40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
1:50nm 2:90° 3:90°
Czy Ford Fiesta był kiedykolwiek wyposażony w silnik V8 o pojemności 1.3 litra? Sprawdź, jakie silniki były stosowane w tym modelu i jakie modyfikacje są możliwe.
Kiedyś widziałem na emule i miała coś ok. 50MB. Czyli jak masz modem to zapomnij
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
216-235 Nm
Dlatego jeden człowiek jest mechanikiem a inny ma 10 fakultetów .Najpierw kręcisz śruby na 20Nm w kolejności opisanej w instrukcji następnie kręcisz o kąt 90stopni w tej samej kolejności i jeszcze raz 90 stopni. http://obrazki.elektroda.net/46_12816424...
Powinien być dołączony do uszczelki.
Witam, posiadam auto marki mitsubishi canter rok 2000 poj 2800 chodzi mi o momenty dokręcania uszczelki pod głowicą
Niczym nie smaruj, ma być czysto i sucho. Głowicę sprawdź pod kątem zwichrowania. A dokręcanie - no cóż, z wyczuciem <wink>
5Nm 30Nm 300 stopni
Momenty dokręcania śrub były w instrukcji uszczelki głowicy oraz w instrukcji naprawy tegoż silnika, którą znalazłem w internecie. Tam już były momenty dokręcania kolektorów, dolotów itp.
Ponieważ nie udało Ci się uruchomić silnika, nawet z podlaniem paliwa wprost na tłok, więc sprawdź ciśnienie w cylindrze. Jeśli będzie ono poniżej minimum tj. do ok.4 bar, to niestety coś namieszałeś, albo dałeś części tzw. "używki". Może podczas montażu popękały pierścienie. W jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, czy prawidłowo zamontowałeś głowicę...
Na opakowaniu uszczelki pod głowicę też powinieneś mieć wszystko podane.
Tak strzelaja nienasmarowane, suche sruby, dlatego krecisz o kąt nie na NM. Trzeba dac krople na podkladke i kilka na gwint. Powinno byc to opisane na instrukcji dolaczonej do nowej uszczelki.
Nie dawaj żadnego sylikonu. Nie ma ustalonej kolejności ale zaczął bym dokręcać od srodka tak jak przy wymianie uszczelki pod głowicą
Witam, jaka jest kolejność dokręcania śrub od głowicy i na co zwrócić uwagę przy wymianie uszczelki?
Na opakowaniu uszczelki masz podane.
Osobiście przy wymianie uszczelki głowicy nigdy nie dokręcam głowicy po pewnym przebiegu zawsze stosuje zalecenia producenta pojazdu związane z dokręcaniem głowicy i niema to znaczenia czy w pojeździe jest LPG .Ważny jest dobry klucz dynamometryczny klucz do dokręcania kątowego uszczelka dobrej firmy , prosta głowica i procedura dokręcania. A dla tych...
Nie dostałem Instrukcji do uszczelki proszę o szybką odpowiedź
Ja użwam klucza dynamometrycznego jedynie do śrub łączący głowicę ze silnikiem ;) A siły wg. programu lub etykietki zawartej wraz z uszczelką pod głowicę
https://docplayer.pl/docs-images/63/5004... jeśli kupiłeś nowa uszczelkę powinien być schemat i momenty dokręcania na rysunku.
Kolego jak przy uszczelce nie było ulotki ze schematem dokręcania głowicy to wg. mnie daruj sobie tę uszczelkę i kup inną , szkoda eksperymentować.
Głowica zrobiona w zakładzie Auto-Szlif-Sikorscy w Krakowie, uszczelka p/głowicę Victor Reinz, momenty dokręcania, kolejność dokręcania i luzy zaworowe od kol. mysza1961. Prześmigał sezon aż miło. Dziękuję.
czesc na twoim miejscu zmienil bym szpilki na nowe, wiek auta zmecznie materialu po drugie skad wiesz czy juz ktos 2 lub 3 razy ich nie zmienial? dobrze wiesz ze w bmw diesel siadaja glowice, uszczelki powodzenia
Witam 110Nm + 165Nm + 220Nm + 90° http://obrazki.elektroda.pl/5357122200_1...
jest spory wyciek oleju spod uszczelki przy krańcach głowicy. Pytanie czy to między uszczelką a blokiem leci czy między uszczelką a głowicą. Moim zdaniem dokręcanie nic nie pomoże. Jak wyglądała gładź bloku w rogach?
Kolego, kąt dokręcenia nakrętki nie ma nic wspólnego z momentem jej dokręcania. Wystarczy tylko nieco inny materiał uszczelki pod głowicę, aby te wartości były zupełnie inne.
Wymiar zmienia się po planowaniu głowicy Co?? ( konieczne planowanie bo głowica raz urzyta wygina się co prowadzi do wydmuchania nowej uszczelki i robota od nowa albo za jakiś czas) Możesz póbowac bez planowania głowicy to wtedy uszczelka na 1 montaż
A czy ten mechanik dociągał głowice drugi raz czy zrobił to na raz? 30-tka to taka konstrukcja, gdzie bez powtórnego do ciągania prawie zawsze przedmuchnie uszczelke. Niekoniecznie. Oczywiście kontrolne dokręcenie nie zaszkodzi. Jeżeli jednak dokręca się głowicę prawidłowym momentem i w prawidłowej kolejności, uszczelka wytrzyma bez powtórnego dokręcania.
Jedz na poprawę. A prawdą jest taką że może być winna uszczelka jej nieprawidłowy montaż (nie wyrównanie głowicy ,złe dokręcanie) lub pęknięta głowica albo blok.
Jeszcze jedno pytanie: Jakim momentem dokręcać głowicę ? znalazłem rysunek ale nie rozumiem go chyba do końca czy mógłby mi ktoś to objaśnić ? i jeszcze znalazłem dane dołączone do uszczelki pod głowicą i chyba tego będę się trzymał przy dokręcaniu
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Potrzebuje jeszcze jednej info mianowicie ile powinny wystawać tuleje z bloku bo podobno od tego może dmuchać uszczelkę
witam, posiadam toyotę yaris 1.4 d4d 2003r, wymieniam uszczelkę pod głowicą, potrzebuję, momenty dokręcani śrub są z uszczelką, a czy ktoś wie jaką siłą dokręcać mocowania ( mostki ) wałka rozrządu???
Przecież przy uszczelce zawsze jest...
Załóż tą którą miałeś, nic się nie stanie, powinno trzymać. Tu akurat kosztuje 5,20 zł, a jak się trafi 6-cio cylindrowy to już pomad 50 zł potrzeba. Pozdrawiam
Chyba masz rację troche byłoby to kłopotliwe, wielokrotne zdejmowanie pokrywy zaworów. Sprawdzę jeszcze jakie dokręcanie jest podane na opakowaniu uszczelki.
Co rozumiesz przez dokręcanie wałka rozrządu? Koło do wałka czy o półpanewki Ci chodzi? Masz nowe śruby głowicy? Kupiłeś uszczelkę głowicy? Jeżeli kupisz dobrej firmy, samo dokręcanie głowicy będziesz miał podane jak na tacy.
Nie miałem okazji spodkać się z takim przypadkiem, ani nie zdarzyło mi się żeby po poprawieniu głowicy wydmuchało uszczelkę. Ale możliwe, nie zaprzeczę że są takie przypadki.
Nowa uszczelka pod głowicą "siada" przy dokręcaniu (jest zgniatana z siłą ok 30ton), drugi raz już tego nie zrobi
Witam. Poszukuję konkretnie momentów dokręcania głowicy,ponieważ muszę wymienić uszczelkę.Serdecznie dziękuję za pomoc. Jacek Rykała
Na opakowaniu uszczelki powinno być.
Witam ponownie. Muszę kupić klucz dynamometryczny ale nie wiem jaka jest moment dokręcania głowicy la silnika K7J700 Rreno Thalia 1,4. Może ktoś podpowiedzieć z jaką siłą Nm dokręca się głowicę w tych silnikach. Nie mam jeszcze uszczelki bo będę dopiero zamawiał.
pompiarz mówił ze bez wymiany śruby, także zobaczymy kto ma racje z tą śrubą Jak myślisz kto tu doradza ? Sami amatorzy ? 35 lat naprawiałem pompy wtryskowe. Czyli ja jako "pompiarz" piszę Ci : źle robisz. Tej śruby trójkątnej nie wolno dokręcać więcej niż 70 Nm, bo przesuniesz tuleję w głowicy. I wtedy tylko nowa głowica.
Blok silnika "zwichrowany".Pomijam oczywiście winę samej uszczelki i błędy przy dokręcaniu głowicy.
Na koniec dodam że nie jestem laikiem w tych tematach więc proszę o darowanie sobie tekstów typu "oddaj do mechanika" Więc powinieneś wiedzieć, że praktycznie z każdą uszczelką pod głowicę jest kartka z opisem momentów i kolejnością dokręcania śrub głowicy. Sprawa wymiany śrub jest zamieszczona w dokumentacji serwisowej, np Autodata i tam należy to...
Koła zębate luzuje się od wałków, te ustawia na blokady, napina łańcuch i dopiero dokręca koła
Dokręcałem zgodnie z opisem uszczelki dodana była instrukcja dokręcania a uszczelka byłą nowa i głowica po remoncie jeszcze mi się tak nie zdarzyło jak składałem na nowych częściach na starych i owszem stało mi się tak ale z tym pęknięciem wałków to bujda czy stało się tak komuś
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
Jak w temacie. Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą i nie znam danych co do siły z jaką dokręcać śruby głowicy? Jeden etap czy dwa etapy dokręcania? Kiedyś przy zakupie uszczelki do Audi na opakowaniu podane były momenty do danego modelu przy Civic-u niestety.
Witam! W moim aucie Honda Civic typ -R FK2 K20C1 poszła uszczelka głowicy. Pytanie moje brzmi, jaką uszczelkę zastosować i jakie śruby. Może uszczelka Athena i śruby ARP? Słyszałem, że uszczelki OEM nie są wytrzymałe! Prosiłbym też o pomoc w dokręcaniu głowicy (w jakiej kolejności mam dokręcać i z jaką siłą). Z góry dzięki!!
https://obrazki.elektroda.pl/6676188400_... Jeżeli w swoim MF-70 masz dwusuwowy silnik 1z22, to w nim nie ma uszczelki pod głowicę, a szczelność połączenia cylinder - głowica zależy od jakości obu powierzchni przylegania, wzajemnej równoległości oraz od sposobu dokręcania głowicy.
Przystaw liniał do bloku i sprawdź czy jest równa płaszczyzna, czy nie są podniesione otwory gwintowane na śruby głowicy od dokręcania rurą.
Skorzystałem z rady i dorobiłem uszczelkę. Przy dokręcaniu pękła głowica przy jednej z śrub no i teraz to się zrobił problem. Po pobieżnym przeszukaniu netu takich głowic brak. Znam tylko orientacyjną cenę do innego typu 25pln. Czy znacie jakiś sklep z częściami do tych kompresorów.
Witam. Czy zakupiłeś nową uszczelkę pod głowicę? Jeśli tak to wszystkie niezbędne informacje związane z jej montażem znajdują się wewnątrz opakowania z uszczelką. Czyli Kolejność dokręcania Moment oraz Kont dokręcania końcowego( nie we wszystkich typach ). Pozdrawiam
Pisałeś że zmieniałeś uszczelkę pod głowicą jaka założona była uszczelka i szpilki, głowica była planowana i z jaką siłą mechanik dokręcał? Przy demontażu głowicy pompa była zabezpieczona / przykryta żeby syf się nie dostał ? Musisz mieć kompa i nie sprawdzać błędy ale parametry rzeczywiste ...
A może nikt nie planował głowicy tylko wymieniał uszczelkę I dokręca ta jak mu się podobało na stare śruby. Tak czy inaczej wirtualnie to można sobie gdybać. Zamykam.
W jaki sposób dokręcałeś głowicę?
... wóda idzie do oleju ... Jeżeli to wóda a nie woda to zapewne profilaktycznie dezynfekuje się. :crazyeyes: Tak na poważnie to zmień dostawcę uszczelki lub może nieprawidłowo (za lekko) dokręcasz głowicę. Możliwe, że jest "wygwizdany" rowek na powierzchni uszczelnianej.
autodata lub inny dobry program... uszczelkę pod głowicę już kupiłeś?.. pytam bo renomowani producenci podają dane dotyczące kolejności jak i momentów dokręcania na opakowaniach...
Głowice dokręcania na 220nw Najpierw 70nm następnie 140nm następnie 220nm Przy ostarnim dociągnięciu oczekiwałem jakiś czas i dociągałem głowice jeszcze raz żeby się dobrze ułożyła na uszczelkę Śruby dokręcania według schematu w instrukcji Dodano po 3 Głowice nie były dokręcane po pracy w polu Kiedy wymieniałem uszczelkę na pierwszej głowicy wtedy do...
Pytanko z jaką siłą dokręcać głowice. zdjejem głowicę i uszczelką złom planować ją???
Na każdej dobrej uszczelce jest opis jak dokręcić.
Kupując nową uszczelkę pod głowicę, będzie instrukcja w zestawie dotycząca kolejności i momentów dokręcania. https://obrazki.elektroda.pl/2192976500_...
Jeśli robiłeś szlif głowicy radzę obciąć śruby o parę milimetrów miałem przypadki pomimo prawidłowego dokręcania głowicy uszczelka po kilku miesiącach max do roku czasu padała. Powodem było naciąganie się gwintów i śruby opierały się o dno otworu. A co do momentów dokręcania polecam jednak podawane przez producentów. Zadzwoń do mechanika lub poproś...
Siłę dokręcania głowicy powinieneś dostać wraz z nową uszczelką. Panewki 30nM+90 stopni coś tak mi sie wydaje. A dwumas powinien pasować. Najlepiej porównać z starym.
Uszkodzona została uszczelka pod głowicą. Teraz potrzebuje momenty dokręcania śrub głowicy, klawiatury i pokrywy, no i też jak ustawić luzy zaworowe Pozdrawiam
Witam. Poszukuję części (głowica, uszczelka pod głowicę) do kombajnu zbożowego New Holland 8030 z 1982roku z 5 cylindrowym silnikiem fiata. Wiejski rzeźbiarz próbował usunąć uszczelkę pod wtryskiwaczem w głowicy. Nie ma tam jako takiej uszczelki, jest za to ok. 2 cm (wkładka, tuleja) z mosiądzu. Walił w to młotkiem przez śrubokręt. Efekt to pęknięcie...
Witam, odgrzewam temat. Dotarł ktoś do przyczyny zatarcia wału na pierwszym cylindrze? Poszukuję też danych serwisowych montażu silnika: momenty dokręceń śrub, kolejność dokręcania głowicy, luzy zaworowe, itp.
uszczelka i śruby victor reinz, dokręcanie 40Nm, 60NM, 180stopni /vw "pozwala" na 2x90stopni/, śruby dokręcane od środka na krzyż
Dzieki serdeczne na opakowaniu od uszczelki wszytko było napisane
Witam szanownych forumowiczów jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość:-) Zakupiłem auto z walniętą uszczelką pod głowicą. Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelki pod głowicą jeep cherokee 2.5td 85kW 94rok mniej więcej wiem jak przebiega ta procedura dokręcania tych głowic bo przy zakupie uszczelki była kartka z opisem co nie co znalazłem też w necie...
operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes
Mierzyć zawsze, planować tylko wg potrzeb. Jak się splanuje głowicę wygiętą jak banan, co jest zazwyczaj skutkiem nieprawidłowego demontażu, to wałek potem będzie "wygięty" pracował, a jak się ją zostawi w spokoju to się wyprostuje pry dokręcaniu.
A na opakowaniu uszczelki nie pisze?
Mam starą głowice gdzieś w garażu tylko uszczelkę musiałbym zamówić. Nie posiadam klucza dynamometrycznego, dokręcać na wyczucie?
Siła docisku czy może moment dokręcania śrub?
do diesla kupuje się dobre uszczelki. z uszczelką dostajesz opis kolejności dokręcania śrub z obrazkiem oraz opis dokładny sposobu i siły z jaką dokręcasz głowicę. zdarza się że różne uszczelki mają różne sposoby dfokręcania nieco się różniące. Jak tego nie masz to dokręcasz od środka na zewnątrz po okręgu lub krzyżowo. a tak w sumie to nie uważacie...
Witam wszystkich, proszę o podpowiedź z jaką siłą dokręcić szpilki głowicy w silniku Lombardini LGW 523 i czy po dokręceniu trzeba znowu popuszczać po kolei o jakiś kąt i dokręcać ponownie. Będę wdzięczny za rady, mam zamiar wymieniać uszczelkę a nie chciałbym czegoś zepsuć
Bardzo częsta usterka po wymianie uszczelki głowicy w tych silnikach.Zazwyczaj mechanik za mocno dokręca tą śrubkę mocującą i juz po sprawie.a jak ppadnie to już po sprawie hmmm.zastanawia mnie co ma srubka mocujaca do tego czujnika?
Sam zmieniałeś uszczelkę? Czym dokręcałeś głowicę, jak to zrobiłeś i czy była ona planowana? Odpal silnik, i obserwuj czy węże robią się twarde - zazwyczaj gdy dmucha do układu chłodniczego to twardnieją węże od chłodnicy tak że nie idzie ich ścisnąć. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to raczej też powinieneś mieć problemy z odpalaniem czy pracą...
W Nexii były dwa silniki, SOHC i DOHC, jaki masz klucz i jaki ma zakres jest nieistotne. Dokręcone ma być zgodnie z danymi producenta. Ważna jest kolejność dokręcania i odpowiednie przygotowanie śrub. Nie było instrukcji przy uszczelce głowicy?
rozrząd: schemat-> na punkty lub na blokady głowica: kupisz nową uszczelkę to bedziesz miał napisane na schemacie jakie momenty dokręcania i w jakiej kolejności... nie zapomnij nowych szpilek kupić.... głowica: daj do sprawdzenia czy nie jest krzywa..... jak delikatnie ją splanuję a w zasadzie oczyszczą z wżerów to napewno jej nie zaszkodzi... szpec...
Zaczynasz od środkowej i kręcisz "po spirali" w prawo bądź w lewo, dokręcaj na 3razy.
Witam panowie, pytanie za 100 punktów: jaką uszczelkę pod głowicę kupić do Freelander 1.8 i z jakim momentem dokręcić głowicę, bo to specyficzny silnik. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego Freelander 1.8? 2001
Witam, Czy ktos z forumowiczow mógłby mnie poratować opisem dokręcania głowicy w samochodzie Honda CIVIC 7 gen ES7 z silnikiem D16V1. Zakupiłem w ASO oryginalną uszczelkę pod głowicę i nie ma na niej żadnych informacji na temat dokręcania. Przydałyby się też momenty dokręcania mostków na wałku rozrządu. Pozdrawiam Luzy zaworowe juz znalazlem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
W instrukcji coś piszą że ciśnienie na tłokach musi się wahać między 2000/3500 kPa czyli 200/350 bar. Jeżeli będziesz miał małe ciśnienie to masz w najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą, pierścienie, albo tuleje trzeba wymienić bo są wyszlifowane.
A co tu chcesz kolego wiedzieć, ściągasz dekiel czy miskę myjesz odtłuszczasz obie krawędzie nowa uszczelka, na zgięciach nowej uszczelki ((trochę silikonu)) minimalnie, bo często cieknie dokręcasz z czuciem i gotowe.
Wygląda na uszczelkę. Ważna jest kolejność odkręcania i dokręcania głowicy. Dodatkowo potrzebny jest klucz dynamometryczny. Lepiej zleć to fachowcom.
A jak kupileś uszczelka PG nie masz instrukcji kolejności dokręcania i siła?
Ogólnie problem jest taki, że mimo, że kurek zakręcę to woda kapie. Da się dokręcić ale to tak na siłę. Tak jak pisał r103 powinna wystarczyć wymiana uszczelki. Ale najlepiej to kupić całą głowicę i tylko wkręcić i powinno działać, głowica to cena niewygórowana, +,- 15 zł. No chyba, że już są uszkodzone gniazda przylegania tej czarnej uszczelki (a...
Teoretycznie uszczelkę zakłada się zawsze nową. Teraz może być dobrze a nie musi. Pokaż tą instrukcję dokręcania głowicy. Nie ma tam nic o dokręceniu za pomocą odpowiedniego momentu - Nm?
Ale jeśli koło nie będzie mokre to wewnętrzną cześć obudowy powinna być mokra. U mnie jest sucho. Zresztą na zdjęciach widać. Uszczelkę dałem erlinga metalowo gumowa. Jeszcze jej nie dokręcałem i nie wiedziałem że należy to robić po pewnym czasie. Nie nie, pewny czas można interpretować jako minuty a nie dni ;), ew. można lekko nagrzać silnik (40-50...
Witam.Głowica zdjęta obstawiam na uszczelkę pod głowice (elring) stara uszczelka miała więcej tego uszczelniacza na sobie niż ta nowa ale mam 2 głowicę i ta zostanie założona tyle że na oryginalnej uszczelce ze skody macie może wiedzę co do siły dokręcania wałka rozrządu i napedu pompek bo ja dokręcałem na 20nm
Spróbuj wymienić szpilki i nakrętki, oraz zachowaj kolejność dokręcania i odp. moment.
Miałem przypadek, że nakrętki i szpilki głowicy były przeciągnięte i po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem uszczelka puszczała. Wymieniłem uszkodzone śruby dwustronne i nakrętki- problem ustąpił. Przy tak dużych momentach warto przed dokręcaniem nasmarować gwint chociażby olejem lub jeszcze lepiej smarem grafitowym.
Po powtórnym założeniu głowicy należy wyregulować luz zaworowy. Czy była wymieniana uszczelka pod głowicą? Najlepiej należy użyć nową. I w końcu najważniejsza sprawa - ile tam jest nakrętek na głowicy? I jak były dokrecane - kolejność i moment. Jest bardzo ważna czynność, np przy czterech nakrętkach dokręcenie nakrętek z jednej strony spowoduje wygięcie...
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
Kolego, z tego co mi wiadomo należy od środka naprzemiennie na krzyż dokręcać śruby. Na każdym opakowaniu od uszczelki pod głowicę znajduje się taki schemat łącznie z siłą dokręcenia podaną w Nm
Kolejność dokręcania i momenty będziesz miał opisane z nową uszczelką pod głowicę.
uszczelki głowicą dokręcanie renault uszczelki głowicą uszczelki glowica wymianie uszczelki głowicą
renault megane instrukcja obsługi cewka pompa telefunken internet
wyłacznik selektywny wyłacznik selektywny
Jak wykonać twardy reset Toyota Touch 2 with Go? Zmywarka Fagor FI-64B wyłącza się na cyklu 90°C