A jeszcze zapytam jak sprawdzę, że to jest 7 stopni ? Czy ta są te kreski obok kropki ? Możesz to zrobić na dwa sposoby, jeden jest łatwy, drugi nieco bardziej skomplikowany, bo wymaga posiadania lampy stroboskopowej i umiejetnosci posługiwania się nią. Skupmy się na sposobie prostszym. Fotografia którą wkleiłeś, cechy naniesione na koło zamachowe...
Ustawiasz wał korbowy na znak na deklu paska rozrządu. Rozdzielacz (palec) musi wtedy patrzec na przewód zapłonowy 1 cylindra, jeśli nie gra, to zamieniasz kolejnośc przewodów na kopułce, albo robisz jeden obrót wałem kobowym, aby znowu ustawic na znaki.
Witam. Jak wszędzie wszyscy wszystko o wszystkim, byle coś napisać. Ludzie jak nie macie pojęcia to nie piszcie. Ku ścisłości jak ktoś sądzi, że LPG jest tym samym co PB to niech sobie LPG do baku wleje, :). Żenada. Po pierwsze inny jest skład mieszanki, a po drugie dużo zależy od cewki. Otóż skład mieszanki dla LPG powoduje wzrost temperatury jej spalania,...
W tym silniku nie ma aparatu zapłonowego tylko rozdzielacz zapłonu.Podłączyłeś czujnik obrotów z koła zmachowego do komputera?
Mam pytanie czy spotkał się ktoś morze z takim rozdzielaczem,pochodzi on z podnośnika samochodowego i przepuszcza z góry dziękuję za odpowiedź pozdrawiam Grzegorz
1. Wykręć świece 1 i 4tego cylindra 2. Obróć wał tak żeby się zgrały znaki na kole pasowym i pokrywie rozrządu 3. Sprawdź czy w górnej pozycji jest tłok 1-szego a nie 4-tego cylindra przez otwór po świecy, jeśli nie, obróć jeszcze o 360st. 4. Ustaw palec rozdzielacza na elektrodę 1-szego cyl. i zamontuj rozdzielacz 5. Wkręć świece, zpal i doreguluj...
Kąt wyprzedzenia OK, ale tam nie ma podciśnienia. Sytk roboczy palca ma ze 30',tak że kilka stopni na +/- nie robi różnicy, a oprócz palca i kopułki jet tylko czujnik halla. Ogólnie zapłonem steruje komp na podstawie danych z czójników: hala,predkości obr, przepływomierza i czujnika impulsów , a rozdzielacz no cóż-rozdziela, tylko jak sie gada reguluje?
Teraz Kolego się skup i posłuchaj, w chwili mijania znaków, lampka kontrolna ma zgasnąć. Tak jak Ci Kolega wyżej podpowiadał "Co do gaśnięcia żarówki, żarówka zapala sie w tym miejscu zaznaczonym na czerwono i gaśnie w momencie minięcia sie znaków." I tak właśnie ma być jeżeli sprawdzasz na żarówkę , iskra powstaje w momencie przerwania obwodu . Jak...
No tak wydawało mi sie że rozdzielacz w którym jest kopułka i palec to zarazem aparat zapłonowy ale wszystkiego nie jestem w stanie wiedzieć.Serdeczne dzięki wam wszystkim za wyjaśnienie. Czyli to że jest słaby i dużo pali musi być spowodowane czymś innym.Jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc.Pozdrawiam
Blokowanie zapłonu oznacza, że komputer nie będzie sam korygował wyprzedzenia zapłonu, tylko wyprzedzenie będzie następowało na skutek przekręcania rozdzielacza.
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
zapłon jest źle ustawiony sprawdź czy nie ma nadmiernego luzu na palcu rozdzielacza zapłonu
Devcrk - Ustawienie aparatem zapłonowym /czytaj gołym rozdzielaczem zapłonu/ przyśpiesznie lub opóżnienie zapłonu , to jakieś miraże. Motronic masz racje - ma być EZL / elektroniczny zapłon znajdujacy sie na lewym nadkolu/ 4 Zyl , ale myślę ,że kolega nie miał innego pod ręką. W 1992 r już nie było wyłącznika tremiczno czasowego wtrysku rozruchowego.
Czy jak nie będę miał wyprzedzenia zapłonu podcisnieniowo to będą tego jakieś konsekwencje dla silnika , bo mam delikatny problem z przerobka rozdzielacza i narazie będę musiał zostawić pewnie oryginał od tego silnika bet regulacji wyprzedzenia. Doradzcie co z tym fantem zrobić jak ustawić zapłon.
Ustawiasz rozrząd na 1 cylinder zapłon a następnie palec rozdzielacza na 1 cylinder. Na końcu ustawiasz zapłon lampą stroboskopową.
W takim razie czemu po przestawieniu rozdzielacza zapłonu silnik dusi przy wyższych obrotach? I dlaczego w książce "Sam naprawiam..." piszą o regulacji zapłonu za pomocą lampy i obracając rozdzielaczem zapłonu? Czyli z tego co zrozumiałem, mam ustawić palec na znak na obudowie rozdzielacza zapłonu i tyle?
Z tego, co pamiętam, to znaki na kole zamachowym oznaczają zapłon na pierwszym cylindrze. I aparat ustawia się tak, by palec rozdzielacza wypadał na pierwszym cylindrze. Choć w sumie wszystko jedno jak ustawisz aparat zapłonowy, bo przewody na kopułce możesz poprzepinać. Zasady ustawiania zapłonu są jednakowe w autach z klasycznym układem zapłonowym...
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Tan maly kołek strasznie cieżko się hyba wybija,na gwieżdzie jest znak po wewnętrznej stronie, wskazuje dokładniena na styk palca rozdzielacza.Ps a jak ustawić zapłon bo nie widzę na niczym znaków?
P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Jak ciepły nie grzeją świece żarowe ale może wypadało by znaleźć usterkę a następnie dokładać oporniki do czujników, Przyczyną może być źle ustawiony zapłon lub uszkodzony rozdzielacz w pompie. Proponuje na początek sprawdzić ustawienie zapłonu.
Łaskawco, napisz coś więcej. Jaki to aparat tzn. z rozdzielaczem czy bez? Jak z rozdzielaczem to trochę więcej zabawy.
Musisz ustawić aparat na odpowiednie miejsce. Ustaw na mijankę zaworów na 4 cylindrze licząc od rozrządu, zdejmij kopułkę i sprawdź czy palec rozdzielacza stoi naprzeciw trzpienia przewodu zapłonowego 1 cylindra . Obróć wałem lub rozrusznikiem i zobacz w którą stronę chodzi aparat i tak poustawiaj kolejność przewodów na kopułce.
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Z tego co opisujesz wymieniłeś silnik. Moje pytane sprawdziłeś rozrząd? Jeżeli usawienia są takie jak na rysunku w załączniku wkładaj aparat. Nie pomyl przewodów na rozdzielaczu. Powodzenia.
Luzu promieniowego nie sprawdzałem bo nie bardzo wiem jak i nie wiem jakie są normy. Zapłon ustawiony tak, iż ustawiony jest suw spreżania w pierwszym cylindrze. Palec rozdzielacza ustawiony tak że wskazuje styk na kopułce od kabla WN pierwszego cylindra styk przerywacza rozwiera sie gdy znak na kole pasowym znajduje sie 6mm przed znakiem na pokrywie...
Odczytanie usterek niewiele pomoze musi się cos dziać z układem zapłonowym jesli masz rozdzielacz taki normalny trzeba sprawdzić i ustawić zapłon, bo to strzelanie jest objawem zle ustawionego zapłonu. Pozdrawiam
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten sposób...
Tam nie ma gaźnika! Jest monowtrysk elektromechanik takie rzeczy pisze. Co do ustawienia zapłonu to lampę stroboskopową w ręke, nagrzej silnik do temp. co najmniej 80st.C, poluzuj uchwyt mocowania rozdzielacza zapłonu, wyjmij zaślepkę otworu kontrolnego w obudowie sprzęgła i odpowiednio ustaw lampę aby muc obserwować znak nieruchomy i podziałkę kątową...
Zapłon da się idealnie ustawić.Co rozumiesz mówiąc - "w tym modelu"?Chodzi ci o zapłon z palcem rozdzielacza?Ustawia się go "na żarówkę".Sprawdź zawory i wtedy daj znać.
Stoję przed zakupem lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu. Padło na jakieś Yato, przynajmniej jest gwarancja. Ale nie wiem co oznacza pewna cecha w modelu YT-7312: lampa z regulacją . Co tam się reguluje? Myślałem, że jasność impulsu czy coś, ale posłałem maila do sprzedawcy, a ten mi odpisuje, że "kąt". Ale jak to kąt, skoro kąt to ja mam ustawić...
Dziękuje Koledzy za zainteresowanie, nie przypuszczałem, że będzie tyle rad. Mi chodzi o prostotę układu. Nie widziałem sensu stosowania komputera a cewka elektroniczna nie pódzie inaczej jak na komputerze. (A może pójdzie?) Opiszę specyfikę pracy takiego agregatu. Pracuje na stałych obrotach bez przyspieszania, nastawy na dolocie są ustawione ręcznie...
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
jak pamiętam to w silniku AEE kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia się lampą stroboskopową, a VAG-iem tylko zblokuje obroty silnika w grupie 00 nastawy podstawowe. A sam kąt ustawia się rozdzielaczem.
Ja mam Favoritkę 135 z 91r ( gaźnik ) i po założeniu instalacji LPG miałem z nią takie cyrki że paliła mi 13 litrów gazu w trasie i silnik "kangurował" jak to stwierdził mechanik. Co do świec to próbowałem wiele różnych specjalnych do gazu ale to wszystko ściema; najlepsze są czeskie świece brisk albo inne standardowe do Skody favorit ; najważniejsze...
Skoro ustawiałeś zapłon, to czy sprawdziłeś przy tym sprawność odśrodkowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu? Prawidłowo zapłon powinien zostać sprawdzony i wyregulowany za pomocą lampy stroboskopowej. Ujawniane są wówczas wszystkie nieprawidłowości pracy zapłonu. Sam dawno temu ustawiałem znajomemu zapłon w maluchu, bo ciężko odpalał i strzelał,...
Do napędu wałka pośredniego. W niektórych silnikach ten wałek (jeśli występuje) napędza pompę oleju i rozdzielacz zapłonu.
Nie znam dobrze Seicento. ale warto jeszcze sprawdzić palec rozdzielacza, kopułkę i ustawienie zapłonu, może jest za wczesny. Czy na benzynie chodzi ok.? Kiedy wali w gwizdek? Jeżeli podczas przyspieszania to prawdopodobnie za mało gazu dostaje.
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
powiem tak, jest to zazwyczaj kwestia mieszanki paliwa, najważniejszy jest doplyw powietrza ( kiedy wymieniany filtr powietrza ) drugie ( wymiana filtru paliwa jak kupujesz to ulatwie ci to symbol do poloneza to kl-63 ) jesli to jest dobrze to lecimy dalej ( przewody wysokiego napiecia, świece, kopułka i palec rozdzielacza, ustawienie zapłonu ) dodatkowo...
Ja najpierw sprawdziłbym rozrząd, następnie "popuściłbym" mu śrubkę w przepustnicy, żeby obroty spadły, ale nie kręciłbym sześciokątem w rozdzielaczu!- póżniej ciężko to ustawić. Ważny klin na dole (zwróć uwagę) przy rozrządzie. Dodatkowo sprawdż jeszcze (dla pewności) czy klapa od rozdzielacza (w obudowie filtra pow.) nie przycina się - to też ważne....
Zmierz kompresję, to podstawa. Z objawów jakie opisujesz wynika, że zapłon szwankuje. Sprawdź przerywacz, kopułkę i palec rozdzielacza jaki kolor ma iskra na świecach, podmień kondensator. Zapłon ustawić wstępnie na żaróweczkę. Ustawiasz pierwszy cylinder w górnym zwrotnym położeniu ( mijanka dźwigienek zaworowych na drugim cylindrze ) znak na kole...
Na tym kole nie ma żadnego znaku bo nie jest potrzebny. Ustawiasz rozrząd na znaki, ustawiasz palec rozdzielacza na pierwszy cylinder i finito, później tylko lampa, wyprzedzenie zapłonu i ma jeździć.
Z tego, co przeczytałem wynika, że masz zapłon starego typu, znaczy z przerywaczem mechanicznym. Jeżeli wymieniałeś aparat zapł., to mogłeś w ogóle nie trafić z ustawieniem zapłonu. Jeżeli przewody wysokiego napięcia są nie pozamieniane w kopułce, to zostaje standardowa regulacja zapłonu starą metodą. Tzn. trzeba ustawić tłok pierwszego cylindra w suwie...
Okazało się że padł aparat. Wymieniłem i lata jak trzeba. Japończyki i koreańczyki mają piękną rzecz w postaci właśnie rozdzielacza można sobie elegancko ustawić zapłon. Niestety w nowszych już tego nie ma z czego jestem zawiedziony. Brakuje mi tego tak jak dźwigni ssania czy ręcznego gazu. Dzięki za pomoc temat do zamknięcia.
To teraz sam widzisz jaki to wynalazek ale spoks rozróżniam mono od wielopunktu u mnie jest niestety jednopunkt i nie mam żadniych błędów diagnostycznych tylko żle ustawiony zapłon i kiepski palec rozdzielacza a kabelek diagnozy jest zółty z czarnym paskiem
Możliwe jest, że to sonda lambda. Ale jak np silnik będzie w złym stanie tzn słaba kompresja to też może być przyczyną takiego zachowania. Mi w tym przypadku pomogło czyszczenie katalizatora, silnika krokowego, świec, rozdzielacza zapłonu oraz ustawienie oktanowości na 95.
Z tego co wiem jak są np. 4 cewki to one mają więcej czasu na przemagnesowanie się, bo czas władowania jest taki sam, w końcu do ECU steruje. A gubił zapłon z powodu tego co pisałem wcześniej, w pewnych obrotach kąt wyprzedzania zapłonu jest tak ustawiony, że rozpoczyna się gdy palec rozdzielacza jest pomiędzy czujnikami i wtedy właśnie już nie pojawiała...
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
W moim AUDI 80 B3 88R. silnik 1.8 S PM problem był podobny. W okolicach 2800 obrotów samochód szarpał i nie chciał jechać, musiałem wyrzucić na luz, dodać mocno gazu parę razy i wracało do normy do następnego razu. Diagnosta podejrzewał luzy na aparacie zapłonowym, ale problem się skończył po wymianie kopułki i palca rozdzielacza (przy okazji ustawiony...
Znak na kole od wałka rozrządu ma się pokrywać znak na aparacie ma się pokrywać z palcem rozdzielacza. 1 cylinder jest od strony koła wałka rozrządu. Palec rozdzielacza na znaku powinien wskazywać styk gniazda kopułki rozdzielacza kabla świecy cylindra nr 1
rozdzielacz zapłon rozdzielacz ustawić elektroniczny rozdzielacz zapłon
mastercook kuchenka rozebrać stacyjka przesterowany pioneer
cruise control calormatic ustawienia
Kody zabezpieczające do radia HD MP5 - jak uzyskać? Czy pamięci RAM w laptopie są pod napięciem po wyłączeniu?