Ustawić zapłon i wyregulować stan poziomu pływaka w gaźniku.
A jak ustawić platynki i czy trzeba założyć koło zamachowe (magneto)?
Dziękuję jeszcze raz wszystkim co mi pomogli i pozdrawiam. Ustawiłem zapłon.
Zapłon ustawiony 3 mm przed GMP Na pewno przed a nie za GMP. W dobrą stronę kręciłeś magnetem? Spróbuj ustawić zapłon w GMP (bez wyprzedzenia). Wlej świeże paliwo i próbuj go ożywić tym sposobem. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Zdjąć magneto, wyczyścić układ zapłonowy (platynki) i ustawić przerwę oraz wyprzedzenie zapłonu, wymienić kondensator, sprawdzić świecę zapłonową oraz jej przerwę, skontrolować kabel wysokiego napięcia pod kątem przebicia no i próba.
Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
Komar działa. Przepiłowałem fasolki regulacyjne i ustawiłem zapłon na 6 mm przed GMP. Nie testowałem prędkości maksymalnej, ale 40 km/h to dla niego żaden problem. Pali od kopa.
Ja proponuje ponownie sprawdzić przerwę na przerywaczu tj. 0,3 - 0,4 mm w max rozwarci mierzone szczelinomierzem. Następnie ustawić wyprzedzenie zapłonu na 2,7 - 3mm przed górnym martwym położeniem. Gaźnik wyczyścić, bo to nie wiele roboty a będziemy mieli pewność, że jest wszystko OK z nim. Jak już odpali i sie rozgrzeje to zostaje kwestia wyregulowania...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
Tylko przykręć to sprzęgło, bo widziałem agentów którzy składali sobie sprzęgło, a dopiero puźniej już złożone tylko wkładali je na wał - błąd, sprzęgło należy składać już na wale( może to sprawić kłopot jeśli sie to robi samemu - spreżyna jest "twarda"). Ja kiedy w mojej motorynce wymieniałem tarcze sprzęgłowe złapałem się za głowe( poprzedni właściciel...
Tak sobie pisać możemy wszyscy. Dzisiaj sprawdzę przy pomocy niezbędnych narzędzi gdzie leży problem. Pytanie skierowane było w zasadzie do ludzi którzy mieli podobny problem i co było przyczyną. Tak jak przedmówca wspomniał na oko do można zapłon w komarze ustawić. Komputer i ciśnieniomierz to powinno ustalić przyczynę.
Racja w wsk 175 jest mały wirujący magnes. Ale były SHLki 4 biegówki które jeszcze miały duże koła zamachowe. Jeżeli masz za słabą iskrę .To ten farrytowy magnes we wirniku można zastąpić neodymowym. Ale po osiągnięciu wysokich obrotów może być za duży prąd. I znowu będzie problem.Jeszcze jedno. Jawka 50. ma cewką zapłonową pod zbiornikiem i ze zwykłaj...
(at)radarator O zapłonie nie wspomniałem bo myślałem że jest ustawiony dobrze, zgodnie z zaleceniami. Fajnie że komar będzie odrestaurowany.
Trzeba ustawić tłok w górnym martwym punkcie zaznaczyć na karterze punkt i tak ustawić zapłon aby w tym samym punkcie przy oświetlaniu lampą stroboskopową było oznaczenie F z koła magnesowego. Dodano po 31 Wtyczka I czerwono-czarny -zasilamie modulu biało-niebieski - drugi koniec impulsatora? sprawdź Wtyczka II biały -do regulatora napięcia (ładowanie)...
Powodem było, tak jak pisałeś, złe ustawienie zapłonu. Ustawiłem według instrukcji na tej stronie: http://www.simsomoto.fora.pl/porady-arty... Ponad 10 lat leżenia regulacji zapłonu i wlaniu paliwa strzykawką do gazika (bo ten kranik leje) silnik zapalił niemal od razu :) Króciec ma średnice ok 12mm.
Witam pomocy nie wiem jak ustawić zaplon w husqwarnie te610... wiem ,ze google nie boli ale nie moge znalezc zadnych informacji stator jest regulowany jak w komarze mozna przesuwac lewo i prawo brak tylko tego mlotka w srodku sa same cewki, z tego co wyczytalem czesto odklejaja sie magnesy niestety to nie ich wina u mnie wszystko ok, jedyne co zdiagnozowalem...
Mam komara Rometa Kadeta. Jestem nowy w branży motoryzacyjnej, ale już zdążyłem rozłożyć silnik. Komara kupiłem 3 miesiące temu, wcześniej stał 7 lat. Zanim rozłożyłem silnik, żeby wymienić zimmeringi, Romet chodził, ale po dodaniu gazu gasł i po około 30 sekundach też gasł albo jak się włączało elektrykę pstryczkiem na lampie. Po wymianie zimmeringów...
Wszyscy doradzają a efektów brak. Jak część zapłonu sprawdzić napisano -ponoć iskra jest w/g autora tematu. Opisałem w poprzednim poscie jak to łatwo zweryfikować i co zmierzyć. Na czas naprawy ktoś tu pisał warto odłączyć przewód do wyłączenia z modułu Zawory wyregulowane ok. Teraz problem gaźnika - czy potrzeba była go wymieniać? -powiedzmy grzebał...
Witam Od komarka nie pasuje, jest odwrotnie ułożony, od WSK też nie, problem z zapłonem rozwiązalem połowicznie, w miejscu tych otworów mocujących wyciąłem podłużne (fasolki) i to już trochę pomogło ale nie na długo, będę dalej szukał tego przerywacza. a tak wogóle to znalazłem informacje że wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 22 stopnie przy 5000...
Witam,mam komara z silnikiem s38. dostałem go od ojca , stal 11 lat w stodole i w końcu postanowiłem go zrobić, ustawiłem na nowo zapłon ( przerwa na rozdzielaczu 0.4 i 3 mm przed GMP ) wyczyściłem gaźnik i wyregulowałem go , wymieniłem pierścienie , oraz świece. Raz pali na pierwszy kop i jeździ a raz moge se kopać cały dzień i nie che odpalić i jest...
Przepraszam że temat nieukończony od tak dawna opryskiwacz działa. Jest jeszcze niekompletny (brak filtra powietrza i osłony na przerywacz), ale ponoć gdzieś powinny być więc czekam. Dziękuję za zainteresowanie tematem i za pomoc uzyskaną tutaj, w szczególności "Rycho T" pomógł w określeniu "ustrojstwa" co pomogło w szukaniu... <piwo> Przydałby...
Jakos tak 'okolo 1972 / 73r.' jezdzilismy z Kolegami na podworkach i na koncu 'slepej ulicy' - 'Komarem Sport' i 'katowalismy' go 'ile fabryka dala' - i nigdy sie nie zatarl, bo mial idealnie ustawiony zaplon do benzyny 76 - 78 Oktan [ juz przyspieszony ponad dane fabryczne o ok. 1,5 - 2mm ]... 'Komar Sport' - dawal rade / 'szedl na kolo', chociaz we...
Motorbike.Pytasz i już Ci odpowiadam-każdy silnik ma inne opory wewnętrzne,inną kompresje i regulacje gażnika i zapłonu.Nawet jak będziesz miał dwa nowe silniki S38 i w obu podniesiesz przepustnice o tą samą wartość to obroty silników nie będą identyczne,zawsze będzie jakaś rozbieżność.Motorbike weżmy pod uwage starsze motocykle z Japonii i nie tylko,gdzie...
A teraz mam pytanie , w którym momencie powinna być iskra ?? Na razie jest tak na 2,5mm ustawione przed GBP. Szukałem w necie ale każdy pisze inna różnicę wyprzedzenia , zapewne trzeba będzie to robić metodą prób i błędów aż znajdę najlepszy rezultat.
Nie mam pojęcia jak i gdzie się przestawia zapłon elektroniczny. W takich motorach jak wsk czy komar to wiadomo ale elektroniczne ? czy tam jest wogle koło zamachowe ? Mam motor KTM 125 i chyba przestawił mi się zapłon bo sprawdzałem już wszelkie możliwości. Proszę o pomoc czy to się zmienia jakimś potencjometrem, cewką, kondensatorem... ?? Z góry dziękuję...
Nic bardziej mylnego: co prawda faktycznie, wszystkie elementy z wyjątkiem wału są te same, jednak to oraz inne pochylenie cylindra powoduje, że Kolega nie ustawi zapłonu. Ja przy takiej przeróbce wykonałem nowy rowek na klin w "magnecie", kilka stopni chyba w prawo (nie pamiętam już - warto ustalić doświadczalnie bez zamontowanego klina).
Witam opisze od początku mój problem z motorynką. Kilka lat temu za poprzedniego właściciela motorynka miała problem z paleniem i przerywała dlatego trafiła w kąt. Po tym jak się za nią zabrałem nie było iskry. Po przeczyszczeniu aparatu założyłem ścięty wcześniej klin i wymieniłem przerywacz na nowy i iskra się pojawiła, ale motorynka nie chciała odpalić....
Schematy.... rysuneczek zamiast schematu, coś co mnie osobiście przyprawia o dreszcze. Ale testując mieszankę napoju z lodem postanowiłem zapoznać się z szczegółami. "220/6v (ta liczba to omy)" - na pewno nie. To jest w uproszczeniu oznaczenie przekładni transformatora (jest to trafo sieciowe prawdopodobnie TS xx/6 czyli jeśli zasilisz uzwojenie wtórne...
Jak na mój gust ( miałem komarków i rometów sporo) źle ustawiony zapłon. Jak nie chce wchodzić na obroty i "kicha" to jest za późny. Ale szczerze Ci powiem, że z takim rupieciem z powybijanym wałem, luzami etc. to nerwów stracisz sporo zanim go "zestroisz" :) Ustawianie zapłonu zacznij od wymiany nowego młoteczka i kowadełka przerywacza bo na starym...
Witam was, mam straszny problem, otóż kupiłem silnik rometa dwubiegowy na aukcji internetowej. Facet obiecywał w aukcji, że do wymiany są tylko platynki bo nie ma iskry. Zaryzykowałem i kupiłem. Przy odkręcaniu koła magnesowego okazało się, że gwint na wale jest już w fatalnym stanie. Cały silnik rozebrałem, a wał zaniosłem do tokarza. Przy składanie...
Zastanawiam się nad czym tu wszyscy debatują ponieważ taki problem to nie problem. Następujące widzę rozwiązania. 1. Spróbować kupić podobną cewkę od innego sprzętu np. komar, jawka, wska, ewentualnie przewiercić otwory lub dać ślusarzowi do wywiercenia. NIE WOLNO CI JEJ OBCINAć NP. W ROGACH ponieważ zewrzesz blachy. 2. Weź starą cewkę i idź do fabryki...
Witam, przyczyna slabych obrotow, 'niewkrecania' sie na obroty - moze byc bardzo opozniony zaplon, czyl za mala przerwa na przerywaczu lub zaplon ustawiony 'neutralnie - na srodek fasolkowego' otworu regulacyjnego do przesuwania plytki przerywacza w 'prawo - lewo'. Sprawdzilem to niedawno osobiscie : odpalilem silniczek 'Komar' z tak ustawionym zaplonem...
Witam, WSK i podobne motocykle - byly skonstruowane do bardzo eksplozyjnych benzyn LO 72 - 76 Oktan, bo maja stopien sprezania od 6 - do 7 : 1 i dlatego mialy zaplon ustawiany '3mm przed ZZ'. Nawet Junak M 07 byl skonstruowany do 72 Okt. i osiagal ok. 17 KM na takiej. Natomiast dzisiaj - Junak M 07 i nawet M 10 - osiagaja zaledwie 11-12 KM - bo uzytkownicy...
Witam, no tylko do tego zaplonu ' 3mm przed ZZ tloka' - potrzebne jest paliwo z epoki, czyli benzyna LO 68 - 74 Oktan. Wtedy takie stare silniki rozwijaja moc z instrukcji sprzed 60 lat, bo maja na ogol stopien sprezania od 6 - do 7 : 1, czyli wlasnie do szybko spalajacych sie benzyn 68 - 74 Oktanowych. To samo silniki w starych motocyklach, np. w Junaku...
komar zapłon zapłon komar romet komar zapłon
przeciążenie pompa kondensator pobór prądu renault laguna przycisk
mikrofalówka przestała grzać wzmacniacz janka
Wybrzuszona osłona parownika w lodówce Beko - przyczyny i naprawa Brother MFC-J6510DW - Błąd zacięcia papieru (przód, tył) po usunięciu papieru