Dziękuję za pomoc spróbuję rozebrać silnik i ponownie złożyć średnica tłoka jest dobra tłok i pierscienie też ale uszczelniacze chyba będę musiał ponownie wymienić.
A więc te uszczelniacze to zamienniki , jeśli je założysz to po max 2 latach średniego użytkowania pilarki bedziesz miał z nią problemy bo będą puszczać lewe powietrze do skrzyni korbowej więc poszukaj oryginalnych uszczelniaczy na wał , są niewiele droższe a dużo lepszej jakości .
Dzięki za pomoc łożyska i uszczelniacze wymienione piła zyskała nowe życie Pozdrawiam Temat do zamknięcia
A czy kolega który składał, założył przewód impulsowy? Wymienił uszczelniacze na wale, łożyska? A o jakim ciśnieniu mowa? Sprężania powinno wynosić powyżej 9 atm. Jeśli ciśnienia w całym silniku, czyli szczelności to ma wynosić -0,5 atm i +0,5 atm. Gaźnik był czyszczony, membrany wymienione? Łącznik gumowy nie został uszkodzony podczas składania?
Witam, dostałem do naprawy pilarkę spalinową, uszkodzony został w niej tłok który uległ zatarciu, zamówiłem nowy tłok, uszczelniacze lecz to nie pomogło ponieważ nie ma wolnych obrotów w normalnej pozycji, pilarka położona na boku strony sprzęgła ma te wolne obroty, tak wiem wychodzi na to że to wina uszczelniacza ale problem znika po ściągnięciu tłumika,...
Witam panowie ile kosztuje robocizna wymiany uszczelniaczy i łożysk w pilarce Stihl, bez części? Proszę o odp.
Jest to możliwe. Musisz jednak zniszczyć stare uszczelniacze. Najpierw pobij lekko uszczelniacz do środka , aby go odkleić a potem, za pomocą śrubokręta, możesz go wyjąć. Trzeba zwracać uwagę aby nie uszkodzić wału, normalnie są do tego ściągacze. Przy montażu nowego, smarujesz wał olejem i wbijasz uszczelniacz za pomocą rurki. Sprzęgło odkręca się...
jeżeli pierścień nie jest zapieczony czy za tak słabą kompresję może odpowiadać porysowany tłok bądź cylinder lub jeszcze coś innego np uszczelniacze wału ?
Albo traci kompresję (zużyty cylinder )albo uszczelniacze na wale
Opis Uszczelniacz wału do pilarek STIHL od strony sprzęgła. Wysokiej jakośći simering do Pilarek STIHL https://obrazki.elektroda.pl/7081038100_...
Jak nie jest naruszony, wyrwany gwint z karteru pilarki, to ją wykręć, odtłuść i wkręć na uszczelniaczu.
A może ktoś się orientuje czy jakaś pilarka Husqvarna lub Stihl ma uszczelniacz wału o podobnym rozmiarze? Najważniejsze aby wymiar zewnętrzny i wewnętrzny się zgadzał. Grubość nie jest taka ważna. Próbowałem się podpytać w serwisach ww. pilarek ale oni dysponują tylko numerami katalogowymi.
Jak nic nie zrobisz to się nie dowiesz. Jakie ma ciśnienie sprężania, słabe to ile. Sprawdź czy się nie rozkręcił karter, luzy na wale i uszczelniacze, jak jest OK to ściągaj cylinder no i będziesz wiedział czy cylinder uszkodzony albo pierścienie przegrzane albo zapieczone. Czasami wydaje się że sprzęt nie do uratowania a po naprawie chodzi jak nowy....
Witam. Mam taki problem: Stihl 023, wymienione uszczelniacze, łożyska wału, łożyska firmy FAG, uszczelniacze firmy Stihl, filtry, świeca nowa, gaźnik nowy Walbro WT 215. Po całej wymianie pilarka nierówno pracuje. Nie jest to znacznie odczuwalne, ale raz spada z obrotów i po chwili z powrotem obroty wzrastają. AI: Czy używasz odpowiedniej mieszanki...
Z uszczelniaczami nie powinno być żadnych problemów, jeżeli mnie pamięć nie myli to są tam wymiary 12x25x5 mm. Nie jestem tego pewien na sto procent. Są to typowe uszczelniacze, stosowane w pilarkach Solo i Stihl. Sznurek trzeba kupić dobrej jakości, odpowiedniej średnicy, przeznaczony do rozruszników pilarek. Wyprzedzenie zapłonu 3mm, to trochę za...
Takie objawy przy niskich i wysokich obrotach wskazują na brak odpowietrzania zbiornika paliwa. Musiałbyś zrobić test polegający na odkręceniu korka wlewu paliwa podczas pracy pilarki, tak aby ciśnienie się wyrównało. Jak obroty biegu jałowego spadną, a obroty odcinki także spadną, to tutaj będzie problem. Być może zaworek odpowietrznika nie jest całkowicie...
Jeżeli nie pomoże to co koledzy napisali to pewnie uszczelniacze na wale korbowym
Witam. Pilarka Stihl 023 nie odpala. Po wstrzyknięciu paliwa do gaźnika odpali i po chwili gaśnie. Wymienione pierścienie, uszczelniacze wału i nadal ten sam problem. Gdy złapię za szarpak do odpalania i trzymam piłę w powietrzu powoli pilarka opada w dół. Czy nie ma ona zbyt małej kompresji?
Jeżeli łańcuch generuje drgania, to będzie wyzwalać hamulec. Wyciek oleju to standard, dlatego pisałem wcześniej o konieczności włożenia w nią pieniędzy na start. Ktoś to podłapał oferując specjalna kuwejtkę pod pilarkę. Połączenie wężyka w karterze trzeba wkleić lub zrobić patent z wężykiem (opisywałem już na elektrodzie). Następnie wymiana świecy...
Witam, Jeśli chce wymienić uszczelniacze w Stihl MS170 to muszę zdejmować cylinder i odkręcać miskę ? czy wystarczy zdjąć sprzęgło i koło rozruchowe i wymienić czy będzie w ten sposób dostęp i możliwość wymiany ?
Główni producenci sprzętu ogrodniczego — S i H dopuszczają stosowanie E10 (maksymalnie 10% etanolu). https://www.stihl.pl/pl/aktualnosci/info... https://www.husqvarna.com/pl/poznawaj-i-... Fabrycznie stosują wysokiej jakości węże paliwowe odporne na etanol. Uwaga, wężyki...
Ile lat ma ta pilarka i ile pracowała? Może ma już zużyte uszczelniacze wału i ta regulacja nic nie daje, bo niby dobrze, ale niedobrze poprzez zużyte uszczelniacze.
A co to za uszczelniacz i po co on tam jest? Jaką funkcję on pełni? A może po to by jak najszybciej oddać pilarkę do naprawy.
Stąd wlewanie paliwa do cylindra da efekt odwrotny od zamierzonego. Miał zdjąć cały gaźnik przed wlaniem paliwa na tłok, przez pociąganie zobaczył by czy pilarka załapie jeśli tak odrzucili byśmy brak kompresji. Wtedy zostaną uszczelniacze oraz gaźnik jeśli świeca dobra.
Witam. Sprawdź uszczelniacze wału, a potem odkręć tłumik i sprawdź cylinder, tłok i pierścienie. Może już czas na ich wymianę i gaźnik nie ma tu nic do rzeczy?
Witam. Posiadam pilarkę Stihl 018. Po wymianie cylindra, tłoka, uszczelniaczy i membran w gaźniku. Mam z nią problem, ponieważ muli pod obciążeniem. Nie da się ciąć ale za to na sucho chodzi idealnie. Wkręca się na obroty, trzyma wolne, nie gaśnie, ale gdy zaczynam ciąć muli. Jak myślicie co jej może być? Pozdrawiam i proszę o pomoc. :)
Podstawa to sprawdzić szczelność skrzyni korbowej. Można odkręcić sprzęgło i sprawdzić stan uszczelniacza, często widać gołym okiem, że jest w kiepskim stanie. Można w ciemno wymieniać, ale to nie o to chodzi żeby zgadywać.
Aby odpowiedzić co tej pilarce dolega?,należy ją sprawdzić kolejno ;jak wygląda tłok i cylinder, gaźnik i jego membrany,przewód paliwowy,odpowietrznik zbiornika,układ dolotowy,uszczelniacze,moduł zapłonowy,ect....
Witam.O oryginalnym tłoku i cylindrze zapomnij,szukaj cylindra kpl. marek Meteor lub AIP.Ten drugi będzie wystarczający,i niezbyt drogi.Jeżeli korbowód nie ma zbyt dużego luzu na boki,to wał jest dobry.Na pewno kup uszczelniacze i ewentualnie łożyska 6202 C3 firmy Koyo,FAG lub SKF.Są i inne firmy,ale nie znam jakości ich wyrobów.Tłok należy zawsze kierować...
Oba elementy chronią gumę przed "rozejściem się na boki", sprawiając że guma jest dobrze ściśnięta i prawidłowo dolega do płaszczyzny gaźnika. Bez podkładki guma mogła się zdeformować i przez to zaciągać lewe powietrze. Można było to sprawdzić dowolnym rozpuszczalnikiem w sprayu psikniętym w okolice kolektora ssącego. Poza tym nierówne obroty biegu...
W tych piłach występuje problem z uszczelniaczami na wale, dodatkowo lubi też zapychać się gaźnik, na Twoim miejscu wymieniłbym owe uszczelniacze i gaźnik, są tanie zamienniki, ja takowy posiadam (koszt 35zł) i działa jak należy :) W jakim celu ma zakładać śmieciowy chiński gaźnik skoro nie wie czy on jest przyczyną a oryginał można wyczyścić lub naprawić?...
Witam, Przymierzam się do zakupu drugiej pilarki. Od około 10 lat użytkuję MS180, przez okres raz ją remontowałem (tłok, uszczelniacze, łożyska etc.).Zrobiła naprawdę dużo pracy. Chciałbym zapytać czy kupując kolejną warto wybrać nowszy model MS181. Czy MS180 dostępne obecnie też posiadają silnik 2 mix? Czy warto dopłacić te parę zł do nowszej konstrukcji?...
Witam ponownie. Tym razem mam problem ze Sthilem 017. Wymieniono łożyska wału, uszczelniacze, tłok, pierścień, łącznik gaźnika i nadal ma problem z odpaleniem. Jeśli już uda się odpalić pilarka wchodzi w obroty jak należy lecz nie ma wolnych obrotów. Wymieniłem także gaźnik lecz bez zmian. Może ktoś ma jakiś pomysł na wskrzeszenie pilarki?
FS 36 to zabytkowy model. Posiada silnik o konstrukcji jednostronnego wału korbowego. Istnieje taka możliwość, że czop wału przestawił się względem przeciwwagi wału korbowego i przez to zmienił się kąt wyprzedzenia zapłonu. Musiałbyś sprawdzić położenie koła magnesowego względem pozycji tłoka, albo sprawdzić rzeczywisty punkt zapłonu przy pomocy stroboskopu...
Podwyższone obroty sugerują raczej na dwie rzeczy: nieszczelność skrzyni korbowej(uszczelniacze, połączenie cylindra z dolną miską, łącznik gumowy cylinder-gaźnik itd. Drugą usterką może być nie domykająca się górna przepustnica (od kanału powietrznego).
Witaj ojdyr.Tak,masz rację.Ale do tłoka,cylindra,łożysk i uszczelniaczy dodaj teraz nowy wał..i policz ile wyjdzie.To już niemal nowa pilarka.Zresztą nowy zamiennik wytrzyma tyle samo albo jeszcze krócej.Jeśli kolega zmniejszy obroty i będzie dbał o sprawny i ostry układ tnący,pilarka dużo jeszcze wytrzyma.
Wiem, że powiecie iż jestem amatorem. Ale naprawdę przełożyłem się do pilarki. Kurcze mam kilka podejrzeń. Raz to to że nie widzę iskry na świecy. No ale mam nowa ms181 i tam też nie widać a pali na dotyk. Dwa wydaje mi się że może nie podawać paliwa. Piłkarka jest z 2021 roku
Witam. Chciałbym dobrze wyregulować gaźnik w mojej pilarce stihl MS 230. Mam 3 śruby:H, LA, i jedna nie oznakowana ( prawdopodobnie jest to T). Jak wyregulować gaźnik aby nie zatrzeć piły? Piła jest po wymianie świecy, pierścieni, uszczelniaczy i membran w gaźniku. Teraz pilarka chodzi bardzo ładnie. Elegancko wkręca się na obroty i łagodnie z nich...
Dzieje się to przez nieszczelności w układzie zasysania paliwa, zasysaniu lewego powietrza przez uszczelniacze na wale i do tego jeszcze pewnie w ogóle przez słabe zasysanie spowodowane wyjechanymi pierścieniami itd. Prosty sposób na sprawdzenie kompresji: podnieś za linkę rozruchową pilarkę do góry zobaczysz jak szybko jedzie w dół. Nowa robi obrót...
Witam! Mam problem z pilarką łańcuchową Stihl ms 023, sęk tkwi w tym że piła działała bezproblemowo przez 15 lat, bez remontu i w końcu zaczęła gasnąć na wolnych obrotach i słabła w drzewie. Wymieniłem tłok, pierścienie i uszczelniacze na nowe, oryginalne i po 2-miesiącach padła. Rozebrałem ją ponownie a tam pierścienie w jednym miejscu cienkie jak...
Zakupiłem łożyska firmy FAG (6002 C3) ,uszczelniacze wału standardowe (dałem 9zł za jednego ;p),silikon Dirko (szary),gaźnik TILLOTSON HU-133. Tłok jest jeszcze w dobrym stanie ( po zdjęciu wydechy i sprawdzeniu na tłoku nie ma żadnych rys sam cylinder tez wydaje się być dobry) silnik ma dobra kompresje i mam moc.Na wymianę tłoka zastanowię się później....
Witam. Jak wyregulować gaźnik w pilarce Stihl ms 180? Tam jest tylko jedno pokrętło od wolnych obrotów. Piła pracuje ale nie chce według mnie wejść w pełne obroty i jest trochę słabsza. Był remontowany silnik, a konkretnie wymieniony tłok i pierścienie, łożyska główne wału i uszczelniacze. Cylinder został stary. Dostałem tę piłę rozkręconą w drobny...
1. Wlej świeżego paliwa. 2. Sprawdź szczelność skrzynki korbowej - uszczelniacze wału oraz króciec ssący jeśli są nieszczelności silnik dwusuwowy nie zaciągnie mieszanki do skrzyni korbowej ponieważ jest brak zasysania. 3. Zapchany gaźnik osadami zalegającej mieszanki z olejem wyczyścić na myjce. Jeśli pilarka działała przed postojem to wykluczam brak...
Witam, mam problem z pilarką wymienione są pierścienie i uszczelniacze a ona gaśnie i się dławi. Pewnie coś z gaźnikiem, miał ktoś taki problem? Bo bez sensu jest wymieniać cały skoro są zestawy reperacyjne, grunt w tym, że wszystko w nim wygląda dobrze.
Witam wszystkich jako że jest to mój pierwszy post :D Dostałem pilarkę Sthil 026 od teścia. Pilarka miała być do remontu, ale jak się okazało odpalała i pocięła jeszcze 14m brzozy (ratalnie przez 3 dni). Przy dosłownie ostatnim kawałku zaczęła gasnąć po dodaniu gazu, na biegu jałowym było ok. Dokończyłem pilarką chińskiej myśli technicznej i postanowiłem...
Witam! Mam problem z pilarką STIHL 023 a dokładniej z wolnymi obrotami, falują... dodam ze świeca jest nie wypanona tak jak powinna tylko czarna. Mieszanka jest ok (paliwo świeże, olej orginalny STIHL), z wysokimi obrotami natomiast nie ma problemu. Gaźnik jest wymyty w myjce ultradźwiękowej, membrany wymienione, pierścienie i uszczelniacze też. Myślałem...
Dotarłem dzisiaj do przyczyny nie działania mojej pilarki. Tak jak pisałeś kolego rozleciał się uszczelniacz na wale korbowym. W poniedziałek będzie zakupiony i będziemy składać. Zastanawiam się na co złożony był silnik. Czy wystarczy zwykły silikon czy trzeba jakąś uszczelkę w płynie.
do tego dojdą uszczelniacze. Zamierzam sam za to się zabrać. Mam pytanie jak zweryfikować łożyska czy są do wymiany. Jeżeli już będziesz robił to i coś musisz rozbierać i ponownie montować. Nie wiem jak długo tą piłą pracowałeś, ale jak kilka lat/sezonów to przy takiej naprawie przy okazji zmienił bym "profilaktycznie" łożyska na nowe. Koszt łożysk...
Witam, mam problem z pilarką Stihl MS261C z M-Tronic. Na zimnym silniku z ssaniem odpala ładnie bez problemów. Problem jest, gdy się nagrzeje - ciężko ją odpalić. Jak się mocno szarpie, to na chwilę coś łapie i zaraz gaśnie. Czasami przy odpalonej na wolnych obrotach potrafi zgasnąć. Wymieniłem w niej już pierścienie na tłoku, cewkę zapłonową, membrany...
Witam. Czy opłaca się kupić taką pilarkę za powiedzmy 500 zł i ją zrobić? Jest zatarta, w sumie była mało używana. Znajomy komuś ją pożyczył i podobno ciął tępym łańcuchem twarde drzewo. Po tym pilarka już nie odpala, słaba kompresja. Odkręciłem tłumik no i nie wygląda to dobrze, a wręcz tragicznie, co widać na zdjęciu. Zastanawiam się nad jej kupnem...
uszczelniacze stihl stihl uszczelniacze pilarki stihl
monta sterowania centralnego spalić radio alpine nośna moment
Audi A6 C6 skrzynia JME – typowe usterki, synchronizatory, łożyska, wymiana oleju VW Golf 5 nie odpala po wymianie oleju – czujnik ciśnienia, filtr, rozruch, TDI, FSI