Ja na twoim miejscu sprawdziłbym w pierwszej kolejności uszczelniacze zaworów.
Zaaplikowałem proszek we własnym escorcie. Nie uszczelnił wycieku bo jak się okazało później ciekła pompa wody pod rozrządem. Za to skończyło się ogrzewanie. Wymiana płynu, płukanie nic nie dawało. 20st mrozu a ja biegałem z wężem i przebijałem nagrzewnicę ciśnieniem wody bo ogrzewania normalnie nie było. Pomagało na 3-4 dni i znów coraz słabiej grzało....
Uszczelniacze do wymiany.
Jak koło pasowe ma zacieki na wewnętrznej stronie od samego środka to raczej uszczelniacz.
Kolega się zastanowi czy to jest jeszcze opłacalne. Nikt tego nie zrobi za darmo chociaż części są dość tanie.
Uszczelniacz pewnie dobry tylko źle zamontowany. Docisk odkręcaj stopniowo a nic się nie stanie,żadnej sprężyny nie cofasz bo przychodzi wszystko to samo Tak żeby nie generować sobie kosztów i roboty,szybciej będzie jak odkręcisz miskę i uszczelnisz łączenie miski/bloku/uszczelniacza jakąś pasta uszczelniającą,no chyba że faktycznie się uszczelniacz...
Wlasnie to mialem na mysli ze nie kupuje sie samochodu kiedy nie stac mnie na naprawy go . Skoro jezdzisz astra za 15 tys to i pewnie sobie kupiles radyjko za 800 to chyba cie stac na 1000 zeby zrobic do porzadku. A jak nie to sprzedaj to auto bo mnie wkorzaja tacy ktorzy chca cos zrobic ale najlepeij za darmo. Mowilem kup sobie malucha jak cie nie...
Czyli to nie uszczelniacze.
Tak. A przypadkiem to nie z uszczelniacza wału cieknie?
Teoretycznie można spróbować uszczelniacza do chłodnic ale na dłuższą metę proponuje wyminę A praktycznie sposób na zniszczenie pompy wodnej. Niestety tak te uszczelniacze działają.
Tu masz pokazane jak się wałek wyjmuje. http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... Co do śladów to kiepski trop. Wystarczy 2km po suchej żwirówce i powiesz że nikt pod maskę z rok nie zaglądał.
Więc faktycznie pozostaje Ci sprawdzenie drożności nagrzewnicy (może ktoś wlał jakiś uszczelniacz) i wymiana pompy wody.
Możesz spokojnie dawać ten dirko zamiast uszczelki Dokładnie! Chyba lepszym rozwiązaniem jest użycie wyłącznie któregoś z wskazanych środków uszczelniających niż kombinacja obu metod, czyli łączenie uszczelki korkowej z uszczelniaczem.
Poci się skrzynia biegów a dokładniej mechanizm wybieraka skrzyni biegów. Do wymiany uszczelniacze. Niestety tam zazwyczaj jest mokro.
Na biało to możliwe ze uszczelniacze przepuszczają.
niemosisz podnosic wałka tylko rób to ostroznie złe dokręcenie trawez moze uszkodzic uszczelniacz
dzięki chłopaki za pomoc
W poniedziałek jadę na drugi serwis zobaczymy czy oni też postawią diagnozę remontu silnika czy jednak będą bardziej ambitni i sprawdzą kompresje pierścienie i uszczelniacze.
Skrzynia biegów i miska olejowa ponownie do wyjęcia. Trzeba odkręcić stopę korbowodu i uszczelnić ją po bokach. Śruby koła zamachowego też muszą być wkręcane na uszczelniacz.
Dajesz Dirko lub WR jest sucho. Jak to oczywiście miska, a nie uszczelniacz.
no wlasnie jedynie planowana a prowadniki w jakim stanie ? nie w spomne o uszczelniaczach zaworów
Witam, ostatnio zauwazylem wilgotne wtryskiwacze i zastanawiam sie czy to wina uszczelniaczy ? Podsylam fotki .
Uszczelniacze wymienione, odpalanie się poprawiło. Teraz w zimie można normalnie auto odpalić.
Dzięki, a więc ide wymontuje jeszcze uszczelniacz.
Właśnie o te uszczelniacze chodzi .
ale jak ona może się popsuć skoro w sumie w tej pompie podciśnieniowej to nic takiego nie Są uszczelniacze.
Pomiar to przysłowiowa flacha, a remont głowicy( bo bym zalecał-silnik wyraźnie odżyje) to myślę , że 400-700zł-zależnie od klasy mechaniora i użytych części oraz ew. zniszczeń. za tą kasę można kupić urzywany silnik, tylko czy nie taki sam? Dodano po 54 Oczywiście można wymienić same uszczelniacze....
Ta próba wykazuje ,że masz również nieszczelne zawory na tym cylindrze. Skoro zdemontowana by była głowica to czystą głupotą byłoby nie wymienić wszystkich pierścieni. A głowicę najlepiej oddać do fachowca aby sprawdził prowadnice i zawory oraz ich uszczelniacze.
Uszczelniacze na płetwach.
tak jak wspomniał kolega silnik (ukł. paliwowy) jest zapowietrzony. podejrzewam że nie masz pompki podciśnieniowej aby go odpowietrzyć- odpowietrzenie przez kręcenie rozrusznikiem może długo trwać i nie jest zbyt dobre dla pompy wtryskowej - pracuje na sucho skutkuje też w sytuacji awaryjnej jaka kolwiek pompka elektryczna o niezadużej wydajności ,...
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
No to wymień uszczelnienia wtryskiwaczy jak nie pomoże to pompa zaciąga przez uszczelniacz wałka.
No a masz kilka tyś zł żeby to zrobić porządnie? Bo tyle pewnie wyjdzie od 3 tyś ale raczej pewnie z 5-6 tyś żeby od razu głowicę porządnie zregenerować i dać nowe uszczelki plus pewnie i tak jeszcze coś wyjdzie przy rozbieraniu. Może się okazać że cylindry rozjechane i cena remontu z 5 skacze do 10 tyś zł. Silnik używane to od 2 -4 tyś zł + przekładka...
Przez uszczelniacze na wtryskach.
Przy wymianie oleju sprawdzę zawieszenie silnika i skrzyni , odnośnie tego spalania oleju wymiana uszczelniaczy pomoże ?
Tak to napewno immo albo silnik krokowy,nie wiadomo czy się śmiać czy płakać A tak na poważnie to jak wszystko posprawdzane to zapowietrza się na uszczelniaczu pompy wtryskowej
:D odpowietrzy się przez uszczelniacze
Szukaj pod hasłem dławica lub uszczelniacz czołowy. Pamiętaj że do montażu potrzebna jest też specjalna osłona/tulejka żeby go nie uszkodzić.
przyczyna znaleziona przez serwis boscha a dokładnie był to jakiś uszczelniacz pod sterownikiem pompy
Do rozebrania sprawdzenia i wyczyszczenia zacisk. Wyczyścić prowadnice klocków. Sprawdzić czy na tłoczku nie ma wżerów i czy uszczelniacz jest cały.
Myślę ż kompresja w tym silniku będzie lepsza niż potrzeba , a kolega uszczelniacze zaworowe wymienił ? .
Zauważyłem też efekt mleka pod korkiem wlewu oleju, oraz wydmuch przy włączonym silniku. Ubywa też nieznacznie wody w zbiorniczku wyrównawczym. Przynajmniej nalezalo by sciagnac glowice.Sprawdzic szczelnosc,splanowac,wymienic uszczelke i uszczelniacze zaworow.
A jakim momentem dokręcać śruby czytałem gdzieś ze 90N+ 60st +15st czy jakiś innym
Jeśli głowica ok to wyjąć tłoki i pomierzyć cylindry i tłoki tylko nie suwmiarką:) za przedmuchy głowicy nie odpowiadają wbrew nazwie uszczelniacze zaworowe:) pozdr
witam.przyczyna puszczenia uszczelniacza moze byc rowniez niedrozny uklad przewietrzania skrzyni korbowej co w oplach sie zdarza .pozdr
Dodam jeszcze że wlałem do zbiorniczka płyn do wspomagania PRESTON wraz z uszczelniaczem. Może on zadziałał?.
Trawersy jest bardzo łatwo sprawdzić. Ręczna pompka podcisnieniowa pokaże wszystko. Na upartego nawet strzykawką sprawdzi. Cuda różne się zdarzają, ktoś mógł wpiąć powrót z wtryskiwaczy w powrót pompy, żeby się nie zapowietrzała. Jednak coś mi się wydaję, że bardziej leci z uszczelniacza na pompie.
Nic mu nie będzie. Jeździć i sie nie przejmować. Od czego te uszczelniacze mają się uszkodzić?
Niby wygląda na uszczelniacz. Zdejmij osłonę plastikową z silnika i zobacz czy z góry nie leci.
masz uszkodzone uszczelniacze zaworowe.NA 100 %
No skoro pompy nie wyciągali to nic tam naprawić nie mogli,zobacz jak wygląda filtr paliwa czy nie jest czarny od oleju silnikowego jeśli tak to do wymiany uszczelniacze obudowy wtryskiwaczy
Luzy się raczej kasują a nie powiększają. Te silniki często mają problem z kołami faz i albo klekoczą albo uszczelniacz wycina bieżnie.
Spaliny w układzie napisałeś.Może być uszczelka może być np chłodnica egr.A nawet pęknięta głowica kto to wie?Olej w układzie może być chłodniczka oleju i prawie na 90 procent uszczelniacze w głowicy.
A co jeśli uszczelniacz na wale puścił?
Nie zmienialbym 5w30 a radzilem żebyś doczytał o jakiegoproducenta chodzi. No ale podczas spokojnej jazdy po takich przejechanych km i dolewka w takiej ilości nie wróży nic dobrego- pierscienie i uszczelniacze mogą się klaniac.
Witam. Auto to astra h 1.8 xer. 2007. Problemem byl cieknacy olej z kola zfr. Mechanik wymienil wszystkie uszczelniacze i samo kolo a olej nadal leci... Co robic?!
witaj według mnie powinneś sprawdzić uszczelniacze zaworowe.masz zdjętą głowice?
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
Możesz je zdemontować i obejrzeć, ale starych już nie założysz, wiec zakup komplet nowych uszczelniaczy i rozbieraj.
moze znasz w Piasecznie (i nie tylko) solidny warsztat gdzie pojechalbym na rozpoznanie i ewnt. wymianę tych uszczelniaczy - serdecznie pozdrawiam
Kolega Tzok ma rację uszczelniacze wtryskiwaczy do wymiany.
Witam. Astra 1,6 105 kM pobiera olej, ok. 0,5 l na 1000 km. Nie kopci, nic nie stuka, silnik pięknie chodzi. Zastanawiam się nad płukanką Liqui Moly pro (czarna). Może pierścienie odblokuje, bo zaworom, uszczelniaczom raczej nie pomoże.
Tak, masz trochę racji z tym wtłaczaniem oleju do silnika, ale to przez kolektor dolotowy tam się dostaje olej a w żadnym wypadku wydechowym. Olej w kolektorze wydechowym świadczyłby o znacznym zużyciu głowicy, a dokładniej uszczelniaczy zaworowych.
A jakie są objawy uszkodzonych uszczelniaczy trawersów? Sam bym je wymienił?
Dzięki za podpowiedz, ale jest taki problem że cieknie mi olej z pod uszczelki wału korbowego, mam chęć wymienić to samemu. Czy niema ktoś jakieś instrukcji na co mam uważać itd. Oczywiście silnik -z17dtl-opel G. Dodano po 1 Uszczelniacz od strony rozrządu.
czy pomoże uszczelniacz do chłodnic
uszczelniacze na bank głowica do sprawdzenia
*Samochód zostanie postawiony i podpięty pod komputer, ale chwilowo brak czasu. no,to wtedy się dowiesz ,nie wiem gdzie tam jest zbiornik oleju ale raczej pierścienie i uszczelniacze do roboty
Jeżeli są założone właściwe to nie pospadają , uszczelniacze zakładałeś oczywiście po dotarciu zaworów .
zmien uszczelniacze obsad oczywiscie spradz głowice najpierw
robiłem taką głowice uparł sie ze to głowica sprawdzali planowali i dalej olej w zbiorniczku wkońcu namowiłem go na obsady wymieniłem obsady i uszczelniacze i jest ok
Chcę nalać na lato wody aby kamień zatkał miejsca gdzie lekko przecieka. Jak to nie pomoże to doleję uszczelniacza.
to nie pasek tylko pompa do wymiany. Kiedyś juz przerabiałem ten temat, regeneracja uszczelniaczy na pompie pomogła.
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ para oleju w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Wymieniałem uszczelniacze na wtryskiwaczach i problem z odpalaniem ustąpił.
Skoro chłodnica nie oddaje ciepła to jest po prostu zapchana. Skutki lania/sypania pseudo-uszczelniaczy zamiast normalnie naprawić wycieki.
Wygląda na to, że spala olej. Należało by zmierzyć kompresję na cylindrach, jeśli będzie prawidłowa, tzn, że pierścienie tłokowe są sprawne i trzeba szukać przecieków w uszczelniaczach zaworów. Oleju nie ubywa?
Siema. od pewnego czasu zauważyłem że moja Asterka bierze olej i musze dolewać troszke co jakiś czas. i dziś otworzyłem maskę i ujrzałem niepokojące pocenie się w okolicach zaznaczonych żółtą ramką. Autko jest bez gazu, dym ma normalny, Ma ktoś jakiś pomysł co może być? P.S Nie mam pojęcia co poprzedni właściciel zalewał za olej, Ja leje oryginalny...
Dymienie na czarno może być spowodowane zużytymi uszczelniaczami zaworów ,pierścienie tłokowe mogą być do zmiany
Czyszczenie zakamienionego czy zalepionego innym syfem, jak np jakieś "uszczelniacze", układu chłodzenia zawsze niesie za sobą ryzyko rozszczelnienia.
Uszczelniacze zaworów źle dobrane, zniszczone prowadnice, wytarte trzonki.
Na początek,proponował bym wiechać na kanał i sprawdzić olej w skrzyni biegów. Przy okazji można sprawdzić czy przypadkiem przegóby przy skrzyni nie mają zbyt dużego luzu i czy olej nie leje się przez uszczelniacze.
Tak, choć uszczelniacze to gumki, które z czasem popuszczają.
Podczas jazdy kopci na biało niebiesko, czy czuć w spalinach zapach oleju?
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
W Twoim aucie nie ma żadnej innej pompki poza pompą wtryskową. Poczytaj na forum, jest masa tematów, od uszczelniacza czołowego pompy, po trawersy i przelewy.
Mam Opla Astre 1,7 TD silnik isuzu. Dymi na zimnym silniku na niebiesko ,potem pracuje normalnie nie wie ktoś może jaka jest tego przyczyna ? Jeżeli dymi zaraz po odpaleniu i po chwili przestaje a spaliny mają charakterystyczny zapach spalonego oleju to do wymiany są uszczelniacze na zaworach.
Nie nie, samochód na razie LPG nie ma. Edit: Problem ma numer P0400. Jak na razie mam w planach dolanie uszczelniacza do układu paliwowego, może problem zaniknie.
Astra na zimnym dymi na bialo a jak sie rozgrzeje to na czarno! Wymienione uszczelniacze zaworowe, pierścienie, uszczelka pod głowicą i pokrywa zaworow! O co chodzi?! Prosze o odpowiedz!
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Dlatego się zastanawiam czy nie wymienić od razu dwóch uszczelniaczy i mieć spokój. No pewnie, że tak.
NIeszczelny uszczelniacz oski przepustnicy wpuścił olej znajdujący sie w dolocie
Ok, dzięki, jutro wymienie uszczelniacze zaworów. Za wszystkie odp. z góry dzieki ;]
Witam, uszczelniaczami zaworów może pić olej o ile nie były zmienione.
Prawdopodobnie wymiana uszczelniacza wału, jest to grubsza sprawa, bo skrzynię trzeba zdjąć.
Typ mojego silnika to C16NZ jak kolega wspomniał. Jutro kupię używany aparat i uszczelniacz i napiszę czy sobie poradziłem. Pozdrawiam
miałem ten sam problem przez 2 lata się borykałem, aż w serwisie r2 przeczyśili mi przepustnice i wymienili uszczelniacz silniczka krokowego i wszystko gra
Jeżeli ma faktycznie 160 tys to same pierścienie niech zostanie jakie są , ale pisze 2 różne rzeczy bo napisałeś pierścienie zaworowe, chyba że chodzi o uszczelniacze zaworowe to wtedy tak, 160tys to przy takich przebiegach zawsze najlepsza opcja jest zrobione glowicy na gotowo, planowanie, jeżeli występują płytki to regulacja luzu zaworowego, wymiana...
Żadnych uszczelniaczy się nie daje, an pod kolektory, ani pod uszczelkę głowicy. Powierzchnie mają być czyste i suche . Starego oleju w żadnym przypadku nie wlewaj już do tego silnika. Zalej po zmontowaniu świeżym i tyle.
astra uszczelniacz zaworów simson uszczelniacz uszczelniacz wypycha uszczelniacz
samsung ic501 schemat połączeń integra schemat podłączyć spawarka
Czujnik świateł stopu Volkswagen Golf 5 – lokalizacja i wygląd Philips, FiiO CP13, We-Are-Rewind – otwieranie wnęki kasety, blokada klapki, awaryjne metody