Jeśli stwierdzisz że napewno płyn jest w oleju to na 100% uszczelka pod głowicą.
Czujnik proponuje podłączyć-(temperatury płynu)jest z tyłu głowicy(ciężki dostęp)a przełącznik sprawdzić
Wir 39 ma rację układ chłodzący musi być szczelny.
Masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą
Uszczelka, może głowica.
Niestety - wszystko wskazuje na to że uszczelka lub głowica
Od zamarzniętej wody raczej pęka głowica lub blok a nie siada uszczelka pod głowicą.
De facto te auta sa za grosze i każdy sprzedający cieszy sie ja sprzeda to cudo.Tam pomaga raczej tylko kompleksowa naprawa głowicy(spawanie) ale to koszta nie do przełknięcia w stosunku do ceny zakupu całego auta. Ostatecznie sprawdź czy pompa wody w bloku podaje. Odłącz węże idące do nagrzewnicy i odpal silnik czy zacznie wyrzucać płyn (zalej wodą...
Podejrzana jest uszczelka pod głowicą.
Tak jak wyżej napisałem - nagrzewnica do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Później pozostałe czynności. Możesz także sprawdzić, czy nie pompuje Ci węży wodnych nadmiernie - to by z kolei mogło wskazywać na słynne UPG (Uszczelka Pod Głowicą).
Czy sprawdzałeś sprężanie? A może uszczelka pod głowicą padla.
Zapobiegawczo można próbować uszczelnić np. klejem do wklejania szyb ale jest to sposób polecany jedynie przy awarii gdzieś w trasie (klej schnie 20-35min) bądź klejem do wklejania mis olejowych (18-24h). Nie mniej jednak uszczelkę powinieneś wymienić ponieważ płyn to płyn i takie naprawy są krótkoterminowe :-) Płyn i tak pójdzie bokiem z czasem.
sprawdz kolego czy ci płynu chłodzącego nie ubywa i czy z wydechu para nie idzie. bo mi to tak troszke na uszczelkę pod głowicą wygląda.
Pewnie uszczelka pod głowicą bądz samagłowica pękła .
Głowica była planowana
Dzieki bardzo. szerokiej drogi
Pierwszy raz słyszę aby w jakimkolwiek samochodzie z powodu LPG miałoby wydmuchiwać uszczelkę.
A możesz powiedzieć w jaki sposób się ta panewka w misie znalazła? Uprzedzam-na wale, przy czopach wykorbień są przeciez wargi i bokiem ona nie wylezie. Komora spalania jest tam półkulista, więc jak tłok dopadł głowicy? Marna szansa była by na to jeżeli komora spalania by była typu wanienkowego. Marna, bo grubość panewki mniej-więcej odpowiada grubości...
Wygląda na uszkodzenie głowicy bądź uszczelki pod nią. Pozdrawiam.
Jżeli coś to uszczelka, pęknięcia głowic to zadkość .
Uszczelka pod głowicą walnięta.
Płaszczyznę głowicy zawsze można sprawdzić, jeżeli oddasz głowicę do zakładu który zajmuje się regeneracją to Ci sprawdzą płaszczyznę. Orientacyjnie głowicę możesz sprawdzić kładąc ją na szybie. Jeżeli trzeba to planuj - nie daj się skusić na grubsze uszczelki i inne półśrodki - koszt planowania nie jest jakiś zawrotny. Jak już będziesz miał wyjętą...
przy 300tyś km to chyba nie ma tragedii. Nie nic sie nie świeci. a Moze być uszczelka pod głowicą i pod wpływem temperatury bardziej dymi?
a powiedzcie mi jakie są objawy jak jest przedmuchana uszczelka pod głowicą może to ona stwarza problem
tak wszystko jest, kompresja, iskra i zasilanie.
Witam wszytkich tu zgromadzonych. Tak siedze i czytam o tej temperaturze i nic nie mogę znależć na temat mojego problemu. Jestem posiadaczem omegi mv6 i od tygodnia zauważyłem wyciek płynu chłodniczego i nagrzewający sie silnik aż do czerwonej lampki ostrzegawczej (jadąc na włączonej klimatyzacji). Ale jak tylko podniose temperature w samochodzie na...
Jaka temperatura silnika? Teoretycznie: -zacięty termostat (ja też miałem zacięty - a po założeniu nowego było gorzej bo ten się wcale nie otwierał - miałem pecha) -zapowietrzony układ -uszczelka pod głowicą (przez nią też może się zapowietrzać).
Na 100% uszczelka pod głowicą, nie próbować nawet odpalać tego silnika bo będzie do zrobienia minimum cała głowica.
dokładnie jak wyżej: najperw sprawdź możiwość wycieku naa zewnatrz, potem dopiero rozpatruj uszczelke PG. Objawy uszkodzenia uszczelki lub samej głowicy były opisywane na forum wesołych świąt;D
Witam. Moja rada to zmierz ciśnienia na cylindrach.Sprawdź także czy czasem płyn Ci nie ginie.Często jest tak że uszkodzi się uszczelka pod głowicą, płyn dostaje się do oleju a silnik łapie lewe powietzre i dlatego wolnych obrotów nie ma. Pozdrawiam
W najgorszym przypadku jak termostat sprawny chłodniczka nie zamulona itp to zwróć uwagę na przewody wodne jak robią sie twarde to znaczy że kompresją idzie do układu chłodzenia a to mówi że uszczelka pod głowicą przepalona i też na wolnych obrotach będzię zimno Pozdro
Jeśli są to kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej, jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para...
W samochodzie tym został wymieniony rozrząd, na drugi dzień dmuchnęło uszczelkę pod głowicą, samochód zaprowadzono do warsztatu i od tamtej pory samochód przestał jeździć.
Kiedyś miałem podobny problem z oplem. Opel 1.8 16V 1997r, objawy takie jak piszesz, zostało wymienione już prawie wszystko (zanim jeszcze trafił do mnie). Męczyłem się z nim chyba z tydzień i nie znalazłem usterki. Klient ten niedawno był u mnie i pochwalił się że usterka została znaleziona przypadkowo. Pewnego razu padł mu rozrusznik i zapalał auto...
czesto jest to tez uszczelka pod glowica
Po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawienia rozrządu omega odpala po czym gaśnie i dochodzi do 2tyś obrotów i dalej nic niechce iść w górę proszę o podpowiedź bardzo pilne
witam moja omega b 95 rok 2l benzyna ma na 4 garze iskry nie ma paliwa świeca sucha po podlaczeniu pod komputer wyszło za duże napięcie na czwartym wtrysku.pare dni temu poszła mi uszczelka pod głowicom wymienilem i wszystkie uszczelki dałem nowe,po poskładaniu wszystkiego wyszedł problem i auto nie równo pali.prosze o jakieś odpowiedzi co to może być
Witam Rozrząd świeżo po wymianie. Myśle jednak że to wina uszczelki pod kolektorem ssącym (widziałem jak wygląda nowa-cienkie ścianki). Osłuchując stetoskopem styk kolektora z głowicą znalazłem jedno niepewne miejsce. Zobaczymy pozdrawiam
Miałem podobnie w swojej omie... 1. silnik krokowy - zawiesza się czasem i stąd te obroty... 2. może być czujnik temperatury cieczy chłodzącej sterujący ECU 3. uszkodzona uszczelka pod krokowym 4. lewe powietrze gdzieś na dolocie 5. uszkodzone uszczelki pod wtryskiwaczami a zacznij od kodów błyskowych
A więc tak, Po wymianie pompy i termostatu i przy okazji pasków, wyczyszczeniu obiegu i chłodnicy (nagrzewa się cała), wykluczeniu pękniętej głowicy Omega nadal się grzeje.. Visco sprawne... Nie wiem co może być nie tak, zobacze jeszcze czy pobiera płyn, jeśli nie to uszczelka dobra ( oleju w płynie także nie ma) Nie wiem, czy była przegrzana i już...
ja uważam( bo taki kliento m kupuje ) że świece a szczegulnie żarowe powinny być sprawdzonych marek tj. NGK , niekture BOSCHe, oraz CHAMPIONy jak masz założone jakieś włoskie g... to odrazu je wyrzuć i dobierz nowy w/g katalogu bo może ktoś założył ci nie do tego silnika. jednak chciałbym jeszcze nadmenić że jeżeli po wymianie świec nadal to samo to...
witaj ja mam omegę 2.0 16v dth z 2000r i tu muszę powiedzieć ze silnik po ponad 400 tys km właśnie rozebrałem bo uszczelka padła pod głowicą ale sam się troszkę do tego przyczyniłem samochód super oddałem głowicę do obróbki ale powiedzieli ze tylko dotarli zawory bo reszta super to chyba o czymś swiadczy Mam jeszcze padnięte wtryski sa dość drogie od...
Witam Najprawdopodobniej wydmuchało uszczelkę pod głowicą , powietrze które wydostaje się z pod uszczelki zapowietrza układ , robiąc korek a przy tym brak krążenia płynu , jeżeli po uruchomieniu silnika [ zimnego ] robi sie ciśnienie w układzie ,podnosi płyn , to pewniak że uszczelka , przy dłuższym nagrzewaniu jest normą iż poziom płyny się podnosi...
2.0i R4 16V o mocy 136 KM (kod: X20XEV) w latach 1994-1999 - Plastikowa pokrywa zaworów która potrafi ciec, oczywiście za mała moc do takiej masy, pękająca uszczelka głowicy między czwartym cylindrem a kanałem wodnym. Sam jesteś plastikowy :) To co napisałeś to same bzdury. Pokrywa jest oczywiście metalowa a plastikowa to jedynie zaślepka zakrywająca...
Nieszczelne wtryskiwacze gazu powodują zaleganie go w kolektorze i wzbogacenie mieszanki. Uszczelka pod głowicą - sprawdź sprężanie. Jeśli płyn chodzący w zbiorniczku wyrównawczym ma oleiste plamy lub się bąbluje przy dodawaniu gazu albo na korku oleju lub bagnecie miarki jest brązowo-żółty kożuch to objawy uszczelki. Przy kichaniu obstawiałbym wtryski...
Witam. Problem jak w temacie, silnik to 2,0 8v, do tej pory została wymieniona uszczelka pod głowicą+dotarte zawory, nowa cewka zapłonowa, podmienione przewody wysokiego napięcia, nowe świece. Silnik pracuje na trzy cylindry na benzynie i lpg, od obrotów ok. 1000 wzwyż pracuje normalnie , ciśnienie sprężania to ok. 14bar w każdym cylindrze, silnik pracując...
Jako że jestem posiadaczem ww z silnikem 1,4 który właśnie zepsuł uszczelkę głowicy, więc myślę żeby włozyć coś mocniejszego. Pod uwagę biorę silnik z forda 2,3 ze skrzynia n9, silnik 2.0 lub 2,5 z omegi lub 2,5 z e36. Może też być z saaba 2,3 ale to ostatecznośc. Może ktoś się wypowie co najlepiej włożyć bo wszystko tanio nie będzie.
Witam serdecznie Dzisiaj rano wstałem i ruszyłem na grzyby... No właśnie nie ruszyłem...;/ Moja omega odmówiła posłuszeństwa Omega B Kombi 1996 2.0 16V automat , od 6 lat LPG Objawy: silnik kręci (kontrolki w porządku). Wygląda tak jakby nie dostawał paliwa. Kreciłem aż akumulator padł :/ teraz sie ładuje... Błędy które pokazuje to : 38 - sonda lambda...
Witam. Mam pytanie: po długim postoju w warsztacie (wymiana uszczelki głowicy, remont głowicy itp. ) stwierdzono, że jeszcze mam uszkodzoną cewkę zapłonową. po wyjęciu jej, spisałem nr 0221503407 Bosch i co się okazało- ta cewka jest nie do omegi ale do różnych fiatów m/n poloneza z wtryskiem. I tu mam pytanie czy może być fiatowska w omedze ( 0221503001...
Najpewniej to po jej zdjęciu :) Ostatnio zlecałem kilka rzeczy z tym związanych - planowanie plus nowa uszczelka pod głowicę wyszło razem w okolicach 350zł. Robocizna osobno. Gdyby trzeba było dodatkowo spawać to w zależności od kosztów i uszkodzeń można rozważyć zakup używanej. Wbrew opiniom da się znaleźć dobre głowice. Głowica w Łamadze 2,5 TD najbardziej...
Kilka dni temu zdobyłem wskaźnik do pomiaru ciśnienia sprężania, bo się okazało że nikt tego wcześniej nie mierzył. Licząc od skrzyni biegów: 13, 13, 4, 6. Wcześniej myślałem że tego uniknę, ale po pomiarze wziąłem się za rozpołowienie silnika. Werdykt: cylinder skrajny (ten co miał pomiar 6) ubita termicznie, ale jeszcze na oko szczelna uszczelka pod...
termostat zmieniony, przy okazji sprawdzili mi szczelność uszczelki pod głowicą - nie cieknie filtr powietrza był porządnie przykurzony, ale jeszcze się nie lepił - tak czy inaczej zmieniłem od razu po wymianie pojeździłem trochę, trzymał 94 stopnie, zobaczymy co będzie jak upały wrócą; generalnie na moje pytanie co można jeszcze zrobić jeżeli dalej...
Problem w tym , ze to tak do konca nie wiadomo....Gaśnięcie silnika obecnie sie juz nie zdarza. Radykalnie pomogło dwukrotne umycie regulatora i wymiana jego uszczelki. Jeżdżę już tydzień i mam spokój -silnik chodzi jak zegarek. Poprzednie czyszczenia pomagałydosłownie na pare dni i problem wracał. Problem ze skrzynią wystepował też od początku choć...
Sprawdź ciśnienie paliwa ale na listwie, nie na pompie. Pompa może mieć dobre, a pęknie wężyk który idzie z pompy do przewodu paliwowego i już będziesz miał lipe. Rozrząd dobrze ustaw, przeskoczy ci o 1-2 zęby i już lipa. Cewka może być winna. Nawet jak nie masz czujnika położenia wału który jest za kołem zębatym z przodu silnika to i tak auto odpali...
Hej.. Miałem to samo w mojej omedze 2.0 16V.. Męczyłem się i komputer też nie pokazywał żadnych błędów.. Okazało się, że uszczelka pod głowicą walnęła między dwoma tłokami.. Możliwe, żę jest to jakiś skrajny przypadek, ale u mnie pomogło - obroty wróciły do normalnych.. Sprawdź ciśnienie na tłokach.
Ty budujesz jamnika czy limuzynę do przewozu vipów... :D Połączenie tego wszystkiego razem będzie wymagało, dorobienia podparcia dla wałka sprzęgłowego drugiej skrzyni, wału wyposażonego w przeguby i dodatkowych mocowań, następnie drugi wał z przegubami i dopiero most... Około 2,5m długości bez przedniego zawieszenia... To o trwałości skrzyni biegów...
Witam. Miesiąc temu kupiłem omege. Pech nie pech po tygodniu obróciła mi się panewka na wale. Wał oddałem do szlifu, głowica była splanowana i sprawdzona na szczelonośc. Blok był osiowany. Kupiłem równiez nowe świece, kable zapłonowe, wszystkie paski, uszczelki itd. Auto odebrałem. Ale niestety chodzi jak stary typowy diesel, brak mocy a o spalaniu...
Więc tak.. Sam mam omegę 2.0 16V i takie same problemy... Otóż przebyłem tą samą drogę co Ty i nadal nic, chociaż ostatnio wpadłem na nowy trop.. Ta wersja omegi jest wyposażona w takie cudowne urządzenie jak "czujnik prędkości pojazdu".. W instrukcji napisali, że ten czujnik własnie odpowiada za sterowanie regulatorem wolnych obrotów.. U mnie sprawa...
A smok w tej bajce był??? Sprawdź klawiaturę, chyba Ci się przycisk "0" przycina ... hehe Człowieku jak nie masz pojęcia o jeździe to nie powinieneś głosu zabierać cwaniaczku. Raczej jak koledzy ci pod powiadają z tym olejem.Może być wiele przyczyn mikro pęknięcie głowicy , bloku różnie .to sie zaczęło w zimie czy terz miałeś w lecie jak w zimie to...
Coz, w trasie poszla uszczelka pod glowica.... Zostala zrobiona naprawa i problem opisany powyzej zniknal....
Mam problem z moja nie dawno kupioną Omega A 2.0 GSL 115 k/m 1988 r w gazie, a mianowicie problem jest taki, że przy rozgrzanym silniku na luzie czy na wcisniętym sprzęgle zaniża obroty tak, że aż gaśnie. Dzieje sie to na benzynie jak i na gazie. Przypuszczam, że być może związane jest to z uszkodzoną uszczelką pod głowicą. MOje myślenie jest takie,...
Nie masz jednej głowicy i tłoka (korby pewnie też), to co chcesz składać ? Kup lepiej cały drugi silnik, zamiast reanimować ten złom Jak kolega zapłaci za ten silnik i za mechanika to niech będzie bo mnie na to nie stać. Z tego co się orientowałem to silniki zaczynają się od 1300 i nie wiadomo czy w ogóle zapali plus mechanik chociaż 400, a głowice...
witam wszystkich mam problem z autem opowiem wszystko od poczatku padła mi głowica, miałem wżery i musiałem kupić drugą. kupiłem również wszystkie uszczelki, pompe wodną, rozrząd. w pierwszej kolejności złożyli mi auto, ale rozrząd źle ustawili, podobno tłoki nie uderzyły w zawory, następnie nie wiedzieli gdzie podłączyć jeden kabel, okazało się, że...
to ja wyciągałem silnik, rozbierałem z ojcem co już rozbierał od pierwszego autka silniki :D i przeczytał o tym pare książek, więc mechaniczna usterka by wystąpiła raczej z przypadku niż niewiedzy co robimy :). hmm, to jeszcze dopisze że zmieniłem tarcze na nówki przód tył, komplet klocków, jeden zacisk ham z tyłu, wszystkie drążki i gałki z przodu...
Witam. Mam mały problem z moim vanem. Mianowicie poszła mi uszczelka pod głowicą a poza tym silnik wręcz pił olej. Zamierzam włożyć do niej silnik od Omegi 2.0 16V (X20XE) i tu pytanie czy będzie pasował? Czy są jakieś różnice między silnikami X22XE a X20XE. Chcę tak pokombinować gdyż szkoda dokładać 1000 zł do auta które rynkowo jest warte 3000, a...
Witam serdecznie. Czytałem czytałem i nic konkretnego nie znalazłem, wiele podobnych objawów ale żaden nie daje odpowiedzi jakiejś jednoznacznej. Panowie, otóż mam omege 96r. 2.0 16V z gazem. W lutym zerwałem w trasie pasek rozrządu i generalnie w silnik włożyłem 2000zł. Oto rzeczy które między innymi wymieniono: -rolki napinacza i prowadząca paska...
Np uszczelka pod glowica. Kiepska droznosc przewodow lub chlodnicy , nagrzewnicy. Moze czesciowy przyciety termostat ale to malo prawdopodobne
witam mam problem z ubytkiem wody sprawdziłem już głowice wymieniłem uszczelkę a woda jak ginie tak ginie czy to może być wina pompy wodnej bo zaopserwowałem bomble powietrza w zbiorniczku a i troche mocno sie grzeje
Od roku jestem posiadaczem Omegi 2.2 dti'2001. Poprzednio miałem Poloneza którym jeździłem od nowości. Samochodzik byłby super gdyby nie blacharka. Zrobiłem nim ponad 110 tys km. Lałem paliwo i wymieniałem olej ( od nowości Mobil1 5W-40). Z poważniejszych usterek była wymiana uszczelki pod głowicą , ale rdza nie dawała mi spokoju( no i wyjący tylny...
posprawdzaj to co koledzy mówią. nie chce cię straszyć ale koleś jak nie mógł jechać szybciej niż 150 bo się grzała i okazała się głowica. to słaby element tego silnika. a za samą uszczelke trzeba pare stówek zostawić.
Regeneracja nastawnika polega właśnie na gruntownym wyczyszczeniu. Niestety, jeśli jest wyrobiony bolec prowadzący to wymiana całości. Gorzej jak jest wyrobiony otwór w głowiczce pompy w którą ten bolec włazi.... Spróbuj wyczyścić, daj nowe uszczelki, ustaw to tak aby spalanie według komputera na wolnych obrotach wynosiło 0,9ltr/h (bez obciążenia)....
Proszę foto z mojej omegi. koło pasowe z zaznaczonym rowkiem 1 to właśnie ten rowek. 2 to ząbek z którym ma się pokrywać Foto robione na silniku X20XEV http://obrazki.elektroda.net/96_12742048... ustawiałem rozrząd jakieś 2 miechy temu (zmiana uszczelki pod głowicą)
Widzę że zrobiłem małe zamieszanie :) i mnie się oberwało za wprowadzanie ludzi w błąd . a więc tak w gwoli ścisłości wyjaśniam , nie ciągnąłem tych śrub kluczem ustawiając pewien moment i jadąc sobie etapami!!!! . Dokręcenie wykonałem wg ogólnie dostępnej instrukcji -20Nm . -kąt 90* -kąt 90* I tak się składa żeby się nie urobić kręciłem to kluczem...
Witam wszystkich. Mam problem z moja nie dawno kupioną Omega A 2.0 GSL 115 k/m 1988 r w gazie, a mianowicie problem jest taki, że przy rozgrzanym silniku na luzie czy na wcisniętym sprzęgle zaniża obroty tak, że aż gaśnie. Dzieje sie to na benzynie jak i na gazie. Przypuszczam, że być może związane jest to z uszkodzoną uszczelką pod głowicą. MOje myślenie...
matiz uszczelka głowicą daewoo uszczelka głowicą uszczelka głowicą fabia
radio navcomm simson instalacji cewka ładowania tuning files
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
Passat B5 1.9 TDI 90KM kombi – szarpanie przy odpalaniu po wymianie rozrusznika Zakłócenia TVP1 – pikseloza i załamywanie obrazu na MUX-3 DVB-T, anteny Telmor, Dipol, LTE/5G