[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... Ten i kolejny post.
Chodzi mi o to jak mogę ustawić zapłon???
No sory ale czy możesz chlopaka nie wprowadzać w błąd z tym silniczkiem krokowym?Kolego kriterss nie czytaj tego co pan eltron pisze.Sprawdź aparat zapłonowy zdejmij kopułke sprawdź stan styków i palca przeczyść je no i może będziesz musiał ustawić zapłon.
To super,pozostało jedynie tak jak wspomnialeś ustawić zapłon stroboskopem.
Sam go ustawiałeś? W jaki sposób ustawić ten zapłon?
Witam, gdzie znajdę jakieś znaki żeby ustawić poprawnie zapłon w 1.4 is honda Civic vi 98r. Oraz jakie wartości mają być przy regulacji zaworów na sąccym jak i na wydechowym. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Popatrz tutaj.
Zapłon ustawić, będzie wszystko ok.
Witam. Czy mógłby mi ktoś pomóc w jakiej pozycji ustawić znaki rozrządu w Hondzie gx31? Ustawienie zaplonu bo kosa nie pali.. Pilne !!! Z góry dzieki!!
Nie ma tam osobnej regulacji zapłonu tak jak w malaczu czy coś podonego? tak by tylko ustawić dobrze rozrząd po znakach a zapłon ustawiać regulacją zapłonu? Wydaje mi sie że musi być
ciśnienie na tych 2 cylindrach było ok 1,5 Na których 2 cylindrach? dobrych czy złych? Prosiłem o rozpiskę pomiaru kompresji na poszczególnych tłokach. wtedy mógłbym coś więcej powiedzieć. Skoro kolega powiedział że rozrząd prawdopodobnie przeskoczył to sprawdź to. Zdejmij całą osłonę rozrządu. Na necie poszukaj sobie manuala do ED6 albo EG4 (to są...
Zapłon bez przeszkód można tam ustawić, jest podziałka nad kołem pasowym. Ustawia się na 10st przedz ZZ
Czy moze ktoś mi napisać jak fachowo ustawić zapłon w Hondzie Civic 1,5 16v silnik D15B2ja próbowałem i nie idzie nic sie nie znienia jeszcze jedno pytanko czy koło pasowe wału korbowebo jest na klinie koła zebatego wałka rozrzadu?
Modyfikacje wydechu mają wpływ na skład mieszanki. Musiałbyś powkręcać piloty w gaźnikach aby zubożyć skład mieszanki biegu jałowego. Sprawdzić na ile są wykręcone i wstępnie wkręcić o 1/2 obrotu. Silnik 700/800 cm³ raczej nie potrzebuje znacznego otwierania przepustnicy, więc ustawienie pilotów ma duży wpływ na pracę silnika i zużycie paliwa. Najlepiej...
Witam forumowiczów Zaczęło się od chrobotania i hałasów z aparatu zapłonowego ,po rozebraniu przez mechanika stwierdził ,że do wymiany palec i kopułka zrobiłem to ale nic nie dało auto szarpało i przerywało,w końcu padło ,kupiłem cały aparat zapłonowy i nadal nic, nie odpala ,czy po wymianie aparatu zapłonowego trzeba ustawiać zapłon jak tak to jak...
Kolego może pomoże Ci informacja dot. ustawiania zapłonu w silniku górnozaworowym (stosowanym w skuterach i quadach), z rozrządem napędzanym łańcuszkiem. W moim przypadku okazało się, że znaki na kole wałka rozrządu w postaci 3 otworów tj. jeden o większym wymiarze, usytuowany bliżej zębów na kole i dwa mniejsze boczne musiałem ustawić tak, aby mniejsze...
Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA ----------------------------------------... UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca. 1-Ustawić samochód na równej nawierzchni. 2-Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie...
Sprawdź jeszcze klin koła zamachowego, przy urwaniu korbowodu mógł się zerwać i zapłon jest przestawiony. Możesz zrobić zdjęcie ustawienia rozrządu?
niedawno odkryłem że kabel od sondy lambda był nie dopięty. dopiąłem i samochód działął dobrze - dopóki nie przejechałem 50 km. wtedy samochód wyraźnie osłabł i nastąpił huk(rozwaliło osłone filtru powietrza) który powtarzał sie przy każdym naciśnieciu pedału gazu. zjechałem na pobocze, w międzyczasie silnik zgasł i się juz nie odpalił. sprawdzięłm...
Hmm nie wiem czy w czymś to nie przeszkodzi, ale niedawno (po tej ostatniej kalibracji na przeglądzie) znowu przestawiłem zapłon, tym razem tak jak powinno być. Nie wiem czy dzięki temu nie wyjdzie tym razem znowu inna mapa, ale postaram się zrobić jak proponujesz.
Zabrałem się do ustawienia zapłonu w moim nieszczęsnym silniku i od razu klapa.Otóż ten silnik nie jest taki jak silnik malucha. Nie ma dostępu do tłoków, gdyż jego budowa przypomina silnik B&S, Tecumseh i Hondy. Będę jeszcze szukał jakichś znaków na kole zamachowym a jak nie to pozostaje zciągnąć głowicę ale to już jesienią.
a może ci mechanicy rozrząd źle ustawili lub zapłon np. musisz to sprawdzić
Był po szlifie na pewno. Kompresje ma bardzo dobrą. Bez wydechu chodzi tak samo. Co znaczy puchnący tłok?? układ zapłonowy tzn że może być również źle ustawiony zapłon, bądź uszkodzony iskrownik??
Najpierw to bym zmierzył kompresję na zimnym i rozgrzanym silniku. No i luzy zaworowe sprawdzić/ustawić
Źle ustawiony zapłon był przyczyną tej usterki. Ustawiłem zapłon, luzy na zaworach. Silnik odpala na dotyk. Wielkie dzięki za podpowiedzi.
Koło zamachowe po naprawie a autoryzowanym serwisie parę lat temu posiada delikatne bicie. Poprzednio kupiony zamiennik zamontowałem na dorobionych podkładkach, tak żeby pasował rozstaw otworów. Wygląda na to, że cewka została uderzona przez koło właśnie przez to bicie. Nowy zamiennik postaram się jeszcze raz ustawić podobnie. Jaka może być maksymalna...
Sprawdzić, ustawić luzy zaworów. Sprawdzić wałek rozrządu, wysokość (zużycie) krzywek.
to może czujnik połozenia przepustnicy? rozumiem ze opisałeś wolno spdające obroty wystepujące na postoju gdy sie nie jedzie. Czy ten specjalista Nalepa podłaczał sie do komputera samochodu bo jeśli nie to co to za specjalista? I jęsli to on zaproponował ci wymiane uszczelki pod głowicą i itd jako powód tych dolegliwości to bez urazy ale nie widze logiki...
Witajcie. Tłok który teraz jest założony to Vertex.... (dobrze dobrany bo w hondzie). A co do prądów to iskra jest ale skąd pewność że "nie ginie"(np kabel ma przebicie). chce sam od początku zacząć instalację a nie ma sensu kupować cewek nowych(trochę kosztują) skoro mogą być dobre (jakieś tam wartości mają).Osobiście obstawiam moduł(ale nie wiem jak...
Gaźnik ustawiłem po czyszczeniu tak jak zawsze wykręciłem 2.5 obrotu śrubę od mieszanki.Rok temu jak tak ustawiłem było dobrze.A co masz na myśli zapłon że się przestawił?
Drodzy koledzy, ze spora zwłoką ale zamykam temat. Rzeczywiście ten moduł był beznadziejny, odpuściłem sobie dalsze próby reanimacji go gdyż znalazłem informacje na forum Domiantora jaki chiński moduł od lat wielu osobom sprawdza się jako zamiennik, jak przerobić instalację i ustawić wyprzedzenia zapłonu aby dobrze działał...i działa. Dziękuję wszystkim...
Nie obrażaj się, nie chodzi o to że Cię olewam, mam tylko wątpliwości, więc opisuję swoje eksperymenty byśmy dobrze sie zrozumieli, Byś rozwiał moje wątpliwości lub je zrozumiał.Też posiadam doświadczenie - mam zakład diagnostyki silników benzynowych (dlatego mam warunki i oprogramowanie), ale nigdy nie robiłem tego w dieselach. Nie zgodzę się, że to...
Włącznik ma być rozwarty. Zwarty=gaszenie. Na przerywaczu ustaw ok 0,5mm przerwy na max wzniosu krzywki. Pewnie jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu trzeba ustawić ale może zagada bez tego. Będzie dobrze jak się pojawi iskra.
Panowie, może mi ktoś pomoże.. zamontowałem celkę która produkuje 1,3 l min silnik 1,6 honda.. testów poczyniłem trochę i pytanie jest proste.. przy zablokowanej sondzie lambda (komputer dostaje sygnał 0,9 V ) i obniżeniu map paliwa o 30% przy 90 km/h w trasie spalanie 5l/100km obserwuje czujnik spalania stukowego temperature itp.. czy ktoś mi powie...
Parę słówek o mz . :) . Ogólnie bardzo fajne i przyjazne dla ludzi motorki . Mam jeszcze jedną 125 Hondę varadero w stanie zepsutym . To był zakup przejściowy a nie przeżyła sezonu. Stoi już parę lat rozebrana w koncie i najchętniej bym ją przejechał walcem. Poruwnując tą Mz 125 z tą hondą to ta honda jest niemiłosiernym złomem. Jak go kupiłem to był...
Jak w temacie, potrzebuję się dowiedzieć jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu w hondzie preludzie z 91 roku w silniku o mocy 80kW? Potrzebuję tego bo prawdopodobnie trzeba go ustawić bo auto nie chce jechać, tzn silnik się wkręca tylko do 3 tys obr potem przerywa. Auto na benzynie i zagazowane jedzie tak samo. A nie mogę nigdzie znaleźć tej wartości.
Kupiłem sobie konkretniejszy szczelinomierz. Ustawiam 0.12 mm, a ja się wk* że nie idzie listka włożyć przez bardzo kiepski dostęp. W końcu skoczyłem po stary szczelinomierz, biorę 0.10 mm i nagle olśnienie. Na nowym szczelinomierzu było oznaczenie .012, czyli calowe dziesiętne... Poniżej oznaczenie w mm: 0.30. Zupełnie niepotrzebnie regulowałem luz...
spalanie stukowe to pewnie w wydechu hehe.A tak powaznie benzyna ma około 95 oktanów zapłon masz ustawiony pod takie paliwo.Gaz ma 115 oktanów i spalania stukowego nie uzyskasz gdy masz zapłon ustawiony do PB95.Lepiej zerknij do zaworów bo tam chyba masz ręczną regulacje.
Cześć. To już jakiś trop, dziękuję. Mam jeszcze pytanie. Otóż po wpisaniu u góry pierwszej cyfry 4(przyjmując że to ilość cylindrów) następną mogę ustawić tylko 1lub5 nie bardzo kumam o co biega z tą zależnością.☹ Obrotomierz nie działa, tego mogę się ewentualnie domyśleć ponieważ z modułu zapłonowego idzie sygnał o wartości 5V. W instrukcji napisane...
Po pierwsze to sprawdź rozrząd czy nie przestawiony o jeden ząbek, ustawienie zapłonu, co do gazu moze masz dawke tak ustawiona ze tylko tylko osiąga v-max, sprawdź też świece (najlepiej NGK)
Dziękuję za odpowiedź. Silnik to dokładnie serce od Hondy cb350f (czterosuw). kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony na znak zgodnie z manualem z sieci. Spróbuję przetestować ten samo start jednak nie wiem czy uda mi się wyrobić w ten weekend (jestem studentem i sesja zbliża się wielkimi krokami)
Możesz dać, niech ustawi zapłon. Jeżeli zawory było robione pół roku temu to masz chyba jeszcze jakąś gwarancję?
"- zapłon ustawiony maksymalnie w stronę chłodnicy auta (gdy go cofnę szarpie jeszcze bardziej) " Po tym wnioskuję że masz przestawiony rozrząd o ząb, aparat powinien być mniejwiecej na środku ustawiony.
Panowie może coś doradzicie ? Może to być spowodowane np źle ostawionymi zaworami ? O ile da się je regulować w tym silniku lub np źle ustawiony zapłon ? Byłem na analizie spalin i wyszło ze ok wszystko .
Rozrzad ustawiony na znaki A zapłon także? Może jest za wczesny i przy rozruchu próbuje odpalić w przeciwna stronę.
Zapłon ustawiony stroboskopem ja nic nie robie na oko! spalanie stukowe odpada.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Dokładnie jak kolega , popromienny , pisze też uwarzam że główną przyczyną w pierwszej kolejności jest zapłon , / musi tam być jakaś regulacja / stopień sprężania łatwo sprawdzić , a tak przy okazji kiedyś wymieniałem pasek rozrządu w hondzie ustawione idealnie na znaki po odpaleniu dostała takiego kopa jakby była po niezłym tuningu i dobrze że test...
Regulacja zapłonu - to ustawienie oktanu paliwa , a drugie masz opisane w tym programie ,który masz przed sobą!
Witaj, Jestem entuzjastą Hondy i właścicielem i serwisantem swojej BB9 2000r F20a4. Nie wiem jak Twoja "Pralka", czy już naprawiona, ale śpieszę z pomocą: Uszczelnienia trzonków zaworów, o które pytasz najlepiej wymieniać w zakładzie, wraz ze sprawdzeniem i planowaniem głowicy. Ubytki oliwy mogą niestety pochodzić z innych miejsc, (pierścienie, uszczelnienia...
mam honde civic 92rok 158000 KM. jaki olej. jezdze na lotos semisyntetic i silnik jaqk jest zimny to glosno pracuje. slychac zawory. jak zawory sa ustawione na 0,20 i 0,25. zaplon sprawdzony. swiece wymienione. rozrzad wymieniony.
Iskra jest jak najbardziej. Fajnie, a punkt zapłonu jest ustawiony prawidłowo? Paliwo i powietrze dochodzą, a jeśli tak, to czy skład jest prawidłowy? Kompresja jest odpowiednia?...
Wszelkich regulacji gaźnika dokonuje się po sprawdzeniu sprawności i ustawienia zapłonu, potem gaźnik reguluje się na ciepłym silniku. Śrubkę od obrotów odkręca/wkręca się minimalnie. Oraz mogłeś pomylić śrubkę wolnych obrotów z śrubką od składu mieszanki i wtedy jakbyś dał ubogą mieszankę to by się grzał i w przedziale średnich obrotów (bez obciążenia)...
Te wolne obroty to nie za niskie?! Ustaw coś koło 1 tyś/min bo silnika szkoda! Co do szarpania zapłon ustawiony prawidłowo? I jeszcze takie pytanie a jak wygląda uszczelką pod kapą zaworów, mocno się poci?
poduszki na silniku są ok, co do zapłonu jak go najlepiej ustawić jest na to jakiś dobry i prosty sposub.Pozdro Dodano po 9 dodam jeszcze że nikt nie chce podpiąć i sprawdzić komputerem tego auta niewiem dlaczego .Mogło by to rozwiązać muj problem.
Naprawiłem napęd i podzielę sie wiedzą, może komuś sie przyda. U mnie akurat był przetarty w peszlu kabel z aktuatora przedniego napędu. Działa to tak: 1- Wciskamy klawisz, kontrolka zaczyna migać, sterownik załącza silnik na reduktorze i przełącza z 2wd na 4wd. Wykorzystuje tarcze sygnałową na osi silnika aktuatora. 2- czujnik z prawej strony reduktora...
tzn. daje większą zwłokę czasową w stosunku do stanu gdyby stuki nie wystąpiły czyli niby tak ,ale jak dołoży tą zwłokę do aparatu zapłonowego skoro ma on stałe ustawienie wyprzedzania ? gdyby aparat zapłonowy działał jak np falownik ,to rozumie .ale tak nie jest
Poczytałem trochę tu i tam i powinienem zrobić to tak , jeżeli coś pomyliłem lub nie napisałem to poprawcie mnie :) ustawiam zapłon w punkcie T , następnie poluźniam łańcuszek na wałku rozrządu i sam wałek ustawiam równo z blokiem silnika tak ja są oznaczenia na wałku a później reguluje zawory tak ?
Witam No właśnie robię to na pracującym silniku, na benzynie na gazie i nie mogę zmienić temperatury cały czas powraca mi 35 stopni a miałem kiedyś 20 ustawione. Auto było kiedyś u gazownika z rok temu jak padł mi czujnik ciśnienia gazu ale po takim czasie nie chcę się z chłopem użerać. spróbuję na zgaszonym z zapłonem.
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Zyziek - dzięki za pomiary ;) bidguma - błąd ustawienia licznika może być 10km/h, należy samemu zmierzyć obwód koła, kiedyś mój kumpel jechał 12km/h i kłócił sie że ponad 20km/h jedzie ,hehehe ;) Wini - ciężkie pytania zadajesz ;) Może masz bardzo dobry słuch bo ja nigdy nie słyszałem odgłosu iskrzenia w silniku. Świeca regenerowana? Może to cos właśnie...
witam mam taki problem z hondą d15b2 że przy wciśnięciu gazu w podłogę auto muli się tak jakby traciło moc i tak do 2500obr potem jedzie , przy stopniowym wciskaniu gazu tego nie ma przyspiesza płynnie, podobnie jest w czasie jazdy na 5 biegu przy 140 wciskam gaz w podłogę i auto tylko wyje a nawet jakby moc spadała potem troszkę ożywa i jedzie dalej...
Powymianie paska rozżądu ( w warsztacie ) wzrosło zużycie paliwa do 12 L. sprawdzałem w innym warsztacie założenie paska oraz zapłon i wszystko jest ustawione według książki ( ustawienie tych rzeczy jest naprawde bardzo proste ) chciałbym sie zapytać kogoś kompetentnego co może być przyczyną dużego zużycia paliwa. Przed wymianą paska paliła ok. 9 L....
Wszystkie Hondy civic 4 generacji (te z wtryskiem PGM-Fi) mają lampkę samodiagnostyki umiejscowioną w tablicy wskaźników oraz czerwoną diodę LED zamontowaną w urządzeniu sterującym . Po włączeniu zapłonu lampka ostrzegawcza samodiagnostyki zaczyna świecić w celu sprawdzenia żarówki. Po kilku sekundach powinna przestać świecić.. Jeśli lampka zaświeci...
kolego najlepszym rozwiązaniem Twojego problemu jest odwiedzenie serwisu (koszt ok 100-150zł) . możesz mieć nieszczelności w instalacji. Jeżeli taka opcja Ci nie odpowiada, to sugeruje sprawdzić filterek gazu, który znajduje sie pod elektrozaworem. sugeruje również wymienić filtr powietrza oraz świece. Jeżeli objawy nie ustępują należy sprawdzić ustawienie...
Kasuje crash ale nie we wszystkich sterownikach VW tylko 3,5,8. Ostatnio tak mi usunął crasha że sterownik umarł (vw5) zobacz dokładnie elektrit nie ma kodowania 2 czyli nie zalogujesz się do sterowników ate żeby głupi czujnik kąta skrętu skalibrować sprawdzałem sam mam vaga i vasa. Jak już pisałem nie można sprawdzić oraz ustawić pomp VP44 bo niby...
Witam. Pacjent honda cbr 125r JC34. Postanowiłem wymienić licznik, na uniwersalny chiński. Musiałem w nim przerobić kostke, aby pasowała pod oryginalną instalacje motocykla. Większość działa poprawnie, mam tylko problem z wyświetlaniem obrotów silnika. Według załączonego schematu, do obrotomierza oryginalnego licznika hondy podłączone są 3 przewody;...
Witam posiadam Hondę Civic V D15b2 (90 KM) Problem polega na tym że podczas jazdy wyczuwalny jest zapach benzyny i silnik do 3000 rpm nie może się zebrać, od 3000 rpm do 5000 rpm ciągnie bardzo ładnie i od 5000 rpm do odcięcia czyli do 7200 rpm brak mocy. Wymienione zostały kable WN, świece zapłonowe, nowa cewka zapłonowa, nowa kopułka z palcem, nowy...
W kosiarce z silnikiem 4T jest koło magnesowe i cewka zapłonowa wyzwalana magnetycznie. W kole magnesowym sa tylko 3 magnesy ktore w chwili zapłonu muszą pokrywac sie z nabiegunnikami cewki. Z cewki wychodzą 2 przewody . HV i zacisk ktory w chwili gaszenia silnika zwiera sie do masy. Ustawienie zapłonu mozna sprawdzic lampa stroboskopową wcześniej...
A więc tak panowie honda chodzi jak zegarek. W sterowniku silnika i immo brak błędów. Kompresja doskonała. Klient twierdzi że auto jeździło i po nocnym postoju zaczął odpala i od razu gasnąć.Teraz kolej na mój błąd, sprawdzając rozrząd ustawiłem dolny znak, a na głowicy sprawdziłem wysokość wysunięcia tłoka. Dopuściłem możliwość pomyłki o ząb. To był...
Witam Mam pytanie odnośnie ustawienia rozrządu w silniku F18b2. Chodzi dokładniej o kółko wałka rozrządu. Wiadomo, że znak UP ma być na górze natomiast boczne nacięcia na kółku mają być równo z płaszczyzną głowicy czy z równo z plastikową obudową. U mnie jest równo z plastikową obudową i wtedy celownik na kole pasowym jest idealnie w znak ustawiania...
Witam. Pacjent civic ek3 d15z6 99r OBD2a Po wykonaniu samodiagnostyki wyskoczyły błędy nr 18 oraz 16, z numerem 18 sobie poradziłem chodziło o przestawiony zapłon, lecz z nr 16 zaczynam walkę chodzi o wtryskiwacze, auto odpala od strzała czy zimny czy ciepły, ale bardzo często ma dziwne bicia (jak by był przelany.. ostre szarpanie, nierówna praca oraz...
Co do diagnostyki w hondzie: pod schowkiem po stonie pasazera po prawej stronie znajduja sie dwie wtyczki jedna dwu pinowa i druga, trzeba zewrzec styki tej dwupinowej np spinaczem i wlaczyc zapłon, pomaranczowa kontrolka wymruga ci kod bledu, a to kody: 0 - Elektroniczne urzadzenie sterujace lub jego obwód 1 - Sonda lambda lub jej obwód (z wyjatkiem...
hm jeszcze raz ja . bo czasu mało miałem . tak a wiec mozesz mi powiedzieć o funkcjach tego alarmu ?? czy np da sie zablokować funkcej spiida z pilota albo wył serwisowego ? dowiedziałem sie ze alarm ten ma 3 wyjścia zabezpieczeń (pompa zapłon rozrusznik ) . dlaczeg łosie z serwisu np chca tylko zabezpieczyć pompe ?? mimo ze im powiedziałem wiecej o...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
zapłon honda honda zapłon ustawić ustawić zapłon motocykl
sygnał centralne zamek citroen scenic podciśnienia podłączenie mikrofonu pinów
tuner as952 przestrojenie jocker siemens
Audi A6 C5 błąd 1570 - problem z immobilizerem Jaka dystrybucja Linuxa jest używana w nawigacjach Navitel?