Kolego przytknij palcem na pierwszym cylindrze i obracaj wałem ,poczujesz sprężanie i to jest to Wypnij kopułkę patrz na palec ma być tak ustawiony jak pierwszy przewód na kopułce .Potem tylko dograć i gotowe.
Znaki do ustawiania zapłonu w samochodzie FSO Polonez, patrząc od przodu silnika: 10°, 5°, 0°.
1. Podłączasz lampę - plus.minus, najłatwiej do akumulatora, przewód sygnałowy na przewód pierwszego cylindra. 2. Luzujesz śrubę dociskającą aparat zapłonowy. 3. Odpalasz silnik. 4. kierujesz lampę na koło pasowe i znaki na nim, które dobrze było wyczyścić (jeszcze przed odpaleniem silnika - łatwiej jest). 5. Poprzez przekręcanie aparatu ustawiasz zapłon...
Tłoka ustaw w górze (znaki na obudowie rozrządu żeby sie pokryły) wtedy zęby reluktora pokryją się z występami nabiegunnika i tak wstaw drugi. Ale ileż to roboty podjechać na ustawienie zapłonu?
Sprawdź układ zapłonowy palec (musi być bez opornika)kopułka, ustawienie zapłonu ,rozrząd.
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
Strzelanie w gaźnik występuje w dwóch przypadkach: zbyt wczesny zapłon lub zbyt uboga mieszanka. Sprawdź działanie urządzenia rozruchowego (jeżeli to gaźnik) i ustawienie zapłonu. Pozdrawiam
Problem taki jak w temacie a dokładniej to słychać jak załapuje ale nie odpala, czasem załapie na dwa cylindry i pochodzi parę sekund. W poldku wymieniałem uszczelkę pod głowicą, może coś źle poskładałem. Musiałem wyjąć aparat zapłonowy bo przyciąłem sobie głowicą blaszkę, na którą zapina sie kopułkę. Jest jakiś sposób na ustawienie choćby z grubsza...
Naprawa: - uszczelka pompy paliwa - popychacz pompy paliwa - podstawa pompy paliwa - uszczelka pokrywy zaworów - regulacja gaźnika - regulacja zaworów - ustawienie kąta wyprzedzania zaworów Trochę tego było... Koszt naprawy 400,- zł Dodano po 1 - ustawienie kąta wyprzedzania zapłonu *
To ze nie masz odciecia na lpg to normalne. Załóż sobie sekwencje to bedziesz je mial!! Jak bys go dokręcał do 6tys obr na piątce to byś chłopie zapier.... 220km/h!! A to chyba nie możliwe...
Fajnie teraz mieć takiego , kolego sprawdź ustawienie zapłonu , pewnie za wczesny , i o paliwie pamiętaj.
Gaźnik -dysze ,pompka przyspieszająca , ustawienie pływaka w komorze i ponownie kąt wyprzedzenia zapłonu.
Dobrze Elektrit, jak są znaki i zawory się zmieniają to nie trzeba już kręcić wałem - ustawiamy od razu czwarty cylinder. Pozdrawiam.
Witam, tak jak pisze mój poprzednik. Wycieraczki programuje się podczas pracy przerywanej. Klika się szybko dźwignią spryskiwacza, a wycieraczki wykonują 1 ruch i czekają. Od tej chwili elektronika czeka na drugie kliknięcie, po którym wycieraczki będą pracowały z czasem przerwy takim, jak między tymi kliknięciami. Będą również pamiętały to ustawienie...
to wiem ale drogi kolego zawory na cylindrze który ma cykl zapłonu czyli tłok w pozycji GMP to zawory maja zamknięte a nie ok 1.5mm otwarte czyżby zatarł się regulator ????
Ustawienie zapłonu może być dla mnie problemem bo nie jest to polonez;) Ciśnienie to chwilunia roboty ale pewnie dam sobie spokój z tym silnikiem i po upewnieniu się do jego wadliwości wymienię całość.
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
W tym aparacie nie ma przerywacza ,ma już moduł zapłonowy.Sprawdził bym tak jak pisze kol.teskot ustawienie zapłonu,prawidłowe podłączanie przewodów wysokiego napięcia(kolejność 1,3,4,2) ,kopułkę(a w niej węglik) i palec.
Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik pracuje przez chwilę, ale tylko czasami. Świece są zalane,ale wykręcałem dopiero gdy mi sie akumulator rozładował, może rozrusznik później słabo kręcił i sie zalały? ciśnienia nie sprawdzałem. Zacznij od zapłonu jak ustawisz powinno wrócic wszystko do normy
Cewka(moduł) - napewno sprawny? Jest iskra na świecach? Zmniejsz może przerwę na świecach (na próbę) do 0,5-0,6 mm. Ustawienie zapłonu możesz sprawdzić lampą stroboskopową - po wykręceniu świec żeby lekko chodził na rozruszniku.
Zapłon dobrze ustawiony? Może przyspieszacz zapłonu.
powiem tak, jest to zazwyczaj kwestia mieszanki paliwa, najważniejszy jest doplyw powietrza ( kiedy wymieniany filtr powietrza ) drugie ( wymiana filtru paliwa jak kupujesz to ulatwie ci to symbol do poloneza to kl-63 ) jesli to jest dobrze to lecimy dalej ( przewody wysokiego napiecia, świece, kopułka i palec rozdzielacza, ustawienie zapłonu ) dodatkowo...
Pan marek 234 podał bardzo prawidłowo ustawienie zapłonu w warunkach polowych ale mialo być to kroku ,pan mpn105 napewno już się pogubił.Kolejność jest taka, wyregulować dokładnie zawory ustawić dokładnie zapłon wyregulować gażnik na benzynie dopiero można zabrać się za gaz bo innaczej nic z tego nie będzie,a ja napisałem dopiero pierwsza część.
ja miałem podobny problem ale na gaźniku okazało się że ciągnął lewe powietrze może być to też przyczyna. Mówisz o strzale czy strzela w tłumik? jeżeli tak to sprawdź świece i przewody oraz jak masz ustawiony zapłon. Pozdrawiam
W tym silniku są zawory/popychacze hydrauliczne które się reguluje. Nie pamiętam dokładnie ale sie podstawia o 1,5 obrotu. Jeżeli popychacz da się docisnąć trzeba go wymienić Cytat z https://zlombol.pl/forum/3-technikalia/1... Generalnie w nowszych poldkach z regulacją hydrauliczną było tak, że jak już masz cylinder...
Kat Wyprzedzenia jet to inaczej ustawienie zapłonu!!! Masz albo za wczesny, albo spóźniony!!! np. pompa daje dawke paliwa po przey wtryskiwacy do cylindra gdy jeszcze nie zakończył się sów sprężania!! Ale to raczej nie będzie tym !!!
Witam.Twoj problem to najprawdopodobniej elektrozawor przy gazniku.Albo jest uszkodzona cewka elektrozaworu albo przepalony bezpiecznik.Jak przekrecisz stacyjke to musisz uslyszec takie cykniecie.To znaczy ze elektrozawor zalapal.Jak jest cisza to sprawdz polaczenia elektryczne i bezpiecznik.A jezeli ci cyka to musisz juz szukac przyczyny w gazniku(zapchana...
Wtrysk nie jest bezpośrednio w cylindry, wielopunkt ale pośredni. Nie wiem jaki tam jest sterownik, ale zdaje się że nie ma możliwości modyfikacji map w prosty sposób w sterowniku dla tego silnika. Pytanie - po co chcesz regulować?
Witam, otóż mam Poloneza 1.4 16v rover. Sytuacja wygląda następująco na benzynie samochód bez dodawania gazu odpala, i jeździ bezproblemowo, zawsze odpalam na benzynie i po chwili przełączam na gaz, gaz jest zamontowany zwykły na śrubie i do tego jeszcze aktuator, gazu po mieście mi spala 10l/100km czyli spalanie jest dobre pozatym moc ma, jednak przy...
Witam ma Polonez 1500 "I wersja poloneza" – zaczyna mi dużo palić paliwa może mi ktoś wytłumaczyć jak mam ustawić gaźnika ( zapłon mam ustawiany dobrze )
Czy zapłon napewno dobrze ustawiony?
Witam...jestem szczęśliwym posiadaczem poloneza caro 1.5 GLE oczywiście z instalacją gazową...instalacja jest założona całkiem niedawno i to właśnie instalacji dotyczy pytanie...czy istnieje jakis sposob aby silnik posiadał wolne obroty (gdy pracuje na gazie) gdy jest zimny...teoretycznie powienien paracować prawidłowo gdy temperatura wynosi juz 5 stopni...
Sprawdzałeś zapłon i jego ustawienie?
Dysze mogły się zapchać. A iskra jest na wszystkich cylindrach? Świece nie są zalane? Zapłon dobrze ustawiony?
Piszesz że mieszanka uboga i czasami zapali się kontrolka. Dlaczego nie wybłyskasz błędów? Obstawiam na LAMBDA MIESZNKA UBOGA. W multecach ten błąd jest diagnozowany przy rozgrzanym silniku i jeśli przez 1minutę nie poruszysz pedałem gazu. Tu uszkodzona może być sonda lambda - sposób sprawdzenia multimetrem znajdziesz w internecie a jeśli faktycznie...
Wymieniłem mechanizm przednich wycieraczek bo stary się zatarł (ciężko ale chodził) - poskręcałem wszystko założyłem wycieraczki i problem. Wycieraczki zostają na środku szyby tj. załączam, idą w dół, potem do góry i w dół i zatrzymują się na środku szyby. Rozpiąłem kostkę zasilania i z aku kabelkiem przesunąłem w dół tak jak powinno być ale po przekręceniu...
Witaj. Opiszę Ci jak ja ekspolatuję swojego poloneza, od nowości tj. od 1995 roku. Mam model Caro z silnikiem 1.6 GLI, pierwotnie z katalizatorem teraz już z pierwszym tłumikiem z modelu GLE. Ad. 1. Jeśli chodzi o zakres obrotów, to staram się stosować obroty w zielonym zakresie, choć w trasie najczęściej używam w okolicach dolnej granicy czyli 2 000...
Nie ma możliwości,no chyba że przesuniesz kątowo czujnik położenia wału.
Silnik ma 190 tysięcy ale dopiero 40 tysięcy po remoncie kapitalnym, zapłon był sprawdzany jest ok. Umyłem cały gaźnik, ustawiłem pływak, pomyłem wszystko z oleju ale dalej to samo, chyba otworzę pokrywę zaworów i sprawdzę jak wygląda w środku. Co do paska to nie wiem kiedy był zmieniany Co do szczeliny ustawiłem 1 ale iskra przebija na cewkę, więc...
A to ustawienie zapłonu to jakaś skomplikowana sprawa? Czy tak od ręki się za to zabiorą? Wczoraj objeździłem mechaników i dopiero w poniedziałek odstawie samochód bo nikt nie miał czasu. Poczytałem także o pompie paliwa i jak dziś poszedłem odpalić to kilka razy przekręcałem kluczyk żeby pod pompować paliwo. Mniej chłeptał i szybciej odpaliłem, ale...
Chwilę z tym walczyłem zanim doszedłem, że to cewka w aparacie. U mnie objawiało się to zanikiem iskry po przejechaniu ok 6km. Gdy postał 2 godz to zapalał bez problemu, aby następnie paść po przebiegu w/w. Wymiana jest banalna. Później oczywiście zapłon trzeba ustawić.
Ustaw poziom paliwa tak jak w każdym gaźniku 16N czyli 27mm zamknięty i 32mm otwarty. Błędne dane, przez błąd drukarski powielany w każdej instrukcji. Wysokość pływaka (do zamknięcia zaworu) ma wynosić 29 mm (28 mm w gaźnikach 16N1-1..6). Ustawienie pływaka na 27 mm powoduje wyciek paliwa z króćca przelewowego i uderzanie pływaka o korpus gaźnika....
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon z paliwem moge sie zgodzic, ze paruje z gaznika, ale co to ma do tego zle ustawiony zaplon?? jakby byl zle ustawiony zaplon, to by za kazdym razem zle odpalal
Zapłon sprawdziłeś? Jeśli będzie źle ustawiony będzie się grzał.
Witam.Czarne elektrody swiec to nieprawidlowa mieszanka paliwa lub zle ustawiony zaplon.Najpierw sprawdz ustawienie zaplonu,a pozniej wyreguluj sklad mieszanki.Najlepiej na warsztacie.
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi, że wszystkie bym je sprawdził. Dzisiaj jednak mnie olśniło i znalazłem...
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
W polonezie nie ma czujnika spalania stukowego
Jasne, że TAK. Kgflnela ma rację. Na bank zaworki w pompce paliwa nie trzymają. Miałem tak kiedyś w Poloneziku. Koszt kilku złotych, naprawa kosmetyczna. Pozdrawiam.
Przegląd instalacji miałem przed wakacjami ( wtedy wszystko było ok) więc gazownik nic nie mówił.Popatrzył ,posprawdzał i git.Trzy dni temu zaczęły się "cuda" dławienie się na LPG i na PB ...Myślałem ,że to wypadanie zapłonu,bo na "wolnych" było słychać jak w starym polonezie źle ustawiony zapłon...ale komp nie pokazał nic o zapłonie tylko same lambdy....
witam , mam taki problem, przełącznik gazu ma 3 pozycje 1 0 2 , 1 paliwo, 0 -neutral, 2 gaz, ostatnio byl wymieniony filtr paliwa i pompa paliwa, bedac w warsztacie zapalil na paliwie - zapalił równieżna gazie - dodając gazu przełączył się na gaz po przejechaniu kilku kilometrów wyłaczyłem silnik , załączyłem ponownie i co sie okazało nie pali ani na...
Mam silnik MZ150 + zapłon elektroniczny + impulsator z cewki. Modu zapłonowy pochodzi z Poloneza (Moduł GL118). Impulsator na początku był wykonany z cewki od pilarki + magneto. Zapłon ustawiałem na oko i silnik pracował bez zarzutu... aż do momentu "ulepszenia" :) Obecnie wykonałem impulsator z cewki przekaźnika 12V a jako magnes na kole (z plastyku)...
ostatnio wymieniałem kilka elementów w moim fiacie 125p i musiałem odkrecić aparat zapłonowy bo inaczej nie było dojścia dopiero po jakimś czasie zorientowałem się że ten wałek z wieloklinem sie przestawił ... i nie wiem teraz jak znowu ustawic zapłon napiszcie mi wszystko co i jak powinno być od podstaw, bo prubowałem już 10000 kombinacji i rece mi...
A co z regulacją gazu kiedy była przeprowadzana a co do zaworów przy żle ustawionym zapłonie bendą stukać tak że radzę sprawdzić zapłon
Scaner OBD nie pokazał żadnych błędów odnośny sondy ale tu wiem, że ten odczyt czasami nie jest całkiem wiarygodny. Wytargałem oscyloskop na podwórko i podłączyłem do sondy. Hmm, tu już całkiem za dobrze nie było ale trza by mieć nówkę do podmiany. Znajomy gaziarz mówił mi, że jego zdaniem sonda dobrze pracuje do 60kkm. Moim zdaniem trochę przesadził....
w Jawie to proponuje od razu wymienić zapłon na elektroniczny- ponoć pasuje z poloneza. Jeśli chcesy ustawić punkt w miare dokadnie to proponuje czujnik zegarowy wsadzić w gwint stłuczonej świecy, trzeba się trochę pobawić, ale ma się pewność że "mniej więcej" jest ok, reszta tak jak mówią poprzednicy na wyczucie.
Pytanie do fachowca. jakie obiawy daje żle ustawiony rozrząd?chodzi mi o zle załorzony pasek rozrządu,słyszałem o kącie wyprzedzenia zapłonu lub też jego opóżnieniu .
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
Kończą mi się pomysły co może być przyczyną ciężkiego zapłonu Partnera 1,9d. Sprawdziłem już: Ciśnienie na cylindrach jest ok, luzy zaworowe ok, rozrząd ustawiony na blokady jak ma byc, wtryskiwacze ok, pompa zmieniona z lucasa na boscha od poloneza zapłon ustawiany, paliwo sie nie cofa, świece grzeja, a auto czy to ciepłe czy zimne bardzo cieżko pali...
jutro sprawdzę jeśli to rozrząd to jak go ustawić bo tak sobie jeszcze pomyślałem że może czujnik zapłonu przy kole zamachowym
Cześć, mam problem z kontrolką check engine w Polonezie 1.6 gli na jednopunktowym wtrysku Boscha. Problem polega na tym, że kontrolka powinna się zapalić po włączeniu zapłonu i zgasnąć dopiero po odpaleniu silnika oraz powinna zacząć się świecić gdy wtryskiwacz nie działa, czyli po zdjęciu kostki z wtryskiwacza lub czujnika przepustnicy lub rozpięciu...
Piszesz że całkowicie odbudowałeś silnik.... , a sprawdż czy dobrze złożyłeś rozrząd , i napęd pompy oleju i zarazem aparatu zapłonowego..... Dodano po 2 Przepraszam... napęd pompy oleju nie - pomyliło mi się z silnikiem poloneza , jeszcze raz przepraszam za błąd.
Jakiś baran, który nie potrafił ustawić czujnika stop, uczył się jeszcze na polonezach. Trzeba wszystko wyprostować, i będzie dobrze.
Witam. A czy regulacja gazu nic nie daje????Ja jak tak miałem tylko ze w samarze to glowica była do remontu ale u ciebie silnik jest dobry.Jezeli gaz masz na srubie i nie mozna go ustawic to ja jeszcze raz stawiam na zaplon.Moze czujnik polozenia walu albo jakis podcisnieniowy jest walniety.
mógłby się on rozregulować gdy była zdjęty aparat styków ?? Bo jak był zdjęty aparat styków przekręciłem kluczykiem?? Co to znaczy ,miałeś wyciągnięty aparat jeżeli tak to pewnie nie zaznaczyłeś położenia więc musisz ustawić zapłon. Jeżeli nie wyciągałeś założyłeś odwrotnie przewody na ceweczkę w aparacie w stosunku do modułu.P
W polonezach z wtryskiem jakoś sobie radzą ale w gaźnikowych nie bardzo. Trzeba dokładnie ustawić mieszankę i zapłon bo mogą się zapychać nagarem. Ostatnio klient uparł się żeby mu koniecznie założyć takie w poldku z 1988 roku i po 5 tys były do wyrzucenia. Nie polecam i nigdy nie zakładam.
Właśnie jak ustwić instalacje domowym sposobem reduktor stefanelli a przed mikserem mam na wężach 2 śruby regulacyjne na parowniku mam tylko 1 śrube, napiszcie jak to całe ustrojstwo nastawić z góry dzieki, acha auto to polonez caro 1.6 GLE 94r. I ile w końcu ma mieć stopni zapłon ???
Dobra problem rozwiązany sam sobie odpowiadam w temacie. Na przyszłość dla innych jeśli nie możecie ustawić na lampę poloneza bądź ciągle wam się przestawia zapłon. A jesteście pewni że macie wszystko sprawne. Sprawdźcie czy zgrane są kropki na kołach zębatych rozrządu. U mnie w ogóle małe kółko było ścięte i trzeba było je wymienić wraz z półksiężycem(klinik)....
moim zdaniem to zle masz zapłon ustawiony!! a i sprawdzic uszczelke pod glowica zoba czy nigdzie nie widac oleju. i sprawdz zawory.. moze sie niedomykaja bo zrobił sie nagar
Teraz jest taki motyw. Na gazie chodzi ale na benzynie gaśnie, nie ma obrotów. Zapłon ustawiłem na 1423, a w książce pisze 1342 ale nie działa dobrze, a 1423 pisze w instrukcji serwisowej. Jaka przyczyna że gaśnie?
Witam, nisko się kłaniam i pozdrawiam uczestników forum! Posiadam Opla Astrę 1.6Si 8V(bez lpg), układ wtryskowy Multec M(ecu code:16183109, Delco Electronics), układ zapłonowy DIS. Chcę się dowiedzieć jak wygląda nauka komputera po jego odłączeniu od zasilania, oczywiście na minimum 0.5 godziny i powyżej, tzn. gdy się całkowicie skasuje teoretycznie...
no i tu tworzy się problem bo nie mam dostępu do lampy no i nie mam pojęcia o tej (siadce) zapłonu morze lampę uda mi się jakoś wyczarować ale z tą siadką będzie cięzko czy morzesz mi naświetlić temat jak to zrobić i z czym to się (je)oile to jest realne przez internet co do gażnika to rozebrałem go w mak i wyczyściłem co się tylko da włącznie z wymianą...
W polonezach ze zwyklym zaplonem tranzystorowym przerwa na elektrodach zalecana 1mm, no i niestety strzaly powoduje albo zaplon(jak wygladaja swiece, ustawienie zaplonu) albo zawory(tak jak ktos ci mowil wypalone, nieszczelne zawory, przestawiony rozrzad). Na poczatek proponowalbym zajac sie zaplonem i wykluczyc wszelkie niedomagania
[quote="Art.B"] Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej.Co do układu zasilania, to nawet jak oryginalny wtrysk poda stosowną dawkę, to ciekawe, czy w ECU mapa zapłonu obejmuje nadciśnienie w kolektorze, żeby dobrać kąt wyprzedzenia zapłonu. A kto powiedzial ze sam bede robil miedziana uszczelke?? Ja tego nie powiedzialem....
To rzeczywiście klops, zastanawiam się jak ustawiali w polonezach z elektonicznym ( bezprzerywaczowym) zapłonem. :):) Co to za uno- z modułem na aparacie czy z modułem microplex, bo widziałem dwa rozwiązana?
Szanowny kolego. Tiuningowanie silnika poloneza to trochę przesada. Konstrukcja tego silnika przypada na lata 1936-38. Po wdrożeniu ficencji fiata w FSO silnik ten przechodził kolejne przeobrażenia polegajace na znianach w układzie smarowania, zniany układu zapłonowego, rozrządu. Kadłub jest ten sam od samego początku. Silnik ten jest nietrwały (w odniesieniu...
Polonez Caro GLI 96r. monowtrysk abimex. silnik 116 000 przebiegu. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, filtry powietrza i paliwa. Wyregulowałem zawory, zmieniłem pasek i koła rozrządu. A silnik na benzynie pracuje nierówno. Co kilka sekund zaczyna nim majtać trwa to dwie, trzy sekundy i znów kilka...
Witam Ja chce pare słów nt ustawienia poziomu paliwa w gaźniku kaszlaka: ustawiene poziomu na odległość pływaka od pokrywy komory nie jest właściwe, bo nie uwzględnia rzeczywistego ciśnienia paliwa podawanego przez pompkę paliwową (szczególnie w wykonaniu rzemieślniczym). W związku z powyższym należy poziom regulować tak, aby po wyjęciu pokrywy z pływakiem,...
Witam. Za tą usterkę odpowiada moduł zapłonowy. Jest umocowany do aparatu zapłonowego. Jest to typowa usterka, gdzie przy wysokiej temperaturze zanika iskra. Oryginalny moduł firmy magneti marelli kosztuje ok 300zł, zamiennika nie spotkałem. Z powodzeniem można zastosować moduł z poloneza, koszt ok 45zł. Wykonałem cztery takie przeróbki i nie ma reklamacji....
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
Witam wszystkich Otóż problem jest taki, ze po włączeniu zapłonu pompa paliwa caly czas pompuje, tzn nie wylacza sie powiedzmy po 3 sek. i czeka na rozruch, tylko zalacza sie na stale. Dodam że stało się to po tym jak ustawiałem zawory i musiałem zdjąć filter powitrza i może przypadkiem cóś rozłączyłem czy przez przypadek uszkodziłem. Z góry dzięki...
Odkopuję temat. Mam podobny przypadek. Instalacja Bingo M. Próbowałem podłączyć tps, jak instalowali mi gaz nie podłączyli kabla. Problem polega na tym, że wskazania tps są prawidłowe tylko na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku (0-5V). Jeżeli odpalę silnik, wskazania na programie Bingo są zerowe. Przy powolnym otwieraniu przepustnicy nic się nie...
Binek 3 !! napisz czy to auto tylko na paliwo czy tez gaz. Jeśli masz gaz to w "normalnym , nie przerabianym" układzie paliwowym pompka cały czas pompuje paliwo. Podczas pracy gazu następuje zamkniecie dopływu do wtryskiwacza tak wiec paliwo nie płynie. Jeśli jednak masz tylko układ paliwowy bez gazu to sprawdź: 1. w momencie zapłonu " kiedy wszystko...
Tych skoków obrotów ja nie miałem. Niestabilne wolne obroty pojawiły się jak reduktor dojrzał do regeneracji. Po regeneracji też mi początkowo skakały, rozbierałem chyba ze cztery razy reduktor zanim trafiłem z dźwigienkami i ośkami w "stare koleiny". Ustawień gaźnika i zapłonu po ustawieniu na benzynie nie ruszałem, żeby silnik po przełączeniu na benzynę...
Witam. Jeżeli to jest UNO z silnikiem FIRE 1.0, z modułem zapłonowym na aparacie zapłonowym, to uszkodzony jest właśnie ten moduł. Nowy kosztuje w ASO ok 300zł, podróby nie spotkałem. Moja propozycja, założyć moduł z poloneza produkcji APE (auto power electronic), wykonałem dwie takie przeróbki i autka jeżdzą bez problemu. Jedno mam cały czas na oku...
witam miałem problem z nie równą praca silnika, wiadomo przewody kopułka palec itd - sprawdzone ale silnik nadal nie pracuje równo.Kupiłem lampe do ustawiania zapłonu w celach diagnostycznych i wykryłem jakąś usterke teoretycznie cewki, jak zapinam kabel czujnika lampy na kabel z cewki, to migotanie jest z przerwami co 2 sek (badałem na innym aucie...
WITAM Jeżdżę POLONEZEM CARO PLUS 1.6 gli (1-punkt BOSH) z instalacją gazową RENZO LANDI (typ reduktora SE 81 VITON) Zapalam go zawsze na benzynie na gaz przełączam gdy silnik osiągnie temperaturę 50-70st. Tankuję tylko na BP i tylko na 2-3 stacjach w Krakowie, do baku leję zawsze Pb98. Nedawno wymienione: -filtr powietrza 500km -świece i kable 6000km...
posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować? Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał! Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :) Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze. jak ustawić ten zapłon To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje: - Wcześniejsza...
A i jeszcze jedno - skad masz ten schemat? Jeżeli tranzystor nie spali sie po pierwszym rozłaczeniu to napewnoi zrobi to w cioągu kilku następnych minut. Polecam na wyjściu zamiast tego IRF układ darlingtona (BU508 + MJE13007..9) i do tego transil 1.5KE równolegle do tranzystora - bo to sa tranzystory wysokonapieciowe i napewno wytrzymają takie warunki...
Czasami wśród starców i kolekcjonerów bywa taki problem "jak samodzielnie wymienić pasek rozrządu w Polonezie". Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe. Problem z wymianą tego paska polega właściwie tylko i wyłącznie na odkręceniu tej nieszczęsnej, zapieczonej śruby na wale, 38 mm. Wieki temu, patrząc na tych kretynów w warsztacie, którzy męczyli się z moim...
9V dla generatora. Datasheet układu TL494 wskazuje na minimalne rekomendowane napięcie na poziomie 7V. Więc nie może być 5V. Joker2: Nie zrozumiałeś. Zasilanie TL494 jest od 7V do 40V więc stabilizowane źródło 9V nie jest potrzebne bo zakładasz pracę układu w przedziale 10-15V (instalacja samochodowa). Po prostu zasilasz go przez prosty filtr z instalacji...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
1. silnik rozgrzany (do temp. termostatu około 80'C) 2. gdy auto jedzie po wrzuceniu na luz obroty spadają do 1,8tys. i tak się trzymają tak długo jak auto się toczy. 3. gdy auto się zatrzyma powoli spadają (3-4sek) do 1,0 tys. Problem występuje zarówno na PB jak i LPG (Instalacja STAG 2L) Wymieniony na nowy: silnik krokowy i termostat chłodnicy mały/duży...
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
Witam. Temat był już wcześniej poruszany ale według mnie nie do końca wyjaśniony więc go opisze jak to wyglądało w moim przypadku a może się komuś przyda. Założyłem sobie instalację gazową firmy Tomasetto, sterownik firmy Stag 100, Silniczek krokowy. Dodam jeszcze, że Polonez jest z 1998r. i miał przejechane 62000Km. i nie było z nim żadnych problemów....
polonez zapłonu ustawienie zapłonu ustawienie ustawienie zapłonu motocyklu
serwis pozna wzmacniacz podłączyć niemiecki telefon linux puppy
stacja pogodowa auriol stacja pogodowa auriol
LiFePO4 314 Ah – dobór kabli i zabezpieczeń do magazynu energii, BMS, bezpieczniki, przewody Czyszczenie telefonu: Samsung, Apple, Xiaomi – skuteczne metody fizyczne i programowe