5Nm 30Nm 300 stopni
jest spory wyciek oleju spod uszczelki przy krańcach głowicy. Pytanie czy to między uszczelką a blokiem leci czy między uszczelką a głowicą. Moim zdaniem dokręcanie nic nie pomoże. Jak wyglądała gładź bloku w rogach?
Na każdej dobrej uszczelce jest opis jak dokręcić.
operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes
Witam ponownie. Muszę kupić klucz dynamometryczny ale nie wiem jaka jest moment dokręcania głowicy la silnika K7J700 Rreno Thalia 1,4. Może ktoś podpowiedzieć z jaką siłą Nm dokręca się głowicę w tych silnikach. Nie mam jeszcze uszczelki bo będę dopiero zamawiał.
Kolejność dokręcania i momenty będziesz miał opisane z nową uszczelką pod głowicę.
Kupisz uszczelkę tam masz schemat dokręcania i kolejność.
Wyreguluj zawory, ale pewnie nic to nie da. Robiłeś coś przy głowicy? Typu uszczelka i płaszczyzna?
Ja na twoim miejscu jak masz troszkę pojęcia kupił bym uszczelkę i wymienił na nowa,na internecie znajdziesz jak dokręcać śruby w najgorszym wypadku oddaj do auto mechanika, niech sprawdza dokładnie powierzchnie bloku i głowicy.+ dobra uszczelka.
Panowie, jeżeli kupi uszczelkę to na opakowaniu ma podane jakie momenty, przynajmniej tak jest z uszczelkami Reinz, choć i na Glaser też widziałem
Ty nie musisz wiedzieć, wystarczy, że mechanik który to będzie wymieniał będzie wiedział... znaki na kole i korpusie mają się pokrywać - od koła rozrządu jest u góry, a od koła na wale na dole. Ale paska nie umiesz założyć a za wymianę całej głowicy się bierzesz? Masz nową uszczelkę? Masz klucz dynamometryczny? Znasz momenty dokręcania śrub? Głowica...
Silnik odpalił za trzecim podejściem , tylko cały czas martwi mnie to niskie ciśnienie sprężania. Ktoś może miał taki przypadek? I czy turbinę trzeba jakoś specjalnie zalewać olejem czy jak dokrecilem tem przewód olejowy to wystarczy, są jeszcze jakieś kolejne fazy dokręcania głowicy, np po rozgrzaniu silnika itp?? Czy to co podają na instrukcji uszczelki...
Kolego, z tego co mi wiadomo należy od środka naprzemiennie na krzyż dokręcać śruby. Na każdym opakowaniu od uszczelki pod głowicę znajduje się taki schemat łącznie z siłą dokręcenia podaną w Nm
Planowanie głowicy to nie tylko usunięcie rys czy też wżerów ale wyrównanie powierzchni po planowaniu masz idealnie prostą głowice,a jak dokręcałeś głowice? i na ile Nm?
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Jak mi wiadomo da się ustawić rozrząd bez żadnych blokad mam wszystkie schematy rozrządów z jaką siłą itp robiłem uszczelki w autach ale wszystko poniżej 2000 roku. Nie mam ochoty się przekomarzać raczej masz rację, ale chodzi mi oto, że robię auto dla siebie a z tego co wynika z mechaników i ceny jakie kalkulują to masakra. Chciałbym sam to zrobić...
Z nową uszczelką pod głowicę masz kartkę ze sposobem czyli siłą i kolejnością dokręcania śrub głowicy. Głowica-2X20nm+240st. Pokrywa-15nm. Koła wałków-30nm+85st. Koło wału-40nm+145st. Miejsca styku kół rozrządu z wałami odtłuścić przed dokręcaniem.
Teoretycznie można zrobić grubszą uszczelkę, ale powstaje problem odprowadzenia ciepła z jej rantu, więc szybciej się przepali. W/g mnie granica to 1,2mm. Do metalowej uszczelki powierzchnie muszą być praktycznie idealne, po szlifierce, a nie tylko po frezarce. Teoretyczna krzywizna to z dwie setki, bo 0,02 bloku i 0,02 głowicy w sumie to już sporo....
Czy jest to w ogóle wykonalne przeze mnie czyli osobę która ma dość małe pojęcie nt. mechaniki (tylko jakieś podstawowe naprawy)? Chociaż zaznaczę że jestem dość bystry w takich sprawach :p Nie znam Ciebie ani koledzy sam musisz ocenić czy czujesz się na siłach podjąć takiej naprawy. Czy mielibyście jakieś porady lub cokolwiek co mogłoby mi pomóc wykonać...
Pisałeś że zmieniałeś uszczelkę pod głowicą jaka założona była uszczelka i szpilki, głowica była planowana i z jaką siłą mechanik dokręcał? Przy demontażu głowicy pompa była zabezpieczona / przykryta żeby syf się nie dostał ? Musisz mieć kompa i nie sprawdzać błędy ale parametry rzeczywiste ...
Trochę to dużo informacji aby w tym miejscu przekazać. Jeśli chodzi o śruby to instrukcja załączona do uszczelki wszystko wyjaśni. A co do reszty to nieco załączonym pliku. I ostrzeżenie. Tam na wale korbowym nie znajdziesz wpustu więc dobrze zapoznaj się z problemem.
3 etapy 30nm 120nm 200-210nm dane wg producenta uszczelek
Witam serdecznie. Ostatnio postanowiłem sprawdzić luzy na zaworach, więc trzeba było później nową uszczelkę kupić, bo stara i tak już zaczynała sączyć olej. Ale teraz nie mogę prawidłowo jej zamontować. Nie wiem czy trafiłem na felerną sztukę czy co, ale już nie mam pomysłu w jaki sposób mógłbym dokręcać dekiel. Jutro pojadę po nową uszczelkę, więc...
Witam! Mam problem z renówką midlum z 2000r. silnik MIDR602 jeszcze stary na pompie sekcyjnej taki jak w midlinerze. Mianowicie chodzi o to: W układzie chłodzenia zaczęła się robić rdza od jakiegoś czasu. Płyn zrobił się brązowy oraz zrobił się taki nalot jak kamień czy coś takiego. układ był płukany ale bez demontażu chłodnicy(to ja chyba załatwiło)....
Jezeli wymieniałeś nowa uszczelke pod głowicą , zazwyczaj do uszczelki dołaczona jest instrukcja z momentem jak i kolejnością dokrecania szpilek.
Czy ktoś może mi powiedzieć czy warto w ogóle naprawiać czy dać sobie spokój. W sobotę ma przyjść znajomy z komputerem i zobaczyć co się zapisało. Proszę o doradzenie. Czy to naprawiać i za ile ,musi wycenić prawdziwy mechanik. Znajomy z komputerem może nie pomóc. Bo co on będzie sprawdzał tym komputerem uszczelkę pod głowicą? Jak nie pali to sprawdzić...
Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą w Renault Scenic II z silnikiem 2.0 16V F4R benzyna. Po tygodniu zauważyłem spory wyciek oleju od strony kolektora wydechowego i mniejszy od ssącego. Uszczelka była nowa, powierzchnie odtłuszczone, głowica planowana, dokręcona 20 Nm a później 165 stopni zgodnie z info na opakowaniu uszczelki, śruby stare ale głowica...
Na nowych uszczelkach jest zawsze dokładny opis-kolejność i momenty.
Może głowica źle dokręcona, albo pogięta Zrób próbę CO2 w układzie chłodzenia. Próba wykluczy uszczelkę pod głowica która mimo wymiany może mieć przedmuchy. Czy węże od płynu/wody są nadmiernie Twarde ?
No ja o kole mówiłem niema nic, wkurza mnie to auto pomału no ale zobacze jak bendzie wychodziło ze znakami na pasku, czyli po jednym obrocie wałka rozrządu znaki mają dalej sie zgrywać? Jeszcze mam takie pytanie mianowicie o dokręceniu głowicy mam uszczelke i jest kartka z tymi etapami i czytałem też po forach ale coś mi sie niezgadza bo w przedostatnim...
odpowietrzniki dokręcone są na pewno. W aucie nie czuj zapachu płynu. Mam wersje bez klimatyzacji także jutro sprawdzę nagrzewnicę. Wypróbuje też pomysł z pompką wydaje się dobry. Może to ujawni nieszczelność. Dziś jeszcze dolałem płynu na równo z górną kreską. Jeżeli go jutro z rana ubędzie to chyba będzie można wykluczyć uszkodzenie uszczelki głowicy....
Dziękuję za wskazówki. Liczę się z tym, że do momentu zdjęcia głowicy nie będę mógł na 100% stwierdzić co jest do wymiany, ale nie jest to duży problem. Części, które mogą wymagać wymiany są stosunkowo tanie i za kilkaset złotych mogę przeprowadzić remont silnika. Doświadczenia nie mam dużego, ale będę to robił z pomocą osoby, która w swoim życiu wykonała...
uszczelki głowicą dokręcanie uszczelki głowicą uszczelki glowica wymianie uszczelki głowicą
przycisk mercedes klasa medion internetowy kolektor toyota corolla
wykrywacz metali wykrywacz metali
Przeróbka podnośnika EFS 1030G – dodanie pompy hydraulicznej, integracja, bezpieczeństwo Sony KDL-52W5500 – 6x miga dioda, brak obrazu, usterka podświetlenia lub zasilacza