Ustawić zapłon i wyregulować stan poziomu pływaka w gaźniku.
Zapłon ustawiony 3 mm przed GMP Na pewno przed a nie za GMP. W dobrą stronę kręciłeś magnetem? Spróbuj ustawić zapłon w GMP (bez wyprzedzenia). Wlej świeże paliwo i próbuj go ożywić tym sposobem. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
Dziękuję jeszcze raz wszystkim co mi pomogli i pozdrawiam. Ustawiłem zapłon.
Komar działa. Przepiłowałem fasolki regulacyjne i ustawiłem zapłon na 6 mm przed GMP. Nie testowałem prędkości maksymalnej, ale 40 km/h to dla niego żaden problem. Pali od kopa.
Zdjąć magneto, wyczyścić układ zapłonowy (platynki) i ustawić przerwę oraz wyprzedzenie zapłonu, wymienić kondensator, sprawdzić świecę zapłonową oraz jej przerwę, skontrolować kabel wysokiego napięcia pod kątem przebicia no i próba.
(at)radarator O zapłonie nie wspomniałem bo myślałem że jest ustawiony dobrze, zgodnie z zaleceniami. Fajnie że komar będzie odrestaurowany.
Ja proponuje ponownie sprawdzić przerwę na przerywaczu tj. 0,3 - 0,4 mm w max rozwarci mierzone szczelinomierzem. Następnie ustawić wyprzedzenie zapłonu na 2,7 - 3mm przed górnym martwym położeniem. Gaźnik wyczyścić, bo to nie wiele roboty a będziemy mieli pewność, że jest wszystko OK z nim. Jak już odpali i sie rozgrzeje to zostaje kwestia wyregulowania...
A jak ustawić platynki i czy trzeba założyć koło zamachowe (magneto)?
Tak sobie pisać możemy wszyscy. Dzisiaj sprawdzę przy pomocy niezbędnych narzędzi gdzie leży problem. Pytanie skierowane było w zasadzie do ludzi którzy mieli podobny problem i co było przyczyną. Tak jak przedmówca wspomniał na oko do można zapłon w komarze ustawić. Komputer i ciśnieniomierz to powinno ustalić przyczynę.
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
Tylko przykręć to sprzęgło, bo widziałem agentów którzy składali sobie sprzęgło, a dopiero puźniej już złożone tylko wkładali je na wał - błąd, sprzęgło należy składać już na wale( może to sprawić kłopot jeśli sie to robi samemu - spreżyna jest "twarda"). Ja kiedy w mojej motorynce wymieniałem tarcze sprzęgłowe złapałem się za głowe( poprzedni właściciel...
Powodem było, tak jak pisałeś, złe ustawienie zapłonu. Ustawiłem według instrukcji na tej stronie: http://www.simsomoto.fora.pl/porady-arty... Ponad 10 lat leżenia regulacji zapłonu i wlaniu paliwa strzykawką do gazika (bo ten kranik leje) silnik zapalił niemal od razu :) Króciec ma średnice ok 12mm.
Mam komara Rometa Kadeta. Jestem nowy w branży motoryzacyjnej, ale już zdążyłem rozłożyć silnik. Komara kupiłem 3 miesiące temu, wcześniej stał 7 lat. Zanim rozłożyłem silnik, żeby wymienić zimmeringi, Romet chodził, ale po dodaniu gazu gasł i po około 30 sekundach też gasł albo jak się włączało elektrykę pstryczkiem na lampie. Po wymianie zimmeringów...
Witam pomocy nie wiem jak ustawić zaplon w husqwarnie te610... wiem ,ze google nie boli ale nie moge znalezc zadnych informacji stator jest regulowany jak w komarze mozna przesuwac lewo i prawo brak tylko tego mlotka w srodku sa same cewki, z tego co wyczytalem czesto odklejaja sie magnesy niestety to nie ich wina u mnie wszystko ok, jedyne co zdiagnozowalem...
Trzeba ustawić tłok w górnym martwym punkcie zaznaczyć na karterze punkt i tak ustawić zapłon aby w tym samym punkcie przy oświetlaniu lampą stroboskopową było oznaczenie F z koła magnesowego. Dodano po 31 Wtyczka I czerwono-czarny -zasilamie modulu biało-niebieski - drugi koniec impulsatora? sprawdź Wtyczka II biały -do regulatora napięcia (ładowanie)...
Nic bardziej mylnego: co prawda faktycznie, wszystkie elementy z wyjątkiem wału są te same, jednak to oraz inne pochylenie cylindra powoduje, że Kolega nie ustawi zapłonu. Ja przy takiej przeróbce wykonałem nowy rowek na klin w "magnecie", kilka stopni chyba w prawo (nie pamiętam już - warto ustalić doświadczalnie bez zamontowanego klina).
A teraz mam pytanie , w którym momencie powinna być iskra ?? Na razie jest tak na 2,5mm ustawione przed GBP. Szukałem w necie ale każdy pisze inna różnicę wyprzedzenia , zapewne trzeba będzie to robić metodą prób i błędów aż znajdę najlepszy rezultat.
Nie mam pojęcia jak i gdzie się przestawia zapłon elektroniczny. W takich motorach jak wsk czy komar to wiadomo ale elektroniczne ? czy tam jest wogle koło zamachowe ? Mam motor KTM 125 i chyba przestawił mi się zapłon bo sprawdzałem już wszelkie możliwości. Proszę o pomoc czy to się zmienia jakimś potencjometrem, cewką, kondensatorem... ?? Z góry dziękuję...
Witam,mam komara z silnikiem s38. dostałem go od ojca , stal 11 lat w stodole i w końcu postanowiłem go zrobić, ustawiłem na nowo zapłon ( przerwa na rozdzielaczu 0.4 i 3 mm przed GMP ) wyczyściłem gaźnik i wyregulowałem go , wymieniłem pierścienie , oraz świece. Raz pali na pierwszy kop i jeździ a raz moge se kopać cały dzień i nie che odpalić i jest...
Jakos tak 'okolo 1972 / 73r.' jezdzilismy z Kolegami na podworkach i na koncu 'slepej ulicy' - 'Komarem Sport' i 'katowalismy' go 'ile fabryka dala' - i nigdy sie nie zatarl, bo mial idealnie ustawiony zaplon do benzyny 76 - 78 Oktan [ juz przyspieszony ponad dane fabryczne o ok. 1,5 - 2mm ]... 'Komar Sport' - dawal rade / 'szedl na kolo', chociaz we...
To jest 50-M3 z okrągłym silnikiem i gumą na łączeniu gaźnika. Obejrzę to wyjście przewodów, co do kabla WN to niestety jest przezroczysty i był tani, ale ten oryginalny zielony zachowałem. Co do tej śruby regulacyjnej myślałem żeby ją ruszyć, ale wiedziałem, że jest to oryginalnie ustawiony gaźnik, a poza tym poprawnie pracował z komarem z takim samym...
Przepraszam że temat nieukończony od tak dawna opryskiwacz działa. Jest jeszcze niekompletny (brak filtra powietrza i osłony na przerywacz), ale ponoć gdzieś powinny być więc czekam. Dziękuję za zainteresowanie tematem i za pomoc uzyskaną tutaj, w szczególności "Rycho T" pomógł w określeniu "ustrojstwa" co pomogło w szukaniu... <piwo> Przydałby...
Witam, przyczyna slabych obrotow, 'niewkrecania' sie na obroty - moze byc bardzo opozniony zaplon, czyl za mala przerwa na przerywaczu lub zaplon ustawiony 'neutralnie - na srodek fasolkowego' otworu regulacyjnego do przesuwania plytki przerywacza w 'prawo - lewo'. Sprawdzilem to niedawno osobiscie : odpalilem silniczek 'Komar' z tak ustawionym zaplonem...
Niekoniecznie 'naprawa glowna', czasem wystarczy wymienic tlok z pierscieniami, usunac z gladzi cylindra 'smugi aluminium' [ tylko skrobiac delikatnie kawalkiem sprezystej blaszki, np. nierdzewnej - 'szpachelka' lub ostrym nozem, ale patrzec przez lupe / zeby nie porysowac gladzi, a tylko zeskrobac resztki aluminium z zeliwnej gladzi / nigdy nie szlifowac...
U mnie na impulsatorze jest jeden kabel ( różowy) , jutro spróbuje zrobić pare zdjęć jak to wygada , mi chodzi tylko tak ,,na oko ,, ustawić bo wyciołem z kołą tamten czop i musze dotoczyć do czopa z komara koła zamachowego i potrzeba i ten punkt zeby przewiercić dziury do koła od chinola i zanitować
Kolego. Zapomnij o wkładaniu świecy "wyższej" niż 75. Taka ma być w komarze i koniec. Tak jest skonstruowany jego układ że z większą nie da sobie rady na dłuższą metę. Założenie świecy o wyższej wartości najczęściej kończy się po kilku, max kilkudziesięciu kilometrach jej "zaspawaniem". Powstaje między elektrodami "mostek" nagaru i robi się klasyczne...
'3,5 - 4 mm przed gora' - to slyszalem juz w 1978r., jak kupowalem motocykl, ktory przed wojna byl na benzyne 74 Oktan., a do tej ktora wowczas juz byla, czyli 78 Okt. - juz trzeba bylo przyspieszyc zaplon wlasnie do tych '3 - 4 mm przed ZZ'. Co ciekawe - to np. do 'Rysia / Zaka' zalecali w 1958r. 4,5mm przed ZZ. Natomiast jak zaczalem odpalac rok temu...
Racja w wsk 175 jest mały wirujący magnes. Ale były SHLki 4 biegówki które jeszcze miały duże koła zamachowe. Jeżeli masz za słabą iskrę .To ten farrytowy magnes we wirniku można zastąpić neodymowym. Ale po osiągnięciu wysokich obrotów może być za duży prąd. I znowu będzie problem.Jeszcze jedno. Jawka 50. ma cewką zapłonową pod zbiornikiem i ze zwykłaj...
Witam, a jak byl oryginalnie ustawiony, kiedy byl produkowany - czyli jaki ma stopien sprezania i jaka benzyna wtedy byla przeznaczona do niego : '78 czy 94 Oktan' ? Bo jesli byl fabrycznie przewidziany na '78 Oktan', a dzis takiej nie ma w ogole - to trzeba zaplon przyspieszyc do '3,5 - 4mm przed ZZ' tloka [ to na ogol przy stopniu sprezania 6,5 lub...
Witam, WSK i podobne motocykle - byly skonstruowane do bardzo eksplozyjnych benzyn LO 72 - 76 Oktan, bo maja stopien sprezania od 6 - do 7 : 1 i dlatego mialy zaplon ustawiany '3mm przed ZZ'. Nawet Junak M 07 byl skonstruowany do 72 Okt. i osiagal ok. 17 KM na takiej. Natomiast dzisiaj - Junak M 07 i nawet M 10 - osiagaja zaledwie 11-12 KM - bo uzytkownicy...
Zapytam czy podstawiałeś nową świece, świecę która na pewno działa w innym sprzęcie? Na co dzień robię ogary, komary a ostatnio rower z silnikiem. Miałem podobny problem, podstawiałem świece mam ich ze 20. Wkurzyłem się i kupiłem NGK B6HS, wkręciłem i kurdę jak ręką odjął. Tu może (ale niekoniecznie) leżeć problem. Kondensator w układzie jest tak naprawdę...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Kolego pomimo dokonanych już sprawdzeń, podmiany podzespołów itd. - sprawdź jeszcze jakie ma silnik ciśnienie w cylindrze, czy dobrze jest ustawiony zapłon, załóż nową świecę zapłonową tj. o właściwej wartości cieplnej (w zależności od koloru "starej" świecy po wykręceniu). Aby sprawdzić jakość iskry można zdjąć tzw. fajkę z przewodu wysokiego napięcia...
witam masz pewnie silnik nie od ogara 125(takiego nie ma) a od 205.jest to silnik "rometowski" 2 biegowy bo jak masz 3 biegi od jawki50 bo takie tez byly w ogarach i pasuja do komara. Masz instalacje elektryczna do swiatel skladajaca sie z dwoch cewek dajacych moc 6V-20W gdzie zarowka przednia to 6V-15W/15W a tylna 6V-5W. zapalenie swiatel nie ma nic...
Schematy.... rysuneczek zamiast schematu, coś co mnie osobiście przyprawia o dreszcze. Ale testując mieszankę napoju z lodem postanowiłem zapoznać się z szczegółami. "220/6v (ta liczba to omy)" - na pewno nie. To jest w uproszczeniu oznaczenie przekładni transformatora (jest to trafo sieciowe prawdopodobnie TS xx/6 czyli jeśli zasilisz uzwojenie wtórne...
Witam ponownie, moze byc jeszcze bardzo pozny zaplon ustawiony - to bedzie odpalal i chodzil na 'wolnych obrotach', ale nie bedzie sie w ogole 'wkrecal' na wysokie oboty i nie bedzie mial w ogole mocy, najwyzej tyle - zeby jechac ok. 10 - 12 km/h. WSK i starsze, np. WFM - byly skonstruowane na bardzo wybuchowe paliwa o niskiej liczbie oktanowej, czyli...
No i dobrze, że nie rozebrałeś pół silnika... Silnik spalania wewnętrznego jest dosyć prosty, choć osprzęt może być skomplikowany. W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka...
Zastanawiam się nad czym tu wszyscy debatują ponieważ taki problem to nie problem. Następujące widzę rozwiązania. 1. Spróbować kupić podobną cewkę od innego sprzętu np. komar, jawka, wska, ewentualnie przewiercić otwory lub dać ślusarzowi do wywiercenia. NIE WOLNO CI JEJ OBCINAć NP. W ROGACH ponieważ zewrzesz blachy. 2. Weź starą cewkę i idź do fabryki...
Witam . Wyprzedzenie zapłonu 3,8-3,9mm . Świeca 0,6mm . Platyny 0,25mm . W pierwszej kolejności ustawiamy przerwę na platynach , następnie wyprzedzenie zapłonu . Dysza wolnych obrotów tak jak podaje kol .JAFO . Warto sprawdzić kondensator . Jeśli powyższe zabiegi nieprzyniosą pożądanego rezultatu Warto przeczyścić tłumik , zanieczyszczony powoduje podobne...
Witam Od komarka nie pasuje, jest odwrotnie ułożony, od WSK też nie, problem z zapłonem rozwiązalem połowicznie, w miejscu tych otworów mocujących wyciąłem podłużne (fasolki) i to już trochę pomogło ale nie na długo, będę dalej szukał tego przerywacza. a tak wogóle to znalazłem informacje że wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 22 stopnie przy 5000...
http://www.mzetz.fora.pl/warsztat,13/prz... Poczytaj, bo nie potrafię Ci wytłumaczyć w tym momencie jak to robić- mimo iż robiłem to wiele razy. Po prostu przerwa nie może być ani za duża, ani za mała - ja to robię raczej doświadczalnie - ustawiasz platynki, świecę przystawiasz np. do cylindra, ruszasz kopnikiem i sprawdzasz...
No moje dane też tak mówią i tak ustawiałem kiedyś (Romet, komar, jawka 3mm przed większe pojemności ETZ,MZ 2,5mm przed)
Wszyscy doradzają a efektów brak. Jak część zapłonu sprawdzić napisano -ponoć iskra jest w/g autora tematu. Opisałem w poprzednim poscie jak to łatwo zweryfikować i co zmierzyć. Na czas naprawy ktoś tu pisał warto odłączyć przewód do wyłączenia z modułu Zawory wyregulowane ok. Teraz problem gaźnika - czy potrzeba była go wymieniać? -powiedzmy grzebał...
Witam, najprosciej jest porownac wyprzedzenie zaplonu w dawnych motorowerach : w Rysiu / Zaku bylo to 4 - 4,5mm przed GMP, do owczesnej benzyny 72 - 74 Oktan, przy stopniu sprezania ich silnikow 6,5 : 1, a poniewaz te benzyny [ 72 / 74 Okt. ] byly bardzo 'wybuchowe / eksplozyjne' - to silnik w Rysiu osiagal moc 1,7 - 1,8 KM i predkosci 55 - 60 km/h....
Może w celu ochrony zapłonu przed ocieraniem lub rozstrajaniem przerywacza w wyniku powiększania się luzu promieniowego Ma to sens. Na mój gust to większe obciążenie jest właśnie od strony zapłonu . Koło z magnesami służy również jako koło zamachowe, i jednak ma ono swój ciężar. Od strony sprzęgła jest duże przełożenie więc wbrew pozorom obciążenie...
Podpowiem jeszcze, że rezystancja 1,5Ω jest dobrze wykrywalna zwykłym miernikiem, omomierzem (cyfrowym oczywiście). Każdym uniwersalnym miernikiem z cyfrowym wskażnikiem bardzo łatwo da się wykryć różnicę pomiędzy 0Ω a 1,5Ω, nawet uwzględniając rezystancję przewodów pomiarowych. W czasach gdy miałem Komara ustawianie zaplonu robilem właśnie...
Motorbike.Pytasz i już Ci odpowiadam-każdy silnik ma inne opory wewnętrzne,inną kompresje i regulacje gażnika i zapłonu.Nawet jak będziesz miał dwa nowe silniki S38 i w obu podniesiesz przepustnice o tą samą wartość to obroty silników nie będą identyczne,zawsze będzie jakaś rozbieżność.Motorbike weżmy pod uwage starsze motocykle z Japonii i nie tylko,gdzie...
Z zapłonem problemu być nie powinno. Możesz zastosować przerywacz mechaniczny jak w starych silnikach choćby jakiś komarach, wsk'ach czy simsonach. Możesz też stworzyć moduł zapłonowy do niego. Nawet jest taki na elektrodzie chyba pod simsona czy MZ. Możesz umieścić jakieś koło na wale na którym będzie umieszczony magnes. Za to czujnik halla będzie...
No chwile poprykał i tam próbowałem ustawiać tą śrubkę przy gaźniku, ale nic z tego, zobacze jeszcze raz bez gaźnika tak jak piszesz, ale czy aby napewno 2 mm przed gmp bo znalazłem tam opis wszystkich silników romet komar jawka itp i tam napisane jest że 2,7 mm do 3mm Dezamet 023 - Ogar 205, Motorynka 301, Motorynka 50-M-3 Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm...
zapłon komar komar zapłon romet komar zapłon
flasher rolisa projektowanie zasilaczy instrukcje celma
inwerter naprawa schemat oczyszczacz powietrza
Thomson 19HW4323 - specyfikacja i wsady EEPROM Bateria do gitary z aktywnymi pickupami - 9V