Czy chłodnica robi sie całą ciepła jak pokazuje te 90"C? Zrób test uszczelki pod głowica.
Klasyczny przypadek przedostawania się powietrza do układu chłodzenia lub awarii pompy wody. Więc masz wybór, pompa lub uszczelka pod głowicą.
Witam Będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego ,żeby dokrecić głowice odpowiednim momentem (podanym w książce bądź w opakowaniu z uszczelką). jezeli chodzi o lepszą /gorszą to jak wszystko, możesz kupić oryginalną albo zamiennik(który osobiście odradzam). Jak wymontujesz głowice to będziesz wiedział czy trzeba planowac czy nie (nie powinna miec...
Z uszczelką głowicy nie było ściągawki?
Wykonaj test szczelności uszczelki pod głowicą .
oba biegi wentylatora działają - były sprawdzane. a co sądzicie o uszczelce pod głowicą?
Korek raczej nie powinien mieć na to wpływu. Sprawdzałeś czy uszczelka pod głowicą nie popuszcza? Trochę to podejrzane. Może warto zrobić test uszczelki...
Być może właśnie uszkodziła się uszczelka głowicy.
Na uszczelce głowicy nie było danych?
Litr oleju na 1000 km to kwalifikuje silnik do naprawy. Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworowe. Ja bym zdjął głowicę, oddał do obróbki, przy okazji rozwiązałbym sprawę uszczelki pod głowicą. Gdyby nie ten ubytek oleju, można by dalej zastanawiać się nad słusznymi sugestiami Kolegi 1133.
Halo, nie można wykluczyć pęknięcia kadłuba, ale jest to stosunkowo mało prawdopodobne. Najczęściej jest uszkodzona uszczelka, objawy są typowe
Szukałbym prędzej w silniku , uszczelka , głowica .
Ok, napraw tę głowicę, załóż nową uszczelkę i pomykaj szczęśliwie.
Wymiana uszczelki pod głowicą
Jakie koszty naprawy mniej więcej takiej uszczelki pod głowicą?
witam potrzebuje schemat z jaką siłą dokręcić głowice przy wymianie uszczelki pod głowicą
A więc, silnik zaraz po odpaleniu (2min-3min) łapie wysoką temp Taka "prędkość" nagrzewania "pachnie uszczelką pod głowicą....
Zalewany był wodą demineralizowaną czy kranówą? Może wytrąciło się coś i blokuje przepływ albo kamień pokrył ścianki chłodnicy silnika. Właśnie dziś u mechanika widziałem zdjętą głowicę. W jej kanałach wodnych było mnustwo szlamu powstałego prawdopodobnie w wyniku dolewek wody. Skończyło się na uszkodzeniu uszczelki. Ubywa Ci płynu chłodzącego? Jesli...
Witaj kolego.Czy wymieniałes płyn chłodniczy?Francuzy z tego słyną ,że są okropne do odpowietrzenia.Jesli nie to sprawdż rermostat.A słodkawy zapach z rury wydechowej może wskazywac na począdki uszkodzenia uszczelki głowicy.
Witam, problem u mnie jest takowy jak na filmie, wymieniona pompa wody, termostat, odpowietrzony przez ASO... co jest nie tak, czyżby uszczelka pod głowicą?
Stawiam na uszczelkę pod głowicą....
Udaj się do mechanika. Mogła paść uszczelka pod głowicą.
Jeśli chodzi o wyciek, to uszczelki głowicy pompy do wymiany. Komplet. Reszta wyjdzie w praniu.
Tak, podczas nagrzaneg i pracującego silnika odkręcam korek i jest jedynie lekkie "psssyt" co moim zdaniem wyklucza uszczelkę pod głowicą
Zanim zabierzesz się za nagrzewnice sprawdź dokładnie czy nie masz wycieków w innym miejscu, czy w zbiorniku wyrównawczym nie ma zapachu spalin lub tłustych plam, czy na korku oleju nie ma kremowego tłustego osadu. Możesz też sprawdzić testerem czy nie masz spalin w zbiorniku wyrównawczym. Możesz mieć uszkodzona uszczelkę pod głowicą.
1.Sprawdź kup korek 2. Sprawdź czy jest chłodnica EGR jak jest trzeba sprawdzić czy nie jest dziurawa. Jak tu będzie wszystko ok to zostaje uszczelka pod głowicą.
Do wymiany uszczelka pod głowicą - spaliny dostają się do układu
Tylko trzy miejsca mogą być. Pierścienie, uszczelniacze zaworowe lub turbo. Sprawdź pod korkiem, czy nie ma mazi, zajrzyj do przewodów przy turbo, czy tam nie jest dużo oleju. Zawsze możnaby wyeliminować turbo i uszczelkę pod głowicą.
Najlepszym rozwiązaniem jest ściągnięcie głowicy niestety ponieważ istnieje realne ryzyko zanieczyszczenia cylindra przez opiłki w trakcie rozwiercania a przy okazji przy tym przebiegu nie zaszkodzi wymiana uszczelki pod głowicą.
Witam. Myślę że spokojnie możesz nalać wody. Moim zdaniem to uszczelka pod głowicą , a ten biały dym to wydaje mi się że spalany olej niestety.
3 rok na LPG duzo km nabiło? Czujnik temp. może informawać o problemie z obiegiem cieczy oraz powietrzem w układzie -> sugestia do uszczelki pod głowicą.
Uszczelka pod głowicą lub chłodnica spalin EGR
Pewnie czegoś nie podłączyłeś np wężyka od czujnika MAP, poszukaj dokładnie.
Początkowo złap główne te 30 niuta tak jak chcą ,a te mniejsze 20. Żeby w miarę rozłożyć siły. Dokręcaj główne z procedurą a te boczne wyrównasz na końcu. A jak zrobisz tak jak pisałeś też będzie ok.
Uszczelka pod głowicą. Zleć (u mechanika) wykonanie testu na obecność CO2 w układzie chłodzenia, jeżeli chcesz mieć pewność.
sprawdź jeszcze w jakim stanie są wtryskiwacze. ja bym przejrzał teraz sterowanie elektroniczne silnika. czy po zmianie bloku głowica była planowana, dokręcona jak trzeba, uszczelka ok, zawory sprawdzone ?
Witajcie. Mam taki problem. Po wymianie uszczelki pod głowicą samochód-peugeot 309 silnik 1.1 rok prod 1992 zaczał duzo palić nawet podwojnie nz wczesniej około 14 l/100km. Ale chyba to nie wina tej wymiany uszczelki. Może pasek rozrządu na źle założono? Macie jakieś pomysły ?
Taa, jasne... To po jakie licho we współczesnych samochodach jest napierniczone 758 czujników i jeszcze więcej kontrolek? Zawsze może strzelić pasek, kamień uszkodzi chłodnicę... nie ma idiotoodpornych silników, a już na pewno nie 20 letni. Chłopak zrobił przekładkę, czy mechanik, jakie to ma znaczenie? Prawdopodobnie coś się zapowietrza, albo termostat...
i wszystko w temacie ,czyli co ma chodzić wiecznie oczywiście mechanik powinien zaproponować wymianę przy naprawie uszczelki głowicy ale to by podniosło znacznie koszt naprawy
A skąd mamy wiedzieć skoro dane auta to tajemnica? Szklana kula. 6500 1.2 benzyna to może być Peugeot 206... i wiele innych.
Kolego chodzi Ci o nagrzewnicę czy o dmuchawę. W peugeocie 309 często padały tranzystory od dmuchawy - należało wymienić na odpowiednik. Jeśli nagrzewnica nie działa to najpierw spróbuje odpowietrzyć układ, sprawdź działanie zaworu otwierającego przepływ płynu. Jeśli to nic nie da to zostaje wymiana nagrzewnicy która może być już zabita kamieniem. Co...
No to moja diagnoza brzmi ; Albo uszczelka pod głowicą do wymiany albo zapłon przestawiony (zabardzo opóźniony) . Żeby być pewnym najpierw sprawdź poprawność ustawienia zapłonu . Jak problem bedzie dalej to jedynie uszczelka (tak mi sie wydaje :))
Chyba jednak ta uszczelka pod głowicą jutro jeszcze kupię raz tester i sprawdzę
Nie chcę Cię straszyć ale to może być pęknięta głowica chociaż mogło się zacząć od uszczelki, jeśli ubywało płynu to mogłeś ją przegrzać.
Kolego a orientujesz się jak głęboko Ci splanowali tą głowicę? Pytam pod kątem tej grubszej uszczelki. Mój mechanik twierdzi, że ściągną tylko 10 i bez problemu powinna być standardowa uszczelka pod głowicę, która jest w zestawach z innymi uszczelkami.
2014 więc już z nowym ryjem, wszystkie na dpf-ie. Z tych trzech najlepsze silniki fiatowskie 2.3. Najmniej skomplikowany 130 i 150 koni. Nie patrz nawet na 2 litrówki PSA, potrafiły się po 30 tysiącach zacierać, wtryski, uszczelki pod głowica, długo by wymieniać.
czym jest uszczelniona tuleja z blokiem silnika wymieniam to ponieważ brał olej i poszła uszczelka po głowicą
Przy nowej uszczelce będziesz miał
Uszczelka pod głowicą? Kup tester i sprawdź czy masz spaliny w zbiorniku wyrównawczym.
Witam. Temat rozwiązany, wymiana uszczelki pod głowicą pomogła. Pozatykane kanały przez uszczelniacz do chłodnic, nigdy nie wlewajcie tego syfu.
A mi się wydaje że ma dużo wspólnego uszczelka pod głowicą, kiedyś w Peugeot Partner 1.6 HDI temperatura mi skakała i też myślałem że termostat i jeździłem tak przez tydzień , płynu codziennie ubywało coraz więcej aż w końcu zagotowałem i teraz mam nauczkę.
Witam.Panowie uszczelka pod głowicą przerabiany temat.Ten silnik nie ma chlodnicy oleju.Pozdrawiam.
Przed wymianą uszczelki pod głowicą nie miałem żadnych objawów turbiny, auto miało moc, turbina pracowała prawidłowo Tyle porobiłeś e turbinę ktoś sprawdził?
A w czym przeszkadza jazda na LPG po naprawie głowicy . Silnik przeżywał już zagazowanie . Docierasz głowicę , czy co ?
Luzy sprawdzasz/regulujesz na maksymalnym wzniosie dźwigienki. Radzę po planowaniu dobrze wymyć i wydmuchać głowicę oraz dobrać grubszą uszczelkę głowicy (o ile grubszą powinien poinformować Cię zakład planujący głowicę).
Kiedyś miałem podobny przypadek renaut 19 zamienione były wtyczki od zaworu wolnych obrotów i potencjometru przepustnicy... Wtyczki pasowały idealnie ,auto było po wymianie uszczelki pod głowicą nie zapalało... Efekt końcowy wymiana komputera i potencjometru. To był wielopunktowy wtrysk ...
Robisz sam czy w warsztacie? Wymiana tulei to wbrew pozorom kupa roboty i pomiarów czasem można się zdziwić że znowu uszczelka poszła.
A na opakowaniu uszczelki nie pisze?
Temperatura wcześniej była za niska powinna być 90, wskazuje na uszkodzony termostat. Reszta objawów na uszczelkę pod głowicą, sprawdź testerem do płynu, czy nie ma spalin w zbiorniczku wyrównawczym
No to wszystko jasne. Uszczelka pod głowicą. Płyn z chłodnicy dostaje Ci się do silnika i stąd ta para z wydechu czyli biały dym. A olej z silnika dostaje sie do chłodnicy. Wymień jak najszybciej uszczelkę, olej i płyn w chłodnicy. Pozdrawiam.
Jest dobrze, nie powinno być problemu, sprawdzić drożność, ew. czy nie jest zapowietrzony układ, często tak objawia się lekki przedmuch uszczelki pod głowicą.
Może nie uszczelka ale pęknięta głowica po stronie ssącej lub wydechowej.
Policz sobie Znajdź dane takie jak skok tłoka i średnica. Policz jaka jest pojemnośc skokowa. Znając seryjny stopień sprężania będziesz wiedział jaka jest pojemność komór spalania. Potem tylko ze wzoru na objętość walca wyliczysz ile musi być grubsza uszczelka żeby zwiększyć pojemność komory spalania celem uzyskania odpowiedniego stopnia sprężania....
Problem spowodowany jest oczywiście brakiem płaskości powierzchni Czasem kiepskiej jakości uszczelką. I tyle co do płaskości głowicy czy pokrywy. W tym miejscu gdzie opisał kolega Daro 122,uszczelka nie występuje.
Przez uszczelkę głowicy także może pluć olejem. Kopci ten samochód? Na jaki kolor?
Objaw jak na uszczelkę pod głowicą,ale ja bym zaczął od pompy wody.
Czyli benzynka? Generalnie biały dym mógłby sugerować uszczelkę pod głowicą. Zapewne koniec silnika - poprzednik pozbył się kłopotu. Niestety ale te silniki padają, i uszczelka mogła by być najmniejszym problemem
Prawdopodeobnie wydmuchana uszczelka pod głowicą nabija układ spalinami i dlatego nie masz ogrzewania
Wygląda na uszczelkę pod głowicą. Sprawdż w zbiorniczku płunu chłodzącego czy bąbelkuje.
Od dłuższego czasu mam dokładnie to samo; właśnie kompletuję części do wymiany uszczelki pod głowicą, przy okazji wymienię jeszcze trochę gratów.
Sprawdź czy przewodowy od cieczy chłodzącej robią się twarde, możesz jechać gdzie do warsztatu żeby sprawdzili obecność co2 w płynie to wyeliminuje uszczelkę po głowicą, może pompa wody się oberwała?
Nidy nie otwieraj korka na gorącym silniku!!! Jeżeli by się pieniło to byś zauważył w zbiorniczku wyrównawczym. Przyczyną ubytku lub pienienia, i przegrzewania się silnika mogła by być pęknięta uszczelka pod głowicą. Ale lepiej żeby nie. Jeżeli się nie pieni to jakie dalsze przyczyny gorącego silnika mogą być ? Poczekajmy może ktoś jeszcze coś na ten...
No to mnie bardzo zmartwiłeś. Pojutrze będę robił dłuższą trasę. Mam nadzieję, że nie zrobi się mokro i czarno na głowicy.
Spróbuj wymienić czujnik temperatury. Tylko na jakiś rekomendowany przez sklepy motoryzacyjne. Jak u mnie zaczęła wariować temperatura to wymieniłem na jakąś taniochę, potem było to samo. Niektórzy mówili że uszczelka pod głowicą. Potem postanowiłem wymienić na rekomendowany. Wtedy wszystko wróciło do normy.
Kolego, zmierz sobie ciśnienie sprężania, całkiem możliwe że przyczyną zamieszania może być właśnie uszczelka pod głowicą, uszczelki się wypalają znacznie częściej podczas jazdy na lpg, gdyż gaz ma wyższą temperaturę spalania. Pozdrawiam
Witam, Peugeot 3008 2 1.6 THP 2018 rok. Drżenia auta na zimnym silniku, 170 tys. przebiegu. U mnie przyczyną to chyba wstępnie nierówne ciśnienie na cylindrach, chyba na 1 lub 2 jest koło 8 bar, a powinno być chyba koło 11 bar. Czy ktoś naprawiał auto z takimi przypadłościami? AI: Czy robiłeś jeszcze jakieś inne testy diagnostyczne, np. komputerową...
Witam Chciałbym zapytać co może być przyczyną rośnięcia temperatury , kiedy odpale auto powoli podnosi się do 70~ stopni . Po 2-3 minutach temperatura wskakuje na czerwone pole i i napis Stop miga. Wymieniłem chłodnice, termostat , uszczelkę pod głowicą , obudowe termostatu , odpowietrzyłem go i dalej nic .
Wg mnie to wygląda na uszczelkę bądź pękniętą głowicę jeżeli nie widać wycieków. Dość często zdarza się, że uszczelka puszcza mimo iż nie widać objawów o których pisałeś.
w moim przypadku nie chodzi oszybkość kręcenia rozrusznika tylko o podaniu większego napięcia niż to w samochodzie dodam jeszcze że te obiaby zaczeły się po tym jak wyjołem silnik w celu wymiany uszczelki pod głowicą i jeczcze wymieniłem pasek rozżądu
Nie znam się na samochodach ale miałem podobne objawy w Punciaku. wiem, że Punciak to nie to samo co Peugeot ale być może naprowadzę Cię na jakąś usterkę. Zobacz czy nie ubyło Ci płynu chłodzącego ( to tak na marginesie ). U mnie uszkodzona była uszczelka pod głowicą do tego stanu, że nadpaliła głowicę i wymagała ona spawania.
Jaką uszczelkę? Dekla zaworów, głowicy, pompy wodnej, szyby przedniej???? Jakim czujnikiem parkowanie, temperatury, ciśnienia oleju???? Jaja sobie robisz pisząc takie posty!
Do sprawdzenia: uszczelka pod głowicą, przewody układu chłodzenia, sama nagrzewnica, szczelność pompy wody. Wówczas sam określisz co dolega peżocikowi.
Myślę że uszczelka pod głowicą poszła. I tu ucieka płyn i gotuje się w układzie płyn.
A przy wymianie uszczelki była sprzwdzana szczelność głowicy?, może mieć pęknięcie, objaw typowy przy pęknięciu lub lekkim "dmuchnięciu" uszczelki do kanału wodnego, i przy większej prędkości ciśnienie wypycha płyn z głowicy i temperatura szybko rośnie.
Wycieka zawsze w tym samym miejscu (silnik TU). Uszczelka do wymiany. Nie ma innego wyjscia.
Głowica do roboty naprawa tego silnika wyjdzie mniej niz silnik za 1200 wymiana 1000 i dalej nie wiesz co masz . Uważasz że naprawa nie wyjdzie więcej niż 1200zl ? Chyba za usługę. Do tego rozrząd,śruby, uszczelki, regeneracja głowicy. W 3k się zmieści jak wałek cały.
sprawdzcie czujnik położenia wału może go po prostu nie podpieliście
hehe;) To powerforce z motorlandu czy WM z wilmatu?? Powerforce akurat powinien chodzić. WM może puchnąć;) Co do odpowietrznika w chłodnicy - jak go zrobiłeś to nic dobrego. Aby był obieg to musisz mieć ciśnienie które wytwarza pompa. Robiąc odpowietrznik, woda może mieć mniejszą prędkość przepływu. Mam wrażenie że masz walniętą uszczelkę pod głowicą...
Kolejność tak jak w przypadku głowicy, czyli zaczynając od środkowych do zewnątrz. Najpierw wszystkie po 5Nm, potem po 10Nm. Pamiętaj też że uszczelka ma być odtłuszczona.
Jest to przewód odmy.Na razie sklej taśmą i pojedziesz. Tak zrobiłem, działa. Czyli żeby to znaleźć na allegro szukać rurki odmy? Jeszcze zapytam, mam w tej rurce trochę takiej substancji musztardowej, w dolocie to samo. Czyżby uszczelka pod głowicą? Innych objawów nie zauważyłem, no może olej trochę szybciej znika.
Witam! Mam problem z Peugeotem 308 1.6 VTi z 2008 roku. Autko nie ma mocy, chodzi głośno. Co naprawiłam: - głowica po renowacji, wygięta :/ - uszczelka pod głowicą, - termostat, - nastawnik faz rozrzadu Po złożeniu i chęci zrobienia adaptacji jest błąd P1025, którego nie idzie usunąć. Co może być przyczyną? Czy możliwe, że grzebień od wałków faz rozrządu...
Cześć wszystkim! Mam problem z elektryką w aucie jakim jest Peugeot 206 1.4b+g 2002r. Mianowicie: -Odpala, ale podczas jazdy (na zimnym) gaśnie i później już ciężko pali. Gaśniecie trwa szybko więc dlatego raczej jest to problem z elektryką. -Auto miało wymienioną ostatnio uszczelkę pod głowicą, rozrząd, termostat, czujnik położenia wału. Dzieje się...
Witam. Od dłuższego czasu miałem w zbiorniczku wyrównawczym kropki oleju, lekki rosół. Auto chodzi normalnie, trzyma temperaturę itd. Dzisiaj zauważyłem, że oleju ubyło więcej i plamy w zbiorniczku wyrównawczym też się powiększyły. Olej został dolany, tak aby było go w normie. Rozumiem, że do wymiany pewnie będzie uszczelka pod głowicą. Jaki jest orientacyjny...
Dzień dobry, Pacjent Peugeot 306, 1,4 benzyna KFX. Czy niewyregulowane zawory mogą być przyczyną braku mocy? Samochód jedzie maksymalnie 100-110km/h Samochód miał robiona uszczelkę pod głowicą, ale nie za mojej kadencji. Na fakturze są jeszcze uszczelniacze zaworowe wymienione. Podejrzewam jeszcze źle ustawiony rozrząd, bądź sprzęgło. Błędów pod komputerem...
Gdyby łapał lewe powietrze to i na benzynie by falował. Gdzieś źle złożyłeś instalację gazową.
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Dzień dobry Wszystkim, Chciałbym zrobić test szczelności silnika, test szczelności cylindrów i albo czegoś nie rozumiem, albo nikt tego nie robi, albo myli to z testem kompresji. Czy to jakaś "fizyka kwantowa, wiedza tajemna", której nikt nie zgłębił, nie rozumie, lub nie chce robić? Auto, o które pytam to Peugeot, który miał robioną uszczelkę pod głowicą....
Witam. Potrzebuję waszej pomocy jak prawidłowo ustawiać rozrząd po znakach w Peugeot 206 1.1 ben. Samochód stał rok u mechanika bo padła uszczelka pod głowicą, odciągał naprawę z dnia na dzień aż postanowiłem się sam za to zabrać. Czy ktoś podpowie jak ten rozrząd ustawić bez żadnych blokad tylko na znaki? Z góry dziękuję
Co tu gdybać. Ściągaj głowicę i będzie widać czy poszła uszczelka miedzy 2 a 3 a raczej to ona. Proponuje oddać głowicę do sprawdzenia prowadnic i gniazd zaworowych i do splanowania. Przy planowaniu będzie widać jak mocno głowica jest krzywa - czy to tylko puściła uszczelka czy auto było dość mocno zagotowane. Możesz też po ściągnięciu głowicy zalać...
Kod silnika to: TU1JP Dodatkowo doszła mi od wczoraj uszczelka pod głowicą, znalazłem w zbiorniczku wyrównawczym krople oleju silnikowego i troszkę ubyło płynu chłodzącego:/
matiz uszczelka głowicą daewoo uszczelka głowicą uszczelka głowicą fabia
kosztorysy elektryczne karta zabezpieczona zapisem generator sygnału radiowego
Bezpiecznik w odkurzaczu Rainbow e2 - lokalizacja Jak naprawić przyciski w monitorze?