Jeśli średnica główki czujki termostatu ma 20mm to ta podana z mojego linka podejdzie w zupełności. Ta uszczelka wchodzi w otwór w kotle o średnicy 25mm. Kupuj i wklej czujkę termostatu na butapren. Jak jakimś cudem nie będzie tej uszczelki w tamtym sklepie to Ci sprezentuję, używaną ale dobrą :D .
Tylko zanim pójdziesz do sklepu to spisz sobie kod silnika z naklejki w bagażniku (np. ABU) by sprzedawca wiedział co masz pod maską i obejrzyj dokładnie jak wygląda ten "jeż" bo z tego co pamiętam to są chyba 2 takie w katalogu TOPRANa a różnią się chyba tylko ilością króćcy.
Witaj. W niższych temperaturach na krótkich trasach to normalna rzecz. Sprawdź olej na bagnecie czy jest czarny, czy też ma białą konsystencje. Jeśli olej w silniku jest czarny to bym się nie przejmował.
Wystarczy wyjąć końcówkę kapilary ze zbiornika podważając ją z wyczuciem śrubokrętem. Warto wyjąć też uszczelkę termostatu i sprawdzić jej stan czy nie stwardniała lub sparciała. Do montażu nowego termostatu w zbiorniku warto użyć silikonu by połączenie było szczelne.
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
Wklejasz uszczelkę w zbiornik (silikon lub butapren) wkładasz w rozcięcie uszczelki brzeg termostatu (1/2 obwodu) dociskając palcem termostat, podważasz rozcięcie uszczelki (np. śrubokrętem) pod częścią termostatu, która nie została włożona. Nie jest łatwo, ale jest wykonalne :D
Wymienić obudowę termostatu - króciec Duratec + uszczelka koszt ok. 70 zł
Sprawdź, czy chłodnica gorąca, potem sprawdzasz czy masz ciśnienie w układzie, potem jak masz wątpliwości to robisz test na CO2 w układzie.
Uszczelkę obudowy termostatu oczywiście można kupić...tylko że w termostacie nie ma oleju, jest tam tylko płyn chłodzący.
Przez nagrzewniczke przepływa woda/płyn cały czas niezależnie czy w kabinie masz ustawione "na zimno czy na ciepło". Sprawdź ręką czy oba przewody pod maską dochodzące do nagrzewniczki są jednakowo ciepłe,jeśli nie zapowietrzona nagrzewnica,Jeśli mają podobną temperaturę spadła Ci linka otwierająca klapkę "ciepło-zimno".
https://www.skoda-parts.com/spare-part/0...
- Czy taki bęben jeżeli przymocuję do niego nowy wałek napędowy (na pięć śrób) - przyklejając go silikonem przed przykręceniem będzie potem działał poprawnie? Może zamiast silikonu zastosować jakiś klej? -Jaki? - Czy jeżeli wysiadł wałek napędowy od strony czynnej to wymieniać też ten ze strony biernej ( krzyżak), mimo że zewnętrznie wygląda normalnie...
Witam. Posiadam samochód marki Mercedes Vito 108CDI Mój mechanik rozkłada ręce. Nie mam ogrzewania. Została wymieniona uszczelka pod głowicą (planowanie , próba szczelności) wymieniony termostat i pompa wody. Po tej naprawie auto odzyskałem w takim stanie jak przed naprawa. Płyn w zbiorniczku się pieni POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gaśnie mi niedogrzany silnik na gazie. Kupiłem nowy termostat do Peugeota 405. W komplecie są cztery uszczelki gumowe: 1. dwie uszczelki z rowkiem - dające się założyć na krawędź termostatu. Można założyć tylo jedną oczywiście. Po założeniu szerokości około 3 mm. 2. dwie uszczelki płaskie w kształcie pierścienia o szerokości około 5 mm i grubości około...
Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej. Druga sprawa - oryginalny termostat posiada uszczelkę gumową z rowkiem, zakładaną na jego krawędź. Do zamienników dostarczają zwykły oring, który jest trochę za duży. Stara uszczelka z reguły jest spękana i nie nadaje się...
Tak tylko ten z drugiego zdjęcia.
Czarek wymienił termostat bo się wysypała uszczelka na przesłonie i powstała przetoka i się nie dogrzewał. Każdy kolejny termostat nie ma uszczelki i dlatego nie jest całkowicie szczwlny i dlatego się nie dogrzewa. I wszystko w temacie.
W 1,3 jtd nie miałem jeszcze przyjemności egr-u wyjmować ale czytałem ze jest wesoło Tam też jest ciekawostka jeżeli cokolwiek paliwa wycieka z pompy CR lub złączy to w momencie rozpuszcza uszczelki termostatu i mamy w pakiecie termostat do wymiany
A kto pisze o płynie do naczyń? Swoją drogą nie wiem jak chemia do zmywarek wpłynie na aluminium w chłodnicy czy na uszczelkę termostatu. Ja bym nie ryzykował.
(at)piotrekwoj1 dzięki! Dodano po 55 (at)piotrekwoj1 zapomniałem zapytać, wiesz z jaką siłą nm dokręca się tą obudowę po wymianie? Dodano po 2 (at)piotrekwoj1 zlokalizowałem wyciek, wydaje się że cieknie z uszczelki termostatu a nie z uszczelki obudowy od strony silnika. Jak uważasz chyba nie ma co wymieniać termostatu zarazem? https://obrazki.elektroda.pl/4258226000_...
Witam. Mam ten sam problem z H1 2.5 z 2008r. Wyrzuca płyn przez zbiorniczek. Dolny przewód chłodnicy i chłodnicy są zimne. Auto nie grzeje się. Wymieniłam uszczelkę, termostat, pompę wody,głowica sprawdzona, blok silnika jest cały. Udało się ustalić przyczynę, bo ja nie wiem już gdzie szukać.
uszczelka głowicy, termostat lub zakamieniona nagrzewnica
Nowy termostat bez tych dziurek zapewne działa nieprawidłowo bo płyn go nie opływa. I temperatura wokół niego nie odzwierciedla temperatury płynu w silniku. Wszystko zależnie od konstrukcji układu chłodzenia, ale jak dziurki były w fabrycznym to i w obecnym by pasowały. A tak z innej beczki bo może przyczyna wachania temperatury poprzednio nie był termostat...
Zamiast wyjmować grzałkę można wyjąć czujkę termostatu z uszczelką i poświecić do środka latarką.
Wymieniłem: uszczelka drzwi termostat włącznik światła + żarówka
Jak masz możliwość dociąć pasującą uszczelkę z gambitu, to zacząłbym od tego i ewentualnie kombinować dalej z silikonem, jeśli się to nie powiedzie.
Tak na szybko z IC: wernet- 6276.87J wahler- 3141.87D OE - 050121113C 06B121113A
Jaki model? Frost-free? Może to być wadliwa grzałka rozmrażacza, wentylator albo uszczelka.
Witam, mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia , mianowicie po przejechaniu 10 km , zapala się na czerwono lampka od temperatury a w układzie jest takie ciśnienie , że ciężko ścisnąć wąż przy chłodnicy , a jak lekko uchylę korek od zbiorniczka wyrównawczego to z dużym ciśnieniem wyrzuca płyn. Była zdjęta i sprawdzona na szczelność głowica...
Wyciągnij czujnik na siłę z uszczelki.
Jeśli płynu ubywa, a nigdzie nie widać, to uszczelka ;-) Jak się zagrzał, a chłodnica zimna, to nie otwiera się termostat i prawdopodobnie trzeba wymienić. A jeśli miał uszkodzony termostat, który się nie otwierał, i silnik się przegrzewał, to raczej uszczelce i silnikowi się już dostało i remont będzie w niedalekiej przyszłości.
Korek raczej nie powinien mieć na to wpływu. Sprawdzałeś czy uszczelka pod głowicą nie popuszcza? Trochę to podejrzane. Może warto zrobić test uszczelki...
Zamontowałem ten wymienny w obudowie przy bloku. Prócz termostatu uszczelka gumowa pod termostat i pierscień zabezpieczajacy.
Sprawdz chlodnice czy równomiernie sie nagrzewa, być może jest częściowo zatkana.
A mechanik rozbierze wszystko, nałoży sylikon na starą uszczelkę i powie 70zł nie zmieniając termostatu (nie musi ale mógłby) ani uszczelki.
króciec ma połamane zaczepy To go wymień po bo coś są te zaczepy. I uszczelka termostatu musi być "ciasna" a gniazdo wyczyszczone.
Albo uszkodzony termostat (nie otwiera), albo uszczelka pod głowicą :cry: . Wentylator działa ??
Raczej nie możliwe chyba że uszczelka jest do niczego lub źle założyłeś termostat. Wymień na wszelki wypadek uszczelkę termostatu.
Jakim płynem masz zalany silnik? Borygo? Kuller? inne cuda? Sprawdź czy nie ma ubytku płynu, czy gdzieś w okolicach pompy wodnej nie uciekł. Miałem kiedyś w 2 autach tak, że po wymianie mocno zużytego termostatu na drugi dzień puszczały uszczelki pod pompą. Podejrzewam, że ze względu mocno sparciałych uszczelek ale nowy termostat do starych uszczelek...
Przecież tam masz uszczelnienie na oring, co Ty chcesz tam jeszcze silikonować? Obudowę przykręcasz do płaskiej obrabianej powierzchni. Jak na starym termostacie nie było wycieków to nie trzeba nic więcej robić.
Nadciśnienie jest normalnym zjawiskiem wiem o tym ale nie może wywalić pół zbiorniczka płynu. Głowica sprawdzona jest szczelna Po z planowaniu glowicy, nowa uszczelka, nowy termostat, nowa pompa wody, nowy korek 2 szt. Problem pozostał
Może być nagrzewnica przydkana.
Witam z tego zdjęcia wynika że cieknie z uszczelki termostatu wystarczy wyciągnąć i powklejać uszczelkę na butapren lub silikon i póżniej włożyć termostat i też go wkleić
Co wy z tą uszczelką termostat do wymiany.P
Czy przy zmianie pompy wody w Corsie B 1.0 jest niezbędne: 1. Odłączenie akumulatora 2. Spuszczenie płynu chłodniczego 3. Posmarowanie miejsc styku uszczelki pompy jakimś preparatem uszczelniającym 4. Wymiana gumowej uszczelki termostatu
Mam taki problem mianowicie ze nie mam ogrzewania przed kilkoma tygodniami została wymieniona uszczelka pod głowica i termostat i zanikło ogrzewanie po prostu gdy silnik się zagrzeje a w środku leci bardzo zimne powietrze w czym tkwi problem???
samochód ponad rok temu został sprzedany. za to za ile go kupiłem, zrobiłem kapitalny remont głowicy + bardzo droga uszczelka + termostat. W konsekwencji wymieniłem cały silnik a ten stary razem z tym rzeczami które wymieniłem został mi. Podsumowując wszystkie koszta przy sprzedaży i tak na nim zarobiłem. No i jeszcze mam głowice w idealnym stanie,...
Trzeba sprawdzić czujnik dla licznika, wiązkę pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Jeżeli wskazówka nie opiera się o ogranicznik po wyłączeniu zapłonu to możliwe że masz uszkodzony licznik. Zrób pomiary i nie mieszaj do tego uszczelki pod głowicą czy termostatu.
Może komora termostatu ma wine termostat jak zimny dobrze nie zamyka przepływu wody, uszkodzona uszczelka termostatu i wrzery w gnieździe gdzie przychodzi uszczelka termostatu. Może wymieniłeś termostat na newłaściwy, z innym parametrem cieplym. Można sprawdzić czy termostat zamyka. Zapal auto i niech chodzi do momętu kiedy wskazówka termometru na desce...
Spokojnie. Zmierzy ciśnienie i się okaże. Uszczelka to nie koniec świata.
Czasami nie utnij czujnika termostatu śruba na obejmie (klucz) i bardzo często rdza pod uszczelką termostatu a takie coś by tobie zaproponował serwis
Witam Skoro agregat chodzi cały czas to może być zużyty (lub brak czynnika) i nie daje już rady osiągnąć zadaną temperaturę lub termostat. Sprawdź też stan uszczelek.
A termostat to się otwiera?
to jak sprawdzić czy uszczelka jest dobra?
Musi ci gdzieś wyciekać. Dolej płynu .I zapal silnik. Poczekaj aż się rozgrzeje, i zajrzyj pod samochód .Jeżeli wymieniałeś termostat . To pewnie tam uszczelka ci puszcza, taki spory oyng.
Okazało się że przy uszczelce termostatu była nałożona warstwa silikonu której skrawki zablokowały termostat. Po wyczyszczeniu termostatu wszystko działa jak należy. Temat zamykam
Zaklejone i zobaczymy. Podejrzewam freon albo czunik. Raczej nie będzie naprawiania tylko czekanie aż wyzionie ducha.
miałem podobną sytuację w golfie II ! wywalało wodę węże puchły i temperatura skakała. wymieniłem dwie głowice trzy uszczelki, termostat,czujnik temperatury i chłodnicę!!! i nic!!!!! a co się okazało USZKODZONY KOREK WLEWU PŁYNU!!! za 5zł
A jak sprawdzić czy termostat otwiera . I jak sprawdzić czy pompa kręci? Na poziomie takiej wiedzy możesz tylko narobić więcej szkód, przyczyn może być naprawdę wiele, uszczelka głowicy, pęknięty blok, głowica, termostat, nie działający wentylator, zabita chłodnica. Dobra rada pierwszy lepszy mechanik postawi diagnozę w 5min
pompa wody jest nowa. Rozrząd wymieniałem miesiąc temu w tym aucie. ale ogrzewanie momętami zanika. Odciołem nawet przepływ wody przez EGR i on odpada. Ale czy mimo uszkodzonej uszczelki termostat nie powinien się otworzyć.
Na 80% uszczelka pod głowicą.
Termostat do wymiany
Wydaje mi się, że wszystko rozumiem. Ustawiałem zawsze na kreseczce, która oznaczała daną cyfrę, jednak między 7 i 8 nie powinno być aż takiego błędu, bo tam są 2 skoki między programami. W każdym razie prawidłowo zdiagnozowałeś usterkę - przesunę dekielek i dopiero wtedy zabiorę się za sprawdzanie temperatur z uwzględnieniem powyższej porady :) Jak...
Witam, leci mi płyn chłodniczy z pod uszczelki w koło termostatu. Uszczelka w miejscu w którym jest termostat rozdzieliła się na dwie częsci i strasznie leci woda. Moje pytanie, czy trzeba wymieniać uszczelkę pod głowicą? Czy można to w jakiś sposób uszczelnić od środka, tak aby było dobrze i samochód normalnie chodził ?
Najważniejszy jest obwód sondy termostatu by pasowała do uszczelki w zbiorniku i długość oraz rodzaj trzpienia na którym jest mocowane pokrętło regulacji temperatury. Tutaj jedyne dostępne w zakupie: https://north.pl/karta/l35a002i0-termost... https://north.pl/karta/55x5543-termostat... Jeżeli...
Termostat, uszczelka
Obudawa stara, czyli ma być na sztywno? może uszczelkę tam dam pod termostat
Sprawdź, czy nie ma zwarcia termostat z trzema końcówkami. Na programie 8 i 9 włączony jest termostat 30° i czasami przeciek wody powoduje zwarcie na nim do zbiornika. Zwykle widać przypaloną uszczelkę termostatu.
Kolega lubi czerwony silikon?
Mam problem w Stralisie po wymianie termostatu, pojawiło się paliwo w układzie chłodzenia. Wymieniłem uszczelkę pod termostatem. Problem pozostał. Moze ktoś miał podobny problem?
Albo urwane, luźne łopatki pompy wody, albo uszczelka pod głowicą.
Witam specow od AGD. Potrzebuje wymienic uszczelke we frytownicy. Moulinex A04. Gdzie mozna kupic ta czesc? Stara nie jest juz szczelna. Przydala by mi sie takze raczka od termostatu. Gdzie to wszystko kupic? Dzieki za kazda odpowiedz.
Witam. Przyczyn może być kilka. Może to być uszczelka, termostat lub pompa wodna. Najmniejszy koszt to jest termostat. A jeżeli chodzi o uszczelkę to trzeba sprawdzić co się dzieje z olejem lub płynem czy nie ma śladów oleju w płynie czy nie przybywa płynu a oleju coraz mniej lub na odwrót. Pompa natomiast można sprawdzić przy zwiększaniu prędkości...
Przed popuszczaniem płynu przez termostat węże twardnieją? Nie nic się nie dzieje. To nie uszczelka pod głowicą.
Odpal zimny silnik, po 3-4 minutach chwyć dłonią dolny wąż chłodnicy. Jeśli będzie już nieco cieplejszy, niż przed odpaleniem, to wymień termostat uważając na gumową uszczelkę termostatu. Tylko wadliwy termostat jest winny niedogrzaniu silnika. Co do wentylatora, to albo zawiesza się włącznik wentylatora (może się sklejać) albo gdzieś na zasileniu tego...
Wymieniłem wszystko, dwa czujniki temperatury i wkład termostatu. Za calosc dałem 80zł wiec tragedii nie ma. Z tym ,że nigdzie nie mogłem dostać uszczelki termostatu więc zalałem klejem silikonowym znanego producenta na nim był obrazek pokrywy silnika więc temperature powinien wytrzymać. Z tym,że schnie 24h jutro zaleje płyn i napiszę czy cos to dało...
Zrobiłem drugie podejście. Tym razem wykręciłem całą baterię ze ściany i w imadle po odpowiednim zabezpieczeniu (żeby nie porysować) odkręciłem kluczem nasadowym 17’ Z wykręconym zaworkiem pojechałem do najbliższego sklepu hydraulicznego i dokupiłem za 15 zł nowy (nie opłaca się reanimować starego). Wszystko gra. Sugestie: - dokupić od razu 2 uszczelki...
Miałem to samo w XC70 2003. Skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą. Termostat i korek też wymieniałem.
Witam Chciałbym zapytać co może być przyczyną rośnięcia temperatury , kiedy odpale auto powoli podnosi się do 70~ stopni . Po 2-3 minutach temperatura wskakuje na czerwone pole i i napis Stop miga. Wymieniłem chłodnice, termostat , uszczelkę pod głowicą , obudowe termostatu , odpowietrzyłem go i dalej nic .
Gdzie jest ten czujnik podobno między skrzynią a silnikiem, ale u góry z przodu czy styłu bo jeszcze odkręcę to co nie trzeba? Dodano po 6 Jeszcze jedno przed chwilą zrobiłem 2 kilometry - samochód rozgrzany wyłączyłem silnik i zrobiłem chyba z 10 prób silnik odpalał bez problemu. Dodam jeszcze, że miałem rozszczelnienie na uszczelce termostatu i lekko...
Proszę o radę. W bojlerze cieknie woda z otworu gdzie się wkłada termostat z uszczelką gumową. Wyjęcie termostatu i ponowne założenie i uszczelnienie tą uszczelką nic nie daje?
Mogła też odmówić posłuszeństwa uszczelka pod głowicą. Mój sposób to użycie zmysłu węchu przy wlewie do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia. Jeżeli czuć spaliny to raczej na pewno uszczelka.
To może jednak była to wina tylko termostatu? Przy uszczelce głowicy wyjęcie termostatu nic nie daje. Ważny jest też montaż termostatu. Zawsze strzałką do góry. :)
Jak w temacie bojler cieknie przy anodzie od góry. Nie mam z tym żadnego doświadczenia więc chciałbym zasięgnąć informacji jak wymienić tą anodę. Znajduje się ona od góry bojlera. Na podkładce już jest widoczna rdza. Otwór w bojlerze nie jest strasznie skorodowany. Na logikę biorąc to będę musiał zdemontować grzałkę u dołu aby założyć nową anodę co...
Zgadzam się. Uszczelka jest zmasakrowana. Mechanik wymieniacz twierdził że termostat na 100% dobry. Bez zaglądania. Przy ruszaniu tym elementem gdzie jest uszczelka (symulując otwieranie i zamykanie podczas pracy termostatu) czuć wyraźny opór bo guma ma większy obwód niż powinna. Przez co mogła się blokować i nie otwierać. Tak przynajmniej dedukuje
musisz odkręcic nakretke grzałki prawie do maxa wbijasz srubę do środka i i podwadzasz metalowa obudowe najlepiej grubym płaskim śrubokretem nowe grzałki są zaopatrzone w niewymienne uszczelki ps. nie otwierałem twojego załącznika ale sprawdź uszczelkę kubka hydrostatu i uszczelniacz termostatu proponował bym też dokręcic nakretke grzałki koszt nowej...
Zacznij od termostatu. Uszczelka w drugiej kolejności. Nie uzupełniasz płynu do MAXa na zimnym silniku przypadkiem?
jak sprawdzić tą uszczelkę i termostat??? Bo czynnik to już rozumiem że trzeba serwis wezwać. Pozdrawiam
Wpisz temat w wyszukiwarkę, bo był poruszany wiele razy i istnieje obawa, że nasze posty wylądują w koszu. Oczywiście ukłony dla moderatora :D
Po co robisz takie rzeźby? Już ktoś napisał, żeby zewrzeć wtyczkę czujnika na chłodnicy. Ma działać wtedy wentylator i już. Jak nie działa to szukasz w elektryce, jak działa podmienić czujnik na próbę. Jak nie pomoże to termostat, zapchana chłodnica, leży uszczelka itp. itd. To że był wąż zimny po dwudziestu minutach znaczy tyle co nic. Przy jakiej...
Stara uszczelka będzie raczej wżarta w obudowy termostatu również przeczyść najpierw zeskrob ostrym nożykiem tak żeby nie porobić zacięć na obudowie następnie polerką na mokro na przykład kładziesz papier na prostym stole i delikatnie szlifuj dociskając całą powierzchnią.Napisz jak rozwiążesz już problem.
Witam. Niewielki ubytek płynu chłodniczego. Sprawdziłem węże nie ma śladów płynu, natomiast od strony termostatu jest biały nalot, temperature dobrze pokazuje. Czy może byc to uszczelka pod termostatem, jak wymontuję termostat, to dużo płynu wyleci?
Wymieniłem dwie uszczelki. Oring w środku oraz uszczelkę między silnikiem a termostatem bo okazało się, że to z niej leciało. Teraz jest ok. Temat zamykam
Witam Mam problem z chłodzeniem silnika w Oplu COrsa B 1996r. Wymieniono już termostat, uszczelkę pod głowicą, a nadal silnik się przegrzewa. Czy może ktoś miał podobny problem?
W komplecie były uszczelki termostatu służące temu żeby płyn nie wyciekał na zewnątrz. Tu jest ładne zdjęcie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Termostat_(... Chodziło mi o inne uszczelnienie, to na które wskazuje strzałka "Primary disc valve". Widać że tam jest guma i oryginalnie w VW termostaty były całkowicie szczelne z tą gumką i bez dziurki...
kołnierz - uszczelkę grzałki... :) zamiennik grzałki Dodano po 15 zdjąłem wszystko i wlałem garnek wody do bębna. woda cieknie poprzez nieszczelny termostat. tylko tam. Czy uszczelnialiście termostat kiedyś? Czy trzeba kupić nowy? Czy też to wina uszczelki grzałki w którą wchodzi termostat? co robić dalej? Dodano po 23 Wyjąłem termostat i dokręciłem...
Aby zakończyć temat chcę napisać ,że po kupnię uszczelki założyłem termostat i jest wszystko super . Jeszcze raz dziękuję.
a węże Ci nie puchną? bo może ktoś wyją termostat bo uszczelka pod głowicą krychnięta
A wiec tak jak przypuszczałem jest to wina termostatu !. Najpier spuść płyn poprzez odkręcenie zaworu na dole w chłodnicy. Odkręć stary termostat, zdejmij starą uszczelkę/prawdopodobnie będzie porozrywana , oczyść dokładnie to miejsce żeby nie było śladu po starej, załóż nową uszcelkę możęsz jeszcze uszczelnić silikonem /czerwonym/ zakręć nowy termostat,...
Wygląda to na uszkodzoną sprężarkę lub zatkany układ chłodniczy. Bez pomocy kogoś czytaj fachowca (chłodniarza) sobie nie poradzisz. pozdr. edit: To nie jest wina uszczelek ani termostatu.
uszczelka termostat peugeot termostat seacie uszczelka uszczelka czajnik
scenic zegar nagrać dekodera komputer minolta 1600w
stacja lutownicza tosca303 schemat
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 przerywa na gazie BRC Jak zresetować zmywarkę Hotpoint Ariston LMF 8M121?