Witam Moim zdaniem miedziana o ile jest wszystko Ok z głowicą i blokiem [ tulejami cylindrowymi ] Pozdrawiam
Witam, jestem na etapie wymiany uszczelki pod głowicą, Opel Insignia 1.8, 140 km. Mam pytanie jak rozwiązane jest uszczelnienie tulei tłoka. Czy od spodu tuleja ma rant i oring jest dociskany przy skręcaniu i czy jest tam oring czy może miedziana uszczelka? Czy po obwodzie tuleja ma ze 2 oringi uszczelniające? Czy należy wymienić to uszczelnienie przy...
Witam Kolegów. Wymieniałem uszczelki pod głowicą w mojej c 360. W trakcie dokręcania na ostatniej głowicy i przy ostatniej śrubie poczułem mniejszy opór i nie dało się dociągnąć tej śruby z siła 160 Nm. Popuscilem reszte srub na tej glowicy wykrecilem i wkrecilem nowa szpilke. Teraz pytanie brzmi: czy można jeszcze raz przykrecić tą głowicę na tej samej...
Jak nie ruszysz tulei ( poderwiesz jej) to składaj i już. Tuleja ma wystawać o ile pamiętam 0,15mm ponad płaszczyznę bloku ale przy pierwszym montażu. Należy mierzyć liniałem w kilku płaszczyznach. Bywały uszkodzone bloki ( zwichrowana krawędź przylegania) i taki blok poddawało sie obróbce.
Między głowicą a wtryskiwaczem masz miedzianą uszczelkę. Czas na jej wymianę. Może trzeba było najpierw wtryskiwacze odkręcić a nie głowice ściągać. Tam nie mas skąd olej lecieć - to nie olej.
Ja mam 1.9tdi AFN i jak sprawdzałem kolory swoich wtrysków (czy nie leją) to u mnie miedziana uszczelka miała luz dokręciłem i :) Wiec myślę ze ten luz nie ma tu nic do tego wycieku problem raczej leży nie po stronie miedzianej uszczelki tylko po dwóch stronach gdzie uszczelka przylega do wtryskiwacza i głowicy (wyczyść dokładnie wtrysk, głowice i wtedy...
Ja stawiam na uszczelkę pod głowicą. Zapewne masz miedzianą (gówno wartą z resztą) uszczelkę i przebiło ci z jednego cylindra na drugiego lub do karteru skoro kopci z odmy. Tak samo miałem w C360-3P. Zapalał bez problemu ale gdy chciałem ruszyć z miejsca to na wysokich obrotach go dusiło i gasnął. Założyłem zwykłą uszczelką za 30 zł i nie mam już w...
Tak, to kanał powietrzny chłodzący głowicę, z drugiej strony ma dwie szczeliny pionowe po obu stronach wtryskiwacza, tam jest jego gniazdo. Więc albo luźny wtryskiwacz, coś z uszczelką wtryskiwacza (miedziana podkładka), albo niestety pęknięta głowica. Wykręć wtryskiwacz i zobacz jak wygląda uszczelka, czy nie widać okopceń na niej, daj nową podkładkę...
Już znalazłem dzięki
Sklep znam ale onie nie mają takiej uszczelki i twierdzą, że trzeba wymieniać tuleję.
Kiedyś w zafirze wymieniałem sprzęgło to musiałem odkręcać parownik i rurki miedziane bo wszystko było na ramie którą trzeba wymontować.Ostatnio wymiana uszczelki pod głowicą w vektrze b ,taki kibel był w kablach że gaziarz dostał odemnie wiele długich i krótkich.Dobrze że nie słyszał.
Dokręciłem na 220Nm i wydostaje się powietrze dalej Tuleja lekko wystawiła nad blok Spróbuję wymienić uszczelkę pod głowicą na nową. W sklepie widziałem uszczelki całe miedziane pod głowicę czy będą one lepsze od zwykłych?
Chłodnica gorąca tak jak i płyn, , płyn mógł oparzyć , cały silnik też . Niepokoją mnie te głowice czemu takie gorące , pierwszy raz się z tym spotkałem żeby woda syczała jak kapnela na nie , skoro są chłodzone płynem, stan pod korek w chłodnicy . Pompa pompuje dosyć mocno , głowice po regeneracji, uszczelki nowe , miedziane pod głowicą . Skoro głowice...
Panowie podpowiedzcie jak uszczelnić wyjście z głowicy do chłodniczek które idą dalej do butli? Kompresor Polmo AHS23R40TF - próbowałem uszczelek miedzianych, hydraulicznych i nic. Ciągle mi w miejscu polaczenia głowicy ucieka powietrze. Moze uszczelki aluminiowe albo jakieś inne? Fotka pokazuje miejsca gdzie ucieka powietrze https://obrazki.elektroda.pl/2217757600_...
Troche czasu już minęło, więc tak: dotarłem głowice z tuleją i dałem uszczelkę miedzianą i wszystko gra. Pozdraiam
Witam. Ja miałem taki problem z uszczelką, jak wymieniałem tuleje to zakładałem na nie takie miedziane podkładki (założyłem po dwie) tak żeby tuleje wystawały minimalnie ponad blok i to w mim przypadku zakończyło problem z uszczelką. A cha pod śruby głowicy dałem podkładki, bo wykrusza się głowica pod śrubami, oczywiście podkładki od jakiejś innej głowicy....
napewno zostanie zmieniona uszczelka pod glowica na miedziana bo fabryczna wytrzymuje tylko do 0.5 bara. sprawa ze smarowaniem jest tez juz zalatwiona. podkrecic zawor na pompie olejowej
Wygląda na to ze masz za późny wtrysk. Przestaw zębatek pompy o zabek. Powinna być zmiana. Uszczelka miedziana pod głowice to nieporozumienie, ma jakość szmaty. Jak znajdę czas to wrzucę instrukcje ustawienia momentu wtrysku
Wc330 nie ma miedzianych uszczelek pod tulejami
Jeszcze w podstawówce budowaliśmy silnik elektryczny na płaską bateryjkę - tylko dwa bieguny. Wszyscy mieli kłopot własnie z komutatorem; ja rozwiązałem to tak (to były lata '70) : Ze starej uszczelki pod głowicę jakiegoś silnika spalinowego wydobyłem miedź. Powierzchnia uszczelek jest (byłą w każdym razie) pokryta blaszką miedzianą. Teraz możesz pewnie...
jedynie się wyciera od klucza. Złap korek w dobre imadło a odkręcaj głowicą (jakiś dorobiony "klucz") Jeżeli nie ma uszczelki miedzianej pod głowicą, znaczy uszczelnienie metal- metal. Niczym nie smaruj. Na czysto i sucho. http://obrazki.elektroda.pl/2040442000_1...
W MF - 70 fabrycznie nie ma uszczelki pod głowice jest kołnierz uszczelniający. Jeśli nie uszczelnia możesz spróbować dopasować np. od jakiegoś motocykla lub wyciąć tak jak ja zrobiłem z blachy miedzianej powodzenia .
Uszczelka pod głowicą tu nie ma znaczenia, albo masz za dużo oleju albo uszczelniacze osłon popychaczy skapciały lub uszczelka pod pokrywą klawiatury lub miedziane podkładki pod cylindrami nie trzymają, jak zmienisz uszczelkę pod głowicą to dobrze jest wymienić te podkładki, trochę więcej roboty ale warto raz na 100 tyś. km.
Kolego tłoki na pewno są od Mki bo głowica miała wystające zawory więc tłoki musiały być takie a nie inne także tutaj nie ma pomyłki. Co do uszczelki to kupiłem taką miedzianą. Pokryta z obu stron taką warstwą miedzi. Gość w sklepie mówił, że to teraz najlepsze rozwiązanie. Ale głowicę trzy razy musiałem dokręcać bo cały czas było za słabo. Po trzecim...
Witam, mam pytanie czy jak splanuję głowice o te 4mm to muszę robic nacięcia na tłokach? Miedziana uszczelka 0,5mm. Proszę o odpowiedz.
Bzdury opowiadasz. Górne uszczelki są miedziane i służą do uszczelnienia tuleja - blok. Bzdura. Podnoszą tuleje. Uszczelka głowicy wystarczająco uszczelnia. Jak są ubytki robi się na żywice epoksydowe. Epoxydy miękną przy 90 stopniach, do tego nie lubią się z olejami. Tulejowanie jest pewne. Przy bardzo dużych wżerach. Przy niewielkich pasta Dirko.
No to jak je ruszyłeś to żeś sobie roboty dorobił (na jakimś forum Skody nie mogłeś podpytać, albo książkę zakupić) : teraz trza je wyjąc czyli misa w dół i korby rozkręcić, wypchać tłoki (no chyba że wyjmiesz same tuleje a potem będziesz się gimnastykował żeby je nasadzić na pierścienie od góry), nowe podkładki, wyczyszczenie wszystkiego i ustawienie...
W przypadku kwasu ortofosforowego nie martw się o oringi, elementy gumowe i z tworzyw sztucznych - zostaną nietknięte. Niszczy kamień i rdzę Najlepiej samemu się przekonać: jeśli macie stare krany w których "gałka już się nie kręci", zablokowane głowice, albo wkręcone w baterię nyple, mimośrody i rurki, których nie da się odkręcić to wrzucie to do plastikowego...
Prawidłowe to takie gdy równice wartości między cylindrami nie jest większa niż 10%. A tam uszczelki nie są cienkie miedziane pod każdą głowicą?
Po mojemu to Ci sie wypaliła uszczelka pod głowicą, tak samo było w moim przypadku. Tak się dzieje przez to ze dostał trochę w pizde i dopiero po jakimś czasie tak sie dzieje, traci na sile aż wkońcu pizda zimna i nawet nie chce zapalić. Zdejmij głowicę i zmien uszczelkę tą miedzianą. PS.Tak było w moim przypadku i terazchodzi jak zyleta :) A po mojemu,...
Te uszczelki są na górze, a na styku głowicy i wtryskiwacza masz miedziane podkładki i są prawdopodobnie wypalone. A jak brakuje paliwa to sprawdź czy pompa pomocniczą przy baku działa.
Witam posiadam Mf t25 64r. silnik 4.107.z komora wstepna. mam problem z opaleniem na zimnym kopci na bialo . nowe tuleje pierscienie glowica po remoncie pompa i wtryski tez . . cisnenie po przed remontem 25bar po remoncie to samo(na kazdym tłoku). uszczelka pod glowica orginalnie byla miedziana zas teraz juz standardowa(na temat grubosci jej nie wiem...
Witam, Jeśli przeciek spod głowicy, to powinno być słychać ubytek kompresji - charakterystyczne syczenie w takt pracy silnika. Można go też wyczuć po przyłożeniu palca w pobliże miejsca nieszczelności. Uszczelki pomiędzy cylindrem a głowicą ten silnik fabrycznie nie posiada. Są jednak do kupienia takie uszczelki miedziane. Zakładałem ją w swoim traktorze...
Zakładając dwie uszczelki pod głowicę zmniejszyłeś stopień sprężania w cylindrze przy czym ten motorek jest na benzynie wysokooktanowej.Kiedyś aby wprowadzić oszczędności w motocyklach WSK 175 które pracowały na benzynie wysokooktanowej żeby przejść na niskooktanową montowano miedzianą uszczelkę pod głowicą o grubości 1.2 mm. Kompresja jest ale punkt...
1. Dmuchnij powietrzem w otwór szpilki /niepotrzebnie wykręcałeś/. Oba są ze sobą połączone, a kulka zaślepia, bo nie ma wierteł co wiercą "załamane" otwory. Kulka to zaślepka technologiczna. Widać u Ciebie poprzeczny kanał olejowy na zdjęciu. Łączy otwory na szpilki z otworem zaślepionym kulką. 2. Nie pójdzie Ci powietrze w magistralę, bo ciężko się...
popełniłeś błąd silikonu się nie daje nawet na niektórych pisze żeby nie używać pod głowice,ale jeżeli było go cieńutko i dobrze dociągnołeś śruby powinno być OK choć pewnie z czasem może sie coś dziać z silikonem dlatego też stosuje się uszczelki aluminiowe lub miedziane
z tymi świecami jest tak że mają uszczelkę miedzianą która się dopasować do głowicy. Dokręć do lekkiego oporu a następni o 90stopni a za jakiś czas sprawdź czy się nie odkręciła któraś z świec.
To silnik chłodzony cieczą? Uszczelki w silnikach są bardzo różne - miedziane, aluminiowe, o-ringi itd. Dorabianie uszczelek pod głowicę z takich materiałów jak krygielit kończy się najczęściej bardzo szybkim wydmuchaniem uszczelki. Przy dorabianiu nie można też stosować dowolnych wymiarów - od jej grubości zależy stopień sprężania.
Witam .Mam prośbę o pomoc .Czy ktoryś z kolegów składał głowice w astrze g y17dt na zestawie uszczelek .Pytam ponieważ mam zaszczyt składać taka głowice i mam kupiony zestaw uszczelek góra silnika .zestaw zawiera uszczelki kolektorów zimering wałka górną głowiczke pokrywę zaworów podkładki stożkowe wtryskiwaczy -miedziane i sedno sprawy 8-oringów do...
Możliwe że przez uszczelniacze, ale co wiem to w maluchu są prowadnice zaworowe nie ma gumek ani nic. Dodam, że przy remoncie silnika nie ruszałem głowicy, była zrobiona już wcześniej na starym silniku i nie było dymienia, jednym słowem było normalnie. Do silnika przy drugim podejściu przyszły tylko nowe cylindry, tłoki, pierścienie, panewki, i miedziana...
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
jeśli szlifować coś na płasko to na kamieniu a nie tam papier ścierny na szybie (przy przesuwaniu elementu szlifowanego papier się podnosi przy krawędzi elementu) jeśli rysy są nieduże możesz zrobić uszczelkę z cienkiej miedzianej blachy
Zanalazłem przekrój głowicy. Są Miedziane uszczelniające i stalowe termiczne. Dzięki za pomoc. Zamykam.
Witam Panowie, opisze swój problem postaram się szybko. Mam problem z uszczelnieniem wtrysku pierwszego od strony rozrządu. Tylko problem jest spory, ponieważ jest na dnie głowicy (miejsce gdzie przychodzi miedziana uszczelka) zadzior ktorego nie uszczelnia uszcelka myślę o czyms tego typu http:xxxxxx 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie...
Uszczelka pod głowicą do wymiany.W latach 1989 w trakcie montażu silnika w fabryce pomiędzy obudowę silnika a cylindry były montowane papierowe uszczelki.Podczas pracy silnika uszczelki te ulegały zwęgleniu i następowały przedmuchy pomiędzy głowicą a uszczelką głowicy.W nowszych wersjach składanych silników już zakładano pomiędzy aluminiową obudowę...
Witam kupiłem z pracy uszkodzony kompresor firmy metabo 350-100d za pare groszy . Kompresor 3 letni . Nie nabijał powietrza . Po ściągnięciu cylindra okazało się ze uszczelka miedziana była uszkodzona na płycie zaworowej. Wymieniłem uszczelki wraz z miedziana + nowe blaszki zaworowe . Skręciłem i dalej to samo, po rozebraniu znów wszystkiego nad tlokami...
Cylindry też były macane ze wszystkich stron i nic nie widać Myślałem żeby pod nakrętki od głowicy dać podkładki miedziane i może by wreszcie uszczelniły bo by sie do cisnęły ile trzeba Do układów paliwowych i hydrauliki stosuje sie podkładki miedziane i uszczelniają dobrze łączenia na króćcach
witam ,pracowalem na tych silnikach dosyc dlugo na hamowni i wiem ze pomimo wad w silniku jesli jest wszystko dobrze zlozone i ustawione to pracuja dosyc dobrze ,wiec tak ,luzy zaworowe 0,15mm ssacy i wydech na zimnym silniku,dokladne ustawienie kola walka rozrzadu , walu korbowego i pompy wtryskowej ,przy zakladaniu paska rozrzadu nalezy uwzglednic...
Grubsza wydaje się ,że powinna wytrzymać więcej sprężanie może się wtedy troszkę pogorszyć. Wtedy tłok będzie dalej od głowicy (zaworów), ale to przecież nie zauważalna wielkość. Jak jak zakładałem nową uszczelkę do c-330, to założyłem nie miedzianą tylko metalową czy ja wiem jak to wpływa na wytrzymałość. Według mnie dawniej robione te uszczelki grubsze...
Dzień dobry. Obserwując forum stwierdzam, że masz Gerri najwięcej wiedzy na temat Mercedesów. Otóż kupiłem jakiś czas temu Sprintera 208 cdi z 2000 r. (Sprzedający twierdził, że uszczelka pod głowicą do wymiany). Były uszkodzone podkładki miedziane pod wtryskami i nagar zalany równo (widoczny był tylko pierwszy wtrysk). Zostało to zrobione. Później...
wymianie uszczelki głowicą naprawa uszczelki głowicą grubość uszczelki głowicą
stare kable olejowe vestel 17ips72 głośny parownik lodówka
parkowanie silnika wycieraczki softy modyfikowane
Dekoder Zgemma/Arris zawiesił się po wyłączeniu pilotem – restart, recovery, flashowanie Podłączenie alternatora w Ursus C-360 - schemat i instrukcje