termostat ok, chłodnica też, więc może pompa. po czym mogę stwierdzić, że to właśnie to? Słyszałem że powodem takich wahać może też być uszczelka pod głowicą?
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Witam wszystkich, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Peugeot 207, 2007, 1.4 KFU 88 KM. Płynu ucieka całkiem sporo, ok. 150 ml na 100 km. Uszczelka pod głowicą była robiona ok. 7000 km temu z powodu cieknięcia oleju z rogu bloku. Robiłem test CO2 na UPG i nic nie wykazał. Wlałem dodatek UV oraz przepatrzyłem cały układ z zewnątrz i nic nie...
witam moim zdanie prosze sprawdzic termostat to jest pierwsza przyczyna grzania sie auta nawet jezeli wiatrak bd chodzil jezeli to nie termostat to prosze sprawdzic pompe wody czy dobrze pracuje jezeli z tych 2 opcji co wypisalem sa ok to trzecia opcja morze byc uszczelka pod glowica wiecej info na pw pozdrawiam
Witam mam problem z autem Peugeot 207 1.4 vti 2009r 160k/km. Problemy pojawiły się jakiś czas temu były to falujące obroty po odpaleniu po pewnym czasie okazało się że padła cewka została wymieniona. Falujące obroty pojawiły się następnego dnia występowały losowo nie zależnie od temperatury. Później padł termostat i czujnik temperatury. W między czasie...
Krosno- Podkarpackie Dzisiaj znów nowe doświadczenia: wymieniłem czujnik temp znajdujący się przy obudowie termostatu (taki zielony) objawy dalej takie same. Z nowych rzeczy to po wpięciu kompa pokazało błąd czujnika (podgrzewacza) na termostacie. Po skasowaniu błędu przez godzinę wszystko jest w normie- zarówno na postoju jak i w czasie jazdy. Natomiast...
Temperatura robocza to oklo 95 stopni. Jesli jest za niska to albo termostat albo zle wskazania czyjnika. Na uszczelke pod glowica mi to raczej nie wskazuje skoro plyn nie ubywa, nie gotuje się, a wentylator sie włącza i chlodzi silnik . Nowy termostat też potrafi byc wadliwy. Najlepiej wlozyc do czajnika i sprawdzic jak sie otwiera
Taa, jasne... To po jakie licho we współczesnych samochodach jest napierniczone 758 czujników i jeszcze więcej kontrolek? Zawsze może strzelić pasek, kamień uszkodzi chłodnicę... nie ma idiotoodpornych silników, a już na pewno nie 20 letni. Chłopak zrobił przekładkę, czy mechanik, jakie to ma znaczenie? Prawdopodobnie coś się zapowietrza, albo termostat...
Witam Z uwagi na to, że pierwszy raz mi się to przytrafiło zwracam się do was o poradę. Zapowietrza mi się układ chłodzący silnik (i najprawdopodobniej jeździłem na zapowietrzonym układzie chłodzenia). Objaw jest taki że po odpowietrzeniu poziom płynu się podnosi w naczyniu uzupełniającym. Po odkręceniu korka powietrze wywala mi płyn na zewnątrz. Po...
A mi się wydaje że ma dużo wspólnego uszczelka pod głowicą, kiedyś w Peugeot Partner 1.6 HDI temperatura mi skakała i też myślałem że termostat i jeździłem tak przez tydzień , płynu codziennie ubywało coraz więcej aż w końcu zagotowałem i teraz mam nauczkę.
Powodem skakania temperatury jest powstawanie korków gazowych w układzie chłodzenia . pompa jest w stanie przetłoczyć ciecz ale gazu już nie i dla tego raz jest obieg cieczy a raz nie . Eliminujmy po kolei co zostało zrobione i co może być przyczyną usterki . Powodem powstawania poduszki gazowej w układzie może być nie odpowietrzony układ ale napisałeś...
tak obydwa gorące termostat juz wywalilem i dalej to samo. Dodano po 3 też wentylator sie nie załacza tylko ostatnio cos świrował na chwile sie zalączyl ale jakąs sekunde a na krótko wentylator sprawdzałem to chodzi.
moim zdaniem bd to uszczelka pod glowica poniewaz jest juz ze starosci zapchaly sie dziurki w uszczelce od wody pomiedzy blokiem a glowica mialem identyczny problem w bmw 36 2.5.bo jezeli sie wyciagnie termostat to auto nie bd sie grzalo.ale termostat musi byc z takiej racji ze ze w zime w aucie nie bdz cieplego powietrza w kabienie poniewaz caly czas...
Witam posiadam następujący problem , mam peugeota 1.4 1997 rok benzyna + gaz , do 3 tyś obrotów z nawiewów leci zimne powietrze jak trzymam na obrotach rzędu 3500 obrotów to grzeje prawidłowo , temperatura skacze od normy czyli środka do 1 kreski powyżej środka i spada do normy ale nie przegrzewa się . W silniku przedmuchana nagrzewnica , węże idące...
Jeśli chodzi o wielkośc wycieku to dziś rano mechanik wymieniając termostat uzupełnił poziom płynu oraz odpowietrzył układ A z jakiego powodu wymieniałeś termostat, przecież silnik nie przegrzewał się? Nie wiem czy jest gdzieś nieszczelność i płyn ucieka czy problem będzie uszczelki głowicy. Jak ci ucieka płyn, to jest oczywiste, że jest nieszczelność....
Korek raczej nie powinien mieć na to wpływu. Sprawdzałeś czy uszczelka pod głowicą nie popuszcza? Trochę to podejrzane. Może warto zrobić test uszczelki...
witam peugeot 206 sw 1.4 8v 2003 rok z klimatyzacja trafil do mnie peugot kolegi ktory byl po naprawie blacharskiej. otoz jest dziwny problem z zalaczaniem sie wentylatora. samochod podczas jazdy trzyma idealnie 90' . jak chodzi sobie na wolnych obrotach temp. rosnie do ok 100' i wlacza sie wentylator (wydaje mi sie ze 2 bieg) zbija do ok 93' i sie...
Witam. Posiadam peugeot 106 . I od jakiegoś czasu wyrzuca mi płyn chłodniczy. Nie wiem gdzie tkwi problem . Ostatni wymieniłem termostat na nowy który wcześniej sprawdziłem gorącą wodą i był sprawny. Dodam jeszcze że sprawdzałem szczelność uszczelki pod głowicą testerem i było ok . Cały układ został przepłukany kilka razy . Co może być jeszcze przyczyną...
Witam Po wymianie termostatu z wersji stosowanej fabrycznie w 307 z tzw. grzałką która podnosiła temperaturę otwierania termostatu do 105oC na standardowe rozwiązanie czyli termostat bez tego elementu z temperaturą otwarcia 89oC wskaźnik temperatury nie wskazuje już symbolicznych 90oC tylko mniej. Czy jest możliwość przestawienia tych wskazań skoro...
Problem jest taki podczas jazdy włączone ogrzewanie zbija temperaturę silnika do około 80-83 stopni, na postoju trochę niżej, ogólnie silnik ma problem z utrzymanie tych 90*, wszystkie dostępne termostaty jakie znalazłem mają temperaturę otwarcia 83* co według mnie jest za nisko i stąd te problemy, jeżeli temperatura na silniku jest 90* to ogrzewanie...
Witam Zdarza się, że zagrzewa płyn chłodzący do ponad 100°C, jedyny błąd jaki jest to P1598. Problem w tym, że termostat występuje razem z zaworem (generalnie 3 wtyczki do niego przychodzą), nigdzie takiego nie można kupić nowego. Dzwoniłem do ASO, ale "nie mają rysunku i nic nie potrafią powiedzieć" wiadomo. Ktoś może już przekładał coś takiego i wie...
Witam! Posiadam auto Peugeot 307 SW 2.0 16V 140 KM benzyna z 2006 roku, poszukuję pasującego termostatu. Czy musi być z czujnikiem? Z instrukcji serwisowej wyczytałem, że termostat musi otwierać się przy 89 stopniach i są oferowane BEZ czujnika. Czy tak powinno być? https://obrazki.elektroda.pl/9184210600_... Taki? https://obrazki.elektroda.pl/6856359600_...
Witam! "Bujam" się już z moim peugeotem od naprawy do naprawy. Trochę mnie to już męczy... Byłem ostatnio u mechanika z problemem wolno podnoszącej się temperatury. Został wymienony termostat, czujnik temperatury i chyba wentylator czy coś co nim steruje (nie znam się dokładnie). Problem nadal występuje ale jest nieco inny. Po kilku kilometrach jazdy...
Dzień dobry. Mały problem. Peugeot 206 1,4 benzyna z 2000 roku strasznie pomału się nagrzewa. Ponoć termostat. I tu do was pytanie. Podobno są dwa, i nie wiem, który wymienić? Obydwa?? Pozdrawiam serdecznie AI: Czy na pewno w Twoim modelu są dwa termostaty? Jeśli tak, czy wiesz, gdzie się znajdują? W sklepie motoryzacyjnym się dowiedziałem
Koledzy zakładam temat ponieważ nie mogę znaleźć do mojego samochodu zamiennika czujnika koloru niebieskiego, wciskanego na 3 piny do benzyny poprostu taki nie istnieje, znalazłem jednak podobny ale do diesla. Potrzebuje zrobić podmiankę z czujnika wkręcanego na wciskowy bo zmieniam obudowę termostatu, starego typu często pęka a nowego z kolei ma czujniki...
Witam, problem u mnie jest takowy jak na filmie, wymieniona pompa wody, termostat, odpowietrzony przez ASO... co jest nie tak, czyżby uszczelka pod głowicą?
To teraz kup termostat oryginalny i całkowicie szczelny, z uszczelką na przesłonie i bez zaworków czy dziurek.
Gaśnie mi niedogrzany silnik na gazie. Kupiłem nowy termostat do Peugeota 405. W komplecie są cztery uszczelki gumowe: 1. dwie uszczelki z rowkiem - dające się założyć na krawędź termostatu. Można założyć tylo jedną oczywiście. Po założeniu szerokości około 3 mm. 2. dwie uszczelki płaskie w kształcie pierścienia o szerokości około 5 mm i grubości około...
Dobrze jest odpowietrzony ? Bez termostatu tez gotuje ? Uszczelka pod glowica ok ?
Zacznij od termostatu. Uszczelka w drugiej kolejności. Nie uzupełniasz płynu do MAXa na zimnym silniku przypadkiem?
Witam Chciałbym zapytać co może być przyczyną rośnięcia temperatury , kiedy odpale auto powoli podnosi się do 70~ stopni . Po 2-3 minutach temperatura wskakuje na czerwone pole i i napis Stop miga. Wymieniłem chłodnice, termostat , uszczelkę pod głowicą , obudowe termostatu , odpowietrzyłem go i dalej nic .
To czekamy w takim razie do poniedziałku. Naprawdę przy uszkodzonej uszczelce temp zamiast rosnąć może spadać? Dziwi mnie ten fakt, bo to średnio spotykany objaw uszczelki.
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Aby zakończyć temat chcę napisać ,że po kupnię uszczelki założyłem termostat i jest wszystko super . Jeszcze raz dziękuję.
Witam! Mam problem z Peugeotem 308 1.6 VTi z 2008 roku. Autko nie ma mocy, chodzi głośno. Co naprawiłam: - głowica po renowacji, wygięta :/ - uszczelka pod głowicą, - termostat, - nastawnik faz rozrzadu Po złożeniu i chęci zrobienia adaptacji jest błąd P1025, którego nie idzie usunąć. Co może być przyczyną? Czy możliwe, że grzebień od wałków faz rozrządu...
Mam tak samo Ktoś już znalazł przyczynę ? U mnie uszczelka, przepuszcza i zapowietrza termostat, po odpowietrzeniu kilka km jest ok potem znów pojawia się pustka w miejscu czujnika i czujnik leży...
Cześć wszystkim! Mam problem z elektryką w aucie jakim jest Peugeot 206 1.4b+g 2002r. Mianowicie: -Odpala, ale podczas jazdy (na zimnym) gaśnie i później już ciężko pali. Gaśniecie trwa szybko więc dlatego raczej jest to problem z elektryką. -Auto miało wymienioną ostatnio uszczelkę pod głowicą, rozrząd, termostat, czujnik położenia wału. Dzieje się...
Witam Oddałem te uszczelki Victor Reinz i kupiłem fabryczne bo tamte nie pasują. Fabrycznie pokrywy i filtr są firmy Mann Hummel jak dobrze piszę i uszczelka jest wulkanizowana na plastikowych płytach nośnych z jakimś rodzajem filtra lub czegoś gdzie ma się gromadzić brudny olej na górnej jego części. Normalnie te wkłady uszczelniające pokrywy peugeot...
Na oko temperatura jest trochę poniżej 100 st. Mechanik, który wymieniał termostat i uszczelkę potwierdził, ze wentylator włącza się przy tej temp. Dodano po 2 Po wymianie uszczelki, przy starym termostacie też była taka temperatura, a przed awarią nie.
Watpie. Nie widzialem jeszcze pompy niewydolnej w silniku Peugeota. Jej jedynym slabym punktem sa wycieki na osi. Chyba, ze cieknie od dawna i jest gotowa sie rozpasc. Uwaga! W takim wypadku silnik do wymiany. Dobre odpowietrzenie ukladu i sprawny wentylator, to podstawa. Jesli mimo wszystko silnik sie grzeje, to albo chlodnica jest zamulona, albo silnik...
Objaw jak na uszczelkę pod głowicą,ale ja bym zaczął od pompy wody.
Miałeś odpowietrzony układ (odpowietrznik na głowicy)? Te Peugeoty mają wadliwe pompy cieczy. Często ciekną, a że są nierozbieralne (klejone) to w grę wchodzi tylko wymiana na nową. Nie ukręcił się napęd? Sprawdź czy termostat zaczyna się otwierać przy 65°C. Nie było wydmuchu uszczelki pod głowicą? Chłodnica nie jest zamulona, ma właściwy przepływ powietrza...
Podłączam się do tematu. Mam to samo - silnik nie osiąga 90 stopni. Wymieniałem termostat i chłodnicę - nic to nie dało. Słyszałem też opinie, że może być to wina uszczelki pod głowicą, ale mechanik, który robił mi termostat, mówi, ze raczej nie... 306 98r 1.8 benzyna
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
Witam. Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. Jak jest korek zamknięty to trzyma temperaturę, wentylator normalnie się załącza. Dwa miesiące temu był wymieniany termostat, teraz była wymieniona uszczelka pod głowicą (głowica była splanowana, sprawdzona na szczelność, wymienione zawory, uszczelniacze...
Witam wszystkich. Może zacznę od początku. Niedawno zauważyłem że w mojej 106 słabo działa ogrzewanie. Winowajcą był termostat. Po wymianie i odpowietrzeniu (silnik pracował bez problemów) autko przestało w garażu 3 dni. Po tym czasie po odpaleniu peugeot dziwnie się zachowywał, tracił moc, dostawał trzęsawicy (przejechałem tak może 8 km i wróciłem...
Przyszli lato i jest ok...chyba termostat sie lekko zacina bo byl wlany jakiś uszczelniacz w układ chlidzenie.. A w tym aucie miska olejowa ma uszczelkę czy nie bo jej nie widze przez silikon ktory powychodził na boki a zdania są podzielone...niby na alle...jest dostęona ale już parę osób mi powiedzialo że tylko uszczelniacz bo misa jest aluminiowa....
Na dwójce dusi sie podczas dodawania gazu. Wymieniany był termostat, świece, cewka, uszczelki, głowica była tez robiona. Co to może byc że daje mu sie gazu a on po prostu nie jedzie i się dusi. Zaden mechanik nie potrafi pomóc.
W moim Peugeocie 406 (Silnik 2.0 RFR EW10J4, Rocznik: 1999) raczej mam do wymiany uszczelkę pod głowicą albo całą głowicę, ale chciałem jeszcze upewnić się. Samochód dymi na biało, pod korkiem wlewu oleju i na bagnecie jest masło, nie osiąga prawidłowej temperatury oleju (wskazówka ledwo unosi się, nawet po dłuższym działaniu silnika), nie działa nawiew...
Clio III jeżdżę już trzeci rok, od pół roku na gazie i jeśli miałbym wybrać drugi raz, to brałbym Clio III Grandtour, bo czasami brakuje miejsca oraz relingów :) Bieżące naprawy nie kosztują majątku, nadwozie ocynk lub plastik - pomimo kilu głębszych zarysowań korozji brak. Silnik pracuje dobrze, nawet pomimo wycieków oleju. Ale przy 200kkm to chyba...
Witam, Kupiłem samochód z wadą: - brak ciśnienia oleju sygnalizowany przez kontrolkę - w układzie chłodzenia nie robi się ciśnienie (węże nie robią się twarde, brak "syknięcia" przy odkręcaniu na gorąco nakrętki zbiorniczka wyrównawczego - z wydechu po 30min od uruchomienia silnika nadal lecą kropelki wody i biały dymek - w zbiorniczku wyrównawczym...
Cześć! Mam auto Peugeot 406 1.6 benzyna 1997 rok, przebieg 285 000 na pewno prawdziwy (auto w rodzinie). Od 2 miesięcy mam takie objawy: - duże i bardzo duże dymienie na biało nawet na rozgrzanym silniku (stoję na światłach po ciągłej godzinnej jeździe a za mną chmura białego dymu) - falowanie obrotów na biegu jałowym na rozgrzanym silniku (chociaż...
Witam w Nowym Roku. Serwis przyjął ode mnie termostat i zamówił drugi. Ten już posiadał wyjście do podłączenia turbiny. Nie zapisałem sobie numerów przed przekazaniem termostatu mechanikowi, ale pamiętam z rozmowy serwisantów, że powinienem otrzymać termostat "169", a dostałem "168" za pierwszym razem. Teraz pięknie trzyma 90 stopni, więc jestem zadowolony....
i przejechaniu około 8 km turbina była czerwona Co to znaczy, ze byla tak nagrzana do czerwonosci? Co sie dzieje w ogole z autkiem, gotuje ci sie woda, cos kipi, paruje, dymi, plyn bierze? Czy tylko na podstawie wskaznika temperatury wnioski wyciagasz, ze cos sie dzieje? Termostat dales nowy. Takie same ma parametry na pewno? Oryginalny? Moze byc zamiennik...
układ pozycjonera przepustnicy uszkodzony gdyż: 1. uszkodzony silnik 2. rozregulowany wkręt pozycji 3. korozja na stykach silniczka lub ecu 4. korozja na styku termostatu od temperatury silnika 5. dzirurawe serwo hamulców 6. dziurawa membrana podcisnieniowego regulatora kąta zapłonu / zależy od wersji wtrysku w 2,2 jest w 3,0 nie ma/ 7. niski stan płynu...
Witam. Niestety ciągle ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Temat ten jest wałkowany na dziesiątkach tematów, ale nie znalazłem dokładnie mojego przypadku. 1) wymieniono korek zbiorniczka na nowy 2) wymieniono wkład termostatu (ponoć był podejrzany) 3) konkretnie odpowietrzono układ 4) nie widać nigdzie wycieków 5) auto pali ładnie, temp. max...
uszczelka termostat uszczelka peugeot termostat peugeot
lista kanałów ariva combo verbatim firmware wfl1200 szczotki
wykrywacz vista wykrywacz vista
Kondensator wystrzelił w wiertarce Celma z PRL Schemat ładowarki Einhell CE-BC 10M - uszkodzony tranzystor