Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Sprzęgło nie ma nic do uszczelki pod głowica chyba że wymienili cały silnik. :D
Ja dysponuję takimi danymi jak na screenie, zweryfikuj je jeszcze w innych żródłach. 1248620 1248621 Była jeszcze uwaga, aby sprawdzić czy śruby są 122Nm, jeśli nie, wymienić.
Witam - polecam chemiczny test na zawartość dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym. W Szczecinie zapłaciłem 30 zł za taki test testerem i otrzymałem odpowiedź " na 99% uszczelka pod głowicą ". Wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Pozdrawiam ; Marcin.
Uszczelka pod głowice grubość taka jak była.
Wżery to najlepiej likwidować poprzez napawanie, dziwne, iż zakład regenerujący wypuszcza taki bubel, gdyż regenerowany przedmiot powinien opuścić warsztat w 100% sprawny.
Po samym odkręceniu głowicy i wymianie uszczelki rozrządu nie trzeba ustawiać.
Szczelność głowicy była sprawdzana?
Może się przyda
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Co może być tego przyczyną i jak usunąć tą usterkę. Wydmuchana uszczelka pod głowicą.Wymiana.
To chyba to https://obrazki.elektroda.pl/6654331900_...
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
Jak nie ruszysz tulei ( poderwiesz jej) to składaj i już. Tuleja ma wystawać o ile pamiętam 0,15mm ponad płaszczyznę bloku ale przy pierwszym montażu. Należy mierzyć liniałem w kilku płaszczyznach. Bywały uszkodzone bloki ( zwichrowana krawędź przylegania) i taki blok poddawało sie obróbce.
25 Nm potem 3 razy po 60°.
1:50nm 2:90° 3:90°
Witam wszystkich. Piszę na forum, ponieważ mam zagadkę, która nie daje mi spokoju. Mianowicie chodzi o olej w silniku MAN TGX 440 z 2015 roku, przebieg 1 200 000 km. Stuki oraz głośna praca silnika skłoniły mnie do zajrzenia pod pokrywę zaworów, ujrzałem olej o innej barwie niż zwykle, ciemny, przepalony, z przejściami czerwonymi, wręcz "krwistymi"....
Podsyłam momenty dla głowicy. :arrow: Grubość uszczelki raczej nie ma znaczenia po planowaniu głowicy w silniku z zapłonem iskrowym. :arrow: Nawet nie wiem czy można dostać grubsze, ja nie spotkałem i raczej nie ma takiej potrzeby, a nuż wskoczy do pełnych 55 KM :D :arrow: Głowicę trzeba splanować, krzywizna 0,05 mm to sporo :!:
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
pewnie smok
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
Witam, Częstą przyczyną awarii uszczelki pod głowicą, a w dłuższym okresie eksploatacji również szybkie wyrabianie się panewek wału korbowego, powodować może taka pierdoła jak zbyt wczesny kąt wtrysku. Zwróć na to uwagę, zwłaszcza jeżeli Twój 3P pracuje głośniej od innych tego samego typu. Pozdrawiam vper
Śruby mierzysz jak są przewenżone to wymieniasz. Pomiar w połowie długości ( jakieś 3/4 gwintu, nie może być mniej niż 8,63 mm. Momenty dokręcania 1-17Nm 2-34Nm 3-90 stopni Kolejność 7 5 2 4 10 9 3 1 6 8 W ustawieniu łancucha nie ma żadnej filozofii. Koła na znaki, napinacz blokujesz cienkim drutem, slizgacz ma dopusczalne zużycie 0,5 mm.
Witam Będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego ,żeby dokrecić głowice odpowiednim momentem (podanym w książce bądź w opakowaniu z uszczelką). jezeli chodzi o lepszą /gorszą to jak wszystko, możesz kupić oryginalną albo zamiennik(który osobiście odradzam). Jak wymontujesz głowice to będziesz wiedział czy trzeba planowac czy nie (nie powinna miec...
Nie dawaj żadnego sylikonu. Nie ma ustalonej kolejności ale zaczął bym dokręcać od srodka tak jak przy wymianie uszczelki pod głowicą
A leci para z wydechu jak sie silnik zagrzeje? to kolego masz głowice do zdjecia i wymiana uszczelki oraz sprawdzenie głowicy czy nie jest pęknieta.
No może jakieś zdjęcie? Jak stara, znaczy PRL - standardowa armatura - to owszem są 2 podstawowe rodzaje głowic - ze śrubką, albo nakrętką do przykręcenia pokrętła. No chyba, że bardzo stara z lat 50/60 z głowicami takimi jak w zaworach przelotowych i porcelanowym pokrętłem, to jeszcze inne. A próbowałeś naprawy - wykręcić głowicę, wymienić oringi i...
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
U mnie identyczna sytuacja. Zatarł się po przejechaniu 400km , rocznik 2014 , 6600 motogodzin , przebieg 185tys. Czy ktoś zna przyczynę ?
Ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą
Witam, czy to prawda, że przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba planować również blok silnika?
Najpierw załapuje tylko na jeden cylinder po chwili obydwa . Zalane garnki :cry: czeka Cię wymiana uszczelki pod głowica i planowanie
Ponieważ nie udało Ci się uruchomić silnika, nawet z podlaniem paliwa wprost na tłok, więc sprawdź ciśnienie w cylindrze. Jeśli będzie ono poniżej minimum tj. do ok.4 bar, to niestety coś namieszałeś, albo dałeś części tzw. "używki". Może podczas montażu popękały pierścienie. W jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, czy prawidłowo zamontowałeś głowicę...
Kiedyś w zafirze wymieniałem sprzęgło to musiałem odkręcać parownik i rurki miedziane bo wszystko było na ramie którą trzeba wymontować.Ostatnio wymiana uszczelki pod głowicą w vektrze b ,taki kibel był w kablach że gaziarz dostał odemnie wiele długich i krótkich.Dobrze że nie słyszał.
Zapobiegawczo można próbować uszczelnić np. klejem do wklejania szyb ale jest to sposób polecany jedynie przy awarii gdzieś w trasie (klej schnie 20-35min) bądź klejem do wklejania mis olejowych (18-24h). Nie mniej jednak uszczelkę powinieneś wymienić ponieważ płyn to płyn i takie naprawy są krótkoterminowe :-) Płyn i tak pójdzie bokiem z czasem.
Płynu nie ubyło ale po 7dniach znowu mi wrzucil wodę zbiorniczkiem.Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!! Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. ps Wymiana chłodnicy w tym modelu jest możliwa po zdemontowaniu zderzaka i lamp.
Między głowicą a wtryskiwaczem masz miedzianą uszczelkę. Czas na jej wymianę. Może trzeba było najpierw wtryskiwacze odkręcić a nie głowice ściągać. Tam nie mas skąd olej lecieć - to nie olej.
W tym silniku jest jedna grubość uszczelki. Wymiana śrub niekonieczna.
Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/ Dla jasności ta górna tp pokrywa zaworów,a padła Ci uszczelka pomiędzy blokiem a głowicą.
Najlepiej poszukać w necie adresów i podzwonić podjechać pogadać ceny są zróżnicowane.;p
25NM 90 stopni 90 stopni90 stopni 45 stopni.Wymiana śrub .
No i oczywiście wymiana uszczelniaczy osłon drążków popychaczy.
Początkowo złap główne te 30 niuta tak jak chcą ,a te mniejsze 20. Żeby w miarę rozłożyć siły. Dokręcaj główne z procedurą a te boczne wyrównasz na końcu. A jak zrobisz tak jak pisałeś też będzie ok.
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony? Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się...
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
Silnik Nissan H20-ll, moc 35kw, model wózka PDO1A18PQ, zasilany gazem fabrycznie zakładanym, pojemność 2,0 litra, gaźnik. Mam tylko takie dane. Dodano po 3 Ale to aż tyle by jakiegoś brudu wypłukał że zrobił się koloru ciemnego masła.
Dostała się woda ? skąd, z układu chłodzenia, czy z kałuży ? Głowicę sprawdza się na szczelność i ewentualne pęknięcia, nie wymienia od razu na nową. Uszczelki oczywiście obowiązkowo nowe
Silnik yanmar
wymian uszczelka głowica uszczelka głowica wymian rover koszt wymian uszczelka głowica
saeco czyszczenie obciążenie elektroniczne chińskie naprawa kanapy
Kopiowanie pilota Yooda na uniwersalny: czy to możliwe? Podłączenie silnika trójfazowego do 230V: kondensator czy falownik?