Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze....
N75 tez jest zaworem upustowym podobnie jak DV , w silnikach 1.8 jego zadaniem jest utrzymywanie klapki turbiny w pozycji dłużej zamkniętej , w odpowiednich momentach pracy silnika, mostkowanie turbiny z gruszką za wcześnie otwiera klapkę turbiny powodując chwilowe deficyty doładowania i stąd auto słabiej przyspiesza.N75 więcej czasu spędza pod napięciem...
Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH. Podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze....
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Oba są w zasadzie tak samo dobre/złe. Na koło bym nie stawiał, raczej albo zapowietrza się pompa albo problem jest w nastawniku kąta wtrysku, ewentualnie w samej pompie.
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
https://youtu.be/PvusvQq8UFg Myśle ze tu jest odpowiedz
czy wymienić gruszkę turbiny wraz z czujnikiem czy może przejrzeć instalacje elektryczną. Na początek przejrzyj instalację ,zmierz masę i zasilanie. Potem ci zostanie wymienić gruszkę raczej.
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Sigwa 18 :-) dobitnie ale ok mowie bylo tak kupilem auto "uszkodzone" tzn bez turbiny wiec turbo ze szrotu odrazu czyszczenie i wymiana gruszki ktora wyregulowalem tak jak byla stara zmienilem wezyki. To byla moja robota nie wiem co bylo przed tym vagiem nie zrobie tego testu bo mam jakis blad wiec albo slaby kabel albo vag z neta nie daje mi tego zrobic...
Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
Dodam że jak wyjałem egr to było dużo oleju To normalne przy dużym przebiegu. Skoro gruszka EGR i klapek jest szczelna, to zainteresuj się jeszcze gruszką turbiny czy ma całą membranę.
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
Demontujesz zabezpieczenie sworznia gruszki, dwie nakrętki i już.
Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
Witam. Okazało się, że przyczyną był przepływomierz i uszkodzony czujnik kopiujący na turbinie. Z przepływki nie było błędów, a wskazania parametrów były ok, ale w czasie jazdy coś się dziwnego działo. Podmieniłem przepływkę na oryginalną i sprawną, czujnik na regenerowanej turbinie wymieniłem na oryginalny. Nowa turbina wymagała delikatnej regulacji...
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
No dobra jeszcze jutro poszukam. Dziękuję, na razie.
Jeszcze raz , sprawdziłeś czy przy gruszce turbiny pojawia się podciśnienie? Zawór sprawny?
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Czyli co, gruszka turbiny, zawór podciśnienia turbiny i jeszcze jest zawór podciśnienia obok egr.
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście. ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ? Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
W moim 1.6hdi jest podobnie więc to chyba norma
Turbo nie wstaje.Nie spadł przypadkiem wąż od "gruchy"? Jak wywalałeś cały filtr to może przypadkiem spadł.Cieńki gumowy wąż idzie on za silnikiem do turbiny i tam jest wpięty w taka metalową gruszkę sterującą turbiną.
cięgno nastawnika (gruszki) turbiny może być przestawione czyli może wystarczy je podkręcić do właściwego położenia.
Może zaworek sterujący turbina?. Jaka tam jest turbina? z regulowaną gruszką?
Elektrozawór ciśnienia doładowania jest sterowany sygnał RCO , PWM , a po naszemu współczynnikiem wypełnienia impulsu. Poszukaj sobie w internecie. Po zapaleniu silnika zawór jest wysterowany na zaciągnięcie siłownika gruszki aby łopatki zmiennej geometrii VGT były otwarte w celu osiągnięcia ciśnienia doładowania przy małym przepływie spalin. Dalej...
Wymieniłem przy okazji zbiorniczek podciśnienia, który jest koło zaworka sterowania turbiną. Był poklejony jakimś silikonem. Teraz turbina pompuje lepiej, ale to jeszcze nie to. Zamówiłem wakuometr i pompkę podciśnieniową i sprawdzę podciśnienie i gruszkę turbiny.
Witam kolegów forumowiczów.czyszczę kierownice turbiny w seacie alhambra 1.9 rok 2002 Gruszka a szczególnie jej siłownik jest w fatalnym zardzewiałym stanie chciałbym gruszkę wymienić ale nie znam podciśnienia jakie nią steruje nawet w celu sprawdzenia działania starej.Proszę o podpowiedz
Zobacz podciśnienie do turbiny czy gruszka się rusza na odpalonym silniku ściąg i żaluz podciśnienie czy gruszka wciąga.
Moim zdaniem 0,2 0,3 to dużo za mało. Na jałowym podciśnienie powinno spokojnie zaciągnąć gruszkę turbiny na maxa.
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Była uszkodzona gruszka turbiny.
Czy jeśli odkręce gruszkę i ustawię turbine na max, powinna turbina pompować? Da się w ten sposób sprawdzić czy nie jest to wina turbo? Zablokowanie turbiny w pozycji "max" to dobry pomysł. A czujnik ciśnienia aby sprawny? Jeśli zrobiłeś obejście zaworu i dalej nie ma ciśnienia, to albo podciśnienie nie dochodzi do gruszki, albo wastgate się nie zamyka,...
Witam.walczyłem z gruszka turbiny w polo 1.6 tdi 2010 rok.była uszkodzona membrana w gruszce więc zamówiłem zamiennik nty.po 3 godzinach kombinacji z ustawieniem jej wyszło że przy braku podciśnienia potencjometr pokazywał 5.4v a przy podciśnieniu 0.7.wazne okazało się 0.7v przy podciśnieniu i auto śmiga.gdy ustawiłem 4.3v bez podciśnienia wywalało...
Jak dla mnie to turbo do czyszczenia, i układ podcisnienia do przeglądu, zwłaszcza krociec przy pompie prozniowej. Moim zdaniem te turbiny nie zapiekaja się z spokojnej jazdy tylko z korozji. Raz ze koroduje ciegno gruszki, i koroduje muszla turbiny i ściska łopatki geometrii.
Tam jest serwomotor zamiast gruszki turbiny. Zrób adaptację jeśli masz pewność że w.w serwomotor jest ok.
Witam wszystkich i od razu przepraszam jakby nie ten dział... Koledzy i koleżanki zanim zaczołem pisać o tym problemie przegladałem mnóstwo tematów ale nie jest to ten sam problem.. Mam golfa iv 1.9 TDI 115km 1999r z 6-biegową skrzynia biegów. Problem polega następująco autko ma bardzo słaby v-max ale to też zależy kiedy(140km/h-150km/h).I jest problem...
Wyczyściłeś Map sensor ,gruszka turbiny sprawdzona ?, jak porusza się sztanga gruszki?, doloty sprawdzone-szczelne?, w jakim stanie wydech ,ciśnienie paliwa zmierzone oraz ciśnienie pompy paliwa,
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
to nie odma?
Zobacz, czy gruszka turbiny zostaje zassana po uruchomieniu silnika. Sprawdź zczelność przewodów podciśnienia związanych z gruszką turbiny.
a sprawdzałeś czy gruszka na turbinie jest szczelna?..
Chodzi o gruszkę turbiny? To nie dziwne że tam brak podciśnienia, bo ona sterowana jest nadciśnieniem.
Omiń N75 i podłącz gruszkę od turbiny bezpośrednio do vakuum. Powinno być maksymalne doładowanie i zobacz, co się dzieje.
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Twoja turbina sterowana jest nadciśnieniem. https://obrazki.elektroda.pl/9384455900_... Górny wężyk to ciśnienie z turbiny, środkowy idzie do gruszki, dolny to tylko odpowietrzenie gruszki. Równie dobrze może być nie podłączony. Natomiast podłączenie do czujnika w sterowniku to jakaś herezja, nic dziwnego że sterownik nie widzi ciśnienia.
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Sorry, walnąłem kleksa, chodziło mi o 3 piny na gruszce turbiny, teraz stawiam, że środkowy daje informację położenia łopat do EKU. Popraw mnie jeżeli moja logika błądzi. Co do masy do EKU, wyżej wspomnianej przez Ciebie, spróbuję ogarnąć za parę dni, pozdrawiam
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Udało się rozwiązać problem? Mam podobny problem, ale z 1.9 JTD (ten sam sterownik). Podciśnienie przed i za zaworem sterującym gruszką turbiny stoi równo -0,85, bez znaczenia czy dodaję gazu, czy też nie, więc gruszka jest cały czas wciągnięta, i tylko po odpięciu wtyczki z zaworka gruszka się rusza. Napięcie mi cały czas na zaworki pokazuje 13,7–13,8...
dajcie juz spokój z tymi gruszkami i turbinami wszystko jest jasno i treściwe opisane tylko troche chęci do czytania
Tak zawór jest elektryczny ale on steruje zaworem podciśnieniowym i od tych zaworków podciśnieniowych idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - kierownicy jak zwał tak zwał , w każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów , ja tym bawiłem sie w silniku...
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
W fordzie fiesta 1.4 TDCI 2009 R. poci mi się wąż ssący od turbo w miejscu zaznaczonym na ]żółto na zdjęciu tak ze od oleju jest nawet gruszka turbina. Próbowałem dokręcać opaskę ale to nic nie pomogło. Czy trzeba wymienić wąż ?
Mozesz podłączyć podcisnienie do gruszki turbiny i zobaczysz czy nie ucieka, czy trzyma cisnienie. Podlącz pod wezyk idacy od gruszki przy turbinie do zaworka n75.
Albo przewody, albo padła ci tak zwana "gruszka" co porusza łopatki turbiny. Weź sobie kogoś do pomocy niech wsiądzie do samochodu dodaje gazu a ty w tym czasie patrz pod pokrywą silnika czy gruszka się w ogóle porusza i czy podciśnienie dochodzi. Jeżeli brak będzie podciśnienia to albo przewód jest gdzieś dziurawy albo pompa nie tworzy podciśnienia.
Witam! Passat B5 1.9 TDI AWX 130. Brak mocy w układzie doładowania, dodam, że w wężyku przed gruszką brak jakiegokolwiek ciśnienia! Wymieniony N75, przepływomierz, EGR czyszczony, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbo 3 lata temu. Od miesiąca nie mogę rozwiązać problemu!!! Po pomoc!!! AI: Sprawdzałeś szczelność przewodów podciśnieniowych i cały...
Sprawdź zawór N75, wtedy połączenie od tego zaworu do gruszki turbiny czy jest szczelne, no i gruszkę turbiny, najlepiej pompką vacum, a jak to wszystko będzie ok, to nie zostaje Ci nic innego jak wyjąć turbinę i czyścić, zresztą tak jak kolega wyżej Ci napisał.
Sprawdź stan i w razie potrzeby wymień gumowe wężyki podciśnienia turbo. Sprawdź czy jak zasysasz wezyk od gruszki turbiny to czy sztanga sie zaciąga płynnie (prosty tesg nawet odkurzaczem) wtedy zobacz czy jak bedzie wszystko podłączone to czy tak samo sie zaciąga kiedy ktos dodaje gazu w aucie. Najczęściej w tych rocznikach to sparciałe wężyki podciśnienia-czasem...
Cześć ja bawiłem sie ustawieniem gruszki na turbinie i problem rozwiązany. Błąd nie wyskakuje.
Miałem w takim przypadek że przewód vacum pod wpływem temperatury się zatykał. Zdarzają się rozszczelnienia na zasobniku vacum. Omiń wszystko poza zaworkiem od gruszki turbiny.
Przepraszam właśnie skojarzyłem że bez geometrii.. Odepnij wężyk z gruszki turbiny i zrób loga..
Po odłączeniu wężyka od gruszki turbiny sztanga powinna opaść. Albo masz zapieczone kierownice albo gruszkę turbiny do wymiany.
Witam, to bylo troche dawno, samochod naprawiony, u mnie okazalo sie, ze problemem byl sam silnik - rozwalony pierscien na jednym cylindrze oraz zawor ster. turbina (jesli dobrze pamietam to: v5) - znajduje sie na pasie czolowym i od niego wychodza 2 elastyczne ryrki podciśnienia [pompy vacum ---》ten zawór ster. turbina (v5) ===》i potem do gruszki turbiny.]...
Zawory N75 często padają. Sprawdzić trzeba też wężyki czy są szczelne. Dobrze sprawdzić też gruszkę turbiny, bo membrana może nie trzymać i też będzie problem.
Tak usterka jest wszystkim znana i wiele razy opisywana na różnych forach, pierwsze co to należałoby sprawdzić jak zachowuje się gruszka turbiny zaraz po odpaleniu. Przyczyn może być wiele.
Masz zbyt małe podciśnienie vacc (pokpa nieszczelność) ,gruszka nie pada.
Witam Państwa serdecznie mój problem dotyczy BMW X3 e83 z silnikem 2.0d 150km samochód ospale reaguje na gaz ciągnie od 2 tyś obrotów do tej wartości ciężko nim ruszyć dynamicznie również między zmianą biegów dopiero powyżej 2 tyś czuć że turbina prawidłowo pracuje. Dodam iż turbina Jet po regeneracji,zaworek podciśnieniowy również jest wymieniony na...
Dalsza część obserwacji. Pojeździłem trochę z odpiętym N75 i oprócz braku mocy nic złego się nie dzieje. Podłączyłem dziś wtyczkę od N75 i momentalnie za autem podczas przyśpieszania pojawia się mega czarna chmura dymu, nie chce przyśpieszać i od czasu do czasu terkocze. Natomiast później odłączyłem przewód idący do gruszki turbiny i jak ręką odjął....
a co to za masa? jest jakaś nazwa? można użyć silikonu do wysokich temperatur? orientujecie sie jaki rozmiar ma oring? lub numer katalogowy?
chodzi o to ze jestem tym autem za granicą bylem u mechanika i u niego na diagnostyce tez jest ten sam błąd p-2565 czyli regulator ciśnienia dładowania czujnik za wysoki i nie wiem o co z tym chodzi a reklamacje jak najbardziej tylko musze wrucic do kraju a narazie staram sie to sam zrobić
Błąd dotyczy sterowania doładowaniem. Albo uszkodzona gruszka sterująca kierownicą od turbiny, lub zaworek elektromagnetyczny który podaje jej podciśnienie. Pojedź do kogoś kto ma pojęcie, bo będą Ci chcieli wymienić od razu całą turbinę, a wiem że są warsztaty, które to naprawiają. Zaoszczędzisz kasę i nerwy.
Czy chodzi o gruszkę turbiny czy czujnik ?
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
w AEB nie ma czujnika doładowania. Logi które zrobił (at)Switch_23 to wszystko co można wyciągnąć za pomocą VAGa :) Dodatkowo kolega napisał, że podpiął manometr, innej możliwości sprawdzenia ciśnienia doładowania w tym przypadku nie ma. (at)Switch_23 - w tym przypadku problemem będzie pojawiający się błąd 00561. ECU łapiąc ten błąd przechodzi w tryb...
Trzeba sprawdzić na poczatek czy gruszka geometrii turbiny działa.
Przy turbinie a dokładnie między "gruszką" turbiny a turbiną https://www.google.com/search?q=sztanga+...
Sprawdź wszystkie przewody podciśnieniowe (pod względem szczelności) idące począwszy od vacum pompy do zaworka n75 i później do gruszki turbiny. Sprawdź czy gruszka na turbinie jest szczelna, i czy można ruszyć sterowaniem geometrii turbiny.
kiedy robiłeś tą regeneracje? zobacz czy jesteś w stanie ręcznie poruszać gruszką turbiny
Gruszka od turbiny sprawdzona? Możliwe że zmienna geometria się zastala i stąd taki obajw
A czy cięgno gruszki turbiny było ruszane? (chodzi o zmianę długości na gwincie). Może tu jest problem.
Czasami z "gruszki" turbiny pociągnie troche nieczystości i zatka się zawór podciśnienia lub podłączenie podciśnienia i wtedy ciśnienie jest niewystarczające z powodu zatkania tegoż zaworu miedzu Vacum a Serwo. Objawia się to brakiem wysterowania zaworu EGR (swieci kontrolka) lub brakiem mocy -kontrolka nie świeci ale po podłączeniu najprostszego VAGCOMu...
Objaw, który opisujesz jest dość trudny w diagnozowaniu. Myślę, że trop małej turbiny jest jak najbardziej trafny. Xentry i dane rzeczywiste, zacząłbym od tego. Potem szukał najprostszych usterek. Zobacz jak działa zawór sterujący gruszką turbiny, przewód podciśnienia gruszki jest gumowy? Dopiero potem czujnik ciśnienia doładowania.
witam ponownie . dolot szczelny ,gruszka turbiny pracuje , n75 działa ,podcisnienia sprawdzone ,
Jak sprawdzic szczelnosc gruszki turbiny, moglbys Kolego tak po krotce opisac, czy ustami wciagac powietrze, przez wezyk od gruszki? Jesli chodzi o podcisnienie za zaworem N 75 biegnacy wezyk do gruszki turbiny i ktory krociec jest przed N 75 aby porownac podcisnienia za i przed zaworem? Jesli chodzi o czyszczenie turbo to bardzo to skomplikowane, czy...
Witam koledzy jestem tu nowy ma pytanie w sprawie vwt5 2.5tdi 174km 4x4 zaslepilem egr odcięta chlodniczka egr ponieważ się rozszczelniła egr wygenerowany ze sterownika brak błędów na komputerze a zaczęło mi odcinać turbo i wchodzi w tryb awaryjny mało tego to poszła uszczelka pod klawiaturą zaworów a była wymieniana jakies 1000km temu dodam że gruszka...
Podepnij vacum bezpośrednio z ominięciem zaworka sterującego do gruszki turbiny i zobacz ile pompuje przy jeździe.
Sprawdź zawór n75, sprawdź gruszkę turbiny, najprostszy sposób to ściągnij przewód od N75 który idzie do gruszki, i spróbuj zasysać powietrze, jak nie będzie szło to sprawny, a jak będziesz zasysał powietrze to gruszka do wymiany, od czegoś musisz zacząć.
Zrób logi dynamiczne 3 i 11 (najlepiej jednocześnie) przy odłączonym podciśnieniu z gruszki turbiny.
Pierburg to jest to co steruje ciśnieniem które idzie do gruszki na turbinie która odpowiada za klapkę między turbami? Dobrze myślę?
Jaką gruche? To siłownik podciśnieniowy (lub ciśnieniowy) np turbiny lub EGR-a. Odlaczylem gruche i nie bylo roznicy. . Od turbiny? I co to znaczy nie było różnicy? W jeździe? W jeździe na odłączonej gruszce turbiny powinno wywalić tryb awaryjny. Na wolnych obrotach sztanga ma się ruszyć do wnętrza gruchy o cały skok.
Sprawdź wężyki, gruszkę od turbiny i przekaźnik N75 . https://obrazki.elektroda.pl/8636607400_...
Silnik ajm , podobno pompowtryski, zauważyłem też różna moc auta , a podciśnienie też jest podłączone do gruszki na turbinie , może całość kuleje ....
Mam pytanie, posiadam VW Passat jak w tytule. Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór N239, brak reakcji na odłączonym wężyku do gruszki klapy dławiącej, auto nie gaśnie. Kiedy odłączę wtyczkę od zaworu N239 i ją ponownie podłączę to klapa się zamyka lub otwiera, widać gwałtowny ruch cięgna zaworu egr. Czy to świadczy o uszkodzonym zaworze? Auto wpada w...
Witam, "Gruszka" od turbiny była sprawdzana/ wymieniana?
sprawdzenie gruszki ustawienie gruszki turbiny wymiana gruszki turbiny
odkamienić beretta porty otwarte piony wodne
najlepszy multimetr niegasnące światła stopu
Panasonic SC-AKX320 – komunikat REMOTE 1, pilot nie działa, synchronizacja kodu Eliminacja zakłóceń w silnikach krokowych: techniki i rozwiązania