Jeśli nie rozkręciłeś starej gruszki to porównaj ich ustawienie suwmiarką, może nowa ma trochę inne wymiary i dlatego ustawienie po ilości zwojów się nie sprawdziło. Z resztą osprzętu zasilanego podciśnieniem nie ma problemów? Ostatecznie odpal sobie bloki pomiarowe i wyreguluj sztangę na podstawie wartości zadanej i zmierzonej.
Zderzak regulowałem odpinając przewody podciśnieniowe od zaworka i łącząc je ze sobą, tak że do gruszki turbo szło pełne podciśnienie z pompy vacuum. Zaworek zostawiłem podłączony tylko do przewodu elektrycznego żeby nie wywalił błędu na desce. Następnie 2000 obrotów - silnik w pełni rozgrzany, wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne i klima - zderzak...
Witam, proszę o weryfikację logów grupy 004, w tej grupie pierwszy log jest na ustawieniach 1.8 BTDC a drugi na 0.4 BTDC. Grupa 011 po wymianie gruszki turbiny pierwszy log ustawienie jak na starej gruszce, drugi i trzeci wydłużenie sztangi o 1 obrót, czwarty i piąty skrócenie sztangi o 1 obrót i reszta logów skrócenie sztangi o 2 obroty. http://vaglogi.pl/log-004_D3gkrY9.html.....
no to chłopaki pomogli :) to teraz ja pozdrów mechanika i pro serwis który czyścił turbiny ;) dalej nie napisałeś jaki silnik, ale dedukcja że skoro 6bieg to pompowtrysk pewnie 130 dalej chłopaki z proserwisu mogli spierdzielić ustawienie cięgna od gruszki :) dalej trzeba zrobić pomiar podciśnienia ORAZ logi
Witam, Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę. Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją. Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett...
Czy jeśli odkręce gruszkę i ustawię turbine na max, powinna turbina pompować? Da się w ten sposób sprawdzić czy nie jest to wina turbo? Zablokowanie turbiny w pozycji "max" to dobry pomysł. A czujnik ciśnienia aby sprawny? Jeśli zrobiłeś obejście zaworu i dalej nie ma ciśnienia, to albo podciśnienie nie dochodzi do gruszki, albo wastgate się nie zamyka,...
Najlepszym rozwiązaniem i przy okazji najpierwszym należało by wg mnie sprawdzić układ podciśnieniowy. Czy wszystkie przewody podciśnieniowe są szczelne i nie zapchane i czy podciśnienie jest prawidłowe. Jeżeli tak, sprawdzamy następnie zaworek sterujący turbiną. A następnie później brać się za turbinę( skoro była regenerowana).. możliwe , że przy regeneracji...
Witam. Mam sprintera 316 2016r. Ten sam problem od roku! Miesiąc temu jak wskoczył w awaryjny to już z niego nie wyszedł. Ale to była inna przyczyna. Byłem w serwisie MB kazali wymienić czujnik ciśnienia doładowania i ustawić sztangę przy gruszce w turbinie.. Wcześniej też wymieniony został kolektor z uszczelnieniami. Wymienilem jak sugerował serwis....
Źle ustawiona gruszka , można to samemu wyregulować
Jak cięgno jest zaciągane przez gruszkę, to znaczy że "N75" działa i ECM "wydaje polecenie" . Jak po podłączeniu podciśnienia nie ma mocy, to jest coś nie tak za samą turbiną albo regulacją cięgna.
Jeden odpala furę drugi sprawdza czy gruszka idzie od razu do góry bez żadnych przycięć. Elektrozawór podczas obciążenia reguluje sobie ustawienie geometrii ale po odpaleniu sztanga ma bez problemu iść w górę. Jeśli nie należy sprawdzić podciśnienie
Coś mi tu nie gra 2 tyg. wymieniać gruszkę bez jaj jak zajmują się turbinami to mają takie pierdoły na miejscu Nie chce krakać ale to mi wygląda na podmianę turbin. Jest też możliwość że źle ustawili sztangę od gruszki. Jakieś dziwne kombinację stosowali
Gruszka/sztanga na turbinie ustawiona prawidłowo? U mnie podobny efekt był jak ciśnienie rzeczywiste z turbiny było większe niż ządane , różnica była tylko 0.2 bara ale to najwyrażniej wystarczyło.
Zazwyczaj wraca źle ustawiona, czasem też należy wymienić gruszkę.
Trzeba gruszkę ustawić. Ogólnie to najlepiej, jak mechanik ma VCDSa. Może jest źle ustawione. Jakim interfejsem diagnozuje? Tu masz filmik. https://youtu.be/PvusvQq8UFg?si=4Bn3E-1T...
Witam, "Gruszka" od turbiny była sprawdzana/ wymieniana? Wymieniona i ustawiona przez firmę.
Tak właśnie działa grucha, zanim zaciągnie to potrwa bo musi zbudować podciśnienie. Jak odejmiesz podciśnienie to szybko opadnie bo w samej gruszce jest sprężyna też. Ale to nie wszystko ,jak cięgno jest źle np ustawione lub nie odbija do końca zderzaka to też będą problemy mimo tego że chodzi jak na filmie. Dlatego trzeba to sprawdzić. I jak po zdjęciu...
Miałem podobnie gruszka wymieniona, ustawiona na wzór starej ale wyskakiwał błąd doładowania. Podkręciłem nakrętkami i jest niby ok błędów brak. Pytanie w jaki sposób dobrze wyregulować gruszkę, gdzie znajdę w Vcds ciśnienie doładowania.?
Czy problem pojawił się po regeneracji turbiny?ewidentnie przeładowuje albo turbina w takim razie jest źle ustawiona chodzi o gruszkę albo zawór pompy jest źle wysterowany.Super by było jakbyś mógł wrzucić wartości turbiny i zaworu sterującego oraz obrotów.
po wielu próbach regulacji sztangi zdecydowałem sie na kupienie turbiny regenerowanej . sztange ustawiłem tak że błedu nie było auto miało dużo większą moc i jechało normalnie ale spalanie jakie mi pokazywało to ok 15 L na 100km a turbina rozkręcała sie na maxa . nie chcę ryzykować i dlatego taka moja decyzja. we wtorek bedzie zamontowana nowa turbina...
Możliwe że jest źle ustawiona dźwignia gruszki lub same turbo zepsuli i dlatego późno wstaje.
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
Notlauf występuje bo w tym przypadku bez wysterowania kierownic i tak zostaję przekroczone doładowanie - EDC nie jest w stanie ograniczyć doładowania mimo tego że nie podaje już podciśnienia na gruszkę. Kierownice nie wracają do pozycji pierwotnej bo masz: zaciętą gruszkę, źle ustawioną sztangę, źle złożoną turbinę lub coś blokuje ruch powrotny kierownic.
geometria turbiny działa poprawnie,czujnik ciśnienia doładowania działa,N75 też jest ok. Auto dalej ładuje 2500 i problem siedzi na pewno tam bo jak odepnę przewód od gruszki turbiny to problem znika. Ale jak obniżyć ładowanie. I dlaczego jest za duże skoro turbina jest prawidłowo ustawiona i była na stole.
Dzięki za wskazówkę o to chodziło. Myśl przewodnia i ogarnę temat. Właśnie znalazłem usterkę i być może przyczynę problemu. Po podpięciu vakum pompki do gruchy trzyma pociśnienie, natomiast w EGR nawet nie nadążam pompować bo natychmiast podciśnienie spada. Tak chyba nie może być, trafiona membrama, powinno trzymać jak na gruszce. Jeśli się mylę prosze...
W stanie spoczynku pokazuje : Cisnienie doładowania wartość wyliczona 1060,8 milibar Ciśnienie doładowania wartość chwilowa 983. Wczoraj w czasie jazdy zauważyłem, że przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu pokazało ciśnienie 2600 milibar. Cięgno gruszki ustawiłem tak jak miałem. Niestety nie mam możliwości wysterowania podzespołu z poziomu komputera....
Witam, a gdzie byłą robiona turbina w jakiejś sprawdzonej firmie może po prostu turbina jest źle ustawiona , źle postawiony ogranicznik i albo nie wyregulowana na sztandze od gruszki. A błędy egr był już przed tym jak go zaślepiłeś ? Weź pod uwagę że jeżeli egr jest uchylony to ciśnienie doładowania też będzie niepoprawne , a z błędami może przechodzić...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
stopi odnośnie rozbiórki turbiny masz tu wszystko opisane : http://www.vw-passat.pl/index.php?option... olej może Ci się co najwyżej wylać z otworów umieszczonych w korpusie czyli części środkowej turbiny, której nie powinieneś rozbierać, jeśli masz wątpliwości co do szczelności siłownika "gruszki" sterującej za pomocą...
Witam dzisiaj wyciągnąłem swoje turbo w celu wyczyszczenia kierownic. Po wyjęciu okazało się że łopatki są ok blokowało je troszkę, ale udało mi się to wyczyścić. Mam takie pytanie jak w tym golfie tj. 1.9 TDI PD AJM powinna być prawidłowo ustawiona sztanga bo teraz była tak że w pozycji neutralnej gruszki czyli na zgaszonym silniku łopatki wysterowane...
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Sprawdzone wszystko.. szczelne. Przepustnica czysta, EGR czysty nie zacięty, przepływomierz wymieniony, czujnik ciśnienia ten za przepustnicą też.. sztangi od turbin działają.. przepona na odmie cała nie rozerwana. DPF czysty różnica ciśnień: 6 Wcześniej była wymieniana gruszka od by-passu na 1 turbinie czy złe ustawienie sztangi może powodować taki...
Problem leżał gdzie indziej była to gruszka turbiny wymieniłem ja na nową i opuściłem ją do dołu bo jak była ustawiona tak jak stara to odcinało moc teraz jeżdżę i jest ok nie ma błędów. N75 okazał się sprawny nie wiem czemu mi wywalało ten błąd 17978 moduł sterujący zablokowany. Dodam że narazie nie ma błędów.
"Gruszka" jest sterowana podciśnieniem i pod jego wpływem cięgno jest wciągane do środka (nie ma szans, żebyś to ruszył wysysając powietrze ustami, jest mocna sprężyna zwrotna). Poprawne ustawienie cięgna w turbinie VNT nie jest sprawą prostą i praktycznie nie do zrobienia "na stole". Co do rury to nie ma sensu jej łatać, trzeba wymienić na nową.
A więc gruszka była winna rozleciała się ze starości była jak grzechotka pełno piachu z niej wylatywało, geometria turbiny chodzi lekko, wymieniłem na nową i jest w porządku tylko muszę ją trochę jeszcze ustawić choć błędów żadnych nie ma tylko w grupie 011 ciśnienie pokazuje tak 979 1000mbar a powinno być chyba tak 969mbar i myślicie czy to ustawiać...
Jak jest na sto procent dobra (u mnie to wyszło dopiero po ruszaniu wiązka) to skup się na podcisnieniu. Pasowało by Zmierzyć podcisnienie na gruszce turbiny po zapaleniu. I czy wciąga sztangę po zapaleniu. I jak turbina była w regeneracji to nie wiem czy prawidłowo ustawili sztangę i śrubę zderzakowa. Często się to zdarza. Masz jakiś komputer którymi...
To że wartości są odwrócone to na pewno nie wina adaptacji, robi się ją tylko aby sprawdzić ustawienie siłownika. Dla mnie to jednak nie ta gruszka. Kupiona w aso? Jak pisałem nie do wszystkich silników jest dostępna. Kupiona na allegro :/ niby do tego silnika ale na innej aukcji jest napisane że są 2 rodzaje gruszek o tych samych numerach ;/ FABRYCZNIE...
Wtryskiwacze to RE36939 - John Deere, wg serwisu john deere. Tylko taka mała uwaga większość wtryskiwaczy tych ołówkowych to jeden i ten sam, różnią się ustawionym ciśnieniem i osprzętem np tulejkami montarzowymi. Masz ten sam silnik, jak masz chłodnicę oleju przy filtrze olejowym i kolektor wydechowy, który ma możliwość założenia turbiny to sprawa...
Ogolnie turbo już było wcześniej poddane regeneracji, lecz z tego co zauważyłem jest to prawdopodobnie jakaś hybryda gdyż posiada większe łopatki (posiadam stara turbinę od polo 1.9 TDI). Ustawiona jest podobnie do tej z polo, lecz daje większe ciśnienie. Czy wydłużenie sztangi od gruszki zmniejszy zadawane ciśnienie? I w jakiej pozycji w trakcie spoczynku...
Jeśli masz tam turbinę o zmiennej geometrii, a tak mi się wydaje, to na wolnych obrotach cięgno powinno być wciągnięte, czyli turbina ustawiona na pełną wydajność. W miarę jak rosną obroty i turbina zaczyna przeładowywać cięgno jest odpuszczane, co redukuje wydajność turbiny. Chodzi o to, żeby w razie awarii podciśnienia lub braku sterowania EV sterującego,...
Czy przez złe ustawienie kąta wtrysku czy inaczej zapłonu może zostać wyłączona turbina ? czyli zawór przy turbinie ( gruszka ) zostaje otwarta ? Po ustawieniu kąta wtrysku wszystko było dobrze i nagle po nocy postoju spadek mocy. Auto chodziło bardzo ładnie i wszystko było ok. Kolejnego dnia zabrakło mu ducha. Jedzie jak wolnossący diesel. Podcisnienia...
Co do filtrów to wszystkie wymieniłem co do turbiny to 1200 i trochę mojej roboty a tamta puszczała przy regulatorze była z lekka zmęczona Dodano po 8 Turbina 1200 i trochę mojej pracy więc dramatu nie ma. (Ma elektroniczny regulator nie gruszkę podciśnienia)I i tak wymagała by ingerencji w niedalekiej przyszłości co do odcinania to jest dość upierdliwe...
DPF już nie mam. Nie wiem czy sztanga ustawiona prawidłowo, ale na poprzedniej turbinie też tak się działo a była jeszcze fabryczna(250 tys przejechała). Po wymianie turbo nic się nie zmieniło i dzieje się tak samo. Najbardziej te terkotanie mnie martwi, może wałek rozrządu jest wytarty, ale zaglądałem i wygląda dobrze i nie terkocze cały czas tylko...
Ja słyszałem coś o 0,85 Bara, ale to nie sprawdzone informacje. Jeszcze gdybyś mógł napisać przy jakich obrotach ma osiągnąc 0,65 bara i czy patent z wolnostojącą sprężarką i podłączoną do niej turbosprężarką (tzn. gruszką turbiny) przy ustawieniu na wyjściu reduktora tych 0,65 lub 0,85 bar zda egzamin? Należy tak ustawić sztangę, żeby zawór upustowy...
Witam ponownie, odnawiam temat. Otóż przyczyny braku mocy były dwie : zawór n75 broił i gruszka turbiny. Zawór jak i gruszkę wymieniłem i moc jest taka jaka chyba powinna być tylko jest jeden problem : turbo ładuję zadane wartości ciśnienia dopiero od około 2100obr/min czyli dopiero od tych obrotów auto przyspiesza jak powinno, na niższych jak 2100obr/min...
Witam mam problem z moim golfem 4 1.9tdi 2001 rok edition . Mój golf na zimnym silniku nie pali jak powinien jak by się dusił i po chwili pali zostały wymienione świece i ustawiony rozrząd gdyż poprzedniemu właścicielowi źle go ustawiono , dodatkowo przestawiono kont wtrysków przy zapłonie żeby ponoć lepiej palił chociaż nic z tych zabiegów nie pomogło...
Witam, chciałbym przeprosić szanownych forumowiczów że wprowadziłem w błąd odnośnie doładowania. Tuner przypisał mnie do upierdliwych klientów i powiedział mi że ustawił 1,8 bara. Tak naprawdę wczoraj shamował auto jeszcze raz i będzie robił korektę softu. Doładowanie ustawione było cały czas na 1,57 bara, i wyszło 190 ps i 360 nM. Na wykresie doładowania...
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Jestem już bliżej rozwiązania. http://obrazki.elektroda.pl/2739340000_1... Zamienione były przewody od podciśnień (podejrzewam mechanika, który wymieniał skrzynię i opuszczał silnik, po czym niewłaściwie podłączył przewody prądowe, bo auto nie chciało odpalić), tj. przewód "A" był podłączony do króćca "B". Nie działała przez to klapa...
sprawdzenie gruszki turbiny wymiana gruszki turbiny ustawienie turbiny
napiecie prostownika jakie manta sterownik laptop nforce2 windows
marantec comfort tny277 zamiennik
Usuwanie błędu czujnika kosza w sterowniku Titanic Optymalny układ pompy ciepła i kotła gazowego