Czy może mi ktoś kto wie napisać dlaczego wentylator chłodnicy w moim Seacie Toledo II włącza się tylko na pierwszy stopień na jakieś 15sekund tylko ? czujnik w chłodnicy był wymieniony termostat raczej się otwiera uszczelka pod głowicą też była wymieniona a także pompa wody jest to problem szczególnie gdy stoję w miejskim korku bo wydaje mi się że...
Tylko zanim pójdziesz do sklepu to spisz sobie kod silnika z naklejki w bagażniku (np. ABU) by sprzedawca wiedział co masz pod maską i obejrzyj dokładnie jak wygląda ten "jeż" bo z tego co pamiętam to są chyba 2 takie w katalogu TOPRANa a różnią się chyba tylko ilością króćcy.
Jeżeli termostat jest sprawny, nagrzewnica również, to zostaje tylko 1. klapa przestawiająca na przepływ przez nagrzewnicę. 2. brak obiegu płynu chłodniczego 3. zapowietrzanie się układu. ( np przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Przy tych temperaturach i normalnej jeździe to nawet w mieście wentylator się nie włączy, tak jest np w moim przypadku. Może termostat Ci się nie otworzył? Może przedmuch na uszczelce i się gotuje? Przy +5 st stałem w korku, po prawie godzinie czasu włączył się wentylator.
Czy termostat był zamontowany prawidłowo i z prawidłową uszczelką?
Mam alhambre 2002 rok i taki sam objaw uszczelka była padnieta :) szkoda zachodu sprawdzaniem nagrzewnic i termostatów 20000 km i uszczelka takie juz sa de pd :) pozdro
A termostat ?
Dziś miałem odpalony przez 40 min i nic zero wycieku ,zamówiłem test do sprawdzenia uszczelki pod głowicą Termostat też może dawać takie znaki ?
Termostat jest w króćcu wodnym w dolnej części bloku silnika. Po wężu od chłodnicy dojdziesz do niego. Spuszczasz płyn z ukladu i odkręcasz ten kruciec. W środku jest termostat, pamiętaj by nowego nie założyc odwrotnie.Termostat zakładaj tylko Wahlera innych nie polecam. Nie zapomnij o nowej uszczelce ( powinna być w zestawie) by równo się ułożyła....
zmieniaj termostat w ciemno koszt nowego wraz z uszczelka to ok 20-30 pln
jak mi wode zagotowało to dolny waż był gorący,i węże sa twarde ,a termostat jest wyciagnięty,byłem u mechanika i powiedział ze to będzie uszczelka pod glowicą ?
Okazało się że przy uszczelce termostatu była nałożona warstwa silikonu której skrawki zablokowały termostat. Po wyczyszczeniu termostatu wszystko działa jak należy. Temat zamykam
skoro właczają się wentylatory to chłodnica jest otwarta- termostat i pompa działa bo coś wymusza duży obieg. Węże twarde? Jak tak to może uszczelka głowicy.
Witam Jeśli złapie Ci wysoką temperaturą, sprawdź węże, górny i dolny powinny mieć taką samą temperaturę wtedy wykluczysz termostat, chociaż to pewnie wiesz. A jeśli są tej samej temperatury zmień korek z zbiorniczku wyrównawczym, miałem kiedyś taki problem w seacie, próbowałem wszystkiego i okazało się, że wina korka, po wymianie wszystko się uspokoiło....
wyciagnij termostat i bez niego odpal auto. zobaczysz co się będzie działo. Dodano po 4 z tego co piszesz to wygląda na uszczelkę pod głowicą miałem identyczny problem w seacie
Sprawdź czy obydwa węże od nagrzewnicy są ciepłe na wolnych obr. , czy nie jest czasem zatkana, czy nie rośnie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym ,czy nie śmierdzi płyn spalinami. Jeżeli będzie rosło ciśnienie w zbiorniczku , śmierdział płyn i ciągle przy podwyższonych obrotach biegu jałowego grzanie będzie to może być głowica a raczej uszczelka
termostat 30zl firmy vernet EBI056 widze ze sie tym zajmujesz, jaki mniej wiecej koszt? i czy na 100% uszczelka? moze to miec też wpływ na spadek mocy?
Plyn w zbiorniczku moze sie podniesc,ale jezeli nie wylatuje to oki.mnie jak sie termostat zablokowal to walilo ze zbiorniczka falami.Jezeli tylko sie podnosi,a nie ma babelkow to nie masz sie czym martwic.
Jeżeli faktycznie ciśnienie jest na tyle duże, że wyrzuca płyn, oczywiście przy zamkniętym układzie, to wychodziłoby na to, że uszczelka ma nieszczelność. Pomiar spalin w układzie chłodzenia, ze dwie dychy kosztuje, powinien rozwiać twoje wątpliwości. Termostat gdyby się zaciął to temperatura by rosła. Układ chłodzenia odpowietrza się sam.
Łożysko 75mm zewnątrz (cena od 50-150 PLN),odradzam tanie zamienniki.Co do termostatu to radzę udać się do serwisu i tam go zakupić aby nie wymieniać dwa razy, nie zapomnij o uszczelce termostatu (cena ok 100- 120 PLN łącznie).Serwis audi,skody,VW i seata Na koniec muszę coś wtrącić -oznaczenie silnika ADP niestety ale nie pasuje do rocznika podanego...
Mam pytanko kupiłam seata ibize 6l 1.9 tdi robi się ciśnienie w układzie chłodzenia myśleliśmy że jest zapchany ponieważ ktoś wcześniej jeździł na wodzie plukalimy układ chłodzenia octem specjalnymi plukankami nic nie dało dalej jak spuszamy cała wodę z układu chłodzenia wylatuje brązowa woda robiliśmy test czy nie ma spalin w układzie chłodzenia wyszedł...
wymieniona została uszczelka pod głowicą, z planowaniem, wymianą oleju,... autko już trzyma temperaturę, ale pojawił się kolejny problem- utrata mocy. auto w ogóle się nie zbiera, na gazie i na benzynie jest tak samo. co to może być?
Witam w WW Jetta miałem podobny problem aż w końcu wywaliłem termostat i to też nie pomogło więc jeżdziłem na benzynie,aż wkońcu zajechałem na warsztat a tu mechanior mówi że padła uszczelka pod głowicą od strony spalin i spaliny dostają się do układu chłodzenia ,więc wymiana uszczelki . Po tym zabiegu ku mojemu ździwieniu pomogło,ale przyznam sie że...
Po zdjęciu pompy wspomagania zdaje sobie sprawe że przewodów nie ruszać. Wolałem się tutaj zapytać czy po zdemontowaniu tej pompy nie wyleci płyn. Nie znalazłem odpowiednich schematów tych pomp wspomagania do szmelcwagena jak są zbudowane i stąd moje pytanie. Dziękuję za podpowiedź. Mam nadzieję że dziś się uporam z tematem wymiany tego ustrojstwa....
Witam trochę irytujacę jest że brak prostych rozwiązań w postach podpowiadam .. 1 najszybciej zamknąć nawiew . przyciskiem sterowania obiegu na obieg wewnętrzny tak jak przy brzydkich zapachach 2 trochę trudniej ... przesłonić kratki wlotowe (mniej zimnego powietrza ) sposób co prawda z poprzedniej epoki ale na pewno skuteczny 3 zmniejszyć przekrój...
Witam Serdecznie Tematy były już poruszane.. PODOBNE , ale mój jest chyba ciekawy. Samochód to Seat Toledo III z 1,9 TDI pd 105KM ponad 2 lata temu wymieniałem rozrząd z pompą wody... i od tamtej pory jest zagadka.. problem Średnio co 2 tygodnie wywali mi płyn ze zbiorniczka, musze dolać tak z 300ml płynu g12 , gdy zapali się kontrolka o braku płynu....
WITAM uszkodzony termostat :zawiesił się w położeniu otwartym lub za wcześnie otwiera a być może wcale go niema ALE !( nieraz jeżeli nagrzewnica nie grzeje a w zbiorniczku powoli ubywa płynu chłodniczego może być do wymiany uszczelka pod głowicą w silniku ---ciśnienie sprężania przedostaje się wtedy do cieczy i umiejscawia w nagrzewnicy przez co zmniejsza...
W takim przypadku nie ma innej możliwości jak to że gdzieś jest nieszczelność i płyn wypływa. Może gdzieś wąż pęknięty, może spod pompy wodnej, spod obudowy termostatu itd. no i jeszcze istnieje możliwość że do oleju lub idzie wszystko w wydech dzięki uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Możliwości wiele. Sprawdź olej a jak będzie ok do nalej chociażby...
Witam mam problem z moim seatem cordoba 98r 1,6 benzyna + gaz. A dokładnie to 2 problemy. 1. Od długiego czasu męczyłam się z ubytkami płynu chłodniczego i z tego powodu nie miałam ciepłego nawiewu w aucie. W końcu po stopieniu 2 termostatów i przegrzaniu się silnika zabrałam się za remont. Mechanik wymienił obudowę termostatu, termostat, uszczelkę...
Witam, mam problem z Obrotami oraz Szarpaniem silnika. Silnik 1.6 16v BCB , Samochód Seat Leon 1M. Ogólnie opisując problem: Od jakiegoś czasu 2/3 miesiace nie mogę utrzymać obrotów w jednym miejscu "na luzie" mimo trzymania nogi w jednej pozycji. Po puszczeniu nogi z gazu jest kangurek (jedno mocniejsze szarpnięcie i drugie lekkie). Przy dojazdach...
Cześć Seat Ibiza II 94r. 1.6 1F Szukam pomocy / podpowiedzi może ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł, od pewnego czasu działy się dziwne rzeczy z układem chłodzenia - zacząłem wymieniać poszczególne oringi, kominki, wężyki bo zaczął lecieć płyn. Potem stwierdziłem że w układzie jest zbyt duże ciśnienie. Nie mierzyłem, ale węże napuchnięte i twarde...
Witam,co by nie zaśmiecać forum napisze tutaj,posiadam Tolka 1,8 95r,dziś sprawił mi psikusa,otóż,wywala mi płyn chłodniczy,gotuje i wywala zbiorniczkiem wyrównawczym,wymieniłem termostat ale nic to nie dało,przewody są miękkie,jedynie robi się ciśnienie na przewodzie od zbiorniczka wyrównawczego,temperatury wysokiej nie łapie,ok 90st. Mam nadzieję...
Witam. Posiadam Seata Ibize II FL 2001r. 1.9 TDI. Problem jest następujacy: dosłownie 2 miesiące temu wymieniana była drugi raz uszczelka pod głowicą (tak na prawdę niepotrzebnie bo to nie była wina uszczelki tylko czujnika) Za pierwszym razem ponad pół roku temu rzeczywiście wymiana UPG była potrzebna bo objawy były uzasadnione. Lecz zauważyłem że...
zacznijmy od najprostrzej sprawy termostat;) wizualnie sprawdz czy wszystko z nim wporzadku puzniej wrzuc do garnaka z woda podgrzej zagoruj wode i sprawdz czy sie otwiera. harnasx bardzo dobrze mowi obejrzyj przepustnice jesli brudna wyczysc! co do szczelnosci jezeli zostanie ci troche tego sprayu do czyszczenia przepustnicy to poskladaj wszystkie...
Witam i z góry dziekuje za podpowiedzi Wymieniłem ostatnio termostat, pierwsze podejście było takie że wsadziłem nowy, uruchomiłem samochód i czekałem jak się otworzy, tzn jak drugi wąż zrobi się gorący, po około 15 min nie było żadnego efektu, woda się nie zagotowała, przynajmniej tak mi się wydaje, ale około śruby mocowania termostatu zaczeła kapać...
Witam wszystkich serdecznie i pozdrawiam moim problemem jest wyzucanie wody przez zbiorniczek uzupelniajacy jeden mowi ze to uszczelka a drugi ze zapowietrzony jest uklad , termostat jest nowy dzis zalozony a mimo to nie ma ogrzewania w samochodzie ponadto weze robia sie strasznie twarde jezeli to jest tylko zapowietrzenie to prosze pomuc jak krok po...
Witam, Jestem posiadaczem Seata toledo 1.8 20v 1999r. Przychodzę do Was zapytaniem, bo ręce mi opadają. Samochód posiadam od roku, przebieg ok. 240 tkm. W tym okresie zrobiłem praktycznie wszystko co wymagało wymiany m.in całe zawieszenie,poduszki silnika i skrzyni biegów, nowy olej do silnika + olej do skrzyni biegów, termostat, płyn chłodniczy + hamulcowy,czujnik...
Witaj Zanim zaczniesz cokolwiek robić z autkiem to pożycz od kogoś korek od zbiorniczka płynu miałem tak kiedyś w seacie 1.4 mpi byłem u kilku fachowców pomimo tego, że zawsze wszystko robię sam przy samochodzie ale wtedy już nie miałem siły do niego ale chcieli robić to samo co ja robiłem termostat wymieniać czujniki ble ble co zrobiłem wcześniej i...
Po drugie. Sprawa przewodów chłodzenia została nadal otwarta. Fachowiec twierdzi, że bardzo często w tego typu zbiorniczkach uszkadza się termostat w korku, który upuszcza powietrza podczas rozgrzewania się płynu i zwiększania swojej objętości. Poradził podmienić na jakiś czas od innego auta i sprawdzić. Jeśli nie ustanie to uszczelka do wymiany Tak...
Układ sam się odpowietrza, zobacz czy małym przewodem do zbiorniczka wyrównawczego wraca woda z układu nie cieknie lub bardzo słabo leci?, Pompa wody do wymiany, jeżeli ja zmienisz lub ktoś będzie zmieniał wsadź nowy termostat- sprawdź go w gorącej wodzie bo szkoda roboty, ponoć wahler jest dobry, później jeżeli będzie to samo może być wina po stronie...
Dziś oglądałem kilka aut, w jednym komisie już pisałem umowę. Jedno z kół było przekrzywione i ojciec w ostatniej chwili to zobaczył. Zabrałem stary koc z golfa i położyłem się pod oglądane autko - niestety ktoś chyba wjechał przy sporej prędkości w rów wszystko przy lewym tylnym kole było pogięte, koło stało krzywo wobec drugiego. Do tego przyspieszał...
Witam. Posiadam Seata Ibizę 97r silnik 1.4 AEX przebieg 135 000 (na pełnym wtrysku) auto kupiłem pół roku temu od dziadka który miał je od nowości. silnik bardzo dziwnie chodził lecz kupując auto myślałem ze to wina kabli wysokiego napięcia bo były w tragicznym stanie. Auto podpiełem pod VAG'a - jedynie błąd adaptacji przepustnicy. po wykonaniu adaptacji...
Witam szanownych kolegów. Mam wydaje mi się poważny problem z moim Seatem Toledo. Samochód jest z 2002 roku, silnik 1.9TDI 110KM. O co chodzi... ucieka mi płyn chłodniczy. Samochód kupiłem w czerwcu 2014. Po kupnie dolałem trochę borygo i przez cały ten czas nic się nie działo. Dwa, trzy tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka przy temperaturze i okazało...
Przepraszam, że zakładając temat pierwszym razem nie zastosowałem się do pkt.11 regulaminu. mam nadzieję, że teraz zrobiłem to prawidłowo. Chciałbym opisać problem, który mnie po prostu przerósł, a przede wszystkim zaskoczył Ale po kolei. Było dokładnie tak: 1.pomierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach 1 cylinder 14, 2 cylinder 14, 3. cylinder14,...
Samochód z roku 2007, silnik: benzyna+LPG 1,6 mpi, 102 KM, kod silnika BSE. Problem jest taki, że rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy i około 10 min. jazdy, po wyłączeniu silnika za około 1-2 min włącza się wentylator chłodnicy. Chłodzi silnik około 1-2 min i się wyłącza. Nie ma znaczenia czy jechało się 60 czy 120 km/h, czy temperatura...
(at)ddamianekk18 Masz bardzo naiwne podejście do tych podawanych danych. Bez urazy,ale po tym co napisze możesz się trochę mniej stresować. Do pewnego czasu (nie wiem jak teraz,ale się zmieniło) warunki testów spalania nie były do końca sprecyzowane. Producenci robili co chcieli żeby ludzie kupowali nawet największy szmelc,bo kłamanie było legalne....
witam serdecznie, zwracam sie do was z prosba o rade. Przebywam obecnie w Szwecji i mam problem z Seatem. Samochod bardzo szybko sie przegrzewa, juz po okolo 5 kilometrach od startu na zimnym silniku, dodam, ze plyn chlodniczy i olej w normie. Przegrzewa sie tzn wskaznik temp. podchodzi pod 110C a ze zbiorniczka wyrownawczego dymi. Wentylator sie jednak...
termostat seacie uszczelka termostat uszczelka termostat peugeot
subiekt linux excel wyszukaj poziomo becker instrukcje polsku
stiebel eltron zmieniarka xcarlink
Beko – silnik wentylatora termoobiegu: indukcyjny czy inny typ? Przenoszenie Thunderbirda na nowy komputer: krok po kroku