Wał ustawiasz w gmp 1 cyl za pomocą blokady zakładanej na małe koło rozrządu, a nowy pierścień wraz z simmeringiem ma fabrycznie plastikowy kołek blokujący
Sygnał poza tolerancją, sprawdź ustawienie rozrządu tak jak podpowiada kolega wyżej.
A czy na wolnych gruszka ściga sztangę do oporu. Tam jest taka śruba stopu i dźwignia ma się na niej opierać na wolnych obrotach. A jeszcze synchronizacja walka rozrządu na prawie 2.8 gdzie limit to -3 do +3. Należało by wrzucić blokady i sprawdzić jak wygląda ustawienie rozrządu.
Czyli źle ustawiony rozrząd . Zawory blokują się o tłok.
Witam. Mam pytanie, na który znak i gdzie ustawić rozrząd na kole skrzyni?
Szukam schematu lub instrukcji jak ustawić rozrząd podczas wymiany paska rozrządu w VW passat 1,9TDI, 130km(pompo-wtryski), 2001 rok produkcji,
dokładny znak jest jednak na kole zębatym od strony skrzyni biegów i wg niego trzeba ustawic.
Witam.Do sprawdzenia świece,ciśnienie w cylindrach i ustawienie rozrząd.
Tylko pamiętaj że przed demontażem musisz ustawić cały rozrząd.
Rozrząd dobrze ustawiony?
Proponuję na początek sprawdzić ustawienie faz rozrządu:!:
Tak bylo robione. Teraz sprawdzałem i wygląda na to że rozrząd jest dobrze ustawiony
Zawory na pewno ok, bo ścisło go na pracy, czyli zawory schowane... W takich przypadkach częściej gnie korbowody, ale to musiały by być wysokie obroty... Najlepiej zmierz kompresje na cylindrach. Dużo powie o stanie zaworów, jak krzywe to ciśnienie będzie niskie. Kontrolnie sprawdź też ustawieni rozrządu, różnie bywa jak tak go szarpnie.
Witam. Może temat już był przerabiania ale chcę ustawić Rozrzad w caddy 1.9tdi bls 105km z 2009r. Po zerwaniu pasku. Glowica naprawiona. (7 zaworów zgietych) Wiem że górne koło walka rozrządu blokować bolcem a chodzi mi o dolne koło jak ustawic nie mam tam znaku. Z góry dzięki
Pękł mi pasek rozrządu Seat Alhambra 1.9TDI 116 km. Jak ustawić koła przy nowym pasku?
Wiem jak ustawić rozrząd tylko na wale nie jestem pewny
To sprawdź jeszcze raz ustawienie rozrządu, ustawienie pompy wtryskowej i czy nie obrobiło ci klina na wale.
Najlepiej to podepnij auto pod kompa i będzie wiadomo. A może to rozrząd źle ustawiony? :D
Np. źle ustawiony rozrząd, zerwany klin na wale, słabe ciśnienie, źle ustawiona pompa
Chodzi o ustawienie rorządu po zerwaniu paska.
Ustawienie wałka rozrządu sprawdzaliście? wartość zbliżona jak najbardziej do 0...
Tylko wydaje mi się że w PD,za czynność określenia położenia wału odpowiada czujnik położenia wałka rozrządu.
Ustawienie wałka rozrządu, ma niewielki wpływ. Nie jest to coś, czym należy się teraz martwić. Sprawdź poprawność ustawienia rozrządu.
Sprawdz ustawienie rozrzadu. Co z zasilaniem paliwa?
Ustawiłem pierwszy tłok w GMP i wyszło na środku. Dzięki.
Witam, jak grają zawory to może rozrząd źle ustawiony. Sprawdź synchronizację wałka i zaślep egr do testów.
I moment wtrysku ustawić. Przy lużnym pasku to raczej nie wyjdzie.Ale masz rację-rozrząd do ładu i kąt wtrysku w takiej kolejności.
Czytałem tego dużo tylko chce się zapytać jak może być taka robierznosc między jednym a drogim cylindrem 1 cylinder prawie max na minus drogi na plus, na 3 i 4 cynindrze na razie się nie czepiam ale też już jest tolerancja. A rozrząd ustawiony pokazuje mi -1.
O jeden ząb nie ma szans aby doszło do kolizji, jak zmieniam rozrządy to czasami jest żle ustawiony nawet o 2-3 zęby na wałku górnym, na dolnym 1-2
Raz, potrzebne są blokady, dwa po wymianie trzeba ustawić początek tłoczenia, znam wymieniaczy, którym samochód nawet nie zapalił (sterownik odcina wtrysk poza zakresem synchronizacji wał-wałek)
Jak czujnik wału i wałka "widzi" obroty to jest tylko jedna opcja. Źle ustawiłeś rozrząd. Poczytaj też czym różni się czujnik halla od zwykłego indukcyjnego.
za bardzo nie miala im kiedy wydajność spaść, bo przed naprawą głowicy było ok, a po już nie. no chyba, że przez wyjęcie ich z głowicy Skoro na pewniaka twierdzisz że nie strzeliłeś gafy z połączeniem podciśnień , to.. ..jednak uczep się pompowtrysków i wszystkiego co z tym związane ...ustawienie rozrządu, regulacja pompowtrysków, sporo podpowiedzi...
Witam. Mój problem polega na tym ze gdy jest zimny to ciężko odpala. A jak się zagrzeje to już odpala na dotyk. Dodam że rozrząd jest dobrze ustawiony. Swiece żarowe zostały wymienione.
Zrób zdjęcie z ustawionych blokad. Ps są dwie blokady na wał do tdi na pompie i tdi z pompowtryskami. Wtrysk sterujący działa? Błędów brak?
Jedyne co można zrobić bez kompa to sprawdzić ustawienie rozrządu po znakach a co za tym idzie wyprzedzenie wtrysku.
Mówimy o 1.9 z klinem na wale więc po co mieszać inne rozwiązania bez klina gdzie inaczej się podchodzi do sprawy Ja tak proponuję, a co zrobi w jaki sposób zrobi wymianę rozrządu czy będzie zbijał koło pasowe z wałka rozrządu i je blokował to już zdecyduje sobie sam Temat jest znaleźć punkt gmp Dodano po 49 Przepraszam koło zębate wałka rozrządu
Synchronizacja rozrządu skopana, ustawić kołem rozrządu jak najbliżej 0. Jak będzie lepiej to popróbuj -0.6 do -1.1 i powinno być ok.
Ciężko odpala na zimnym? Do sprawdzenia ustawienie rozrządu, dolne koło czy nie jest luźne, podstawowe ustawienie momentu wtrysku. Świece sterownik włącza ok 5 stopni.
tylko jedz do dobrego mechanika, który wie co to komputer i jak z niego skorzystać. możesz od razu powiedzieć, że chcesz sprawdzić czy ustawienie rozrządu jest ok.
A powiedz jak napniesz poprawni pasek rozrządu? Co się stanie z luzem paska pomiędzy wałem a pompą i pompą a wałkiem, kiedy będziesz miał wszystko ustawione na blokady, i nie zluzujesz kół.
pod guma kolego sa sruby od kola pasowego,trzeba je odkrecic i na malym kole jest widoczne naciecie,odnosi sie ono do specjalnej blokady,ty zapewne jej nie masz.. dla wtajemniczonych blokada ta jest zbedna.. dla walka rozrzadu kolek srednica chyba 6mm.. co tu wiecej tlumaczyc,trzeba troche praktyki zeby porywac sie na taki rozrzad.. zycze powodzenia..
Rozrząd był ustawiany przez mechanika i był sprawdzany. Chciałbym tylko teraz ustawić idealnie zapłon To reklamuj ustawienie rozrządu- to jest 2 w 1 . Idealnie ustawiony rozrząd = idealnie ustawiony zapłon. I żaden vag nie jest do tego potrzebny.
Chciałbym jednak po sprawdzeniu na vagu - sposobem podanym przez was ustawić początek tłoczenia zegarkiem i przy okazji zrobić to od początku czyli ustawić wał na OT zablokować wałek rozżądu i sprawdzić zegarkiem wkręconym w głowiczkę pompy. Tak jak napisałem nie mam zaufania do roboty rozrzadu. To jest auto brata i na bank nie miał go w ASO VW. Dodano...
sprawdz ustwienie rozrządu , w vagu masz coś takiego jak synchronizacja wałków / rozrząd wał główny/ być może żle ustawione wtryskiwacze sprawz także zawór EGR
Kolega ma taki problem w octavii 1.9TDi (90KM), że na zimnym pali dobrze, ale jak złapie temperaturę to trzeba z 3-4s kręcić żeby zaskoczył. Rozrząd i zapłon dobrze ustawiony, filtr paliwa i wszystkie inne wymienione. Mechanik mówi, że to chyba nie pompa, więc jakieś pomysły?
Witam, mam problem z Passatem B5, auto po dłuższym czasie postoju zostało odpalone lecz nierówno pracuje i dymi. Mechanik stwierdził że wtryski lub pompa, więc zostało wymienione wraz z filtrem paliwa ale problem nie ustał. Rozrząd ustawiony na znaki, pompa założona i ustawiona według starej, pomocy
Rozrząd ustawiony prawidłowo? Moment wtrysku ustawiany? Jeżeli tak to jak jest ustawiony?
Dziwna praca bo pewnie pompa złom a już na pewno źle ustawiony rozrząd, wtrysk jest w złym momencie i sterownik alarm generuje.
Witam. Napisz jaki przebieg ma auto, sprawdż czy dopływa prąd do świec żarowych. Jeżeli był wymieniany rozrząd to sprawdż ustawienie momentu wtrysku. Sprawdż ciśnienie sprężania w cylindrach. Wymień filtr paliwa.
Katalizator masz wycięty ? Jeżeli był rozkopany rozrząd a komp nie wywala błędów to sprawdził bym najpierw jego ustawienie, czy jest właściwe.
Wykonaj 011 na trzecim biegu od 1500 obr do 3500 obr. Czy autko puszcza dyma z dołu albo przy granicznych obrotach? Jeśli jesteś pewny układu paliwowego, poluzuj rurę wydechową miedzy katem a turbiną, możliwe ze katalizator zaklejony i trzyma, kolejne co mi na myśl przychodzi to sprawdziłbym ustawienie rozrządu, możliwe że po naprawie pompy, góra przestawiona.
Witam, mam problem z transporterem T5, VCDS pokazuje niezrozumialy sygnal czujnika polozenia walka rozrzadu, czujnik wymieniony i dalej jest to samo, auto dlugo kreci i odpala za kazdym razem. Moze ktos pomoc bo pomysly mi sie na to juz skonczyly? zaznaczam ze rozrzad byl sprawdzony i jest prawidlowo ustawiony, z gory dziekuje za pomoc
Przychodzi mi do głowy tekst ze szkolenia, na common rail że w tdi głowic się nie planuje. Gdyż w naszym kraju zazwyczaj planowanie odbywa się na frezarce zamiast na szlifierni a przy frezowaniu łatwo zdjąć dużo więcej materiału niż potrzeba. Głowice mają podawane wartość minimalną do której można bezpiecznie splanować by zawory nie spotkały się z...
Na pewno ustawiłeś prawidłowo rozrząd przed wymianą paska? [url=https://www.youtube.com/watch?time_...
Kolego, jakbyś miał źle ustawiony rozrząd to już dawno byś tym autem nie jeździł.... Co do odpalania to świece, zawór zwrotny w pompie paliwowej, jakość paliwa...
Zrób tak jak pisze Polon27 Jak nie pomoże to wypadałoby sprawdzić układ korbowo-tlokowy pod kątem ciśnienia sprężania I sam rozrząd czy jest prawidłowo ustawiony Na razie EGR na szybko dla celów diagnostycznych można zaslepić blachą dolot spalin do zaworu.
Cóż. Skoro się przestawił to ustawił ten rozrząd. Pompa się rozkręciła więc dokręcił i nie cieknie więc się też nie zapowietrza. Wiarygodny mechanik? Jeśli tak to problem rozwiązany.
podłącz się pod kompa np vagiem. i porównaj temperatura silnika z temperaturą na zegarach. Z zegarami(instruments) też się można połączyć aby ewentualnie wykluczyć awarie zegara. Jeżeli temperatura na silniku jest normalna to ciężkie dopalanie jest spowodowane innym czynnikiem. Sprawdź wykres wyprzedzenia zapłonu(ustawienie pompy) i bedzie wszystko...
Sprawdź czy nie buja się koło pasowe na wale, jak tak to prawdopodobnie podcięty klin na małym kole rozrządu i w sposób niekontrolowany zmienia się ustawienie rozrządu. Jeżeli jest ok. to sprawdź ciśnienie sprężania o ile i tu będzie dobrze to oddaj wtryski do sprawdzenie.
Witam opisze mój proplem w passaciku b4 1,9tdi 90KM mianowicie nie bende pisał dlaczego ale sam ustawiłem rozrząd i jest na 100% dobrze tyklo po tej operacji samochód głośno chodzi jak Tranzit i na wyrzszych obrotach auto nie ciągnie na biegach 4,5 jakby nagle turbo przestawało działać ale nie w chodzi w tryb awaryjny!!! wszystko to sie zaczeło dziać...
Tak jak kolega wyżej napisał trzeba by sprawdzić kilka rzeczy , po kolei -ciśnienie paliwa -sprężanie -stan oraz poprawność działania świec żarowych -czujnik temperatury -czujnik wału -rozrząd czy jest dobrze ustawiony -map sensor i jego parametry Od samego początku źle odpala czy po jakiejś naprawie , wyzucie w serwisie zaczął źle odpalać ?
Witam Kolegow samochod jak w temacie, a problem to dziwnie glosna praca silnika. Niestety calej historii nie znam, autko trafilo do mnie po remoncie silnika, to znaczy walki po regeneracji nowe popochacze, dzwigienki, rozrzad dol nie ruszany. Brak bledow w sterowniko silnika, rozrzad prawidlowo ustawiony. Moje pytanie gdzie moge sprawdzic sobie kat...
Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem twardej pracy silnika. Ale owa twardość pracy to przebieg spalania paliwa w komorze spalania. Spróbuj od kogoś pożyczyć na podmianę czujnik Halla. Poduszki mają wpływ na przenoszenie się drgań na nadwozie, a nie na jego twarda pracę. Wrzuć film jak pracuje silnik. W logach nie widać żadnych nieprawidłowości. Dodano...
witam, posiadam Vw bore 130km 1.9tdi 2000r silnik klepie , *wymienilem w nim pompowtryski (byly 2 od 130 i 2 od 105) *rozrzad sprawdzony i ustawiony według znakow probowalem nawet przesunac zabek w tył i przód *szklanki miały luzy 0,2mm okolo, wymienilem je rowniez oraz walek rozrzadu bo mial wyjechane krzywki * sprawdzilem czy nie ma luzów na panewkach...
Sprawdź ustawienie rozrządu. Wczoraj się bujałem z tym samym problemem w Skodzie Octawi. Przestawiony o ząb. Ustawienie na 0 błąd "niezrozumiały sygnał", ciężko paliła, na oko rozrząd wyglądał ok, dopiero po ustawieniu na blokady dało się ustawić, oraz górne 3 śrubki wychodziły na środku, a nie prawie na maxa w lewo.
Mam jeszcze jeden problem. Gdy auto stoi całą noc i chcę je rano odpalić to po przekręceniu kluczyka przez 2-3sekundy jest brak reakcji i po chwili auto kreci i odpala i oprócz tego ma nierówne oboty przez ok minutę i jest trochę słabsze. Co może być przyczyną? Dodano po 4 W grupie 004 masz synchro angle, ustaw jak najbliżej 0. Witam serdecznie. Napisałeś...
Witam podobne objawy mam przy 1.9tdi PD BJB . Przy schodzeniu z obrotów tak jak by szum upuszczanego powietrza w dolot. Podczas jazdy zmiana biegu i słychać. Sprawdzony rozrząd był na synchro -4.9 ustawiony na 0.0 nie pomogło ale autko lepiej chodzi, sprawdzony wałek turbo po wymianie klient mówi że na poprzedniej turbinie to samo się działo turbinę...
Przepraszam ale po co od razu straszycie? Też tak miałem że na gorącym silniku kontrolka ciśnienia się zapalała jeszcze wył ten przeklęty brzęczyk i pomyślałem po silniku! Jednak po zdjęciu miski olejowej i odkręceniu stop korbowodów wał okazał się gładki. Wiem to nie jest metoda weryfikacji ale widziałem wiele wałów do szlifu i ten się nie kwalifikował...
ja 1.9 TDI robiłem metodą malarską i bez problemu wszystko działa tylko trzeba dobrze znaczyć. A w tym przypadku będzie problem bo nie ma znaków i jest przestawiony rozrząd to nie wiadomo jak go ustawiać. Przydał by sie manometr i sprawdzając ciśnienie sprężania w 1 cylindrze można by chyba ustawić pod warunkiem ze pierścienie są dobre przestawiać...
Witam, mam Passata B4 1.9TDI 1Z i od czasu jego kupna jest problem :( A mianowicie rozrząd ustawiłem na igłe (również statyczny początek wtrysku), w VAG w drugim oknie kanału 000 wtrysk na wolnych obrotach 53. Więc wszystko wygląda na dobre chyba?! A teraz mój problem: jadę sobie samochodem i tak w różnym przedziale obrotów (1500-2300), najbardziej...
Witam posiadam Audi a4 2.5 TDI 163KM 2004r. Mam problem ponieważ auto niema mocy jak by nie chodziła turbina na niskich obrotach przy 30km/h multitronic ma wrzucony 4 bieg, praca silnika na biegu jałowym jest straszna silnik chodzi głośno a tłumiki buczą jak w aucie na zawody wrx. sprawdzałem rozrząd to jest ustawiony prawidłowo, lecz na przepustnica...
Dziś rano padł mi rozrusznik, więc chcąc/nie chcąc musiałem go odpalić "na pych" Dwa razy odpalił za trzecim razem gdy miałem jechać wykręcić rozrysznik przestał odpalać nawet pchając. Obroty na obrotomierzu dochodziły do tysiąca a on nic :cry: Czego to może być wina. W najgorszym przypadku będe musiał rozkręcić i sprawdzić ustawienie paska rozrządu....
Widzę że jest nas więcej borykających się silnikiem 1.9 tdi brb niestety.. Mam nadzieję że autor wątku nie ma nic przeciwko temu że się podepnę. Objawy u mnie to: głośna praca coś ala "pukanie w filtr powietrza", brak mocy, czasem puszczała siwą chmurę za sobą (ale to już chyba wyeliminowane poprzez nowe uszczelki na pompowtryskach, po wymianie nie...
Witam , po odpaleniu auta w ciągu kilku sekund zaczęło coś mocno stukać w silniku . Szybko zgasiłem silnik. Auto stało na luzie. Samochód wcześniej chodziło bez problemu , nic nie stukało . Dymił trochę na siwo niebiesko. Auto stało od trzech dni nie używane. Olej był na miejscu , pasek rozrządu nie jest urwany. Kołem pasowym mogę wykonać pełen jeden...
Panowie mogę to sprawdzić kts nie ma to różnicy no nie . Znaczy się mam vaga ale nie wiem jak to podpatrzeć co wpisać i gdzie :( A ten drugi motor to 1.9tdi 90km oznaczenie silnika ALH to jest golf IV takie samo pytanie jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu ? Bo po wymianie rozrządu autko osłabło troszkę podejrzewam że nie ustawili zapłonu . I dlatego...
Witam mam problem z moim golfem 4 1.9tdi 2001 rok edition . Mój golf na zimnym silniku nie pali jak powinien jak by się dusił i po chwili pali zostały wymienione świece i ustawiony rozrząd gdyż poprzedniemu właścicielowi źle go ustawiono , dodatkowo przestawiono kont wtrysków przy zapłonie żeby ponoć lepiej palił chociaż nic z tych zabiegów nie pomogło...
Witam Na wstępie zaznaczę że nie jestem mechanikiem ani jakimś super specem ale samoukiem. Mam golfa 3 w 1.9 TDi 1Z 90km, u mnie pompa lała z pod nastawnika ale nie miałem spadków mocy ani noflaut'u. Piszesz że cieknie od strony przewodów wysokiego ciśnienia, a te w pomnie łączą się chyba z sekcjami wysokich ciśnień. Logicznie myśląc, przy sekcjach...
Witam. Na początku napisze tak silnik 1.9tdi afn (110KM) - nieznanego pochodzenia, dlatego silnik przeszedł kapitalny remont(pierscienie,tloki,panewki,glowica itd), założone nowe sprzęgło, turbo po regeneracji. Rozrząd ustawiony i pierwsze odpalenie odpalił elegancko, pochodził pół godziny bez zarzutu. Na następny dzien po odpaleniu już było coś nie...
Witam Problem z passatem b4 93r 1.9TDI 1Z silnik. Właściciel auta twierdzi że jechał auto zaczęło słabnąć aż zgasło i juz nie odpalił. Auto odpala na samostarcie bez problemu. Rozrząd dobrze ustawiony pasuje kołek na pompie i blacha na wałku rozrządu. Świecie wszystkie sprawne, zasilanie otrzymują, zresztą odpala na samostarcie. Wyjąłem wtryski i przykręciłem...
Witam mam prośbę o analizę logów Sprawdzone błędy 550 - Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania - BŁĄD SPORADYCZNY 575 - Regulacja początku wtrysku różnica doregulowania - BŁĄD SPORADYCZNY Oto moje logi są źle zrobione, ale może coś się wyczyta BS nie mogłem zrobić bo mi VAG strajkuje [URL=http://vaglog.rtnet.pl/wisnialodz_9...
Witam wszystkich mam problem z ustawieniem pompy wtryskowej w sprinterze 212 2.9tdi 90kw 95r. kod silnika 602.980. Po wymianie pompy nie pali, rozrząd ustawiony prawidłowo cofnołem wał o -12stopni koło pompy ustawilem wycięciem na pierwszy cylinder przekręciłem kolem lekko w prawo aż do wyczuwalnego oporu włożyłem pompę odpowietrzylem pompę, pompa podaje...
Witam serdecznie, proszę o analizę logów, chyba nie jest dobrze z moim autem. Auto jak w temacie: audi a4 1.9tdi 2002 silnik awx, wymieniony świeżo pasek rozrządu ale chyba trzeba go zmienić ponownie- ustawić rozrząd. Auto po wymianie paska kopci na niebiesko rano, czasami trzęsie się całe auto tak jakby nie palił na jeden lub więcej cylindrów(nie ma...
ustawienie rozrządu corsa ustawienie rozrządu avensis ustawienie rozrządu megane
nadmuch renault megane wyciąć otwór szkło interfejs obrotów
rozebrać zelmer admiral legalność używanych licencji
Brak świateł postojowych z przodu w Suzuki Grand Vitara 1 Briggs & Stratton 7160 EXI - Wyświetla się litera H