Tylko zanim pójdziesz do sklepu to spisz sobie kod silnika z naklejki w bagażniku (np. ABU) by sprzedawca wiedział co masz pod maską i obejrzyj dokładnie jak wygląda ten "jeż" bo z tego co pamiętam to są chyba 2 takie w katalogu TOPRANa a różnią się chyba tylko ilością króćcy.
Witam Jeśli złapie Ci wysoką temperaturą, sprawdź węże, górny i dolny powinny mieć taką samą temperaturę wtedy wykluczysz termostat, chociaż to pewnie wiesz. A jeśli są tej samej temperatury zmień korek z zbiorniczku wyrównawczym, miałem kiedyś taki problem w seacie, próbowałem wszystkiego i okazało się, że wina korka, po wymianie wszystko się uspokoiło....
Czy może mi ktoś kto wie napisać dlaczego wentylator chłodnicy w moim Seacie Toledo II włącza się tylko na pierwszy stopień na jakieś 15sekund tylko ? czujnik w chłodnicy był wymieniony termostat raczej się otwiera uszczelka pod głowicą też była wymieniona a także pompa wody jest to problem szczególnie gdy stoję w miejskim korku bo wydaje mi się że...
wyciagnij termostat i bez niego odpal auto. zobaczysz co się będzie działo. Dodano po 4 z tego co piszesz to wygląda na uszczelkę pod głowicą miałem identyczny problem w seacie
Witam trochę irytujacę jest że brak prostych rozwiązań w postach podpowiadam .. 1 najszybciej zamknąć nawiew . przyciskiem sterowania obiegu na obieg wewnętrzny tak jak przy brzydkich zapachach 2 trochę trudniej ... przesłonić kratki wlotowe (mniej zimnego powietrza ) sposób co prawda z poprzedniej epoki ale na pewno skuteczny 3 zmniejszyć przekrój...
Czy termostat był zamontowany prawidłowo i z prawidłową uszczelką?
Witaj Zanim zaczniesz cokolwiek robić z autkiem to pożycz od kogoś korek od zbiorniczka płynu miałem tak kiedyś w seacie 1.4 mpi byłem u kilku fachowców pomimo tego, że zawsze wszystko robię sam przy samochodzie ale wtedy już nie miałem siły do niego ale chcieli robić to samo co ja robiłem termostat wymieniać czujniki ble ble co zrobiłem wcześniej i...
Mam alhambre 2002 rok i taki sam objaw uszczelka była padnieta :) szkoda zachodu sprawdzaniem nagrzewnic i termostatów 20000 km i uszczelka takie juz sa de pd :) pozdro
A termostat ?
Dziś miałem odpalony przez 40 min i nic zero wycieku ,zamówiłem test do sprawdzenia uszczelki pod głowicą Termostat też może dawać takie znaki ?
Jeżeli termostat jest sprawny, nagrzewnica również, to zostaje tylko 1. klapa przestawiająca na przepływ przez nagrzewnicę. 2. brak obiegu płynu chłodniczego 3. zapowietrzanie się układu. ( np przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Przy tych temperaturach i normalnej jeździe to nawet w mieście wentylator się nie włączy, tak jest np w moim przypadku. Może termostat Ci się nie otworzył? Może przedmuch na uszczelce i się gotuje? Przy +5 st stałem w korku, po prawie godzinie czasu włączył się wentylator.
zmieniaj termostat w ciemno koszt nowego wraz z uszczelka to ok 20-30 pln
jak mi wode zagotowało to dolny waż był gorący,i węże sa twarde ,a termostat jest wyciagnięty,byłem u mechanika i powiedział ze to będzie uszczelka pod glowicą ?
Sprawdź czy obydwa węże od nagrzewnicy są ciepłe na wolnych obr. , czy nie jest czasem zatkana, czy nie rośnie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym ,czy nie śmierdzi płyn spalinami. Jeżeli będzie rosło ciśnienie w zbiorniczku , śmierdział płyn i ciągle przy podwyższonych obrotach biegu jałowego grzanie będzie to może być głowica a raczej uszczelka
skoro właczają się wentylatory to chłodnica jest otwarta- termostat i pompa działa bo coś wymusza duży obieg. Węże twarde? Jak tak to może uszczelka głowicy.
Okazało się że przy uszczelce termostatu była nałożona warstwa silikonu której skrawki zablokowały termostat. Po wyczyszczeniu termostatu wszystko działa jak należy. Temat zamykam
Łożysko 75mm zewnątrz (cena od 50-150 PLN),odradzam tanie zamienniki.Co do termostatu to radzę udać się do serwisu i tam go zakupić aby nie wymieniać dwa razy, nie zapomnij o uszczelce termostatu (cena ok 100- 120 PLN łącznie).Serwis audi,skody,VW i seata Na koniec muszę coś wtrącić -oznaczenie silnika ADP niestety ale nie pasuje do rocznika podanego...
termostat 30zl firmy vernet EBI056 widze ze sie tym zajmujesz, jaki mniej wiecej koszt? i czy na 100% uszczelka? moze to miec też wpływ na spadek mocy?
Termostat jest w króćcu wodnym w dolnej części bloku silnika. Po wężu od chłodnicy dojdziesz do niego. Spuszczasz płyn z ukladu i odkręcasz ten kruciec. W środku jest termostat, pamiętaj by nowego nie założyc odwrotnie.Termostat zakładaj tylko Wahlera innych nie polecam. Nie zapomnij o nowej uszczelce ( powinna być w zestawie) by równo się ułożyła....
Plyn w zbiorniczku moze sie podniesc,ale jezeli nie wylatuje to oki.mnie jak sie termostat zablokowal to walilo ze zbiorniczka falami.Jezeli tylko sie podnosi,a nie ma babelkow to nie masz sie czym martwic.
Jeżeli faktycznie ciśnienie jest na tyle duże, że wyrzuca płyn, oczywiście przy zamkniętym układzie, to wychodziłoby na to, że uszczelka ma nieszczelność. Pomiar spalin w układzie chłodzenia, ze dwie dychy kosztuje, powinien rozwiać twoje wątpliwości. Termostat gdyby się zaciął to temperatura by rosła. Układ chłodzenia odpowietrza się sam.
Witam Serdecznie Tematy były już poruszane.. PODOBNE , ale mój jest chyba ciekawy. Samochód to Seat Toledo III z 1,9 TDI pd 105KM ponad 2 lata temu wymieniałem rozrząd z pompą wody... i od tamtej pory jest zagadka.. problem Średnio co 2 tygodnie wywali mi płyn ze zbiorniczka, musze dolać tak z 300ml płynu g12 , gdy zapali się kontrolka o braku płynu....
uszczelka termostat uszczelka termostat peugeot klimatronik seacie
renault scenic gaśnie automapa głosy elektrozaczep brzeczy
Amplituner Sony nie włącza się - diagnostyka i rozwiązania Zbyt wolne obroty gramofonu Adam GS424 - przyczyny i rozwiązania