13adam13 Wszystko ładnie pięknie tylko....... http://obrazki.elektroda.pl/4592324900_1...
Dziękuję koledzy. Rozumiem wiec, że pompa od turba nic nie zmieni więc chyba tylko ją podkrece. I jeszcze jedno pytanko. Stary i nowy typ silnika miały takie same pompy wtryskowe czy różne? A i jeśli chodzi o podkręcanie, to można to zrobić samemu? Jak tak to w jaki sposób, jak ustawić początek wtrysku?
dziękuję za odp coś będę kombinował mam jeszcze jedno pytanie czy wałek rozrządu w c 330 różni się czymś od wałka z c 328
Paliwo w pierwszej sekcji jest i dociera do wtrysku. Kręcąc kołem tego paliwa nie było, po odpaleniu zaczęło buchać ropą ( przewód przy wtrysku był lekko dokręcony) Teraz próbować ustawić początek wtrysku, czy jest ok tak jak teraz?
Prawdopodobnie masz przestawione na zębatkach rozrządu. Możesz sprawdzić tam i ustawić jak należy co było by najbardziej fachowo a możesz wypiłować jeden ząb w sprzęgiełku i ustawić dopiero początek wtrysku.
Procedura jest następująca: Ustawiasz napęd pompy wtryskowej na znakach wybitych na kołach zębatych. Następnie obracasz wałem korbowym (zgodnie z kierunkiem pracy silnika) tak, aby ustawić tłok pierwszego cylindra w GMP. Znak na kole zamachowym powinien się pokryć ze znakiem na bloku silnika. Następnie cofasz trochę koło zamachowe aby odnaleźć drugi...
Nie zapominajmy też o filtrze powietrza, a początek wtrysku ustawiony dobrze, "luz zaworowy"?
W wielkim przybliżeniu: przy pomocy śrubokręta włożonego w miejsce wtryskiwacza można określić górne położenie tłoka. Przy równoczesnej obserwacji zaworów można określić, który to cykl pracy - w silniku czterosuwowym tłok w górnym położeniu znajduje się po wykonaniu suwu sprężania bądź wydechu. Jeżeli stwierdzimy, że to było sprężanie - pod jego koniec...
Witam! Panowie proszę o wskazówkę - na które znaki mam ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku? W tej 60'ce wygląda to tak jak na załaczonym rysunku są trzy kreseczki i za "chwilkę" ~ 5cm po obwodzie są dwie kreseczki i zero. Ustawiłem na tą środkową kreseczkę spośród tych trzech i niby jest dobrze ale żeby to osiągnąć musiałem pompę przesunąć na maksa w stronę...
winą może być źle zregenerowana pompa, ale to nie tylko ona na pewno jest ona źle ustawiona ( jest zły kąt wtrysku mieszanki ) jest ona za wczesny lub za późny. Za pewno wierz ze pompa jest przymocowana ruchomo należy popuścić śruby ja mocują i przy odpalonym silniku i wysokich obrotach odchylać ją lub dochylać do silnika i jednocześnie obserwować dym...
pompa nie jest od zetora tylko typowa od c 360 taka sama ale no jest problem z nią słyszałem ze to sprzęgiełko trzeba wymienić na takie z 6 zębami i wtedy sie da ustawić bo orginalne jest chyba na 7 zębów tak? jeszcze nie rozbierałęm więc pytam. Wymienie na sprzęgiełko z 6 zębami czy tam 6,5 i wtedy załoze i zobacze czy da się ustawić zapłon jeśli tak...
Jakie dla silnika bez luzów. Nie ma znaczyć, a ma ustawić na zero. A na upartego może spróbować przytrzymać śrubę kombinerkami i dokręcić. Jeśli to nie pomoże to: - odkręcenie dekielka - ściągnięcie koła - przykręcenie pompy - założenie koła - ustawienie początku wtrysku itd.
Powiem koledze jak należy prawidłowo ustawić zapłon. Należy zaopatrzyć się w bardzo cieniutką przezroczystą rurkę np. po wkładzie z długopisu. Do końca rurki trzeba dorobić taki stożek jak mają rurki od wtryskiwaczy i stożek ten wkleić w rurkę po czym przykręcić to sekcji w pompie która odpowiada za podawanie paliwa do pierwszego cylindra. Następnie...
Po regeneracji pompy została ona założona na 60-tkę i Ursus chodzi. Może sie coś dziać gdy ten początek wtrysku nie został ustawiony?
Witam! Z racji tego, że nic konkretnego nie znalazłem zakładam ten temat, który przyda się nie tylko mnie i proszę o pomoc. Moje pytanie: jak można prawidłowo ustawić rozrząd i kąt wtrysku w oryginalnym silniku ursusa c-360. Nie chodzi mi tu o znaczki, bo na tych kołach jest już po kilka oznaczeń, każdy kto robił nacinał własne znaki i chce ustawić...
Kolego to poszukaj więcej te linki to było 20 sekund szukania w google. Co do wskazówek to tak odłącz wszystkie przewody paliwowe które idą do pompy możesz zaznaczyć położenie pompy względem korpusu silnika ale lepiej jest potem ustawić zapłon na nowo, kąta wyprzedzenia niestety nie znam ale mogę ci powiedzieć jak ustawić zapłon jest to bardzo proste....
Tak, znam się. Pierwszy raz ustawiałem kąt wyprzedzenia wtrysku w C-330 jak byłem w podstawówce, a od tej pory minęło prawie 20 lat i trochę tych ciągników się przewinęło. Kolego najlepiej zrób tak: odkręć przewód wysokiego ciśnienia od pierwszego cylindra na pompie wtryskowej. Ustaw maksymalną dawkę paliwa dźwignią ręczną. W króciec pompy wstaw przezroczystą...
Na kole masz trzy znaki, pierwszy to początek wtrysku paliwa 24 stopnie, do drugiego to tolerancja 2 stopnie czyli prawidłowo gdy zmieścisz się z początkiem wtrysku 24-22 stopnie i trzeci GMP. Jeśli posiadasz nienaruszony ten trzeci GMP to albo dwa pozostałe nanieś na wzór z innego koła zamachowego mierząc odległości albo przelicz ilość zębów wieńca...
Regulator obrotów wchodzi w tzw. dawkę rozruchową? Po odkręceniu górnego korka w obudowie regulatora obrotów jest wgląd do dźwigni połączonej z listwą zębatą. Przy delikatnym ruchu, od położenia STOP do ok. 1/3 ruchu dźwigni sterującej, realizowana jest dawka maksymalna ok. połowy pełnego skoku listwy. Przy pełnym ruchu dźwigni sterującej listwa zębata...
ok dzięki z panewkami i wałem to nie będę mierzył bo panewki całe starte i wał do szlifu czyli szlif i panewki będę mieć prawidłowe a mam jeszcze takie pytanie bo muszę wymienić pompę wtryskową to będę musiał ustawić początek wtrysku z tego co wiem to ustawia się go za pomocą kołka ustalającego a ten silnik go niema w temacie się rypnąłem to jest silnik...
OD KIEDY PANOWIE NA KOŁACH ROZRZĄDU SZCZEGÓLNIE POŚREDNIM W C360 SĄ TYLKO KROPKI?????? KOŁA TRZEBA UMYĆ ZNALEŹĆ ORYGINALNE ZNACZKI KONIECZNIE 0 (ZERA) I USTAWIĆ TAK: KOŁO POŚREDNIE I KOŁO POMPY-- ZERO DO ZERA, KOŁO POŚREDNIE I KOŁO WAŁKA ROZRZĄDU--- PUNKT W PUNKT KOŁO POŚREDNIE I KOŁO WAŁU KORBOWEGO--- PUNKT W DWA PUNKTY. JUŻ PONAD 30 LAT ROBIĘ SILNIKI...
Mam problem z 60 robiłem remont wszystko zostało wymienione tylko wałek rozrzadu zostal stary pompa sprawdzona na innej 60 do pewnosci a ciagnik słabo sie wkreca na obroty i cały czas dymi na czarno podczas pracy.Czy wałek miał by taki wpływ Z fabryki w Ursusie wyszła seria silników w których znaki na rozrządzie nie pokrywały się :cry: Jeśli przed...
Nie wprowadzam w błąd, na początku oczywiście trzeba pomyśleć o transplantacji pompy z czegoś innego np jakiegoś case tam są układy wtryskowe bosch o ciśnieniach wtrysku zaczynających się od 225 atm, może być od czegoś innego, lub wyżyłować tę oczywiście po regeneracji i ustawieniach, trzeba jeszcze ustawić ciśnienie wtryskiwaczy i ustawić początek...
Da się to ustawić w oparciu o znak GMP na kole pasowym. Osobiście ustawiam początek tłoczenia paliwa w ciągnikach lampą stroboskopową z czujnikiem wykrywającym ciśnienie w przewodach wysokiego ciśnienia. Lampa ma pokrętło ze zmianą wyprzedzenia wtrysku. Robię to tak, że podpinam czujnik do 1 rurki 1 cylindra, na pracującym silniku świecę lampą na znaki...
Początek konta wtrysku. http://chomikuj.pl/habza.m/Zasady+ustawi... Nie wiem co jest z tym linkiem nie chce się poprawnie załadować. Po otwarciu strony z linku 2 plik PDF "Zasady...."
Ftp kowal wszystko ładnie pięknie z kapilarą ale skąd masz pewność że początek wtrysku jest dobrze ustawiony? To nie jest metoda dla laika. Trzeba było sobie zrobić kreskę na wale od przodu od strony koła pasowego w miejscu klina i ustawić klinem ku górze, to jest najprostszym sposobem. Chyba że robi się regulacje bez wcześniejszego remontu np tylko...
Powinieneś ogólnie ustawić silnik. Zawory, kąt wtrysku paliwa. Najczęstszym winowajcą dymienia jest układ paliwowy czyli wtryski na początek. Możesz sam je sprawdzić wizualnie przykręcając wymontowane z głowicy do pompy na przewodach. Porównasz jak pracują, ciśnienia niestety nie sprawdzi.
Sprawdź ustawienie zapłonu [ początek wtrysku ] , mógł dostać luzu na którymś z kół .
Chciałem przeprowadzić mały eksperyment i zmieniać kąt wtrysku o milimetr pomiędzy znakami i efekt mnie zaskoczył, po kilku próbach nie da się ustawić kąta wtrysku wcale, można go ustawić w zakresie 16 do 20 stopni przed GMP, jak to możliwe?? Patrząc na filmiki i porównując to z instrukcją można stwierdzić że ktoś się z prawdą mija, ja uznaje początek...
dolna kreska początek wtrysku górna koniec wtrysku
1-Tak 2-Tak 3- Ubytku oleju nie będzie jak coś to jego nadmiar. Ale jeśli gdzieś niby wyparuje to a nie znajdziesz miejsca to uszczelniacz na wałku pompy. 4 Tak beż ściągania chłodnicy. Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia. Przewody paliwowe dochodzące do pompki i powrót z pompy. Później pokrywę koła rozrządu pompy. w tym momencie ustawiasz znak na...
Pompa wtryskowa + wtryskiwacze do remontu/sprawdzenia. Dzisiejsi pompiarze to żenada (oczywiście nie wszyscy). A początek wtrysku dobrze ustawiony czy na oko?
Witam Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrzadu w dwie kropkę...
Najlepiej jeżeli ustawisz pompę na początku tłoczenia. Musisz znaleźć kąt początku wtrysku lub ile mm tłok musi być przed górnym martwym w momencie wtrysku paliwa. Wtedy wałkiem rozrządu ustawiasz bodajże na zamkniętych zaworach lub przed zamknięciem zaworu ssącego. Trzymaj się zasady 1-5-3-6-2-4 (kolejność pracy rzędowej szóstki). Nie przejmuj się znakami....
A teraz pilnuj czy nie ma zbyt dużego apetytu na olej. wyjaśnij proszę dlaczego może teraz "wcinać" olej? (uważasz że te ciśnienia mogą już oznaczać zbytnie zużycie pierścieni? no chyba że wcześniej to niezupełnie rozpylone paliwo mogło się częściowo do oleju przedostawać ) Dodano po 5 I kolejny problem - chciałem sprawdzić ew. ustawić początek wtrysku...
do mczapski: silnik daje się uruchomić ale chodził na jednym tłoku( to był mój problem) do robokop: nie znam ciśnienia początku otwarcia wtrysków więc nie napiszę tej wartości. Moim problemem było minimalnie za późny wtrysk paliwa do komory spalania przez co na pierwszym wtrysku paliwo jeszcze jakoś dostawało samozapłonu a na drugim już nie. Taka ciekawostka...
Nowa teoria z tym olejem. Jak silnik bierze olej to dymi na niebiesko-szaro. Nie spalone paliwo dymi mocno na czarno gdyż jest to spalanie nie zupełne, czego skutkiem jest sadza!! ON także dymi na niebiesko ale tylko wtedy gdy zostaje za słabo sprężony z powietrzem- wcale nie dochodzi do samozapłonu. Jeszcze raz sprawdź ustawienie "zapłonu" Weź pod...
Dobrze masz, pierwsza dziura to początek wtrysku a druga to gmp. Teraz zostaje Ci tylko kapilara i masz ustawione
To mi wygląda na źle ustawiony początek wtrysku. A co z dymieniem silnika? Kopci na czarno przy dawaniu gazu??
Witam pompę i wtryski dałem do regeneracji ustawiłem początek wtrysku kreska na bloku jest równo że środkową kreską na kole i dalej to samo l
Nie zdarzyło mi się nigdy żeby na fabrycznych znakach coś źle było ustawione. Jesteś pewien że rozrząd jest dobrze ustawiony? W kole zamachowym masz dwa otwory jeden do ustawienia początku drugi do GMP. Może ustawiałaś na ten drugi. Może silnik był kręcony w druga stronę podczas ustawiania. Napisałeś że pierścienie były wymieniane. A co z reszta czyli...
No to paliwo dochodzi do cylindrów. A kompresja w cylindrach jak rozumiem jest OK? Najpierw sprawdź końcówki wtrysków czy dobrze rozpylają paliwo i czy mają ustawione prawidłowe ciśnienie. Jak będzie w porządku to sprawdź jeszcze ustawienie początku wtrysku paliwa. Jeśli obie te rzeczy będą w porządku to dopiero myśl o pompie.
Paliwo dobre, początek wtrysku myślę że jest dobry, ustawiony kreska w kreskę (czyli kreska na kołnierzu pompy z kreską na obudowie silnika).
Kolego,miałem ten sam problem-musiałem ustawić prawidłowo początek wtrysku.Jeśli masz książkę napraw do C 330-przeczytaj-wszystko jest dokładnie opisane.
po jakims czasie zaczol slabnac i spalanie stukowe Chyba coś się Koledze pomyliło. W silnikach ZS nie występuje takie zjawisko jak spalanie stukowe więc ktoś tu jest bajkoopowiadaczem. Proponowałbym sprawdzić jak ustawiony jest początek wtrysku. A co do niebieskiego dymu to rzecz normalna, bo silnik jest na dotarciu. Z czasem dymienie ustąpi.
Wymiana rozrządu nic ci nie da.Jeżeli masz dobrze ustawione kola rozrządu to nie możliwa jest różnica 7-stopni.Przed rozłożeniem silnika mechanicy powinni sprawdzić ustawienia rozrządu a także ustawienia na kole zamachowym-po znakach.W wielu ursusach c-360 (zwłaszcza starych-koło zamachowe mogło być wymieniane od innego ciągnika) na kołach zamachowych...
To nie jest moment wtrysku. Ustawia się początek tłoczenia paliwa. Złe ustawienie nie wpływa na czarne kopcenie silnika. Czarny dym to zbyt mało powietrza względem paliwa. Mogą to być lejące wtryskiwacze, źle ustawiona pompa, zdławiony wlot powietrza lub zużyty silnik. Zaczął bym od regulacji silnika zawory, początek wtrysku paliwa. Przeglądnął układ...
Witam! Problem dotyczy c330 po kapitalnym remoncie. W ciapku zrobione: -szlif walu / panewki -pompa po regeneracji -wtryski po regeneracji -głowica splanowana -zawory wszystkie nowe -tuleje, tłoki. Po złożeniu ciągnika i uruchomieniu ( za strzałem) okazało się ze spod uszczelki głowicy sączy się woda. Zjechałem głowica na stół. Woda poszła do oleju...
Mam problem z ursusem c 330, problem polega na tym że na zimnym silniku przerywa na wysokich obrotach pow. 1800obr./min, a gdy się rozgrzeje to nawet na wolnych obrotach słychać nierówną pracę silnika (tak jakby na jeden tłok słabiej palił), silnik 2 lata temu przeszedł kapitalny remont i została zregenerowana pompa. Próbowałem problem rozwiązać sam,...
Dla chętnych z braku zajęcia ustawienie początku wtrysku, przy włożonym bolcu w położeniu GMP. http://obrazki.elektroda.pl/4515363300_1... Moim zdaniem jest elegancko ustawiony, co do milimetra, ale to nie znaczy ,że będzie dobrze bo silnik oraz pompa nie są nowe. :cry: Następne zdjęcie położenie zaworów, w punkcie początku wtrysku:...
To stary ciągnik i nie można się kierować do końca z góry ustalonymi zasadami. Zazwyczaj na jeden problem składa się kilka mniejszych niedomagań. Na pewno nie jest to wina termostatu. Kompresja też dwa razy bym nie mówił. W mojej 4011 przed remontem luzy na zamku miały po 4 mm i paliła. Za to czarnym dymem waliła pod obciążeniem. Regulacja silnika na...
Da się ją rozebrać i kupić tzw. "reperaturke" ale sie nie opłaca bo dużo roboty przy rozbieraniu a przy skądaniu jeszcze więcej, więc lepiej kupić nową. ----------------------------------------... Ja mam z kolei inny problem z moją 30- stką a mianowicie sprawa tego typu: problem polega na tym że na zimnym silniku przerywa na wysokich...
witam witam. Szukałem takiego tematu od dawna.... Mam identycznie. // Witam. Mam identyczny problem (nawet miejsce początku problemów identyczne//orka) Gorąca prośba-co dokładnie odkręciłeś tomaszu (które śruby), że puźniej już wszystko grało?? Moja historia wygląda tak: 1Orka/po około 2 ha zaczął mi się delikatnie dławić.. im więcej gazu tym bardziej...
ustawić początek wtrysk początek wtrysk wtrysk ursus
protect radio kenwood bezpiecznik zasilacza komputera multiswitch naprawa
wykrywacz metali wykrywacz metali
Reset pralki Beko WMB 61232 PL PTMA - instrukcje Problemy z nagrywaniem w dekoderze Canal+