jeśli zamiennik różni się od oryginału. Można było pomierzyć suwmiarką obydwa, wtedy by było wiadomo czy są różne. W normalnej praktyce rzadko jest potrzeba dodatkowej regulacji.
Czy to jest ML3000, jak napisano w temacie, czy ML3000PC? Jest ogromna różnica. W tym drugim przypadku maszyna jest wyposażona w komputer klasy PC, ale faktycznie na DOS'ie. O wgraniu sterowników nie ma mowy, wszystko co potrzebuje drukarka jest w sofcie Beissbarth"a, czytaj: nie da się tego zmienić. Niektóre ML3000PC miały w opcjach wybór drukarki,...
Witam , Twój problem to "Ghost image" wcześniej było o tym w projektorze Sanyo,poszukaj na forum.
Pochylenia się nie ustawia, a zbieżność standardowo- metrówką.
Ja ustawiam zbieżność po każdej ingerecji w zawieszenie, no chyba, że łączniki wymieniam ;)
Z tym czujnikiem to niezła ściema . Sprawdzić zawieszenie i układ kierowniczy i ustawiać zbieżność.
Korekcja zbieżności: zwróć uwagę na magnesy przy cewkach(takie pierścienie z dzyndzlami), czy czasem nie są luźne. One służą do ustawiania zbieżności. Mogły się po prostu przesunąć.
W przypadku metalowych to prosto 2 magnesy na przykład do rantów. Jeśli chodzi o odległość to bym zrobił taką wielką suwmiarkę do zmierzenia rozstawu laserów a potem postawił ją 2 metry od samochodu (za lub przed) i trafiał laserami w punkty.
Najlepiej zrobić raz a dobrze, tylko,że nie będzie tanio. Popieram kolegę Alfred_92 jeśli chodzi o wybór producenta. Są na rynku komplety za około 500zł ale roku nie wytrzymają :/ Szkoda roboty, ustawiania zbieżności i ogólnie czasu.
2 blachy jest ok, kulki jak najbardziej być muszą i musi być jeszcze 3-cia blacha z otworami na kulki żeby nie zjechały na jedną stronę (coś jak koronka w łożysku) i musi ona być w połowie wysokości kulek. Trzeba to zrobić tak żeby górna blacha oprócz oczywistego obrotu mogła się jeszcze przesuwać na boki i przód+tył, znaczy ma mieć luz ze 2-3cm wkoło.
Witam. Poszukuję instrukcji obsługi lub jakichkolwiek informacji o sposobie działania do tego urządzenia, którego zdjęcia zamieszczam poniżej - jest to zabytek ale mam go za friko tak, że chcę go wykorzystać do amatorskiego ustawiania zbieżności całość działa. Jest na systemie luster i nie bardzo wiem jak z tego korzystać. http://obrazki.elektroda.net/83_12660722...
Czy 2 i 3 muszę wykonać, powinienem, czy jest to zbędne? Gdy ustawiałem zbieżność w swoim VW (z tego samego powodu, wymiana/regeneracja przekładni) to sprawdzali komputerowo obydwie osie. Ustawili przednią. To jest w pakiecie za tę samą cenę. Tu uwaga: Do niektórych felg aluminiowych nie daje się przymocować przyrządu.
Zbieznosc z serwisu,nie da rady.Mozna wyregulowac ale nie w kazdym kineskopie.Kupiles nowy wiec ma byc super.Do budy z nim.
A jak przyhamuję, to często jest pojedynczy stukot. Gdy puszczę hamulec, to też stuknie. Zgadzam się z tym co napisał RADU23. Jednocześnie dziwi mnie, że podczas Twojej pierwszej naprawy nie wymieniono stukających elementów i że ktoś w ogóle zabierał się za ustawianie zbieżności, skoro zawieszenie nie było w 100% sprawne. Pamiętaj o tej gumie na dolnym...
Zostaw czujnik w spokoju i przypomnij sobie wszystkich grzebaczy w aucie i to co robili. Ustawianie zbieżności też .....
Myślę, że możesz spróbować pierścieniami na kineskopie (o ile takie są). Zanim zaczniesz regulować zaznacz aktualną pozycję, żeby nie było problemów z przywróceniem fabrycznego położenia. Ewentualnie, jak uda się poprawić zbieżność w poziomie, to pionową spróbujesz wyregulować w menu. W zależności od konstrukcji kineskopu, możliwe, że część pierścieni...
No i czy trzeba wymienić parami te końcówki, czy skoro zużyta jest jedna to można tylko jedną? Oczywiście, że można jedną, ale można się też spodziewać, że wnet skończy się ta druga. A idzie o to, że po jej wymianie trzeba znów ustawiać zbieżność. Wszystko zależy od tego, co zamierzasz robić z tym autem. Jeśli pokulać się rok, to nie ma sensu wymieniać...
robi1214 to nic nie da , ile można ustawiać zbieżność .
nie zrozumialem cie wczesniej. PKS oczywiscie jest, tylko nie wiedzialem ze tam robia takie rzeczy
Witam. Sprawdź czy cewki odch. też nie są poruszone, czy pętla rozmagnesowująca nie jest zasilana przez cały czas (uszkodzony pozystor), czy kinol nie był uderzony(może się skrzywić maska). Jak to nie się nie sprawdzi, przyklej do tylnej ścianki kinola niewielkie magnesy(często są orginalnie przyklejone), na pewno pomoże. Takie magnesiki możesz kupić...
Wygląda na to, że przy ustawianiu zbieżności maglownica nie była na środku.
Witam wszystkich forumowiczów jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z urządzeniem do geometrii kół 3D Exel t288, urządzenie sam zmontowałem, korzystam z niego na kanale, mam zrobione wnęki w posadce na obrotnice pod przednie koła. Mój problem polega na tym że po ustawieniu zbieżności kół przednich przy wypoziomowanej i...
Niepotrzebny podnośnik. Odkręcasz amortyzator od zwrotnicy - 2 śruby. Od góry odkręcasz 3 śrubki trzymające łożysko amartyzatora do karoserii. Wyjmujesz amartyzator że sprężyną opuszczając go w dół auta. Oczywiście zanim odkręcisz amortyzator to trzeba odpiąć z zaczepów przewód hamulcowy i przewód czujnika ABS. Teraz najlepsze - bez ściągaczy do sprężyn...
Zaczynasz ustawiać zbieżność czy raczej jedziesz do kogoś kto ma przyrządy i po ustawieniu widzisz, wyszła albo nie. Jak troszkę się różni o parę sekund można machać ręką jak dochodzi różnica stopni to patrzysz co w którym kierunku. Zaczynasz rozbierać i wymieniać proste.
Klawiatura ze złączem DIN 5 w starym komputerze ze slotami ISA po włączeniu komputera błyskają diody i nie jest wykrywana. Sprawdzane na PS/2 z przejściówką na DIN tak samo. Dla zdumionych po co ta walka: taka maszyna zarządza systemem do ustawiania zbieżności kół, wszystko działa, a bez klawiatury nie można nic zrobić.
W samochodach z napędem na tył musi być zbieżność, a z napędem na przód rozbieżność to ważny szczegół o którym tu nikt nie mówi. Domowym sposobem można to sprawdzić, a nawet ustawić (przy odrobinie wprawy). Ja sam wiele razy ustawiałem zbieżność (lub rozbieżność) na podwórku i nigdy na stacjach diagnostycznych nie mieli potem zastrzeżeń.
Z tą regulacją kineskopu (układów zbieżności ) to różnie bywało.Jak trafił się wymagający klient to nieraz trzeba było przerzucić 2-3 kineskopy co umożliwiało prawidłowe ustawienie zbieżności.Natomiast odrzucone kineskopy nie sprawiały problemów w innych egzemplarzach TV.Ciekawy jestem ilu z kolegów pamięta jeszcze jak się w tych deltach ustawiało zbieżność?...
Na górnym wahaczu ustawia się kąt, a na drążku kierowniczym zbieżność.
A on tam coś ustawiał ?? bo według zdjęcia nic nie było ustawiane.
jak ustawiał ci zbieznośc, to jego wina.Opony wymieniałeś ? Cisnienie właściwe ? Zbiera tylko z zewnątrz albo wewnątrz ? Końcówki ok ?
Czyli najlepiej zrobić diagnostykę kół (tak to się nazywa czy jak)??? Zrobi mi to każdy mechanik czy tylko tam gdzie ustawiają zbieżność lub podobne rzeczy?? Może rzeczywiście najlepiej będzie zrobić takie coś i wtedy mieć pewność która wymienić bo jak ja spojrzę a się nie znam to nic nie zobaczę heh.
A jaki był pierwotny powód ustawiania geometrii?
Dobrze napisałeś kolego: "pseudomechanik". Kto przy zdrowych zmysłach ustawia zbieżność skoro wcześniej stwierdził luzy w zawieszeniu / układzie kierowniczym. Najpierw należy te luzy skasować a dopiero później ustawiać zbieżność.
Witam serdecznie. Podczas niedzielnej nudy wpadłem na pomysł, aby zrobić swój własny przyrząd do ustawiania zbieżności pojazdu. Ale zanim przystąpię do budowy wyjaśnijcie mi dokładną procedurę ustawiania zbieżności. Według mnie aby ustawić prawidłową zbieżność należy skontrolować ustawienie kół osi tylnej, jeśli już mamy ustawione koła równolegle względem...
Ustawiasz zbieżność na dowolnych kołach .
Ustawiałeś zbieżność po wymianie drążków kierowniczych? Sprawdź ciśnienie powietrza w kole.
Podjechać do dobrego fachowca który ustawia zbieżność. Sprawdzi wszystko po swojemu ustawi zbieżność i będzie ok. A jeżeli coś znajdzie to usunie usterkę i ustawi zbieżność.
Ustawienie pierwszy raz może być trudne ale to wymaga trochę cierpliwości. Najpierw ustawiasz zbieżność w centrum ekranu za pomocą dwóch par pierścieni a potem dwa (lub cztery) pierścienie czystości regulujesz na obrzeżasz ekranu.
Po prawidłowym ustawieniu geometrii jeśli kierownica jest krzywo to się ją zdejmuje i ustawia prawidłowo. A ja głupi myślałem, że najpierw ustawia się kierownicę prosto i dopiero wtedy ustawia zbieżność. Człowiek uczy się całe życie.
Ustawiasz zbieżność starymi wskaźnikami laserowymi czy czymś pokroju munstera3D?
Jeżdżę niemal od zawsze dieslami.Tankuję tam gdzie mnie trasa zmusi.Nigdy nie zauważyłem,żeby któryś nagle jechał gorzej dusił się czy gasł. To jedno.Wiec uważam, że w przypadku diesla paliwo i tak drastyczne zachowanie auta to mit.Benzyniki są bardziej wrażliwe na chrzczone paliwo. Drugie, to z tą zbieżnością lekko cię poniosło.Przednie koła w samochodach...
Witam! Nadal nie wiem po co chcesz ustawiać zbieżność? Cześć!
Witam. Od ustawiania zbieżności jest magnes na kineskopie i nim ustaw.
Ma być ustawiony "na zero" plus/minus 10' (ja robię bardziej w minusie) . A jak Ty to chcesz ustawić, na oko? Jedż na ustawienie, bo tam nie tylko się zbieżność ustawia, ale i kąt pochylenia koła. Około 50zł. to nie majątek w porównaniu do cen opon (bezpieczeństwa), jak i nadmiernym zużywaniu się innych podzespołów. Pozdrawiam.
Wymieniłem przednie sprężyny i amortyzatory przód auto z przodu skręcone tam nie ma żadnych regulacji, po za regulacją drążkami i nie wiadomo jak teraz ustawiona kierownica -ok to na geometrii. Teraz zabieram się za tył wszystkie tuleje w wahaczach 4 szt lewa i 4 szt prawa do wymiany i śruby do wycięcia to jutro. Lumpy ustawiali zbieżność, a żadna śruba...
Nie są to takie same monitory Dell P1110 jest zbudowany na chassis Sony, natomiast HP P1110 to chassis jeśli się nie mylę Nokia. W obu zastosowane są kineskopy FD Trinitron marki Sony czy jednak są one takie same w tej chwili nie jestem w stanie napisać. Napewno różnica może być w parametrach układów cewek zamontowanych na szyjce kineskopu, jak i z...
jak na przyrządzie ustawiasz zbieżność ? A skąd mamy wiedzieć co to był za przyrząd i co tak naprawdę wyświetlał na ekranie. W tym aucie zbieżność ustawia się na 0, czyli koła równolegle do siebie, z tolerancją +/- 10 minut.
A na moje oko zbieżność nigdy nie jest powodem zdzierania jednej opony. Ustawianie zbieżności ma wpływ na pozostałe kąty geometrii zawieszenia i jeśli ustawianie zbieżności daje pozytywny rezultat w materii zdzierania opony to tylko dlatego,że wada była gdzie indziej w geometrii ,a my ją zupełnie przypadkowo skorygowaliśmy. Jeśli w zawieszeniu wszystko...
Zwróć sie do człowieka który ustawiał zbieżność z reklamacją na niedbalstwo. Powinien na to zwrócić uwagę. Nie chciało mu sie kręcić obydwoma gałkami. Jendą gałkę należy wkręcić głębiej, a drugą tyle samo wykręcić.
Ok kupiłem sworzeń. Mam nadzieję że uda się go wymienić bez ustawiania zbieżności
Może mechanik podczas ustawiania zbieżności walnął w czujniki ABS i coś uszkodził?
W dawnych czasach robiło się to na sznurek i ciężarek. Jednak tak na oko to się da, ale raczej lepiej jechać do fachowca który ustawia zbieżność. Nie zajmuje to zbyt dużo czasu i nie jest to drogie.
Oczywiście, że chodziło mi o to że dokręcę te śruby zwykłym kluczem, a nie ręką:) Więc ostatecznie musi być ten klucz dynamometryczny? Bo pojawiają się różne zdania. EDIT Jeszcze ostatnie pytanie, czy po założeniu nowych osłon trzeba ustawiać zbieżność?
Czy da rade wybijakiem sworzni oddzielić (widelec kuty) sworzeń wahacza od zwrotnicy? bo chciałbym uniknąć ustawiania zbieżności. Zastanawiam się jeszcze czy bez kanału da radę to wymienić, od góry, lub od strony koła na przedłużce?
W serwisie przekładali pompę z innego auta sprawdzili ciśnienie, było ok. Inny specjalista zwrócił uwagę, że ciśnienie to jedno a wydajność to drugie, więc daliśmy jeszcze raz do sprawdzenia. Założyliśmy i nic się nie zmieniło. Ustawialiśmy zbieżność kół, odkręcone były poprzeczne drążki kierownicze koła obracały się swobodnie. Nie ruszany był siłownik...
i było wszystko ustawiane włócznie z zbieżnością. Jak się ustawia zbieżność to kierownica ma być dokładnie na wprost...koniec kropka.., zresztą wyżej kol. T5 już pisał i nic więcej nie robić "komputerem", chyba, że chcesz przedobrzyć to wtedy zdejmuj kierownicę i zakładaj tak aby było dobrze, sam komputer nie załatwi żadnego ustawienia...
Zbieżność ustawiałeś sam, czy byłeś u fachowców,hamulce nie trzymają przypadkiem. Jeśli masz kanał lub najazd sprawdź czy nadwozie nie jest odkształcone: na początek porównaj odległości kół po prawej i lewej stronie, jeśli to możliwe to przekątne również. Jeśli różnice będą poniżej 0,2%, szukaj błędu w geometrii zawieszenia: pochylenie kół i kąt wyprzedzenia...
Drążek kierowniczy może być ... na wewnętrznej gałce. Kto ci ustawiał zbieżność że nie wziął auta na szarpaki i nie sprawdził że zawieszenie też jest .... i ma luzy?
Po raz pierwszy się spod kałem że trzeba ustawiać zbieżność po wymianie wahaczy i to było przyczyną Co proszę? O co chodzi z tym "spod kałem"?
Te "dźwignie" służą do ustawiania zbieżności i z pewnością nie mają wpływu na promieniowanie, żywotność kineskopu itp itd.
Ja bym dobrał z innych telewizorów, jeśli oczywiście rozebrałeś kilka staroci. Nawet jeśli kupisz nowe to nie minie cię ustawianie zbieżności.
To że była ustawiana zbieżność na dobrym sprzęcie to nie znaczy że jest ustawiona poprawnie. Napewno vagiem kierownicy nie przestawisz, wogóle skąd taki pomysł kosmiczny?
Najlepiej ustawić pojazd na wysokości fabrycznej. Oszczędzisz sobie ustawiania zbieżności a poza tym żywotność zawieszenia nie będzie skrócona.
Niestety nie mam wydruków. W sobotę jak mi pan ustawiał zbieżność to robił to wg książki. Nie mam już siły na ta zbieżność. Chyba jednak te opony sa do niczego.
Witam. Chce wymienić sworzeń wahacza (stona prawa), czy muszę po wymianie sworznia koniecznie ustawiać zbieżność? Czy może ktoś z Kolegów opisać jak się zając tym tematem, bez zbędnego demontażu elementów pośredniczących. Dzieki z góry.
Oczywistym jest, że w przypadku złego odbioru sygnału (szumy i odbicia) ustawianie zbieżności kolorów nastręcza kłopotów. Dlatego najlepszy jest generator obrazu kontrolnego.
Witaj! Pierścienie służą do ustawiania zbieżności kolorów , a demontaż jest trochę kłopotliwy z powodu kruchości przegrzanego plastiku i ferrytu.
Witam. Mam pytanie czy w Opel astra 1 po wymianie końcówek drążka układu kierowniczego konieczne jest ustawianie zbieżności kół i geometria kół ? Z góry dziękuje za pomoc.
Może i tak być ale chciałem spróbować a nie wiem jak sie za to zabrać (nie bardzo sie orientuje w tego typie tv.) Kiedyś ustawiałem zbieżność w ruskich tv. :) Czekam na podpowiedzi. Help!
Auto jeździło normalnie i nagle zaczęło ściągać , czy ściąganie narastało powoli , podczas ustawiania zbieżności sprawdzony został kont wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Przy kosztach części do zawieszenia golfa podczas remontu wymienia się wszystko łącznie z tilejami gumowymi drążka stabilizacyjnego i łącznikami. Za jedną robotą i ustawianiem zbieżności. Nie.ma.sensu oszczędzać na częściach bo są za tanie w stosunku do roboczo-godziny. Co do remontu tylnej belki to w swojej karierze dopiero po przebiegu 700-tys. km...
Są to pierśnienie magnesy do ustawiania zbieżności kolorów.Jest to bardzo ważny element.Trudno to kupić,jedynie gdzieś na rozbiórkach starych otv, popatrz na giełdzie gdzieś w twoich okolicach /Kraków/
W dwóch innych samochodach ustawiałem zbieżność, w jednym po wymianie tulei wahaczy, Za to już powinien być kosz. I nie pytaj czemu.
Zbieżność i kąty pochylenia z tyłu będą się zmieniać w zależności od obciążenia tyłu. Wartości, które masz podane, dotyczą obciążenia bez paliwa w zbiorniku i bez pasażerów. Weź też pod uwagę zmęczenie sprężyn. Regulację tylnej belki masz tylko na mocowaniu do karoserii. Regulacja polega tylko na tym, że możesz przesunąć belkę do tyłu lub do przodu....
Jeszcze raz i od początku. Jeżeli masz dwa kineskopy to wstawiaj ten lepszy. Bzyczenia nie powoduje powielacz tylko prawdopodobnie masz brudny kineskop w miejscu podłączenia nasadki wn. Po dokładnym rozładowaniu kineskopu przetrzeć wilgotną szmatką i oczywiście wysuszyć przed uruchomieniem. Teraz należałoby sprawdzić czy masz czystość czerwonego. Jeżeli...
Witam, Udało się Panu zdiagnozować usterkę? Mam kia ceed kombi 2010 i kilka dni temu też takie stukanie się pojawiło, u mnie po ustawianiu zbieżności, ale to podobno zbieg okolicznosci i typują przegub, Pan wymieniał i nie pomogło, wolałbym uniknąć niepotrzebnych wydatków Pozdrawiam
Witam Na lampie kineskopu znajdują się pokrętła od ustawiania zbieżności kolorów.Można to ustawić ,ale trzeba mieć sporo wprawy i cierpliwość . Jeśli jednak boisz się go uszkodzić jeszcze bardziej to lepiej oddaj go do serwisu.
kierownica przy ustawianiu zbieżności ma być ustawiona na wprost ponieważ przy takim ustawieniu ustawione jest wspomaganie które ma między innymi zapewnić pojazdowi samopowracalność do jazdy na wprost. -(Układ kierowniczy-Wikipedia,wolna encyklopedia).
Myślę że kolega Mirex ma rację. Raczej coś z cyfrówką, bo jeżeli byłoby coś ze sterowaniem H to przy wyświetlaniu menu, lub na obrazie kontrolnym do ustawiania zbieżności również by sie to działo
Witam. Simmering wałka sprzęgłowego jest w większości skrzyń montowany od wewnątrz, wyjątek to właśnie skrzynia auta autora gdzie uszczelniaczem jest wysprzęglik No prawie. Ale żeby wymienić te część z "zewnątrz" to trzeba skrzynie zdemontować od silnika. A w 99% przypadków również sanki a co za tym idzie ustawiać zbieżność na nowo. Skrzynia sprawna...
Zdzich ma rację, że może pomóc lakier, ale musisz zdjąć cewki i pierścienie i jeżeli niemasz doświadczenia z ustawianiem zbieżności to odradzam. Z wcześniejszych postów podejrzewam iż możesz mieć problem ze zbieżnością, to po zdjęciu cewek będziesz miał jeszcze większy. Pozdrawiam DarekB
Gdyby działało to nie chciałbym tego wymieniać. Pytanie brzmi co to za elementy kolego a nie czy trzeba ustawiać zbieżność czy nie. Odpowiadając na twoje pytanie - elementy są ustawiane na druku a dodatkowo przykrywane są obudową i pomiędzy nadajnikiem (LED) a odbiornikiem jest tylko wąska szczelinka.
W końcu się dowiedziałem, że jednak ktoś kręcił przy ostrości. Próbuję więc wyregulować ostrość każdego koloru z osobna, ale mam problemy z niebieskim - jest w porównaniu do R i G rozmyty. Po wciśnięciu PERFECT FOCUS wymagana jest korekcja zbieżności ręcznie... Czy ktoś mi pomoże i opisze procedurę ustawiania zbieżności co może być powodem że B jest...
Witam, mam problem ze sprzętem do ustawiania zbieżności tj. Beissbarth Microline Easy. Otóż wysypał mi się komputer który steruje tą maszyną i niestety musiałem postawić nowy system. Zainstalowałem na nowo program, mam połączenie z maszyną ale po uruchomieniu wyskakują mi błędy "brak połączenia z głowicą 1,2,3,4". W instrukcji obsługi maszyny nie ma...
Luzy posprawdzaj w tym aucie.I gumy amortyzatora wymień bo będziesz długo ustawiał zbieżność bez rezultatu.No i oczywiście auto dociążone po 70kg na stronę:D w czasie ustawiania:D
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
Zainspirowałeś mnie, to jak to się fizycznie robi? Jak się ten czujnik ustawia? Rozbawiłeś mnie z rana, dobre, dobre. Wczoraj podjeżdża Kia ceed z kontrolką "ESP OFF". Komputer, błąd "angle sensor". Wchodzimy w dane rzeczywiste, kierownica na wprost a komputer pokazuje skręt ponad 30 stopni. Klient mówi że wymieniali końcówki drążków i sami ustawiali...
Jest taka stara metoda ustawiania zbieżności na dwie listewki. Starasz się, żeby różnica odległości między częsciami kól będącymi z przodu i z tyłu przedniego koła była jak najmniejsza, ewentualnie z tyłu może być minimalnie więcej.
Witam, Miałem ostatnio swojego czasu mały wypadek i uszkodziłem prawe zawieszenie samochodu. Po wymianie kilku elementów i ustawianiu zbieżności samochod dalej na prawo ściąga czy mozna jakoś zlokalizować przyczynę ?. Proszę o pomoc
Znalazłem wejście w tryb serwisowy. Jest to: przycisnąć mute na pilocie oraz menu na pulpicie telewizora. Jednak problem pozostał nadal. Gdyż w trybie serwisowym też nie znalazłem opcji ustawiania zbieżności. Może ktoś ma taki TV lub instrukcję.
Witam! Huczy mi coś w prawym przednim kole. Podejrzewam łożysko, podczas jazdy na wprost huczy a przy skręcie w prawo nastaje cisza. Wedlug tego co znalazłem teraz to nie można samego łożyska wymienić, tylko z piastą. Czy wymieniając da się obejść to jakoś aby nie ustawiać zbieżności bo właśnie wczoraj ustawiłem?
Witam. Problem polega na tym że gdy wjeżdżam na nierówną drogę to auto zaczyna tańcować (ucieka na boki), trzeba się bardzo skupiać na prowadzeniu bo nigdy nie wiadoma w które stronę ucieknie. Zrobiłem i wymieniłem: -Amortyzatory -Wszystkie końcówki drążków -Wymieniłem opony przednie na nowe -Ustawiałem zbieżność -Oddałem do regeneracji przekładnie...
Czy ktoś zna metode w miare sprawnego ustawiania zbieżności dynamicznej tymi magnesikami na szyjce kineskopu? Dostałem taki monitorek (TV Przem) do zrobienia, którego ktoś juz "poprawiał". Powoli coprawda go nastawiam, ale juz mi sie znudziło :)
Kineskopy w "Rubinach" były czułe na ziemskie pole magnetyczne i dlatego po zmianie ich położenia strumień elektronów z wyżutni RGB nie trafiał prawidłowo w właściwe punkty luminoforu (RGB). W transporcie podczas wielokrotnej zmianie położenia OTVC magnesowały się ferromagnetyczne elementy kineskopu (maskownica) i trzeba było je rozmagnesowywać oraz...
Ja zalecam ustawianie zbieżności po każdej naprawie zawieszenia, wymianie drążków, końcówek, wahaczy itp. Liczenie zwojów bez sensu, bo końcówka końcówce nie równa, w zależności od producenta mogą się różnić długością o kilka mm. Jedź na zbieżność i będziesz pewny ,że jest ok. Koszt ustawienia dużo mniejszy niż koszt przedwczesnej wymiany opon.
to urządzenie nie ma trybu serwisowego. Szerokość można korygować zmieniając w niewielkim stopniu wartość pojemności kondensatora kolektorowego. Jeżeli chodzi o wyskość to bez schematu trochę gorzej. Pozostaje przełożenie cewek odchylających ale wtedy dojdzie ustawianie zbieżności brrr.
Moje tiko jest po ustawianiu zbieżności. Kąt PK oraz WSZ w normie natomiast w obu kołach zbieżność była ujemna (rozbieżność) -0.54 prawe i -0.46 lewe. Dzięki wszystkim za pomoc. Przyczynom zmiany zbieżności mógł być innej długości wachacz. Może jak bym wymienił dwa to zbieżność byłaby zachowana.
witam własnie to pan z stacji diagnostycznej robił cały test a po każdej wymianie była ustawiana zbieżność ale pojadę jeszcze raz a co do sprężyn to są całe na 100% już i tak nie wiem za co mam się zabrać cały czas myślę co mogło zostać pominięte
Teraz pytanie - czy próbować podłączyć rezystor nastawny, czy lepiej pokombinować z przesunięciem matryc czy pryzmatu ? Czuje że ten projektor pojedzie na skrzynkę pod pelargonie . W ostatniej naprawianej sahara zbieżność matryc ustawiałem w service menu - jak wejść pisałem wyżej ( aby wejść trzeba włączyć urządzenie i poczekać na napis w stylu "no...
Ostatnio ciągnęło mnie i przy ok 90 km/h czułem wibracje na kierownicy. chciałem ustawiać zbieżność itp a tu? znajomy najpierw kazał zmienić opony. Opony były nie równo zużyte. po wymianie na inne, brak tego problemu. może to wina opon??
ustawianie zbieżności kół ustawienia zbieżności przyrząd zbieżności
thunderbird konfiguracja czujnik poziom oleju miska zasilacz domofonu elfon
zderzak naprawa zderzak naprawa
MAN TGL 12.250 – brak wyświetlania biegu po wymianie sprzęgła, czujnik skrzyni, FFR Głośniki 4 Ω z transformatorem 120 V a wyjście 4 Ω wzmacniacza 100 V – dopasowanie i skutki