Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
prawidłowo ustawiony kat wtrysku w AFN powinien być 049-054 ale 060 też będzie dobrze. interesuje Cie tylko grupa 2 wartość nr 9 to temp. paliwa Z takim kątem wtrysku jaki masz teraz auto będzie palić i jeździć. W zimie może trochę dużej palić. Ale nie jest źle.
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
zna ktos moze link do pewnego schematu impulsatora z sterowaniem czestotliwoscia impulsow? http://obrazki.elektroda.net/17_12550271... Z czujnikiem ciśnienia to nie jest dobry pomysł ale nie chce mi się opisywać dlaczego. Już lepiej podpiąć się pod kontrolkę ładowania.
nie wiem na pewno ale ja próbowałem kiedyś vagiem 4.9 i nie mogłem znaleźć kąta wtrysku.Podobno vag com 311-2 w pełnej wersji pokaże te wartości w kanale 00
Przeszukaj moje posty. Opisałem to.
jest jakiś znak na korpusie pompy i jej wsporniku o którym nie wiem. Powinieneś go widzieć: http://obrazki.elektroda.pl/7644897300_1...
Witam Ten czujnik właśnie po to jest aby sterownik widział początek wtrysku, bez niego się nie da.
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
W zalaczniku tabelka do przeliczania.
właśnie jak to naprawić jeśli ktoś wie to niech otpowie
Jaka pompa tam siedzi ? Były też wersje na boschu MOTORPAL
Podaj numer podwozia to wyślę ci instrukcje.
Sprawdź ustawienie początku wtrysku i sprawdź też ciśnienie sprężania.
Witam. Man problem z autem Man 343 z EDC. Po wymontowaniu pompy wtryskowej (regeneracja) nie została zablokowana. Potrzebuję ile stopni powinno być na kole zamochowym. Jak to teraz poprawnie ustawić. Nr silnika D2865 LF21 Z góry dziękuję.
Masz schemat to sprawdź dokładnie rozrząd. Blokady albo sobie dorób albo kup. Do pompy jest potrzebny trzpień średnicy 16 mm, wałek kawałek płaskownika i go przerobić żeby pasował tak jak na zdjęciu. Będziesz miał wtedy pewność co do ustawienia. Na końcu jeszcze ustawienie kąta wtrysku.
jedynie nie rozumiem tego "kąta"....ruszę pompą i zobaczymy Rozumiem że pokazuje że zapłon za wczesny i muszę i muszę pompą pokręcić do "przodu"....?! Już tłumaczę uprzejmie. Jest to ustawienie wtrysku względem położenia wału. W czasie pracy silnika będzie się on zmieniał. Najbardziej chodzi o jego parametry w czasie pracy silnika na obrotach jałowych....
Takiej lampy stroboskopowej nie posiadam z czujnikiem piezo mam tylko zegar do ustawiania pompy oraz zrobiłem sobie przyrząd z zegarem do precyzyjnego określenia GMP tłoka :/ Mam jeszcze pytanie na temat tego elementu czy ta pompę należy ustawić na gorącym silniku czy na zimnym ten element zaznaczony strzałka też wpływa na kąt wtrysku ?
Jak tylko na 2gim biegu robi ci hałas, to może skrzynia, a nie silnik ma problem. W tych silnikach na potęgę hałasowały rozrządy.
Sprawdzić ustawienie rozrządu. Ustawić moment wtrysku.
Do tych sprzętów bez problemu można znaleźć pełne oficjalne instrukcje serwisowe w necie za darmo. Tylko trzeba znać dokładny model, bo 400kg to za mało.
A skąd pewność, że wina tkwi w ustawieniu wtryskiwaczy? Tyle razy już takie tematy przerabialiśmy (wystarczy poczytać na forum)... Kont wtrysku ok?
Tu jest serwisówka do takiego silnika. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Musisz pokręcić pompą żeby się odpowietrzyła no i dźwignia gazu na rozruch.
Ciśnienie otwarcia wtrysku to 170 bar.
Może ktoś źle pompę wtryskową ustawił skoro podaje do wtrysków a nie pali ( źle ustawiony kąt wtrysku?) bo zakładam że jest tam mechaniczna albo może coś z komputerem jeżeli ma wtryski elektryczne.
P0400 Zapchany dolot, zacięty EGR, nieszczelne wężyki podciśnieniowe, uszkodzony elektrozawór, ewentualnie uszkodzony przepływomierz. P0195 urwane przewody czujnika, jest na samym przodzie miski i przewody się lubią uszkodzić jak nie ma osłony. P1630 to niestety raczej pompa i pokazuje zawór dawki, a nie kąta wtrysku, więc zapłonu bym się raczej nie...
ustawienie kąta wtrysku to blok 000 poz 2,basic settig ma być 49-54,ustawiasz to mechanicznie na kole pompy wtr.
Sprawdź ustawienie rozrządu, ustawienie momentu wtrysku bardzo dokładnie. Końcóki zostaw w spokoju bo jak je sam wymienisz to będzie jeszcze gorzej niż jest, chociaż tobie się wydaje że to prosta czynność to taką nie jest.
Sprawdzić ustawienie rozrządu, sprawdzić dokręcenie koła rozrządu na wale korbowym i statyczne ustawienie momentu wtrysku i musi palić. Oczywiście układ paliwowy sprawdzony.
Dobrze ustawiłeś.
https://www.youtube.com/watch?v=TZp8EaZ6... to palenie słabe na ciepłym to 2 razy u pompiarza byłem 200 zł zapłaciłem jakis czas temu i pali lepiej od benzyny a ustawienie kąta wtrysku powyżej link.
Nie . Ustaw gmp i wtedy zrób początek wtrysku i będzie oki
Poszukaj musi gdzieś być.
Źle ustawione wtryskiwacze
Sprawdź ten wtryskiwacz miernikiem. Od 80 do 120ohm ma mieć. Jak ma szukaj w wiązce urwanego kabla. Tej w okolicach rozrusznika co idzie w okolice lewej podłużnicy. Z tym błędem nie do ustawienia z testera. W opcjach delphi ma ustawienie kąta wtrysku czy sprawdzenie kąta wtrysku. Wtedy sterownik blokuje regulację i na wykresie ładnie widać ustawienie.
nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na to pytanie Słabo szukałeś. :cry: Przeszukaj moje posty. Bardzo dokładnie opisałem procedurę posługiwania się czujnikiem zegarowym.
Musisz zmienić ustawienie kąta wtrysku w gr 000, 2 kolumna w BS ustaw okolice 50-60 jednostek. Jak dawka paliwa na ciepłym silniku gr 001, 2 kolumna.
kąt wtrysku ustawia się grubością podkładek pod pompą wtryskową ale skoro ładnie pali i jak nie dymi jakoś bardzo to ja bym nie ruszał miałeś w ogóle do czynienia z tymi esami? one mają tak ogromne i ciężkie koło zamachowe, że to całkowicie normalne, że się wolno wkręcają na obroty ale za to mają ogromny zapas momentu, to są stacjonarne silniki do napędu...
Spokojnie Pawełku będę u ciebie w sobotę z kolegą to Ci ustawi
No właśnie tak ustawiłem, wydawało mi się to najbardziej logicznym rozwiązaniem. Odpaliłem traktor, trochę kręcił, ale przyczyną mogło być zapowietrzenie układu paliwowego bo odkręcałem nadmiar przewody od wtryskiwaczy więc pokrecil żeby nabić paliwo w układ to moja teoria. Jutro jak traktor będzie zimny zobaczę rezultaty i dam znać, ciekawi mnie tylko...
Tak jak pisałem ,sam je możesz wymienić ale nie ustawisz odpowiedniego ciśnienia wtrysku bez odpowiedniej maszyny.
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Tam masz VP 44 . Sprawdż ustawienie kąta wtrysku .
najlepiej chodzi jak ustawisz na 54 w drugim okienku
chodzi o ustawienie poczatku wtrysku na pompie
Miedzy dolną a górną. To tolerancja i to ma ci wystarczyć.
Jakie ciśnienie ustawiłeś na wtryskach bo jeśli katalogowe to możliwe że pompa słaba i nie ma siły przebić wtrysków
Chyba najważniejsze jest ustawienie tą pionową śrubą, z użyciem analizatora.
Nie musisz zdejmować paska rozrządu by wyregulować kąt zapłonu. Pompę blokujesz bolcem, luzujesz śruby na kole pasowym pompy obracasz wałem korbowym, najlepiej robić w dwie osoby . Te silniki trzeba dobrze ustawić, jeżeli grzebałeś coś przy rozrządzie to zimne dni weryfikują poprawne ustawienie kąta wtrysku. Ale sprawdź najpierw kompresję czy tam coś...
Tak zrobiłem , użyłem rurki własnej roboty, tylko ustawiłem pierwszą krople na 23st i mówisz że to za wczesny wtrysk , dlatego zapytałem czy wiesz przy ilu powinna spadać żeby trafić w czas ? Ustawiasz początek wtrysku , czyli w momencie kiedy sekcja ZACZYNA podawać paliwo powinno być 23 st.
Twoje oznaczenie silnika to AAZ nie AAO, źle odczytałeś. Znajdź dobrego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu, moment wtrysku i dawkę może gdzieś jest potrzebna korekta.
Na dźwigienkę pompowtryska montujesz czujnik zegarowy! Najniższe położenie dźwigienki to początek tłoczenia. Cała filozofia polega na odpowiednim ustawieniu go na śrubie regulacyjnej! Musisz mieć trochę doświadczenia, czuć ten moment kiedy dochodzi do zderzaka(at) Pirerwszy raz zrób tą regulację pod nadzorem osoby znającej temat, bo można doprowadzić...
W Vag-com możesz tylko przyspieszyc lub opóźnic początek wtrysku, natomiast ustawienie kąta wtrysku tylko poprzez przestawienie pompy wtryskowej. Ustawienie kąta wtrysku sprawdza się w Select nastepnie Engine i wybiera się Basic Settings tam wybiera się blok 000 i w pozycji 2 jest podany kąt wtrysku. Np w silniku AFN powinien on się wachac 49-54. Ewentualne...
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wtrysku. Robi się to przy pomocy czujnika zegarowego mocując go na głowiczce pompy wtryskowej. Zwykły mechanik tego nie zrobi , musisz pojechać do warsztatu specjalizującego sie w dieslach. Ale skoro tacy mechanicy że trzeba im mówic co maja zrobic - to można im powiedzieć , aby jeszcze sprawdzili ustawienie wałka rozrządu...
Obydwa wskazania są miarodajne z tym, że TDI Graph pokazuje kąt wtrysku w funkcji temperatury paliwa, w 000 trzeba pamiętać aby przełączyć w tryb Basic Settings, w 000 BS masz wartość statyczną kąta wtrysku a w Graph'ie ustawienie aktualne.
A jakie wartości powinno wskazywać i mierzyć na ciepłym czy zimnym sliniku.
Nie ustawisz bo się nie ustawia ręcznie.
Przy zapóżnym wtrysku słychać zapłon, dymi ale nie kręci bez rozrusznika(całkowity brak mocy). Poza tym pompa raczej Lucas ustawiana na kołki.
Zasada działania jedna z kilku którą znam, automatyczny- działają pod wpływem temp. W środku jest bimetal. Jak zgasisz auto po wystygnięciu bimetalu poniżej 30 stopni powoli naciąga linkę, czym zimniej tym mocniej ją naciąga. Zanim odpalisz linka jest naciągnięta i przyśpieszacz naciągnięty- kat przyspieszony. Po odpaleniu silnika moduł stopniowo dostarcza...
Mam pytanie czy ktoś ustawiał początek wtrysku pompy jakie paremetry powinna mieć ,wiem że miały starsze modele około 4,5 stopnia ale te nowsze trudno powiedzieć u mnie jest między 1.9 a 2.0 stopnie i błąd jest od poczatku wtrysku chyba wartość max nie osiągnięta.
kąt ma wpływ na pracę silnika, opóźniasz kąt kręcąc zgodnie z kierunkiem pracy i odwrotnie.
Witam. Do autora, nie napisałeś jakie są efekty Twojej pracy ??? i czy otrzymana od nas pomoc, odniosła skutek. Pozdr.
Jak w temacie czy ktoś wie jak ustawić kąt wtrysku we fiacie I co jest przyczyną cofania się paliwa z pompy do filtra paliwa
Witam . Nie chcę zakładać nowego tematu , ponieważ mój bardzo podobny . Mam T4 2.4D i dałem do mechanika ponieważ auto nierówno pracuje od razu po odpaleniu po dłuższym postoju . Wymienili świece , zregenerowali pompę wtryskową i niby ustawili kąt wtrysku , patrząc po wcześniejszych ustawieniach pompy wizualnie to dużo wyprzedzili kąt wtrysku . Objawy:...
k a ten moment wtrysku można ustawić samemu jeśli tak to jak to zrobić?? Można samemu. Ustawia się to na znaki, więc jeśli pojmujesz o co chodzi to możesz spróbować. https://www.google.pl/search?q=c+4011+us...
Odświeżam temat! Mam seata ince 1.9 SDI kod silnika :AEY miałem nieprzyjemny incydent że zatarła się rolka napinająca pasek klinowy , napędzający pompę wody, wskutek czego rozwarstwił się pasek i część obudowy jak i paska trafiła do do rozrządu , wszystko wymieniłem rozrząd od nowa ustawiłem tak jak wyżej jest to opisane. Od kilku dni w silniku słychać...
Skoro wtryskiwacze sprawdzone to jakie mają ciśnienie otwarcia?
Dopuki nie ustawię wtrysku, czyli pierwszy moment drgnięcia na pierwszej sekcji przy tłoku w górnym punkcie 18 stopni wyprzedzenia, to nie robię prób odpalania, bo to bez sensu, wtryskiwacze są do sprawdzenia, ale nie mają wpływu na odpowiedni zapołon, jakby ktoś znalazł filmik z montażem pompy do majorka, to bym był pewien, że z pompą jest coś nie...
Po przekręceniu kluczyka słyszalne są głosy urządzeń, jedno "trrrrrrrr" to głos przestawiacza kąta wtrysku, a drugie jakby gwizdnięcie, to głos silniczka ssania, bo kolega mając mondeo 97 rok, to jest mk2.
Lucas 128-132 bar, Bosch 130 bar.
Tu nie ustawiasz żadnej synchronizacji tylko początek tłoczenia na zegar. A wałek blokował i zbijał koło ze stożka?
Witam Pana KomendantPojazdow . Widzę że popełnił Pan ten sam błąd ,który swego czasu i ja popełniłem. Całe szczęście że miałem kolegę , który zajmował się tego rodzaju już traktorami. Tak jak Pan, tak i ja wymieniałem simering wału silnika .Wszystko pięknie złożyłem było cacy i sporo mi to poszło. Przyszedł czas aby odpalić . Chechlam ,chechlam mówiąc...
co jeszcze moze byc przyczyna? Pompa lub jej ustawienie, wtryski, turbo, egr, zapchany katalizator, brudny filtr paliwa.... Trzeba zrobić diagnostykę, może coś wyjdzie.
Ok niech Ci będzie. Poszukaj na internecie książki pt. "Podręcznik traktorzysty" tam masz podany wykres faz rozrządu. Ale szybciej było by znaleźć oryginalne znaki na kołach zębatych. Na pewno różnią się one od tych co są nacinane podczas rozbiórki. Na kole pośrednim masz do znalezienia jedna kropkę którą ustawiasz na koło wału korbowego, a później...
Te silniki są bardzo czułe na precyzyjne ustawienie kąta wtrysku. Jak widać na zdjęciu nie ma dostępu do śruby dawki paliwa. Albo wtryskiwacze albo kąt wtrysku.
teraz chcę ją ustawić,na razie jest zamontowana (na ucho ustawiłem) ale chcę podjechać ,żeby był dobrze ustawiony początek wtrysku jak ma być.
Witam .potrzebuje pomocy . W jakiej kolejności powinni być wtryski w peugocie 406 1.9dt 97r.? Chodzi mi o wtrysk sterujący
tlokorozdzielacz z pompy bosch 0 460 404 040 od jakiegos fiata do niej wtryski 155 bar wszystko zamontowane w golfie mk1 1.6td pompa z tego golfa jest po wymianie tłokorozdzielacza na wiekszy pytanko. jak sprawnie ustawic kąt wtrysku? w ksiazce znalazłem fiata thema z pompa o takim tłokorozdzielaczu i wtryskami 155bar i wartosci kąta 0,86m jednak po...
zrób tak 01 04 04 sterownik będzie skokowo zmieniał kąt wtrysku. poz 2 porządany poz 3 rzeczywisty kąt wtrysku jesli jest róznica to skoryguj ustawienie pompy oczywiscie silnik musi być nagrzany,zwłaszcza pompa-od temp.paliwa zależy kąt wtrysku
nie będzie bo eeprom jest ściśle powiązany z flash. Myślę że mogę ogarnąć na samych plikach i tylko immo forscanem po. Jak chcesz mogę podesłać pliki dla próby i w weekend sprawdzić, ale już zamówiłem cały zestaw startowy, nie są znacznie droższe niż same sterowniki. Jest wiele numerów zamiennych, idzie coś wybrać niedrogiego. Przebieg ustawię, wtryski...
No to fakt , że mieszanka jest za bogata , widać po czasach wtrysku i po lambdzie . Reduktor jest nowy bo stary się zepsuł , kupiony 6 msc temu. No ale mógł się zepsuć jak wszystko. Dzięki za sugestie sprawdzę czy nie puszcza i czy wtryski nie puszczają.
I tu się zgadzam z ociz. Wszelkie próby grzebania przy pompie wtryskowej przez kogoś, kto nie ma wiedzy i narzędzi, skończą się i tak oddaniem jej do fachowca. No i potem ustawienie początku wtrysku bez narzędzi nie do końca może się udać.
Czy ustawienie kąta wtrysku na pompie musi być powiązane z ustawieniem dawki paliwa w silkniku ACV ,żeby dobrze palił na zimno i ciepło ?.obecnie mam ustawioną ubogą dawke i na ciepłym trochę dlużej muszę kręcić zanim zapali ,na zimno pali idealnie .jaką dawke należy ustawić ?
Wtrysk daje dwa strumienie paliwa. W którą stronę ma być ten strumień co leci pod kątem? Co to za bzdury? Dołączę się. Ps: do tego "co za bzdury". Z drugiej jednak strony jestem ciekawy jak zainteresowany wyobraża sobie ustawienie wtrysku, który jest wkręcany.
Witam- Jeżeli mógłbym trochę uporządkować czynności kontrolne po twojej naprawie to wyglądało by to tak : -ustawienie wtrysków (regulacja ciśnienia otwarcia wtrysków jak również kontrola jakości strugi czyli rozpylania) -regulacja pompy wtryskowej (sprawdzenie wydajności , ciśnienia,i różnicy dawek paliwa na poszczególnych sekcjach) -sprawdzenie ciśnienia...
Podjedż na solidny serwis żeby sprawdzili ustawienie wtrysku i zapłonu - może to być przyczyną. A potem możesz dalej szukać przyczyny...
A zapłon kolega dobrze ustawił (początek wtrysku paliwa) ??
Witam, ostatnio wziąłem się za ustawienie kąta wtrysku w moim silniku ANDORIA S301d. Zrobiłem tak jak w filmiku https://www.youtube.com/watch?v=KUDiK0hj... Na filmiku autor mówi, by kręcić kołem zamachowym w prawo, a kręci w lewo. Jak to powinno być? Silnik bardzo ciężko odpalał na mrozie, odpalał tylko z tzw. kopciuchem. Latem odpalał ładnie. Odkręciłem...
Jestem posiadaczem Peugeota 206 1,9 d z 2001 według numeru VIN powinien w nim się znajdować silnik DW8 B (WJY) jak wygląd i cały osprzęt na to wskazuje. Ktoś jednak namieszał w tym aucie bo z symbolu na słupku wynika że jest z (WJZ). Problem polega na tym że nie mogę ustawić kąta wprzędzenia wtrysku, wymagany jest około 4 ° a zaczytywany od 18÷25° nie...
Wszystko pięknie ?!?!?!? Złożyłeś rozrząd jak na rysunku? Ustawiłeś początek wtrysku między 0.85 a 0.91 ???
Prawidłowo kąt wtrysku powinien zostać ustawiony kątomierzem na stole probierczym. Po czym powinna zostać nacięta nowa kreska na obudowie pompy. Wtedy kreska w kreskę. Inaczej to masz zaślepkę od strony koła zamachowego (gumowa) po ściągnięciu jej i kręceniu wałem zgodni z obrotami silnika zobaczysz wybite na kole stopnie. I najprostszy sposób to na...
Trzeba sprawdzić aparaturę wtryskową tzn. rozpylacze i pompę wtryskową. Bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie początku wtrysku.
Jak masz dostęp do Vaga to w nastawach podstawowych grupa 00 i porównujesz pozycję 2 i 9. Potrzebny jest też wtedy odpowiedni wykresik. Jeśli używasz vag-com to jest tam zaimplementowany automatyczny wykres. Zależność jest między kątem wtrysku (2) a temperaturą paliwa (9).
Transit wymieniłem pompę wtryskową. W aucie była pompa o nr 0460 414 113 a ja zamontowałem pompę o nr0460 414 083. Pompy różniły dźwignią gazu i wbrew pozorom nic innego je nie dzieliło. Po ustawieniu rozrządu na blokady nie chciał zapalić. Przesunięcie pompy do przodu umożliwiło rozruch. czym się różnią te pompy i jak ustawić kąt wtrysku. Jaka wartość...
z rozrządem to wiem, ale mi chodzi dokładnie o ustawienie początku wtrysku, konkretnie chodzi mi o pompe za pomocą czujnika zegarowego.
Nierówno pracuje podejrzewam ze chodzi o falowanie obrotów, co do czarnego dymu warto sprawdzić czystość filtru powietrza i sprawdzić ustawienie wtrysku na tzw "mijanke" nie musisz wtedy korzystać ze znaków na kołach zębatych rozrządu.
0.90 mm tyle jest wybite na obudowie?
Zacznij od sprawdzenia instalacji, Poźniej ustawienie parametrów wtrysku, a w ostateczności korekcja dawki startowej.
Ustawienie kąta wtrysku przy tym silniku robi się za pomocą czujnika zegarowego. Wartość 0,50mm.
passat ustawienie wtrysku ustawienie wtrysku volvo ustawienie kąta wtrysku
livebox router bezprzewodowo czujnik odciąć paliwo pendrive zniknął
solar bateria kamera sonoff przekaźnik
Mrugający wyświetlacz w lodówce LG - przyczyny i rozwiązania Rieju MRT 50 2021 – podłączenie stacyjki, kolory przewodów, schemat, wiązka elektryczna