Nie trzeba rozbierać skrzyni aby wymienić ten uszczelniacz !!!
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
w każdym renault możesz szukać, nie tylko laguna.
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
Witam. Ponownie. Mąż wymienił sprzynie, miał problem ze śruba sanek ale dało radę założyli prawy uszczelniacz i kąpał z niego olej na początku(pewnie coś nie tak zmontowali) potem przestało. Wczoraj (auto stało na kanale z podniesionym przodem) próba odpalenia dopiero za którymś razem bo kręciło ale nie zaskakiwało. Krótka jazda ale słychać buczenie....
dzięki wskazówkom kol. romuald-f wymieniłem oring pod dekielkiem, uszczelniacz półosi z lewej strony oraz olej w skrzyni i maszyna śmiga. problem rozwiązany. dzięki romuald-f. pozdrawiam.
Witam wszystkich,dzięki za wypowiedzi niektóre trochę przesadne,pytam poważnie czy można uszczelniacz wymienić bez rozkręcania skrzyni?
Witam.Do wymiany uszczelniacz (simering) wałka skrzyni.
Renault Clio 1,5 DCI rocznik 2003. Problem wygląda następująco: Świeci kontrolka serwis przy wprowadzeniu na wolne obroty i przy wprowadzeniu na wysokie obroty zapala się kontrolka stop i ciśnienia oleju. Była wymieniana uszczelka pod miską i uszczelniacz na wale (tył) przy demontażu skrzyni biegów. Komputer był odłączany. Czy ktoś wie czym są spowodowane...
Kolego w tym modelu auta trzeba opuścić silnik lub wyjąć go,bo tylna część skrzyni biegów jest tuż nad podłużnicą i jest bardzo mało miejsca,żeby odsunąć skrzynie od silnika.Przy okazji zdejmij koło zamachowe i wymień uszczelniacz wału korbowego,bo później gdy będzie zużyty to znowu trzeba będzie zdejmować skrzynię. Pozdrawiam.
Jeżeli podasz powietrze w 1 z otworów w skrzyni i jest słychać lub jest wyczuwalne powietrze w 2 otworzę a nie słychać przebicia to na 99% uszkodzony uszczelniacz na tłoku lub wyrobiony cylinder o półówek skrzynia do wyjecia i rozbierania
Możesz jeszcze podgrzać, ale nie za mocno. Tylko uszczelniacz może się uszkodzić
Niestety jeżeli to ślimak , to bez rozpołowienia skrzyni nie da rady. Skrzynię trzeba rozebrać i do tego wyciągnąć uszczelniacz prawej półosi , zdemontować seger zabezpieczający łożysko i wymontować kosz mechanizmu różnicowego- to na nim siedzi plastikowy ślimak napędu nadajnika prędkości. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki. ja bym spróbował napędzić...
hmmm czyli od strony prawego przegubu trzeba wydłubać uszczelniacz i pod nim jest seger który trzeba wyjąć?
Jak w temacie dzisiaj zauważyłem wyciek oleju pod scenikiem . No to pod auto i diagnoza leje się olej ze skrzyni przez uszczelniacz prawej półosi . Za bardzo nie wiem jak za to się zabrać . Nadmieniam że mechanika nie jest mi obca naprawy tego typu jak wymiana sprzęgła matiz[demontaż skrzyni biegów] , ostatnio przy sceniku nowe zabezpieczenia prawej...
Bzdura z tym wyciekiem oleju we francuskich autach.W każdym aucie sie to moze zdarzyc.Tam wystarczy wymienic uszczelniacz na wałku od biegów i jest spokój.
Będzie trochę zabawy jeśli nie masz sprzętu :D Jeśli nie masz czym i gdzie, to szczerze odradzam Ci :D W nogach kierowcy okręcić krzyżak między kolumną kierownicy a przekładnią. Koła zdjąć, odkręcić śruby od półosi, spuścić olej ze skrzyni (korek z boku skrzyni pod półosią lewą na imbus 12 albo 14), okręcić piasty od amortyzatorów, wysunąć półosie (prawą...
(at)freebsd Jako posiadacz Espace IV nie doświadczyłem żadnych wymienionych przez Ciebie problemów, ale skoro kupiłes zajeżdożony totalnie egzemplarz, który tylko w 4 lata zrobił 160k km to w sumie nic dziwnego. Wynika po prostu z tego, że masz zwyczajnie zużyty już samochód. Nie licząc wymiany oleju, klocków, tarcz i jakichś elementów w zawieszeniu...
Klocki (Tył )pasują od Poloneza Caro. Uszczelniacz półosi LEWEJ (kpl. łożysko + manszeta) od strony skrzyni biegów ( trzeba znać średnicę półośki) pasuje od większości aut francuskich.Najlepiej mieć na wzór stary. Obudowa filtra i filtr kabinowy-Renault Megan .To jest to serduszko z prawej strony pod plastikową osłoną wentylatora. Elektrohydrauliczna...
Trzyma uszczelniacz od strony skrzyni. Musisz wyjac skrzynie odkręcić sprzęgło i koło zamachowe oraz uszczelniacz.
Powiem coś o lagunie : Czy bity ? -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra) -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane) -Tylnią maskę sobie olej ciężka...
Powietrze z układu sterowania skrzynią dostaje się do jej wnętrza poprzez uszczelniacze cylindra wysoka / niska , lub połówki .
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Ciekawy egzemplarz, po takim przestoju mogło wylecieć trochę oleju. Nie wiemy ile. Na start znajdź oznaczenie skrzyni i procedurę wymiany i napełnienia oleju. ATF jest X rodzaji i ma to znaczenie a na dodatek one nie mieszają się w pełni. Opisane objawy wskazuja dla mnie na niski stan oleju, gdzie zaczyna się spieniać i już nie przenosi momentu. Po...
2. Czy trzeba spuszczać olej do wspomagania i odkręcać rurki, pod skrzynią, czy da się je odgiąć? Nie trzeba da się odsunąć. 3. Jak wypina się przeguby ze skrzyni, bo tego akurat nie robiłem? Łyżką do opon. Dodano po 2 5. Gdyby sprzęgło było dobre, to co dodatkowo wymienić/przesmarować? Uszczelniacz wału, jeśli cieknie. Dodano po 3 Rozebrałem go na...
Kolego mam to co potrzebujesz ,jak można ci to podesłać? Jest to opis naprawy JR5 PK6 PK4.Na życzenie mogę podesłać adres.Pozdrawiam. Czy mogę prosić o ten opis? Chodzi konkretnie o PK6. Prywatną wiadomością przesłałem mail, na który możesz to wysłać. Z góry dziękuję.
Jedyne co ci wyleci ze skrzyni to olej i na to się przygotuj, a igiełki to raczej wysypują się z Renault'ów.
Półośka wchodziła w skrzynię biegów i ciekło z uszczelniacza. Kupiłem oryginalny w Renault oraz zalałem równo 4 litrami oleju Elf przwidzianego do tego automatu
Bez skrzyni szybciej. Dla ułatwienia odkręć koła zębate rozrządu i pompę wody, a przynajmniej małe kółko wału.
Witam mam 3 pytania dotyczące samochodu Renault Scenic rok 2000 silnik F9Q731 skrzynia DPO 009 automat. 1 Budowa skrzyni DPO 009 ? 2 Wymiana uszczelniacza półośki 3 Jak sprawdzić stan oleju i jak go wymienić ? z góry dziekuje i pozdrawiam.
Witam wymieniałem skrzynię w Masterze 2,5 dci 2004 rok fabrycznie 6 ale po zmianie w 2005 roku skrzynia 6 wyglądała trochę inaczej. To znaczy mogą różnić się półosiami jakie trzeba zamontować sprawdź to i uszczelniacze na skrzyni. W tych silnikach także ważna jest podpora półosi mogą się różnić jak zmieniasz półosie. A i czy linki pasują i czy pasuje...
Trzeba demontować skrzynie, i rozebrać jej przód gdzie znajdują się przesuwka i synchronizatory. Po za tym żeby doradzać to trzeba znać typ skrzyni. No i mieć świadomość tego jak zadziała olej na uszczelniacz tłoczka siłownika.
Witam, mam pytanie odnośnie ciśnienia oleju w skrzyni biegów, co odpowiada za utrzymanie danego ciśnienia w układzie sterowania skrzyni? Czy jest jakiś zawór, czy to orbitrol ma jakieś zawory? Około dwóch lat temu miałem również problem z ciśnieniem oleju, okazało się że w skrzyni były opiłki z tarcz hamulcowych i uszkodziło uszczelniacze na koszach...
Wymieniłem ten drążek wybieraka, było to konieczne bo uszczelniałem od dołu skrzynie zestawem naprawczym z allegro. Taka porada dla tych co będą chcieli to robić. Jeśli wyciek jest nie wielki a drgania lewarka zmiany biegów nie są duże, to sobie tą naprawę darujcie. Te pół pierścienie do oringów bez przytarcia pilnikiem i papierem za chiny nie chciały...
To należy sprawdzić czy w ogóle jest olej w skrzyni. Dodano po 1 Pewnie coś będzie ale jaki jest poziom ? Może znowu poszedł uszczelniacz i olej wyciekł.
Skrzynia była na diagnostyce i nic nie wykryło Dlatego pisałem ze diagnoza nic niewykarze a auto nie będzie jechać poprawnie. od czego zacząć Od rozkręcenia skrzyni i sprawdzenia tarczek i uszczelniaczy na tłokach. Dlatego dopóki nierozgrzejesz oleju auto jedzie bo jest gesty i trzyma cisnienia miedzy tłokami i olej sie w miare nie przelewa a po rozgrzaniu...
Witam mam problem ze skrzynia biegow renault clio 2, mianowicie na bodajze 4 biegu wlacza sie tryb awaryjny, ale tylko wtedy gdy jest nie zagrzany. Jak jest temperatura normalna dziala bdb. Dodam ze olej byl wymieniany ale nic nie dalo. Pojecgalem na komputer pokazalo (cisnienie oleju). Pytanie czy nie prawidlowo zmienili mi olej poniewaz z tego co...
Po prawej stronie, z przodu bloku silnika jest taka czarna puszka z dwoma przewodami. Jeden idzie do góry do filtra powietrza, drugi do skrzyni korbowej. Zdejmij to i umyj w środku, bardzo często zatyka się odpowietrzenie skrzyni korbowej. I nie lejżadnych motodoktorów bo rozwalisz silnik. Uszczelniacze raczej nie powodują zarzucania w kolektor ssący....
witam mam wyciek jak w temacie. i nie wiem jak zabrać się za ta robotę pod wybierakiem jest uszczelniacz, ale nie widze żeby był rozbierany od zewnątrz. czy ktoś z was już to robił :?::?::?: proszę o podpowiedz jak uszczelnić wybierak, czy idzie to zrobić bez wyjęcia skrzyni
wiktorek29 - zdjęcie drugie które zrobiłeś (to pod licznikiem) to widok czujnika prędkościomierza z góry. Odkręć lewe koło i powinieneś ujrzeć ten czujnik po lewej stronie od uszczelniacza półosi. Delikatnie zdejmij wtyczkę, ale uważaj nie ciągnij za przewody i ostrożnie bo łatwo nie wyjdzie. Czujnik ten jak szanowne grono już napisało ma trzy przewody....
O ile dobrze teraz zrozumiałem o co pytasz. Koło zamachowe jest od strony skrzyni biegów, zakryte odbudową sprzęgła. Mogło (musiało) by zostać zdemontowane np. przy wymianie uszczelniacza wału od stony sprzęgła. A może nagrał byś jakieś audio pracy silnika na biegu jałowym (wolnych obrotach), i pracy silnika w momencie kiedy słyszysz ten wnerwiający...
Wymieniłem samą tarczę ze względu, że poszedł uszczelniacz w silniku i zaczęło mi lekko ślizgać sprzęgło. Stara tarcza miała wymiar 0,9cm, nowa ma 1,1cm czy to może być problem, że ta tarcza jest za gruba? Ale gość ze sklepu powiedział, że to jest oryginał do tej skrzyni.
Ok, to wiem. Jak z tą prawą półosią. Wystarczy zdemontować podporę aby ją wysunąć czy prawe koło również musi być w powietrzu ? Część praktyków pisze że nie ma sensu ruszać prawej strony, choć jak patrze tam, to kolejna przeszkoda, szczególnie przy wkładaniu skrzyni. Tak. musi być w powietrzu. Możesz uszkodzić uszczelniacz półosi. Teraz demontuje prawą...
Jeżeli gwizda to znaczy że już dogorywa. Z korka oleju zawsze coś tam dymi. Zależy jak bardzo i czy nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej. Można to w łatwy sposób sprawdzić. Przy zamkniętym korku oleju odłączamy przewód od odmy olejowej i zaślepiamy go na chwilę ręką. Jak się wytworzy duże ciśnienie to znaczy że silnik już ma przedmuchy. Pierścienie...
Ok. Podłączę multimetr i pospisuję wszystkie dane, ale już nie dzisiaj. Usterka pojawia się chwilowo dwie, trzy sekundy i znika. Jak nie jeżdżę ze dwa tygodnie, to po uruchomieniu piszczy w odstępach co kilka lub co kilkanaście minut STOP, USTERKA ŁADOWANIA. Jak jeżdżę często, to już tak nie piszczy, ale pojawiał się komunikat skontroluj samochód (teraz...
Głowica do wymiany. Bzdura. Uszczelniona "góra" bez zaglądania do pierścieni. Nic dodać,nic ująć. Miałem taki przypadek,po zrobieniu głowicy{zawory,uszczelniacze,planowanie} z powodu przedmuchu między cylindrami na uszczelce,silnik mocno połykał olej.Ciśnienie wzrosło {niestety} nie tylko w komorze spalania,ale również w skrzyni korbowej {przedmuch...
Witam wszystkich Opiszę mój problem może ktoś coś podpowie. Laguna 1.9 dci wymieniłem już 3 uszczelniacze wału korbowego od strony skrzyni i nadal cieknie olej tzn jak chodzi na wolnych obrotach to nic nie leci jak tylko dostaje wyższych obrotów sika jak sikawką. Założony simering reinz wciśnięty głębiej by pominąc rowek na wale korbowym skrócona sprężynka...
Mam problem ze skrzynia biegów a dokładniej z robotem automatu. Przestały włączać się biegi. Z CLIPA z kalkulatora automatycznej skrzyni biegów pojawiają się błędy, których nie można wykasować w tym błąd DF078. Wynika z niego, że ciśnienie płynu hydraulicznego jest zbyt niskie (?) i lub defekt pompy. Zauważyłem również, że po otwarciu drzwi kierowcy...
Witam Nie widze twojego samochodu więc ciężko cokolwiek wywróżyć by dobrze doradzić. Na podstawie moich własnych obserwacji z tym modelem auta moge napisać co następuje :D 1. Jeśli biegi wchodzą lużno nie zgrzytają to nie ma co sobie szukać niepotrzebnie. Być może jest zwiększony luz na układzie selektora zmiany biegów - na wybierak Ale wydaje mi się...
Mam nastepujace pytanie dotyczace mojego Opla Vivaro A 2.0 dci x83 (Renault Trafic II). Niedawno na autostradzie zatarly sie linki zmiany biegow. Skrzynia biegow zblokowala sie, linki zatarte, powód: korozja, woda (jak zostałem poinformowany). Nie bylem w stanie zmienic biegu i nie wystartowałem z pasa startowego przy stacji, a skończyło się na trzecim...
uszczelniacz skrzyni uszczelniacz skrzyni biegów renault uszczelniacz renault
podłączać termostat bojler rezystancja czujnika poziomu oleju wymiana tłoczków
interfejs diagbox interfejs diagbox
Enigma2 Zgemma: automatyczne wyświetlanie SNR po zmianie kanału TVP1/TVP2 Jak zwiększyć czas uśpienia w Konica Minolta C258