Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
Nie we wszystkich króćcach takowe wypustki do montażu termostatu występują. W 1.9 agr blok ma rant w który wkładamy oring i styka on się z blokiem zewnętrzną powierzchnią, a króciec ma kołnierz, który wchodzi w środek oringu. Termostat montujemy częścią z kubkiem sterującym w stronę silnika.
Nowy termostat bez tych dziurek zapewne działa nieprawidłowo bo płyn go nie opływa. I temperatura wokół niego nie odzwierciedla temperatury płynu w silniku. Wszystko zależnie od konstrukcji układu chłodzenia, ale jak dziurki były w fabrycznym to i w obecnym by pasowały. A tak z innej beczki bo może przyczyna wachania temperatury poprzednio nie był termostat...
Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej. Druga sprawa - oryginalny termostat posiada uszczelkę gumową z rowkiem, zakładaną na jego krawędź. Do zamienników dostarczają zwykły oring, który jest trochę za duży. Stara uszczelka z reguły jest spękana i nie nadaje się...
Piszę tylko dlatego, że włożyłeś sporo pracy w analizy pracy twojej lodówki. Też robiłem podobne analizy, czyli rejestrowane pomiary temperatur, do tego pogłębione o pomiary ciśnienia na króćcu ssawnym sprężarki oraz pomiary pobieranego prądu. Do tego analizowałem dane z karty katalogowej sprężarki. Mówiąc szczerze g z tego wychodziło do czasu gdy poznałem...
Spokojnie. Zmierzy ciśnienie i się okaże. Uszczelka to nie koniec świata.
A jak sprawdzić czy termostat otwiera . I jak sprawdzić czy pompa kręci? Na poziomie takiej wiedzy możesz tylko narobić więcej szkód, przyczyn może być naprawdę wiele, uszczelka głowicy, pęknięty blok, głowica, termostat, nie działający wentylator, zabita chłodnica. Dobra rada pierwszy lepszy mechanik postawi diagnozę w 5min
Albo uszkodzony termostat (nie otwiera), albo uszczelka pod głowicą :cry: . Wentylator działa ??
A termostat to się otwiera?
Termostat wymieniłeś z dekielkiem? Jeżeli nie , sprawdz czy iglica termostatu ma się o co zaprzeć-często się łamie prowadnica iglicy w dekielku.
Musi ci gdzieś wyciekać. Dolej płynu .I zapal silnik. Poczekaj aż się rozgrzeje, i zajrzyj pod samochód .Jeżeli wymieniałeś termostat . To pewnie tam uszczelka ci puszcza, taki spory oyng.
Mogła też odmówić posłuszeństwa uszczelka pod głowicą. Mój sposób to użycie zmysłu węchu przy wlewie do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia. Jeżeli czuć spaliny to raczej na pewno uszczelka.
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
odpal auto odkręc korek i zobaczy czy nie idą bomble jeleli tak to uszczelka albo pęknieta głowica jerzeli oczywiście pompa wody jest dobra,jak i termostat i chłodnica ma obieg
i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
Albo uszczelka albo chłodnica oleju. Zmostkuj węże od chłodnicy oleju te od płynu chłodniczego i sie upewnisz czy uszczelka czy chłodnica oleju.Nie zapomnij wypłukać układu chłodzenia. Ja to robie po swojemu zaraz rozpocznie sie raban ale dla mnie to najlepszy sposób. Wymontuj termostat i nalej oleju napedowego i zapal silnik zagrzej do 60-70 stopni...
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Ja dodam że jak już to będzie rozkręcone to warto sprawdzić sam termostat czy jest sprawny. Samą uszczelke da sie kupić ale nowy termostat Vernet do tego silnika to koszt ok 30zl więc nie dużo. Wyjąć termostat i sprawdzić na zimnym czy zamkniety jest, następnie czy otwiera się w miarę podgrzewania. Przy ok 90st powinien być już cały otwarty. Jeżeli...
Jeden czujnik odpowiada za wskaźnik drugi do sterownika silnika Płyn jest w chłodnicy? Węże od nagrzewnicy ciepłe? Jeżeli nie to termostat otwarty i puszcza wszystko na duży obieg tj. chłodnice Jeżeli węże ciepłe a nie grzeje to układ zapowietrzony np. wydmuchaną uszczelka pod głowicą lub uszkodzonym reduktorem lpg o ile występuje Myślę że rozwiałem...
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
czy jak wymienię termostat na nowy to będą nadal ubytki Będą nadal. Wycieka płyn, np na łączeniach przewodów, z chłodnicy, grzejnika nagrzewnicy - tego co nie grzeje, cieknie z kolektora ssącego, lub uszczelka pod głowicą.
Żeby układ się udało odpowietrzyć musi być obieg płynu, silnik musi być nagrzany, płynu na max i co ważne - zakręcony i sprawny korek zbiornika wyrównawczego. W korku jest zawór upustowy ciśnienia (jednokierunkowy). Jeśli ten zawór jest uszkodzony (stale otwarty) lub korek nie będzie dokręcony to układu nie uda się odpowietrzyć. Ale od początku Ci piszę...
Witam Sama wymiana płynu nic nie da bo jest to tylko czynnik chłodzący , jak twierdzisz wymieniałaś chłodnicę i pomijam oberwanie ale czy przed wymiana ogrzewanie działało popawnie i czy temperatura silnika rosła tak jak teraz ? Można spróbować przepłukać układ bo jeśli w chłodnicy był szlam to i w pozostałej części układu może zalegać błoto . Warto...
.A co do modelu o ktorym wspomina kolega czyli 770Z to wyczytalem na tym forum ze nie pasuje absolutnie do PS z poczatku lat 80tych bo zostal wprowadzony dopiero w1986 roku.. No to muszę kolegę uspokoić że programatory 770 i 770-Z są w pełni współzamienne, róznią se tylko długością czasu drugiego poskoku, jest to tak zwany program BIO. W programarorze...
spróbuj wten sposób otworz maske odpal i zobacz czy weze od wody nie robia sie twarde jak tak to uszczelka pod glowica Dodano po 15 sprawdz czy zbiorniczek od wody nie jest oblepiony od srodka olejem albo na bagnecie od oleju czy nie masz jakiegos szamba jezeli oki to dobrze mozesz w tedy sprobowac wyciagnac termostat i odpalic zobaczysz co sie bedzie...
Czarek wymienił termostat bo się wysypała uszczelka na przesłonie i powstała przetoka i się nie dogrzewał. Każdy kolejny termostat nie ma uszczelki i dlatego nie jest całkowicie szczwlny i dlatego się nie dogrzewa. I wszystko w temacie.
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Koła w porządku, Świce dobre, termostat nowy i działa poprawnie. A o jakich czujnikach mówisz?? Sonda lambda jest 4 przewodowa. Właśnie czytałem o tym że trzeba wpiąć się między czarny a szary i powinno być tam napięcie między 0,1-0,9V na niskich obrotach i rozgrzanym silniku.. A i mam odrazu zapytańca- czy to prawda że w tym samochodzie wentylator...
1600ccm 8-zaworowy. Gdy stałem w korku moją Vectrą A z silnikiem 2000 8V 115 koni wskazówka podnosiła się do 90 stopni załączał się wentylator i gasł gdy wskazówka spadała do 40 stopni. I tak na okrągło
Uszczelkę pod głowicą już sprawdziłem i jest dobra. Jak to sprawdziłeś ?
Przed popuszczaniem płynu przez termostat węże twardnieją? Nie nic się nie dzieje. To nie uszczelka pod głowicą.
ta maź to w szczegulnosci na gazie normalka jezeli uszczelka pod glowica to albo masz olej w wodzie albo wode w oleju jescze weze od wody robia sie twarde ta maz wytwarza sie przez roznice temperatur. odnosnie odlaczonej kostki to morze rzeczywiscie przez przypadek auto nie jest pierwszej mlodosci i jak wiesz kostka jest zabezpieczona zeby nie spadla...
Witam mam podobny problem z Turanem 1,9. 2006r . Ogrzewanie działa w kratkę jak się zagrzewa silnik leci ciepłe gdy osiągnie 90 stopni dmucha zimne. Wymieniłem termostat w silniku i nic nie pomogło. Za obserwowałem że poziom płynu chłodzącego jest minimum wręcz zbiorniczek wyrównawczy jest pusty. Odkręciłem korek w celu dolania wody do układu ciśnie...
Witam kumpel miał to samo termostat nowy spalin w płynie brak padła uszczelka pod głowicą po wymianie wszystko ok
Witam, mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia , mianowicie po przejechaniu 10 km , zapala się na czerwono lampka od temperatury a w układzie jest takie ciśnienie , że ciężko ścisnąć wąż przy chłodnicy , a jak lekko uchylę korek od zbiorniczka wyrównawczego to z dużym ciśnieniem wyrzuca płyn. Była zdjęta i sprawdzona na szczelność głowica...
Wymieniłem: uszczelka drzwi termostat włącznik światła + żarówka
uszczelka głowicy, termostat lub zakamieniona nagrzewnica
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
Czujnik cieczy w chłodnicy, czujnik płynu w zbiorniczku, termostat, wentylator oraz korek. Te elementy mogą robić problem. Sytuacja u mnie jest opisana wyżej, być może masz termostat uwalony? Auto zagotuje się termostat nie puści na duży obieg i za duże ciśnienie w małym obiegu powoduje wywalenie płynu? Trzeba sprawdzić czy wentylatory załączają się...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z Szarikiem. Na zimnym silniku po odpaleniu zapłonu czy ogólnie samochodu, temperatura wskakuje na 90°, niekiedy odrazu na 130° i odrazu załącza się wentylator. Termostat wymieniony, zostaje pompa wody, uszczelka raczej wykluczona. Z tym, że dzisiaj po pracy zaglądając zauważyłem, że moduł bezpiecznikow jest spalony....
Termostat do wymiany
BMW E61 M57N2, był problem z za niską temperaturą podczas jazdy(max 60 stopni). Po wymianie termostatu głównego - wyrzuca płyn korkiem przy zbiorniczku. Temperatura na zegarach 89-93 stopnie - dolny wąż zimny. Górny wąż robi się twardy, przepływ w zbiorniczku jest ciągły. Chłodniczka EGR zaślepiona(specjalnymi korkami został odcięty płyn chłodzący)...
Witam. Posiadam samochód marki Mercedes Vito 108CDI Mój mechanik rozkłada ręce. Nie mam ogrzewania. Została wymieniona uszczelka pod głowicą (planowanie , próba szczelności) wymieniony termostat i pompa wody. Po tej naprawie auto odzyskałem w takim stanie jak przed naprawa. Płyn w zbiorniczku się pieni POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Problem występował po zakupie samochodu (Audi A3 8V 2013, 2.0 TDI CRBC). Wyrzucanie płynu chłodniczego przez korek co około 500-600 km, wyrzucało po zgaszeniu auta wieczorem, kolejnego dnia mokro wokół zbiorniczka. Zrobiony test CO2 w płynie chłodniczym, wynik pozytywny. Po teście zdjęta głowica, uszczelka dmuchnięta, blok krzywy. Wszystko tak jak należy...
Tak, byłem pewny, że to wina termostatu, dlatego pytałem o termostat i odpowiedź sam znalazłem. Pewnie wielu innym użytkownikom tego typu termostatu i nie tylko uzmysłowi, że po zakupie nowego termostatu warto sprawdzić jego działanie, sprawdzając go tak, jak to sam opisałeś wcześniej, a nie wkładać niedziałający termostat do auta, a potem mówić właścicielowi...
to jak sprawdzić czy uszczelka jest dobra?
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Wymieniłem termostat teraz wali płynem ze zbiorniczka po prawidłowym rozgrzaniu .Z braku pomysłów głowice zdemontowana uszczelka nie wygląda na przepalona ... Dam do szlifowania i zobaczymy
Spróbuję zaraz Dodano po 3 Przełączyłem termostat w chłodziarce na 0 ,agregat nadal chodził po przełączeniu termostatu w zamrażarce na 0 agregat zatrzymał się. Po przełączeniu termostatu zamrażarki na 2 ok 10 minut nie załączył się , a po załączeniu chodzi cały czas - mam nieszczelny układ czy może to uszczelka nie trzyma czy sam termostat jest uszkodzony...
Witam. Poszukuję termostat wyłączający/rozłączający obwód po osiągnięciu zadanej temperatury. Wszystkie jakie znajduję regulują temperaturę a ja potrzebuję taki, który rozłączy i tyle:) Pozdrawiam
uszczelka termostat peugeot termostat seacie uszczelka uszczelka czajnik
format pliku audio ascii rs232 sygnalizacja czasu wyjście
samsung wf70f5e0w2w tablet firmware
Kospel KDE5 PPE-4 EKCO – czerwona dioda LED w module, grzanie czy błąd? Aktualizacja oprogramowania w telewizorze Toshiba