Całkiem możliwe ze łożyska na mechanizmie roznicowym do wymiany. Ewentualnie tulejki które lozyskuja polos w mechanizmie. Trzeba wyjąć półoś i sprawdźic.
Z tego co pamiętam nie trzeba dużo unosić jej. Robiłem to z 6 lat temu. Jeśli odkręcisz mu tył z poduch zawsze podniesiesz kilka do kilkunastu cm. a to już jest dużo więc powinien wyjść.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
w każdym renault możesz szukać, nie tylko laguna.
Nie sądzę, byś musiał kończyć 2500. To nie musi być lusterko. Oczywiście im gładsze tym lepiej ale bez przesady. Sposób bardzo dobry i prosty. Nie wiem w czym problem?
a co ma do wymiany elektrozaworów wymiana uszczelniacza półosi??? bo nie rozumiem. Przecież uszczelniacz półosi to całkowicie odrębna rzecz. Pomijam fakt że on kosztuje w serwisie małe pieniądze a co dopiero w podróbkach.
Witam. Jak w temacie... zdjąłem przegub i nie moge zdjąc tego talerzyka czy jak to zwą. Rozpieprzyłem juz przypadkiem to cos zielone w co wchodzi uszczelniacz i za nic nie moge dojsc do uszczelniacza. Dodam ze centralnej srubki nie było i wszystko było zaklejone silikonem. Wie ktos moze jak to zdjąć.
ja bym to na początek umył benzyną ekstrakcyjną (taką w spreju) a potem zobaczył z czego się leje bo tak jak napisałeś to masz podejrzenia co do trzech miejsc wycieku, obstawiałbym uszczelniacz półosi ze skrzyni biegów bo to przypadłość "francuzów", ale zacząłbym od umycia całości
tak w formie zatrzasku potrafi parszywie siedzieć więc dwie breszki napierasz i odskoczy
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
Półosi prawej czy lewej? Wyskakujące zabezpieczenie jet na lewej stronie kolega pisze, że zrobił to na prawej. ostatnio przy sceniku nowe zabezpieczenia prawej półosi
Pytanie bo nigdy tego nie robiłem
witam dzięki za podpowiedź pozdr.
następnym razem dokładnie pooglądaj uszczelnienie może był jakiś defekt, pracowałem w różnych fabrykach branży motoryzacyjnej i widziałem wiele
stare są ucięte bo były zaspawane całkowicie i nie dało się wyjąć flanszy i uszczelniaczy
A czy kierownica delikatnie trzęsie jak jedziesz po równej nawierzchni ?? Ja miałem kiedyś podobny problem w Fabii. Na nierównościach stukało a na płaskim bardzo delikatnie trzęsło kierownicą. Nowe końcówki drążków kierowniczych pomogły.
Dzień dobry. Jestem na etapie wymiany uszczelniacza półosi lewej w A6 C5 2.4 manual, napęd na przód. Odkręciłem półoś od flanszy wchodzącej do skrzyni. Niestety, aby dostać się do uszczelniacza potrzeba wyjąć tą flanszę. Między odkręconą półosią a tą flanszą jest na tyle mało miejsca, że chyba nie da się wyjąć tej flanszy. Czy orientuje się ktoś z Was...
Dodam, że vin mojego auta to: ZFA18700000964589 i to jest uszczelniacz półosi lewej.
Osłona przegubu jest jednocześnie uszczelnieniem,do tego dochodzi łożysko na półosi z uszczelniaczem na którym zaciśnięta jest osłona przegubu, to wszystko trzyma olej w skrzyni.
Tam jest uszczelniacz półosi, i jak najbardziej może się z niego lać.
Do zdjęcia zwolnica razem z pochwą, wymieniasz uszczelniacz półosi w tylnym moście. Profilaktycznie wymieniasz oringi na dźwigni blokady oraz profilaktycznie odkręć też pochwę od zwolnicy, wymień w niej uszczelniacz półosi i profilową uszczelkę na wieloklinie w bębnie hamulcowym. Wszystkie uszczelniacze i oringi znormalizowane poza uszczelką pokrywy...
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
Pewnie olej wycieka uszczelniaczem półosi.
Wymieniłeś ten olej chociaż? Czy tak sobie piszesz, żeby pisać? Francuzy często cierpią na wycieki przy wybieraku biegów, jedz gdzieś do mechanika niech chociaż obejrzy co się tam dzieje, bo pisaniem niczego nie naprawisz. Dodatkowo często puszczają olej na uszczelniaczach półosi , ale to trzeba na kanał wjechać i pooglądać zespól napędowy od dołu...
dzięki wskazówkom kol. romuald-f wymieniłem oring pod dekielkiem, uszczelniacz półosi z lewej strony oraz olej w skrzyni i maszyna śmiga. problem rozwiązany. dzięki romuald-f. pozdrawiam.
Do półosi chyba w moście jest łożysko i sprawdź czy uszczelniacz nie zrobił rowka w półosi. Z zamienników nie bierz nic opolszajsu, jak chcesz zamiennik to jedynie Febi. Mi to zawsze polecaja w hurtowniach do zwrtonic i biorę.
Czy wybierak na skrzyni chodzi bez oporu? Sprawdziłeś stan oleju, czy nie ma wycieku np. spod uszczelniacza półosi?
Tak, jeśli mówimy o uszczelniaczu w skrzyni biegów.
Jedyne co ci wyleci ze skrzyni to olej i na to się przygotuj, a igiełki to raczej wysypują się z Renault'ów.
Użyć pierścienie uszczelniające oryginalne. Przed montażem wyjąć z nich sprężynkę i delikatnie ją skrócić - zmniejszy się jej średnica i zacznie wargę uszczelniacza lepiej dociskać do powierzchni półosi . A widziałeś naocznie jak wyglądają powierzchnie ślizgowe na pólosiach w miejscach współpracy z uszczelniaczami w twoim aucie. Nie ma rowka?, czy opierasz...
na moją logikę nic tam więcej nie zostaje jak wymiana skrzyni Też tak uważam. U mnie dodatkowo były wycieki oleju z uszczelniaczy półosi. Są warsztaty gdzie możesz oddać starą skrzynię i dostaniesz sprawną regenerowaną na gwarancji.
Jezeli chodzi o wyciek to ten który zauważyl diagnosta to jest ewidentnie olej silnikowy, z uszczelniacza półosi nic nie wycieka. Czy to zabezpieczenie da sie dokupic osobno czy tylko w zestawie z przegubem?
Mam pytanie o rozmiar i typ uszczelniaczy na półosiach , chwilowo nie mogę rozebrać zawieszenia a chciałbym zamówić na jutro . Chyba nie są takie same.
Sprawdź skąd jest wyciek j,esli to z uszczelniacza półosi , to wykręć 6 śrub od flanszy półosi odsuń półoś , wykręć imbus (w środku centralnie )od flanszy i flansza wyjdzie. Będziesz widział uszczelniacz wtedy. Pozdro .
wszystko złożone. poduszka skrzyni odkręciła się bez żadnego problemu. Delikatnie opuszczony silnik i poszło. wymieniłem uszczelniacz wału k. , uszczelniacze półosi , kpl. sprzęgło i wysprzęglik centralny skrzyni. do włożenia potrzebny był pomocnik i gotowe.
Możliwości wycieku oleju jest dużo, może to być np. uszczelniacz półosi, może gdzieś jest jakieś pęknięcie na skrzyni, może korkiem spustowym. Jak nie wejdziesz pod samochód nie sprawdzisz którędy leci to trudno powiedzieć.
Robię przegląd tylnego mostu(skrzyni biegów) z powodu głośnej pracy i przy okazji chciałbym wymienić uszczelniacze na półosiach i na wałku skrzyni biegów.Czy zna ktoś dokładne wymiary tych uszczelniaczy?
To już piszę: Sanki silnika, wydech, drążek zmiany biegów przy skrzyni, kostki ze skrzyni (włącznik światła cofania), półosie, wyciągnięcie sworzni z wahaczy.
Zdaje się, że 10.9, ale nie wiem do końca, wrócę z pracy, to podam dokładnie, na łbie jest chyba jakiś napis. Dodano po 9 Obudowa dyferencjału - 4 śruby M12(10.9) i 6 śrub M8 (8.8) Pokrywa uszczelniacz półosi - 4 śruby M8(10.9) Obudowa wałków z bieżniami -15 śrub M8(8.8) i jedna z torx wew. M8(8.8) Wysprzęglik - 3 śruby M6(8.8)
ta podkładka zabezpiecza łożysko od góry na obudowie ? i przykręca się ją na obudowę ? to stary typ zwolnicy ? z dekielkiem na uszczelniacz od strony półosi ?
Sprawa wygląda tak:po 1 brak pierścienia zabezpieczającego przed wypadnieciem półosi że skrzyni po 2 rozwalony uszczelniacz półosi po 3 nigdzie nie mają takich pierścieni zabezpieczających dopiero w intercars udało się zamówić ale nawet u nich trzeba czekać kilka dni bo niema ja tego w Polsce. Jak się doczekam na niego to składam a pierscien kosztuje...
Sprawdź luzy poprzeczne półosi bo jak będą luzy na łożyskach to wymiana uszczelniacza nic nie da.
Ok, to wiem. Jak z tą prawą półosią. Wystarczy zdemontować podporę aby ją wysunąć czy prawe koło również musi być w powietrzu ? Część praktyków pisze że nie ma sensu ruszać prawej strony, choć jak patrze tam, to kolejna przeszkoda, szczególnie przy wkładaniu skrzyni. Tak. musi być w powietrzu. Możesz uszkodzić uszczelniacz półosi. Teraz demontuje prawą...
Witam. Pojawił się dosyć mocny wyciek oleju, skrapla się on na łączeniu skrzyni biegów oraz silnika, dosyć mocno płynie też od strony rozrządu. Wymieniona uszczelka pokrywy wałka rozrządu. Pojawiła się teza o zaślepkach w bloku silnika. Brany pod uwagę jest też uszczelniacz wału od strony koła zamachowego. W diagnozie nie pomaga bardzo mało miejsca...
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
ten wyciek to najprędzej z uszczelniacza półosi -siedzi w skrzyni i pewnie jest już wytarty(standart) Dodano po 1 ale długo nie ma co jeżdzić od czegoś takiego wysypuje się 5 bo ma za małe smarowanie
Oszczędności są nie wskazane, bo jak się wymieni tylko łożysko oporowe, to po jakimś czasie okaże się, że tarcza sprzęgła do wymiany i podwójna robota. Polać mu bo dobrze gada. Dodano po 3 Koszt takiej naprawy? Robota 400-600-zależy od warsztatu+części(kompletne sprzęgło, ewentualnie koszt uszczelniaczy półosi jak mokro). Clio II to niewdzięczne auto...
Witajcie, Leci mi olej ze skrzyni przez uszczelniacze półosi. Nie jest to dużo, ale jestem chory na punkcie wycieków i chcę to wymienić. Pytanie brzmi jak? Rozpinam półoś na "rozecie" (w punkcie montażu wyjścia ze skrzyni na przegub), odkładam ją na bok i muszę wysunąć wałek ze skrzyni. Pytania: 1. Jak jest on zabezpieczony w skrzyni, i zarazem jak...
Masz do wymiany uszczelniacz- simmering półosi. Nie wymaga to demontażu skrzyni. Przy okazji do wymiany olej w skrzyni oraz prawdopodobnie nakrętka półosi.
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Do skrzyni ktoś już lazł. Jest lepiona na czerwony sylikon. jeżeli wymieniono uszczelniacz półosi i dalej się to dzieje Sprawdź -Korek wlewu i spustu oleju -wybierak skrzyni biegów -odpowietrzenie skrzyni biegów. jeżeli nie ma tam wyraźnych znaków wycieku oleju bądź wypłukanej ścieżki to niestety rozszczelniło się łączenie skrzyni biegów sylikon nie...
Jak wymienić uszczelniacz ( simering) z prawej strony w skrzyni biegów od strony półosi napędowej. ( VW POLO IV ) Znajduje się tam zaślepka. Czy trzeba demontować całą skrzynie biegów do tej operacji. Proszę o jakieś porady w sprawie wykonywania tej czynności.
Witam ponownie, po długiej przerwie. Zabrałem się za zmianę uszczelniaczy półosi i po tym jak pokonałem śrubę mocującą piastę spotkała mnie przykra niespodzianka. Wyjąłem półoś od strony kierowcy i w miejscu gdzie na ośce znajdują się trzy igiełkowe łożyska u mnie zostały tylko dwa :cry: Trzecie rozpadło się i jego elementy swobodnie latają po skrzyni......
Klocki (Tył )pasują od Poloneza Caro. Uszczelniacz półosi LEWEJ (kpl. łożysko + manszeta) od strony skrzyni biegów ( trzeba znać średnicę półośki) pasuje od większości aut francuskich.Najlepiej mieć na wzór stary. Obudowa filtra i filtr kabinowy-Renault Megan .To jest to serduszko z prawej strony pod plastikową osłoną wentylatora. Elektrohydrauliczna...
2.0d to dobry silnik. Serwisuje 3 takie. Do przebiegu 300tys. mniej z nim problemów niz innymi dieslami z tego okresu. Przy 200tys moze zacząć ciec uszczelniacz wału czy półosi. Dwumasa wytrzyma śmiało 300tys, choc moze dawac znac o sobie wczesniej. Wymiana rozrzadu po 240tys.... Powiedział bym ze w kategorii "popularnej", po klasyku 1.9jtd fiatowskim,...
Kolego km 19 Wnioskuje że powodem tego ze rosypał ci sie most było to że jeżdziłeś na sucho bez oleju być może poszedł uszczelniacz na półosi a ty nie zauważyłeś. Ale tak przerażliwe odgłosy jak opisujesz mogą też powstawać przy poluzowanych śrubach mocujących wał napędowy z wałkiem atakującym w moście.
Uszczelniacze od strony zasilania paliwem są normalnie dostępne w serwisie albo sklepach z japońcami, uszczelniacze osadcze wtrysku jako pojedyńcze sztuki nie są dostępne, nawet w zestawach Gasket KIT, jedynie z całą pokrywą (zalecenie serwisowe), o szukaniu wedle oryginału można zapomnieć. Jeżeli uparcie dążysz do wymiany tych uszczelniaczy, to podpowiem,...
1. 10W40 to półsyntetyk, ja jeździłem na Mobil Super S 10W40, "dedykowanym" olejem jest SELENIA K :arrow: http://www.flpoland.pl/images/stories/TA... 2. Są znaki, niestety książkę sprzedałem razem z autem :arrow: http://punto.org.pl/zrobtosam/model176cz... 3. Skąd ktoś może wiedzieć czy sobie poradzisz? Wymień od razu uszczelniacze...
juz się wyjaśniło :). Przyczyna to - brak oleju w skrzyni. Zakupiłem polówkę i co się okazało lało przez uszczelniacze półosi, zostały wymienione i do skrzyni został zalany olej. Skrzynia ładnie chodzi i piątka już nie wyskakuje. Ale jest teraz inny problem. Otóż po zapaleniu silnika słychać metaliczny dźwięk tak jakby luźna blaszka obijała się o metal....
Nie wiem skąd taka wiedza u ciebie . Owszem opel czy ford już ponad 20 lat temu pisał w materiałach serwisowych że nie przewiduję się wymiany oleju w skrzyni. Ale są przypadki losowe , np. wymiana sprzęgła czy uszczelniacza półosi . Musi być i jest możliwość napełnienia skrzyni olejem. Choćby to że trzeba wlać olej w fabryce jak auto dochodzi do końca...
Chciałem wymienić uszczelniacz półosi napędowej,ale w żaden sposób nie mogę odkręcić nakrętki piasty koła.Odgiąłem nakrętkę w miejscu gdzie była zaklepana,samochód stoi na kołach,na biegu,dodatkowo podłożyłem klocki pod koła,spryskałem nakrętkę WD 10,kupiłem dobrej marki nasadkę 30,do niej trzpień w kształcie fajki,odkręcałem w lewą stronę posiłkując...
1.4t ma wtrysk bezpośredni już - trzeba mieć na uwadze awaryjność wtryskiwaczy Do tego cewki Skrzynia - ogólnie jest to ryzyko, bo wszystkie M32 mają tą samą wadę (ale nie wszystkie astry chyba miały tą skrzynię - tu nie jestem pewien), więc nie ma co liczyć na wymianę na inną używaną - sprawne są drogie, a tańsze są do naprawy. 1tys zł za naprawę skrzyni...
Niestety jeżeli to ślimak , to bez rozpołowienia skrzyni nie da rady. Skrzynię trzeba rozebrać i do tego wyciągnąć uszczelniacz prawej półosi , zdemontować seger zabezpieczający łożysko i wymontować kosz mechanizmu różnicowego- to na nim siedzi plastikowy ślimak napędu nadajnika prędkości. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki. ja bym spróbował napędzić...
Toyota z 2002r to zardzewiały gruz którego ktoś ma już dosyć i zamiast naprawiać woli kasę przeznaczyć na drugie zapewne inne auto albo na duuuużo nowszą toyotę. Trzeba czasem spojrzeć prawdzie w oczy a nie wierzyć w mitologię. Co do renówek, owszem mają sporo dziwactw które dla jednych są wadą a drudzy widzą to jako odmienność. Ja przeszedłem się po...
Niby powinna wyjść, ale Manitou tak jak New Holland czy też Fiat ma na półosi wciśniętą tuleję razem z łożyskiem i uszczelniaczem. Zabezpieczone to wszystko śrubą ze stożkiem na końcu. Nieraz ta tuleja jest zapieczona i trzeba użyć większej siły, żeby ją wyrwać razem z całą półosią.
wal-ker mam pytanie dotyczące mojego db990 na tylnej półosi w zwolnicy znajduje się uszczelniacz guma obudowana blachą nie wiesz czy będzie w zamian zwykły simmering albo gdzie można coś takiego dostać jak był będę wdzięczny za odpowiedź
Umyć dokładnie skrzynie i sprawdzić z kąd leje olej .Jeśli z pod uszczelniacza na półosi to nie ma potrzeby rozbierać skrzyni jeżeli wyciek jest miedzy skrzynią a silnikiem to tak .A w tym Touranie 1.6 FSI jest koło dwumasowe ? Dodano po 5 Sprawdź najpierw gdzie jest wyciek? A później zajmiemy się półośką jak ją wyjąć i zmienić uszczelniacz .
Choinka złożona. Prasy użyłem do wprasowania łożysk bo tanie nie są poza tym to musi działać jak najdłużej. Jutro będę miał uszczelniacze wałka, wybieraka i półosi to poskładam do końca skrzynie i zamontuję. Powinno być sucho i cicho. Momenty do skręcania skrzyni zastosuję z Twojego opisu. Zrobiłeś kawał dobrej roboty 😁
Dla potomnych, jeśli autor poradził sobie z wyciekiem. Ja zrobiłem to tak: 1.kupiłem uszczelniacz corteco i skróciłem sprężynkę o jakiś 1 cm 2.po demontażu półosi wszystko dokładnie wyczyszczone razem z całą półosią 3. w miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz dałem cienką warstwę silikonu (dookoła) 4. po zamontowaniu uszczelniacza, włożyłem delikatnie półoś...
Witam, Wymieniamy z kolegą uszczelniacz na przedniej półosi od strony skrzyni biegów automatycznej no i mamy problem z olejem, On wyczytał gdzieś na forum że olej w dyferencjale przednim jest inny niż w skrzyni biegów, czy ktoś pomoże bo stoimy z robotą?
Proponowałbym sprawdzić jeszcze odpowietrzenie mostu.Plastikowy kapturek na prawej pochwie półosi pozdrawiam.
wiktorek29 - zdjęcie drugie które zrobiłeś (to pod licznikiem) to widok czujnika prędkościomierza z góry. Odkręć lewe koło i powinieneś ujrzeć ten czujnik po lewej stronie od uszczelniacza półosi. Delikatnie zdejmij wtyczkę, ale uważaj nie ciągnij za przewody i ostrożnie bo łatwo nie wyjdzie. Czujnik ten jak szanowne grono już napisało ma trzy przewody....
AFAIR skrzyń 6-cio biegowych były 2 rodzaje do tych silników. Inne były przed 2005 rokiem, inne po. Dodatkowo mogą być różnice w uszczelniaczach skrzyni i podporami półosi.
Amortyzatory są w porządku. Dodam, że ucieka olej ze skrzyni biegów. Nie wiem, czy to może mieć związek. No właśnie może, do sprawdzenia przeguby,półosie. Leje na uszczelniaczu przy wewnętrznym przegubie?
Warto zwrócić uwagę na gruby osad prochu na skrzyni biegów biegnący od uszczelniacza lewej półosi, olej cieknie następnie osadza się proch z drogi. Wycieków możesz mieć więcej, ale zacznij od tego jaki to olej, silnikowy czy przekładniowy. Można tez sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów. :arrow: A najlepiej podjechać do mechanika Pana Franka i poprosić...
Mam taki problem : wycieka mi olej z kosza satelit przedniego napędu Zetor 5245. Zapewne puściły uszczelniacze, chce je wymienić ale nie wiem jak oddzielić kosz satelit od "sworznia zwrotnicy" ( tak podobno się nazywa obudowa - zwrotnica. Te dwa małe uszczelniacze będące na krótkiej półosi zdjąłem ale wewnątrz mechanizmu jest prawdopodobnie jeszcze...
Przed montażem półosi, należy w szczelinę uszczelniacza nałożyć smaru. Jeżeli tego nie zrobisz, to albo uszkodzi się podczas montażu, albo po krótkiej eksploatacji.
W silnik u Trophy łatwo przy składaniu połówek "zadrzeć" wargę uszczelniacza uskokiem na półosi wału korbowego, zdarza się że spada wtedy sprężynka. Pewnie trzeba będzie to sprawdzić. Zdarzają się też przypadki że między karterami też "ciągnie olej lub powietrze, tak jak Banan wspomniał
Do jazdy w górach wszelkie samochody z silnikami poniżej 1,4 moim zdaniem się nie nadają, dodatkowo w połączeniu z LPG. Silnik o mniejszej pojemności w górach zużyje więcej paliwa, bo trzeba będzie go trzymać na wysokich obrotach, żeby pod górkę podjechać. Nissan Micra k11. Dużo rdzy, za słabe silniki, pod górę tylko z kierowcą ledwo jedzie. Ciasny...
Witam. Mam mercedes z objawem tłuczenia przy ruszaniu i cofaniu. Most miałem rozebrany do wymiany uszczelniaczy ataku i półosi. Przy wymianie widziałem znaczny luz na satelitach. Chciałbym to zniwelować bo uciążliwe siębto robi a przy podniesionym aucie na podnośniku widać że znaczny luz pochodzi właśniebz satelit. Teraz pytanie jak się to tego zabrać....
Z przewierceniem półosi nie będzie problemu.Jakie zastosować uszczelniacze żeby wytrzymywały ciśnienie około 4bar.
A dlaczego miałby olej wyciekać. Na zdjęciu zaznaczyłem, w którym miejscu jest uszczelniacz a, w które miejsce wchodzi półoś (przegub). W tym typie skrzyni wyciągniesz półośki z przegubami i olej nie wycieknie.
Witam wymieniałem skrzynię w Masterze 2,5 dci 2004 rok fabrycznie 6 ale po zmianie w 2005 roku skrzynia 6 wyglądała trochę inaczej. To znaczy mogą różnić się półosiami jakie trzeba zamontować sprawdź to i uszczelniacze na skrzyni. W tych silnikach także ważna jest podpora półosi mogą się różnić jak zmieniasz półosie. A i czy linki pasują i czy pasuje...
Jak będziesz wymieniał dwumasę to zobaczysz do czego te plastikowe oprzyrządowania służą. Co do pocenia się, przy wyciąganiu półosi troszkę oleju pociekło i to nie problem. Gdybyś w przyszłości chciał zmienić uszczelniacz w tym miejscu to skrzyni nie wymontowujemy, wymianę dokonujemy od strony dyferencjału. http://obrazki.elektroda.pl/2643311100_1...
Witam. Mam małe pytanie co do dziwnej anomalii . Ostatnio był wymieniany rozrząd w zakładzie mechanicznym i tak miałem wrażenie jakby stracił jad podczas jazdy ,ale najważniejsze,że po wymianie czuć wibrację-rezonans w chwilę po odpaleniu . Dokładnie gdy opadnie i zaczyna się samochód podnosić , słychać w kabinie rezonans i czuć wibrację.Czasem bardziej,czasem...
Ok. Podłączę multimetr i pospisuję wszystkie dane, ale już nie dzisiaj. Usterka pojawia się chwilowo dwie, trzy sekundy i znika. Jak nie jeżdżę ze dwa tygodnie, to po uruchomieniu piszczy w odstępach co kilka lub co kilkanaście minut STOP, USTERKA ŁADOWANIA. Jak jeżdżę często, to już tak nie piszczy, ale pojawiał się komunikat skontroluj samochód (teraz...
Będę nazywał po swojemu . Zdejmij ramiona [lasze] , odkręć i zdejmij wieszaki frezowe z półosi , śrubokrętem zdejmij uszczelniacz , wał przesuń w stronę naprawianą to łożysko samo wysunie się . Oleju nie musisz spuszczać , części kup przed rozbiórko . Bardzo proste .
Cześć, Zakupiłem C30, 1.6 d - 109. Rok produkcji 2007. Przed zakupem pojechałem do ASO - aby sprawdzili czy wszystko jest z autem w porządku (swoją drogą to nie wiem, czy było warto udawać się do ASO). Wypunktowali mi kilka rzeczy, które warto zrobić. Ogólny stan auta ocenili na całkiem dobry i bez większych zastrzeżeń. Aczkolwiek miałem wrażenie, że...
Witam wszystkich, po wymianie cewki Almera działa. Teraz wcześniejszy problem: skręca delikatnie w prawo, jak puszczę kierownicę, muszę ciągle trzymać. Stało się tak, gdy miałem zaciśnięty prawy zacisk od przedniego koła — w tę stronę ściąga. Lewa sprężyna była wymieniona, ale i tak jedzie sobie w prawo. Tarcza jest 2x bardziej wyrobiona od 3 pozostałych....
Możesz jeszcze podgrzać, ale nie za mocno. Tylko uszczelniacz może się uszkodzić
Z tego co pamietam to ta tulejka rozprężna idzie pomiędzy łożyska. Kolejność taka: uszczelniacz, łożysko, tulejka, łożysko, uszczelniacz. Reszta jest oczywista: piasta a na niej złącze elastyczne półosi, specjalna podkładka i nakrętka.
Witam, Od roku posiadam kosiarkę jak w temacie etesia pro51x. Teraz po sezonie widzę że jest mokro w okolicy lewej półosi, z resztą cała lewa strona przekładni jest mokra. https://obrazki.elektroda.pl/6508428200_... Znalazłem schemat napędu i wydaje mi się że są w niej uszczelniacze na wyjściu półosi i tu może być przyczyna. Interesuje...
Tak jak pisałem wcześniej zabrałem zie za wymianę wszystkich zewnętrznych uszczelek jak i regeneracji elektrozaworów. Wymiana oleju filtra i uszczelki z pod dekla od strony koła . BANAŁ :) Natomiast z pod osłony Dyferencjału to już nie taki pikuś bo skrzynkę trzeba było unieść odrobinę ale bez znaczących przeszkód :) Po zalaniu nowym olejem nic z pod...
Myślałem o wzmocnieniu półosi ale nie wejdzie mi przez uszczelniacz, czytam właśnie o sprzęgłach kłowych. Zawieszenie tylne mam skończone jak zrobię przednie dodam zdjęcia.
Witam ponownie, czy ja dobrze widzę, że połoś tylko się wsuwa i nie ma żadnej blokady? Tak wiem, powinienem wymienić uszczelniacz, ale nie dam rady tego zrobić, bo nie mam jak oraz nie mam dwóch półosi wyjętych. Z góry dziękuję .
Czyli najlepiej skracanie mostu wykonać przez obcięcie półosi od strony koła i frezowanie nowego wieloklinu? Dobrze to rozumiem? W żuku frez na półosi masz tylko od strony mechanizmu różnicowego. Od strony koła jest flansza z szpilkami przytwierdzona na stałe. Wpisz sobie w google grafika półoś żuk i będziesz wiedział o co chodzi. Uparłem się mostu...
Dlatego się zastanawiam czy nie wymienić od razu dwóch uszczelniaczy i mieć spokój. No pewnie, że tak.
Dzięki za infotmacje, bo kolega miał dobry trop, ale nie do końca, to znaczy, mechanik się przejechał dla testu bo o dziwo znów napęd zaczął działać, a później znów grzechotanie, pobijał samochodem, i znów zaczął działać. Przyczyna? Poszło zabezpieczenie półosi na przegubie od strony silnika ( półoś od strony kierowcy) i przegub kręcił się na uszczelniaczu...
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
Wymieniał będę cały zestaw sprzęgła czyli tarcze, docisk i łożysko koło zamachowe zostaje bo to zwykłe sprzęgło jest i jeszcze uszczelniacze na półosiach wymienię i na wale. A pytałem czy przypalenie nie zaszkodzi bardziej sprzęgłu?
uszczelniacz skrzyni biegów półosi drgania półosi przegub półosi
doblo multijet wymiana modułu pralki ariston zegary renault master
kosiarka akumulatorowa kosiarka akumulatorowa
Zmiana temperatury z 52°C na 38°C - przyczyny Programowanie pamięci Flash NOR 39VF1601