Sprężarka chłodnicza SAF 23.
uszczelka pod głowicę kompresora ?
Tyle co niemy z sędziowaniem, ale nie do końca, bo ciągła praca sprężarki w połączeniu z uszkodzoną uszczelką głowicy kompresora, mogła doprowadzać do wtłaczania powietrza do ukł. chłodzenia. Czyli temat wróci, lub nie..
Ale kompletnie nic nie dmucha?? Może głupie pytanie czy sprężarka jest połączona mechanicznie z silnikiem, w sensie czy kręci się razem z nim?? Czy pasek się nie ślizga? Bo jeśli się kręci, to może być jak kolega wcześniej mówił zawory albo wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Pozdrawiam.
A jaka jest tam uszczelka pod głowicą? Czy to będzie taka blaszka aluminiowa?
Wymień osuszacz, no chyba że padła jakaś uszczelka w głowicy kompresora. Jednak ciśnienie powietrza, raczej nie wpuści wody do strony tłocznej.
Powinien pompować w około 3 minuty 45 sekund. Najprawdopodobniej sprężarka się zużyła i wymaga remontu (zawory, pierścienie, tłoki, cylindry). Możliwe też że ślizgają się paski, albo masz nieszczelności w orurowaniu, przed zaworem zwrotnym, może uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Sprawdź uszczelkę pod głowicą czy nie ma przedmuchów.
Dla innych z tym samym problemem-glowica kompresora lub jej uszczelka
Może się zbierać kompresja w ukł. chłodzenia a nagrzewnica jest jego najwyższym punktem. Wtedy: uszczelka pod głowicą (obniżone tuleje), głowica, kompresor, niewydajna pompa wody.
Witam.Jakiś czas temu po postoju-nocy(w czasie jazdy nie) zaczęło wyrzucać płyn chłodniczy przez zaworek w zbiorniczku więc w celu zdiagnozowania przed dłuższym postojem zbijałem powietrze z ukł. pneumatycznego.Za każdym razem przed uruchomieniem silnika węże od płynu miękkie i płynu nie wyrzuca czyli podejrzenie pada na kompresor.Po kilku dniach takiej...
:| Na bank kolego kompresor, tydzień temu miałem ten sam przypadek ,po wymianie uszczelki i splanowaniu głowicy kompresora problem został rozwiązany pozdrawiam. Dodano po 5 :D Kolego jeżeli by to nie pomogło to jest jeszcze jedno co mogło się stac to uszczelka pod głowicą. Tak mi mój mechanik podpowiada ,przy jednym zrobił sprężarke i nic nie pomogło...
Rozkręcałem ale nie pamiętam poza tym jak ustaliliśmy to była inna sprężarka . Co do pierścieni to zawsze do nie typów kupuję w HSD . Mają duży wybór pierścieni i zaworków oraz innych części zarówno do sprężarek jak i do silników tłokowych może coś dobierzesz . Mieszkam w B-stoku ale oni mają też swoje sklepy w innych miastach . Uszczelkę pod głowicę...
Pierścienie mogło trafić i nie jest szczelny. Lub inna nieszczelność, typu uszczelka pod głowicą.
Kupiłem Specair w Castoramie. Po ok. 40H pracy zaczął nabijać do 1 atm. Rozkręciłem - poszła uszczelka pod głowicą. Czy ktoś wie gdzie można kupić?
Witam kupiłem drugi agregat WAN w cenie złomu i chcę go rozkręcić w cenie oględzin i sprawdzenia w jakim jest stanie, czy po demontażu głowic trzeba wymieniać uszczelki na nowe czy stare się nadadzą, czy uszczelki podczas zdejmowania głowicy się nie zniszczą??
Może nie tyle uszczelka co zaworki w głowicy, to może być prawdopodobne.
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Możliwe przyczyny 1. Głowica pęknięta lub krzywa - do sprawdzenia na szczelność i planowanie 2. Skorodowana uszczelka pod głowicą 3. Pęknięta tuleja (jeśli są mokre).
Prawdopodobne najczęstsze uszkodzenia to: 1. Uszczelka między głowicą a płytą zaworową wydmuchana 2. Pęknięta blaszka zaworowa Dodano po 4 Należy dodać, że kompresor tego typu ma sprawność rzędu 40%, co wiąże się z tym że w cyklu 10 minutowej pracy kompresor może działać tylko 4 minuty i następnie 6 minut przerwy i tak cyklicznie. Jeżeli kompresor włącza...
Witam odgrzeje trochę temat z kompresorem jest najmniej roboty tłoki od PG uszczelka pod głowicę od tdi metalowa pasuje,do tego kompresor ustawić doładowanie odpowiednią wielkością koła i prawie gotowe. Wtryski większej przepustowości,mocniejsza pompa paliwa, kompa wystroić i gotowe. Kompresor najlepiej od mercedesa jest trochę koszt ale nie musisz...
Witam. Posiadam Aprilia sr 50 na wtrysku rocznik 2004 silnik piaggio. Od niedawna kompresja wynosi 5-6 bar. Coraz trudniej go odpalić i zaczyna lekko przerywać podczas jazdy i po przekręceniu manetki na zimnym silniku. Cylinder w bdb stanie a tłok w dobrym (są lekkie przedmuchy ale przerwa między tłokiem a cylindrem wynosi 0.06 mm czyli bardzo mała)....
Cześci już kupione , jest to model hs17 montowany w autobusie Autosan gdyby ktoś kupował części do takiego kompresora to zwróćcie uwagę też na inne numery na poszczególnych elementach bo hs17 było kilka rodzaji. Teraz pojedźcie czym wyczyścić nagar z głowicy kompresora ? Chce wymienić części na nowe a kompresor tak zasyfiony że aż strach .
Najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą, trzeba dorobić z tekturki (najlepsza jest z bloku rysunkowego, szara z obu stron) Mogą też to być zaworki /blaszki jak pisał kolega Dzg4. Z zaworami może być trochę więcej roboty Nie ma wyjścia musisz zdjąć głowiczkę.
U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
Co do tych kompresorów-sprawdzać uszczelkę pod głowicą! A wogóle sprawdzać czy nie luzują się śruby głowicy. Co do uszczelek to są dwie-jedna gruba kringielitowa pod głowicą i jedna cieńsza stalowa pod płytą podzaworową. W grubej następuje wyrwanie materiału na zewnątrz, w tej cieńszej koroduje ten fragment który oddziela zawor ssawny od wylotowego.
Witam. Autko ma następujący objaw. Na zimnym silniku jak wciśniemy pedał gazu do spodu to autko kręci się tylko do 2000 obr. i tak odbija dziwnie od 2000 do 1800 i strasznie kopci na biało. Zapach typowo parafiny. Jak pochodzi chwilę i się zagrzeje wszystko jest OK. Autko miało wymieniane pół roku temu przezemnie o ile pamiętam dobrze zawory, uszczelkę...
Witam , jak w temacie , bez retardera , nigdzie nie leci , pompa wody nowa z podejrzeniem wycieku załozona , na 3 tys km ok 4 l ubytku , im ciezszy teren tym gorzej , 820000 km przebiegu , cisnienie w układzie chłodniczym raczej bez wiekszych zmian , najwiekszy ubytek podczas postoju i ostygnieciu ( zimny silnik pokazuje mało płynu ) , pomoze ktos ?...
Muszę wiedzieć, który cylinder jest gmp jak będę podłączał kompresor. Szczelność sprawdzam jeszcze przed zdjęciem głowicy, bo może jednak jest cała.
Witam, więc z odmy powinna się wydostawać jedynie wilgotna mgiełka (!) i spaliny a krople wody to zła oznaka... jeśli ubywa płynu a silnik się nie gotuje to masz albo głowiczkę w kompresorze do roboty lub problem z głowicą lub jej uszczelka.. Pozdrawiam.
Jeśli wywala przez miarkę to nadmierne ciśnieni w komorze korbowej -kompresor -turbo -pierścienie na tłoku ( biały dym z komory korbowej ) -uszczelka pod głowicą
Witam, mam problem z Renault Magnum 440 2002r. Samochód czasami nie chce nabić powietrza, zatrzymuje się powiedzmy na 8 i dalej nie bije, a czasami w drugą stronę, pompuje 12-13 i nie spuszcza. Dodatkowo zauważyłem że od jakiegoś czasu renia wydaje dziwne dzwięki, powiedziałbym że "kłapie", i cieknie olej z kompresora. I teraz pytanie - czy kompresor...
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
Uu 2x robota niech zamówią bloczek i robią w cenie gwarancji za tamtą robotę w rama gwarancji na wykonany zakres napraw. Za część odpowiada wykonujący pracę na nich za glowiceten co robi głowice. Przecież pracę swój nawet się sprawdza. Blok można sprawdzić na szczelności po złożeni ukaldau wodnego. Nawet małym kompresorem.
Najlepiej to wyjąć wałek rozrządu (jeśli na nim nie ma pompki oleju) by zawory sie nie otwierały Jak nie rozbierasz karteru to patrzysz ile sie otwierają zawory, potem rozpinasz je. Na szlifierkę i tniesz po długości tylko by sie nie otwierały i montujesz je. Tylko najpierw zobacz czy ta nowa głowica pasuje do cylindra (czy uszczelka pasuje). No i oczywiście...
Czy może ktoś opisać jak działa sterowanie pracą kompresora? Mam problem z bardzo długim czasem pompowania. Wymieniałem uszczelki i zaworki w głowicy, bo był przedmuch do układu chłodzenia. Po wymianie powietrze nie przedostaje się już do płynu, ale nadal układ bardzo długo pompuje. Proszę o info, jak są sterowane zaworki w głowicy i czy przyczyną może...
Jak określić koszt remontu gdy niewiadomo co poszło. Jak sama uszczelka pod głowicą to koszty niewielkie. Twoje objawy raczej nie świadczą by była to tuleja. Wtedy to raczej woda leci do oleju. W przypadku który miałem to silnik był już dobrze wylatany i wymieniłem tylko tuleję i robił jeszcze 4 sezony a potem był remont. Zaznaczam że nie mam warsztatu...
Modele, które zostały mi wskazane są drogie. Koszt samej sprężarki jest większy niż całego kompresora. Jeżeli już bym myślał o wymianie to interesowały by mnie sprężarki z napędem bezpośrednim, gdyż taką posiadałem. Firma ABAC funkcjonuje i z tego co czytam tu www.abacpolska.pl ma się świetnie. Niestety nie posiadają części do starych modeli. Z zestawem...
A może to tylko przysłowiowa "igła". Kawałek świecy wbity w przylgnię zaworu i podpiera. Wypłukany przez benzynę, bo nie przepalał. Ale to podparcie powinna wykazać kontrola głowicy, no nie?
No cóż, nie mnie rozstrzygać dywagacje w sferze ewolucyjnej, ale po rozebraniu sprężarki mechanicznie tuleja i sam tłok są w dobrym stanie. Nie jestem w stanie rozdzielić głowicy na dwie części (dwa elementy przedzielone uszczelką). Szukam prawdopodobnej przyczyny i możliwości jej naprawy.
Witam Rozebrałem kompresor z Jelcza/Kamaza hs 21 Podobny jak ten polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/602_09.... Rozkręciłem go wyczyściłem. Zmieniłem: -uszczelkę pod głowicą; -uszczelkę pod cylindrem; -uszczelkę nad misą oleju; -pierścienie; Wszystko skręciłem i podłączyłem do silnika. Na początku wszystko działało, ale wyłączyłem żeby dokręcić na stałe...
ja miałem też problem podobnej postaci lecz u mnie okazało się że jest uszkodzona uszczelka pod głowicą i spaliny pompował do nagrzewnicy. Natomiast z tym spadkiem obrotów to jest tak że w tych samochodach załącza się kompresor od klimy i z tym nic nie zrobisz.
Zakładam temat by podzielić się doświadczeniami i problemami wynikającymi z naprawy stacjonarnej pompy do betonu Brinkmann 2008 r. ze sprężarką śrubową Atlas,silnik Deutz D 2011 L 03 30,5 kW chłodzony olejem. Aktualnie maszyna przegrzewa się i wyłącza. Do wymiany uszczelka pod głowicą,wycieka olej. Wymiana filtra separatora,powietrza, filtra oleju kompresora,silnika....
Pierwszy problem to pewnie uszczelka pod głowicą. Jeśli na gorąco luzujesz korek czyli spuszczasz ciśnienie a po jakimś czasie znowu ciśnienie jest tzn że coś pompuje w układ. Skoro kompresor wymieniony to zostaje silnik. Można zrobić test CO ale nie zawsze jest to miarodajne. Możesz jeszcze jeździć z luźnym korkiem aż przedmuch się zrobi większy.
Witam w mojej sprężarce domowej roboty posiadam kompresor o oznaczeniu HS 11.44. Mam pytanie gdzie mogę dostać do niego części zamienne. Chodzi mi o uszczelki i zaworki w głowicy. I w ogóle w jakich urządzeniach ciągnikach bądź samochodach były montowane tego typu sprężarki ???
wspólczuję Ci bo to na prawdę będzie niełatwe znalezienie przyczyny. Ja miałem tak w audi 80 (bo to ten sam silnik tylko wzdłużnie ułożony), okazało sięze jakiś paproch wdarł siedo komory silnika i go pompa gdzieś zassała i podała w jeden z kanalików olejowych, kupa roboty, albo uszczelka pod głowicą gdzieś Ci cieknie. Ja przedmuchałem kanaliki olejowe...
Witam, posiadam sprężarkę chłodniczą, którą chcę wykorzystać do kompresora powietrza. Czyszcząc wszystko zdjąłem głowicę i płytę zaworową. Zmieniłem uszczelki ale sprężarka dalej nie pompuje. Kompresja jest OK. Podejrzewam, że winne są zaworki ssące i tłoczne (blaszkowe). Moje pytanie jak je zregenerować? Oraz czy w wyciętych szczelinach w kształcie...
zmierzylismy kompresję na czwartym 28 atm na trzecim 26 atm na drugim 0 atm na pierwszym 0 atm jakie macie pomysły mój mechanik twierdzi że jest przedmuch na uszczelce pomiędzy 1 I 2 cylindrem może mieć rację jak pompowałem kompresorem w miejsce świecy żarowej na 2 cylindrze to wylatywalo na 1 :( będziemy ściągać głowicę.
Witam po małej przerwie, wiem ze post pod postem Mała aktualizacja- jakiś czas temu zakupiłem sprawną głowice od ikarusa Wykopałem w swoich zbiorach nagrzewnicę od cinquecento jakiś zbiorniczek wyrównawczy od peugeota (307 ?) Obecnie poluje na jakąś pompkę bo ta od pralki zniknęła w nie wyjaśnionych okolicznościach Oczywiście podczas demontażu głowicy...
Ależ on mi nie wyłącza przy 2 atm, tylko pracuje dalej lecz nie dźwiga się ciśnienie.A manometr przed reduktorem pokazuje tyle i pokazuje dobrze co sprawdzone przy pompowaniu kół no i drugi za reduktorem też tak pokazuje. Głowica była mocno dokręcona, uszczelki co prawda pęknięte w połowie ale przy skręceniu złożyły się jak nalezy. I podczas pracy nie...
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Góra silnika rozebrana, okazało się że ktoś wcześniej złożył głowicę na starej uszczelce i silikonie. Uszczelka przedmuchana w 3 miejscach. Ale mam jeszcze pytanie-czy orientuje się ktoś jakie powinno być prawidłowe ciśnienie, jakie wytwarza kompresor w tym silniku? Zmierzyłem i ten wytwarza w granicach 2,6 bara po kilkunastu obrotach walem korbowym....
Witam mam duży problem posiadam kompresor butla 60l. Jest to 2 tłokowa sprężarka w której niestety rozsypały się uszczelki między zaworkami, a głowicą szukałem na google, ale niestety zupełnie nic nie znalazłem na sprężarce pisze jedynie H1/29 a na butli Gianesi edilio L28876 Serdecznie dziękuje za każda odpowiedź Pozdrawiam. Potrzebuje dokładnie tych...
Witam, od ponad miesiąca walczę z dużym ciśnieniem w ukl chłodzenia w moim mercedesie (actros mp1 1831). Mechanik uparł się że to uszczelka pod głowicą, teoretycznie objawy faktycznie takie są, ale uszczelka została wymieniona, głowice planowane i sprawdzone na szczelność, na tulejach nie było widać żadnych pęknięć. następnie została wymieniona głowiczka...
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować....
Witam kolegów.Mam problem w swoim Volvie,w cewce przy podstawie osuszacza Wabco 2 grzybki były zamienione miejscami i prawdopodobnie cykle osuszania i rozłączania kompresora nie odbywały sie prawidłowo.Po wymianie cewki na taka sama ale nowa Wabco Poland Volvo weszło w stan serwisowy(awaryjny),nabija 8.8 Bar a podczas jazdy 9.8 Bar.Filtr osuszacza wymieniony,kalibracja...
Naprawiłem już kompresor, problemem była pęknięta uszczelka ale już udało mi się z tym uporać. Nowa uszczelka została wycięta z kryngielitu, a oto proszę są zdjęcia z naprawy : http://obrazki.elektroda.pl/8845669900_1... http://obrazki.elektroda.pl/4856804400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1078829000_1...
Witam Po zastanowieniu padło na nowy Kompresor Maktek SKY 50V (dwu tłokowy) Po rozpakowaniu i obejrzeniu go dokładnie, odechciało mi się go Chinol tylko z Polską nazwą Po długim zastanowieniu się i przemyśleniu, do czego mi tak naprawdę ten kompresor będzie potrzebny Odesłałem go z powrotem (nawet go nie uruchamiałem) Zrobiłem mały remont swojemu Wymieniłem...
Mam problem z ustaleniem prawidłowego kierunku obrotu wału w sprężarce saf 23. Z tego co wyczytałem na elektrodzie na wale znajdują się czerpaki oleju które wyznaczają prawidłowy kierunek obrotu wału, lecz jakoś ich nie widzę... (wrzucę zdjęcia). Rozebrałem kompresor i co mnie zdziwiło nie ma uszczelek poza tą pomiędzy głowicą a "klawiaturą" z zaworkami...
Witam. Autko jak w opisie. Otóż. Lał olej spod wału, wałków prawa i lewa. Wymieniliśmy uszczelniacze (widać było ich znaczne uszkodzenie) i poskładaliśmy rozrząd (wcześniej zrobiliśmy znaki bo kiedy ustawiłem wszystko na GMP pompa wtryskowa była całkiem inaczej niż jak "fabryka" podaje) Autko odpaliło ale kopciło strasznie na czarno. W każdym momencie...
Witam, potrzebuje pilnie zakupić kompresor do prac w lakierni i piaskarni. Dotychczasowy "spadkowy" zrezygnował z dalszej pracy , prawdopodobnie uszczelka pod głowicą ( nabija tylko do 2,5 bar'a i zaczyna puszczać zaworem odprężającym ) . Pomysł jest taki aby go porządnie wyremontować ( jak znajdzie się trochę czasu ) po czym będzie służył jako "zapasowy"...
Ale my moduline zaślepiliśmy, chłodnice sprawdzilismy pod cisnieniem też jest ok, głowice sprawdzone, uszczelki wymienione, kompresor zrobiony. Dodano po 18 Silnik głośniej nie chodzi
znalazłem...poszła uszczelka pod głowica,wydmuchało ja i jak wnioskuje powietrze które miało isc do zbiornika trafiało z powrotem do filtra powietrza...tak to w srodku czysty cylinder gładz jak nowa,wiec moze bedzie ok...jakim olejem zalac ten kompresor?
Jeżeli idzie powietrze przez przewód przelewowy, to musisz się powoli przygotować na ściąganie głowicy. Górnym przewodem do zbiornika wyrównawczego ma cały czas płynąć płyn? U mnie w megance w tym przewodzie pojawia się na chwilę płyn (przelew) w momencie gwałtownego wzrostu obrotów. Jak mam podłączony laptop to obserwuje temp. widać jak na wyjściu...
https://obrazki.elektroda.pl/1355163000_... https://obrazki.elektroda.pl/7648748500_... Po ułożeniu blaszek prawidłowo kompresor nabija do 8 bar i się wyłącza(nabija troszkę wolniej przez nieszczelności pod głowicą i zasys ma o 3mm mniejszy otwór ). Muszę kupić 2blaszki bo ss ułamane śrubę nowa i uszczelki cały zestaw...
Koszt to pompy ,silnik ,koło pasowe silnika ,zbiornik powietrza .Resztę części bierze się ze złomu . Rzecz jasna części wpływające na bezpieczeństwo jak zawór bezpieczeństwa ,wyłącznik ciśnieniowy ,termik powinny być nowe. Mnie całość kosztowała 1400zł .Silnik udało się kupić 20 letni ale nigdy nie uruchamiany ,ot przeleżał 20 lat . Kompletny remont...
Wlać olej od strony ssącej i zobaczyć czy zassało? Jaki zawór tłoczny? Kompresor pobiera powietrze takimi wlotami z boku. Tam jest siatka. Jeden cylidner jest połączony z drugim. Domyślam się że jeden spręża powietrze a drugi jeszcze raz spręża to sprężone. i potem z 2 cylindra idzie na zawór zwrotny i baniak. Jak te zaworki mają wyglądać. Rozbiorę...
Auto nie odpala bo pompuje tyle powietrza i spalin przed odme do kolektora dolotowego. Witam posiadam skode z silnikiem ATD 1.9 TDI PD. Auto nie paliło. Po odpieciu rury dolotowej przy klapie na kolektorze silnik odpala lecz nie reaguje na gaz. W całym układzie dolotowym olej, który dostaje się tam odma. Jak odepne ódme i odpale silnik to przy 790obr...
Demontaż wałka... nic się nie przejmuj, sprawdź tylko sam wałek czy nie jest już wyrobiony . Nie może mieć ostrych kształtów i czy się nie łuszczy, powierzchnia powinna być jednolita. Uszczelniacze... ściągasz szczypcami nie bać się. Sprawdź prowadnice zaworów czy nie mają luzów. Ja bym je wymienił to nie taki duży koszt a dobrze to zrobić. Szklanki.......
witam posiadam rozebrany kompresor taki mini typu z biedronki i nie wiem co dalej z tym zrobić cała głowica jest rozebrana tzn. składa się z kilku cześci które nie wiem jak poskładać : -dekielek z wyjściem na wężyk i wlotem powietrza -2 plastikowe kółeczka z oringami -uszczelka - i drugi dekielek proszę o pomoc pozdrawiam
Jeśli kręci na sucho to na pewno głowica do roboty. Koszt ok 400-800zl jeśli chodzi o regenerację w zależności od części. Uszczelka pod głowice, śruby głowicy, uszczelniacze wałków i oczywiście cały kompletny rozrząd plus koło na dole na wal i pasek do osprzętu. Od razu wiadomo olej, filtr. Pasuje dokładnie zobaczyć co stanęło i spowodowało kolizje...
Odgrzeję odrobinę bo ostatnio zostawiłem samochód u mechanika, który wziął 5 dych i nie zrobił nic bo nie znalazł żadnego wycieku i tak przynajmniej popytałem o tą uszczelkę pod głowicą na co ten mi mówi coś w stylu: "gdyby to była uszczelka to ogrzewanie nie działałoby wcale albo słabo a ten grzeje jak z pieca". Więc co to jeszcze może być? Jakiekolwiek...
Nie dalej jak kilka dni temu męczyłem się z agregatem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... To nie to samo, ale zaworek u mnie wyglądał podobnie i ustaliłem parę rzeczy mogących być przydatnymi dla Ciebie: 1. Ludziska gubią części a my tracimy czas na zrozumienie działania zaworków, po zgubieniu części zastępują...
Wg mnie ma przedmuch pod uszczelką głowicy do układu chłodzenia (biały dym). Można zobaczyć czy w zbiorniczku wyrównawczym nie idą bąbelki. Już pewnie wiesz co to oznacza/// No proszę cię widziałeś te wyniki pomiaru z kartki. Na 4 cylindrze 5.9 po oleju wyraźny wzrost do 6,5. Drugi 8,2 po oleju skoczył do 9,3 tam zapewne nie ma już pierścieni olejowych...
taka sprężarka jaką miałeś w kompresorze (jak mniemam) dawcy, tylko jeszcze starsza. To jest moja inna samoróbka:) Mały kompresor- aktualnie posiada sprężarkę HS-19 (star), a w wakację zamierzam go przebudować do sprężarki Autosan (dwucylindrowa) http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zas... Jest do tego jakaś zamienna głowica i tłok? Pasuje...
Problemy widoczne: - zalany cały silnik olejem /paliwem poniżej glowicy, kompresor klimy zalany strona przeciwna pompa itd pod dolot zalana aż po miskę, front silnika zalany ponizej pompy vaccum - twardy hamulec - wyciek olej z węży podciśnienia bardzo mocne zapocenie pod kolektorem na wężach, na rozejściu - delikatny wyciek u góry na dwóch wtryskach...
Zauważ że jeżeli korek jest uszkodzony i nie trzyma ciśnienia to temperatura wrzenia płynu się obniża a stojąca pionowo wskazówka od temperatury nie oznacza temperatury 90 stopni tylko przedział od 70 do 100 stopni. Ma kolega rację, ze wzrostem ciśnienia temperatura wrzenia wzrasta, ale trzeba rozróżnić temperaturę płynu i temperaturę wrzenia. Temperatura...
. ale myślę że pierścienie są do wymiany. Jak się nagrzał to chyba tarcie na cylindrach jest... Zdemontować głowice, sprawdzić uszczelki, zawory robocze i zawór zwrotny..
Dziękuję to wiele wyjaśnia. Po dzisiejszych oględzinach mam kilka pytań/wątpliwości na które szukam odpowiedzi: 1. Pompy (po odłączeniu silnika) nie mogę ręcznie przekręcić trudno mi powiedzieć czy powinno mi się udać ale to może świadczyć i staniu tłoka. Spróbuję odkręcić głowicę i zobaczyć co się tam dzieje. Mile widziane wskazówki co, jak na co zwrócić...
Też ten silnik widziałem. Muszę przyznać ,że fajnie chodzi taki 3 cylindrowy silniczek. Wracając do tematu, faktycznie przypominam sobie, że w poprzednim moim silniku 2t dało się wyczuć taki jakby przeskok w GMP i dlatego on odpalił. :D Nie wiedziałem co robić z tym silnikiem, bo i tak nie odpalał, więc wykonałem ten rowek na tłoku, (taka delikatna,...
Aktualizacja. Po przestaniu 7 dni u mechanika (napisałbym, którego ale wolę nie bo lubię życie bez pozwów jak i proste zęby) stwierdził on, że wszystko sprawdzone i widzi problem tylko w silniczku krokowym (tym zaworze co już przyszedł na szczęście do mnie). Swoją drogą ciężko było napisać to zdanie bez kilku wyzwisk w jego stronę. Tak wszystko było...
Sprężarka chłodnicza, typ SAF23. Obroty 1440rpm, najlepiej napędzać bezpośrednio (sprzęgło, zamiast przekładni). Silnik 2.2kW, ciśnienie do 10bar. Wydajność jakieś 20m3/h. W celu zapewnienia długiej żywotności trzeba ściągnąć "miskę" oleju i ustalić kierunek obrotów wału (nie jest obojętny). Jak zdejmiesz zobaczysz o co chodzi. Do pełni szczęścia trzeba...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
cyt.......... Witam , mam taki problem mechanik którem zleciłem wymianę świec żarowych przy wykręcaniu jednej świecy ukręcił ją w taki sposób że wykręcić można tę cześć którę wkłada się klucz a ten kapturek został w głowicy i wystaje taki pręt grzewczy. czy jest jakiś sprawdzony patent na wyjęcie pozostałej części z głowicy bez ściągania głowicy ?...
Sprinter 906 OM646 313. Błąd niskie ciśnienie doładowania 2359-001. Błąd pojawia się na 5 i 6 biegu. Ciśnienie zadane 24.. ciśnienie osiągnięte 21.. Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie jedzie do ponownego odpalenia. Podmienione na nowe elektrozawory od sterowania turbinami. Wymieniona turbosprężarka na regenerowaną - Mielec Podmieniony EGR z innego...
Na dodatek prawdopodobnie kompresor ładuje za duże ciśnienie, albo wycieka tłokami. Ciągnik jest w fazie rozbierania to zobaczymy co będzie. Dodam ze biały dym leci też z tą gdzie sie wlewa olej silnikowy, tuż zaraz przy pompie wtryskowej. Biały dym też wylatuje z wężyka która odprowadza nadmiar oleju z pokrywki zaworowej. Regulamin pkt 10,9 i 11 wraz...
Tak, ale raczej po prostu wymień komplet tuszów - nie wiem w jakim stanie są te tusze oryginalne i jak dawno ta drukarka nie była używana. iP3300 to drukarka na 4 tusze (PGI-5 i CLI-8 C/M/Y), bez tusz CLI-8BK. Jeśli będziesz zamawiał zestaw zamienników to zwykle jest to komplet 5 sztuk z CLI-8BK. Zamiast CLI-8BK poproś sprzedającego o wysłanie dwóch...
Cześć, mój problem najlepiej pokazuje to wideo: https://www.youtube.com/watch?v=gBaMkSLu... Od około 0,6b jak turbo zaczyna dmuchać zaczyna być słychany świst, gdy turbo osiągnie maksymalny poziom doładowania, zmienia się ten świst na falujący, oscylujący świst. Równo 3msc temu zmieniłem turbosprężarkę na hybrydową(przed wymianą nie miałem tego problemu)....
Jedynym błędem który popełniłem jest fakt że zastosowałem zawór zwrotny tuż przed zbiornikiem a nie zaraz za głowicą i skutek jest taki że jak wyłącznik wyłącza silnik to dość sporo powietrza upuszcza z rurki chłodzącej i odwadniacza. Nie wydaje mi się żeby to był błąd, zawór zwrotny ma gumową uszczelkę na plastikowym grzybku i, a powietrze zaraz po...
Jeśli na Astrze Y1.7dti 165tyś 350zł alternator, 2x28zł (bez wymiany) szczotki rozrusznika 2x550zł rozrząd i teraz dojdzie sprzęgło ok. 600zł z wymianą to dużo? Podam przykład w Polo 1.4 (przejechałem na założonym gazie 60tyś) 2500zł głowica rozrząd 500zł 2x wymiana świec po 80zł i nie wspominając że 3x 200zł serwisowanie gazu (regulacje i wymiana filtra....
Witam Zawiedziony nędzną wydajnością mojego 50 litrowego kompresora z allegro postanowiłem zbudować coś bardziej przydatnego. Poszperałem (głównie na elektrodzie) w poszukiwaniu opini na temat dostępnych na naszym rynku wtórnym sprężarek i po analizie możliwości, cen części, trudności budowy kompresora zdecydowałem się na sprężarkę z jelcza. Wiem że...
Witam Wczoraj zamontowałem do swojego kompresora sprężarkę dwutłokową i przy jej próbach pracy okazało się, że chyba nie będzie potrzebowała odpowietrznika.Powietrze, które pcha tłok przesuwając się w kierunku skrzyni korbowej jest odbierane przez tłok idący ku górze.W poprzedniej jednocylindrowej musiał być odpowietrznik,bo bez niego wyrzucało olej...
No widzę, że tak krytykowany patent "test z butelką" zaczyna się przyjmować. Trochę mnie zaskoczyły wyniki tego testu, a mianowicie to że, bąbelkowanie ustawało na wolnych obrotach, oraz to że płyn nie wracał, nie zostawał zassany z powrotem do zbiornika wyrównawczego, bo u mnie tak się dzieje i butelkę mam pustą. Tak się dzieje jak na zimnym silniku...
Witam>Mam problem z Magnumka>Jak sie zagrzeje to wyrzuca wode.Kompresor jest sprawdzony glowica i uszczelka jes ok.Jak jedzie pusty jest ok jak ma 5-20ton to wyrzuca wode.Chlodnica jest wyczyszczona sprawdzona a wisco wymienilem i nie pomaga.Prosze o pomoc bo nawet serwis nie daje rady.
Ani głowice, ani tuleje, To tak na przyszłość. 99% to uszczelka głowiczki kompresora.Należy postawić auto i spowodować drobny wyciek powietrza, aby kompresor pracował ciągle. Jeśli jest problem, to płyn zacznie "rosnąć".
Haallloooo....?? Czy to koniec pomocy...? Co się dalej okazało.... Pogrzebałe w szpargałach i znalazłem fabrycznie nową głowicę do 1,0 Fire. Prawie kompletną bo z zaworami ! Ale... Głowa ta leżała sobie w wydawałoby się suchej piwnicy, jednak nieco delikatnego rudego pyłku wokół gniazd zaworów wydechowych się zgromadziło... Czemu tylko wydechowych..?...
Witam serdecznie. Czytałem czytałem i nic konkretnego nie znalazłem, wiele podobnych objawów ale żaden nie daje odpowiedzi jakiejś jednoznacznej. Panowie, otóż mam omege 96r. 2.0 16V z gazem. W lutym zerwałem w trasie pasek rozrządu i generalnie w silnik włożyłem 2000zł. Oto rzeczy które między innymi wymieniono: -rolki napinacza i prowadząca paska...
Witam i pozdrawiam forumowiczów. Szukam pomocy z moim chińskim skuterem problem polega na tym że skuter odpali bez problemu i wszystko jest ok jak działa ssanie. Gdy ssanie się wyłączy jest już problem polega on na tym że jak lekko dodam gazu to gaśnie ale jak gwałtownie przekręcę to wchodzi na obroty i dobrze reaguje na gaz. Gdy tylko spuszczę z gazu...
A czemuż to podejrzewasz uszczelkę pod głowicą ? Raz jest wypalona, z przedmuchem - uszkodzona, a raz nie ? Miałbyś cały czas podobne objawy, a nie tylko na światłach. Miałem pękniętą głowicę, to trochę :( gorzej niż UPG. Rano staw w cylindrze, po odpaleniu gdy wydmuchało płyn jeździł dobrze aż do pełnego zagrzania, wtedy dopiero musiał ten płyn z pęknięcia...
Dzień dobry, Silnik 125, 4T, jeden cylinder, 4 zawory, dwie świece zapłonowe, wtrysk paliwa elektroniczny. Brak błędów OBD, sonda nowa, inne czujniki sprawne, łańcuszek rozrz. nowy, filtr pow. czysty, najechane 14tys.km. Niedawno zrobiłem kilka razy pomiar kompresji, wyszło 4 bary ! 8-O Silnik odpala bez kłopotu. Reaguje żwawo na manetkę. Moc wyczuwalnie...
Witam, „odziedziczyłem” kosę spalinową Homelite F 3055 (jest to jedyne oznaczenie jakie na niej znalazłem, niestety brak innych napisów). Gaźnik ZAMA H46A73B. Kosa ma około 2 lata, była używana w granicach rozsądku a potem uznana za zatartą i zimę przeleżała w garażu. Z braku innego zajęcia zająłem się nią i okazało się że wcale zatarta...
mercedes uszczelka głowicę uszczelka głowicę polonez uszczelka głowicę seicento
wyważarka wirników microchip toolchain oblicz odległość
radio mercedes comand radio mercedes comand
Głośna praca pralki po użyciu proszku czyszczącego - przyczyny i rozwiązania Zamienniki tranzystora TGAN60N60F2DS: STW60N60DM2, FCP190N60E i inne