To żart? Kolego To teraz na poważnie- Odkręcasz śrubę w bloku i blokujesz wał, wyciągasz zaślepki wałków i montujesz blokadę wałków, jak pasuje to jest ok, jak nie pasuje to rozrząd przestawiony-teraz zadowolony?
Myślę, że to Ci pomoże. http://obrazki.elektroda.net/45_12802588... http://obrazki.elektroda.net/17_12802588... http://obrazki.elektroda.net/68_12802588... http://obrazki.elektroda.net/73_12802588... http://obrazki.elektroda.net/26_12802588... http://obrazki.elektroda.net/36_12802591... http://obrazki.elektroda.net/24_12802591...
W k4j nie ma czujnika "wałka rozrządu".
http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1...
http://obrazki.elektroda.net/76_12717910...
Takie nieodpalanie raz na kilka razy to przez źle ustawiony rozrząd. Poprawiałem kiedyś takie coś i objawy podobne.
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Kup kompletny zestaw rozrządu wtedy masz wszystko INA 530 0639 30
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Ten czujnik pozwala ustalić kąt wtrysku,jak ECM go nie widzi to nie działa regulator kąta wtrysku na pompie.Silnik pracuje w trybie awaryjnym.
Kolego wymień pompę od razu,nie jest to duży koszt a roboty do groma. Wcale nie ma tak dużo roboty w tym silniku z rozrządem. Zostaw tą pompę jak będzie trzeba to sobie ją wymienisz.
Oczywiście, że można. Wyciągasz je tradycyjnie śrubokrętem. Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Ustawiasz tłoki w połowie skoku czyli zrób obrót wału o 90 stopni w obojętnie którą stronę i wtedy kręć wałkami by je ustawić na znaki, wtedy cofasz wał o 90 stopni by był znów w GMP.
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Pompa jest taka sama. To czy wymienisz rozrząd zależy od Ciebie ale skoro masz już wszystko na wierzchu to warto go wymienić i zapomnieć o nim na dlugi czas.
Napisałem wyżej, wszystko jest ok, tak ma być.
nikt nie zmieniał jeszcze łańcuszka rozrządu w tym silniku?
Co to jest styloskop? Może to jakaś literówka? Nic do głowy mi nie przychodzi co dawało by taki obraz a stetoskop jest tu niepoprawnym domysłem. Panowie, ten przebieg jest bez sensu. W jaki to niby sposób sterownik silnika ma z niego mieć punkt odniesienia? Może jestem w błędzie ale ja jeszcze się nie spotkałem z wałkiem gdzie byłby tylko jedna ząb...
Witam chcę wymienić w Renault Megane 3dCi 110 koni mechanicznych 2012 rok rozrząd i potrzebuję momentu dokręcania rozrządu i pompy wody z góry dzięki. Kolejne pytanie czy można wymienić rozrząd w Renault Megane bez blokady w bloku
Ma oring uszczelniacz
Dawno nie robiłem tych silników ale mnie się kojarzy że to zaślepka śruby gdzie wkłada się blokadę wału. Silniki dość stare więc raczej już się tego nie widuje bo nikt już tego nie zakłada przy wymianie rozrządu a trafić takie co nie miał robionego rozrządu to jak trafić "6". To nie jest tzw. brok do układu chłodzenia. Dokładnie to jest to. Stosowane...
Prawa strona to rozrząd. Stuka i kopci bo przeskoczył. Jeszcze pare uruchomień i silnik się całkim rozpadnie. Te silniki niestety takie są. Serwis mówi: wymieniaj co 120tysięcy, a zrywa się po 100. Naprawa nieopłacalna, ewentualna wymiana. Jak wymiana to znowu jaki to typ. Podsumowując; zdjąć obudowy rozrządu i go wymienić zgodnie z instrukcją. Ps:...
Wymieniłem czujnik faz rozrządu
Proszę Powodzenia
Skrzynka bezpieczników i przekaźników - opis, przeznaczenie- Renault megane scenic
Podłączyliśmy komputer i żadnych błędów w pamięci nie było,to miałem na myśli. Co do wierceń i kombinacji z zaślepkami raczej tego nie zrobie bo się na tym nie znam. Mechanik co prawda nie za darmo sprawdzi,trudno muszę to wyeliminować. Sądzisz,że przesunięcie na ząbkach nie będzie miało wpływu? A np. nie domykanie z tego powodu zaworów? Łapię się już...
Pochłaniacz oparów paliwa do wymiany.
Nie może przestawić się podczas dokręcania śruby. Gdy masz włożoną blokadę na wał, przeciwwaga opiera się o blokadę. Podczas dokręcania nie ma prawa ruszyć się wał nawet o milimetr, jedynie podczas odkręcania wał się cofa od blokady. Wtedy należy najpierw dopchnąć ręcznie wal do blokady, a następnie dokręcić śrubę. Zapytam raz trzeci i ostatni, zdjąłeś...
Musisz wykręcić śrubę z bloku,znajduje się na dole bloku po prawej stronie w to miejsce wkręca się blokadę
Dwa specjalne przyrządy do blokowania wału i drugi do blokowania wałków rozrządu.
Od powierzchni otworu w który się wkręca śrubę zaślepkę, oraz blokadę 70 mm.
wysłali moje zdjęcia i nagrania do Centrali i dostali zgodę na naprawę, na którą będziemy się umawiać Czyli nie NIC tylko sukces :D . Naprawa będzie wykonana. :D Szkoda tylko że kosztowało cię to tyle nerwów :cry: Prawdopodobnie będzie wymieniany zestaw rozrządu z kołem zmiennych faz. Powiem że już dawno nie słyszałem tak mocnego objawu jak na twoim...
Witam. Znajomemu tak postukał kangur z tym motorem. Do domu nie wrócił, a po rozebraniu okazało się że w ramach oszczędności zamiast wałka rozrządu jest... rurka z naklejonymi krzywkami i jedna się odkleiła i narozrabiała. Nie wiem czy w Megankach też są rurki. Pozdrawiam
Ja tego tematu nie rozumiem.Gość robi wycenę w ASO bo chce wymieniać rozrząd w starej Megance z 2003 roku. Pewnie z góry zakłada że wszystkie niezależne serwisy to oszuści i złodzieje. Potem jest płacz że drogo. Każdy kto nie urodził się wczoraj wie że w ASO nie będzie tanio. Czego więc kolega oczekuje?
Wymiana oleju na elfa 10W/40 napewno nie zaszkodzila. Sam jestem mechanikiem .Francuzkie diesle mają automatyczne przyspieszanie zaplonu w niskich temperaturach, jak wiedomo dieselek z przyspieszonym zaplonem pracuje poprostu glosniej, bardziej metalicznie, jezeli odglosy te ustepuja w miare rozgrzewania sie silnika i potem jest juz wszystko ok to nie...
Jest klin, można robić bez blokady. Nacięcie na kole zębatym na wale korbowym na dole (pomalowane jakby flamastrem ;)), na wałku rozrządu jest nacięcie do góry, na pasku masz znaki, zgrywasz je z nacięciami na kołach zębatych. Naciąg paska Twoim przypadku albo na oko, albo przyrządem. http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=55...
Człowieku - naprawdę bardzo Cię proszę usiądź sobie na pupie i nie wypowiadaj się w temacie, w którym nie potrafisz nic konstruktywnego powiedzieć. A mówiąc prościej - idź stąd, bo cię tutaj nikt nie lubi i nie zaśmiecaj mi tematu.
Zgodnie z wytycznymi producenta. Ja tak ustawiam i zawsze jest dobrze.
+12V masz stale podane (po zapłonie) a sterownik zamyka obwód na masę. Nie pamiętam czy ten zawór jest normalnie zamknięty czy otwarty. Jak podłączysz żarówkę pomiędzy pin nr 1 we wtyczce tego zaworu i masę to ma świecić. Schemacik 810484
Koledzy nie pamietam dobrze co to było 1.def, ale moim zdaniem jak autor napisał przy starcie słychać zgrzyt i usterka jest sygnał, więc sugerował bym sprawdzenie koła zmienych faz rozrządu, które często padało . koło to zmienia nawet o 2 ,3 zęby tak więc może wskazywać błąd sygnału.
Patrząc z gory na silnik jest po prawej stronie w glowicy.
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Na filmikach miga ale może w tym moim żelazku rzeczywiście są za krótkie. A może być tak że przy 12 V już nie ma siły czymś tam ruszyć w czujniku ze starości? Może to żelastwo które wywołuje te impulsy się poluzowało? Może jakość zasilania ma wpływ na działanie czujnika?
Czy jeżeli w tym samochodzie pęknie pasek rozrządu to zawory będą się wyginać ?
Odmierzyłem suwmiarką odległość między rolką a uchwytem naciągu gdzie wkręcasz śrubkę m-6 do naciągnięcia rolki,ale pomimo tego sprawdzałem naciąg paska czy nie jest za bardzo napięty lub lużny.Dasz radę.Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.pl/2551489100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2551489100_1...
Wariator jest ruchomy.
Zakupiłem oryginał
Akurat ten silnik F7R ma odnośniki znaków kół rozrządu na osłonach plastikowych a instrukcja zaleca montaż przy pomocy blokady tj. trzpienia do zablokowania wału korbowego (oznaczenie Renault Mot. 1054) Pozdrawiam!
wymiana rozrządu megane megane koło rozrządu czujnik rozrządu megane
moduł zigbee amatorska elektronika mostek subwoofer
instrukcja renault espace polonez budowa
Kolejność przekładek foliowych w Sony KDL-32WE615 Zbiornik powietrza przed siodłem w ramie DAF, Scania, MAN – rola, zastosowanie, parametry