jeśli iskra jest wtrysk podaje paliwo to jedyną przyczyną nie palenia na ten cylinder jest lewe powietrze na kolektorze ssącym pomiędzy przepustnicą a głowicą - tam jest plastikowy kolektor obejrzyj dokładnie czy gdzie pęknięty nie jest może po tym ogniu się odkształcił i nie trzyma uszczelka przy głowicy
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
Kolego Sigwa18 , mam podobny problem, tylko że płyn wywala mi przy ostrej jezdzie praktycznie cały (około 5 litrów). Czy też miałeś taką sytuacje przed remontem uszczelki pod głowicą?
A co z wentylatorem? Można jej zrobić test na CO2 w płynie i będzie wiadomo czy to uszczelka lub głowica.
Kolego na starcie do wymiany uszczelki (pierścienie uszczelniające) miejsce styku dolotu z głowicą. To newralgiczny punkt jednostek 1.6 8V Ogólnie lewe powietrze jest sprawcą wielu cyrków
Miałem ten sam problem w bfq 1.6 octavia i zrobiłem w końcu uszczelkę pod głowica oraz spawanie głowicy była pęknięta.
Witam serdecznie Posiadam skode octavie 2000r.z silnikiem 2,0 z gazem sekwencyjnym. Problem polega na tym że auto bierze olej mniej więcej 1l na 3000km. I sporo płynu chłodniczego ( średnio raz w tygodniu trzeba dolać) i poza tym wszystko jest ok Jaka może być przyczyna ? Czy to może być uszczelka pod głowicą?
Pod Maskę zaglądałem i poziomu płynu chłodniczego jest ok tylko słychąc gwizd przy duzych obrotach. Jutro auto idzie do mechanika i wstępna diagnoza jest albo turbina albo uszczelka pod głowicą
A może wie ktoś gdzie są przekaźniki od klimy??,bo bezpiecznik nr 16 jest ok.Dziś jak próbowałem auto trochę w terenie to jak schodzi,z wysokich obrotów to często gaśnie. Ma ktoś pojęcie co ci mechanicy mogli tam zrobić,dodam ze robili uszczelką pod głowicą wymieniali cewkę,kable,świece.
Raczej nie jest prawdziwa. Duże ubytki płynu byłyby zauważalne. Olej z płynem dałby jasną emulsję widoczną na bagnecie i na korku wlewu oleju - wyraźnie. A i kolor oleju nieznacznie by się zmienił. Silnik ma pewnie swój przebieg i większe przedmuchy ze skrzyni korbowej. Albo chłodnica oleju- jak wcześniej sugerował verksted - minimalnie przepuszcza....
Test na obecność CO2 i będzie pewność, że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą. Ale zanim do tego przystąpisz, sprawdź ale tak na prawdę porządnie czy pomiędzy chłodnicami jest czysto.
Jeśli nie "poszła" uszczelka, to płyn może uciekać jak wyżej podali koledzy. Ja (niezwłocznie) po dłuższej i forsownej jeździe sprawdziłbym stan węży, czy nie są mokre oraz w jakim stanie jest korek zbiorniczka płynu. Widziałem takie przypadki, że pod ciśnieniem płyn wydobywał się poprzez nieszczelny i niedokręcony korek zbiorniczka.
Na opakowaniu uszczelki głowicy powinno być napisane .
Miałeś robiony test na co2 w układzie chłodzenia ?
można szukać w wielu kierunkach: 1. sterownik klimy 2. uszczelka pod głowicą Jaki to silnik, czy ma klimatronic, przebieg, inne objawy?
autodata lub inny dobry program... uszczelkę pod głowicę już kupiłeś?.. pytam bo renomowani producenci podają dane dotyczące kolejności jak i momentów dokręcania na opakowaniach...
Witam, mam taki temat-czy zdarzają się w tym modelu usterki turbosprężarki objawiające się przenikaniem oleju do układu chłodzenia? Głowica jakieś dwa tygodnie temu była podniesiona, planowana i sprawdzona na szczelność.Uszczelka Elring, śruby także, niemniej objaw powrócił.
Jeżeli sucho pod silnikiem to wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą, lub jak pisał gps79 mikro pęknięcie bloku. Częsta przypadłość.
Mi też wygląda to na zapowietrzenie lub uszczelkę pod głowicą,chociażby z tego powodu,że nagrzewnica nie działa.
Kupiłem Plaka i zacząłem psikać w różne miejsca dolotu. Ewidentnie łapie lewe powietrze słychać jak silnik reaguje i zaczyna na moment chodzić równo jak psikam w końcowy fragment dolotu (rejon wtryskiwaczy i styku z głowicą). Kupiłem uszczelki do wtryskiwaczy i połączenia z głowicą. Jak tylko mrozy się skończą zdemontuję dolot, wymienię uszczelki i...
Przyczyny i pobierania oleju Uszkodzone pierścieni i wtarta powierzchnia cylindrach Uszkodzone uszczelnienia wału korbowego Uszczelniacze zaworowe Ewentualnie odma skrzyni korbowej lub zawór podciśnienia skrzynki rozrządu Ubytek oleju moez być też przez inne niesczelności poza w/w Nieszelne mocowanie miski mikropęknięcia miski uszczelka miski i skrzyni...
Powoli zaglądam do tego auta. Pompa paliwa LUK BMF, mokra od ropy. Z tego co podejrzałem to na metalowej uszczelce, nie gumowej, wystaje metalowa międy głowicą a pompą. Warto zakupić komplet uszczelek 180zł i uszczelniać? Używki pewnej ciężko będzie ogarnąć. Może ktoryś z kolegów posiada na stanie pewnego Boscha.
znalazłem przyczyne to uszczelka pod głowica była nieszczelna ijeden zawór wydechowy podpalony zobaczymy po wymianie i naprawie...jestem dobrej mysli...
Pewnie siada uszczelka pod głowicą. a co do pompy wody to kiedy zmieniałeś rozrząd z tą właśnie pompą? mozna jeszcze sprawdzić chłodnice czy nie zamulona?
wystarczy na przekaźniku zamontować 2 obwody jesten pomiędzy czujnikiem temp a ecu oraz drugi między rozrusznikiem a masa. wtedy w momendzie kręcenia silnikiem przekaźnij będzie zawsze odłączał czujnik temp i ecu bedzie podawało dawke startową zimnego silnika jak juz odpali to z powrotem przełączy go na zwykły obwód. przy całkowitej eliminacji problemu...
Dwumasa Luk-a ma 20 tyś km. Wtedy też była robiona głowica (planowanie ,zawory,uszczelniacze zaworowe, szklanki , nowy wałek , uszczelka pod głowicą, nowe gumki do pompek, nowy zawór EGR). Da radę jakoś sprawdzić dwumasę bez rozbierania (chodzi o kąt luz bez działania sprężyn tłumiących).
Rozrząd sprawdzony jest ok. -1.5 Wtryski na vcds niby okey( w przediałach się mieszczą. Ciśnienie w cylindrach jest. Nowe uszczelki do wszystkiego, na pompowtryskach już drugie nowe. Pokazuje wypadanie zapłonu na cylindrze drugim.
Jestem przed decyzją zakupu Skody Octavii I 1,6 benzyna 260 tys. km 2004r. Auto strasznie bierze olej - 1000km/1,5 l. Olej widać na silniku zarówno na zewnątrz, jak i zapewne w środku - świecę zalewa i smaży, a więc co 500 km należy jedną i tą samą świecę czyścić... Masło na korku jest, ale może być od małych przebiegów, płynu chłodniczego nie ubywa....
No ten silnik to akurat mega wolno się nagrzewa. U mnie w skodzie Octavia dopiero po 10 km osiąga jakieś 75-80C. Który rok bo 2002 poprawili ten silnik. Miedzy innymi dłuższe świece żarowe. Wyleciał hydrauliczny napinacz paska rozrządu. Inny/poprawiony odlew głowicy (nie siada tak bardzo). Z racji dłuższych świec inne uszczelki pod głowicę (ciut grubsze).
Pompa wody kiepskiej jakości plus zasyfiona nagrzewnica. Jeśli masz silnik Tdi PD to jeszcze padająca uszczelka pod głowicą (puszczająca spaliny do płynu na 2 i 3 cylindrze) zapowietrza nagrzewnice. Tak że masz trzy rzeczy do sprawdzenia.
Nie lepiej poszukać 407 z pancernym 2.0HDI? Nie będzie korozji, silnik o niebo lepszy. Taki właśnie mam, z 2004, sprowadzony z Austrii, 136KM. Nigdy więcej, tylko ciągle dokładam, same błędy, pali od groma + niewygodnie się jeździ i zegary jakieś przedpotopowe. Wymieniłem świece żarowe + rozrusznik bo padł + zaślepiłem EGR + wyrzuciłem fizycznie DPF...
Ugięcie korby nawet 1 mm może pogorszyć prace tym bardziej tak zniszczony tłok. Wiesz że grubość uszczelki a AFN dobiera się do wysokości wystawania tłoków w GMP. Planowanie głowicy nie ma z tym związku no chyba że zawory wystają (zamknięte) ponad płaszczyznę lub są za bardzo wpuszczone w głowicę. To co prawda powinni wiedzieć w szlifierni ale zawsze...
z uszczelką dostajesz instrukcję montażu tj. kolejność i momenty dokręcania, chyba że kupiłeś uszczelkę f-my - coś tam coś tam. uszcęlkę dokręcasz: w 75Km- 40nm,60nm,90stop,90stop w 100km 40nm,90stop,90stop. w obu przypadkach "na krzyż". a tak poza tym to zrobiłeś co poprzednik pisał?
siwy dym może też oznaczać uszczelkę pod głowicą, płynu Ci czasem nie ubywa? Dodano po 2 ewentualnie wybite gniazda wtrysków i uszczelniacze zaworów, miałem taki sam przypadek tylko w bre i okazała się głowica do roboty
Pierścienie albo uszczelniacze zaworowe objawy są podobne - bierze olej. Do pierścieni ściąganie głowicy a do uszczelniaczy rozbiórka góry. Można zrobic uszczelniacze najpierw jak to zrobić jest ja jutubie od prof KRISA. Sprawdzić kompre jak to nie pomoże spróbować z pierścieniami przy okazji uszczelka na nową. Mam podobny silnik też myślałem że pierścienie...
Witam Na początku opisze przebieg zdarzeń do momentu wystąpienia problemu. Otóż po pół godzinnej jeździe, ruszając z świateł, auto zaczęło wydawać dziwny metaliczny dźwięk z lewej strony maski. Stanąłem i próbowałem ruszyć dalej lecz bez skutecznie… Przesunąłem auto na pobocze. Auto nie rusza w ogóle na biegu( nie wbija obrotów), jedynie na luzie,...
witam mam taki problem z silnikiem tdi 110 naprawiałem uszczelkę pod głowicom ipo zmontowaniu silnik odpalił na wolnych obrotach pracował dobrze ale na wysokich obrotach silnik nie odprowadza powietrza i zrzuca rurę z tyłu silnika co może byc przyczyną sprawdzałem wszystkie kostki które rozpinałem i przewidziki są pozakładane.. naprawde nie wiem co...
Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Po wymianie jedyny niepokojący objaw to szarpanie przy przyspieszaniu (podobne jak gdyby był za wyskoki bieg do obrotów). Zrobiłem około 300 km i pewnego ranka jadąc zaczął tracić moc. Znając problemy z tutbinami chciałem go zresetować. Ale juz nie odpalił. Proszę o algorytm diagnozy.
Ostatnio wpadła mi w ręce głowica właśnie BXE. Z prawdziwym przebiegiem 179kk - niestety gniazda miała wyrobione bardziej niż moje (Octavia). Moja głowica miała pomiary i remont jakiś czas temu - panewki, szklanki, nowe uszczelniacze i szlifowane zawory. Stan głowicy oceniam na dobry+ w porównaniu z wieloma,które już widziałem. Myślałem o wym. głowicy...
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej w skodzie octavii 2.0 2002 r. Sprawa wygląda tak. Moja skoda miała zmieniana uszczelkę pod głowicą , świece, 2 razy kable (pierwsze były felerne ) ale sprawa z kablami rozwiązana. Przy zapalaniu, pracy na zimnym silniku w deszczowe dni słychać jakieś stuki z okolic cewki. Silnik ma oznaczenie AZJ...
Witam.Mam kolejny problem,a mianowicie pojawia mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym głowica po planowaniu wymianie uszczelniaczy i docieraniu zaworów nowa uszczelka elring nowe śruby do głowicy oraz komplet uszczelek do turbiny i kolektorów wymienione oringi na pompowtryskach silnik chodzi równo nie kopci żadnych błędów na ktsie o co tu chodzi czy...
Ostatnio wymieniany był króciec wody bo mi uciekał płyn z chłodnicy. Byłem przy tym jak mechanik go zdejmował i faktycznie mocno był już zużyty. Na zewnętrznej stronie widać było zacieki uciekającego płynu i pęknięcia. Po wymianie płyn nie uciekał już, ale przez w sumie przypadek zauważyłem że na włączonym silniku po odkręceniu korka wylewała się gotujący...
To nie dużo, każdy silnik ma prawo trochę brać. Wartość podana przez ciebie to objętość pomiędzy min a max na bagnecie. Jeżeli w filtrze pojawia się olej to należałoby się przyjrzeć odmie. Bierze olej... Spróbój zmienić uszczelke pod głowicą ale n ie wiem czy to coś da Zastanów się co piszesz przecież to się mieści z zapasem w normie przewidzianej przez...
(at)carrot Ok, postaram się to zrobić w weekend. W sumie dziś widziałem filmik jak ktoś wymieniał te świece. Do ściągnięcia kabli używał takich zagiętych kombinerek zwężających się ku czubkowi. Świece wykręcał tez przy użyciu prostego nie wyginającego się klucza. Rozumiem, że test ten mam robić wtedy kiedy nie mogę odpalić auta? Mam jeszcze pytanie....
Mam podobny problem z Nissanem Prairie pro 2 l wtrysk, 92r. B,G silnik ładnie odpala, dobra kompresja, ładnie, równo chodzi na wolnych obrotach. Problem zaczyna się po dodaniu gazu na wysokich obrotach na benzynie. Silnik zaczyna pulsować, i dławić się z rury tuman dymu, niebiesko białawy. Na gazie silnik, równo pracuje na wolnych i na wysokich, ale...
Witam, Mam duży problem, od jakiegoś czasu walczę z błędem 16555 w mojej Octavii. Zdążyłem już wymienić pół samochodu! Błąd wyrzuca po zagrzaniu się silnika na benzynie i gazie razem z błędami od sondy lambda i przepływomierza, czasami w parze idzie również wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Autko na jałowych obrotach pracuje nierówno, potrafi...
Witam, moja poczciwa Honda Concerto straciła uszczelkę pod głowicą, w związku z tym chciałbym zakupić coś nowszego, nie japońskiego i w miarę bez awaryjnego. Moje typy to: Golf 4 TDI najlepiej 130 lub 110 KM Passat B5 lub B5FL silnik jak wyżej. Octavia - ale tutaj nie mam żadnego pojęcia o silnikach (domyślam się, że są ze stajni VW) Lub jakiś Wasz...
Ile przejechane po montażu instalacji LPG? To klepanie i trudności w odpaleniu to na 99% wina wtryskiwaczy gazowych. Jaka firma tych wtryskiwaczy? Gaz jest Landi Renzo, od nowości jest zamontowany. Przejechane ma 89 tys. W książce mam, że wszystkie wtryskiwacze były wymieniane przy 48 tys w serwisie skody. Nie wiem jak sprawdzić jaka to firma.. Wcześniej...
Witam gdy pewnego razu musiałem przez kilka dni jeździć tylko na benzynie okazało się, że Skoda pali 20l/100 km, kopci, szarpie (prędkość obrotowa rezonuje) itp. Diagnostyka wykazała, że czas wtrysku na biegu jałowym wynosił 13 ms, gdy norma to ok 3 ms. Wymieniona została sonda, ustawiony czas wtrysku i przez chwilę było dobrze. Po kilku miesiącach...
No to szukasz nie koniecznie auta miejskiego (klasa B) ale raczej kompakt (klasa C). Z wymienionych przez kolegę Kune na pewno mogę polecić Golfa V (znajomi mają, auto bardzo mało awaryjne, unikać udziwnionych silników typu FSI oraz awaryjnego 2.0 TDI). Auto naprawdę bardzo praktyczne i mało awaryjne. Wygodne. Octavia jest również fajnym autem, choć...
Objawy są typowe...Dla zimy i jazdy na krótkich odcinkach. Miałem to samo w swojej Octavii, po dłuższej trasie osad znikał. W tym roku więcej jeżdżę, więc problem nie występuje. Olej to syntetyk Mobil1 5W-40, który nie jest chyba jakoś specjalnie lipny...
Rozrząd był INA a pasek Conti CT może dlatego wytrzymał i nie przeskoczył! Ale napinacz się przygiął wąs co o obudowę zachacza. Musiałem prostować bo wymiana na nowy nie wchodziła w grę. 40 tys. przejechał. I tak z uszczelką i gratami i moją robotą 1200 popłynął. U Nurczyka w Ostrołęce za używaną głowicę kompletną 300zł trzeba dać. Czasem trzeba i takie...
No i okazało się. Wtryski lały jak ja z rana. Właściciel mówi, że on ich w życiu nie robił. Pompiarz, że oryginalne. Myślę że 450.000 to już ich kres. Tylko dlaczego w miarę chodził na walniętych wtryskach i uszczelce, a na dobrej kompresji już nie? /pytanie retoryczne/. W każdym bądź razie śmiga jak młody Bóg. Wczoraj jechałem Octavią z 160.000 przebiegiem...
octavia uszczelka octavia głowica uszczelka głowicy octavia
alpine wyłącza układ scalić zegarowy tranzystor bc337
stacja lutownicza zelmer 01z013
Wymiana sprzęgła w silniku elektrycznym - krok po kroku Piekarnik elektryczny wyłącza się i brak prądu w kuchence gazowej - przyczyny i rozwiązania