Sprawdz jeszcze czy nie jest uszkodzona uszczelka pomiedzy kolektor - gaznik(może ssać lewe powietrze ) obroty wtedy są nie równe. Robiłem kiedyś takiego cienkasa ,objawy takie jak piszesz po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że uszkodzona jest uszczelka pod głowica.
Sprawdź podciśnienia, uszczelki kolektora ssącego i wszystko co jest po drodze może to jakaś nieszczelność na dolocie.
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź bardzo dokładnie. Robiłem identyczny przypadek.
Miałem podobnie. Sprawdź czy uszczelka kolektora ssącego nie jest uszkodzona
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
Masz nieszczelność pomiędzy turbiną a silnikiem( uszczelka kolektora ssącego lub wydechowego przy głowicy)
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Podpowiadam Ci ale chyba nie dociera,że uszczelki pod kolektor ssący są źle wykonane i nie uszczelniają.wymień uszczelkę pod kolektorem ssącym na pasującą kształtem. Firmy GLASER I ELRING zrobiły babola!!!!!
Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinen być 5 stopni przy ok. 900 obr./min. Może też zasysać lewe powietrze na jednym cylindrze (uszczelka kolektora ssącego, serwo).
Takie objawy jak podszarpywanie itp na różnych obrotach może powodować nieszczelność uszczelek w kolektorze ssania . Po jakim czasie twardnieją kurczą się i wtedy można szukać przyczyn do usranej śmierci ( np jak przepustnica , instalacja elektryczna czy tez skrzynia biegów ) . Polecam wymianę uszczelek pod kolektorem ssącym wszystkim którzy mają problemy...
Puściła uszczelka na kolektorze ssącym przy głowicy.
Miałem raz taki przypadek i wine ponosiła uszczelka pod kolektorem ssącym.
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Tak. Wymienione zostały uszczelki kolektora ssącego (sparciałe). Pozdrawiam D.
Falowanie wolnych obrotów i słyszysz delikatne syczenie w okolicy kolektora Sprawdzisz czy jest padnieta jak odpalisz silnik i popryskasz jakimś sprejem po połaczeniu kolektora z głowicą jak bedziesz widział i słyszał zmiane w obrotak to na 100% masz ja uszkodzoną
Proszę wymienić uszczelki pod kolektorem ssania to mi przychodzi do głowy . Twardnieją i zachowują się różnie przy różnych temperaturach
Najpierw zakładasz na kolektor i wciskasz czy w gniazdo głowicy i wciskasz kolektor.
Uszczelka kolektora ssącego
Przewód pompy gorący płyn cienkimi przewodami zbiorniczka widać gania to by była pąpa? a powiedzcie czy uszczelki kolektora ssącego mają coś do tego bo robiłem kolektor ze 2 miesiące temu
Podciśnienie W202 Mercedes. Czy posiada ktoś schemat podciśnienia do Mercedesa W202 C180 1.8 benzyna? Chciałem wymienić uszczelkę kolektora ssącego i zauważyłem, że pod nim jest urwany przewód, ale nie wiem, gdzie powinien iść. Może ktoś posiada taki schemat, gdzie go podłączyć?
Witam, VW Passat B5 1.8 ADR, uszkodzona była papierowa uszczelka kolektora ssącego i silnik ssał powietrze na I cylindrze. Po wymianie dolot jest szczelny ale mam korektę czasu wtrysku 3.3ms i silnik pracuje jakby nie palił cylinder, mogę tylko zaadoptować przepustnicę, czy w VCDS jest jakiś reset parametrów silnika ? Kompresja po 9,8,9,9 nowe świece,...
Została już chyba tylko cewka zapłonowa lub luz na osi przepustnicy, ewentualnie uszczelki na kolektorze ssącym. Trudno coś więcej powiedzieć nie widząc silnika. Jeżeli tego czarnego nalotu nie jest dużo to nie przejmuj się nim.
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
Auto po wymianie uszczelek kolektora ssącego (górne i dolne) Po odpaleniu na zimnym pracuje już ok, jest ssanie. Ale mam o wiele poważniejszy problem. Auto teraz dławi się i gaśnie przy wciskaniu gazu nawet na ciepłym silniku (jak tylko zejdzie ze ssania) Wcześniej tylko na zimnym tak miał. Musze jeździć bez przepływomierza (wtedy też zbija obroty ale...
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
1,8 tdci 115 km 2008 r Dodano po 1 na poniedziałek jestem umówiony na warsztat wstępna diagnoza uszczelka kolektora ssącego? Pytanie tam jest też płyn chłodniczy?
Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego i jest ok.
Może wymienię uszczelki kolektora ssącego dolotowego ?
Wymiana uszczelki kolektora ssącego rozwiązała problem.
Bardzo dziękuje za pomoc , miałeś racje . Jestem kilka dni po wymianie uszczelki pokrywy zaworów , uszczelek wtrysków oraz uszczelek kolektora ssącego i sucho . Uszkodzona była jedna warga uszczelki pokrywy zaworów w okolicy drugiej świecy , dokładnie było widać dopiero po zdjęciu kolektora ssącego . W samym kolektorze był delikatny film olejowy ewidentnie...
doszedłem już uszkodzona uszczelka kolektora ssącego , dziękuje za pomoc osobą które chciały pomóc
Witam Proszę o pomocy bo mam identyczny problem wymieniłem już przepustnicę silnik krokowy przepływomierz uszczelka pod kolektorem ssącym i nic proszę powiedzieć co było przyczyną
Popychacz z pierwszego cyl. https://obrazki.elektroda.pl/4391253800_... https://obrazki.elektroda.pl/3331273700_... Jednak jest on okrągły :) wiec pewnie spełnia swoją funkcję... Co do wtrysków to mam już je na stole i jutro spróbuje je sprawdzić metodami domowymi ( sprężone powietrze z dodatkiem paliwa + 12v do otwarcia...
problem rozwiązany. uszczelka kolektora ssącego na 2 cylindrze skurczyła się? w każdym bądź razie zmieniła kształt tak, że zasysało lewe powietrze.
składając kup sobie nową uszczelkę kolektora ssącego bo stara na pewno się podrze, oraz sylikon najlepszy Reinzosil (broń "borze tucholski" nie czerwony sylikon) i delikatnie posmaruj uszczelkę z obu stron
W tym silniku często silnik pił płyn przez uszczelkę kolektora ssącego.
ostatnio właśnie została wymieniona uszczelka kolektora ssącego
Jak to td to uszczelka kolektora ssącego.
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź lub wymień :)
Elo, Bujałem się z tymi obrotami ze 2 dni... Przyczyną było ....fałszywe powietrze. Aby to zdiagnozować tj. miejsce zasysania- zastosowałem samostart. Na pracującym silniku trzeba psikać w podejrzane miejsca i obserwować reakcje silnika. U mnie powietrze przedostawało się przez uszczelkę kolektora ssącego na 4 cylindrze. Od góry kolektora i kolektor...
Uszczelka kolektora ssącego. Specyfika jej powoduje ubytki płynu.
Oś przepustnicy ma chyba luz i też mi się wydaje, że to może być przyczyną problemu. Dodano po 1 Sprawdź szczelność, uszczelek kolektora ssącego. Oś przepustnicy, nie ma, przypadkiem, dużego luzu? A gdzie sprawdzić te uszczelki kolektora ssącego? Jestem początkującym. Można prosić o zdjęcia tego kolektora?
samochód po regeneracji turbiny , wymienione świece, wałek rozrządu ssący, wydechowy, dźwigienki zaworowe, uszczelki kolektora ssącego, komplet montażowy wtryskiwaczy, uszczelniacz wałka rozrządu, olej silnikowy i filtr oleju i na zimnym silniku nie słychać żadnego klekotania metalicznego, ale gdy jest nagrzany po kilku kilometrach zaczyna się ten dźwięk....
"pęknięta" uszczelka kolektora ssącego... to jest niestety bolączka silników Opla... ale ktoś wcześniej już Ci o tym pisał...
Witam wszystkich specjalistów od wtryskiwaczy :) Moje x5 e70 3.0d M57N2 235hp 2008r od jakiegoś czasu drży na obrotach i nie pomogła regulacja obrotów, adaptacje przepustnicy, egr, klap.... Więc wywaliłem EGR, DPF, KLAPY WIROWE, wyczyściłem układ dolotowy do stanu jak nowy, naprawiłem sterownik świec żarowych, świece żarowe wymieniłem na nowe, odmę...
Ostatnio mechanik sprawdził kompresję, wymienił uszczelki kolektora ssącego, iskra ok, powiedział, że ok, silnik ma swoje lata, ale silnik zdrowy, palił, odpalał na paliwie i miał ręczne przełączanie na LPG, a teraz ani na benzynie nie odpali i nie trzyma obrotów, i gaśnie. Mi się wydaje i sprawdzę w weekend, czy czasami przepustnica nie padła, albo...
popsikaj plakiem do okoła kolektora ssącego na łączeniu z głowicą (od góry i od dołu) na pracującym silniku, jeśli będzie się poprawiać lub zmieniać praca silnika to uszczelka kolektora ssącego do wymiany, miałem tak w jednej z moich Asterek jak nie to to jeszcze możesz zatkać wąż podciśnieniowy do serwa, też potrafi nim ciągnąć lewe powietrze
Może być zapowietrzony duży obieg i dopiero po otwarciu termostatu płyn dociera do całego układu chłodzenia. Może też być uszkodzona uszczelka pod głowicą (trzeba sprawdzić czy płyn nie pojawia się w oleju) jak również uszczelka kolektora ssącego (płyn dostaje się do cylindrów i jest spalany). Po więcej informacji zapraszam na forum.roverki.eu
a zanim co sprawdz czy twój kot nie ciągnie lewego powietrza na uszczelce kolektora ssącego lub na uszczelkach wtryskiwaczy
miałem to samo w tym samym modelu po wymianie wszystkiego co szło okazało sie że winne były uszczelki kolektora ssącego
Sprawdz czy przypadkiem nie pociąga lewego powietrza na uszczelkach kolektora ssącego.
Jeśli ciśnienie sprężania ok sprawdz plakiem czy nie podsysa powietrza uszczelką kolektora ssącego lub wkrętkami lpg
Błędy sprawdzałem na komputerze programem i nie ma, a czujniki poprzekładałem z dobrego silnika. Wszystkie cztery uszczelki na kolektorze ssącym wymieniłem na oryginalne, plus ta małym wężyku 1 małą, właśnie na tym nim nie było żadnych obejm i mnie to dziwi..
silnik krokowy zobacz ,zasilanie silnika krokowego oraz uszczelka kolektora ssącego -pod kompa podpinałeś go?
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
Sprawdź szczelność dolotu samostartem, okolice uszczelki kolektora ssącego. Piszesz że przepływomierz sprawdzony ale najlepiej podłóż drugi ze sprawnego auta.
nieszczelność na dolocie (wężyki lub uszczelka kolektora ssącego), ale może też ktoś kręcił ogranicznikiem przepustnicy.
To jest silnik 8V, a czy to moze być uszczelka pod kolektor ssący?? Witaj. Tak to może być uszczelka pod kolektorem ssącym . Pozdrawiam.
sprawdź przewód od serwa,odłącz go i zatkaj wlot.lub uszczelki kolektora ssącego.
Podmieniona pompa wysokiego ciśnienia, autko dalej pracowało nie równo. Zapadła decyzja o demontażu głowicy. Głowica została ściągnięta, ale zawory, prowadnice są w porządku. Uszczelka wyglądała na całkiem dobrą. Głowica zplanowana. Wymienione uszczelki kolektora ssącego i wydechowego, jutro auto powinno zostać złożone do kupy. Zobaczymy czy będzie...
Panowie uszczelki pod kolektorem ssącym były do wymiany :) po wymianie tych uszczelek 100% poprawa :)
ciśnienie sprawdzałeś przy wszystkich świecach wykręconych? sprawdź czy lewe powietrze się nie dostaje do silnika (uszczelka kolektora ssącego przewód od serwa itp.
Słyszałem, że problemem może być też uszczelka kolektora ssącego Nie ma takiego miejsca w kolektorze ssącym w którym się styka olej z wodą.
Lewe powietrze dostaje na kolektorze ssącym...Prawdopodobnie uszczelka poszła...To jedna z teorii:)
Sprawdź przy okazji stan uszczelki kolektora ssącego przy tym cylindrze. Na wysokich obrotach może cylinder palić ale na niższych prędkościach obrotowych już nie.
Sprawdź uszczelki kolektora ssącego i oring przepustnicy. Wraz ze starzeniem robią się jak plastik i tam może lewiznę brać.
Przy wymianie uszczelki głowicy przy podejrzeniu przedmuchu, należy w pierwszej kolejności sprawdzić głowice pod kontem szczelności, następnie planować, i dopiero wtedy zakładać uszczelkę. Czy test był przeprowadzany? Czy w zbiorniczku wyrównawczym zbiera się jakiś osad? Czy wywala płyn chłodniczy? Czy zmieniana była uszczelka pod kolektorem ssącym?...
Proponuję sprawdzić uszczelki pod kolektorem ssącym i podstawą gaźnika.Jeśli po włączeniu ssania do połowy silnik nie dusi się,to jest możliwe uszkodzenie którejś z uszczelek(silnik zasysa dodatkowe lewe powietrze)Dodaję parę zdjęć gaźnika starego jak i nowego typu. http://obrazki.elektroda.pl/5960100400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9435004900_1...
Główna uszczelka, kolektor-gażnik nie puszcza, bo byłoby słychać ssanie, ale właśnie brak uszczelki pod mikserem mnie ciekawił, bo bez tej uszczelki to tylko podczas dokręcania filtra powietrza mikser przylega do gaźnika, swoją drogą to został przyśpieszony zapłon o około 2 stopnie i od wczoraj jest super, ani razu nie zgasnąl. Powiadomie jak co bedzie...
Panowie w 2,8 130KM nie ma EGR wiec na próżno bedziecie szukać. Ostatnio mając taki problem przyczyna okazała sie uszczelka kolektora ssącego którą założyłem nową i ją wydmuchało i auto złapało muła po wymianie jedzie jak trzeba.
Od przepływomierza do kolektora, oringi przepustnicy, przepływomierza, uszczelki kolektora ssącego. Odpal auto i psikaj plakiem w pobliżu całego dolotu. Jak zmieni się praca silnika to znaczy, że idziesz dobrym tropem.
Mnie to też dziwim ale znajomy miał podobny temat w BMW zapchany katalizator uszkodził vanosy. Bierze olej ? I jeszcze jedna sugestia - czy nie bierze lewego powietrza np uszczelka na kolektorze ssącym, pęknięty kolektro ?
Wymiana samej uszczelki kolektora ssącego nie jest zbyt skomplikowana. Klucz 13 i 8 to wszystkie narzędzia jakie potrzebujesz. Musisz odkręcić siedem nakrętek mocujących kolektor i prawdopodobnie poluzować wspornik bagnetu do kontroli poziomu oleju. Mnie to zajeło nieco ponad godzinkę, a robiłem to pierwszy raz i to bez żadnych "pomocy naukowych"
Nowy MAF i EGR, nowe uszczelki kolektora ssącego + nowe o-ringi na wtryski. Nadal szarpie ale jakby trochę mniej. Dodano po 1 Na nowym MAF jest gorzej niż na starym przy włożonym nowym EGR.
Jak podejrzeważ uszczelki kolektora ssącego lub nieszczelność na dolocie to najprostszym sposobem jest popsikać plakiem na pracujacym silniku w okolicach kolektora dolotowego, jeśli silnik podniesie obroty (zmieni się praca silnika) to masz nieszczelność co będzie przyczyną nierównej pracy silnika.
Moze to cos z aparatem jesli na LPG tez jest zle .Kiedys w corsie miałem podobny przypadek winowajczynią była uszczelka kolektora ssącego .Sprawdz pod wtryskie pod kolektorem moze gdzies bierze lewe powietrze .
Niestety to nie Map sensor. Nie mam już pomysłów. Lewe powietrze ? Tylko gdzie go szukać ? Uszczelka kolektora ssącego do silnika a może w miejscu złożenia kolektora na 2 części ? Obroty stabilne.
Jeżeli katalizator się nadmiernie nagrzewa, to pewnie silnik gdzieś ciągnie "lewe" powietrze (za uboga mieszanka). Trzeba sprawdzić uszczelkę pod korpusem przepustnicy, uszczelkę kolektora ssącego i sam kolektor ssący (tam jest chyba plastikowy - mogło coś "chrupnąć" podczas naprawy).
nieszczelna uszczelka kolektora ssącego, zaciągał lewe powietrze na tym cylindrze co nie palił i miał za ubogą mieszankę, miałem to samo i też długo szukałem, kolega podpowiedział - popsikanie plakiem wokół kolektora ssącego na wolnych obrotach gdy tak chodzi nierówno dało odpowiedź, odkręcenie kolektora, posmarowanie wszystkiego Reinzem (głowicę, uszczelkę...
Witam, Problem jak w temacie podczas pracy po załączeniu noży i czasie koszenia obroty silnika zaczynają falować aż do całkowitego gaśnięcia. Po wyłączeniu noży po chwili pracuje równo . Gaźnik był w myjce (warsztat nie ma dużej więc robił "na raty"), filtr powietrza nowy, świeca nowa (no prawie), uszczelka kolektora ssącego wymieniona - nowa, wycieków...
zmień świece i sprawdź czy nie łapie lewego powietrze przez kolektor ssący najlepiej zmień uszczelki pod kolektorem ssącym
To najczęstsza przyczyna. Albo ściągsz korpus, kładziesz na szklaną taflę i już widzisz jaka szczelina. Druga mozliwość to szlauchiki. Przemo9826 on pisze o uszczelce kolektora ssącego, nie pomiędzy kolektorem a korpusem TBI
Przyjrzyj się również szczelności dolotu - kolektor ssący, uszczelka między nim a głowicami, ewentualne pęknięcie kolektora
Wymieniłem przepustnicę (na używaną) wraz z uszczelnieniami. Dołożyłem silikonu do uszczelek kolektora ssącego oraz lekko uszczelniłem odmę (?). Nie wiem co było kluczowe, ale po tych zabiegach auto zaczęło pracować poprawnie. Przejechałem testowo 30 km w trasie i 5km w mieście i auto pracuje normalnie.
Kolego, stawiam na lewe powietrze, sprawdź dobrze, może uszczelka pod kolektorem ssącym, uszczelka pod silnikiem krokowym itp. Pozdrawiam
U mnie było podobnie, jak zimny silnik to na pierwszych światłach gasł sinik, obroty falowały. Jak silnik się rozgrzał to wszystko było ok. Usterka zdiagnozowana. Silnik brał lewe powietrze u mnie pomogła wymiana uszczelki kolektora ssącego. (wcześniej robione były: silnik krokowy, regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czujników i...
Witam. Miałem kiedyś podobny problem pływania silnika na wolnych obrotach i gaśnięcia, przyczyną była wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym.
Witam! Mam problem z Laguną II 1.8/16v (F4P), silnik nie schodzi z obrotów, po odpaleniu wchodzi na 1400obr z czasem gdy się nagrzeje schodzi do 1000obr, gdy dodam gazu do 4000obrotów i puszę pedał gazu to schodzi do 1500obr. Pod czas jazdy wchodzi dobrze na obroty silnik jest dynamiczny dobrze ciągnie, przy zmianie biegów obroty spadają do 1500. Oczywiście...
Chyba nie potrzebnie zasugerowalem się zaworkiem z passata od kolegi.A u mnie standardowo delikatnie nierówne obroty na jałowym ale mi to raczej nie przeszkadza,czasem potrafi na skrzyżowaniu przy próbie ruszenia mocno spaść z obrotami a nawet zgasnąć to mi najbardziej przeszkadza.Dodam że nowe świece,kable,cewka,wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica,wymienione...
Na rurze plastikowej jest czujnik ciśnienia w masterach bez przepływomierza. W tej wersji go tam nie ma. Dlatego pytam czy w tej wersji jest ten czujnik (może być gdzieś schowany).Ta ta turbina jest sterowana CIŚNIENIEM bezpośrednio z kolektora. Nie ma żadnego elektrozaworu. Wszystko z zewnątrz wygląda na szczelne. Zastanawiam się czy nie wydmuchało...
Poza elektryką , bardzo często powodem wypadania zaplonów na jednym cylindrze jest uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym
Witam,mam pytanie z czego wyciąć uszczelkę pod pompe wody i kolektor ssący.
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Wiem o tym, ale pomaga zdiagnozować dużo rzeczy, sprawdzić parametry pracy silnika, czujników i wielu innych :) Na VAG`u nawet pokazuje takie rzeczy jak spalona mata od podgrzewanego lusterka :D Dzisiaj odpaliłem samochód, -4 na dworze, odpalił oczywiście normalnie, chodził na ssaniu, i po kilku sekundach to samo, znowu zaczął tracić obroty, ale to...
Witam.Co jakiś czas muszę dolewać płyn do zbiorniczka,zauważyłem że płyn ten znajduje się na kolektorze ssącym,czy to oznacza zmianę uszczelki pod kolektorem ssącym,czy może pod głowicą ?
izyr. Sprawdź czy nie pojawiła Ci się nieszczelność na mocowaniu stożka albo czy po prostu stożek nie jest zabrudzony jakimś syfem. Błahostka ale może pomóc. Ponadto warto też zerknąć pod uszczelkę kolektora ssącego i ogólnie przyjrzeć się całemu układowi dolotowemu. Może po prostu zasysa lewe powietrze.
Podepne się pod temat bo mam podobny problem mam meganke 1.4 16v z 2003 ,walczę z nierówną pracą silnika ,powiem tak na obrotomierzu tego nie widać za to czuć że silnik trzęsie. Pierwsze co to wymieniłem świece ,jest poprawa ale w odpalaniu wczesniej kręcił pare sekund zanim zapalił ,a teraz od razu pali. Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego ,wszystko...
Zobacz uszczelkę pod kolektorem ssącym.
Przecież napisał że w ssącym...
uszczelka kolektor mercedes kolektor ssać kolektor ssać peugeot
adaptacje sterowników smart goodram czułość anteny
zmywarka amica miernik wilgotności gleby
Canon IR 1730 - Blado skanuje, ustawienia w Service Mode Zastępcze protokoły CAN bus w Kia Ceed 2009 dla radia NCS RS-304